Widze że zamiast usunąć usterkę łatwiej obmyślić sposób jak to obejść , jak zwykle nie zależy nam na tym aby wszystko było tak jak powinno . A wiecie co , czasami naprawiam auta po innych mechanikach którzy poświęcają dzień roboczy żeby coś obmyślić jakąś przeróbkę kiedy tak naprawdę usunięcie usterki zajmuje dwie godziny , czasami naprawdę jesteśmy...
Może, wszystko zależy co ten przepływomierz pokazuje w parametrach rzeczywistych. Generalnie trzeba patrzeć na parametry przepływki, egra i ciśnienia doładowania.
Przykro mi ale nie posiadam już tego samochodu od 6 lat i niestety nie pamiętam.
z EGR odłączyłem przewód podciśnienia i zaślepiłem go i auto działa bez zarzutu. Czyli może to być ten siłownik o którym piszesz czy może EGR. A może trzeba szukać w drugą stronę
Problem rozwiązany ;) Uszkodzona była przepływka !!! Zamykam
Witam zapomniałem napisać. podmiana pompek pomogła. brak turbo dziury, orał kręci do końca. Pozdrawaim
Witam mam Golfa 4 1,9tdi rok 2000 tys problem jest taki że auto rozpędzało sie maksymalnie do 160km/h i pozniej turbina przechodzila w tryb awaryjny drugi przypadek mocne depniecie na gaz na 6 biegu 2300 obr, i tez turbina wchodzi w tryb awaryjny . mechanik wyciagnal turbine poszla do czyszczenia w profesionalnym serwisie koszt o dziwo tylko 150zl zapytalem...
AJQ jest na wąskiej sondzie jak stare AGU/AEB ale ma już nowszy sterownik ME7.5 Poza tym żadne 1,8T nie jedzie jakoś super przy 1800 bo jest turbo dziura, także co najmniej 2500 żeby poczuć kopnięcie w plecy. Najlepiej zrobić logi dynamiczne, jak będą spadki mocy to wyjdzie co jest nie tak, niż wymieniać bezsensu. Komputer czasem pokazuje różne błędy...
Przyjrzyj się sterowaniu turbiny VNT... i z ciekawości - jak wygląda masa powietrza zadana i zmierzona oraz wysterownie EGR kiedy szarpie?
N75 steruje pracą turbiny za pomocą regulacji podciśnienia. Sterownik silnika odpowiednio otwiera lub przymyka N75 a ten podaje większe lub mniejsze ciśnienie na gruszkę turbiny co przekłada się na ciśnienie wytwarzane przez turbinę. Jeżeli jest jakaś nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym to będzie to słychać.
Do 3000 obrotów turbo-dziura ? Wydech niedrożny ? Olej wymieniony ? W jakim stanie turbina ?
"Jeżeli chodzi o bov'a to przynosi on efekty, ale tylko w silnikach benzynowych z turbo (chociaż i montowany w doładowanych dieslach). A zasada jest następująca: Samochód seryjnie wyposażony jest w zawór DV czyli taki, który wpuszcza powietrze z powrotem w obieg, natomiast bov jest to tzw. zawór atmosferyczny, który to podczas nagłego odjęcia nogi z...
Przepraszam że nie zamknąłem wcześniej tematu, przypomniała mi o tym sama elektroda :) Problem rozwiązałem po kilku wizytach w warsztatach, wymianie kilku czujników, już nawet nie pamiętam jakich. A na koniec okazało się, że przyczyną był zapchany katalizator. Polecam zacząć właśnie od tego, bo ja wydałem niepotrzebnie ok 1500 pln :(
Instalacji do alarmu auto napewno nie ma, ale jak juz sie zdecydujesz to daj znac. Postaram Ci sie pomoc i dostosowac alarm do Twoich wymagan... Masz w aucie elektryczny pedal gazu? Rozlaczenie tych przewodow pomoze co najwyzej, ze nie bedzie mozna dodac gazu, ale auto odpali. A po trzecie primo :-) to ten "taki dlugi jalowy moment" to tzw. turbo dziura....
