W samochodzie jest pompa wytwarzająca podciśnienie, które obsługuje serwo hamulca i układ sterowania silnika. skoro nie stwierdziłeś ,że hamulec jest twardy i mało skuteczny to znaczy że podciśnienie jest. Znajdź schemat podciśnienia dla twojego silnika i sprawdzaj wszystko po kolei. Element który wskazałeś to nie żaden moduł tylko elektrozawór a pod...
Witam wszystko pali jeździ Ale mam taki problem wąż chłodniczy górny mam bardzo gorący i twardy nie wiem co moze byc przyczyna wymieniłem nagrzewnice wszystko zalane a w samochodzie słyszę taka przelewajaca się wodę w miejscu nagrzewnicy czy to jest jakieś zapowietrzenie ?termostat też., był wymieniony dziś wyciągnąłem go i pojechałem bez ,a ten wąż...
Witam, miałem już w swojej karierze dwie renówki z silnikami 1721 ccm i w obydwu węże od chłodnicy robiły się twarde... ale nic poza tym :) więc raczej tak ma być (o ile nie ma ubytków w płynie )
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Witam,mam pytanie o układ chodzenia peugeota.Temperatura silnika w czasie jazdy utrzymuje się na poziomie 70 stopni.W trakcie.postoju podskoczy do 90 stopni po czym włącza się wentylator chłodnicy.Ale wąż dolny przy temperaturze 70 stopni jest zimny a górny gorący.Z kolei po osiągnięciu 90 stopni dolny waz robi się ciepły ale nie gorący.Dodam tylko...
Mówisz o króćcu który zaznaczyłem na zdjęciu? Jeszcze jedna ciekawostka, jak spuszczałem płyn z układu ściągając dolny wąż z chłodnicy, to płyn w zbiorniczku został i nie zleciał.
Witam serdecznie. Mija drugi dzień przedzierania się przez stertę zupełnie bezużytecznych informacji dotyczących nie tylko mojego problemu. Osobę(y) która(e) postanowi(ą) mi odpisać proszę o konkrety a nie przypuszczenia - naprawdę mam dosyć "być może, chyba, a u mojego kumpla itp". Nie działa prawidłowo wentylator chłodnicy. Jest to model ze sterownikiem...
raczej tak ale nie można tego wykluczyć z drugiej strony gdyby była pęknięta to węże robiłyby się bardzo twarde i to jeszcze przed rozgrzaniem silnika ale to znowy też nie jest regułą jak długo tak jeździsz i ile dolewasz płynu?
Cześć, W aucie całkowicie nie działa ogrzewanie. Po nagrzaniu silnika jazdą miejską węże grube, wychodzące z chłodnicy są gorące na tyle, że mogę je dotykać i nie są twarde. Obydwa węże cienkie idące do nagrzewnicy też są gorące. Płynu jest nalane do MAX. Dodam jeszcze, że jest uszkodzony serwo mechanizm, pierwszy od strony wentylatora nawiewu, obstawiam,...
Witam, Od jakiegoś czasu w mojej Astrze H GTC wyskakuje mi kontrolka "żółty samochód z kluczykiem" byłem na komputerze tech2 wykazało błąd "czujnik temperatury płynu chłodzącego", mechanik powiedział mi, że są jakieś dwa czujniki i te dwa czujniki mierzą temperaturę czegoś tam i jakoś wyśredniają czy coś podobnego wynik i przekazują gdzieś tam i jeden...
Witam, Proszę o poradę bo mam problem z układem chłodzenia w MB w 163 2.7 cdi. Robi się wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym, również bombluje powietrze ( przy spuszczaniu ciśnienia w zbiorniczku przez odkręcenie korka ) z tego cienkiego węża który jest między termostatem, a zbiorniczkiem wyrównawczym...
Końcówka plastikowego króćca na dopływie gorącej cieczy do chłodnicy zrobiła się krucha niczym czekolada. Po dotknięciu węża płyn wystrzelił na szczęście nie groźnie parząc mi ręce. Dalej plastyk jest już twardy i udało się naciągnąć wąż do końca i ścisnąć go opaską ślimakową. Nie jestem jednak przekonany czy to wytrzyma. Jaki sposób naprawy możecie...
Witam! U mnie w pasacie 1.9TDI 130km 2001 290 tyś km są następujące objawy: - Jakieś 4 m-ce temu zaczęło ubywać płynu w układzie chłodzenia. - Lato wiec dolewałem wody, ubytek zazwyczaj około 1 litra na 400km. - Komunikat o niskim stanie wody zazwyczaj pojawia się na drugi dzień po odpaleniu rano po dłuższej jeździe poprzedniego dnia. - Węże twarde,...
