Jak masz problem z tandempompą to ciężko pali. Zostaw ja w spokoju. Sprawdź wężyk podciśnieniowe. Możesz też mieć problem z geometria turbine, dopiero początki, lub sam zawór sterujący geometria.
Witam chce wymienić turbine uputowa na geometrię żeby pozbyć się szarpan czy tak zwanej dziury. Silnik 1.8 tddi 90km turbo ma być od 1.8tdci 115km. Czy to w ogóle mozliwe, czy sporo zabawy z elektryka? Pozdrawiam
witam wyglada na turbo, na poczatek wyczysc turbine ma duzo nagaru i kat lopatek sie nie zmienia, o geometrie turbo chodzi
Sprawdziłeś turbine czy ładuje i czy geometria działa płynnie? W parametrach sprawdź ciśnienie doładowania rzeczywiste i oczekiwane najlepiej podczas jazdy.
zbycho01 niestety nie rozwiązałem tego problemu. Ja fabrycznie nie nie mam DPF-a. Czy w obu masz takie same turbiny? Bo wychodziły KKK i Garrett w tych silnikach 3.0. Ja mam wrażenie czy nie jest problem z fabryczną mapą w sterowniku że ona jest tak bardzo bezpiecznie dla silnika napisana(takie moje przemyślenia ale mogę się mylić).Po zamianie turbiny...
Golf jest z 1998r a silnik był AGR turbina bez zmiennej geometri a teraz kupiłem kompletną 110-tke on ma już turbine z zmienną geometrią ale nieznam oznaczenia a komputer od tego silnika ma mi dopiero przysłać.
kolego dlatego staram sie zawsze czytac w jezyku angielskim niestety jest masa bledow w jezyku polskim poza tym my Polacy mamy tylko dobre zarcie i nic oprocz tego nic nie tworzymy i to nie my jestesmy leaderem motoryzacji wiec w jezyku polskim nie powstaja zadne techniczne nazwy /Wszystko staraja sie tylko jakos przetłumaczyc i to blednie co jest powodem...
Czy można załorzyć taką turbine do zwykłego turbo dizla?
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Geometria ma zamykać turbine kiedy na za dużo pompuje czyli na postoju jak dodajesz gazu turbiny nie przymyka bo cisnienie jest w normie czyli działa prawidłowo
no to pewnie czujnik do wymiany. podobno lubia sie psuc i takie sa objawy ze przy wyzszej temp daja zle odczyty. poszukaj tematów na temat tego czujnika. a propo czujnika ciśnienia to 1,7 ma turbine chyba zwykła bez geometrii wiec powinna miec wezyk idacy z muszli zimnej w turbinie do gruszki na turbinie. jeśli tak to czujnika cisnienia nie ma
Witam. Odświeżę stary temat. Opel Astra 1.9 CDTI 120 KM 16V silnik fiatowski JTD bez filtra czateczek. Silnik słabo odpala ,a jak juz odpali to się słabo wkręca na obroty, Max 4tys. Kopci jak stary autosan. Totalny muł nie da sie nawet nim jezdzic. W samochodzie został wymieniony kolektor wraz z klapami wirowymi, wyczyszczony EGR oraz sprawdzony prostownikiem...
Zanim wyciagniesz turbine sprawdz funkcjonowanie ukladu zmiennej geometrii kanalow dolotowych (SWIRL). Uszkodzenie tego ukladu skutkuje defektem w sterowniku "zbyt wysokie cisnienie doladowania". Charakteystyczne dla tej usterki jest twoje spostrzezenie ze defekt wystepuje przy duzym obciazeniu na trasie. Pozdrawiam
Witam Mam pare pytan co do tego modelu golfa jak w temacie Przeczytalem setki postow na roznych forach i zadne nie daly mi 100% pewnosci A wiec czy w tym autku jest dwumas (98r.) Czy ma on turbine ze zmienna geometria A czy vin ma znaczenie do danego modelu auta np. Z1 wpadlo mi to w oko na jednym z forum lecz nie wiem czy to oznaczenie silnika czy...