WITAM Czy odłączona wtyczka o egr i stały błąd egr może może powodować taką turbo dziurę?Auto ciągnie dopiero od 2300obr.Silnik po grubszym remoncie.Wymiana panewek,pierścieni,uszczelniaczy,łańcuch... itp.Niema innych błędów.Przepływka podmieniona,wydech drożny,podciśnienia ok,"n75"ok, rozrząd sprawdzony.Ktoś "wyciął" egr i dpf nie ma do czego...
Wtryski są już nie tegez to raz. Dwa jest problem z turbo, albo pije już olej, albo jest dziura pomiędzy turbo a kolektorem ssący,.
Przed regeneracją turbo było tak samo czy może jednak troszkę lepiej?
Ja wiem ze to odgłos z WG, a jak poradzijes sobie z turbo dziura do 3 tys obrotów?
Identyczny objaw, Master 2,3 163 dci do 3 tyś obrotów ładnie idzie, z logów ciśnienie przed turbina ok, ciśnienie doładowanie ok ale do 3 tyś obrotów, później turbo dziura, żądane ciśnienie doładowania 2300 mbr a dmucha 1200 mbr ( prametry z Clipa) po ok 40 sekundach wraca do normy i zaczyna równać parametry ciśnienia doładowania żądanego.. Sterowania...
Sprawdzałeś Turbo na ewentualne luzy ? Bo to wygląda Turbo które zorbilo papa albo spaliny nie trafiają do Turbo tylko gdzieś jest dziura.
(at)szekel Mówi się ze się włącza od pewnych obrotów (zależnie od konstrukcji i różnych innych rzeczy) bo powyżej pewnych obrotów działanie turbo zaczyna być istotnie odczuwalne. To stwierdzenie potoczne. Pogogluj co to jest "turbo dziura". Nie chodzi o to czy działa czy nie działa tylko czy jej działanie już daje efekty. Jak nie to "nie działa"
A do N75 dochodzi podciśnienie by N75 mógł je przekazać dalej do gruszki turbo? Wystarczy dziura w wężykach i masz takie objawy.
sa kierownice, i zapiekaja sie, do turbiny jest przymocowana taka puszka metalowa do ktorej podlaczony jest wezyk, a z puszki wychodzi taki pret (sztanca), sprobuj nia poruszac (w strone puszki i turbiny) i zobacz czy wogole sie porusza?, jezeli ciezko to moze wskazywac na zapieczone kierownice
Witam. Może sprawdź przepływomierz.
Weź zrób jakieś logi lub podaj inne ważniejsze parametry.Problem może z turbo lub podciśnieniami.Napisz normalnie że turbo dziura a nie jakieś czujniki.
To w takim razie dlaczego jak bateria tak nisko siedzi, to dlaczego potrafi tak długo trzymać w niskich stanach naładowania? Ja to widzę jak "turbo dziurę" w turbo samochodowym. Miałem naprawdę dużo telefonów w swoim życiu i jeszcze więcej baterii. I nigdy mi się nie zdarzyło, aby bateria sama z siebie podnosiła poziom naładowania. Nawet te bardzo już...
Jest turbo dziura przy 1600-2000 obr ? Kopci na czarno jak łapie turbo powyżej "dziury" przy mocnej przegazowce kopci czarno? Dodano po 54 Eeeee to stary temat a ja3sie pocę😁
wymieniłem jeszcze N75 , nowy zaworek zwrotny po uruchomieniu silnika sztanga zaciągnięta i potem lekko wraca przy wzroście obrotów Doładowanie jest ale dopiero czuć wzrost mocy powyżej 3tyś obrotów , wcześniej było od 2 tyś obrotów taka turbo dziura powstała - czy może to powodować stary tłumik do którego poprzednia rozpadająca się sprężarka wpompowała...
Na pierwszym filmie było słychać ewidentnie. Teraz juz tego gwizdania nie ma. Jak dla mnie teraz normalny dzwięk ładującego turbo. Ale jeżeli wstaje dopiero od 2600 to jest o jakiś 1000 obr za póżno. Na ile KM jest zrobiona. Jak to w benzynie im wiecej KM tym wieksza turbo dziura ( póżniej wstaje). Odepnij przepływke i sie przejedż. Powiedz jakbędzie...
Pewnie jest problem przy ruszaniu tzw. turbo dziura ?