Jeżeli autko ma LPG, to mamy dwie możliwości: uszczelka pod głowicą , lub membrana w parowniku. Jeżeli objawy nie ustępują przy pracy na PB i zakręceniu zaworu na butli lpg, to niestety, głowicę trzeba rwać. Węże od chłodnicy zapewne twarde. W okolicy czujnika temp dla wentylatora, robi się poduszka powietrzna, dlatego nie "widzi" rosnącej temperatury.
witam bardzo. mam problem z ukladem chlodzenia początkowo rozszczelniła mi sie chłodnica myslalem ze to ze starosci ale po paru dniach wypchlo oring z korka zpustowego w chłodnicy po wymianie oringu zaobserwowalem ze w ukladzie jest bardzo duze cisnienie wymienilem nawet termostat na oryginalny ale cisnienie jest nadal poi przejechaniu paru kilometrow...
Wprawdzie ja u siebie nie miałem nigdy przedmuchanej uszczelki pod głowicą (chociaż przez jakiś czas myślałem, że w megance mam niewielki przedmuch do układu, ale nie z powodu uszczelki pod głowicą), ale mam pewne spostrzeżenia w tej materii, którymi się podzielę. 1. Poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, w celu stwierdzenia czy są ubytki, należy sprawdzać...
Trzeba zacząć od tego, że króciec musi być dobrze oczyszczony po zdjęciu węża. Następnie, jeśli wąż jet bardzo twardy ze starości, to trzeba go zmienić na nowy, wtedy będzie dobrze przylegał
a termostat się otwiera? Najwyraźniej się otwiera - gdy zagrzeję silnik chłodnica jest gorąca a węże twarde od ciśnienia. lub koło zbiornika płynu cłodniczego zależy od rocznika Poszukam. Próbowałem wymacać pod akumulatorem i raczej go tam nie ma. Jeszcze ewentualnie pojadę na kanał się upewnić jak nie znajdę go obok zbiornika płynu.
Temperatura po przejechaniu ok 10 lub 15 km w temp. ok 0 stopni celsjusza podskakuje pod koniec granicy norm co sprawia, ze wiatrak sie załacza. I tak ma być bo zawsze tak było od nowości. To właśnie wtedy zaczynają sie jaja gdyż temperatura wtedy co chwilę podnosi się pod tą wartość, która powoduje uruchomienie wiatraka pomimo, że nie stoję w korku...
miękkie węże tylko jak odkręcony korek zbiorniczka .teraz zrobiłem próbę na zakręconym korku i tak; węże twarde temperatura wzrosła do 105 c i wentylator się nie załączył wyłączyłem silnik bo coś zaczęło syczeć a węże napęczniały ?ten od termostatu do chłodnicy poluzowałem wtedy korek poszła para i woda z pod korka chyba się nie obędzie bez mechanika...
Czesc glowica splanowana ale też sprawdzona na gorąco? Możesz mieć zaczopowana chłodnice w srodku. Nie robią Ci się węże bardzo twarde? Ogólnie jeżeli pompa ok i wyjęte termostaty to na dużym obiegu cala chłodnica jednolicie gorąca jeżeli jest drozna i dalej jeżeli rósnie ciśnienie w ukladzie to mogą iść gazy w układ- nie napisałaś nic o tym czy zaznaczają...
To ja już wole teorie kolegi T5 o zakamienionej chłodnicy. Kolego cynio333 ja jeszcze nie spotkałem się w takiej lagunie z oderwanym rotorem pompy wody od ośki. Pozatym autor pisze że ma LPG a nic nie pisze że mu parownik zamarza więc obieg musi być. Kolego T5 dlaczego podważyłem twoją teorie że chłodnica w tej lagunie nie jest zakamieniona?? Bo myśle...
węże robią się twarde, ale nie tak żeby się całkowicie nie dało ścisnąć... Dodano po 1 chyba mogą trochę twardnieć?
Po nagrzaniu oba węże chłodnicy jednakowo ciepłe i wentylator załącza się? (jeżeli oba węże miękkie to uszkodzony korek chłodnicy, powinny być lekko twarde ).
Zazwyczaj termostat uszkadza się tak że silnik jest niedogrzany a w drugą stronę to raczej sporadyczne przypadki. Co do czasu zagrzania silnika to podczas jazdy powinno być trochę dłużej. Ja stawiam na uszczelkę głowicy. Wentylator się nie włączy nigdy bo ciśnienie spalin dostajace się do układu chłodzenia gotuje nam wodę. Jak to sprawdzić? Sprawdź...