Witam. Opel Astra 1.9 CDTI 120 KM 16V silnik fiatowski JTD bez filtra czateczek. Silnik słabo odpala ,a jak juz odpali to się słabo wkręca na obroty, Max 4tys. Kopci jak stary autosan. Totalny muł nie da sie nawet nim jezdzic. W samochodzie został wymieniony kolektor wraz z klapami wirowymi, wyczyszczony EGR oraz sprawdzony prostownikiem i otwiera sie...
Wyjmij sam turbine i oddaj do firmy która się w tym specjalizuje. Pewnie masz zmienna geometrię więc i tam zajrzą. Niektórzy nie chcą ruszać turbin ze zmienna geometrią więc takim nie dawaj turbiny do naprawy.
,,Masz dalej problem z turbiną - tylko nie chcesz przyjąć tego do wiadomości."- sugerujesz wadę fabryczną turbiny?? Rozbierałeś turbine , wiesz jak działa ta zmienna geometria? Myślisz że elementy tam pracujące nie wycierają się i są wieczne? Może być czysta a i tak się zacinać, sam miałem tak w kilku autach.
wyciągnolem turbine wyczysciłem (tak zeby nie było podejrzeń o zacinajaca sie kierownice zmiennej geometri) Możesz to rozwinąć? Bo nie widziałem tam zmiennej geometrii, nie mówię że nie ma.
Witam. Planuję zakup do swojego golfa 4 1.9 Tdi silnik AGR 90 km, turbiny ze zmienna geometria. Co należy zrobić /przerobić żeby normalnie funkcjonowała i jaki jest poziom trudności. Chcę zwiększyć moc, wstawiłem wtryski 216 i jeszcze planuje turbine. Proszę o pomoc.
Katalizator musi być, mam 2 lagunę i wiem z doświadczenia że turbina wysiada bardzo szybko, nawet po przejechaniu kilku tys kilometrów, nie polecam samemu dłubać przy tego typu naprawach bo nawet najmniejszy paproch potrafi zablokować smarowanie, w pierwszej kolejnosci zaciera się wirnik a póżniej pada cały silnik! Sprawdz turbine i jej ustawienie łopatek...
Witam Mam takie same problemy jak Wy Audi idzie do 120/h i pada juz wszystkie wyzej wynmienione elementy przez poprzedników wymienilem lub sprawdziłem i dalej lipa moze ktoś cos podpowie? Kolego bialy-a co to jest dolny sterownik? Pozdrawiam Dodano po 9 jest to Audi a3 Silnik 1.9 tdi 2001 ASV z turbina o zmiennej geometrii. Rozebrałem turbine w marcu...
właśnie dziś wyjąłem tą turbine i się sam przekonałem że nie ma zmiennej geometrii. Trochę mnie to czasu kosztowało ale już jest po fakcie. Auto nie miało mocy, komputer nie wykazywał błędów i myślałem że to jest problem właśnie od tej zmiennej geometrii, przyczyna była inna, wkońcu sobie poradziłem... Dzięki wszystkim, pozdrawiam
sprawdzenie kablem -to taka ewentualnosc czy nie ma błędów -ale na wynik komputerowy bym NIE kupował auta.... samochodzik da sie tak ustawic ze klient nic nie zauważy przy kupnie :) dobry mechanik oceni wartośc auta i jego stan oraz poniekad historie... dziura turbo -zalezy co przez to rozumiesz i kiedy ona ma wystepowac i z jaka zwłoka ?? generalnie...
Po tym jak na nowo go zapale wszystko wraca do normy. Co tutaj może być przyczyną? Uszkodzony N75. Nieszczelność w podciśnieniu. Zawalona nagarem geometria w turbinie.
Cześć . Z tego co piszesz może wynikać problem z cisnieniem doładowania. Więc jeśli jest za duże i przy większych obrotach przekracza wartości wymagane sterownik wyłącza ten system kontroli cisnienia i przechodzi w tryb awaryjny .{za duże cisnienie moze doprowadzic do zniszczenia silnika .np moze uchylic zawory i spotkaja sie z tlokami dlatego jest...