żeby dobrze przyspieszyć trzeba głęboko wciskać gaz. nie wiem czy ten wóz aby na pewno ma być szybszy. Tak ma być, to niestety uroki starszych konstrukcji i turbo dziura. wydaje mi się że zmiana z 2 na 3 odbywa się niemal natychmiast po zmianie z 1 na 2. Nie widzę auta ale to też może być dobrze. Możesz spróbować regulacji na cięgnie pompy wtryskowej...
jaki silnik 1.9 TDI polecasz? Najprymitywniejszy, co za tym idzie najbardziej idioto odporny, był AGR. Ta prymitywność ma też swoje wady, np duża turbo-dziura i raz spokojnie wyciągniesz 200km/h raz ledwo 170 w zależności od pogody.
Z logów jak byk widać dziurę na drodze Turbo, intercooler, silnik. Syczy Ci powietrze, gdzieś ucieka, gdzieś jest dziura, gdzieś wąż wypadł albo pękł lub rozerwało intercooler. Jeden gazuje żeby syczało a drugi patrzy skąd.
Jakie wartosci widzi? Uwalone sterowanie turbo? Dziura w ic lub wezu. czujnik cisbienia? Otwarty egr?
Jak odkręcisz wydech i przejedziesz się kawałek to też masz taka turbo dziurę ?
co masz na musli mówiąc zwyczajna Turbosprężarka?? spalinowa? myślałem o tym na początku ale wydaje mi się ze z pojemności 650mc3 to nie będzie na tyle spalin żeby napędzić takie turbo poza tym maluch ma kolektory tak daleko od siebie ze pozostaje zamontowanie turbo na jednym.... Do takiego małego silnika możesz zastosować tanią i popularną sprężarkę...
Dzień dobry. Od kilku dni borykam się z wyskakiwaniem kontrolki EPC i wchodzenie samochodu w tryb awaryjny (turbina się w ogóle nie włącza). Kontrolka znika po wyłączniu i włączeniu samochodu, czasami jestem w stanie przejechać nawet 30km bez niej. Przed zaświeceniem się jej auto chodzi tak jak powinno, normalnie wkręca się na obroty a turbo ładuje...
Witam moze ktos mial taki przypadek podczas jazdy spadla nagle moc i nie radzi sie pod obciazeniem wkreca sie tylko do 4.5tys dalej jakby turbo dziura ale to jest zwykle 2.0 bez kompresora wymienione swiece cewki przepustnica przeplywomierz i kolektor dalej to samo slychac jak buczy filter nie pojdzie wiecej niz 110km/h
Witam Opel corsa D 1.4 90km problem z kontrolka ladoowania caly czxas sie pali po podlaczeniu na komputer wykazuje bład P2501 obwod sterowania L lampy generatora nieprawidlowe dzialanie stale wymienilem alternator nadal to samo wymieniłem akus nadal to samo jak bład skasuje odpale to dopiero po odpaleniu chyba powzej 1000 obrotow znowu zapala sie akumulator...
Auto było u mechanika, twierdzi że wszystko jest ok. Ciśnienie turbina daje a dalej lipa, turbo dziura jakby większa.
Coś tu jest nie możliwe normalnie. Muł i brak błędów? 2800 obr/min to potężna turbo-dziura. Na nowej sprężarce jest ciszej, nie ma piszczenia?
Niskie obroty są "normalne" ale jak dodaje gazu to ten przedział między np 850 - 1200 to takie coś w stylu "turbo dziury". Diagnostyka była robiona i właśnie nic nie wykazała
Po pierwsze to co podal kolega piotrek power nie jest prawda ze TDI pali wiecej niz TD na co wskazuja dane producenta przytoczone rozwniez przez kolege piotrek power. Jak sam stwierdziles to slyszales ze TDI pali wiecej od kogo to slyszales bo jesli jest to wypowiedz kolegi lub jakiegos posiadacza takiego autka to raczej ciezko obiektywnie stwierdzic...
Należy pamietac tez aby byl dobrze dobrany do boostu sprezaki bo jak bedzie za duzy to mamy jak nic piekna turbo dziura a jak za maly to powietrze bedzie za goraco.
