Pedał hamulca opada po odpaleniu, czy nie?
Wersja na pompowtryski? Najpewniej króciec pompy tandem.
Odpowietrz jeszcze raz układ.Nie zawsze za pierwszym razem uda się to zrobić do końca.Objawy typowe dla zapowietrzonego układu
Odłącz rurę o serwa i zobacz, co w sumie jest podobnym testem jak hamowanie na wyłączonym silniku. Zobacz czy coś mechanicznie (dywanik) nie ogranicza ruchu powrotnego pedału. Pociągnij go ręką. Jak masz czym, pomierz sobie ciśnienie i zobacz jak się zachowuje. Ale ogólnie wygląda na to że na zluzowanym pedale nie wyrównują się ciśnienia w serwie.
Objawy wskazują na awarię koła zamachowego - dwumasy.
Kolego nie lej wody.Sprawdź lepiej przewód do serwa a najlepiej podciśnienie vacum.
Jakiś problem z podciśnieniami, tak mi się wydaje. Tak czy inaczej zaprowadzisz do mechanika, obejrzą klocki tarcze etc. Dziwne że tylko podczas cofania, nie potrafie sobie tego wytłumaczyć.
Uszkodzony przewód nie skręca się tylko wymienia, ewentualnie wstaw w miejscu uszkodzenia złączkę. Ten przewód nie może być zatkany, zagięty itp. bo hamulec będzie właśnie taki twardy.
To by potwierdzało moje podejrzenia, które opisałem w pierwszym wpisie... Dalej już powinieneś podmienić pompę, ale to moje prywatne zdanie.
Jak najbardziej sprawdź wszystkie przewody od Serwa hamulca czy ci się gdzieś nie wypiął przewód lub nie został przeciętny/naderwany?
Jaki silnik benzyna czy diesel? Sprawdź serwo, opisane objawy na to wskazują. Jeżeli to diesel to do sprawdzenia pompa vacum, jeżeli benzyna wszystkie połączenia do serwa.
To teraz szukaj dobrego Boscha bo ta Luka prędzej czy później padnie i to po stronie paliwowej.
Mam taka całą pompę ABS z rozbiciaka, jak Cie interesuje to pisz na PW. Oddam za grosze.
Tak powinno być.
Pompka, przewód ?
Autko podnieś do góry, odkręć wszystkie koła, pozakładaj na wszystkie odpowietszniki przezroczyste wężyki, i podstaw małe buteleczki, odkręć jednocześnie wszystkie odpow. i pilnuj stanu płynu w zbiorniczku hamulcowym. Czekaj aż w ten sposób przepłynie przez układ h. Około 4setki płynu.
Sprawdz czy vacum pompa daje podciśnienie jak i szczelność układu, hamulce odpowietrzone ? plyn nie ucieka ?
Wyglada na dobre
Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
Tuleje 3 i 5 wymienił?
prawdopodobnie nieszczelność na wężykach i podciśnienie gdzieś ucieka .Posłuchaj czy gdzieś nie zaciąga lewego powietrza
Na początek wymień płyn w układzie sprzęgła i sprawdź, czy wysprzęglik w ogóle pracuje.
Popatrz gdzie syczy
wyglada na awarie zasobnika cisnienia pompa usiluje uzupelnic cisnienie ale ma z tym problemy poczytaj troche jak to funkcjonuje to podobny system raczej nie obejdzie sie bez wymiany zasobnika http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplom...
Tutaj masz schemat do 55 pin: http://obrazki.elektroda.pl/4392436100_1... moduł sterowany jest masą (były też sterowane plusem). Sprawdź masę na 1 pinie modułu. Po uruchomieniu moduł podaje masę na pin 34 uruchamiając przekaźnik. Sprawdź zasilanie na pinie 53. Sprawdź diodę d2, może mieć zwarcie, wtedy uszkadza sterownik przez pin 52.
Najlepiej najpierw dowiedzieć się co to za błędy. Może serwo, może pompa vacum, a może zupełnie coś innego.
W Peugeot Partner, rocznik 2005, z ABS, wymieniłem przewody hamulcowe z tyłu, na odcinkach od regulatora siły hamowania do kół. Problem tkwi zapewne w regulatorze siły hamowania.
