masz tu troche danych katalogowych ----> Układ chłodzenia Ciśnienie(bar)1.3 - 1.5 Termostat otwiera się przy(°C)85 Wentylator działa przy(°C) Etap 1 / wentylator 1(°C)92 - 97 Etap 2 / wentylator 2(°C)99 - 105 może to nie problem ?
Jak korek jest sprawny to przy przedmuchach do układu powinny być bardzo twarde węże do chłodnicy, brak i tym informacji. Brak też informacji czy silnik jest zagazowany, bo były już podobne sytuacje i przyczyną był nieszczelny reduktor (gaz dostawał się do układu chłodzenia).
Uszczelka? Pasowałoby zmierzyć poziom CO2 w płynie
Niestety wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą. . .
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
Uszczelka głowicy najprawdopodobniej do wymiany. Płynem reakcyjnym na obecność CO2 w płynie chłodniczym można sprawdzić w prosty sposób. Jak masz węże od chłodnicy twarde przed dojściem silnika do temperatury roboczej to też może to wskazywać na uszczelkę głowicy
Sprawdź czy węże od chłodnicy nie są "twarde" jak nie to dawaj czadu, a jak tak to uszczeleczka albo głowa.
Tylko ciśnienie w zbiorniczku i twarde węże do chłodnicy. Węże są tylko twarde czy puchną?
Sprawdź czy masz twarde węże od chłodnicy.
Jak złączyłeś węże to i tak bulgotało w zbiorniczku?
Test na CO2 i będzie odpowiedź. Czy węże chłodnicy robią się twarde? Czasem takie problemy robi korek zbiornika wyrównawczego.
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Sprawdź jeszcze jedno. Czy po uruchomieniu zimnego silnika i jego nagrzewaniu nie wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia w sposób niekontrolowany, tzn. silnik jest jeszcze niezbyt gorący, a węże do chłodnicy stają się niewspółmiernie twarde (wysokie ciśnienie). Co do termostatu, to należy go wyjąć i włożyć do pojemnika (garnka) z wrzącą wodą i obserwować...
Witam, mam takie pytanie odnośnie Hyundai i 20 G4la 1.2 benzyna 78KM. Silnik chodzi normalnie, temperatura w porządku, jak się zagrzeje to trzyma niecałe 90 stopni czyli ok. Ale ostatnio zauważyłem jak już się zagrzeje po paru kilometrach są twarde węże z chłodnicy robią się duże ciśnienie płynu nie ubywa ani nie przybywa. Rozumiem że tam układ jest...
Zmień korek chłodnicy i sprawdź czy czasem po zagrzaniu silnika węże chłodnicy nie robią się twarde - zwiększone ciśnienei płynu chłodniczego może powodować taki efekt - cieknącą pompę wody.
Więc pojeździj trochę tym autem. Na zimnym silnik sprawdź poziom płynu, i zobacz czy jak się auto zagrzeje do tego stopnia że obydwa węże od chłodnicy są ciepłe, sprawdź czy węże nie puchną tzn. czy nie są twarde. Mają być trochę twardsze niż na zimnym silniku.
Po nagrzaniu oba węże chłodnicy jednakowo ciepłe i wentylator załącza się? (jeżeli oba węże miękkie to uszkodzony korek chłodnicy, powinny być lekko twarde ).
witam . Na mrozie płyn się "kurczy" jak silnik się nagrzewa to będzie przybywać płynu w zbiorniczku, więc należy przy rozgrzanym silniku uzupełnić do poziomu MAX na zbiorniczku. Jak gumowe węże od chłodnicy nie są twarde ( napompowane) to nie przeżywaj . Dla pewności możesz to sprawdzić organoleptycznie - zbliż dłoń do rury wydechowej i staraj się złapać...
