Prawdopodobne poszła uszczelka pod głowicą Pozdrawiam daro To by wyszło na teście CO2.
masz tu troche danych katalogowych ----> Układ chłodzenia Ciśnienie(bar)1.3 - 1.5 Termostat otwiera się przy(°C)85 Wentylator działa przy(°C) Etap 1 / wentylator 1(°C)92 - 97 Etap 2 / wentylator 2(°C)99 - 105 może to nie problem ?
Tylko twarde węże i znikający płyn chłodniczy.
Jak korek jest sprawny to przy przedmuchach do układu powinny być bardzo twarde węże do chłodnicy, brak i tym informacji. Brak też informacji czy silnik jest zagazowany, bo były już podobne sytuacje i przyczyną był nieszczelny reduktor (gaz dostawał się do układu chłodzenia).
Pati miałem identyczny przypadek z silnikiem AVB, jeździłem tak chyba rok, do zimy, jeśli mu nie wstawiłem to wiadomo płynu mniej wlewałem, ale zimą jak byłą 25 na minusie zaczeły sie problemy z ogrzewaniem, bo przy przyspieszaniu nagle przestawało dmuchać ciepłe powietrze i wiało zimne, musiałem z powrotem czekać aż układ się odpowietrzy, lub stanąć...
Przepraszam że tak późno, ale po zdjęciu głowicy wszystko jasne. Pęknięcie na 2 cylindrze.
Zaworek w korku wlewu paliwa to tak zwany bezpiecznik on nie reguluje ciśnienia tylko ma puścić w przypadku zbyt dużego. W poprawnie działającym układzie chłodzenia powinno być ciśnienie ale "małe" . Najlepiej pojechać do warsztatu który ma urządzenie do sprawdzania czy są spaliny w układzie chłodzenia. Koszt około 50zl
[tak tylko ze wymieniajac uszczelke to glowica byla w planowaniu 0,14 zciagnieto. miala tez sprawdzana szczelnosc olejowa oraz wodna. wymienione zawory,prowadnice oraz docierane.wierz mi wydalem troche kasy a obiaw pozostal ten sam
Sprawdź korek od zbiornika wyrównawczego i pompę wody. Z tego co pamiętam w tych autach są tuleje pływające w bloku i tam może być błąd.
Ja również z "przezroczystych" przeszedłem na Fagumit i po 8 miesiącach w ciągniku na łączeniu po opaskach wszystko wilgotne. Najgorsze jest to że tam nie ma ciśnienia a wolny spływ ... Samochód też mi się zapowietrzał na Fagumit i przez miesiąc nie mogłem dojść o co chodzi, dopiero po rozebraniu grodzi okazało się że na łączeniu przewodów wszystko...
Uszczelka? Pasowałoby zmierzyć poziom CO2 w płynie
Witam posiadam autko marki peugeot 106 1.4d mam problem z trwardniejącymi weżami wody wentylator wogóle sie nie załacza i nie wiem czy stawiacz na uszczelke pod głowica czy czujnik temperatury który załacza wentylator?
Ale panowie twarde węże będą w tedy gdy wydmuchało uszczelkę pod głowicą. A wentylatory też mogą być słuszną sugestią bo może nie włączać się pierwszy bieg. Ale w takim razie dlaczego na komputerze pokazuje większą temperaturę niż w samochodzie? mogą być czujniki.
O matko do kompletu brakuje tylko wymiany silnika a to od razu widać że uszczelka lub głowica w tym silniku nie ma prawa być bombelków itp, temperaturę to on ma trzymać lekko poniżej 90 i ma ją załapać po max 3 km wiem bo sam mam takie cudo...
Niestety wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą. . .
(at)ftp.kowal post nr 9.
Kompresja w układzie chłodzenia oznacza węże twarde jak kamień. Odpowietrzyć raz jeszcze i korek zbiorniczka sprawdzić.