Poza tym pedał sprzęgła jest bardzo twardy. Wymiana wysprzęglika coś da czy lepiej nie tracić kasy na to i robić sprzęgło? ] Jak przy zgaszonym silniku biegi wchodzą dobrze, to jest problem ze sprzęgłem. No chyba że to kwestia regulacji czy rozklekotanego mechanizmu . A twardy pedał nie wróży nic dobrego. Tak czy tak wyjdzie wszystko po demontażu....
Ja tak miałem, jak mi się klocki blokowały (za mały skok) z tyłu.
VAG Leon 1. Pompa hamulcowa czy serwo. Panowie, zanim zacznę zamawiać części i wymieniać inne sprawne, aż trafię na problem, chciałbym dopytać tu, czy jest możliwość sprawdzenia, co jest winne za twardy pedał hamulca podczas jazdy i po postoju nocnym, jakby ktoś lewarek podstawił pod pedał. Po odpaleniu robi się miększy, ale dalej twardy i bardzo słabo...
Uszkodzone sprzęgło alternatora najpewniej. Często pada sam alternator tj mostek diodowy. Vaccum pompa na alternatorze stąd twardy pedał. Pamiętaj aby zawsze podać silnik tutaj 2.0crdi.
Pompa vacum robi tylko podciśnienie, a podciśnieniem jest sterowane turbo i serwo hamulcowe. Na przewodach / króćcach trzeba szukać nieszczelnosci. Do serwa hamulcowego jest felerny plastikowy przewód.
No i nie dowiedziałem się co było przyczyną twardego hamulca. Zacznie temat i nie kończy ,a mnie by się akurat przydało aby nie zapuszczać nowego posta.
pewnie będzie czeba podciągnąć samoregulatory z tyłu a jak reczny się podciągnie to robi się twardszy pedał jak tak to to co pisze
To jest pompka vacum. Wytwarza podciśnienie. W dieslach się takie coś montuje. Benzyniaki mają z kolektora. Jak odlaczysz pompkę to będzie bardzo twardy pedał hamulca.
Witam. Zafira a 1.8 16v. Pedał hamulca twardy. Ledwo hamuje. Przy zbiorniku z płynem hamulcowy słychać jak syczy powietrze. Jeszcze nie znalazłem skąd. Mam wrażenie że z okolic wtyczki z przewodem. Od tego jest pedał twardy?
Ja kupiłem te uszczelkę serwa na alle i wymieniłem nurkując pod kierownicę. Bez zaglądania pod maskę. Wciśnięcie nowe uszczelki wydaje się niemożliwe bez jej uszkodzenia, ale dałem radę po 2 nieudanych próbach i kupowaniu nowej uszczelki. Jeśli ktoś ciekaw hintów to służę. ... po 11 latach ! Skoro jednak zabierasz głos, to zamieść wskazówki dla wszystkich....
zdejmij zawór z serwa, włóż do serwa jeden koniec wężyka, a do drugiego końca podepnij strzykawkę. Zassaj i zabacz co wyssiesz. Ja już wiem :-)
Jakie korekty? Jaki odczyt z MAP? Przecież tam wszystko widać.
witam, odnawiam wątek, bo mam podobny problem, czyli co jakiś czas zdarza się ze naciskam pedał hamulca i odczuwam opór pod stopą, po mocniejszym nacisnięciu hamuje, ale droga się wydłuża. Zauważyłem, że dzieje się to zimą, gdy temperatura spada w okolice 0 stopni lub poniżej. Audi A4 1.9 TDI 116 KM, silnik AJM pozdrawiam dd
Na zgaszonym silniku pedał hamulca musi być twardy, dopiero jak jest włączony silnik pedał jest miękki bo działa serio, jak wpada pedał to zapowietrzony jest układ, sprawdzić poziom płynu, może też być zablokowany któryś zacisk.
Witaj, jeśli masz odrobine pojęcia o mechanice napewno dasz sobie radę, odkręcasz pompe ham. od serwa odchylasz uważając na przewody ham. Serwo jest przykręcone bodajże 4 śrubami od wewnętrznej strony nad pedałami, oczywiście musisz wypiąć z pedału hamulca i finito, sprawdz wcześniej oring pomiędzy pompą a serwem w komorze śilnika :) http://images45.fotosik.pl/236/f52014f51...
