Immo kontrolka miga ??
Kolego mógł się też rozszczelnić wymiennik ciepła , takie same objawy.
Ok ale jak auto sie grzeje to weze chlodnicy sa cieple a od reduktora sa zimne i to tak powinno byc ? bo mam drugi samochod ten sam reduktor i weze sie grzeja razem z innymi wezami a tu sie nie grzeja, wiem masło maślane ale to tak ma by c?
Galaxy 1.9TDI 110PS. Do obrotów 2200 - 2500 jedzie normalnie ale po wyżej tych obrotów nie można nawet brać się za wyprzedzanie malucha. Sam sprawdziłem, że wąż wylotowy z turbiny robi się twardy już przy 3000 - 3500 obrotów. Wjechałem na kanał i na pracującym silniku...wolne obroty...ściągałem i zakładałem wężyk od podciśnienia na turbinie...sztanga...
Prawdopodobne poszła uszczelka pod głowicą Pozdrawiam daro To by wyszło na teście CO2.
masz tu troche danych katalogowych ----> Układ chłodzenia Ciśnienie(bar)1.3 - 1.5 Termostat otwiera się przy(°C)85 Wentylator działa przy(°C) Etap 1 / wentylator 1(°C)92 - 97 Etap 2 / wentylator 2(°C)99 - 105 może to nie problem ?
Wąż musi być twardy (ja mam plastikowy od gazu) lub specjalny, jak się załamuje to jak ma zasysać.
Wąż twardy na gorącym ?
Tylko twarde węże i znikający płyn chłodniczy.
Problemem może być stary i twardy wąż, lub źle dobrana średnica. Raczej na pewno nie jest to wina szybkozłączki. Włóż końcówkę do wrzątku i spróbuj na miekkim wężu to skręcić.
Może komuś się przyda. Dodam swoje "3 grosze" po jednym sezonie użytkowania Stanley Fatmax 21 z silnikiem indukcyjnym . Też jakiś czas temu pytałem w tym wątku o myjkę do prostych prac przydomowych, jak spora część pytających tu szukałem produktu, który ogarnie 2 samochody oraz trochu kostki (u mnie jakieś 30m2). Przypuszczam, że jak większość zacząłem...
Test głowicy zrobiony. Test głowicy zrobiony. Brak CO2 w układzie chłodniczym. Temperatura 90 stopni na pulpicie. W termostacie zrobiliśmy kilka dziurek jak w poprzednim. Wymieniony korek.Problemem jest twardy wąż od chłodnicy a po ostudzeniu go zasysa. Myślę że nowy korek do kitu.
Zależy co komu twarde. Wąż pod roboczym ciśnieniem 1Bar będzie twardawy. Natomiast u kolegi autora bardzo ważny jest sprawny korek a tak samo ważny wężyk znad pierwszego stopnia korka do DNA zbiorniczka wyrównawczego
Czy to jeszcze aktualne? To może nie być pompka tylko zapchanie kamieniem zaworów/ rurek bojlera. Zdejmij ten biały twardy wąż z wylotu pompki, wlącz i zobacz czy sika wodą. Te pompki są do dostania ale 20 watowe. Do ekspresów ciśnieniowych muszą być minimum 36W raczej.
Właśnie z dziada wymontowałem termostat i przedmuchalem układ pod ciśnieniem, wygląda na drożny. Niestety problem dalej jest, po jeździe test wąż twardy ciśnienie w zbiorniczku. Temperatura na zegarze 4 kreski normalana. Masakra jakaś
Jak korek jest sprawny to przy przedmuchach do układu powinny być bardzo twarde węże do chłodnicy, brak i tym informacji. Brak też informacji czy silnik jest zagazowany, bo były już podobne sytuacje i przyczyną był nieszczelny reduktor (gaz dostawał się do układu chłodzenia).