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
Skoro węże robią się strasznie twarde to proponuje zrobić test na obecność spalin w płynie no wygląda to na przedmuchy z cylindrów do układu chłodzenia.
witam problem jak w temacie byłby może typowy gdyby nie mylące objawy. mianowice: na otwartym zbiorniczku po dopowietrzeniu wszystko jest ok. temp. stoi na połowie skali włącza się wiatrak, jednak po zamknięciu korka i kilku kilometrowej jeżdzie w trakcie chwilowego postoju (światła korek itp) po ok 5min temp zaczyna iść w górę a wiatrak załącza się...
A inne objawy przegrzewanie silnika? Ubytek płynu, twarde węże?
Węże twarde? Płynu ubywa? Nie czuć spalinami z płynu? Uszczelka pod głowicą, to dość częsta przypadłość tych silników.
Najpierw diagnozę układu chłodzenia zaczyna się od sprawdzenia szczelności, następnie sprawdzamy czy niema przebicia spalin do płynu chłodzącego a dopiero bierzemy się za termostat i korek zbiorniczka wyrównawczego . Zdjęcie głowicy jest ostatecznością i kosztowną sprawą.
Zobacz czy po zgaszeniu jak chwile przestygnie czy czasem węże nie są twarde i czy nie ma dużego ciśnienia przy odkręcaniu korka. Tak czy tak trzeba test na obecność CO w układzie .
jak węże twarde to ciśnienie wali na przewody...z czasem spuchną daj głowice do sprawdzenia szczelności... tego nie ominiesz,potem przewody spuchną, i pękną
Witam. Audi A6 C7 2,0 TDI. Przebieg 150 tys. km. Kod silnika CNHA. 2016 r. Po wymianie rozrządu jest delikatny ubytek płynu chłodzącego przez zbiornik wyrównawczy. Wymieniłem zbiornik na nowy i płyn przestał wyciekać, ale pojawił się nowy problem, twarde węże. Zrobiłem test i okazało się, że są spaliny w układzie. Co to może być? Proszę o namiary na...
Panowie, zabrneliście już w temat wymiany uszczelki czy kontroli cylindrów. ALE ja szukam potwierdzenia czy wrząca woda i twarde węże są przyczyną uszczelki? Zaznaczam: nie ma spalin w płynie chłodniczym, nie ma płynu w oleju, nie ma oleju w płynie. Jakie są zatem podstawy zdejmowania głowicy? Znów wróżba?
Sprawdź czy na pracującym silniku węże wodne nie są twarde.
Dodatkowy problem to wycieki płynu chłodniczego i twarde węże po przejachanu dużego dystansu ponad 100 KM z czym to moze byc związane ?
Twarde węże to zazwyczaj przedmuchy z cylindrów do układu chłodzenia.
Jeżeli przez zbiornik płyn się przelewa ciągłym nie rwany strzykiem to pompa pompuje. A co konkretnego się dzieje. Wywala płyn, łapie temperaturę. Twarde węże?
Tylko ciśnienie w zbiorniczku i twarde węże do chłodnicy. Węże są tylko twarde czy puchną?
Weże nie mogą być twarde w żądnym przypadku przy sprawnym aucie. Twarde węże to coś nie tak.
No to zapowietrzony albo uszczelka. Test na CO zrób. Węże twarde?
Sprawdź czy masz twarde węże od chłodnicy.
alex1967 - węże nie są twarde. "Gdy auto jest włączone węże nie są twarde, płyn w zbiorniczku nie ( bombluje ) "
Czyli wszystko OK. Twarde węże przy nagrzanym silniku to norma. Pozdrawiam.
Brak ogrzewania twarde węże , ubytek płynu to już wystarczy by myśleć o uszczelce pod głowicą :D
Widzę, że kolega ma bardzo roszczeniową postawę :) Pomijam już fakt, że ten wątek dotyczy układu chłodzenia.. Jeżeli węże są twarde, to znaczy, że problem nie został rozwiązany. A jeżeli nie został rozwiązany, to może być przyczyną "cykania". Poprawki po rzekomym mechaniku robisz sam, czy ktoś wykonuje to dla Ciebie? Sprawdź wtryski.
