Na zbiorniku przeponowym masz wentyl samochodowy trzeba dobić ciśnienia. Mogłosie rozszczelnić naczynie po stronie powietrza jak u mnie. Wtedy możesz zjechać z ciśnieniem na kotle wody do 0,2-0,3 na zimnym co wystarczy na załączenie sie a wzrost ciśnienia nie przekroczy dopuszczalnej wartości. Zalezy to od pojemności układu u mnie rośnie do ok 1-1,1....
Pod kotłem prawie na środku, pomiędzy rurami masz czarne pokrętło. Odkręć kilka obrotów pilnując cały czas manometru. Uzupełnij do około 1,2 - 1,5 bar.
Jak zdjales kostke z czujnika i cisnienie w trybie awaryjnym pokazuje 400bar to jak jest ok uklad paliwowy to powinien odpalic,z tego wynika ze faktycznie nie masz cisnienia na liswie,sprawdz przewody palwowe(przetarcia),filtr paliwa,itd Dodano po 1 Dzieki za punkty ale to na razie poczatek,jak cos to smialo pisz. Pozdrawiam.
możliwe , że turbina stoi lub zatkany filtr powietrza
Przyłóż do niej dłoń i wkręć na moment silnik na wysokie obroty - przy jej nieszczelności poczujesz dmuchanie powietrza, jeśli nie poczujesz to jest szczelna czyli sprawna.
A w czym jest problem? 2bary doładowania, ~1600bar paliwa - powinno być ok. Brak mocy czy check?
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Wymieniłem świece żarowe i zniknął błąd P1351 związany z obwodem podgrzewania świec. Nie powrócił również błąd P0422. Niestety po wyprostowaniu rury nadal błąd P0299 czyli, małe ciśnienie turbo przy 2000-3100 obr/min. Powyżej tej prędkości ciśnienie turbo jest ok. Pozostają błędy P2033 oraz P0483 Proszę o wszelkie sugestie. Wszystkie potrzebne sugestie...
Czy udało się rozwiązać problem braku ciśnienia oleju? Mam identyczny problem remont: nowe tłoki, honowanie, tulejki korbowodów, panewki i nowa pompa, rozrządu i turbo. Ciśnienie na wolnych obrotach 0 bara przy 2 tysiącach obrotów 0.5 bara.
Nikt nie odpowiedział ale udało mi się ogarnąć temat samemu z wykorzystaniem informacji z anglojęzycznych stron. Kwestia pierwsza czyli ustawienie zderzaka/ogranicznika turbiny była tam opisana w taki sposób, że należy podłączyć podciśnienie prosto z pompy vacuum pod gruszkę turbo (pomijając zaworek n75) i następnie na w pełni rozgrzanym silniku, przy...
Wtyk 1 +12v idzie z bezpiecznika nr.23 zasila również elektrozawór regulujący ciśnienie turbo,wtyk 2 sterowanie B15
Witam.Wiem ,że temat jest stary,ale jeśli ktoś potrzebuje pomocy w zaresie regulacji hydrauli i napraw LKT służę pomocą.
Witam Pacjent to Ford Focus MK3 1.6 EB 2012, wymyśliłem sobie , że w ramach wolnego czasu zrobię dodatkowe zegary (jak w ST) z ciśnieniem turbo, oleju. Arduino/ESP + LCD ogarnąłem ale nie wiem jakie ramki odpowiadają za te wartości. Czy macie może jakieś źródła pomocne w tej kwestii ? Obroty silnika , położenie przepustnicy to byłoby stosunkowo łatwo...
nawet po wypieciu węzyka od turbo powinna ona dawać ciśnienie wię problem jest w samej turbinie lub zatkany wydech, zawór EGR otwarty. Jakie masz parametry turba i przepływki?
jakie jest ciśnienie otwarcia wtryskiwacza dla silnika z tematu? dodam że jest to silnik z turbo Dzięki za pomoc i pozdrawiam
No teraz szukaj nieszczelności, lub powodu dlaczego turbo nie pompuje.
Tak to jest turbo ciśnienie niby ok a z tym paliwem to nie wiem.