Witam, Panowie mam problem z mercedesem integro 2002r. ( autobus ). Zginęło powietrze w układzie wspomagania sprzęgła ( pedał twardy ). Gdzie szukać przyczyny ?
wcisnę kilka razy hamulec i nagle staje się twardy pedał Jak pedał masz sprężynujący a po paru wduszeniach pedału twardnieje to odpowietrz układ. Dodatkowo korektor sił hamowania podmień, tak jak wyżej ktoś pisze.
Witam ponownie po Przerwie długiej. Otóż miesiąc temu wziąłem się za remont silnika s301d. Wymieniłem Uszczelki na nowe zakupione w andorii. Wszystko dokładnie wyczyscilem z brudu i syfu. Kąt wtrysku ustawiłem tak jak wyczytałem na forum na 5,4 mm i pali do strzału, założyłem na ramę i po Przejechaniu się zauważyłem ze jest coś słaby. Myślałem że jak...
Jedź gdzieś na piach czy drogę z piachem. Wymuś kilka razy zadziałanie ABS. Potem odpowietrz. Być może trzeba będzie powtórzyć. Bez sprzętu i działa
Serwo
Sprawdź pompę podciśnienia, to częsta przyczyna, po sprawdzaj przewody często się luzują, ewentualnie będzie problem z serwem.
2 razy w takim przypadku miałem uszkodzoną pompkę sprzęgła, (napuchły w niej uszczelniacze i przestał się płyn cofać do zbiorniczka ) efekt twardy pedał, uślizgi sprzęgła Nie naciskając sprzęgła popuść odpowietrznik jak wypłynie trochę płynu zakręć i sprawdź cz się ślizga
A czy moze wie ktoś jaka wartość powinno mieć to podciśnienie albo wie gdzie to sprawdzić?
Nie wiem czy w tym aucie jest, ale problem robi zawór 4-drożny czy tam jego odpowiednik.
Miałem dokładnie to samo, pojechałem do elektryka. Podpinał pompę i sterownik ABS, posprawdzał pomierzył stwierdził że nic nie znalazł, popodpinał wszystko z powrotem i zadziałał. Sterownik ABS pod tylną kanapą.
Witam. Mam problem ze sprzęgłem w Volvo Fm 400. Sprzęgło wpadło do dna zaczęło syczeć powiet4rze z wysprzeglika. Po odciągnięciu pedał teraz jest twardy. Czy przyczyną może być wysprzeglik czy raczej lozysko
Pod maską. Brak podciśnienia w serwie hamulcowym. Szukaj nieszczelności w przelotce grodzi silnika, bądź na pompie vacum.
A może masz problem z lewym powietrzem. Weź najpierw sprawdź czy rano masz twardy pedał jeśli tak to puszcza coś koło serwa (oczywiście zakładam że masz sprawne hamulce ) . potem poszukaj tych wszystkich rurek dochodzących do kolektora ssącego i sprawdź czy da się je zassać oczywiście odłączasz od strony kolektora.
Sprawdź pompę podciśnieniową, w szczególności szczelność połączenie "wychodzącej" z niej rurki łączącej się z serwem pompy hamulcowej. Jest to miejsce, gdzie zwykle powstaje nieszczelność (od drgań silnika), w wyniku czego hamulec jest "twardy" i mniej skuteczny. Ponadto utrata podciśnienia ma również wpływ na działanie turbiny ze zmienną geometrią....
Wracam do tematu. Może ktoś podpowie coś jeszcze. U jednego mechanika auto stało półtora tygodnia nic nie znalazł. Kasy nie wziął. Założył spowrotem moje serwo i dałem do drugiego. Drugi mówi że wszystko Ok i tak ma być. Też kasy nie wziął. Wróciłem do tego momentu że na moim serwie robi się twardy pedał po kilku godzinach. Każdy mówi żeby jeździć do...