Samochód dobrze odpala, nie trzęsie silnikiem? Zaczynając od kontrolki świec żarowych wypadało by sprawdzić świece ale nie świeciły się podczas naciskania na pedał hamulca?... W turbinie mogła się przyciąć zmienna geometria łopatek, tzn przy turbo masz taka gruszkę i trzeba zobaczyć czy pracuje poprawnie po dodaniu gazu powinno się tam przesuwać to...
Mam problem że po wymianie słupka 2.0tdi BMP na 1.9tdi ARL silnik nie ma mocy chodzi jak by bez zmiennej geometrii turbiny jak zaciągne turbine manulanie to czuć znaczący wzrost mocy zaworek n75 podmieniałem na sprawny łopatki nie zapieczone synchro ustawione na -0.5 czyli całkiem dobrze silnik na postoju nie raz podkapca na biało[ale tak delikatnie...
Witam, dziękuję za odpowiedzi. Luzu nadmiernego na zebatkach nie ma ponad normę-tak określi fachowiec od turbosprezarek. Samochod ma 200tys km przebiegu. Została wymieniona część elektroniczna nastawnika, wiem ze nastawnik jest kalibrowany do turbiny dla tego zostały odczytane nastawy i skopiowane do (nowej)elektroniki dostarczonej przez firme od turbin(...
witam a ja powiem ze swojego doswiadczenia tdi nazywane 1z czy alh czy agr, slynne 90-tki, itp sprawdz jezeli staniesz przed kupnem ktory kod silnika ma turbine bez zmiennej geometrii -na 100% agr- dlaczego? go wybrac, poniewaz te ze zmienna geometria sie zapiekaja jak w przypadku . afn 110km, to problem i nie, ale tu nie bedziemy go rozwiazywac, golfem...
Nie ma takiel legendy która wskazuje że do podciśnienia dostaje się lewe powietrze, jak ??? proszę nie pisać takich bzdur i nie wprowadzać ludzi w błąd. Co do tej usterki to jest usterka wszystkim chyba znana, turbina w tym przypadku nie ma nic do rzeczy, mechanik który wymienił turbine i ją regenerował zapomniał że wyczyszczenia i doprowadzenie turbiny...
witam, suszara :) jak kolega mdcs nazwał turbine kręci do 300000 rpm, a cisnienie doładowania reguluje zmienna geometria łopatek kierownicy , a kolega bandzior podał elementarz jazdy z turbiną i chodzi tu głównie o łozyskowanie wirnika turbiny ,ponieważ jest slizgowe to by olej nie przypiekł sie od rozgrzanej turbiny która potrafi osiągnąć nawet 400st,...
Witam kolegów. Modół sterujący geometrią zmienną turbiny naprawiony, ale pojawił się nowy dziwny problem. A mianowicie przy odpalaniu na zimnym i na gorącym silniku wszystko jest ok auto pracuje normalnie żadnych błędów jest moc i ogólnie jest spoko, ale przy odpalaniu jak silnik ma od 30 do 80 stopni miga sprężynka i niema mocy. Co może być przyczyną?...
Witam posiadam forda mondeo mk4 2.0tdci 140km 2008R od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem wczasie jazdy włącza się tryb awaryjny odcina turbine spada moc silnika i kręci się maksymalnie do 2000 obr. Byłem podjechany pod komputer,komputer pokazał błąd sensora zmiennej geometri turbosprężarki więc wymieniłem ten sensor który odpowiada za geometrię...
Z tym bedzie najgorzej. Oddalem samochod do naprawy aby wymielnili 2 elektryczne szyby, gume przeglubu, koncowke drazka oraz geometrie i silnik padl;/ Automat bardzo dobrze chodzi i mysle ze 130 bedzie lepiej chodzilo oraz minej troche spalalo:) Turbine mam po regeneracji to chodzila swietnie w poprzednim silniku:) Dzieki wielkie. A ktory silnik bardziej...