Zamykasz zawory pod kotłem. Spuszczasz wodę z kotła. Pompką samochodową dobijasz powietrze do czerwonego zbiornika na "plecach" kotła do wartości ok 1-1,2 bar. Napuszczasz wodę do kotła. Odkręcasz zawory. I już - ciśnienie nie rośnie.
Zadane = wartość, którą woła ECU, sterując turbo. Ciśnienie = aktualna wartość doładowania, którą wykrzesał. Odchylenie na poziomie 0,2 bar raczej nie jest powodem do niepokoju, ale odchył może byś spowodowany zaworem "wastegate", bądź błędem czujnika.
Z doświadczenia napisze że na 90% jes uszkodzony wymiennik bitermiczny. Sprawdzić można tak: Zamknij dopływ zimnej wody do kotła i odkręć ciepła wodę w kranie, jeśli ciśnienie z kotła będzie spadać to oznacza że nagrzewnica jest uszkodzona. Jesli jest mala dziurka to ciśnienie spadnie po ok godzinie. Przekrój nagrzewnicy bitermicznej http://obrazki.elektroda.pl/7471896200_1...
Witam, może ktoś wie co jest warta myjka Eurom Force 2200 160 bar Turbo Podobno produkowana w Holandii przez firmę EUROMAC. Na stronie producenta brak jakichkolwiek informacji o serwisie, dealerach itd. DANE TECHNICZNE Max ciśnienie 280 bar (EW) Turbo Lanca Ciśnienie standardowe 160 bar Przepływ wody 460 l/h Moc tylko 2200W ECO Waga 19,6kg Wymiary 30...
Jak turbina dostaje zbyt dużych luzów to puszcza olej do intercolera ale to nie jedyny problem bo drugi problem to taki że jak są jakieś niedomagania turbiny tzn zapieczenie sterowania dziurawe wężyki (80 %) przypadków niesprawny zawór n75 to wtedy turbo nie ciśnie całą parą i to też prosta droga do puszczania oleju , turbo swoich ciśnieniem jak by...
Maf wymieniony i stwierdzam,że ma on wplyw na działanie zaworu egr jak i ciśnienie turbiny-chociaż tutaj jest jeszcze wiele innych czujników,które na to wpływają. Co więcej spalanie wróciło do stanu wcześniejszego,ale to nadal nie jest tak jak być powinno. Niestety problem nadal występuje póki auto się nie rozgrzeje,ale to już w innym mym temacie. Dzięki...
Turbo raczej ma zacięta dźwignię zmiennej geomtrii bo ciśnienie idzie do max wartości jaka jest wstanie pokazać czujnik. Nie męcz tego turbo w takim stanie bo prędkości obrotowe przy takim ciśnieniu sprawia że odleci ci w końcu z pod maski sypiąc obficie drobnymi.
Dzień dobry, Samochód po przejechaniu kilkunastu metrów gaśnie. Po podłączeniu miernika ciśnienia paliwa okazuje się, że z 4 barów spada do zera. Dodam, że pompa paliwa pracuje dość głośno mimo, że była wymieniona na nową. Kiedy problem wystąpi pompka pracuje dużo ciszej ale cały czas pracuje jednakże ciśnienie spada do zera. Po kilku próbach rozruchu...
Miałem tak samo całkiem niedawno. Zapewne w naczyniu przeponowym nie masz powietrza. Musisz pozamykać wszystkie zawory na wyjściach i wejściach wody obiegowej. Spuścić wodę z kotła (przez zawór bezpieczeństwa lub zawór spustowy). Na górze za rurą odprowadzającą spaliny jest wentyl (taki sam jak w kołach samochodowych). Zmierz ciśnienie jakie jest w...
Trafic 2.0 dCi 114 KM, ciśnienie zadane 115 bar, ciśnienie mierzone 1,1-1,4 bar. DF569 jakim cudem 115 bar. Przepraszam za znaki.
Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta. Dodano po 3 Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem,...