No i niestety, znowu się przegrzewa... :( Co ciekawe, już nie na wolnych, a przy szybkiej jeździe autostradą. Już myślę - "kurde, chyba faktycznie uszczelka pod głowicą", bo węże twarde (nie jakoś mocno, bo zgiąć palcami się da, a siłaczem jakimś nie jestem). Ale! Nie ma żadnego "bulgotania" w zbiorniczku, nawet przy ostrym dodawaniu gazu, nie wywala...
Węże robią się bardzo twarde a potem zaczyna puszczać korek?
Pewnie, że nie termostat, przy uszkodzonym wiatrak i tak się włączy bo sterownik monitoruje temp. silnika a nie chłodnicy. Prędzej uszkodzony ECT, zaniża odczyt i nie włącza wiatraka, węże twarde i ciśnienie bo uszczelka klękła. Nie chcę krakać ale te objawy idealne pasują. Jak jeszcze regularnie się zapowietrza, na gorącym wywala płyn ze zbiorniczka...
I tak szybko się gotuje? Węże twarde są na gorącym? Nie ma LPG?
Witam! od niedawna posiadam mini cooper R56 2007r. i mam parę pytań do forum którzy posiadają mini: 1.Otóż wszyscy piszą o temperaturze jaką mają w układzie chłodzenia- ja na codzień nie ujeżdżam mini,żona jeździ , ale ja nie widzę nigdzie takowej kontrolki temperatury cieczy chłodzącej,gdzie ją znalężć? 2.Przez pewien czas gdy przyjedzie z pracy ok.15...
Witam Mam przedziwny problem z moim nowym nabytkiem tj. Oplem Astra F 1.6 16v (ecotek) 1996r Zacznę od początku. W chwili zakupu wszystko było OK, jeździła jak wściekła. Po przyjeździe do domu zabrałem się za przegląd i poprawki jak to zwykle bywa. wymieniłem telepiące się na boki koło pasowe na wale (guma sparciała) na koło całe metalowe z Astry 8V,...
Witam! Posiadam w/w VW golfa i mam z nim duży problem jeśli chodzi o chłodzenie silnika. Pojazd został zakupiony w marcu tego roku. Na początku zauważyłem że ubywa płynu chłodniczego podczas jazdy. Okazało się, że wyrzuca płyn dolnym przewodem chłodnicy. Poprawiłem opaskę, przestało ciec natomiast zaczęło się robić bardzo duże ciśnienie w przewodach...
Kolego, o wszystkim piszesz tj. "zalałem dziś wodę na zimnym silniku samochód pochodził 5 min i wszystkie węże zrobiły się gorące a dolny od chłodnicy był zimny ,ale wygląda na to ze obieg wody jest" - tą informacją sam sobie przeczysz, chyba że temperatura była poniżej progu otwarcia termostatu, ale nie o tym co istotne. Jak Ci się zagotowało, to dolny...
-trzeci czujnik jest wciskany do chłodnicy również zabezpieczany taka zawleczka A za co odpowiada ten czujnik? Przypuszczam że że ma związek z wentylatorem i jeżeli on jest odpowiedzialny za załączanie wentylatora, to przy tej uwadze dwa czujniki są takie same ten nad skrzynia i w chłodnicy więc je też podmienialiśmy i zakładam, że efekt był taki sam,...
Witam! Problem polaga na tym że czasami węże do chłodnicy są miękkie a czasami są bardzo twarde. Mimo iż zostawię auto na noc z twardymi wężami to rano dalej są twarde :/ Zmieniałem koker z zaworkiem ale nic nie dało, czasami tak się stanie i sa twarde jak... a czasami zrobię kilka km i są miękkie... Temperatura silnika trzyma się cały czas na 90stopni,...
Witam, mam takie pytanie odnośnie Hyundai i 20 G4la 1.2 benzyna 78KM. Silnik chodzi normalnie, temperatura w porządku, jak się zagrzeje to trzyma niecałe 90 stopni czyli ok. Ale ostatnio zauważyłem jak już się zagrzeje po paru kilometrach są twarde węże z chłodnicy robią się duże ciśnienie płynu nie ubywa ani nie przybywa. Rozumiem że tam układ jest...
