Witaj przerabialem temat Musisz ogarnąć wężyki idące do turbo Po naciśnięciu 3krotnie pedału hamulca masz twardy pedał?
Serwo szczelne a przewód do waku pompy musi być drożny i również szczelny (tam panuje podciśnienie wytwarzane przez waku pompę i dzieki temu masz wspomaganie hamulca, pedał nie jest twardy).
Witam. Zafira a 1.8 16v. Pedał hamulca twardy. Ledwo hamuje. Przy zbiorniku z płynem hamulcowy słychać jak syczy powietrze. Jeszcze nie znalazłem skąd. Mam wrażenie że z okolic wtyczki z przewodem. Od tego jest pedał twardy?
Pracę serwa sprawdza się następująco. Naciskasz pedał hamulca przy zgaszonym silniku. Pedał twardy. Naciskając odpalasz i pedał powinien wpaść. Jeżeli nie, to serwo do wymiany.
Pedał hamulca opada po odpaleniu, czy nie?
Witam mam problem z hamulcami w oktavi 1 1.6mpi raz na jakiś czas pedał hamulca jest twardy i nie da rady go wcisnąć dopiero po 3 razie wraca do normy i chodzi normalnie co może być przyczyną ???
czy to o czym mowa wygląda tak samo co przy zgaszonym silniku po kilkakrotnym naciśnięciu hamulca? Już pisałem w pierwszym poście, że nie jest to samo. Pedał jest o wiele twardszy.
Na oko i bez diagnostyki ciężko zgadywać, może np. pompa podciśnieniowa zdychać.
Jak odpalony silnik to pedał miękkim jest? Tylko na wyłączonym jest twardy?
miałem ten sam problem. tylko że ja pierwsze napsiukałem do bębna wd-40 i hamulec przestał "łapać" przejechałem kawałek na hamulcu żeby rdza odlazła dopiero wziłem sie za regulacje.
Odłącz rurę o serwa i zobacz, co w sumie jest podobnym testem jak hamowanie na wyłączonym silniku. Zobacz czy coś mechanicznie (dywanik) nie ogranicza ruchu powrotnego pedału. Pociągnij go ręką. Jak masz czym, pomierz sobie ciśnienie i zobacz jak się zachowuje. Ale ogólnie wygląda na to że na zluzowanym pedale nie wyrównują się ciśnienia w serwie.
Tak robi się twardy lecz po chwili spada dalej ze wspomaganiem hamulca a po odłączeniu wspomagania hamulca pedał jest ciągle twardy . Za pierwszym razem jest twardy, czy jak kilka razy naciśniesz na pedał hamulca, robi się twardy. Bez wspomagania za pierwszym razem od naciśnięcia pedału hamulca ma być twardy, a jeśli tak nie jest to, w dalszym ciągu...
To by potwierdzało moje podejrzenia, które opisałem w pierwszym wpisie... Dalej już powinieneś podmienić pompę, ale to moje prywatne zdanie.
golf 4 1.9 tdi brak mocy i twardy pedał hamulca po wymianie skrzyni. czego mogłem nie podlaczyc albo co się mogło odłączyć?
Prawidlowo hamulec powinny być twardy i nie wpadać w podłoge, układ najprawdopodobniej zapowietrzony, wracaj do tego mechanika i niech poprawia, bo zagrazasz sobie i innym.
Witam Mam problem z hamulcem w VW passat B5 FL 2002 rok 1.9 TDI Jak nasickam pierwszy pedał hamulca to hamulec jakis tak w miarę a drugi zaraz nacisk na hamulec juz pedał jest twardy i nie ma hamulca. A na wolnych obrotach to hamulec jest twardy. Jak zapalam silnik i naciskam na hamulec to pedał bardzo powioli schodzi prawie jak by nic. Jak by wspomaganie...
Pedał jest twardy w trakcie jazdy. Silnik pracuje ja jadę i mimo wszystko pedał uda się wdusić może na dwa cm.
ale objawem jest też twardy pedał hamulca, słabe wspomaganie Zajmij się tym to i pewnie reszta objawów ustąpi. Do tego bloki pomiarowe są niepotrzebne.