Wyższe ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym, twarde węże gumowe na gorącym. Za ok 20pln kupisz tester co2 i bd miał odpowiedź.
Węże są twarde . Próbowałem jazdy z otwartym korkiem i zamkniętym. Wszystkie węże są gorące węże wchodzące i wychodzące z chłodniczki są po prostu ciepłe . Wąż wychodzący z chłodnicy jest cały czas letni .
w ciągu 3 miesięcy dolałeś 4.5 litra wody? nie wierze że nie widać skąd to kapie. a może nie kapie ? co ? węże nie twarde? nie kopci na biało ? może się lać spod pompy wody, ale jak nie chcesz wejść pod auto to może by do mechanika pasowało podjechać?
Witam dzisiaj zauważyłem ślady oleju w płynie chłodzenia zrobiłem jakieś 50 km zaczęła świecić się kontrolka od układu chłodzenia i zatrzymałem się następnie patrzę i widzę cały czarny zbiornik od oleju oraz twarde węże. Odkrecilem i był taki kisiel w zbiorniku i to samo w silniku. Wiec myślę że to uszczelka pod głowicą. Podpowiedzcie Panowie jak się...
Uszczelka głowicy najprawdopodobniej do wymiany. Płynem reakcyjnym na obecność CO2 w płynie chłodniczym można sprawdzić w prosty sposób. Jak masz węże od chłodnicy twarde przed dojściem silnika do temperatury roboczej to też może to wskazywać na uszczelkę głowicy
a węże są twarde przed odkręceniem korka, zimne powietrze może lecieć przez nieszczelne klapy przy nagrzewnicy
Twarde węże to normalne w Passacie nie normalne by było gdyby były miękkie. Tam jest przecież układ cisnieniowy. Nawet na zbiorniczku wyrównawczym masz rysunek nie odkręcać grozi poparzeniem.
Sprawdź czy węże od chłodnicy nie są "twarde" jak nie to dawaj czadu, a jak tak to uszczeleczka albo głowa.
Czy masz w na całości mocno gorącą chłodnicę? Czy po odpaleniu zimnego silnika szybko się nagrzewa, szybko robią się twarde węże, może płyn gazuje w zbiorniczku
Twarde węże i znikający płyn wskazują na uszczelkę pod głowicą, parowanie szyb, pęknięta nagrzewnica, sprawdź dywaniki czy nie są mokre. Temat UPG wielokrotnie poruszany, poszukaj zwłaszcza pod hasłem Passat.
W obecnych temperaturach przy trasie termostat w tym silniku raczej się nie otwiera. Tylko w korkach i przy bucie na postoju jak sam sprawdziłeś. Jeśli po trasie masz twarde węże i ciśnienie w zbiorniku to może być uszczelka pod głowicą. Klapy Vagiem sprawdź i będzie wiadomo.
Węże twarde i nie da się dotknąć
Witam, mam takie pytanie odnośnie Hyundai i 20 G4la 1.2 benzyna 78KM. Silnik chodzi normalnie, temperatura w porządku, jak się zagrzeje to trzyma niecałe 90 stopni czyli ok. Ale ostatnio zauważyłem jak już się zagrzeje po paru kilometrach są twarde węże z chłodnicy robią się duże ciśnienie płynu nie ubywa ani nie przybywa. Rozumiem że tam układ jest...
A działa ogrzewanie? Miałem podobny problem... temp. około 100st, twarde węże układu chłodzenia i pompa sprawna... Winnna okazała się nagrzewnica która była zapchana Jakie masz oznaczenie silnika? AEA, AEE....?
sprawdz pompe wylewową tak jak w instrukcji i czy nie są przytkane węże wylewowe przy płaszczu wodnym . czasami twarde resztki potrafią zablokować te miejsca
Upuść ciśnienie na rozgrzanym silniku, zakręć korek i zrób ogniem ze 20 km i zobacz czy węże z powrotem zrobią się twarde a płyn opadnie.