A czy wąż jest twardy? Sprawdzić amortyzatory.
moze i tak ale pojawił się nowyproblem mianowicie nie działa mi wentylator na 1-wszym biegu przekaznik się załancza ale wentylator nie startuje mechanik powiedział że to może być przyczyną bo obieg wody jest normalny.tylko niepokoi mnie troszke twardy wąż od chłodnicy do termostatu.może masz racje z tym termostatem.
Mówisz o króćcu który zaznaczyłem na zdjęciu? https://obrazki.elektroda.pl/7358429600_... Jeszcze jedna ciekawostka, jak spuszczałem płyn z układu ściągając dolny wąż z chłodnicy, to płyn w zbiorniczku został i nie zleciał.
Nie wiem jak dokładnie powinna brzmieć taka pompka ale monitorowałem sytuację w momencie gdy pralka odpompowywała wodę i musi pompka działać. Wąż odpływowy twardy i napięty i czuć jak przepływa przez niego woda.
https://obrazki.elektroda.pl/8685388000_... Zdjęcie podgladowe w zaznaczonym miejscu nie wraca płyn chodzący i wąż jest twardy po ściśnięciu go też nie wylatuje płyn odłączyłem wąż nie jest zatkany. Węże od nagrzewnicy jeden ciepły ten górny a dolny zimny. Brak ogrzewania w samochodzie gdzie szukać usterki? Może termostat się nie otwiera?
Witam mam problem z zapowietrzaniem sie układu chłodzenia a mianowicie twardną węże i płyn wpycha do zbiorniczka. Górny wąż z chłodnicy jest strasznie twardy i gorący a dolny zimny. temperatura pow 100 stopni a wentylatory sie nie włanczaja. Wymieniłem uszczelke pod głowicą lecz dalej obiaw jest ten sam! a czy jest mozliwość przypadkowo zamienic któreś...
Zrob test na obecnosc CO2 w plynie chlodniczy, podpowie to nieco co do stanu uszczelki.
Zaworek w korku wlewu paliwa to tak zwany bezpiecznik on nie reguluje ciśnienia tylko ma puścić w przypadku zbyt dużego. W poprawnie działającym układzie chłodzenia powinno być ciśnienie ale "małe" . Najlepiej pojechać do warsztatu który ma urządzenie do sprawdzania czy są spaliny w układzie chłodzenia. Koszt około 50zl
Witam. Jakiś czas temu oddałem golfa do mechanika, ponieważ miałem problemy z ubytkiem płynu chłodniczego, oraz maź na pokrywie od oleju i dobra, jednak to ta nieszczęsna uszczelka pod głowicą. OK, została wymieniona, głowica splanowana, za co wszystko zapłaciłem niemałe pieniądze. Po jakimś czasie znowu problem się pojawił: wysoka temperatura, ubytek...
Sprawdź korek od zbiornika wyrównawczego i pompę wody. Z tego co pamiętam w tych autach są tuleje pływające w bloku i tam może być błąd.
Piszesz, że wymieniałeś płyn. Myślę , że nieodpowietrzony układ chłodzenia / wąż twardy do chłodnicy, brak ogrzewania kabinowego/.
zaczęło się od rozerwania węża gumowego łączącego chłodnice z silnikiem. Podczas pracy węże robią się twarde, znajomy mówi że to coś z głowicą. Remontować ją warto czy nie ? , Nie wyobrażam sobie odkręcenia śrub od kolektora, prawdopodobnie pourywam je wszystkie. Myślę aby kupić drugi silnik, czy to dobry pomysł ? Proszę zerknijcie jak to wygląda teraz....
po wymianie zaworu zwrotnego nadal brak turbo po uruchomieniu silnika zaciągnie sztangę przy wzroście obrotów do ok 3 tyś wąż gruby od powietrza robi się twardy i po przekroczeniu ok 3,5 tys. obrotów sztanga wraca , brak doładowania wąż gruby mięknie tylko nie wiem czy kolega ten zawór zwrotny wsadził dobrą stroną , jutro się dowiem
ok sprawdzone. Jeden wąż jest twardy, drugi miękki.