Mam taka całą pompę ABS z rozbiciaka, jak Cie interesuje to pisz na PW. Oddam za grosze.
Czyli obstawiam na problem z vacum i podciśnieniami. Spróbuj cofać i dać gazu (na sprzęgle) i wtedy zahamować. Jak będzie dobrze to vacum i podciśnienia do sprawdzenia na niewydolność układu. Ew jak masz wakuometr to wepnij się w układ i zobacz jakie masz podciśnienie.
Sprawdź serwo hamulców. Napompować pedałem hamulca aż się zrobi twardy i z wciśniętym pedałem hamulca odpalić silnik. Przy sprawnym serwie pedał powinien w miarowym tempie "zejść" do połowy jeśli tak jest to z serwem powinno być ok. Do sprawdzenia przewody elastyczne ew. pompa hamulcowa.
Albo prowadnice albo rozpieraki w bębnach z tyłu źle ustawione. Zaciskaj kolejno przewody elastyczne na kołach to przy naciśnięciu na pedał hamulca poczujesz, że jest od razu twardy, tak najszybciej zlokalizujesz gdzie masz usterkę.
Jeśli podczas pracy silnika - jazdy, pedał hamulca będzie "twardy", to albo serwo zamarzło, albo pompa próżniowa niesprawna (nie wytwarza podciśnienia). Wciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli pedał wyczuwalnie "wpadnie", to wspomaganie hamulca (serwo) sprawne.
ale jak by była pompa walnieta to by pedał szedł do podłogi tak??? a on jest z 10 cm od podlogi i dalej niechce iść ale na poczatku jak wcisne na hamulec jest twardy ale powoli idzie w dół okolo 5-8 cm i dalej nie idzie jest to układ dwu obwodowy i w pompie są dwa tłoczki jeden za drugim czyli dwie sekcje . Jedna sekcja puszcza i pedał opada kilka...
Może być , albo dziura w przewodzie, ale miałbyś nierówne wolne obroty lub brak.
Jak najbardziej sprawdź wszystkie przewody od Serwa hamulca czy ci się gdzieś nie wypiął przewód lub nie został przeciętny/naderwany?
Przy pompowaniu na zgaszonym silniku pedał robi się twardszy, przy odpalonym aucie pedał hamulca nie twardnieje, przy dłuższym przytrzymaniu zapada się głębiej. Przy wciśnięciu pedała na początku idzie bardzo luźno, gdzieś mniej więcej w okolicy połowy jest już twardy.
Z natury pedał nie może zrobić się twardszy.
Doprowadź ten rozmiar kół do porządku. Na prostej ABS widzi różne prędkości osi i on może powodować chęć wyrównania prędkości kół. Niewyważenie objawia się tylko w danym zakresie prędkości, powiedzmy między 80 a 100 km/h i występuje niezależnie od hamowania. Usterka serwa lub pęknięty delikatnie wężyk podciśnienia objawia się tym że pierwsze wciśnięcie...
Wyglada na dobre
Niby głupia sprawa, ale sprawdzałeś sam pedał hamulca pod względem uszkodzenia mechanicznego? Może coś glo blokuje.
Możliwe, że regulatory zawiesiły się nagle w obydwu bębnach? Albo nawet w jednym, czy powodowałoby to taki efekt? Wydaje się, że w takiej sytuacji po prostu trzeba przepchnąć więcej płynu aby wykonać większą pracę tłoczka, natomiast po kilkukrotnym wciśnięciu pedał hamulca powinien stwardnieć i nie opadać, przynajmniej tak by na logikę pasowało. No...
wcisnę kilka razy hamulec i nagle staje się twardy pedał Jak pedał masz sprężynujący a po paru wduszeniach pedału twardnieje to odpowietrz układ. Dodatkowo korektor sił hamowania podmień, tak jak wyżej ktoś pisze.
Popatrz gdzie syczy
To teraz szukaj dobrego Boscha bo ta Luka prędzej czy później padnie i to po stronie paliwowej.
Serwo jak pada to znaczy, że jest dziurawe i powinno coś syczeć, można je sprawdzić pompą podciśnienia - ręczną pompa i zobaczyć czy podcisnienie spadnie i wtedy bedzie wiadomo. Usterki serwa zdarzają się, ale rzadko, prędzej przewody się uszkadzają, złączki.
Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
Autko podnieś do góry, odkręć wszystkie koła, pozakładaj na wszystkie odpowietszniki przezroczyste wężyki, i podstaw małe buteleczki, odkręć jednocześnie wszystkie odpow. i pilnuj stanu płynu w zbiorniczku hamulcowym. Czekaj aż w ten sposób przepłynie przez układ h. Około 4setki płynu.
Witam wszystkich forowiczów mam następujący problem w sharanie 2001r z abs i esp .Po uruchomieniu silnika zaczyna się syczenie spod pedału hamulca jak nacisnę pedał to przestaje syczeć ale po ponownym zdjęciu nogi z pedału zaczyna ponownie syczeć-jak dodaję gazu syczenie narasta,a przy tym pedał jest twardy a hamulec kiepski .Co jest przyczyną czy mogło...
Jaki silnik benzyna czy diesel? Sprawdź serwo, opisane objawy na to wskazują. Jeżeli to diesel to do sprawdzenia pompa vacum, jeżeli benzyna wszystkie połączenia do serwa.
Witam, wymieniłem dziś tarcze hamulcowe oraz klocki i po wymianie pedał hamulca robi się twardy dopier po drugim razie, czy to jest układ zapowietrzony? Przed wymianą było wszystko ok.
Witam mam problem z Audi A4 b7 2.0tdi 170km samochód ma bardzo twardy pedał hamulca. Hamulce są dobrze odpowietrzone i zmieniłem serwo. Bardzo proszę o pomoc
Aha, czyli wyciągnąć przewód ze serwa, zatkać go czymś (np. palcem) i wtedy wciskać hamulec i sprawdzać czy pedał będzie nadal twardy czy jak? Przepraszam, że tak głupio się pytam, ale to mój pierwszy w życiu samochód.
wyglada na awarie zasobnika cisnienia pompa usiluje uzupelnic cisnienie ale ma z tym problemy poczytaj troche jak to funkcjonuje to podobny system raczej nie obejdzie sie bez wymiany zasobnika http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplom...
Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
Witam, z racji wieku, postanowiłem wymienić przewody hamulcowe w Oplu. Wymieniłem wszystkie przewody. Następnie założyłem pompkę do odpowietrzania na zbiornik z płynem hamulcowym i wytworzyłem ciśnienie, następnie odpowietrzyłem każde koło. Efekt jest taki, że przy zgaszonym silniku pedał jest twardy. Natomiast jak odpalę auto to pedał wpada w podłogę....
Na zgaszonym silniku pedał hamulca musi być twardy, dopiero jak jest włączony silnik pedał jest miękki bo działa serio, jak wpada pedał to zapowietrzony jest układ, sprawdzić poziom płynu, może też być zablokowany któryś zacisk.
Czy działa Ci serwo (wspomaganie), a jeśli nie i pedał hamulca jest "twardy", to będzie słabszy efekt hamowania. Naciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli odczujesz opadnięcie pedału, to będzie znaczyć, iż serwo działa. Czy nagle hamulce osłabły, może masz zapieczone cylinderki (szczególnie) w przednich kołach - sprawdź.
To jest pompka vacum. Wytwarza podciśnienie. W dieslach się takie coś montuje. Benzyniaki mają z kolektora. Jak odlaczysz pompkę to będzie bardzo twardy pedał hamulca.
VAG Leon 1. Pompa hamulcowa czy serwo. Panowie, zanim zacznę zamawiać części i wymieniać inne sprawne, aż trafię na problem, chciałbym dopytać tu, czy jest możliwość sprawdzenia, co jest winne za twardy pedał hamulca podczas jazdy i po postoju nocnym, jakby ktoś lewarek podstawił pod pedał. Po odpaleniu robi się miększy, ale dalej twardy i bardzo słabo...