Turbo nie robi wystarczającego ciśnienia. Przyczyną może być dziura w dolocie za turbo. Sama turbina lub jej sterownie.
Witam czy ma ktoś możliwość porównania wsadu z Seata Alhambry 2,0 TDI BRT pompowtrysk z seryjnym wsadem, ewentualnie ma seryjny wsad? Auto ma problem z mocą przy ruszaniu i w niskim zakresie obrotów (mega turbo dziura), możliwe że ktoś grzebał w mapie. Z góry dziękuje za pomoc.
Witam, błąd dotyczy złego sterowania turbiną, idąc tym tropem zostały sprawdzone wężyki, zawór regulujący turbiną, czujnik map oraz maf, wyczyszczona zmienna geometria turbiny. Jednak problem nie minął. Podczas rozpędzania dobrze ciągnie bieg 1, 2 a na trzecim już turbo dziura, trzeba zejść z obrotów do 2000 i dopiero ją załącza. Na 4 biegu trzeba zejść...
Witam. Pacjent Skoda Fabia 2 1,4 16V BXW 2009. Problem jaki mam to tzw. turbo dziura między 2000 a 3000 obrotów na każdym biegu. Jak delikatnie jadę to tego nie ma. Wymieniłem: Świece, kpl. Rozrząd, Filtry powietrza, paliwa i oleju bo olej też zmieniałem, Tłumiki końcowy i środkowy, Patrzyłem do katalizatorów dołączam filmiki, Przepustnice, Zmierzyłem...
Widać filtr nowy ale sprawdzę ciśnienie. Ma jeszcze jakby taka turbo dziurę ok 2500 obr pózniej przerywa ale idzie. Zastanawiam się czy nie jednak będzie coś z rozrządem
Witaj odnośnie tej turbo-dziury czyszczony był kolektor? sprawdź vagiem zawór egr(N75) ja po remoncie turbinki laguna 2005 dci też miałem z tym problem zanieczyszczony był zawór egr.Pozdro
zmien natychmiast mechanika cisnie tobie kit czarny dym oznacza:albo zły zapłon w co niewiwrze uszkodzoną turbo dziura intrrcooler [hłodnica powietrza] z turbo wychodzi gorące powietrzeok 200 C.intrecooler ma za zadanie schłodzić do 45C. po to jest czujnik aby włanczał wentylator.
P2263 Turbo/Supercharger Boost System Performance Błąd nie mówi o czujniku boost tylko o wydajności systemu doładowania. Uszkodzone sterowanie turbo, samo turbo lub dziura w dolocie.
Nic nie zyskasz, chyba że większą turbo dziurę, bo czym większa turbina tym większa dynamika spalin musi być, a co za tym idzie zmiana map paliwa i ciśnienia doładowania.
1. 2000 muł-turbo dziura 2.na kable pali???- akumulator/ładowanie 3.zaworek- pomorze/nie pomorze - sprawdż plusa czy dochodzi a jak nie chce zgasnąć to czy zanika przy wyłączonej stacyjce.
Sprężarka się nie "załącza", ona pracuje cały czas, jednak jej wirnik ma pewną masę, a co za tym idzie bezwładność, ponadto potrzebuje odpowiedniego przepływu spalin by efektywnie pracować. Efekt turbo-dziury w dużej mierze redukuje technologia VNT (zmiennej geometrii).
Przepływomierz może zaniżać, lub dziura w dolocie i turbo ssie dziurą a nie przez filtr, sprawdź dolot na odcinku filtr - turbina, może przez odmę?
Witam również polecam najpierw diagnostyke lecz z ostatnio miałem podobny przypadek w Vectra C tak jakby Duża turbo dziura na średnich i niskich obrotach efekt Przepływka do wymiany dodam że przepływka BOSCH-a
To nie jest ta pseudo turbo dziura. Silnik po prostu nie reaguje na pedał gazu. Jeździłem innymi autami z tym silnikiem i to nie to, po prostu coś jest nie tak. Jeszcze co zaobserwowałem to, że na wstecznym jedzie ok. ale jak daje 1 to zamula i nie jedzie, ale musze to jeszcze sprawdzić. Dzięki. Dodano po 1 Wątpię że to sterownik, w jakich okolicznościach...
