Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
W zetorku różni się głowicą - ( troszkę inaczej wykonane gniazda ) i korbowody oczywiście mocniejsze są . Pompa do przestawienia , tak jak napisał któryś z kolegów . Osobiście zetora nie przerabiałem , mam doświadczenie za to z Jelczem SW 680 zwykły został przerobiony ( nie jedna sztuka , kilka )zmienialiśmy tylko korbowody , dokładaliśmy turbo , głowice...
Licznik kupiłem taki jak był w oryginale. Prądnice też mam taką jak miałem może zamieszcze fotki obrotomierza. Dodano po 8 Gdzieś słyszałem że w tych modelach jedno wyjście sie bierze z alternatora czy jakoś tak ;)
Turbo, czyli turbina, czyli kompresor wtłaczający powietrze do silnika pozwala tego powietrza wtłoczyć więcej (niespodzianka) a zatem można spalić więcej ropy (oleju napędowego) w komorze spalania. Więcej płonącego oleju, to więcej energii, zatem moc silnika wzrasta. Trzeba tylko zwiększyć dawkę oleju napędowego, bo inaczej to nic dobrego z tej przeróbki...
Nie tylko tyle grozi. Gdzieś było na forum opisane jak facet do 80ki założył turbo z małą stroną gorącom. Zadowolony bo od niskich się zbierało. Ale co z tego jak rozleciała się po kilku tygodniach bo na wysokich obrotach pracowała na obrotach ponad swoje siły. Najlepiej było by poszukać silnika z turbo o podobnej pojemności i obrotach. Mtz odpada bo...
Ja mam nadal 7745 od nowości i miałem też od nowości 914. 77 to pocisk w porównianiu do 914. Nawet przy tym samym osprzęcie radził sobie lepiej. A w spalaniu różnica podwójna. Zetor pod obciążeniem dostaje charakterystycznego basu, ma sporo momentu, mocny dół, krzywa mocy rozłożona w szerokim zakresie obrotów. A 914-żółw zając, żółw zając,żółw zając...i...
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
Witam i powiem tak zetory mają inne szpilki głowic [16mm] a 60 -14mm po zamontowaniu głowic duży luz na boki :!: zakładałem do 60 głowice zetor 4511 3cyl. zwany''Major'' kolektory pasują kanał wodny zaślepiony stożkiem na poksyp...Tuleje orginał 95mm, bo 100 zetoroska potrzebuje innej dawki paliwa -nominał 60 nie wyrabia :cry: .Z turbo radzę dać spokój...
Zacznij od prawidłowego modelu, bo jak się orientuję, to takiego typu nie ma - jaki podałeś. Dla uściślenia: Lista modeli Produkowane modele: Z020 (Zagon) (ok. 1984) – zaczepiane do ciągników rolniczych Ursus C-355, Ursus C-360, Ursus C-362, Zetor 7011 lub Zetor 7211; później produkcja przeniesiona do PFMŻ, KZS-4 (Rekin) – tylko prototyp...
Czytaj ze zrozumieniem, tłoki od zetora turbo a nie turbo.
KATALOG CZESCI_Zetor 3320,3340,4320,4340,5320,5340,6320,6340,... 8621forterra turbo,8641,9621,9641,10641,11641bez turba 8641,9641,10641,11441,11741forterra turbo KATALOG CZESCI_Zetor 5211 ,5245,6211,6245,7211,7245,7245H,7711,774... Zetor 4711 - 6748 - katalog ND Zetor 7520-10540 katalog
No ale faktem jest że nowoczesne to one nie są. Spalanie w porównaniu do konkurencji wypada słabo i tutaj pompiarz nie pomoże, z jakością części coraz gorzej a i mechanicznie jest w tyle za zachodnimi i to starszymi. W moich stronach już ciężko spotkać dużą serię czy ursusa czy zetora.
ewentualnie już rozbity otwór w obudowie skrzyni.