Witam jak w temacie dziś rano na trasie wyświetla taki komunikat j/w z kodem 03038-03 pedał hamulca twardy, wskaźnik procentowy klocków nie widzi tylnej osi doradźcie coś
Tutaj masz schemat do 55 pin: http://obrazki.elektroda.pl/4392436100_1... moduł sterowany jest masą (były też sterowane plusem). Sprawdź masę na 1 pinie modułu. Po uruchomieniu moduł podaje masę na pin 34 uruchamiając przekaźnik. Sprawdź zasilanie na pinie 53. Sprawdź diodę d2, może mieć zwarcie, wtedy uszkadza sterownik przez pin 52.
A co tu ustalać. Gaźnik do regulacji, bo zalewa. Chcesz władować się w koszty - grzeb. Ewentualnie zainteresuj się, czy w trakcie jazdy też masz pedał hamulca twardy - jeśli tak, to albo przewód serwa, albo samo serwo do wymiany.
Najlepiej najpierw dowiedzieć się co to za błędy. Może serwo, może pompa vacum, a może zupełnie coś innego.
Zaopatrz się w cztery zaciski elastycznych przewodów hamulcowych i zaciśnij je przy wszystkich kołach. Zobacz czy hamulec jest twardy i wysoki. Jeżeli tak to zdejmuj pojedynczo aż znajdzesz co bruździ.
Cześć. Uporałeś się jakoś z tym problemem? Też Master III. Ja dodatkowo wymieniłem pompę hamulcową, bo objaw wskazywał na nią - totalnie nic to nie dało. Kiedy silnik nie pracuje pedał jest twardy, jak serwo dostanie podciśnienia, pedał wciskam, jest jakiś tam opór, samochód hamuje. Ale na postoju, po dłuższym przytrzymaniu hamulca, pedał wpada z lekkim...
Nie, pompa ta nie spowoduje żadnych usterek w silniku, ewentualnie dżwignia hamulca nożnego (pedał), zrobi się twardy. A co do tego czujnika lużnego, to napewno piszesz o czujniku ciśnienia doładowania i on ma być zamontowany SZCZELNIE! Jeśli nie to i mocy nie będzie silnik osiągał w pełni... http://obrazki.elektroda.pl/8128536900_1... To...
Witam i proszę o pomoc. Zakupiłem peugeota 307 z silnikiem 2.0 hdi. Problem polega na tym iż przy gwałtownym hamowaniu pedal hamulca robi się twardy i słabo hamuje.
Witam. Mam problem z hamulcami w DS4. Wymieniłem pompę Vacuum, po wymianie jest lepiej, ale nie do końca. Pedał jest trochę twardszy niż powinien być, a na wolnych obrotach po naciśnięciu twardy. Po dodaniu gazu wraca do poprzedniego stanu. Co może być przyczyną? Proszę o poradę.
co zrobić jeżeli w mercedesie actrosie rocznik 1997 robi się twardy pedał hamulca,brak stopu a przy tym niknie działanie tempomatu i ASR?z góry dziękuje za odpowiedź
przelalem tak z 1,5l plynu w sumie xD Zapomnialem dodac, na zgaszonym pedal twardy jak beton
W Peugeot Partner, rocznik 2005, z ABS, wymieniłem przewody hamulcowe z tyłu, na odcinkach od regulatora siły hamowania do kół. Problem tkwi zapewne w regulatorze siły hamowania.
ma znaczenie bo w serwie rośnie ciśnienie jak silnik nie pracuje i nie ma wspomagania. Serwo to mechanizm nadążny ,idzie za butem pomagając pchać pompę. Czyli mała odchyłka może powodować że pedał robi się miekki ? Dokładnie tak jest.Skoro jesteś pewien że dobrze odpowietrzyłeś to miękki może być z tego tytułu że tłokiem operujesz w powietrzu nie dociskając...
Witam jestem uzytkownikiem vw sharana 2002 od jakiegos czasu zauwazam ze przy hamowaniu pulsacyjnym pedał robi sie twardy i brak hamulcy ,nastepmie wrzucam bieg wsteczny ruszam do tyłu ,chce zahamowaci co ...pedał wysoko twardy i nie hamuje .....co moze byc przyczyną tego zjawiska ?:
Tak zaworek jest dobry tez już go wymianialem gdyby był zepsuty objawem byłby twardy pedał. Płynu nie ubywa a tyl jest ok korektor hamowania jest nowy, nawet robilem probe bez tylnych hamulcy tzn. zaslepilem na pompie wyjscie i bez zmian. Moim zdaniem to jest wina złego podłączenia podciśnień bo na zgaszonym silniku pedal jest wysoki i nie ucieka ma...