-trzeci czujnik jest wciskany do chłodnicy również zabezpieczany taka zawleczka A za co odpowiada ten czujnik? Przypuszczam że że ma związek z wentylatorem i jeżeli on jest odpowiedzialny za załączanie wentylatora, to przy tej uwadze dwa czujniki są takie same ten nad skrzynia i w chłodnicy więc je też podmienialiśmy i zakładam, że efekt był taki sam,...
Jakiś czas po wyłączeniu silnika poszedłem myć auto i słyszalne było lekkie syczenie z okolic korka. A węże do chłodnicy sprawdzałeś czy są twarde, silnik się nie przegrzewa? Jak nie masz zagazowany silnik, to może reduktor gazować do układu lub przedmuch ze strony silnika. A swoją drogą zanim się zada pytanie, to warto poszukać na forum oraz poczytać,...
Węże są twarde . Próbowałem jazdy z otwartym korkiem i zamkniętym. Wszystkie węże są gorące węże wchodzące i wychodzące z chłodniczki są po prostu ciepłe . Wąż wychodzący z chłodnicy jest cały czas letni .
Czy węże chłodnicy są twarde jakby napompowane? Czy płyn się gotuje? Czy odkręceniu zbiorniczka towarzyszy mocny syk i dużo pary? Jeśli tak, to obstawiałbym uszczelkę pod głowicą. Jeśli nie, w pierwszej kolejności sprawdzić szczelność układu w tym pompę wody. Nie znam konstrukcji tych silników jeśli pompa wody jest napędzana rozrządem to możliwe że...
O ukręconej pompie nigdy nie słyszałeś? W zbiorniku wyrównawczym nie bąbluje? Nie śmierdzi spalinami? Węże od układu chłodzenia nie są twarde? Pod korkiem oleju nie ma majonezu? Węże chłodnicy równomiernie oba ciepłe?
A węże od chłodnicy nie są twarde, nie pompuje ciśnienia w układ?
Nie zapowietrza się ponownie? Węże od chłodnicy nie są bardzo twarde? Może być uszczelka pod głowicą
Witam, miałem już w swojej karierze dwie renówki z silnikami 1721 ccm i w obydwu węże od chłodnicy robiły się twarde... ale nic poza tym :) więc raczej tak ma być (o ile nie ma ubytków w płynie )
Immo kontrolka miga ??
Temp na blacie 90 stopni i stoi. Wiatrak się nie włącza bo temperatura za mała a czujnik jest na dole chłodnicy chyba. Węże nie są twarde jak skała czyli nie mam zastrzeżeń. Ale zobaczę drożność chłodnicy.
Czy uszczelka pod głowicą może powodować takie objawy bo zauważyłem ,że węże od chłodnicy są twarde i są bąbelki w zbiorniczku. Doszedł do mnie op com więc moje pytanie polega na tym co mam nim sprawdzić.
Ona prawdopodobnie jest uszkodzona , przepuszcza gaz do płynu chłodniczego w obiegu i przy większych prędkościach dlatego reduktor zamarza!!! Nie pisze kolega jaka to instalacja, a właściwie reduktor. Mam wątpliwości co do tej diagnozy, bo przypuszczam, że gdyby się gaz dostawał do układu chłodzenia, to objawem byłyby bardzo twarde węże do chłodnicy,...
jak węże twarde to ciśnienie wali na przewody...z czasem spuchną daj głowice do sprawdzenia szczelności... tego nie ominiesz,potem przewody spuchną, i pękną
A jak te świece wyglądają? Od spodu oczywiście ;) i jakiej firmy? Bo jak NGK to wyrzucić od razu. Węże chłodnicy nie robią się strasznie twarde po nagrzaniu? Dymi? Jak tak, to na jaki kolor?
Kolego rozgrzej silnik to momentu załączenia wentylatora na chłodnicy po załączeniu wentylatora sprawdź czy aby węże z chłodnicy nie są za twarde . Bo jeśli tak to początek końca uszczelki pod głowicą lub samej głowicy. A po tym teście będziemy wiedzieć czy nie aby nie dostaje się część kompresji do układu chłodzenia.
