To i tak że coś zrobiłeś. A teraz sprawdź czy sztanga jest zaciągnięta po odpaleniu i trzyma mocno. Jak nie to sprawdź podciśnienia ,wszystkie trójniki nie trójniki .I jest taka gruszka plastikowa pod turbem zobacz czy szczelna ,nie pęknięta.
Sztanga ma pracować płynnie. Musisz sprawdzić ręcznie. Są też problemy z gruszką, która z czasem też się zużywa i przepuszcza - też do sprawdzenia. To, że masz spalanie na swoim poziomie, nie oznacza że masz dobre wtryski. Sprawdziłeś korekty?
Szukaj nieszczelności między turbo a kolektorem (pękł wąż , lub wyskoczył z zatrzasku)
Biały dym przypominający parę wodną to uszczelka pod głowicą. Sprawdź zapach tych spalin, jak śmierdzą słodkawo to uszczelka.
Miałem napisać odpiąć :P. Robiąc test w Base Setting, blok 011, obserwując sztangę też możemy stwierdzić o jej prawidłowym działaniu. Wakuometr dojdzie pewnie w piątek więc mam już co robić.. :)
Witam, Myslec, to trzeba przed, a nie po szkodzie. Zamiana silnika o mocy 130KM na silnik o mocy 70KM, w dodatku w tak duzym samochodzie, to czysta glupota. I jeszcze skrzynia automatyczna! Jesli konstruktor nigdy takiego montazu nie stosowal, to jest ku temu jakas przyczyna. W 605 byly stosowane dwa diesele o pojemnosci 2.1 l - atmo o mocy 83KM (mulowaty)...
Trzeba by sprawdzic jak zachowuje się ciśnienie doładowania rzeczywiste wzgledem tego co chce uzyskać sterownik. Generalnie albo jest za małe doładowanie albo za duże i w większości przyczyna leży w turbo. Czasen da sie je jeszcze pogratulować a czesem zostaje wymiana od samej gruszki do calego turbo lub chociaż czyszczenie.
Temat wałkowany na forum wielokrotnie. Turbo do czyszczenia, jeżeli jesteś pewny że masz przeładowanie.
Jednak wygląda to na źle działający układ geometrii turbiny (skoro egr jest zaślepiony). Generalnie sprawdzenie układu jest bardzo proste - na wolnych obrotach zdejmujesz wężyk z króćca gruchy - sztanga ma natychmiast (w ciągu ok pół sekundy) maksymalnie wysunąć się z gruchy. Po założeniu wężyka ma natychmiast płynnie powrócić w położenie wyjściowe....
No bo bez przesady, kto widział bezpośredni wtrysk w Golfie III z 94 roku, a takowe autko ma znajomy ;) Kolega wogole niema racji . Elektrit idealnie to wytlumaczyl na przykladzie SDI . To ze pojazd jest na bezposrednim wtrysku paliwa , nie oznacza ze to common rail ! A wiekszosc ludzi to wszytsko myli . Pierwsze auta z silnikami diesla wyposazone...
Dziś też trochę czasu poświęciłem przy audi rozebralem i wyczyscilem zawory podcisnienia przy okazji zajrzałem do zaworu zwrotnego i okazał się popsutu wymieniłem na nowy pełen nadziei ze to to i kicha nadal auto bez mocy. Zaobserwowane ze wieczorami auto jak by lepiej jeździło zrywniej (nadal nie w pełni sprawne) bardziej reaguje na gaz i jak by częściej...
witam. Często poruszano juz ten temat ale wszystkie rady nie dały efektu.Objaw w moim aucie to brak mocy na niskich obrotach. Po przekroczeniu około 2200 obrotów samochód nagle dostaje potężnego doładowania (wciska w siedzenie). Czasami jednak przytrzymując auto między 2000 - 2200 obrotów traci całkowicie moc, turbina nie załącza się. Maksymalna predkość...