Tak zaworek jest dobry tez już go wymianialem gdyby był zepsuty objawem byłby twardy pedał. Płynu nie ubywa a tyl jest ok korektor hamowania jest nowy, nawet robilem probe bez tylnych hamulcy tzn. zaslepilem na pompie wyjscie i bez zmian. Moim zdaniem to jest wina złego podłączenia podciśnień bo na zgaszonym silniku pedal jest wysoki i nie ucieka ma...
W przegrodzie gdzie jest serwo wody nie ma jest sucho. Z tego co sie dowiedziałem to najprawdopodobniej serwo ale sie okaże dam znac. Ten kruciec mam zrobiony od pompy vacum
witam, mam podobny problem tylko ze u mnie to pedal caly czas jest twardy. pacjent to golf 4 1.9 tdi 90 KM ALH. jak wcisne pedal hamulca i odpale silnik to pedal powinien wpasc troche a on twardy!! stawiam na servo ale najpierw chcialbym sprawdzic ten zaworek na przewodzie. jak go sprawdzic czy trzyma? pompe vacum rozebralem i wyglada na ok. podcisnienie...
Kolego porady powyższe bierz pod uwagę, ale sugeruję też, aby sprawdzić, czy przewód powietrzny, wychodzący z pompy podciśnieniowej do serwa nie jest luźny ( to połączenie lubi się rozszczelnić). W Golfie tak miałem, ale uszczelniłem i jak na razie ma spokój. Sposoby uszczelnienia, czyli usunięcia powyższej usterki opisano na forach.
Może być wina czujnika, instalacji jak i pierścienia.
Do wymiany tarcz i klocków układu raczej nie trzeba rozszczelniać... Cofając tłoki w zaciskach płyn z cylindra wbijasz zpowrotem w układ , czy luzujesz odpowietrznik i wyciskaszgo na zewnątrz ?
Jeśli słyszysz takie efekty, to sprawdź rury od przepływomierza, turbiny i interkulera, może są rozszczelnione. W przypadku gdybyś słyszał ten efekt podczas hamowania, to trzeba sprawdzić pompę wacum - rurka biegnąca do serwa może być luźna, lub uszkodzone serwo, ale objawiałoby się to słabym hamowaniem (twardy pedał). Dodaję, że sterowanie turbiną...
Witam serdecznie. Jak w temacie nie raz mam twardy pedał hamulca. Objawia się to przy hamowania w korku przy dojechaniu do kolejnego auta lub przy normalnym hamowaniu. Raz jest git tak że aż staje dęba a nieraz tak jak by spowalnia i twardy pedał. Zauważyłem to wczoraj. Miesiąc temu wymieniłem klocki i tarcze. Było dobrze do wczoraj. Pomocy bo nie chciał...
Pedał jest twardy w trakcie jazdy. Silnik pracuje ja jadę i mimo wszystko pedał uda się wdusić może na dwa cm.
Niby głupia sprawa, ale sprawdzałeś sam pedał hamulca pod względem uszkodzenia mechanicznego? Może coś glo blokuje.
Witam napisz czy taki sam twardy jest np rano nim odpalisz auto . wciśnij pedał hamulca na zimnym silniku najlepiej po nocy i z wciśniętym odpal auto i zobacz jaka jest reakcja czy np.pedał rośnie czy nie.
golf 4 1.9 tdi brak mocy i twardy pedał hamulca po wymianie skrzyni. czego mogłem nie podlaczyc albo co się mogło odłączyć?
Witam wymieniłem sprzęgło w moim aucie ale ma mały problem mianowicie zamontowałem nową tarcze docisk umieściłem łożysko na widełkach i włożyłem skrzynie ale nie ma sprzęgła pedał jest twardy nie da go się wcisnąć czy popełniłem jakiś błąd ???
Może być kilka przyczyn, proponuję sprawdzić: - stary lub niskiej jakości płyn hamulcowy (jest b. higroskopijny i chłonie wodę do układu) - zapieczone tłoczki w zaciskach hamulcowych lub zużycie gumowych osłon tych tłoczków, - awaria wzmacniacza siły hamowania (serwo) lub nieszczelny przewód podciśnienia w tym układzie, - awaria zaworu zwrotnego wzmacniacza...
teraz to juz całkiem padła błędów jest od groma BBM MID 249 SID 231 FMI 2 OCCURRENCE 90 EBS MID 136 SID 70 FMI 10 OCCURRENCE 62 ECS MID 150 PSID 200 FMI 9 OCCURRENCE 3 EMS MID 128 SID 231 FMI 2 OCCURRENCE 255 IC MID 140 PPID 20 FMI 0 OCCURRENCE 255 VECU MID 144 PSID 227 FMI 9 OCCURRENCE 8 APM MID 185 PID 84 FMI 2 OCCURRENCE 126 mozesz to rozszyfrowac?...