Wydech sciagalem. Brak poprawy. Wyciągnąłem też czujnik za intercoolerem i był czysty. Teoretycznie jak komputer pokładowy pokazuje że turbo daje ciśnienie na Maksa to chyba ok jest a tu nie ma czym jechac
Wpadłem na to, zacząłem od turbo, bo i tak było do wymiany. Dziś zmierzę ciśnienie i ewentualnie wymienię czujnik, jeśli będzie taka potrzeba. A co do tego ciśnienia, to łatwiej w tym Scenicu wyjąć turbo niż zmierzyć ciśnienie 😉 niby łatwo, niby na wierzchu, a ręki nie wsadzisz. Trzeba będzie pewnie przód cały rozebrać.
Jakiś czas temu robiłem turbo w fiacie 1.4turbo z 2017 roku i przebiegiem ok 70tys. Także myślę w twoim przypadku wymiany turbo się nie obejdzie. Musisz tylko sprawdzić czy masz za niskie czy za wysokie ciśnienie.
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
Zapchane ujście ze spadającego wężyka, korek z zaworkami, bo to on reguluje ciśnienie, turbo jeśli chłodzone. Dodam jeszcze że gdy zaczyna się grzać auto automatycznie przestaje lecieć ciepłe powietrze w kabinie. Brak płynu w nagrzewnicy, w silniku też, dlatego dolewałeś. Chłodnica i oba węże do niej są gorące? Wentylator się włącza?
Identyczny objaw, Master 2,3 163 dci do 3 tyś obrotów ładnie idzie, z logów ciśnienie przed turbina ok, ciśnienie doładowanie ok ale do 3 tyś obrotów, później turbo dziura, żądane ciśnienie doładowania 2300 mbr a dmucha 1200 mbr ( prametry z Clipa) po ok 40 sekundach wraca do normy i zaczyna równać parametry ciśnienia doładowania żądanego.. Sterowania...
"Węże podpuchnięte lecz jest to turbo ciśnienie jakieś tam musi mieć ..." - tego za bardzo nie rozumiem ? ciśnienie w jakich przewodach chłodniczych czy doprowadzających powietrze ? W przewodach chłodniczych to turbo nie ma znaczenia na ciśnienie w nich. Przewody do IC puchną - robi się w nich ciśnienie jak się dodaje gazu, gdy pompuje turbo. Podłącz...
Witam ktoś pomorze?
ciśnienie doładowania 940-970mBar i więcej nie było masa powietrza biega od 280-370mg w zależności jak się jedzie Jak wszystkie węże od turbo przez IC do silnika całe to się wirnik ukręcił. Jak turbo nie pompuje to ciśnienie CR więcej jak 850 nie pójdzie.
To jest proste, jak auto jest w notlaufie to ma ograniczoną moc, czyli przedmuchy z garnka do układu chłodzenia spadają.. Czytamy ze zrozumieniem :) Po naprawie turbo ciśnienie ładnie trzyma zakładane poziomy. I tu nastąpił cud jak bardzo bym auta nie katował płynu nie wypluwa.
Właśnie to jest najgorsze że nie dzieje się to podczas jazdy. Podczas jazdy wszystkie parametry turbo, ciśnienie paliwa, EGR są w porządku
Nie jest źle i pewnie jak złapie trochę sadzy to się jeszcze trochę poprawi. Generalnie nawet BS dla turbo ciśnienie powinno się podnosić a widzę że u ciebie będzie ciężko z tym bo w logu przy 1400 RPM jest atmosfera (970 mbar) ,więc do fabryki brakuje trochę.
Mam problem z karcher 5.610, żeby dał ciśnienie za każdym razem muszę po naciśnięciu pistoletu przekręcić lance na minimum a na dyszy turbo nie wchodzi wcale na ciśnienie i nie wyłącza się. Proszę o pomoc.
Ja bym dla świętego spokoju sprawdził też ciśnienie. Czujnik wskazuje jedynie że jakieś ciśnienie jest ale jego wartość może być bardzo mała, a w silnikach z turbo ciśnienie oleju jest bardzo ważne.
Proszę o pomoc. Jakiej pomocy oczekujesz? Przecież to oczywiste że trzeba znaleźć źródło brania oleju. Sprawdzałeś turbo, odme, ciśnienie sprężania, czy jest nadciśnienie po otwarciu korka oleju?