I pierwsza sprawa jakie sa węże do chłodnicy? Miękkie w jak je naciskasz czy twarde? Jeżeli miękkie i zimne to termostat jest wiecznie otwarty i puszcza duży obieg. Zasada jest jedna. Są dwa obiegi DUŻY i MAŁY. Mały obieg to silnik-kabina. Duży to chłodnica-termostat-silnik-kabina. Mały działa zawsze i dlatego powinieneś mieć ciepło w samochodzie po...
Mam dość nietypowe pytanie odnośnie Boxer-a 2.2 2013. Miałem uszkodzony korek zbiorniczka wyrównawczego spowodowało to wyrwanie węża dolnego chłodnicy. Po wymianie korka i węża, ze wzrostem temperatury robią się twarde węże, korek słychać jak upuszcza nadmiar ciśnienia. Co mnie najbardziej zastanawia ... ze wzrostem temperatury objętość płynu spada...
A pompa dobra ? Jeżeli go przegrzałeś to i uszczelka pod głowicą ucierpiała i dla tego węże są twarde. Jeszcze może chłodnica być zasyfiona i też będzie się grzał.
Sprawdź czy masz twarde węże od chłodnicy.
Tylko ciśnienie w zbiorniczku i twarde węże do chłodnicy. Węże są tylko twarde czy puchną?
Odpowietrznik nie jest zapchany przy wczorajszym czyszczeniu chłodnicy czyściłem odpowietrznik również oraz wymieniłem ten wężyk przy tym odpowietrzniku. Dodano po 4 Więc podejrzana jest uszczelka pod głowicą.. Też mi się tak wydaję że chyba czeka mnie spory wydatek... Jakie są przyczyny zbierania się dużego ciśnienia w układzie chłodzenia - zapowietrzony...
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
1.kruciec - plastikowe coś na które jest założony np gruby wąż do chłodnicy 2.kruciec - ogólnie takie coś na które nakładamy wąż lekko z innej beczki ale może mieć nieco wspólnego z tematem - na mrozie stare gumwe węże robią się twarde jak plastik i nie są wtedy szczelne pod opaskami a po nagrzaniu się oczywiście uszczelniają 0,75l oleju na 10000km...
Witam Serdecznie! Wiem ze temat wałkowany na forum wiele razy ale żaden nie pasuje do mojego przypadku otóż auto jak w temacie golf 3 silnik 1.8 90km z lpg. Na zimnym silniku po odpaleniu temp płyny dochodzi bardzo szybko do 110 po czym otwiera się termostat. Następnie auto trzyma temp w granicach 90 stopni, węże od chłodnicy i nagrzewnicy równo gorące...
Widziałem kiedyś że przy odpowietrzaniu ściągane były węże od nagrzewnicy i chłodnicy?To coś pomaga? Tak. Możesz na zimnym silniku zalać zbiorniczek, odkręcić górny wąż od chłodnicy, wlać płyn i założyć przewód. Termostat Ci się otwiera? Grzeje Ci w aucie? Do odpowietrzania nie ustawiaj wysokiej temperatury na ogrzewaniu, bo Passat nie ma zaworu przed...
Witam!!! Mam problem z temperaturą tzn. silnik się nagrzewa do 130 stopni, wentylator się załącza ale temperatura silnika nie spada, ciepłe powietrze w kabinie nie leci, Słychać trzy sygnały a następnie zapala się kontrolka od temperatury wody(miga). Chłodnica jest zimna, woda w zbiorniczku się gotuje, po otwarciu zbiorniczka wodę wyrzuca na zewnątrz...
węże wodne podczas pracy silnika robiły się twarde jak skała :?: podczas normalnej pracy silnika,gdy oring w korku zbiorniczka jest sprawny,w układzie panuje ciśnienie,gdyż jak każdy wie,woda pod ciśnieniem ma wyższą temperaturę wrzenia.Dlatego wąż od chłodnicy powinien być w miarę twardy,powinien dać się ścisnąć z oporem.Gdy jest twardy jak skała,oznacza...
Odpowiadając na Twoje pytanie to dufuzorami nazywamy wszystkie kratki nadmuchu z plastikowymi rurami którymi jest wtłaczane ( ciepłe lub zimne ) powietrze do środka samochodu , a piec to cała plastikowa pucha pod deską z nagrzewnicą i chłodniczką do klimy oraz wszystkimi klapkami i mechanizmem otwierania tych klapek , bądź z silniczkami krokowymi w...
Witam, miesiąc temu zakupiłam od znajomego Suzuki liane. W dniu zakupu i podpisania umowy, sprzedający stwierdził że cieknie z pod pokrywy, umówiliśmy się że za tydzień podjedziemy do jego mechanika i wymieni uszczelkę. przez tydzień jeździłam autem. Auto nie paliło na strzał, ale większych problemów nie stwierdziliśmy, trochę go przyduszało na małych...