Ja piernicze, serio byłeś u mechaników i nie potrafią sobie poradzić z takim silnikiem, mając auto na miejscu?? Ja bym na Twoim miejscu pojechał na hamownię i sprawdził wóz. A co się stanie jak odepniesz wężyk od sterowania turbo na chwilę? np na ciepłym? jedzie lepiej? 140 g/s to tak prawie 180 koni, no to powinno to latać. Tylko właśnie, słabiej wstaje...
Jak jesteś pewny turbo to szukaj dziury w dolocie. Turbo po regeneracji. Nie mam już pomysłów. Ale sprawdzę dolot. Dzięki.
Wczoraj ją trochę pomęczyłem i mam nowe spostrzeżenia, Jak się nagrzeje i zaczyna źle jechać to ma taką turbo dziurę od 1000 do 3000 obr ledwo jedzie i dymi jak przekroczy 3000 to zaczyna normalnie jechać. Podciśnienie steruje turbinę normalnie. Parametry przepływki są dosyć dziwne tak jak zachowanie auta, jak auto nie jedzie to przepływka stoi w miejscu...
Inną drogą niż przez turbo tego oleju w takiej ilości nie mogło wciągnąć. Chyba że przez dziurę mogło się wylać, ale wtedy by się silnik nie rozbiegł. To że turbo nie ma luzu nie oznacza że uszczelnia są ok.
Witam. Posiadam Passata B5 1.9 TDI 115KM (pompowtryski) kod silnika- ATJ. No i nie dawno zaczęły sie problemy z nim. Passat jakby stracil moc. Jedzie ale wyczuwalna jest jakby "turbo dziura" przy 2 tys obrotow. Ogolnie passat nie ciagnie tak jak trzeba. Co o tym sądzicie? Turbinka czy może pompowtryski? Kumpel zrobił mi logi, ale ja się kompletnie na...
Jedno malutkie pytanko : skąd wiadomo że : Od pewnego czasu dokucza mu zmniejszenie osiągów :?: Masz jakiś papier z hamowni jak robiłeś program i masz jakiś papier teraz po " zmniejszeniu osiągów" :?: Czy to "zmniejszenie osiągów " to czasem nie są twoje subiektywne odczucia :?: Tym bardziej że posiadasz sprężarkę z zaworem westgate , a powszechnie...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
A gdzie napisałem że nagle pojawił sie rowerzysta? Jedziesz 70 km/h, gość na rowerze przed Tobą prawą stroną jezdni np 20 km/h no to co chcesz mu w tyłek wjechać? Jak zwolnisz to kolejne rozpędzanie auta to tak samo zwiększone spalanie itd. Jak jedziesz autem turbo który ma w tym momencie turbo-dziurę to nagle nie przyspieszysz bo on "nie pojedzie",...
Zakładanie turbo w silniku do tego nie przewidzianym jest zupełnie nieopłacalne. Turbo trzeba dopasować do mocy spalin to nie jest tak że kupisz turbinę i jest. I turbo nie jest wcale takie tanie, Jeśli turbo bedzie za duże to będzie powstawać "turbo dziura" kolektor ssący i wydechowy wydaje mi sie że trzeba będzie dorobić bo nie sądzę aby były takie...
Dzisiaj podpiąłem podciśnienie na stałe i może faktycznie ładnie ciągnął od dołu i przy zmianie biegu nie było turbo dziury ale jak złapał 3000obr/min zaczął strasznie dymić na czarno i tak jakby zaczęły stukać głośno zawory i nie chciał się wyżej wkręcać...
Grand Vitara z 2007roku z przebiegiem 115tys z salonu w Polsce. Poszukuję kogoś w okolicach łódzkiego (do 100km) kto poprawił by mi seryjne oprogramowanie silnika, niestety na oryginalnym nie da się jeździć, potężna turbo dziura i spóźniona reakcja na "pedał gazu". Nie zależy mi na podniesieniu mocy bo ten samochód nie jest stworzony do wyścigów ale...
ja nic nie kombinowałem, po prostua kupiłem samochod 1,5 miesiąca temu juz taki. Z początku myslałem ze ta duża "turbo dziura" spowodowana jest wysoką masa samochodu i napedem na 4 koła (A6 1.8TQ) ale z tego co sie dowiedziałem później to nie ma takeigo wielkiego znaczenia bo silnik powinien wkrecac sie na na obroty od 2 tys (pomimo ze wysoki m.obr....