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
Jak zwierasz piny w kostce od czujnika w chłodnicy to wentylator chodzi? Węże twarde czy miękkie jak silnik pracuje?
łojejku jaki syf, no jak ciśnienie rośnie, węże od chłodnicy twarde bardzo i nie grzeje to wszystko wskazuje na UPG, ale to żadna tragedia, w 900tce to bardzo prosta robota, jako że to OHV, to wystarczy tylko odkręcenie kolektora wydechowego jest nieco problematyczne, nic poza tym planowanie głowicy (ok 60zł), nowa uszczelka pod głowicę (ok 60zł), dobrze...
Witam, mam problem z VW Passat B6 2.0 tdi BMA z DSG. Latem auto złapało dwa razy temperaturę ponad 110°, dopiero teraz znalazłem czas żeby wziąść się za nie. Wymieniłem termostat (ktoś założył od benzyny), wymieniłem cieknącą chłodnicę, wentylatory startowały przy 70° - wymiana czujnika załatwiła problem. Z kratek nawiewu lód, rurki od nagrzewnicy zimne,...
Temat rzeka. Kolego chudy1986_ , akurat tak się składa, że mam też megankę 1.4-16V/99r zagazowaną. Reduktor mam wpięty szeregowo z nagrzewnicą (reduktor jako pierwszy). Przy połączeniu równoległym może być taka sytuacja, że przez reduktor płynie gro cieczy (bo jest mniejszy opór), a tylko niewielka część przez nagrzewnicę - w takim przypadku wystarczy...
Kipiał w czasie jady czy po odkręceniu korka? Czy jak się auto nagrzeje to węże od chłodnicy robią się troszkę twarde czy są flaki?
Po kilku chwilach od zapalenia silnika węże do chłodnicy będą się robić twarde (napompowane od środka) oczywiście przy zamkniętym korku
Węże chłodnicy puchna i są twarde,wytwarza się samoistne ciśnienie... Wiatrak kręci jak go podepne na krótko, tak samo przekaźnik gdy złącze blaszkę palcami to wiatrak kręci. Bezpieczniki okey. Co dziwne nie ma żadnego czujnika temp.na chłodnicy... Jest tylko wtyczka na dwa piny i jakaś spiralka.. Dziś kolejny Dzień poszukiwań i nie wiem juz o co w...
Fajne wydają się pieniądze wydane na ślepo, bez diagnozy... No cóż, spróbuj podmienić korek chłodnicy, sprawdź, czy gdy podnosi się temperatura, węże gumowe robią się twarde, termostat z wtyczką?
Jeżeli autko ma LPG, to mamy dwie możliwości: uszczelka pod głowicą , lub membrana w parowniku. Jeżeli objawy nie ustępują przy pracy na PB i zakręceniu zaworu na butli lpg, to niestety, głowicę trzeba rwać. Węże od chłodnicy zapewne twarde. W okolicy czujnika temp dla wentylatora, robi się poduszka powietrzna, dlatego nie "widzi" rosnącej temperatury.
Cześć, czy przed wymianą było to samo? Jeżeli tak to możliwe, że masz przedmuch gazów do układu chłodzenia. Górna cześć chlodnicy gorąca, a dół zimny wentylator się nie załączy ponieważ czujnik jest na dole. Spróbuj wyciągnąć termostat i sprawdz czy cala powierzchnia chłodnicy robi się gorąca, czy załączy sie wiatrak i czy węże nie są twarde.
Witam mam problem ford fiesta mk6 gotuje plyn w zbiorniczku wszystkie weze sa gorace teperatura 90 stopni wiatrak sie załacza co moze byc To, że wiatrak się załącza nie znaczy, że płyn się gotuje. Musisz sprawdzić, czy węże od chłodnicy są twarde jak termostat się otworzy i załączy się wentylator. Nie próbuj odkręcać korka od zbiorniczka jak węże są...