Panewki
Spuścić mógł, skoro była. A spuszczenie kranem jest niemożliwe. Woda którą spuszczał była wodą z pieca, ale nie z naczynia wyrównawczego. Nie z pieca, tylko z kotła. Proszę stosować poprawne nazewnictwo.
Jakieś kody usterek z diagnostyki? Sprawdzałeś ciśnienie turbo podczas jazdy, czy wkręca się? Coś było kombinowane z EDC?
Kolego opisane objawy wskazują na niestabilną pracę reduktora. Nie upieram się przy tym, bo takie wnioski są wyciągnięte na podstawie wskazań z diaga (ciśnienie) i korelują z zapisanymi błędami, a wskazywana wartość może nie odzwierciedlać rzeczywistości, dlatego proponuję porównać wskazania z diaga z manometrem. U mnie gdy wystąpiła taka sytuacja (po...
Witam, zamknij zawory na c.o oraz na z.w.u czyli zasileniu wody do kotła, odkręć ciepłą wodę i obserwuj, jak spadnie to wymiennik płytowy padnięty, ale... jak wykręcisz, przytkasz przeciwległą stronę i dmuchniesz a ciśnienie będzie biło na stronę obok to wymiennik pewny. Sama praktyka, wymiennik po opisie masz walnięty na 99%.
Lampka miga to błędy odczytaj . Primo
zapala się ostrzeżenie silnika bląd ciśnienie turbo. Turbina wymieniona daje 1,4 na postoju.
Zdejmij podciśnienie z turbo, przejedź się i obadaj, czy ciśnienie doładowania się zmniejszyło. Jeśli tak, to znaczy że być może wystraczy jedynie wyczyścić geometrię. Jeśli nie, to zapewne geometria całkiem stoi. Auto ma DPF? jeśli ma, czasami na zabrudzoną geometrię pomaga wymuszone dopalanie DPF, wtedy spaliny mają wysoką temperaturę i sadza z turbiny...
Mierzycie ciśnienie tylko na zasilaniu turbo, czy może jeszcze w innym miejscu? Może zawór przelewowy źle ustala.
Sprawdzałeś układ doładowania, IC i samo turbo? Szczelność? Ciśnienie?
sprawdz regulacje gruchy turbo
Skracając sztangę powodujesz szybsze wstawanie turbo. Ciśnienie zadane w grupie 2 a odczytane w grupie 3. Max boost dopiero 2600 rpm. Logi nie biorą pod uwagę uszkodzenia licznika. Może być za mocno wykręcony ogranicznik sztangi, wtedy nie wstanie dobrze.
Może być i turbo, ale ciśnienie bezwzględne 3000mbar przy 1500 obr w dolocie jest bardzo mocno zastanawiające
Zmień komputer. Niema takiego trybu awaryjnego żeby nie było błędów. Chyba, że cała DTC wywalona. Napisał że DPF ma, czyli nie ruszana tablica, a błąd to pewnie boost pressure .... ciekawe jak ustawiona sztanga, bo regenerujący często ustawiają krócej sztangę, żeby był zapas. Do autora komputer z drugą osobą na kolanka i jazda wtedy wyjdzie w parametrach...
Podłącz kompa I obserwuj co się dzieje w parametrach rzeczywistych. Bezapelacyjnie masz za mało powietrza w kolektorze. Jedź na 3 biegu, od biegu jałowego gaz do dechy i obserwuj co się dzieje w parametrach, tzn jakie jest ciśnienie doładowania jak turbo wstanie i jaki jest wydatek paliwa.
Witam Opel zafira A 2.0 dti nie ma mocy, egr czyszczony turbo ciśnienie ma. Pierwszy drugi bieg totalna padaka później tez ciekawie nie jest, ale po dłuższej jeździe z większa prędkością 110/120 zapala się kontrolka z kluczem i samochodem. Spalanie tez duże przy normalnej jeździe 8.9l/100. Filtr powietrza wymieniony. Co to może być ?
tam nawet regenerowana turbina była tak ze spokojnie a nie leczenie objawów. No i co się działo po regeneracji turbo? Czy moc wróciła, czy nie? Bo jeśli nie wróciła, oznacza, że regeneracja była fikcją. Z tabel parametrów bieżących wyraźnie widać, że "cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu ciśnienia turbosprężarki" (tj. "mieszka" 2a - rys. poniżej),...