Odczytaj i podaj wszystkie kody błędów z wyświetlacza.
Problem z hamulcami w VW golf 5 plus 1.6 tdi. Witam uprzejmie. Przychodzę do Was z problemem w golfie 5. Ale do rzeczy, podczas postoju pedał hamulca po napompowaniu jest twardy. Gdy trzymam nogę w momencie gdy jest twardy i odpalę silnik pedał schodzi prawie na sam dół. Gdyby wpadł trochę to bym się nie martwił bo wiedziałbym że serwo pracuje. Ale...
Witam, pomocy, raptem dojeżdżajac do świateł poczułem twardy pedal hamulca i auto słabo hamuje. Wcześniej było dobrze. Gdzie szukać błędu i co robić?
Odświeżam temat. Po odpowietrzaniu Vag nadal na zgaszonym silniku pedał hamulca jest twardy, a gdy odpali się silnik pedał powoli wchodzi w podłogę.... Co z tym da się zrobić???
Witam Was, Potrzebuję pomocy znawców tematu. W moim traktorku / kosiarce ze skrzynią hydro zacina się pedał gazu w obu kierunkach. Wystąpiło to nagle podczas spokojnego koszenia. Ciekawe jest to, że jeżeli zablokuję hamulec (wcisnę i przekręcę pręcik :-)) (hamulec w tej pozycji i tak nie trzymał) wtedy kosiarka pracuje perfekcyjnie. Generalnie jeżdżę...
A gdyby samochód był na luzie, to może nie zadziałać hamulec? Przy jakiejś sporej nieszczelności układu podciśnienia może się zdarzyć, że przestanie wtedy działać wspomaganie. M. in. z tego względu nigdy nie należy wrzucać luzu kiedy samochód jedzie, ani nie należy jeździć z wciśniętym sprzęgłem. Wyjątkiem są tzw. "miękkie hybrydy" ze skrzynią automatyczną,...
Dzień dobry, Dzisiaj zwracam się do Państwa z pewnym problemem, który napotkał mnie w kultowym, a zarazem niezawodnym Passatem B5, a mianowicie od pewnego czasu zaczyna się robić twardy pedał hamulca oraz hamulec przestaje po części hamować (hamuje na około 50 %) zauważyłem również, że przy hamowaniu szybko załącza się ABS i zaczyna tak przeskakiwać...
To u mnie tylko czujnik prawego tylnego koła do wymiany. Podczas jazdy jest twardszy pedał, sprawdzałem podciśnienie z kolektora ssącego, około 500 mbar na wolnych obrotach, więc raczej jest ok.
Witam Mam problem w volvie fh 12 2004r. Pedał hamulca zrobił się twardy. Co możę być przyczyną?
Witam Mam problem z Mercedesem A 168, 170 cdi Komputer także wskazuje błąd c1201. Nie jest to stały błąd. Po skasowaniu pojawia się dopiero po przejechaniu się i kilkukrotnym hamowaniu . Problem jest w tym, że pedał hamulca jest twardy. Zostało wymienione serwo, podciśnie jest. Rozumiem, że ten błąd wskazuje na przełącznik od wspomagania hamowania w...
Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
Sytuacja z rana. Wczoraj około 18:00 odstawiłem auto na parking po trasie. Wsiadam dzisiaj rano, auto jeszcze nie odpalone, naciskam pedał hamulca to twardy jak skała. Noga na hamulcu, włączam silnik to pedał hamulca robi się normalny, tzn. delikatnie się obniża. Hamulce działały normalnie mimo przymrozku. Czy wszystko ok? Czy to normalne, że po nocy...
Sunny N-14 91 2.0 Diesel, zbiorniczek na płyn jest podłączony z serwem jeżeli klocki by sie konczyły to czemu pedał jest twardy?