Węże są twarde ale nie jak skała. Płynu nie ubyło. Przed tym problemem odkręciłem korek od zbiorniczka . Czy jest taka możliwość że przez to on się zapowieyrzyl i cały problem zrobił ?
Oby długo służyła ;) Podepnę się do tematu. Ja posiadam YIHUA 852 i na co mogę narzekać to dość twarde węże od hota i kolby oraz głośna praca kompresora powyżej połowy jego mocy. Po za tym jestem zadowolony, nie używam jej do jakiś precyzyjnych prac tylko raczej hobbystycznie. Gdzie można kupić cienkie groty do takiej stacji? Jaki byłby najcieńszy grot?...
jeżeli poziom płynu ci wzrasta sprawdż czy czasami nie masz uszkodzonej uszczelkii pod głowicą ale wtedy węże by były twarde sprawdż to
Ten korek da się sprawdzić tylko przez te twarde węże czy jest jeszcze jakiś inny sposób? Bo jak trochę pojeżdżę to tworzy się ciśnienie takie, że płynu jest poniżej minimum a jak odkręcę korek to płyn się unosi między min a max. No i jak sprawdzić te przedmuchy, zwłaszcza gazu? Jak już pisałem to przy gazowaniu płynu mi nie wyrzuca więc to raczej nie...
W poniedziałek jadę jeszcze raz na diagnozę i będę wiedział, ale nie nastawiam się na dobre wieści .. :) Przy tylu objawach (spadający płyn, twarde węże nawet rano bez włączonego silnika, wywalanie płynu na zimnym silniku przy otwartym korku i tego typu sprawy) wszystko wskazuje na to, że leci kompresja z silnika do układu chłodzenia i do roboty jest...
toku to ty sie nie znasz. jak turbina puszcza olej to samochód daje czarne dymy a nie białe. biały dym to woda czyli uszczelka pod głowicą. nokia94 jak się nagrzeje silnik to sprawdz odkręcając zbiorniczek wody czy jest podwyższone ciśnienie, czy twarde węże. jeśli tak to sprawa jasna.
Jeszcze pytanie czy węże robią się twarde?
Ja kiedyś dolałem płynu innego koloru i się glut w zbiorniku zrobił więc nie wiadomo jaka u ciebie przyczyna. Wypłucz układ, zalej nowy płyn i jeździj. Jak węże nie będą robiły się bardzo twarde i korkiem nie będzie nic uciekało to pewnie będzie wszystko ok.
Przecież rozgrzewający się płyn zwiększa swoją objętość i to normalne, że węże będą lekko twarde a po otwarciu zbiornika wyrównawczego usuwasz poduszkę powietrzną i podnosi się poziom. Jak trzyma temperaturę a węże nie są twarde jak skała, to nie szukaj usterki.
Jak nie będzie dużego. obiegu to wiatrak się nie włączy. A długo tak masz? Stało się nagle czy jakoś problem postępował? Układ jest ogólnie ciśnieniowy i lekko twarde węże to norma bo korek pewnie jest na ok 1.4-1.5 bar. Sprawdź na szybko jeszcze jedną rzecz - jak się silnik zacznie nagrzewać to otwórz kratki nawiewu, włącz ogrzewanie i wiatrak na maxa,...
witam mam taki problem że po odpaleniu auta około 2 min zaczynają sie robić twarde węże po przejechaniu około 10km płyn wywala ze zbiorniczka zanika ciepłe ogrzewanie a jak delikatnie popuszczam korek od zbiorniczka wyrównawczego to pod dużym ciśnieniem wydobywa sie piana lub płyn pieniący korek wymieniłem zero ofektów czy to uszczelka?
Nie , po prostu masz różne węże.
ale to bez sensu by było. Bez sensu jest Twoja robota. Trza "wyprać" pralkę ogólnodostępnymi środkami czyszczącymi. Najlepsze są tabletki zmywarkowe. I to te twarde.
Co się dzieje w układzie chłodzenia? Ubywa płynu? Węże twarde?