Witam Od czterech miesięcy mam taki problem. Auto 2000r, przebieg 283 tyś km. Zaczęło się od tego, przy jakiś 3500 obr/min na gierkówce nagle straciło moc, obrotomierz zaczął spadać, oczywiście zapaliła się kontrolka "pomarańczowy silnik" poniżej 3000obr jeszcze jechał, ale powyżej zero siły, czyli tryb serwisowy. Zatrzymałem się, postałem z 10-15 min....
Witam. Jakiego potencjometru użyć do oszukiwania czujnika doładowania żeby podnieść ciśnienie turbo z 0.8 na 1 bar.
Wywala bład za niskie ciśnienie i się rozłącza. Sprawdż turbo,węże (czy nie dziurawe) bądź kat zapchany.
Więc turbo daje ciśnienie 1.3 bar z obornikiem jak jadę.
Pokaż ciśnienie jakie turbo podaje podczas jazdy od "dołu", bo to co zamieściłeś to chyba jakaś przygazówka na postoju.
To wytłumacz dokładnie jak to działa, na forum volvo są opisane 2 zawory od tego turbo. Jeden własnie na ciśnienie, a drugi w inna stronę, na zasadzie dławienia. Tylko po co jest podłączone podciśnienie pod ten zawór sterujący? http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=184...
Niech Ci sprawdzą pod komputerem jakie masz ciśnienie doładowania. Wydaje mi się, że turbo nie pompuje.
Masz słabe podciśnienie w układzie i efektem tego jest to, że turbo nie może się zebrać z dołu. Właściwe ciśnienie uzyskuje dopiero przy 3170 obrotów lecz dalej przeładowuje aż do 3820 obrotów. Możesz spróbować podłączyć podciśnienie na "krótko" kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika na wężyku pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców z siłownikiem...
Może jest jeszcze czujnik ciśnienia oleju na przewodzie doprowadzającym olej do turbo ??
Przeplywka wymieniona na nową boscha, moze cos tam.lepiej ale to nie jest to jeszcze, jutro postaram się zrobić logi i wstawię. Wogole nie słychać tego zaworu upustowego czy to dlatego że za małe ciśnienie pompuje turbo ?
Witam. Mam problem z 1.9 tdi 116km. Wymylem silnik karcherem i turbo nie laduje tzn auto nie jedzie a turbo tylko daje 0.5bara... czasem jedzie normalnie na 3cim biegu i laduje ladnie do 1.5 bara. n75 zmieniony na nowy map sensor tez i dalej nic. Błędów na kompie brak. Weze od podciśnień dobre, sztanga od gruszki chodzi co jeszcze spr? Wartość zadana...
Zatkany wydech. lub urwany wirnik turbiny który zatkał wylot. Spaliny wydostają się do silnika przewodem powrotnym od turbo.
Cześć. Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam identyczny problem w Peugeot 1.6 HDI 2013r. ~170 000km Na razie jestem na etapie diagnostyki. Zauważyłem, że na zimnym silniku, ciśnienie doładowania nie osiąga wartości zadanej. Podczas jazdy, wartość doładowania pokrywa się z zadaną. Natomiast (na ciepłym), podczas hamowania silnikiem i później po zatrzymaniu,...
Sprawdź ciśnienie na cylindrach to jest turbo minimalne ciśnienie to 24 atm Robiliśmy taki silnik popękana głowica, pierścienie. Przy lekkim mrozie ciężko palił a jak zapalił nie można było dodać gazu.
Turbo nie jest w stanie utrzymywać stabilnego ciśnienia (do sprawdzenia sterowanie turbo jak i samo turbo, pompa podciśnienia i wężyki). Dwa BIP-y na - wszystkie plus szarpanie czyli pompa tandem (paliwa plus podciśnienia) do weryfikacji ciśnienie na pompie. Jaki przebieg? Oringi na pompkach były robione?