Jeżeli wąż jest twardy jak kamień i nie można go ścisnąć, to na początek sprawdź korek. Może jest przytkane odpowietrzanie.
Ja również z "przezroczystych" przeszedłem na Fagumit i po 8 miesiącach w ciągniku na łączeniu po opaskach wszystko wilgotne. Najgorsze jest to że tam nie ma ciśnienia a wolny spływ ... Samochód też mi się zapowietrzał na Fagumit i przez miesiąc nie mogłem dojść o co chodzi, dopiero po rozebraniu grodzi okazało się że na łączeniu przewodów wszystko...
Wąż ogrodowy z instalacji podziemnej, wychodzi końcówka, plastikowa, twarda 3/4, chce do niego podłączyć linie kroplujaca, ta linia to wąż 1/2 miekki, myślałem, że są jakieś przejściówki z węża twardego na miękki, ale nic nie moge znaleźć
O matko do kompletu brakuje tylko wymiany silnika a to od razu widać że uszczelka lub głowica w tym silniku nie ma prawa być bombelków itp, temperaturę to on ma trzymać lekko poniżej 90 i ma ją załapać po max 3 km wiem bo sam mam takie cudo...
Zrobiłem tak jak mówiłeś . Stałem i pilowalem go chyba z 10 minut. Ale wentylator się nie załączył. Temperatura też nie poszła powyżej. Zauważyłem że też że wąż od zbiorniczka dolny jest twardy. Tylko on jednyny. Może wina korka
Węże są twarde . Próbowałem jazdy z otwartym korkiem i zamkniętym. Wszystkie węże są gorące węże wchodzące i wychodzące z chłodniczki są po prostu ciepłe . Wąż wychodzący z chłodnicy jest cały czas letni .
Witam posiadam autko marki peugeot 106 1.4d mam problem z trwardniejącymi weżami wody wentylator wogóle sie nie załacza i nie wiem czy stawiacz na uszczelke pod głowica czy czujnik temperatury który załacza wentylator?
Ale panowie twarde węże będą w tedy gdy wydmuchało uszczelkę pod głowicą. A wentylatory też mogą być słuszną sugestią bo może nie włączać się pierwszy bieg. Ale w takim razie dlaczego na komputerze pokazuje większą temperaturę niż w samochodzie? mogą być czujniki.
przyczyn jest kilka, albo nieszczelny wąż do serwa, ale jak słusznie zauwazył trans-serwis podniosły by się obroty, może też być dziurawa membrama albo nie przepuszcza zawór zwrotny na króćcu przewodu podciśnieniowego. Bardzo często wąż serwa był zawalony olejem lub zarastała rdzawym nalotem rurka wychodząca z kolektora.
Trzeba zacząć od tego, że króciec musi być dobrze oczyszczony po zdjęciu węża. Następnie, jeśli wąż jet bardzo twardy ze starości, to trzeba go zmienić na nowy, wtedy będzie dobrze przylegał
nie wiem jak w bydgoszczy ale w krakowie to świetna cena :) oddanie głowicy do zakładu ktory tylko sie tym zajmuje i daje gwarancje to wydatek zaczynajacy sie od 400zł (planowaie, spr. szczelnosci, docieranie zaworow, wymiana uszczelniaczy) do tego dolicz robocizne i czesci... za te 5 stów to przypuszczam ze wymieni tylko uszczelke, ewentualnie uszczelniacze...
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
W tym wężu komora hydrostatu jest zainteresowana razem z nim. Warto się czy nie ma tam złogów i wąż nie jest twardy w tym miejscu. Jeśli będzie twardy należy usunąć osady: https://north.pl/karta/waz-polaczeniowy-... Jeżeli nic nie pomoże czyszczenie to raczej trzeba będzie się skupić...
(at)ftp.kowal post nr 9.