Dół silnika wydaje się być zimny a termostat w ogóle nie otwierać. Przejechałem po wymianie ok. 150km Te 150km było przejechane w jednym kawałku, czy w kilku np. po 1km? Pytam, tak z ciekawości, bo z opisu wynikałoby, że nie ma dużego obiegu, a i mały kuleje skoro są trudności z osiągnięciem temperatury przez reduktor, a nie dochodzi do podniesienia...
Osad na korku to nie problem, w tym klimacie i przy krótkich odcinkach jazdy to prawie norma. Dobrze Ci koledzy napisali o sprawdzeniu obiegu wody. Sprawdzić trzeba koniecznie temperaturę na chłodnicy. Węże wodne nie powinny być też twarde jak kamień, wykluczyć należy też zacinający się termostat.
Te cienkie węże nie są twarde można je naciskać, tak samo te grube które idą do chłodnicy też są miękkie. Każdy wąż można ścisnąć. Po prostu nie czuć w nich ze zaraz miałby by eksplodować. ;)
Przedewszystkim zobacz czy sie nie poci pod głowicą, oraz czy węże od chłodnicy nie są twarde podczas pracy. Po powrocie koniecznie wymień pasek rozrządu!!! A tak to autko tanie w eksploatacji i nie do zajeżdżenia. Pozdrawiam
Objaw wskazuje na uszczelkę, może być lekko "dmuchnięta" i przy większych obciążeniach ciśnienie minimalnie przeciska się do kanału wodnego wypychając płyn chłodzący z głowicy, trzeba by sprawdzić czy po "dynamicznej" jeździe węże chłodnicy nie robią się zbyt twarde.
Nie lepiej podpiąć manometr pod układ chłodzenia i sprawdzić cisnienie czy nie jest przez przypadek za wysokie? Tesy na zawartość CO2 przy małych przedmuchach są mocno nieskuteczne. Ja już dawno przestałem im wierzyć, a wykonuję je tylko dlatego, że kient się upomina lub "chce sprawdzić" i wtedy aby w 100% potwierdzić diagnozę. Nie traktuj tego testu...
jak silnik pracuje, sprawdź czy węże od chłodnicy są twarde, jeśli tak to uszczelka pod głowicą a jak nie to silnika raczej rozkręcać nie musisz. Jeżeli sonda jest ok to sprawdziź cy się przydąło cewkę, a gaz ci nie strzela??? Ewentualnie zobacz czy gdzieś nie łapie lewego powietrza.
I tak szybko się gotuje? Węże twarde są na gorącym? Nie ma LPG?
gotuje mi płyn chłodniczy przy 90 stopniach i wyrzuca korkiem nie włącza się wentylator Obydwa węże od chłodnicy są wtedy gorące? Czy przy owym gotowaniu węże są twarde jak skała? Dodano po 48 objawów uszczelki pod głowicą nie ma A jednak : gotuje mi płyn chłodniczy przy
Czy oba węże idące do chłodnicy są ciepłe i twarde(duże ciśnienie wew.)? Może tylko jest uszkodzony czujnik podający temp. na zegary i wcale przegrzania nie ma.
Węże od chłodnicy puchną? Gdy osiągnie 90'C powinny być troszkę twardsze niż na zimnym silniku.
Węże robią się bardzo twarde a potem zaczyna puszczać korek?
No to jedna potencjalna przyczyna mniej. Sprawdź jeszcze, czy układ trzyma ciśnienie na gorącym silniku - czy węże od chłodnicy robią się twarde. Jeśli układ nie trzyma ciśnienia, może dojść do zagotowania się płynu jeszcze zanim włączy się wentylator. Wtedy pojawiają się opisane przez Ciebie objawy - szczególnie dwa pierwsze.