Nie, spalinami nie śmierdzi :) Bąbli nie ma, mogę do odcięcia przegazować a i tak nawet jeden bąbelek się nie pojawi. Termostat raczej się nie zacina, gdy temperatura dojdzie do ok 90 stopni wąż idący od termostatu zaczyna się robić ciepły, gdy dojdzie do 100 jest gorący dosyć mocno. Węże twarde się nie robią. Chłodnica i tak zapewne będzie do wymiany...
Dół silnika wydaje się być zimny a termostat w ogóle nie otwierać. Przejechałem po wymianie ok. 150km Te 150km było przejechane w jednym kawałku, czy w kilku np. po 1km? Pytam, tak z ciekawości, bo z opisu wynikałoby, że nie ma dużego obiegu, a i mały kuleje skoro są trudności z osiągnięciem temperatury przez reduktor, a nie dochodzi do podniesienia...
więc najlepiej jeżeli silnik jest zimny, odkręcić korek i oberwować, czy płyn się podnosi w zbiorniczku? Tu jest to dokładnie napisane jeżeli jest padnięta uszczelka pod głowicą, to po odpaleniu zimnego silnika (termostat zamknięty) z odkręconym korkiem na zbiorniku wyrównawczym, poziom w zbiorniku od razu powinien zacząć się podnosić, wypychany przez...
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Witam mam problem z zapowietrzaniem sie układu chłodzenia a mianowicie twardną węże i płyn wpycha do zbiorniczka. Górny wąż z chłodnicy jest strasznie twardy i gorący a dolny zimny. temperatura pow 100 stopni a wentylatory sie nie włanczaja. Wymieniłem uszczelke pod głowicą lecz dalej obiaw jest ten sam! a czy jest mozliwość przypadkowo zamienic któreś...
Podobno na zimę paliwa na stacjach są z dodatkami.Ja miałem paliwo z przed ponad miesiąca bo nie jeżdżę zbyt dużo więc było by to paliwo bez tego dodatku.Dziś zatankowałem do pełna i kupiłem ten dodatek do diesla,wlałem i jutro rano będę widział czy jest różnica.A odnośnie tego ogrzewania,pojeździłem dziś trochę,silnik zagrzany a ogrzewania nie ma dalej,takie...
Witam mam problem ford fiesta mk6 gotuje plyn w zbiorniczku wszystkie weze sa gorace teperatura 90 stopni wiatrak sie załacza co moze byc To, że wiatrak się załącza nie znaczy, że płyn się gotuje. Musisz sprawdzić, czy węże od chłodnicy są twarde jak termostat się otworzy i załączy się wentylator. Nie próbuj odkręcać korka od zbiorniczka jak węże są...
witam . Na mrozie płyn się "kurczy" jak silnik się nagrzewa to będzie przybywać płynu w zbiorniczku, więc należy przy rozgrzanym silniku uzupełnić do poziomu MAX na zbiorniczku. Jak gumowe węże od chłodnicy nie są twarde ( napompowane) to nie przeżywaj . Dla pewności możesz to sprawdzić organoleptycznie - zbliż dłoń do rury wydechowej i staraj się złapać...
Sprawdź jeszcze jedno. Czy po uruchomieniu zimnego silnika i jego nagrzewaniu nie wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia w sposób niekontrolowany, tzn. silnik jest jeszcze niezbyt gorący, a węże do chłodnicy stają się niewspółmiernie twarde (wysokie ciśnienie). Co do termostatu, to należy go wyjąć i włożyć do pojemnika (garnka) z wrzącą wodą i obserwować...
Mam też prolem z nowym czujnikiem na filtrze. Wcześniejszy było do 3,5Bara, teraz jest do 4. A co się stało ze starym? Ten nowy był doświadczany tym ciśnieniem przy którym puchły węże, bo w takim przypadku może być uszkodzony. To może wiązać się z tym Dziwne, że Psys udało mi się ustawić najwięcej na 1,7Bara, wyżej się nie dało. Wydaje mi się, że powinien...
a co najgorsze jest jak po przejechaniu 100 km zatrzymuje sie i silnik chodzi na mniejszych obrotach to zaczyna mrygac lampka od oleju Pomiar niezależnym manometrem. Sprawdziłeś chłodnicę, czy cała ciepła? Sprawdziłeś węże od chłodnicy, czy oba ciepłe, czy nie twarde od ciśnienia wewnątrz? Cokolwiek?