Witam, Posiadam skodę O1 2003 r. 1.9 tdi 110km (fabrycznie, tun na 130km) i po 230 tys. km. zajechała się turbina, więc ją zregenerowałem (dokładnie nie tą samą, swoją zostawiłem do naprawy a wziąłem na wymianę "taką samą" już zregenerowaną). Turbinę założyłem i okazuje się, że coś jest nie tak, a mianowicie: - turbina działa zupełnie inaczej - równo...
OK a czy ma położenia pośrednie tzn jak zmienisz podciśnienie z -0.3 na 0.35 to czy sztanga się ruszy. Ma płynie reagować na zmiany podciśnienia bez skoków skoki 1 mm to już dramat dla regulacji VNT. Niestety nie byłem tego w stanie dziś sprawdzić bo duża strzykawa którą kiedyś to robiłem gdzieś się zapodziała lub ktoś "pożyczył". Postanowiłem, że...
Dzięki za odpowiedź. Wiesz pytam bo jak pojadę następnym razem żeby mnie nie zrobił w bambuko. Myślałem też o przepływomierzu i turbinie z tym że nie kopci jak się zaświeci serwis i nie ma mocy wtedy. Czy to może być równierz wina węża od interkolera?? I mam jeszcze pytanie o turbine bo mechanik wtedy powiedział że to może być jej wina ale serwis się...
Witam. W golfie mam turbo bez zmiennej geometria a chce wstawić turbo od 130 konnej, i z tego co się orientuję że trzeba zmienić zawór podcisnienia. Na jaki? Jakie powinien mieć oznaczenia itd i co jeszcze jest potrzebne żeby wstawić taka turbine.
Witam Mam cholernie duży problem z w/w samochodem który posiada turbine ze stałą geometrią.Od początku gdy go mam samochód nie chciał przekraczać 120 km/h.Po czyszczeniu dolotu i wywaleniu EGRa samochód dostał kopa i już normalnie przekraczał 120 tak było przez ok miesiąc. Problem wrócił i tak: -Podmiana n75 (używka oczywiście) , nadal brak mocy -Podmiana...
Wygląda ze któryś wtrysk leje, co by wyjaśniał wypalenie świecy i zakopcenie geometri w turbine. Rozumiem ze Mierzyłeś wysokość skoku tłoków i wszystkie stały równo? Dodano po 44 Jest też opcja ze coś z cylindra wpadło w turbo i uszkodziło geometrię.
Witam mam problem z passatem b6 1.9 tdi bls 2007rok gdy go kupilem jakies 4 miesiace temu przycinala mi sie geometria na turbienie i turbina dziwnie gwizdala, sprawdzilem szczelnosc ukladu i wszystko bylo ok wiec dalem turbine do regeneracji po regeneracji na drogi dzien dzialo sie to samo czyli ten dzwiek powietrza wracaacego sie do filtra. Po jakims...
Witam, jak w temacie. Po wyczyszczeniu turbiny problem zapieczonych (zasyfionych) kierowniczek w turbinie powraca po dwóch miesiącach zpowrotem. Turbo oddawałem już w przeszłości do czyszczenia i ogólnego sprawdzenia dla fachowców, dwa razy, problem powracał, ostatnio sam czyściłem dwa razy, ostatni raz w połowie września a na początku listopada znowu...
Witam kilka dni temu do swojej skody założyłem zregenerowaną turbine wszystko zrobione,a więc pojechałem się przejechać a tutaj brak mocy auto z dołu jest mocne tak do 2tyś obrotów resztę słabnie po krótkiej diagnozie okazało się ze pompą vakum wytwarza za mało podciśnienia 0.3-0.4 a więc zamówiłem nową teraz po sprawdzeniu vakumetrem jest jakieś 0.8-0.9...