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Możliwe, że uszkodzeniu uległa uszczelka pod głowicą. Najpierw obejrzyj dokładnie silnik i połączenia węży z chłodziwem, czy nie widać wycieków. Czy węże, zwłaszcza te przy chłodnicy, robią się twarde podczas pracy silnika. Jeśli nie, jedź do warsztatu, niech sprawdzą, czy nie ma CO2 w płynie chłodzącym.
W pierwszej kolejności sprawdź termostat i wentylatory chłodnicy. A węże układu chłodzenia nie robią się twarde? nie zbiera się ciśnienie w układzie chłodzenia? Jak wydmucha uszczelkę pod głowicą to też będziesz miał problem z ogrzewaniem.
mam w chłodnicy czujnik a drugi jest od temperatury paliwa. przy filtrze paliwa i termostatu
Sam zmieniałeś uszczelkę? Czym dokręcałeś głowicę, jak to zrobiłeś i czy była ona planowana? Odpal silnik, i obserwuj czy węże robią się twarde - zazwyczaj gdy dmucha do układu chłodniczego to twardnieją węże od chłodnicy tak że nie idzie ich ścisnąć. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to raczej też powinieneś mieć problemy z odpalaniem czy pracą...
Mówisz o króćcu który zaznaczyłem na zdjęciu? https://obrazki.elektroda.pl/7358429600_... Jeszcze jedna ciekawostka, jak spuszczałem płyn z układu ściągając dolny wąż z chłodnicy, to płyn w zbiorniczku został i nie zleciał.
Witam mam problem z zapowietrzaniem sie układu chłodzenia a mianowicie twardną węże i płyn wpycha do zbiorniczka. Górny wąż z chłodnicy jest strasznie twardy i gorący a dolny zimny. temperatura pow 100 stopni a wentylatory sie nie włanczaja. Wymieniłem uszczelke pod głowicą lecz dalej obiaw jest ten sam! a czy jest mozliwość przypadkowo zamienic któreś...
Czyli wszystko OK. Twarde węże przy nagrzanym silniku to norma. Pozdrawiam.
Masz maź w zbiorniczku, ubywa Ci płynu a nic nie piszesz o tym by wzrastał poziom oleju. Skoro olej dostaje się do zbiorniczka to powinno być też odwrotnie. Tutaj turbina dostaje olej i chłodzenie z silnika więc problemem może być turbina - takie moje zdanie alem oczywiście mogę się mylić. Zacznij od pomiaru ciśnienia na tłokach. Jeżeli płyn dostawałby...
Witam. Chłodnica egr została ominięta. Węże są twarde a wentylator się włącza bo czujnik temp. widzi wysoką temp. głowicy. Głowica została jeszcze raz wyjęta i oddana do sprawdzenia. Okazało się że jest nieszczelna. temat rozwiązany.czekam na drugą głowicę. pozdrawiam
Chyba że jednak pod dużym obciążeniem pojawia się ciśnienie z cylindrów... Czyli przedmuch z uszczelki pod głowicą? Wg mnie raczej mało prawdopodobne, bo wg mnie, gdyby tak było faktycznie, to przy odkręconym korku, na zimnym silniku (zamknięty termostat), po uruchomieniu silnika, poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym jechałby zaraz do góry. Przy otwartym...
a co najgorsze jest jak po przejechaniu 100 km zatrzymuje sie i silnik chodzi na mniejszych obrotach to zaczyna mrygac lampka od oleju Pomiar niezależnym manometrem. Sprawdziłeś chłodnicę, czy cała ciepła? Sprawdziłeś węże od chłodnicy, czy oba ciepłe, czy nie twarde od ciśnienia wewnątrz? Cokolwiek?
Witam Mam pytanko. Kupiłem termostat taki jak na zdjęciu i po założeniu wygląda sytuacja podobnie jak na starym termostacie, czyli węże się robią twarde i mocno rośnie temperatura, co pokazuje na czerwono kontrolka na liczniku. Próbowałem sprawdzić termostat, zalewając w kubku wrzątkiem z czajnika i okazuje się, że ten dzyndzel wychodzi jedynie max...