Witam, Robiąc log statyczny grupy 011 wychodzi na to że posiadam zbyt małe ciśnienie turbo w trybie On http://vaglog.pl/log_244448.html Czy ktoś miał już taki problem i spotkał się jak go rozwiązać? Auto jak na moje odczucie bardzo myśli przy dodawaniu gazu i zmiany biegu. Dodam prace gruszki od turbo. https://youtu.be/34PNLRY89wE Auto Seat Ibiza 1.9TDI...
Podpowiedz mi jeszcze gdzie w programie mogę zrobić taki pomiary(at)
Witam. Na wyłączonym silniku ciśnienie turbo ma być równe ciśnieniu atmosferycznemu. W moim przypadku ciśnienia te są różne. Po odłączeniu czujnika turbo na kolektorze dolotowym, zmienia się tylko wartość turbo, zatem zakładam, że ten czujnik nie bierze udziału w pomiarze ciśnienia atmosferycznego. Gdzie jest czujnik ciśnienia atmosferycznego? https://obrazki.elektroda.pl/9178616000_...
Jedynie ktoś z kompem na miejscu przy aucie, sprawdzić trzeba parametry na żywo, ciśnienie paliwa, ciśnienie w układzie dolotowym itp.
Należ zrobić logi dynamiczne ciśnienia turbo. Jeśli ciśnienie rzeczywiste przekracza wartości zadane to trzeba wyczyścić geometrie w turbinie
witam jakie ma być ciśnienie na reduktorze ig1 turbo jeżeli czujnik ciśnienia jest usytuowany na obudowie listwy wtryskowej
Witam. Jakie ciśnienie paliwa ma na wolnych obrotach??
Raczej klasyczny not lauf. A z racji że to 90km czyli turbo by pass to raczej ostawiam za niskie ciśnienie doładowania z turbo (nie dociąga do zadanego). Powodów może być kilka. 1. Samo turbo mam luzy i nie jest wstanie zrobić ciśnienia. Zawór by pass jest otwarty i tym samym ciśnienie doładowani jest ograniczone. 2. EGR nie jest szczelny i ciśnienie...
Po wstępnej analizie logów, widać, że ciśnienie i masa powietrza wygląda prawidłowo, turbo nie co później osiąga założone ciśnienie doładowania, to z racji braku, dynamiki spalin, co jest spowodowane brakiem paliwa w cylindrach. Trzeba by zmierzyć ciśnienie pompy w zbiorniku a następnie ciśnienie pompy tandemowej na głowicy. Sprawdź również czy w kolektorze...
Dmuchać może ale słabo Jakie masz ciśnienie sprężania?
Zanim podejmiesz decyzję o wymianie naczynia przeponowego to musisz się upewnić czy jest faktycznie uszkodzone.Odkręć korek z wentyla i naciśnij delikatnie bolec w środku tego wentyla.Jak pójdzie powietrze to dobrze ale jak pójdzie woda to naczynie do wymiany. Jak pójdzie powietrze po naciśnięciu to musisz zredukować ciśnienie wody w kotle do zera,...
No przecież na wykresie masz zadane ciśnienie (niebieska linia) i odczyt ciśnienia z czujnika (czerwona linia). Jak byk widać że nie zbija ciśnienia tylko ładuje w opór. Odepnij wężyk od turbo i sprawdź jak wtedy ciśnienie zadane do realnego. Bo albo sztanga źle wyregulowana. Albo N75 nie dostaje sygnału. Albo turbo zacięte. Jakie tam turbo siedzi bo...
Błąd P0299 jest opisany w moim programie jako Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Sprawdzić następujące podzespoły: 1.Elektrozawór regulujący ciśnienie turbo 2.Czujnik ciśnienia ładowania z czujnikiem temperatury powietrza
Jakie ciśnienie daje turbo podczas jazdy?
Jakie ciśnienie daje turbo?
witam, mam problem z DAFem 105 z 2012 roku, przebieg 985tys. km, od kilku dni widać troszkę niebieskiego dymu podczas przyspieszania, na postoju można wkręcać go na wysokie obroty nic nie zadymi, puszczenie pedału gazu podczas przyspieszenia - brak dymu, i gdy jest zimny silnik to też przy rozpędzaniu dymu nie widać, podczas jazdy na autostradzie na...