"odgrzewając kotleta" mam pytanie do kojota 84 jak rozwiązał swój problem, bo mam podobną sytuację, dzieki.
a może zawór serwa ??
Witam. Mam problem ze sprzęgłem w CC700. Na zgaszonym silniku pedał sprzęgła jest bardzo twardy i ciężko go wycisnąć. Ostatnio także nie odbija odrazu. Pozostaje wciśnięty przez parę sekund i potem odskakuje. Zaznaczam, że dzieje się to na zgaszonym silniku. Nie ważne czy ciepłym, czy zimnym. wystarczy, że przekręcę kluczyk, samochód zgaśnie i już występuje...
Ma wpadać przy odkręceniu odpowietrznika, jeżeli odpowietrzyłeś układ tak jak wyżej pisałem to spróbuj nacisnąć na hamulec a druga osoba niech zaobserwuje czy z odpowietrzników lub na złączach przewodów nie wylatuje płyn .
Może zawór zwrotny na wężu do serwa jest zablokowany. Wyciąg króciec z serwa, podepnij do węża wakuometr i zmierz podciśnienie. Masz jeszcze duże szanse , że obie pompy są uszkodzone.
Niebieskie przewody na rysunku wyglądają na zasilenie w płyn hamulcowy pomp znajdujących się na serwach, ale może się mylę, na górze masz zbiorniczek. edit. Niby wg. legendy pod zdjęciem powinien tam być wozduch (powietrze) i to by się zgadzało...
Może być , albo dziura w przewodzie, ale miałbyś nierówne wolne obroty lub brak.
Do sprawdzenia urządzenia wspomagania hamulca czyli serwo, przewody, pompa.
Witam Sprawdzałem i okazało sie tak jak pisał T/J była wina zaworku kupiłem nowy i jest ok.Temat zakończony.Dzieki za podpowiedzi. Pozdrowienia
Brak wspomagania hamulców. Uszkodzona pompa podciśnienia, dziurawy przewód lub pęknięta membrana w serwo. Zdejmij przewód podciśnienia z serwo. Zapal silnik i zatkaj przewód palcem jeśli efekt będzie podobny ja przy zatykaniu rury od odkurzacza to przewód i pompa są sprawne. Pozostaje serwo.
czy serwo wogle działa można sprawdzić bez zaglądania pod maskę - najpierw powoli naciśnij 2-3 razy pedał hamulca, naciśnij i trzymaj lekko hamulec, odpal silnik, jak pedał opadnie to znaczy że serwo działa
Naprawa układu hamulcowego to bardzo odpowiedzialna czynność. To jeden z najistotnieszych układów samochodu. Osoby,które mają wyraźne trudności ze zrozumieniem tego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic41... nie powinny sie za to samodzielnie zabierać.
zawór główny (pod pedałem hamulca) lub przewody do niego.
Nie wymianie a ściśnięciu go
Problem pojawił sie po wymianie peknietego wężyka hamulcowego w przednim kole. Samochód dojechał prawie bez hamulców. Po wymianie uszkodzonych przewodów oraz odpowietrzeniu pedał jest twardy, lecz po zapaleniu auta zaczyna powoli schodzić do podłogi. Nigdzie nie widać wykieków płynu. W dodatku podczas jazdy zachowanie jest następujące- przy pierwszym...
Jeśli zmierzyłeś podciśnienie sprawnym przyrządem i wynosi tyle co podałeś, to sprawdź dokładnie serwo. Może być uszkodzona "przepona" lub dziurawa (skorodowana) obudowa. Czy ktoś robił coś przy pompie hamulcowej, może potrzebna jest regulacja.