Powody są dwa albo turbo albo dół silnika. Niebieski dym świadczy o spalającym się oleju. Pozdrawiam
Temat rozwiazany panowie ;) kierowniczki w turbinie sie przycinaly po wymianie turbiny wszystko super ddziala ;)
Po co robić logi skoro masz nieszczelność? Jak dla mnie to różnica w logu 11 jest zbyt mała tyle ze teraz nie wiemy czy to wina tego że zwiewa Ci ciśnienie nokiem czy tego że geometria Ci stoi.
Witam. Posiadam samochód audi a3 1.9 tdi 130km 2000 rok po lifcie. Mam problem z mocą w swoim samochodzie, gdyż podczas jazdy gdy depne mu pedał w podłogę idzie bardzo mułowato i dopiero powyżej 2500 obr auto zaczyna się zbierać, występuje problem również z tym iż turbo często na 3 bądź 4 biegu przy ok. powyżej 3000 obrotów przełącza się w tzw. tryb...
Witam Wszystkich. Mam problem z Quashqaiem, silnik 1,6 dCi, 130 koni. Samochód po odpaleniu normalnie przyspiesza do drugiego biegu i prędkości ok 60-80, po chwili na ok. sekunde-dwie traci moc i znowu przyspiesza i po chwili znów utrata mocy, i tak w kółko, jakby go na chwilę coś blokowało. Zapalają się kontrolki czerwony check, ABS i poslizg. Na postoju...
no to trzeba sprawdzić zawór sterowania turbo
Przepływomierz dobrze dobrany? Masz dwa błędy: 1. Wartość z przepływomierza nie pasuje z resztą odczytów 2. Turbo nie osiąga zadanego ciśnienia. Teraz wypadało by albo przejrzeć parametry live data ,albo zrobić loga. Szczególnie ciśnienie doładowania (rzeczywiste/zmierzone) oraz wartość z przepływomierza którą widzi sterownik. Bo albo jest za duży przepływ...
Witam miałem podobny problem i nic nikt nie pisze żadnych konkretów tylko gdybanie .jeżeli auto zapierdziela 180 na autostradzie nic się nie grzeje temperatura jest ok to jest turbo przepuszcza olej on trafia do chłodniczki Eger i zostaje zasysany razem z mieszanką spowrotem do korektora ssącego ale duża ilość na wolnych obrotach trafia do DPF filtra...
Logi turbosprężarki problem z doładowaniem, vcds, passat b5 1.9tdi 130km avf Pompowtryski stan bardzo dobry, odchylenia maksymalnie na -18 a średnio -15 więc tylko samą turbosprężarkę, jest po regeneracji 3 razy i tak samo dalej, pierwsza regeneracja była bo turbo już olej puszczało, po drugiej regeneracji i 3 czyli poprawieniu wszystko tak samo jest,...
Witam. Nowy temat ponieważ nie ma odpowiedzi na forach itd. Pacjent to passat b5. 1.9tdi 130km avf 6 biegowa skrzynia, przebieg 400 200km. Spalanie najmniejsze jakie uzyskałem to 7,9l w trasie, w mieście ok 13l. Wyniki z vag com. Czujnik temperatury wskazania prawidłowe. Temperatura paliwa nie przekracza 30°c Kąt wtrysku 0.0 idealnie. Wtryski mają korektę....
Tesla, czy możesz jakoś uzasadnić swoje zdanie? 2. przy okazji- poprawisz też swoje 'wyliczenia' procentowe? 'podniesienie mocy o 110%'??? jak do tego doszedłeś? Może i dawać nawet 120% tego co bierze, a idźmy dalej nawet 200% jak kompresory który średnio zjadają 50% swojego przyrostu. (kompresor w silniku 130KM weźmie do napędu około 30KM ale daje...
N75 pracuje prawidłowo, widać to na logu 11. Jak masz turbo od 130KM np AWX, to tam turbo oryginalnie hula na 2350mbar, a Ty teraz masz 2050mbar, więc można podciągnąć mapę boost śmiało i więcej kucy będzie. Nie jestem ekspertem, ale na moim zdaniem cięgno załatwi wolne turbo. tzok ładnie przedstawił działanie turbo, ale konkretnego zdania na Twój przypadek...