Tak przepływomierz max co podaje to 400 mg/r. Jak nie ma dziury w dolocie miedzy przepływomierzem a turbo to nowy przepływomierz jest potrzebny.
Rozdrzadu faktycznie nie wymienialem jeszcze, bo narazie jestem kompletnie splukany po zakupie samochodu ale zamierzam to zrobic jak najszybciej. Wydaje mi sie, ze jednak fazy rozrzadu sa dobrze ustawione, bo silnik chodzi równiutko, tylko ta turbo dziura jest denerwujaca. A tak swoja droga to gdzie najpewniej podjechac do specjalisty na slasku? I tak...
Błąd EGR to sam EGR,dziura w dolocie ,uszkodzony np MAF a nie turbo. Co musisz sprawdzić to to, czy sztanga zaciągnięta do końca i chodzi bez zacięć. Potem sprawdzić szczelność dolotu ,wizualnie ,posłuchac czy nie gwizda co, abo zadymić. MAP to sprawdzić parametry i czy nie jest zapchany z nie że sprawny. Na końcu turbina.
no ok ale turbosprężarka ma jednak turbo-dziurę której w zasadzie w klasyczny sposób nie da się wyeliminować. Tutaj mamy praktycznie brak jakiegokolwiek opóźnienia. Kompresor ma pewne wady jak to że bierze moc z wału, ale jednak coraz więcej firm go stosuje, tak samo jak osób podnoszących moc w swoich autach. Wolę jednak rozpatrywać to jako modyfikacja...
Witam Panowie! Mam pytanie dotyczące Turbosprężarek a mianowicie chce wzmocnić moje Grande Punto Sport 1.9JTD z 2006 jest już ono po chip (169KM w fimie V-tech) chce zmienić mu turbo tylko pytanie czy zmienić na jedno większe czy większe i małe w układnie TwinTurbo? Chodzi mi o zniwelowanie "Turbo dziury". Liczę na wasze podpowiedzi:) Do tego chciałbym...
Czyli czujnik ciśnienia też w porządku. Nie ma rady, czeka cię rozbiórka układu dolotowego i poszukiwanie dziury, a jeśli jej nie znajdziesz to turbo zdechło.
Witam zainteresowanych. Niedawno uszkodzeniu uległa turbina w moim samochodzie. W jej miejsce włożony został ten sam, używany wcześniej, model. Samochód nie zachowuje się jak wcześniej, więc zebrałem sobie logi z grupy 11. Wyraźnie widać w nich przeładowanie i drobną turbo dziurę. Sprawdziełem działanie zaworów podciśnienia, ciągłość węży, działanie...
witam. Problem dotyczy forda mondeo mk3, silnik 2.0TDDI Od jakiegoś czasu zauważyłem, że między 1900 a 2000 obr nie ma wogóle mocy. Nie wydaje mi się że by to była turbo dziura bo wcześniej tak nie miałem. Szwagier u siebie ma podobnie, zaślepił erg, ale dalej bez zmian. Może mi ktoś co doradzi co sprawdzić, w czym szukać winy. Dzięki wszystkim z góry...
Witam Pacjent ford Fiesta 1.6 Diesel wyskoczył mi taki błąd skąd on Dodam że od jakiegoś czasu wciskam gaz i jakby były dziury w turbo czy ma jakiś to związek?
Koledzy jeżdżę dopiero 3 dieslem , w każdym robiłem program . I uwierzcie że samochód jest w jeździe 50% lepszym TZN: przyspiesza płynnie od dołu do samej góry , zero turbo dziury . 4 bieg i z obrotów 1700 można wyprzedzać pod górę itp itd . Pytanie padło bo nie znam tego silnika i chciałem wiedzieć czy ma już jakieś dolegliwości z dzieciństwa . Oczywiście...