Witam mam problem mianowicie chodzi o przegrzewanie się .. Wymienione było termostat , pompa wody , czujnik temperatury .. I dalej jest problem woda nagrzewa się a wentylator zalańczą się wtedy jak odkrece korek od zbiornika wyrownawczego i cale ciśnienie ucieknie .. Odrazu zaznaczę ze termostat się otwiera ( górny i dolny waz podobnej temperatury )...
A inne objawy przegrzewanie silnika? Ubytek płynu, twarde węże?
Odkopuję temat po 4/5 latach. W 2020 roku były kupione węże żółty i czarny od jednego producenta. Żółte węże straciły kolor, wyglądają jak białe ale zżółknięte. Do tej pory nic się z nimi nie stało, nie zrobiły się twarde, nie połamały się. Zarówno żółte Adaplast i Agroplast. Użyte oba, ponieważ ostatnie kawałki który mi zostały posłużyły do podłączenia...
Witam , czy uszkodzona pompa wody może powodować zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia? Miałem górny wąż twardy jak kamień , sprawdziłem zawartość na co2 i okazało się że było. Zrobiłem całą głowice + uszczelkę + nowy korek zbiorniczka wyrównawczego a wąż dalej jest twardy. Zauważyłem jedną sprawę, gdy auto stoi na wolnych obrotach gdy odkręcam...
witam problem jak w temacie byłby może typowy gdyby nie mylące objawy. mianowice: na otwartym zbiorniczku po dopowietrzeniu wszystko jest ok. temp. stoi na połowie skali włącza się wiatrak, jednak po zamknięciu korka i kilku kilometrowej jeżdzie w trakcie chwilowego postoju (światła korek itp) po ok 5min temp zaczyna iść w górę a wiatrak załącza się...
Tu kombinujemy z uszczelkami, zwłaszcza (tak myślę) z tymi, po których jeździ szyba przy podnoszeniu-opuszczaniu- po latach są sztywne jak cholera, twarde też. Olej silikonowy, wielokrotnie nakładany wsiąka w gumę i ją zmiękcza dość trwale, ale tutaj rodzaj gumy jest dość szczególny, przede wszystkim twardy... V.
Matko kochana, najmocniej przepraszam. Zakręcony od rana jestem, widać tego efekty. Tak czy inaczej, te wężyki "winiarskie" średnio nadają się do hota, są za sztywne - tu mamy grubość ścianki aż 1,5mm i raczej dosyć twardy silikon.
Sam możesz sprawdzić. Jeżeli po odpaleniu wąż od chłodnicy robi się twardy to mechanik ma rację kolego wąż nie robi się od razu twardy musi minąć jakiś czas co do silnika krokowego to słyszałem ze go nie ma a przepustnice ostatnio umyłem bez odpinania przewodów benzyna ekstrakcyjną i jest czysta Kolego DaroMc objawy sa takie same na Pb i LPG a co do...
jeśli to kompresja to może być pęknięta głowica więc zdjąć i sprawdzić ją na szczelność
bo górny wąż do chłodnicy był twardy i gorący w połowie, a dolny z chłodnicy zimny Ja ci chętnie pomogę, ale zły to nauczyciel, który za studenta rozwiązuje problem. Trochę pokombinuj i napisz, co wymyśliłeś? odpowiedź prawidłową dostaniesz na pewno.
Wąż zmieniłem już na nowy
Wąż od obiegu wody twardy czy miękki? Nie dymi na luzie?
Wąż jest gruby i twardy. A zaworek jednokierunkowy jest przy samym gwincie do cylindra..
Odpowietrznik nie jest zapchany przy wczorajszym czyszczeniu chłodnicy czyściłem odpowietrznik również oraz wymieniłem ten wężyk przy tym odpowietrzniku. Dodano po 4 Więc podejrzana jest uszczelka pod głowicą.. Też mi się tak wydaję że chyba czeka mnie spory wydatek... Jakie są przyczyny zbierania się dużego ciśnienia w układzie chłodzenia - zapowietrzony...