Też mam ten sam problem, masz brak lub za mało powietrza w naczyniu zbiorczym. Przeczytaj to a dowiesz się jak usunąć tą usterke.
Chciałbym zapytać jak konkretnie działa dozownik/mieszalnik powietrza w tych silnikach? Wiem,że miesza ciepłe powietrze z zimnym,ale chodzi mi o konkrety,czyli kiedy to powinno następować itd. Od razu napiszę,że podczas otwarcia dozownika ciśnienie turbo spada-dlaczego? Schemat-nr 8 to dozownik/przepustnica w moim aucie
Zawsze mi się wydawało że przy turbo ciśnienie paliwa doprowadzonego do gaznika musi być większe niz ciśnienie powietrza za turbiną inaczej paliwo nie zostanie pobrane może kolega Proctor ma inną teorię? Montaż gażnika przed turbiną czasem stosowany w samochodach bym w motocyklu odpuścił ze względów bezpieczeństwa.Są gażniki nadciśnieniowe ale też wymagają...
Witam mam problem z turbo w tym aucie kod błędu p0299 czyli nieznaczne ciśnienie doładowania auto nie dymi. Silnik zimny pracuje solidnie przyśpiesza bez zastrzeżeń nawet 5500 obrotów. Problem jest tylko gdy silnik osiągnie temperature 80 - 90 °C. Czyli na zimnym turbo wytwarza ciśnienie na ciepłym już nie.
W załączniku schematy 1312 - MAP 1261 - pedał gazu 8007 - czujnik ciśnienia klimatyzacji Do sprawdzenia instalacja. To że auto wkręca się tylko do 3 tysięcy będzie raczej problemem z tym że sterownik nie widzi pedału gazu. Masz problem z czujnikiem MAP a nie z wysokim ciśnieniem w kolektorze. Tutaj jest raczej problem po stronie elektrycznej - sterownik...
w moim golfie 4 1.9 TDi 110km AHF przy obrotach około 3tys wyłącza się turbo i traci moc oraz po przygazowaniu w rurze z intercoolera robi się duże ciśnienie jakby miało ją rozerwać (widać to na filmiku). Wyczyściłem inntercooler, rury, EGR, kolektor ssący. Odkręciłem również turbo i moim oczom ukazała się przerdzewiała gruszka więc kupiłem nową i wszystko...
Właśnie turbina w tym modelu jest sterowany inaczej aniżeli "tradycyjnie" w większości aut turbina jest sterowana podciśnieniem, a u mnie ciśnieniem wytwarzanym przez nią samą. Dziwnie to brzmi ale w momencie gdy turbina pracuje i wytwarza ciśnienie sztanga gruszki otwiera zawór i nadmiar ciśnienia (powietrza) w układzie ucieka tym zaworem do wydechu......
Sprawdź na początek podciśnienia, a potem szczelność przewodów między turbo a silnikiem czy wszystkie są na miejscu, chodzi o to czy ciśnienie doładowania nie ucieka w powietrze. Jeśli warsztat wymieniał turbo, to jedź na reklamacje, ja bym takiego auta nie wydał, a Ty nie powinieneś go odbierać.
Po pierwsze nie bar a mbar (1000mbar= 1 bar). Dwa które turbo tam siedzi? Bo w 3.0 były ze zmienną geometrią i by pass. Spaliny napędzają turbo i jak ich nie ma lub uciekły bokiem to turbo nie robi ciśnienia. Podobnie jak ciśnienie doładowania ucieka bo np rura za turbo pękła ,czy rozszczelniony jest intercooler.
ciśnienie turbo ciśnienie doładowania turbo wskaźnik ciśnienie turbo
odbiornik janeczek elektryczne wspomaganie punto silnik pralka mastercook moduł schemat
philips fc690 prostownik ideal
Bruzdownica Parkside z Lidla nie włącza się - przyczyny i rozwiązania Tarcza w szlifierce kątowej odkręca się podczas pracy - przyczyny i rozwiązania