Domyślam się że wstawiając inną turbosprężarkę niż zetorowską będziesz zmuszony przerobić kolektor swój, lub dorobić nowy. Wzoruj się na zetorowskim. Unikaj ostrych zakrętów i zwężeń. Najlepiej by było, gdyby turbo było założone centralnie na środku kolektora. Nieopowiedni kolektor nie wykorzysta potencjału turbosprężarki, możesz mięc problem z napędzeniem...
witam kolegów polecam you tube-tytuł filmiku ZETOR 7211 TURBO.Mój zetorek z turbinką śmiga już prawie trzy lata,ładuje od 1200 obrotów,pod obciążeniem wczesniej,jestem z tiuningu:Dbardzo zadowolony.wstawiłem na ten temat trzy filmiki,nie podaję linku bo niepamiętam:idea:
Najchętniej to bym wymienił go na 4p, np AD4.203. On byłby idealny bo ma 60KM a nie chcę więcej bo większa moc to i skrzynia i most mocniej dostają natomiast do moich prac 60KM było by idealne. Tylko niestety ceny tych silników są zaporowe. Stary silnik potrafi kosztować więcej niż jednostka do nowych ciągników. Gdybym miał jakieś układy to bym sprowadził...
no nie powiedziałbym że biturbo w R6 (http://pl.wikipedia.org/wiki/Alpina_B10... nie da się zrobić ale są silniki występujące z turbo i bez (SW 400 , w zetorach 12045/16045,12145/16145,12245/16245 i ursusach 1214/1614) a biturbo da się zrobić (1 turbina na 3 gary) a w R4 to biturbo to nietrafiony pomysł (to tak jakby poturbować silnik w ciapku)...
taki panel kontrolno sterowniczy to widziałbym w następujących sprzętach (zetor 5245 turbo i c 360 4x4 {przydałaby się turbinka i intercooler}) http://obrazki.elektroda.pl/2363115100_1... http://obrazki.elektroda.pl/8184859100_1... http://obrazki.elektroda.pl/3527620700_1... http://obrazki.elektroda.pl/5946860900_1...
Panowie proszę, abyśmy skupili się na tym konkretnym silniku. Stara Zetorowska "sześciocylindrowa krowa". Wiem o wystawaniu tłoków , tulei, osadzeniu zaworów. Chodzi mi o to /jeszcze raz powtarzam/: co zmierzyć, aby ustalić grubość uszczelki- są dwa rodzaje grubości nawet jednego producenta - 1, 2mm i 1,5mm. Drugi temat to otwory w uszczelce w miejscach...
Układ kierowniczy na orbitrolu był fabrycznie stosowany w najmocniejszych wersjach, 7245 lub 7745 (turbo). W kolejnej generacji UR I, czyli od 3320 itd. uklad kierowniczy na orbitrolu był stosowany seryjnie. Zdecydowanie uproszcza to konstrukcję ciągnika, demontaż kabiny, bo na silniku są zabudowane rurki metalowe, a w skrzynce kabiny za silnikiem...
Witam. Pytanie czysto teoretyczne. Jak wiadomo w Ursusach tłoki posiadają 5 pierścieni: 3 uszczelniające oraz 2 zgarniające (tzw. olejowe). W Perkinsie i Zetorze już dawno temu doszli do redukcji ilości pierścieni (3 uszczelniające/1 olejowy do 2 uszczelniających/1 olejowy w wersjach Turbo). Ponieważ drugi pierścień olejowy znajduje się poniżej sworznia...
Instrukcja do Ciągnika zetor 5243 Turbo
Witam. Jestem posiadaczem ciągnika rolniczego Zetor proxima 6441 o mocy 62KM 265 /1480 (Nm/min-1). Jest tam silnik turbodoładowany jednak brak w nim intercoolera. Bardzo podobny ciągnik Zetor proxima 7441 o mocy 72KM 316/1480 (Nm/min-1) ma identyczny silnik jednak większa moc i moment. Nie wiem niestety czy jest tam intercooler. Zastanawia mnie, czy...
kolego cichus ostatni pompiarz kazał mi kupić nową . więc kupiłem orginalną nową zetoroską .kopci pod obciążeniem ale nie tak mocno jak wcześniej . po ostatnim pompiarzu jest znaczna poprawa ale do normalnej eksploatacij ciągnika jeszcze mu brakuje dlateg pytam o porady , nie mam zegara do dizla bo bym mu zmierzył ciśnienie a mam od benzyny ale to nie...
zetor turbo zetor zetor forterra mercedes turbo turbo
zawijanie wierszy zapis danych pamięci eeprom wskaźnik wysterować komputer
budowa glosnikow altus budowa glosnikow
Jak skleić starą pokrywę gramofonu? Tabela błędów bez kodów - przyczyny i rozwiązania