Mam też prolem z nowym czujnikiem na filtrze. Wcześniejszy było do 3,5Bara, teraz jest do 4. A co się stało ze starym? Ten nowy był doświadczany tym ciśnieniem przy którym puchły węże, bo w takim przypadku może być uszkodzony. To może wiązać się z tym Dziwne, że Psys udało mi się ustawić najwięcej na 1,7Bara, wyżej się nie dało. Wydaje mi się, że powinien...
Jak by miał przedmuchy to by węże były twarde i rozsadzało by króćce, zbiornik wyrównawczy lub nagrzewnice. Oczywiście przy szczelnym korku chłodnicy. Po trzecie masz gaz w tym paściu?
Byłem z tym u mechanika, wymienił płyn chłodniczy, I jaki był kolor, zmienił znów na ciemny ? Płynu jest tyle samo czy ubywa/przybywa ? Węże przy pracującym silniku od chłodnicy są miękie czy twarde? Napisz coś więcej .
Cześć, W aucie całkowicie nie działa ogrzewanie. Po nagrzaniu silnika jazdą miejską węże grube, wychodzące z chłodnicy są gorące na tyle, że mogę je dotykać i nie są twarde. Obydwa węże cienkie idące do nagrzewnicy też są gorące. Płynu jest nalane do MAX. Dodam jeszcze, że jest uszkodzony serwo mechanizm, pierwszy od strony wentylatora nawiewu, obstawiam,...
Witam, miesiąc temu zakupiłam od znajomego Suzuki liane. W dniu zakupu i podpisania umowy, sprzedający stwierdził że cieknie z pod pokrywy, umówiliśmy się że za tydzień podjedziemy do jego mechanika i wymieni uszczelkę. przez tydzień jeździłam autem. Auto nie paliło na strzał, ale większych problemów nie stwierdziliśmy, trochę go przyduszało na małych...
A ja myślę, że walnęła uszczelka pod głowicą i ciśnienie z któregoś cylindra przedostaje się do układu chłodzenia. Zobacz, czy krótko po uruchomieniu silnika węże przy chłodnicy nie robią się bardzo twarde - puchną. Wykręć też świece i zobacz, czy na którejś nie ma dużo jasnego nagaru. Jeśli tak, trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą i po kłopocie....
Pewnie, że nie termostat, przy uszkodzonym wiatrak i tak się włączy bo sterownik monitoruje temp. silnika a nie chłodnicy. Prędzej uszkodzony ECT, zaniża odczyt i nie włącza wiatraka, węże twarde i ciśnienie bo uszczelka klękła. Nie chcę krakać ale te objawy idealne pasują. Jak jeszcze regularnie się zapowietrza, na gorącym wywala płyn ze zbiorniczka...
Termostat nie ma nic do tego - on nie zjada płynu. O jaki zawór bezpieczeństwa Ci chodzi? Daj zdjęcie. Czy węże wody idące do chłodnicy są twarde jak nagrzeje się silnik do 90 stopni? Najlepiej ściągnąć dolną osłonę silnika i zobaczyć czy tam się gdzieś nie leje płyn lub nie widać różowych zacieków po wyschniętym płynie, zobacz czy nie ma ich w pobliżu...
Kolego, o wszystkim piszesz tj. "zalałem dziś wodę na zimnym silniku samochód pochodził 5 min i wszystkie węże zrobiły się gorące a dolny od chłodnicy był zimny ,ale wygląda na to ze obieg wody jest" - tą informacją sam sobie przeczysz, chyba że temperatura była poniżej progu otwarcia termostatu, ale nie o tym co istotne. Jak Ci się zagotowało, to dolny...