Powód wymiany zacisków ze względu na urwanie odpowietrznika w jednym, nie szło nawet rozwiercić tego, więc zdecydowałem się na 2 nowe. Z tyłu też poszły dwa nowe cylinderki. Układ odpowietrzałem 3 razy, za pierwszym razem pompą i ciśnieniem 2 bar, następnie 2 razy metodą nożną na odpalonym silniku, ale nic się już nie poprawiło. Przy mocnym naciśnięciu...
Często robię hamulce w tych sprzętach i trafia uszkodzona nowa pompka i uszkodzony nowy wyrównywacz. a gdy jest sytuacja taka jak autor postu opisuje spinam 2 pedały i robię rundę ciągnikiem po placu hamując i nie wiadomo czemu hamulec na kole na którym nie było znajduje się sam. ważna sprawa to regulacja tego bolca co popycha tłoczek pompki tak aby...
Zrobiłem tak jak kazałeś kolego. Odpaliłem auto i pochodził pare minut. Potem po 2 godzinach odpiąłem przewod serwa od korektora i jak odpinałem od serwa to było słychać syk. Sprawdziłem jeszcze sam przewód i da się tylko dmuchać w jedną stronę. Pozatym moja żona jeździła od rana autem i powiedziała że hamulec jest normalnie. Że ja mam jakieś urojenia...
No i nie dowiedziałem się co było przyczyną twardego hamulca. Zacznie temat i nie kończy ,a mnie by się akurat przydało aby nie zapuszczać nowego posta.
- Golf 4 1.9TDI - Brak mocy i zblokowany pedał hamulca, wyciek w okolicy pompy vacum. Mam taki problem, króciec do serwo nie ma luzu, wydaje mi się, że może uszczelka poszła. auto nie ma mocy i po paru wciśnięciach hamulca robi się twardy. Jest ktoś w stanie stwierdzić co trzeba zrobić? z góry mówię, że nie posiadam wakuometru. https://obrazki.elektroda.pl/8911390100_...
Cześć, Pacjent Renault Megane Grandtour 2011r. 1.4 tce Benz + gaz. Czy ktoś z Was przerabiał błąd P0069? W trakcie jazdy silnik zgasł, podczas jazdy szarpie, nie ma mocy, komunikat skontroluj układ wtrysku paliwa oraz skontroluj układ wydechowy, dodatkowy objaw twardy pedał hamulca, prawie nie da się hamować. Aktualnie auto bezpośrednio po odpaleniu...
Wdus hamulec, trzymajac zapal silnik, pedal powinien opasc po noga. Jesli nie opada to servo albo vacum-pompa. Dokrec ten przewod.
nie widzę żadnych przecieków na kablach, a zaworka na przewodzie od kolektora do serwa jakoś nie mogę znaleźć ?? Dzisiaj ka końcu górki jak w pierwszym poście opisałem pedał był twardy jakieś 2 sekundy i później odpuścił zszedł niżej i zaczął hamować, tak jak przy odpowietrzaniu hamulców kiedy odkręci się zaworek i pedał zchodzi niżej...
Witam jestem nowy na tym forum. Mam problem z hamulcami w Iveco. Po wymianie klocków opadł hamulec auto jest z ABS-em. Chciałem odpowietrzyć tradycyjną metodą ale nic to nie dało. Co jest dziwne, dusząc na pedał syczy w środku tak jak by uciekało ciśnienie z serwa. Też trzymając naduszony pedał hamulca pedał jest twardy na zgaszonym silniku i nie opada,...
Tam gdzie idzie przewód od sprzęgła (rurka) będzie w jego okolicy odpowietrznik. Twój opis bardziej pasuje do uszkodzonej pompki sprzęgła bądź wysprzęglika. Możesz spróbować odpowietrzenia, lecz efekt może być niezadowalający. To że nie masz wspomagania hamulców (serwo nie działa) może być spowodowane uszkodzonym przewodem podciśnienia, pompa vacum,...