Ja mam podobny problem po diagnozę w Niemczech mechanik stwierdził że trzeba zmienić sterowanie turbo czy jak to się tam nazywa to jest montowane przy turbinie tylko ze u mnie jeszcze z dołu silnika słychać takie budzenie jakby kompresor chodził jeszcze tego nie wymieniłem więc nie wiem czy trafił
a co powiecie na zatkany katalizator? Bo przy dużych obrotach na luzie to prostuje mi ta złączkę przed katalizatorem a czarny dym z tylu nie idzie, poza tym turbo jakby do końca nie wykonywało swojej pracy
Pasuje. Wtryskiwacze wkładasz os swojego i chyba turbo. Co do turbo nie mam pewności, nie pamiętam. Jak chcesz mieć 130 KM to można to zrobić na kilka sposobów.
Turbo regenerowane?
Jest to schemat podciśnień, który jest identyczny dla wszystkich silników TDI w Golfie 4, które wyposażone są w turbo ze zmienną geometrią czyli ALH, AHF, ASV, ATD, AXR, ASZ, ARL : http://obrazki.elektroda.pl/7459424800_1...
No ale teraz tak jest że się faszeruje ludzi propagandą że lepsza np Ibiza 10 lat młodsza z 1,0 R3 turbo bo ledy ma i ekrany dotykowe w środku. Co bo bezpieczeństwa też nie byłbym taki pewien bo jeżeli za silniki się biorą księgowi to inne rzeczy też mogą być cieńsze, słabsze i tandetniejsze. Kiedyś się robiło auta przez duże "A" dzisiaj się robi zabawki...
ni to biały ni to czarny, raczej po srodku taki....takie wrazenie mam jakby turbo padlo i puscilo olej i taki dym sie mocny z tylu wydobywa gęsty Ale jak to sprawdzic na 100%? luz na turbinie taki delikatny na wirniku
Cześć, chciałbym wiedzieć jakie rozmiary ma przewód podciśnienia turbo w VW Passat B5 1.9 TDI 130 KM, będą potrzebne mi do wymiany? Dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.
Mam problem z A6 C5 130 km odcina turbo . Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu moc wraca a czasem nie. Podciśnienie dobrze gruszka i zaworki też ,turbo sprawne. Co może być?
Pisałem na pw. Dziura w dolocie jak nic. Albo turbo się kończy
czyli wygląda na to, że turbo zbyt wolno wstaje. Powodem może być: Zużyty wirnik turbosprężarki. Kierownice turbiny zapieczone i nie otwieraja sie w pełni Wyregulować sztangę turbo. Jest jeszcze sróbka maxymalnego położenia łopatek, zmnieejszyć ograniczenie.
Całkowicie nie opłacalne i nawet nie wiem czy to do ogarnięcia by było , i czy by ktoś się podjął takiego swapa. Silnik od C5 jest starej konstrukcji którego to sterownik na pewno się nie dogada z resztą elektroniki w C6, w dodatku chcesz zamienić z silnika Turbo FSI na zwykły stary wolnossący. A nawet gdyby ktoś dałby rade by to odpaliło zawsze będzie...
Zaznacz położenie śrubek na kole rozrządu i popuść.Spróbuj obrócić wałkiem.Będziesz chociaż wiedział czy góra czy dół stoi. Góra raczej nie głowica cała po remoncie wałki szklanki itp nowe, jutro ściągam miske nie mam wyjścia Pisałeś ze turbo a tu kapitalka😀, może być wszystko Glowica itp szklanki walki byly robione 20k temu, teraz tylko turbo
Tylko to tak bardzie mi wygląda na problem z upuszczaniem ciśnienia z turbo "Poza tym z okolic turbo (tak mi się wydaje) dochodzą dźwięki w stylu grzechotania bądź głośnego upuszczania ciśnienia z zaworu upustowego."