Ojciec ma Astrę II z takim silnikiem... co to jest 82KM na takie auto? Momentu to też jakiegoś specjalnego nie ma (nie pamiętam dokładnie, ale coś koło 240Nm) i ma potężną dziurę turbo (tzn. ta ojca to miała potężną dziurę turbo jak była nowa, bo teraz ma ~300kkm i już w ogóle nie czuć że turbina się "załącza"). DTH to zupełnie inna bajka, tam jest...
Przy regeneracji pompy czyszczony był kolektor oraz zawór egr. Syfu tam było bo co nie miara. Błąd wyskakiwał nadal. Po założeniu emulatora egr błąd nie wyskakuje a silnik lepiej pracuje. Przede wszystkim turbo dziura jest prawie nie wyczuwalna. Zbiera się fajnie już od samego początku. Więc ten emulator to zbawienie dla tego silniczka i skończy się...
Ale błąd równie dobrze może być powiązany z dziurą w dolocie za turbo. Za turbo a przed silnikiem panuje nadciśnienie i jak jest dziura część powietrza jest tracona. Turbo ma pewien zapas by skompensować brak i uzyskać zadane ciśnienie w dolocie. Jednak jest jeszcze przepływomierz który mierzy ilość powietrza i to na podstawie jego wskazania wyższego...
Dzięki kolego, sprawdzę. Ale skoro turbinka kręci od "zera" to możliwe żeby była taka "turbo-dziura" w najniższym zakresie obrotów? Dodam może jeszcze że znajomy ma Opelka z tym samym silnikiem i od razu mi mówił że mój coś słabo reaguje na dodawanie gazu (na postoju no i nie próbował się nim przejechać). Miałem też okazję przejechać się trochę Volvo...
Witam! Mogę Wam zaoferować chip tuning w Omedze z 2.5 TD w modelach ze sterownikami o końcówkach 427 i 428. Na dniach będę miał wykres z hamowni. Na 1, 2 i początku 3 biegu samochód traci przyczepność podczas gwałtownego przyspieszania. Program jest napisany przeze mnie metodą prób i błędów stroiłem program pod kątem wyeliminowania efektu turbo dziury,...
Kolego Piotrek, czytając tak solidnie opisany problem, widzę że właściwie wyrok jest już postawiony (przepływomierz). Wydaje mi się że diagnostyka jest pierwszym krokiem do sukcesu a nie kupno przepływki, więc najpierw diagnostyka a potem dopiero zakupy :). Przepływka, EGR, Turbo, dziura w układzie dolotowym, przestawiony rozrząd, nie wspomne o pompie...
Witam Objawy z pierwszego dnia po myciu przepływki i zaworu N75 ustały (były ten jeden dzień) po tygodniu jazdy wszystko wróciło jakby do normy... poprzednie objawy ustąpiły jest może malutkie zacięcie na 3000 czasem 3500 tys. obrotów jak się depnie, coś w rodzaju "turbo dziury”, ale dosłownie chwilowe, błędy w sterowniku też się już nie pojawiają,...
Witam ponownie Plynu juz nie wyrzuca. Wymieniłem chłodnicę spalin i jest OK. Zawor EGR był sprawny ale mechanio po jakimś czasie przyznał, że zatkał przepływ spalin juz za chłodnią w celu zmniejszenia turbo dziury. W efekcie dwa razy wymieniony przepływomierz(byly dobre) gdyz w tym silniku zatykac nie mozna poniewaz bedzie pokazywal zle dzialanie przeplywki....
Witam. Następny problem z moją astrą, rocznik 95, silnik X16SZ bez gazu. Auto odpala idealnie czy zimne czy ciepłe, ale ma straszną dziurę w obrotach, do 2000 obr/min muł później ciągnie dobrze. Sprawdziłem kody usterek i usterek niby brak, zawór egr był dobry ale zaślepiłem, przewody w.n. sprawdzone, świece podmienione, filtr powietrza czysty. Dodam...
Witam .przypadkowo przypomniałem sobie hasło do tego forum ;) auto naprawione ,pęknięty blok .dla potomnych ,blok trafica z pojedynczą turbina pasuje do bi turbo .należy jednak jedna dziurę wywiercić a inna zaślepić. Podobno blok z pojedyńczego turbo jest mocniejszy i nie pęka. Minął rok ,20tys km. Wszystko jest ok.