Widzę że zdania są podzielone i to bardzo nawet już, spotkałem że że układ jest zapowietrzony. Więc mamy trzy teorie tylko która właściwa bo wydać kasę to nie problem tylko czy jest sens. To jest mój pierwszy diesel więc może nie znam zasady działania wcześniej jeździłem benzyna i tam hamulec był twardy od samej góry i odrazy hamował. Zadajmy pytanie...
przy pedale hamulca jest śruba regulacyjna która idzie do serwa wyreguluj luz pedału powinno pomoc Raczej mało prawdopodobne żeby się sam rozregulował. Spotkałem się z takim przypadkiem że wężyk gumowy rozwarstwił się w środku i robił za zawór zwrotny. Spróbuj popuścić odpowietrznik przy kole które najmocniej trzyma, jeśli siknie płynem i hamulec puści...
No a może samo serwo jak mowisz ze pedał twardy nie chce głupot gadać ale może byc kiedy płyn wymieniałes ostatni raz też traci swoje właściwości po pewnym czasie
Proszę o pomoc z tym, gdzie szukać usterki! Audi a6 c5 1.8t 1997 Podczas jazdy po wyboistej drodze i wciśnięciu gwałtownie hamulca dało się usłyszeć dźwięk pęknięcia/strzelenia i od tej pory: 1. Stopniowo coraz gorzej hamował, zaczynał dopiero przy wciśnięciu praktycznie do końca hamulca, ale po kilku próbach hamuje bardzo kiepsko, dopiero gdy wciśnie...
witam, mam podobny problem tylko ze u mnie to pedal caly czas jest twardy. pacjent to golf 4 1.9 tdi 90 KM ALH. jak wcisne pedal hamulca i odpale silnik to pedal powinien wpasc troche a on twardy!! stawiam na servo ale najpierw chcialbym sprawdzic ten zaworek na przewodzie. jak go sprawdzic czy trzyma? pompe vacum rozebralem i wyglada na ok. podcisnienie...
Witam, Przed wymianą tylnych zacisków wszystko było ok, auto normalnie hamowało. Przyczyna wymiany tylnych zacisków-stojące dęba tłoczki. Przed odkręceniem przewodów zostawiłem lekko wciśnięty pedał hamulca. Po założeniu nowych zacisków, pedał był twardy nie wpadał w podłogę, ale trzeba przecież odpowietrzyć, więc odpowietrzamy tylne hamulce, ciężko...
Problem rozwiązany. Okazało się, że poluzowała się śruba na vacum pompie i stąd twardy pedał i święcące się kontrolki. Po dokręceniu śruby wszystko wróciło do normy... Dziękuję chętnym za pomoc
zdejmij zawór z serwa, włóż do serwa jeden koniec wężyka, a do drugiego końca podepnij strzykawkę. Zassaj i zabacz co wyssiesz. Ja już wiem :-)
Witam!Mam passata b5 fl.po wlaczeniu silnika oraz w trakcie jazdy mam twardy pedał hamulca przez co auto wogóle nie hamuje.Dodam że wczoraj było wszystko ok,a dziś rano klapa.Gdzie mógłbym szukać przyczyny?Proszę o jakieś podpowiedzi.Dzięki.
Po wymianie 2 cylinderków hamulcowych w swojej asterce przystąpiłem do odpowietrzania układu (wg. ksiazki tylne prawe ,tylne lewe, przednie prawe,przednie lewe). Wszystko bylo by ok gdyby na drugi dzien nie wystapilo cos takiego: - na zapalonym silniku - hamulec nie jest twardy przy samej górze i nie daje sie podpompowac (wzrasają nieco obroty silnika...
Jakie korekty? Jaki odczyt z MAP? Przecież tam wszystko widać.
Sprężyny a w zasadzie sprężynki w pompie służą tylko do tego żeby tłoczki wracały do początku. Muszą być wystarczająco mocne aby pokonać tarcie (w uproszczeniu) tłoczków o korpus pompy. Związku z serwem żadnego nie ma, jedynie powinno być szczelnie na połączeniu pompy i serwa, chociaż spotkałem serwo z dziurką tuż obok pompy więc tu zależy jaka konstrukcja....
pedał hamulec twardy hamulec twardy pedał twardy pedał hamulec
ciągło zawieszać civic reset komputera gramofon vintage
silver monkey snowy silver monkey snowy
Kod odblokowujący Audi Navigation Plus - jak uzyskać? Miernik Avidsen 107112 - brak reakcji wyświetlacza