Czy ktoś może odpowiedzieć na pytanie? Ja robię tak. Rozgrzewam auto aż zrobi się ciepła chłodnica, odkręcam delikatnie korek zbiorniczka wyrównawczego płynu, upuszczam ciśnienie żeby wykluczyć rozszerzalność temperaturową płynu, zakręcam i 10 kilometrów z ciężką nogą. Wracam, i odkręcam zbiorniczek, jeśli się tam zebrało ciśnienie, albo węże od chłodnicy...
Sam zmieniałeś uszczelkę? Czym dokręcałeś głowicę, jak to zrobiłeś i czy była ona planowana? Odpal silnik, i obserwuj czy węże robią się twarde - zazwyczaj gdy dmucha do układu chłodniczego to twardnieją węże od chłodnicy tak że nie idzie ich ścisnąć. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to raczej też powinieneś mieć problemy z odpalaniem czy pracą...
Witam, pękł mi ostatnio zbiorniczek wyrównawczy płynu, kupiłem nowy, wymieniłem. Okazuje się, że teraz ubywa płynu. Auto nie zostawia śladów, zeby coś kapało, itp. Ponad to: -termostat trzyma 85-90stopni -kompresja na każdym cylindrze ok.16bar -robiony test na uszczelke glowicy (płyn sie nie zabarwił, czyli niby ok.) -nie dymi -nie ma masła pod korkiem...
Kolego rozgrzej silnik to momentu załączenia wentylatora na chłodnicy po załączeniu wentylatora sprawdź czy aby węże z chłodnicy nie są za twarde . Bo jeśli tak to początek końca uszczelki pod głowicą lub samej głowicy. A po tym teście będziemy wiedzieć czy nie aby nie dostaje się część kompresji do układu chłodzenia.
Nie w Puncie z LPG... Gdzie tu jest mowa o LPG ? Czy coś przeoczyłem? zanim się podejmie decyzję o wymianie UPG To dlaczego silnik się przegrzewa? Zapowietrzony układ? Na odległość cieżko jest wywnioskować nie mając "pacjenta na stole". Jeżeli nikt nie grzebał w odpowietrznikach(nigdy się nie spotkałem z używaniem ich) , pompa wody została wymieniona...
bo górny wąż do chłodnicy był twardy i gorący w połowie, a dolny z chłodnicy zimny Ja ci chętnie pomogę, ale zły to nauczyciel, który za studenta rozwiązuje problem. Trochę pokombinuj i napisz, co wymyśliłeś? odpowiedź prawidłową dostaniesz na pewno.
Sprawdź czy węże od chłodnicy nie są "twarde" jak nie to dawaj czadu, a jak tak to uszczeleczka albo głowa.
Przedewszystkim zobacz czy sie nie poci pod głowicą, oraz czy węże od chłodnicy nie są twarde podczas pracy. Po powrocie koniecznie wymień pasek rozrządu!!! A tak to autko tanie w eksploatacji i nie do zajeżdżenia. Pozdrawiam
sprawdz czy węże robią sie twarde i czy cała chłodnica jest gorąca może być przyczyna w uszczelce pod głowicą
jak silnik pracuje, sprawdź czy węże od chłodnicy są twarde, jeśli tak to uszczelka pod głowicą a jak nie to silnika raczej rozkręcać nie musisz. Jeżeli sonda jest ok to sprawdziź cy się przydąło cewkę, a gaz ci nie strzela??? Ewentualnie zobacz czy gdzieś nie łapie lewego powietrza.
Zacznij od tego że rozgrzej silnik do otwarcia termostatu, czyli żeby węże od chłodnicy były gorące potem sprawdź czy nie są twarde jak kamień. Potem zobacz czy spaliny nie są białe i czy nie mają "słodkiego" zapachu zakładam że oleju ci nie przybywa? jeżeli te sprawy sprawdzisz to pozostaje odpowietrzenie pozdrawiam
A ja myślę, że walnęła uszczelka pod głowicą i ciśnienie z któregoś cylindra przedostaje się do układu chłodzenia. Zobacz, czy krótko po uruchomieniu silnika węże przy chłodnicy nie robią się bardzo twarde - puchną. Wykręć też świece i zobacz, czy na którejś nie ma dużo jasnego nagaru. Jeśli tak, trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą i po kłopocie....