Pierwsze co to sprawdź na ciepłym silniku czy dolny wąż od chłodnicy jest ciepły tak jak górny (jeśli nagrzewają się jednocześnie to znaczy ze termostat jest cały czas otwarty. A dalej sprawdź korek od zbiorniczka bo wydaje mi się że jest on zapchany (dokladniej kanał upustowy nadciśnienia) Twarde węże robią się poprostu z powodu zbyt dużego ciśnienia....
A sprawdzę, zostało mi akurat 0,5L ;) Dodaję tylko (bo z emocji zapomniałem wspomnieć w pierwszym poście): - oba węże gorące. Twarde, ale jestem je w stanie ścisnąć dwoma palcami - chłodnica mierzona pirometrem (w miarę możliwości -> wiatrak/brak dojścia) nagrzana na całej powierzchni.
czarny dym to bogata mieszanka, i diesel z takim przebiegiem MUSI dymić. Jak ściągniesz głowice może okazać się, że zrobisz to tak O bo nie będzie to mieć sensu, olej bierze pewnie poprzez TURBO i dół silnika, uszczelniacze zaworowe nie mają aż takiego znaczenia. rozglądnij się dokładnie czy nie puszcza gdzieś chłodnica na łączeniu i od razu odparowuje...
test zawartości co w płycie!!! węże twarde od wody??
Korek wymieniony, ale czy trzyma ciśnienie? węże twarde?
Zamień wtryskiwacz na inny z listwy.Jeżeli nadal wskaże błąd wtryskiwacza cylindra 2 to usterka może być w sterowniku lub jego okablowaniu.Jeśli wskaże na cylinder do którego przełożono wtryskiwacz nr 2 to trzeba ten wtryskiwacz wymienić. Pojeździj trochę, wypal niespalone paliwo z układu wydechowego. Uszczelka pod głowicą i jej uszkodzenie daje wiele...
Ok . Spróbuje wszystkiego . Ale teraz takie pytanie czy jakby była uszczelka pod głowicą walnięta to nie powinny być twarde węże ?? I jeszcze jedno ... Możesz dokładnie opisać procedurę tego czyszczenia, płukania układu ?? Jestem zielony i nie wiem jak to się robi ... Pozdrawiam ... A możesz mi powiedzieć jaką masz rezystancje czujnika przy 90 st ??...
Ubywa ci płynu, czuć w zbiorniczku spaliny, jak odpalisz zimny sinik i odkręcisz zbiorniczek wyrównawczy wyrzuca wodę. Dodam że węże na zimnym silniku nie powinni być twarde.
Próbowałem nie daje ani trochę ciepła . Węże są twarde
I tak szybko się gotuje? Węże twarde są na gorącym? Nie ma LPG?
Nie miałem zamiaru niczego udowadniać, bez obrazy. Ale tutaj wystarczy troszkę pomyśleć logicznie, z tym odkręcaniem korka na rozgrzanym układzie.... Jeszcze jedno a propos uszczelki pod głowicą: zazwyczaj pada jak dasz ostro w palnik i przegrzejesz silnik. Sprawdź czy masz objaw twardych węży od układu chłodzenia. na rozgrzanym silniku, po przejażdżce....
Witam mam podobny problem. Mam cinquecento 700 z instalacja LPG i ostatnio zauważyłem tzw. masło pod korkiem wlewu oleju i nieznaczne ilości na bagnecie od oleju. Dodam też że płyn chłodniczy nie ubywa, nie ma w nim śladów oleju, autko dobrze jedzie i po nocy odpala bez problemu. Niestety nie mogę sprawdzić czy po odpaleniu są twarde węże bo poprzedni...
Węże twarde, zimne, temp. leci do góry - nie mów że termostat otwarty
1- pomyśl o tłoku z tworzywa sztucznego 3-najlepiej lutowanie twarde. 6-Jeśli węże są do pary to mogą być. Żeby zgiąć rurkę sypiesz coś do środka i gniesz. Np sól drobny piasek albo lejesz wodę a potem mrozisz.
Immo kontrolka miga ??