Widać tam wąż (do odmy?) przez lata użytkowania pewnie twardy jak plastik więc puszcza olej. Może warto go wymienić? Jeśli sam wąż jest niewymienny to cała odma do wymiany.
mam podobny problem silnik podczas jazdy nie puszcza mi wody na duży obieg. jeżeli grzeje się na postoju to termostat puszcza i wentylator się załącza termostat wymieniony, chłodnica drożna, wężyk do zbiorniczka wyrównawczego drożny, ogrzewanie działa bardzo dobrze, zapowietrzony nie jest, pasek na pompie puszczony dobrze temperatura podczas jazdy około...
Witam. Audi A6 C7 2,0 TDI. Przebieg 150 tys. km. Kod silnika CNHA. 2016 r. Po wymianie rozrządu jest delikatny ubytek płynu chłodzącego przez zbiornik wyrównawczy. Wymieniłem zbiornik na nowy i płyn przestał wyciekać, ale pojawił się nowy problem, twarde węże. Zrobiłem test i okazało się, że są spaliny w układzie. Co to może być? Proszę o namiary na...
Kompresja w układzie chłodzenia oznacza węże twarde jak kamień. Odpowietrzyć raz jeszcze i korek zbiorniczka sprawdzić.
Węże twarde? Płynu ubywa? Nie czuć spalinami z płynu? Uszczelka pod głowicą, to dość częsta przypadłość tych silników.
Panowie, zabrneliście już w temat wymiany uszczelki czy kontroli cylindrów. ALE ja szukam potwierdzenia czy wrząca woda i twarde węże są przyczyną uszczelki? Zaznaczam: nie ma spalin w płynie chłodniczym, nie ma płynu w oleju, nie ma oleju w płynie. Jakie są zatem podstawy zdejmowania głowicy? Znów wróżba?
Wąż wodociągowy PE twardy, taki niebieski. A w studni jest rura metalowa 1 1/4". I obok studni jest połączona ta rura z plastykowym wężem.
Hamulec normalny czy "twardy"?, jak normalny to szukaj nieszczelności w cienkich wężykach, jak twardy to albo wakupompa (tandem) albo serwo, albo wąż łączący te podzespoły
Wąż to może być każdy :-) Lepsze gumowe bo bardziej elastyczne. Ważne żeby końcówka była w miarę z twardego materiału, bo inaczej szybko będzie się otwór powiększał :-( I często będzie trzeba wymieniać :-( Zbiornik to każdy prawie może być :-) Dobrze żeby był kształtem zbliżony do tego co fotki dałem :-) Bo piasek się dobrze usypuje do zaworu i prawie...
Wie ktoś może kiedy ta grzalka w termostacie powinna się załączyć? Zależy od obciążenia silnika. Teraz jest zimno to i grubo powyżej 100' . Dziwne że taka wysoka temperatura i dopiero grzałką się włącza. Często jeżdżę po mieście, górny wąż goracy i twardy A dolny zimny. Kilka razy krociec mi rozrywalo przez to. Dziwne też że jak go rozgrzewam na postoju...
Podobno na zimę paliwa na stacjach są z dodatkami.Ja miałem paliwo z przed ponad miesiąca bo nie jeżdżę zbyt dużo więc było by to paliwo bez tego dodatku.Dziś zatankowałem do pełna i kupiłem ten dodatek do diesla,wlałem i jutro rano będę widział czy jest różnica.A odnośnie tego ogrzewania,pojeździłem dziś trochę,silnik zagrzany a ogrzewania nie ma dalej,takie...
a jak ten wąż jest dziurawy to może to być przyczyną wzrostu temperatury ? Dodano po 11 same powietrze nie może lecieć trochę cieczy ? Dodano po 5 ten wąż od pompy do chłodnicy też twardy jest. A ten termostat w jakiej temperaturze się otwiera ?
Dodatkowy problem to wycieki płynu chłodniczego i twarde węże po przejachanu dużego dystansu ponad 100 KM z czym to moze byc związane ?