Po kilku chwilach od zapalenia silnika węże do chłodnicy będą się robić twarde (napompowane od środka) oczywiście przy zamkniętym korku
Sam możesz sprawdzić. Jeżeli po odpaleniu wąż od chłodnicy robi się twardy to mechanik ma rację kolego wąż nie robi się od razu twardy musi minąć jakiś czas co do silnika krokowego to słyszałem ze go nie ma a przepustnice ostatnio umyłem bez odpinania przewodów benzyna ekstrakcyjną i jest czysta Kolego DaroMc objawy sa takie same na Pb i LPG a co do...
moze i tak ale pojawił się nowyproblem mianowicie nie działa mi wentylator na 1-wszym biegu przekaznik się załancza ale wentylator nie startuje mechanik powiedział że to może być przyczyną bo obieg wody jest normalny.tylko niepokoi mnie troszke twardy wąż od chłodnicy do termostatu.może masz racje z tym termostatem.
Drogi kolego to co opisujesz to mi wygląda na uszczelke pod którąś z głowic bo kopci na biało więć mogła paść uszczelka w miejscu takim że leje wode w cylinder i go nie odpalisz bo na wodzie autka nie chodzą miałem ten sam problem i zrobiłem głowice i jest spoko . a jak ci sie uda go zapalić to niech pochodzi chwile i zobacz czy wąż od chłodnicy do...
Witam wszystkich serdecznie i proszę o pomoc, Wczoraj po dynamicznej jeździe samochodem podniosłem maskę żeby przejrzeć stan płynów. Zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym zwiększył się poziom płynu. Po odkręceniu korka dało się słyszeć "syknięcie" i poziom poszedł jeszcze bardziej do góry. Węże od chłodnicy nie były dość twarde, ale dało się je...
Ona prawdopodobnie jest uszkodzona , przepuszcza gaz do płynu chłodniczego w obiegu i przy większych prędkościach dlatego reduktor zamarza!!! Nie pisze kolega jaka to instalacja, a właściwie reduktor. Mam wątpliwości co do tej diagnozy, bo przypuszczam, że gdyby się gaz dostawał do układu chłodzenia, to objawem byłyby bardzo twarde węże do chłodnicy,...
Witam. wiatraki się nie załączają a ponad to górny wąż od chłodnicy jest bardzo gorący i twardy natomiast dolny jest zimny (nawet przy dłuższym postoju),. Miałem identyczne objawy przy zapchanej chłodnicy.
Dziś podjadę do niego i zobaczę co i jak :) to wygląda.. Dodano po 4 Witam. Wydaje mi się że, przy przeskoku paska od razu nie miała by siły a nie po kilku kilometrach. Ja obstawiam na uszczelkę pod głowicą i dostający się płyn do cylindra, stąd ten biały dym. Jest to moje zdanie, może się mylę, niech inni się wypowiedzą. Pozdrawiam. Dzięki Koledzy...
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
Masz maź w zbiorniczku, ubywa Ci płynu a nic nie piszesz o tym by wzrastał poziom oleju. Skoro olej dostaje się do zbiorniczka to powinno być też odwrotnie. Tutaj turbina dostaje olej i chłodzenie z silnika więc problemem może być turbina - takie moje zdanie alem oczywiście mogę się mylić. Zacznij od pomiaru ciśnienia na tłokach. Jeżeli płyn dostawałby...
Uszczelka głowicy najprawdopodobniej do wymiany. Płynem reakcyjnym na obecność CO2 w płynie chłodniczym można sprawdzić w prosty sposób. Jak masz węże od chłodnicy twarde przed dojściem silnika do temperatury roboczej to też może to wskazywać na uszczelkę głowicy
A może po prostu płyn chłodniczy jest już stary i stracił większość swoich właściwości. A jaki jest górny wąż od chłodnicy jak jest taki ciepły silnik, bardzo twardy czy miękki? Uważaj jak będziesz to sprawdzał, żebyś się nie poparzył.
Na początek zmień czujnik temperatury (at)agnieszka72 Nie padaj duchem :!: zacznij może tak jak zasugerował kolega, to najmniej dotkliwa finansowo wymiana. Jeżeli ten test zawiedzie, kolejny termostat, pompa wody następna. Przegrzanie silnika może skutkować uszkodzeniem uszczelki pod głowicą. Jeżeli wymiana czujnika temperatury i termostatu nie przyniesie...
A węże od chłodnicy nie są twarde, nie pompuje ciśnienia w układ?
Nie zapowietrza się ponownie? Węże od chłodnicy nie są bardzo twarde? Może być uszczelka pod głowicą
Kipiał w czasie jady czy po odkręceniu korka? Czy jak się auto nagrzeje to węże od chłodnicy robią się troszkę twarde czy są flaki?