Jeśli zapowietrza się z powodu uszkodzonej uszczelki lub pękniętej głowicy to muszę się zgodzić ze stalinem2. Węże twarde to też nie wróży nic dobrego ale jest jeszcze szansa.... wymieniałeś korek zbiorniczka? jego zaworki często padają koszt nie wielki a dwu samochodom pomogło.
Węże twarde? Nie śmierdzi spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego?
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
Test na CO2 i będzie odpowiedź. Czy węże chłodnicy robią się twarde? Czasem takie problemy robi korek zbiornika wyrównawczego.
A węże są twarde- po otwarciu korka są miękkie. Łapiesz :)
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Chłodnica powinna być gorąca, nie ciepła. Węże twarde jak kamień? Odpowietrzona dobrze?
Nie lepiej podpiąć manometr pod układ chłodzenia i sprawdzić cisnienie czy nie jest przez przypadek za wysokie? Tesy na zawartość CO2 przy małych przedmuchach są mocno nieskuteczne. Ja już dawno przestałem im wierzyć, a wykonuję je tylko dlatego, że kient się upomina lub "chce sprawdzić" i wtedy aby w 100% potwierdzić diagnozę. Nie traktuj tego testu...
Jak była by to uszczelka to węże byś miał twarde bo ewentualna kompresja by uciekała do układu chłodzenia. Ja tak miałem mimo że w oleju było czysto. Serwis się poddał a ja po którymś z demontaży znalazłem ślad na uszczelce że nie dolegała bo opuściła się tuleja cylindra o 0,5mm. Po twoim opisie wnoszę że może być ok, bo jeżeli nie ubywa płynu to może...
Witam A co było przed wymianą płynu? Wszystko działało? Jak nie ma ruchu płynu, to mostek nic nie da. Prędzej zślepienie parownika. Wtedy zacznie pracować nagrzewnica. Czepiłbym się pompy, obraca się koło, pasek naciągnięty? A jak popracuje chwilę silnik, węże robią się twarde?
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Loker napisał: ....Ja się przyzwyczaiłem i na bulgotanie nie zwracam uwagi... Do czasu. Wszelkie usterki usuwa się na bieżąco - a potem opcja "mądry Polak po szkodzie". Wracając do usterki - może to być tylko zapowietrzenie układu jak pisze Loker - ale trzeba je jak najszybciej usunąć (tworzy się korek z powietrza uniemożliwiając prawidłowy przepływ...
I węże nie są twarde . Termostat jest na 100% sprawny i poprawnie zamontowany? Węże są od razu ciepłe? Czy jest tak że pierw grzeje w kabinie a węże chłodne? I warto zaobserwować czy jak wskazówka jest w okolicach 70'C dolny wąż od chłodnicy jest zimny.
że węże bardzo twarde to musisz jechać na badanie płynu pod względem zawartości spalin, bo to mogłoby wskazywać na uszczelkę - taki pomiar da Ci jakieś 95% trafną diagnozę. Poza tym - jak już węże będą twarde to odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i zobacz co się stanie. albo odkręć go całkiem i grzejąc samochód obserwuj co się dzieje ( twardość...
Podaj więcej szczegułów np czy węzem nadmiarowym nie idzie powietrze czy pompka jest twarda. Często pękają węże od paliwa przy gumie od zboirnika.
Witam Mam pytanko. Kupiłem termostat taki jak na zdjęciu i po założeniu wygląda sytuacja podobnie jak na starym termostacie, czyli węże się robią twarde i mocno rośnie temperatura, co pokazuje na czerwono kontrolka na liczniku. Próbowałem sprawdzić termostat, zalewając w kubku wrzątkiem z czajnika i okazuje się, że ten dzyndzel wychodzi jedynie max...
twarde węże chłodnicy węże gazowe węże wodne
zwiekszenie napięcia schemat amperomierza woltomierza pomiar światła
Stukanie z tyłu Fiata Bravo przy puszczaniu gazu - przyczyny i rozwiązania Fiat Grande Punto 2.4 8v nie odpala po wymianie pompy paliwa