Zawór wymieniony i jest lepiej,chociaż pedał nie jest taki jak w tamtych autach ale taki ma być,ponieważ tamte zawory są inne są z elektryką i może stąd ta różnica.
Witam, z tego co opisujesz wnioskuje ze masz zapieczone tłoczki (w tym okresie czesto sie zdarza woda i sol ) lub zapowietrzony układ bez ubrodzenia raczek sie nie obejdzie , jesli tego nigdy nie robiłes proponuje jechac do mechanika bo sam i tak nie dasz rady z odpowietrzaniem (chyba ze masz specjalną pompe). POwodzenia .:D
To jest wynalazek bez serwa itp. Wydaje mi się że będe musiał rozebrać pompę abs bo silnik brzęczy tylko że jest pytanie czy nie oberwał się napęd od silnika i tylko słychać że silnik pompy pracuje ale nic może nie napędzać bo oberwał się napęd
Najpierw sprawdz szczelność przewodu podciśnienia od wakum do serwa. Sprawdz dolot powietrza do wakum . Postaw auto na znacznym spadku (z górki lub pod) . naciśnij raz hamulec i zobacz czy auto po puszczeniu podału natychmiast zaczyna sie toczyć. jeśli tak , to winna jest pompka wakum jeśli nie , serwo.
Witam Mam problem z hamulcem w VW passat B5 FL 2002 rok 1.9 TDI Jak nasickam pierwszy pedał hamulca to hamulec jakis tak w miarę a drugi zaraz nacisk na hamulec juz pedał jest twardy i nie ma hamulca. A na wolnych obrotach to hamulec jest twardy. Jak zapalam silnik i naciskam na hamulec to pedał bardzo powioli schodzi prawie jak by nic. Jak by wspomaganie...
Zapaliła się kontrolka oleju na wyświetlaczu. Silnik zaczął stukać, osłabł i pedał hamulca zrobił się twardy. Zmierzyłem ciśnienie oleju-zegar nawet nie drgnął. Myślałem, że zegar nawalił, więc wykręciłem go, otwór na czujnik ciśnienia oleju zostawiłem otwarty i uruchomiłem silnik. Olej nie trysnął, nawet nie pojawiła się kropelka. Czy ktoś miał taki...
Między pedałem a pompą jest regulacja trzeba by sprawdzić czy jest odpowiedni luz między popychaczem a pompą. Sam się nie przestawi i nie trzeba go regulować jak było dobrze. Jeśli po podciągnięciu pedału hamulca koło się odblokowuje to sprawdź pompę, być może sprężyna pękła w pompie i tłoczysko się nie cofa do końca.
Serwo mówi papa.
Pewnie to zależy też od budowy pompy,serwa. Jak jest na tyle miejsca i rurki puszczą to wyjdzie. Niektóre pompy są jeszcze tak jak by długie we wnętrzu serwa i tu już ciężko wyjąć. Jak jest tutaj nie wiem,ale warto zobaczyć.
A jakie masz luzy? Już są zawory podparte? Jak sa podparte to sugeruje zwalenie glowicy, zrobienie zaworów i zrobienie luzów w górnych granicach. Przy dobrej instalacji będzie spokój na jakieś 100tys km. A jak są tylko zmiejszone, to zgodnie ze sztuką wymiana szklanek, albo podszlifowanie szklanek od dołu, albo zeszlifowanie trzonków zaworow. Może się...
Wymiana Vacum pompy pomogła ;)
Witam. 03223 Lewy moduł regulacji ciśnienia osi tylnej, czujnik ciśnienia poza zakresem dopuszczalnych wartości. Jeżeli ciśnienie zasilania nie jest większe niż 13 bar. (sprawdź manometrem), to najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik ciśnienia w modulatorze (modulator do wymiany). Błąd ten powoduje wyłączenia wszystkich funkcji EBS tylnego modulatora...
twardy pedał twardy pedał hamulca twardy pedał twardy pedał hamulec pedał hamulec twardy
czujnik biegu wstecznego wymiana żarówki punto tarcie paska
schemat instalacja iveco daily zmień wygląd elektrody
Bezpiecznik termiczny w ekspresie Krups - lokalizacja i naprawa Lokalizacja czujnika temperatury w Technics SA-GX130