Jak korek jest sprawny to przy przedmuchach do układu powinny być bardzo twarde węże do chłodnicy, brak i tym informacji. Brak też informacji czy silnik jest zagazowany, bo były już podobne sytuacje i przyczyną był nieszczelny reduktor (gaz dostawał się do układu chłodzenia).
Czy uszczelka pod głowicą może powodować takie objawy bo zauważyłem ,że węże od chłodnicy są twarde i są bąbelki w zbiorniczku. Doszedł do mnie op com więc moje pytanie polega na tym co mam nim sprawdzić.
No to jedna potencjalna przyczyna mniej. Sprawdź jeszcze, czy układ trzyma ciśnienie na gorącym silniku - czy węże od chłodnicy robią się twarde. Jeśli układ nie trzyma ciśnienia, może dojść do zagotowania się płynu jeszcze zanim włączy się wentylator. Wtedy pojawiają się opisane przez Ciebie objawy - szczególnie dwa pierwsze.
Test głowicy zrobiony. Test głowicy zrobiony. Brak CO2 w układzie chłodniczym. Temperatura 90 stopni na pulpicie. W termostacie zrobiliśmy kilka dziurek jak w poprzednim. Wymieniony korek.Problemem jest twardy wąż od chłodnicy a po ostudzeniu go zasysa. Myślę że nowy korek do kitu.
łojejku jaki syf, no jak ciśnienie rośnie, węże od chłodnicy twarde bardzo i nie grzeje to wszystko wskazuje na UPG, ale to żadna tragedia, w 900tce to bardzo prosta robota, jako że to OHV, to wystarczy tylko odkręcenie kolektora wydechowego jest nieco problematyczne, nic poza tym planowanie głowicy (ok 60zł), nowa uszczelka pod głowicę (ok 60zł), dobrze...
Witam. Dziś przedstawiam Wam układ chłodzenia wodnego komputera. Układ był oparty częściowo na podzespołach fabrycznych i częściowo na wykonanych własnoręcznie. Zadanie główne - wyciszenie i wszystko upchane wewnątrz obudowy. Niskie temperatury były na drugim planie ale mimo to udało mi się utrzymywać dość znośne temperatury, pomimo małej chłodnicy....
Cześć Seat Ibiza II 94r. 1.6 1F Szukam pomocy / podpowiedzi może ktoś będzie miał jeszcze jakiś pomysł, od pewnego czasu działy się dziwne rzeczy z układem chłodzenia - zacząłem wymieniać poszczególne oringi, kominki, wężyki bo zaczął lecieć płyn. Potem stwierdziłem że w układzie jest zbyt duże ciśnienie. Nie mierzyłem, ale węże napuchnięte i twarde...
Panowie, dziękuje wszystkim za rady i podpowiedzi. Taki mały update, bo ja cały czas coś tam grzebie - sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekazniki (pewnie nie potrzebnie no ale tak zrobiłem) - multimetrem i napięciem i wszystko wyszło ok. Ale z rzeczy które może coś bardziej wniosą do diagnozy : 1) Opel stoi pod blokiem - gdy go załączam na postoju...
Witam Pacjentem jest Mitsubishi Lancer 1992 rok. Ciśnienie w układzie chłodzenia robi się tak duże, że aż wywala wodę z pod opasek ! Węże są bardzo twarde ! Co zostało zrobione: Nowa chłodnica aby wyeliminować ewentualne zablokowanie jej. nowa pompa wody aby wyeliminować brak obiegu płynu. Nowy termostat aby wyeliminować jego zablokowanie. Jutro przyjedzie...
Witam Cię !! Biedna jesteś bardzo, bo ktoś naciągnął Cię na duże koszta, choć to co wymieniłaś na pewno się przyda (choć to duże wydatki). Dziwi Mnie to, że ktoś kto Ci to wszystko wymieniał, nie postawił jasno diagnozy, a jeżeli błędną to niech za to sam odpowiada!! NIE DAJ SIĘ OSZUKIWAĆ!! To nie Ty jesteś mechanikiem, tylko temu komu to zlecasz!!...
Passat b4 1.8 ABS 1994r Witam mam problem otóż od jakiegoś czasu gdy raz miałem 100°C węże bardzo twardnieją od chłodnicy . Dolałem do układu litr koncentratu ze względu na to że raz zrobiła mi się "kasza w wężach" . Po przejechaniu 10 km w mieście węże są spuchnięte oraz bardzo twarde. Termostat się jeszcze nie otworzył Zajechałem do mechanika i powiedział...