Jeśli chodzi o 2.5 TDS to nie jest awaryjny silnik jeśli ma się zaufanego i dobrego mechanika. Wszystko musi być naprawiane na bieżąco. Jeśli czeka się z naprawą czy wymianą to często zdarzają się poważne awarie. Bardzo oszczędny jak na BMW 6-9l/100km. Nie polecam tego silniczka do poruszania się po mieście ze względu na super wielką turbo dziurę. Na...
A np u mnie (Passat 1.8T) podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu , zaraz na początku wciskania występuje dziura.Czy to jest objaw źle wyregulowanej instalacji , czy może listwy wtryskiwaczy , albo też po prostu dziura turbo?Dodam że na benzynie ta dziura jest praktycznie niewyczuwalna.Co jakiś czas również muszę kasować błąd składu mieszanki czego...
a moze dziura turbo???? :) bo dalej nie wiemy co to za silnik
Wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia na regenerowaną koszt 600zł.(trzeba zdać starą). Teraz ciśnienie od zadanego odbiega 1-2 bary (wcześniej i 20barów się wahało skacząc). Awaria wentylatora że nie chciał się wyłączyć już nie występuje. (był to objaw-ostrzeżenie że silnik źle pracuje, a pracował źle bo pompa źle pracowała). Zniknęła też turbo-dziura....
Witam wszystkich użytkowników. Bujam się od dłuższego czasu z problemem silnika mojego Caddy 1.6 tdi 102KM. Co mechanik, to inny pomysł, ale żaden nie ma rozwiązania. Większość wskazuje wtryski, ale każdy chce je wymieniać, aby wymienić, a nie jest pewien, bo nic kontrola nie pokazuje. Przytoczę dość dziwne objawy. Auto normalnie jeździ bez problemów,...
Czy to szarpanie jest jakkolwiek podobne do wypadania zapłonów w benzyniaku? Jeśli nie to może to być brak powietrza, zbyt późno narasta ciśnienie z powodu wady turbo bądź dziury w dolocie.
Dokończę trochę wypowiedź - będzie dla potomnych. Powyższy kod P2A00 dotyczy sondy lambda , w Koleosie ( czy nissanie obojętnie - chodzi o 2,0 dci ) objawia się pojawieniem na desce komunikatu - sprawdź wtrysk , sprawdź emisje spalin - może zapalać się z czekiem bądź bez. Potrafi gasnąć na chwile z własnej woli jak sonda np: dopali chwilowo odrobinę...
Tdi- wg mnie arcydzielo ale zeby nie te dosc typowe usterki... Kolego nalezalo by wziac pod uwage rowniez zawor n-75 (nie mylic z EGR). Warto rowniez sprawdzic wezyki doprowadzane do i od turbo czy nie ma gdzies dziury. Lecz przewaznie to przeplywka lub w/w zawor. Ale trzeba by to potwierdzic bledami na ktorych sie nie znam. Jeszcze takie pytanie ode...
Witam Piny w wiące dogiąłem. Dodatkowo prysnąłem Kontakt S. Zrobię to samo z wiązką. Co ciekawe, przeczyściłem rury od IC i narazie nie dymi przy odpaleniu. Chociaż wcześniej to nie był niebieski kolor. Pozostały te dziwne korekcje oraz turbo dziura do 2100obr. edit: Zastanawia mnie jedna rzecz. Dlaczego pomimo tak różnych wskazań, auto jeździ tak samo....
Im mocniej silnik doładowany, tym ekonomiczniejszy się staje. Tylko dla zakresów dużej dawki na suw. W zakresach małych i średnich turbo zabiera energię, ale nie za dużo. W laboratoryjnych warunkach jest to mierzalne, w praktyce taki ecotunning wpływa na zmianę stylu jazdy. Turbo później wstaje, pojawia się ta niemalże legendarna turbo dziura. Granicą...
dziura turbo mikrofalówka dziura dziura próg
baterie słoneczne elektryczny zamek drzwi ducato schemat silnik
spawanie cienkich blach pompa paliwa zawór zwrotny
MX25U12873F – programowanie CH347 V1, usuwanie blokady zapisu w AsProgrammer Pułapka p.cz. 10,7 MHz w głowicy UKF – obwód LC, strojenie, GFE-101, selektywność