Witajcie w moim Galaxy z 96 roku w TDI padła mi turbina dotychczas byłem pewien że posiadam silnik AFN 110 koni w dowodzie miałem również 81 kw. Kupiłem turbine od AFN lecz ta nie pasuje zmienna geometria itp. Dziś dopiero wyjęliśmy tą co była i okazało się że siedzi turbina Garreta T15 028145701Q od 1Z 90 koni. Czy wychodziły z tym 110tki? Czy po prostu...
Nie chodzi mi, że to 110KM :) To wiem, bo jest napisane w temacie. Ten silnik 110KM nie występuje tylko w jednej odmianie. Podaj 3-literowe oznaczenie silnika. Oznaczenie można odczytać z przodu bloku silnika, tak na prawo od akumulatora podciśnienia (ta czarna kula z tworzywa), w zasadzie pod wlotem grubego węża z chłodnicy do silnika. Prawd. będziesz...
Hamulec działa prawidłowo. A czgly może być problem w zespole zaworów magnetycznych. Taka czarna puszka z podciśnienia mi. Po zgaszeniu Brzeczy już od 3lat. :) Dodano po 9 ok to wydarlem turbine, Chyba sądwa uszkodzenia sztanga nie chodzi w pełnym zakresie więc pewnie do czyszczenia. Oraz gruszka zachowuje sie jak kastaniety wysypuje sie z niej piasek...
Czesc, posiadam vw sharan z 98roku, 1.9 tdi mam problem z moca auta, do jakiejs "setki" radzi sobie ale o wiekszych predkosciach typu 130-150km/h moge zapomnec. Slysze jak turbine rozlacza przy jakis 1800-2000 obr/min. (im wyzszy bieg tym wczesniej ja rozlacza). Wyprzedzanie tym autem jest nieosiagalne. Jakis rok temu padla mi elektronika na pomie,...
no teraz zaprzecze temu co napisałem z tym rozbieraniem głowicy bo to zależy też od przebiegu.Jak auto ma 500 tys to nie oszukujmy się że nei ma nagaru. (poza tym z tego co wiem to nie chcą udzielać gwarancji) mogę się mylić. kuzyn miał golfa 1.9 tdi asv ze zmienna geometria i cuda to auto przechodzilo tzn auto normalnie chodziło jak chciał wyprzedzac...
Zrobię jeszcze logi 11 na niepracującym silniku jutro rano. Niżej dam jeszcze logi po czyszczeniu geometrii itp.(Prawie to samo co przed ingerencją), auto ma troszkę lepszy dół(lepszego kopa) ale dale występuje przeładowanie. Wężyki zostały sprawdozne i są w porządku, jeden został wymieniony. Gruszka na 011BS płynnie rusza sie w całym zakresie. Stan...
Witam, Mam problem z turbina w Alhambrze 1.9tdi, silnik AUY 115KM, rocznik 2003. Otoz na jesieni zeszlego roku wyczyscilem turbinke. Okazalo sie ze w dwie lopatki zmiennej geometrii od strony kolektora wydechowego wpadl nagar i je zablokowal. Pozostale lopatki poruszaly sie. Znalazlem tez w zakamarkach kolektora wydechowego nagar ('na zakrecie'). Wyskrobalem...
Witam Proszę o pomoc pisałem na dwóch innych forach ale nikt nie odpisuje a mam problem który strasznie mnie irytuje. Turbo po regeneracji nowa zmienna geometria, na moje bardzo słabo zbiera się z dołu przed awarią turbo lepiej się zbierał teraz powyżej 2 tys idzie ładnie od dołu strasznie muli 3 razy wyciągałem turbo poprawiali ustawiali wszystko jest...
Witam. Jeżeli masz zmienną geometrie w turbinie tzn. masz XPI. Niestety przy około 300-400tys. km. zaczyna się przycinać łopatka w turbinie. Jest tak jak napisałeś "auto stoi na serwisie jest wszystko ok, w czasie jazdy pod obciążeniem jest błąd". Czyszczenie nic nieda.. Należy wymienić turbine (niestety koszt jest straszny ok.12tys.zł), naszczęście...