Akurat u mnie standardowo był wąż z małym gwintem a duży sobie dokupiłem.
Nie nie jeżdżę na wodzie. Martwi mnie ten za późno otwierający się termostat. Wąż górny gorący i twardy, temperatura na desce już ponad 90, a termostat się jeszcze nie otworzył (dolny wąż zimny). Wcześniej temperatura stała na równo 90 i się nie ruszała, a teraz skacze ponad... Możliwe że czujnik temperatury ten na chłodnicy zawyża minimalnie temperaturę...
Twarde węże to zazwyczaj przedmuchy z cylindrów do układu chłodzenia.
Witam, mam problem z VW Passat B6 2.0 tdi BMA z DSG. Latem auto złapało dwa razy temperaturę ponad 110°, dopiero teraz znalazłem czas żeby wziąść się za nie. Wymieniłem termostat (ktoś założył od benzyny), wymieniłem cieknącą chłodnicę, wentylatory startowały przy 70° - wymiana czujnika załatwiła problem. Z kratek nawiewu lód, rurki od nagrzewnicy zimne,...
jak węże twarde to ciśnienie wali na przewody...z czasem spuchną daj głowice do sprawdzenia szczelności... tego nie ominiesz,potem przewody spuchną, i pękną
Jeżeli przez zbiornik płyn się przelewa ciągłym nie rwany strzykiem to pompa pompuje. A co konkretnego się dzieje. Wywala płyn, łapie temperaturę. Twarde węże?
BMW E61 M57N2, był problem z za niską temperaturą podczas jazdy(max 60 stopni). Po wymianie termostatu głównego - wyrzuca płyn korkiem przy zbiorniczku. Temperatura na zegarach 89-93 stopnie - dolny wąż zimny. Górny wąż robi się twardy, przepływ w zbiorniczku jest ciągły. Chłodniczka EGR zaślepiona(specjalnymi korkami został odcięty płyn chłodzący)...
Wątpię że był plastikowy wirnik jak by go zmieliło to by nie było chłodzenia,być może był mieszany płyn z wodą,nie płukałem wężami bo jest -6 i raczej nikt wody na ogrodzie nie ma, wlałem wodę i wylałem poprostu. Gdyby coś było zamarznięte już by puściło,jednak samochód codziennie jeździ i się nagrzewa,ale zastanawia mnie fakt że jedna rura gumowa w...
tylko tych szmacianych twardych. Gates daje radę.
Wąż w czasie pracy jest twardy i pęka / parcieje jakby na słońcu leżał długo. Pozatym ciśnienie paliwa w normie. Jego nie rozsadza tylko pęcznieje i robi się miękki , może benzyna tak działa na węże a olej nie?
Sprawdź czy masz twarde węże od chłodnicy.
Witam sprawdź czy odpowietrzyłeś układ czy wąż nie jest twardy bo jak tak to możesz sie liczyć z uszczelką pod głowicą.Najpierw odpowietrz układ wraz z nagrzewnica zobacz przy jakiej temperaturze włącza się wiatrak, jak dalej się grzeje to sprawdź czy poprzez zbiorniczek wyrównawczy nie wypycha płyn i czy bańki powietrza się nie pojawiają.Bo jak tak...
Tylko ciśnienie w zbiorniczku i twarde węże do chłodnicy. Węże są tylko twarde czy puchną?
Czy węże gumowe stają się twarde? Nie tak łatwo jest odpowietrzyć nagrzewnicę. W tym aucie zwykle zdejmuje wąż przelewu z głowicy do zbiornika wyrównawczego i to on musi się wypełnić płynem. Czasem też nie działa pompa wody jest na pasku ale nie rozrządu. Wskaźnik temperatury też podnosi się bardzo późno, więc nim się nie sugeruj.