Witam! Problem polaga na tym że czasami węże do chłodnicy są miękkie a czasami są bardzo twarde. Mimo iż zostawię auto na noc z twardymi wężami to rano dalej są twarde :/ Zmieniałem koker z zaworkiem ale nic nie dało, czasami tak się stanie i sa twarde jak... a czasami zrobię kilka km i są miękkie... Temperatura silnika trzyma się cały czas na 90stopni,...
Witam Sprawdź po odpaleniu czy oba węże chłodnicy robią się ciepłe , jeśli tak to jak kolega wyżej stwierdził może być termostat do wymiany .
Jest jeszcze jedna opcja. Czy przy rozgrzanym silniku węże są twarde? Jeżeli tak to OK. Jeżeli miękkie, to zawór w korku zbiorniczka lub chłodnicy uszkodzony. Wtedy przy temperaturze 90 stopni, zawsze się będzie zapowietrzać.
Najpierw musisz doprowadzić do tego aby węże chłodnicy były gorące i obieg płynu chłodniczego odbywał się "pełną gębą" , wtedy jest możliwość odpowietrzenia całego układu. Po skończonym odpowietrzaniu poziom płynu musi być pomiędzy MIN a MAX. Rano możesz sprawdzić poziom płynu na zimnym silniku odkręcając korek i uzupełnisz ew braki do w/w poziomu....
Zacznij od tego że rozgrzej silnik do otwarcia termostatu, czyli żeby węże od chłodnicy były gorące potem sprawdź czy nie są twarde jak kamień. Potem zobacz czy spaliny nie są białe i czy nie mają "słodkiego" zapachu zakładam że oleju ci nie przybywa? jeżeli te sprawy sprawdzisz to pozostaje odpowietrzenie pozdrawiam
Sprawdzałem węże od chłodnicy, oba ciepłe po rozgrzaniu i miekkie. jak gorące to powinny być twarde, może korek nie trzyma ciśnienia, czy silnik rozgrzewa się jak kiedyś czy wolniej?
Płyn delikatnie ucieka, ale kontrolka zapala się nawet, kiedy jest na poziomie maximum. Węże są twarde. Dodano po 5 W internecie wyczytałam, że może to być wina niesprawnego wentylatora chłodnicy, albo wycieku z obudowy termostatu, miał ktoś może z tym do czynienia?
Ciśnienia w zbiorniczku nie ma nawet jak chodził 3h. To by świadczyło o nieszczelnym układzie. Przy szczelnym układzie i przy bardzo dobrze odpowietrzonym układzie na gorącym silniku węże do chłodnicy powinny być minimalnie twardsze niż na zimnym. Nie ma żadnej różnicy przy otwartym układzie (nieszczelność czyni układ otwartym). U mnie w corolli i...
Test głowicy zrobiony. Test głowicy zrobiony. Brak CO2 w układzie chłodniczym. Temperatura 90 stopni na pulpicie. W termostacie zrobiliśmy kilka dziurek jak w poprzednim. Wymieniony korek.Problemem jest twardy wąż od chłodnicy a po ostudzeniu go zasysa. Myślę że nowy korek do kitu.
Witam! od niedawna posiadam mini cooper R56 2007r. i mam parę pytań do forum którzy posiadają mini: 1.Otóż wszyscy piszą o temperaturze jaką mają w układzie chłodzenia- ja na codzień nie ujeżdżam mini,żona jeździ , ale ja nie widzę nigdzie takowej kontrolki temperatury cieczy chłodzącej,gdzie ją znalężć? 2.Przez pewien czas gdy przyjedzie z pracy ok.15...
jeśli temperatura na dworze jest dodatnia +10* wszystko chodzi ok, natomiast jeśli tylko temperatura spdnie poniżej 0 od razu zaczyna się problem To i co dalej jest napisane w poście sugerowałoby za mało intensywny przepływ płynu przez obwód parownik nagrzewnica (za duży opór dla płynu stwarza parownik +nagrzewnica) i przy niższych temperaturach może...
więc najlepiej jeżeli silnik jest zimny, odkręcić korek i oberwować, czy płyn się podnosi w zbiorniczku? Tu jest to dokładnie napisane jeżeli jest padnięta uszczelka pod głowicą, to po odpaleniu zimnego silnika (termostat zamknięty) z odkręconym korkiem na zbiorniku wyrównawczym, poziom w zbiorniku od razu powinien zacząć się podnosić, wypychany przez...