Trudno mi powiedziec co to za turbina , wiem o co Ci chodzi z tymi zaworami , bo mialem juz do czynienia z Bora TDI 115 KM z turbina o zmiennej geometrii . U mnie niema tych dwoch czarnych zworow . Zawor do recyrkulacji spalin jest przymocowany bezposrednio do plastikowej czarnej rury ktora biegnuie od turbiny do kolektora ssacego , natomiast zawor...
Witam. Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem...
Można zobaczyć przez Clipa.
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Zmienna geometria zacięła się w innym miejscu.Turbawka do czyszczenia.
Nie jest to samo, bo jest inaczej sterowana i ma inną zmienną geometrię! Nie kombinuj, bo i tak nic nie zrobisz!
Witam. Problem leży zapewne w zacinającej się zmiennej geometrii turbosprężarki dlatego ją "odcina" komputer widzi za wysokie bądź za niskie ciśnienie doładowania i wyłącza sterowanie turbo. Trzeba zdemontować turbo oddać do czyszczenia geometrii i po problemie. koszty samego czyszczenia nie powinny przekroczyć 250zł plus demontaż i montaż to już w...
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
Musisz zdrobic logi , obiaw typowy dla zaci,etej geometrii bądz uszkodzonego zaworu sterującego turbiną
105 konny silnik nigdy nie miał zmiennej geometrii turbiny ! Taką turbinę miał 130 konny 1,9 dci Polecam lekturę: KKK54399880080 KKK54399880070
Ja tu widzę padniętą turbinę, bo zdaje się jest ze zmienną geometrią łopatek. są po prostu zatarte i pracują w ograniczonym zakresie a to powoduje przechodzenie układu sterowania w tryb awaryjny. Pozostaje regeneracja turbiny nie wielu to robi prawidłowo bo to precyzyjne urządzenie i wymaga należytego doświadczenia i przygotowania całej operacji. A...
A geometria w turbince działa?Podciśnienia ok?Co z egr?
Geometria turbiny zapieczona, zawór za silnikiem po prawej stronie około misy olejowe sterujący turbina bądź wąż pomiędzy przepływomierzem deklem a turbem. Raczej więcej możliwości nie masz ewentualnie często spotykam się z całkiem zapchanym filtrem paliwa ale to już niedbalstwo a nie usrerka
Jak turbina wali olejem to kopci na biało. Jaki zamiennik turbiny? Jestem w stanie się założyć że padła geometria, najpierw to sprawdź a później pogadamy dalej.
Raczej nie wina chipa bo widać co chce sterownik silnika i tego nie dostaje. Możesz próbować sam rozebrać turbinę po stronie ciepłej i spróbować wyczyścić geometrię. Moze być tak że za jakiś czas po czyszczeniu będzie to samo bo jest wyrobiona.
ale dopiero jak uzyska odpowiednie obroty to zmienna geometri się otwiera po przez nadciśnienie w takim małym baniaczku co czasem się zacina i wtedy dostaje odpowiednią ilość spalin co powoduje doładowanie
Część ASZ to silnik chyba 130 konny więc siedzi tam turbina z geometria. Turbina z geometria potrzebuje podciśnienia na gruszce aby miała doładowanie. Czyli po odpaleniu musi ją zaciagnąć.
witam, objawy jak w temacie, obecnie przy silnikach diesla z turniną doładowania i intercoolerem(chłodnica powietrza doładowanego) i po przebiegu ponad 150 tys.km bardzo czesto jest to zanieczyszczony układ dolotowy nagarem, sadzą, olejem z odpowietrzenia skrzyni korbowej(odmy), wyczyszczenie wraz z przepłukaniem benzyna ekstrakcyjną intrcoolera poprawia...
Przepływomierz powietrza sprawy, czujnik ciśnienia doładowania sprawny, układ paliwowy sprawny, turbina nowa, zawór podciśnienia VTG sprawny otwarty na 11% cały czas od włączenia silnika, dolot szczelny. Auto jeździ ale ma połowę mocy. Błędów brak. Nie ma sterowania zmienną geometrią turbiny. Nie pisz że coś jest sprawne bo nie wiemy jakie są wartości....