Sprawdź podciśnienia i gruszkę od sztangi turbo jeśli będzie ok to zaworek N75 i najlepiej przynajmniej jakiś odczyt błędów a najlepiej diagnoza z patametrów. Bo jak narazie to może być wszystko egr, geometria turbo i wiele więcej.
Witam auto po wymianie turbo regenerowane zaczyna jechać dopiero od 2000tys obr a po przekroczeniu gdzieś około 4000tys obr odłącza turbo i błąd przeładowania zrobiłem logi Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-011_003_7c9UI.html Dodam że komputer jest po chipie
Jeżeli by turbo "klękło" to nie traciłby na mocy?
Same Antares II 130 silnik Deutz 1000.6 AT 130KM turbo chłodzony powietrzem. Jakie powinny być luzy zaworowe ? Z góry przepraszam jeśli było już gdzieś takie pytanie na forum, nie dałem rady znaleźć ni na temat 1000.6 AT
Jeśli wszystko podmienione łącznie z softem sterownika, a dalej dymi, to może przestawiony kąt wtrysku (ścięty klin na wale) lub starte krzywki na wałku rozrządu. Przy ściętym klinie, miałby problemy z odpaleniem i jazdą - byłby sporo słabszy. Do tego dymiłby na biało, nie czarno. Ten silnik na seryjnym doładowaniu ( a zakładamy że takie jest), by...
kwestie małych silników i turbo są mi mało znane. + - 1.2 Benzyna z ośmiobiegową skrzynią automatyczną - 1.5 (chyba) z taką samą skrzynią. + Przewidujemy niewielki przebieg przez 5-6 lat, jakieś 250k - 300k. Ciężko to widzę aby silnik 1.2 z turbiną uklepał 300tyś przebiegu. Wolnossący przy użytkowaniu z głową jeszcze ale 130KM z 1.2 benzyna....
Z wykresu widać że: Uszkodzone są wewnętrznie przewody podciśnieniowe, kulejący zawór sterujący turbosprężarką, uszkodzona gruszka turbo lub zapiekająca się geometria w turbinie.
Witam, chciałem się pochwalić swoim nowym osiągnięciem w starym transporterze mianowicie zmieniłem silnik z ABL na AFN. To vw i to vw to 1.9 i to 1.9, ale to tylko tak piknie wygląda w głowie poszedłem na łatwiznę i nie montowałem komputera pedału liczników itd dawca było passeratti 110km. Na wstępie silnik jest zupełnie inny. Brakuje miejsc na śruby...
G 13, N75 i turbo zostało wymienione jak również zostały wymienione wszystkie wężyki od turbo i dalej odcina.!! Po odpięciu kostki od przepływomierza jest taka sama reakcja jak by odcieło mi w czasie jazdy jest 2000 obrotów nic więcej.Czy to może mieć coś wspólnego??
prosze wersja 130km vag pokazuje turbo fault finding czyli bład podczas odnajdywania turbo nieodnalezione zrobiłem co mogłem i nadal nic !!
Nie mam pewnosci czy dzieje się to w skutek wcisnięcia sprzęgła czy popuszczenia "gazu". I tu musisz się upewnić.Albo turbo do czyszczenia albo skrzynia do zdjęcia.
W Twoim przypadku należy maksymalnie wydłużyć sztangę. Następnie jazda z testerem i trzeba sprawdzać czy doładowanie jest takie jakie powinno być. Teraz turbo przeładowuje i ECM nie znajduje tego punktu pracy na mapie.
turbo passat 130km 130km sharan 130km rozrząd
pilot chassis daewoo omomierz zmiana zakres grzałka parkside
bateria parkside sprawdzić pc817
LG TV – gdzie znaleźć numer EBT na płycie głównej? Lokalizacja etykiety, modele, oznaczenia Peugeot 607 3FZ (EW12J4) Cylinder Head Bolt Torque Specs and Sequence