Piszesz, że wymieniałeś płyn. Myślę , że nieodpowietrzony układ chłodzenia / wąż twardy do chłodnicy, brak ogrzewania kabinowego/.
No to jeszcze może być stadium początkowe ale spodziewaj się że skończy się tak jak u mnie, bo to typowa usterka.Jeśli gorący silnik na wolnych obr. nie kuleje wskutek zalewania świecy to nie jest źle, u mnie po roku dopiero tak się dzieje. Słyszałem że po 200tkm siada... ale 30 to mało, może ci spartolili te robote? Właśnie na wolnych obrotach chodzi...
Szczerze, jeśli czujnik źle by "pokazywał" a temp, cieczy chłodzącej była by ok to nie uruchamiał by się wiatrak, To że uruchamia się wiatrak, to jeszcze o niczym nie świadczy, o tym decyduje czujnik który go załącza - na jaką temperaturę jest ustawiony i gdzie jest umiejscowiony. U mnie nie ma żadnego czujnika temperatury w chłodnicy. Jak wyżej napisałem...
a termostat się otwiera? Najwyraźniej się otwiera - gdy zagrzeję silnik chłodnica jest gorąca a węże twarde od ciśnienia. lub koło zbiornika płynu cłodniczego zależy od rocznika Poszukam. Próbowałem wymacać pod akumulatorem i raczej go tam nie ma. Jeszcze ewentualnie pojadę na kanał się upewnić jak nie znajdę go obok zbiornika płynu.
Czy ktoś może odpowiedzieć na pytanie? Ja robię tak. Rozgrzewam auto aż zrobi się ciepła chłodnica, odkręcam delikatnie korek zbiorniczka wyrównawczego płynu, upuszczam ciśnienie żeby wykluczyć rozszerzalność temperaturową płynu, zakręcam i 10 kilometrów z ciężką nogą. Wracam, i odkręcam zbiorniczek, jeśli się tam zebrało ciśnienie, albo węże od chłodnicy...
Dziś podjadę do niego i zobaczę co i jak :) to wygląda.. Dodano po 4 Witam. Wydaje mi się że, przy przeskoku paska od razu nie miała by siły a nie po kilku kilometrach. Ja obstawiam na uszczelkę pod głowicą i dostający się płyn do cylindra, stąd ten biały dym. Jest to moje zdanie, może się mylę, niech inni się wypowiedzą. Pozdrawiam. Dzięki Koledzy...
Dziś jadąc do pracy ok 6 rano przy temp ok 4 st C na trasie temp trzymała się w granicach 103-108 st. (trasa ok 40 km) na kilku ostatnich km podniosła się do 113- 117 st. i nastąpiło wychylenie wskazówki od temperatury. Po wrzuceniu na luz po kilku sekundach spadło znów do 108. Jadąc po południu ok. 12 st. C temp osiągnęła co najwyżej 105st. Po mieście...
Kolego mazda ot tak nie zasysa płynu, jeśli układ dobrze odpowietrzony to w sytuacji gdy silnik stygnie i objętość płynu maleje zassana jest tylko taka ilość płynu jaką wypluł do zbiorniczka podczas gdy silnik się nagrzewał, silniki mazday same się nie odpowietrzają :cry: , ot cała filozofia. Co do korka to jak silnik nagrzany węże mają być twarde....
twarde węże węże chłodnicy węże gazowe
update retry filtr piaskowania instrukcje pralek gorenje
Czujniki temperatury w lodówkach Whirlpool z wyświetlaczem Regulacja głośności jednym potencjometrem w audio