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
PS Moim zdaniem to napewno nie zapsuta turbina bo samochód jedzie a potem sie włącza tzw tryb awaryjny:) Co rozumiesz pod tym zdaniem? w turbinie jest zmienna geometria (chyba że jest to wersja 90 konna na sztywnej w co wątpie) która potrafi się blokować a objawia się właśnie to trybem awaryjnym.. na 4 biegu na prostej drodze od 1.500 obrotów na minute...
Klient do mechanika: No i jak, coś wiadomo co się stało? Mechanik: W turbinie powyginały się łopatki, trzeba regenerować Klient: to teraz rozumiem, co oznacza turbina ze zmienną geometrią :)
W tym samochodzie nie ma zmiennej geometrii w turbo tylko zawór upustowy, tak dodając gazu na postoju nie sprawdzisz czy się otwiera, za niskie ciśnienie doładowania (3 bieg, 2500rpm i gaz w podłogę, wtedy powinien zadziałać) Turbo nie wygląda kwitnąco, coś tam kiedyś wpadło i wirnik jest wyszczerbiony, ponadto wygląda jakby wirnik tarł o muszlę, ale...
Ogarnięte, auto chodzi jak nowe
Ciekawe,ja mam u siebie w Pasku AFN przepływke Pierburga z Merca W210. Tak kupiłem,a zorientowałem się że to nie oryginał jak podstawiałem klientowi swoją na testy.Nic mi nie dymi i zasuwa 200 kmh bez gadania. Fakt że turbinka i zmienna geometria się nie zasyfia bo to automat,i ma cały czas "obroty" Wskazania na Vagu podobne jak u kolegi.Ząbek od blokady...
Patrząc po podanych odczytach, to wychodzi na przepływomierz. Podepnij przepływomierz z innego auta i sprawdź wtedy. W którym miejscu wychodzi że to przepływomierz? Jeżeli turbina nie dmucha to nie ciągnie powietrza a jak nie ciągnie to spada MAF. Ja bym powiedział że skoro wedle komputera geometria turbiny jest w w odpowiednim miejscu a nie osiąga...
To jest turbina że zmienna geometria i z grucha na niej Czyli to musi być tdci - z układem common-rail. Jeżeli słyszysz syk (szum) spod maski - nie ma jak sprawdzenie szczelności dłonią. Z tego względu najlepiej jest odpalić do sprawdzenia zimny silnik aby się nie poparzyć. Jedna osoba podgazowuje silnik, druga wodzi ręką i po wężach gumowych i po...
Tak właśnie działa grucha, zanim zaciągnie to potrwa bo musi zbudować podciśnienie. Jak odejmiesz podciśnienie to szybko opadnie bo w samej gruszce jest sprężyna też. Ale to nie wszystko ,jak cięgno jest źle np ustawione lub nie odbija do końca zderzaka to też będą problemy mimo tego że chodzi jak na filmie. Dlatego trzeba to sprawdzić. I jak po zdjęciu...
Dzięki, kolego, za odpowiedź. Powiem ci tak: chcieli tanio i przywieźli turbinę ze złomu, bo wyciągnęli z innego Passata. Nie byłem za tym, ale poprzednia turbina - kamień, tak, geometria zatarta. Wymieniłem jeszcze przewody podciśnieniowe, bo był dramat: króciec podciśnieniowy z vacuum pompy i jeździł ok. miesiąc. Teraz nagle zaczęło mu się to robić.
Jeżeli masz dwa elektrozawory podciśninia, to znaczy że geometria turbiny też jest sterowana podciśnieniowo. W takim przypadku sprawdzenie działania geometrii to prosta czynność: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnienia z gruchy turbiny - sztanga ma się natychmiast (w ciągu pół sekundy) maksymalnie wysunąć, po założeniu wężyka równie szybko ma...