Te cienkie węże nie są twarde można je naciskać, tak samo te grube które idą do chłodnicy też są miękkie. Każdy wąż można ścisnąć. Po prostu nie czuć w nich ze zaraz miałby by eksplodować. ;)
Zobacz czy po zgaszeniu jak chwile przestygnie czy czasem węże nie są twarde i czy nie ma dużego ciśnienia przy odkręcaniu korka. Tak czy tak trzeba test na obecność CO w układzie .
Wąż elasstyczny pękł i zaczopował przelot.
Brak ogrzewania twarde węże , ubytek płynu to już wystarczy by myśleć o uszczelce pod głowicą :D
Czyli wszystko OK. Twarde węże przy nagrzanym silniku to norma. Pozdrawiam.
Przecież masz tam po prostu coś zapchane. jeśli odepnę wąż podciśnienia auto nie powinno chodzić równiutko Przy tak dużej ilości lewego powietrza powinien wkręcić się na wysokie obroty albo falować mocno obrotami lub nawet zgasnąć.
Wyższe ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym, twarde węże gumowe na gorącym. Za ok 20pln kupisz tester co2 i bd miał odpowiedź.
Witam Posiadam golfa 1.9 TD czyli aaz wraz z klimatyzacją 95.r Problem polega na dużym ciśnieniu w układznie chłodzenia.Głowica była szlifowana i sprawdzana na szczelność czyli wykluczona, uszczelka oczywiście nowa nic na niej nie widać żeby była wadliwa ....Silnik po przejeżdzie 4km nagrzewa się do 90 stopni i je cały czas trzyma ale co z tego jak...
Jechałem dzisiaj na odcinku około 8 km. Już po półtora km miałem 90 stopni na blacie. Po 4 km temp poszła na 110 stopni i zatrzymałem samochód. Węże były twarde, ale dało się ucisnąć. Dolny wąż od termostatu zimny mimo tych 110 stopni. Popuściłem ciśnienie na korku, węże zrobiły się miękkie i zajechałem do domu z temp 90 stopni. Co wy na to?
Sprawdź górny wąż chłodnicy czy jest miekki czy twardy, jak twardy - uszczelka pod głowicą. Może ten "nowy" termostat wcale nie jest taki dobry, czy jak masz te 96 "na piecu" to dolny wąż jest ciepły? Sugerowałbym również sprawdzenie realnej temperatury, bo może czujnik odpowiadający za wskazania na desce Ci przekłamuje co jest dość częstą dolegliwością..
Najlepiej to sprawdzic jakie błędy ma ECU i jakie parametry odczytuje. Łatwo sprawdzić czy turbina daje w miare dobre ciśnienie. Zapalić silnik, długim śrubokrętem lub czymkolwiek popchnąć to cięgno i dodać gazu, jak wąż zrobi się twardy że się nie będzie dało go ścisnąć to turbina daje ciśnienie więc trzeba szukać w zaworze sterującym turbiną lub przewody,...
Nie miałem zamiaru niczego udowadniać, bez obrazy. Ale tutaj wystarczy troszkę pomyśleć logicznie, z tym odkręcaniem korka na rozgrzanym układzie.... Jeszcze jedno a propos uszczelki pod głowicą: zazwyczaj pada jak dasz ostro w palnik i przegrzejesz silnik. Sprawdź czy masz objaw twardych węży od układu chłodzenia. na rozgrzanym silniku, po przejażdżce....
No to zapowietrzony albo uszczelka. Test na CO zrób. Węże twarde?
To zależy jak bardzo profesjonalnie to chcesz zrobić. Ogólnie instalacje solarne wykonuje się z miedzi i łączy się lutując na twardo. Ale na etapie testów to i wąż ogrodowy będzie dobry :D
Sprawdź czy na pracującym silniku węże wodne nie są twarde.
twardy wąż chłodnica wąż intercoolera aquastop wąż
wyłączyć klawiatura numeryczny adblue podgrzewanie iveco daily problemy klimatyzacja
Jak usunąć komunikat "Input Not Supported" na monitorze Łos Dobór rezystora rozruchowego do silnika SUg 200L4A