Tak stoi geometria. W tych silnikach były dwa rodzaje turbin. Z klapką upustową a w ostatnich seriach ze zmienną geometrią. Zanim tutbo szarpniesz sprawdź czy membrana w gruszce nie ma dziury. Weź vacuometr zassij gruszkę i sprawdź czy trzyma podcienienie.
Turbo było wyciągnięte w celu sprawdzenia zmiennej geometrii i okazało się ze jest ok działał lekko i jak potrząsa się cała złożona turbina to dzwoni w środku ta geometria chyba lub ta podkładka pod wirnikiem
Miałem podobny przypadek na tapecie. Z bardzo podobnymi uszkodzeniami turbiny z tym, że kolor łopatek geometri i płytki był brązowo-beżowy. Przyczyna tkwiła w zbyt dużej temperaturze spalin spowodowanej przypchanym DPF. Poszedł do wycięcia. Turbina jeździ do dziś bez problemów. Proponuje jazde próbna z testerem na kolanach i obserwacje temp. spalin...
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
Wyczyszczenie zmiennej geometrii
Podepnij wakuometr i zmierz podciśnienie z pompy vacum. Założę się że na wolnych obrotach nie ma podciśnienia bo jest vacumpompa przytarta. A dopiero od 2000obr/min zaczyna wytwarzać podciśnienie i zaciągnąć geometrię turbiny.
Najprawdopodobniej zacina się turbina. Faktycznie trzeba wcześniej podłączyć interfejs i odczytać błędy. Turbiny o zmiennej geometrii w vw mają to do siebie że jak zabrudzą się sadzą to takie zacinanie się zdarza. Rozebranie turbiny i wyczyszczenie powinno pomóc. Uwaga najpierw niech ktoś ci postawi prawidłową diagnozę bo ja tylko gdybam wiedzą jakie...
witam, czy poradziliscie sobie z tym problemem w mercedesie bo ja mam ten sam problem od dłuzszego czasu i rece juz opadaja. prosil bym o odpowiedz.pozdawiam Ja juz sobie poradziłem i okazała się turbina a dokładnie geometria zmienna , wymieniłem turbinę i wszystko smiga.pozdrowienia Dodano po 3 Witam czy ktoś już naprawił swojego mercedesa bo znalazłem...
Zacznijmy od tego że masz turbinę sterowaną różnicą cienienia (na przeładowanie) a nie podciśnieniem z vacupompy jak w przypadku nowszych ze zmienną geometrią.
Napisałeś że turbina okej i wtryski podpinałeś kompa turbina ma zmienną geometrie sprawdż podciśnienie do zaworu VGT.A jak z regulatorem ciśnienia na pompie.
Winna jest turbina. Poruszaj dźwignią od zmiany geometri czy sie nie zacina.
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Może geometria ci sie zacięła i dlatego pokazało przeładowanie bo turbina nie wrociła na swoje miejsce.Ile to auto ma przejechane?
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
Witam odyss masz racje w 110 niema zmiennej geometrii ale jak piszesz każdy pompo wtrysk to zmienna geometria a walnięta przepływka szybko załatwia całą turbinkę. Pozdrawiam
Volvo V50 diesel 2.0, 136 KM. Od paru miesięcy męczę się z tematem: duża turbo dziura — turbo załącza się powyżej 2 200 obr./min. Auto pali od strzała, zero błędów. Filtry wymienione, przepływomierz podmieniony i dalej to samo. Układ podciśnień szczelny. AI: Był sprawdzany lub podmieniany elektrozawór sterujący turbiną (np. N75)? Nie. AI: Sprawdzana...
zrobi turbine turbina geometrią turbine wiatrowa
klucz analogowy tranzystor whirlpool drzwiczki piekarnika uszkadza dyski
philips 50pus8057 philips 50pus8057
Volvo B150B64 – błąd MSW Exception VECU FH4, czujnik deszczu RLS, interpretacja kodu Hyster 2.0FE – czy uszkodzony czujnik blokuje jazdę i hydraulikę?