masz tu troche danych katalogowych ----> Układ chłodzenia Ciśnienie(bar)1.3 - 1.5 Termostat otwiera się przy(°C)85 Wentylator działa przy(°C) Etap 1 / wentylator 1(°C)92 - 97 Etap 2 / wentylator 2(°C)99 - 105 może to nie problem ?
zaczęło się od rozerwania węża gumowego łączącego chłodnice z silnikiem. Podczas pracy węże robią się twarde, znajomy mówi że to coś z głowicą. Remontować ją warto czy nie ? , Nie wyobrażam sobie odkręcenia śrub od kolektora, prawdopodobnie pourywam je wszystkie. Myślę aby kupić drugi silnik, czy to dobry pomysł ? Proszę zerknijcie jak to wygląda teraz....
Jak korek jest sprawny to przy przedmuchach do układu powinny być bardzo twarde węże do chłodnicy, brak i tym informacji. Brak też informacji czy silnik jest zagazowany, bo były już podobne sytuacje i przyczyną był nieszczelny reduktor (gaz dostawał się do układu chłodzenia).
nie wiem jak w bydgoszczy ale w krakowie to świetna cena :) oddanie głowicy do zakładu ktory tylko sie tym zajmuje i daje gwarancje to wydatek zaczynajacy sie od 400zł (planowaie, spr. szczelnosci, docieranie zaworow, wymiana uszczelniaczy) do tego dolicz robocizne i czesci... za te 5 stów to przypuszczam ze wymieni tylko uszczelke, ewentualnie uszczelniacze...
Immo kontrolka miga ??
https://obrazki.elektroda.pl/8685388000_... Zdjęcie podgladowe w zaznaczonym miejscu nie wraca płyn chodzący i wąż jest twardy po ściśnięciu go też nie wylatuje płyn odłączyłem wąż nie jest zatkany. Węże od nagrzewnicy jeden ciepły ten górny a dolny zimny. Brak ogrzewania w samochodzie gdzie szukać usterki? Może termostat się nie otwiera?
Witam, mam problem z VW Passat B6 2.0 tdi BMA z DSG. Latem auto złapało dwa razy temperaturę ponad 110°, dopiero teraz znalazłem czas żeby wziąść się za nie. Wymieniłem termostat (ktoś założył od benzyny), wymieniłem cieknącą chłodnicę, wentylatory startowały przy 70° - wymiana czujnika załatwiła problem. Z kratek nawiewu lód, rurki od nagrzewnicy zimne,...
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
Tylko ciśnienie w zbiorniczku i twarde węże do chłodnicy. Węże są tylko twarde czy puchną?
Sprawdź czy masz twarde węże od chłodnicy.
Uszczelka głowicy najprawdopodobniej do wymiany. Płynem reakcyjnym na obecność CO2 w płynie chłodniczym można sprawdzić w prosty sposób. Jak masz węże od chłodnicy twarde przed dojściem silnika do temperatury roboczej to też może to wskazywać na uszczelkę głowicy
Syczy z korka zbiorniczka no to jest nieszczelny, a syczy bo ciśnienie się robi, jak by korek był szczelny to by węże twarde były aż by coś strzeliło (wąż, chłodnica, nagrzewnica, uszczelniacz pompy wodnej...) więc pewnie ktoś wyjął sprężynkę z zaworka w korku żeby jeszcze pojeździć i pewnie sprzedał Ci to auto Dla mnie jasna sprawa - uszczelka pod...
Witam!!! Mam problem z temperaturą tzn. silnik się nagrzewa do 130 stopni, wentylator się załącza ale temperatura silnika nie spada, ciepłe powietrze w kabinie nie leci, Słychać trzy sygnały a następnie zapala się kontrolka od temperatury wody(miga). Chłodnica jest zimna, woda w zbiorniczku się gotuje, po otwarciu zbiorniczka wodę wyrzuca na zewnątrz...
Sprawdź czy węże od chłodnicy nie są "twarde" jak nie to dawaj czadu, a jak tak to uszczeleczka albo głowa.
Test głowicy zrobiony. Test głowicy zrobiony. Brak CO2 w układzie chłodniczym. Temperatura 90 stopni na pulpicie. W termostacie zrobiliśmy kilka dziurek jak w poprzednim. Wymieniony korek.Problemem jest twardy wąż od chłodnicy a po ostudzeniu go zasysa. Myślę że nowy korek do kitu.
Piszesz, że wymieniałeś płyn. Myślę , że nieodpowietrzony układ chłodzenia / wąż twardy do chłodnicy, brak ogrzewania kabinowego/.
Jak złączyłeś węże to i tak bulgotało w zbiorniczku?
moze i tak ale pojawił się nowyproblem mianowicie nie działa mi wentylator na 1-wszym biegu przekaznik się załancza ale wentylator nie startuje mechanik powiedział że to może być przyczyną bo obieg wody jest normalny.tylko niepokoi mnie troszke twardy wąż od chłodnicy do termostatu.może masz racje z tym termostatem.
Witam. Po przyjechaniu ok 10 km po mieście po zgaszeniu silnika otworzyłem maskę i zauważyłem, że spod korka chłodnicy wydobywa się płyn. Wąż między chłodnicą a silnikiem bardzo twardy, po delikatnym odkręceniu korka oczywiście płyn wylał się. Kolejnego dnia dolałem ok 4 litrów wody, odpaliłem i po ok 1 minucie podobnie. Odpowietrzyłem ponownie, odpaliłem...
Test na CO2 i będzie odpowiedź. Czy węże chłodnicy robią się twarde? Czasem takie problemy robi korek zbiornika wyrównawczego.
Witam, mam takie pytanie odnośnie Hyundai i 20 G4la 1.2 benzyna 78KM. Silnik chodzi normalnie, temperatura w porządku, jak się zagrzeje to trzyma niecałe 90 stopni czyli ok. Ale ostatnio zauważyłem jak już się zagrzeje po paru kilometrach są twarde węże z chłodnicy robią się duże ciśnienie płynu nie ubywa ani nie przybywa. Rozumiem że tam układ jest...
Chyba że jednak pod dużym obciążeniem pojawia się ciśnienie z cylindrów... Czyli przedmuch z uszczelki pod głowicą? Wg mnie raczej mało prawdopodobne, bo wg mnie, gdyby tak było faktycznie, to przy odkręconym korku, na zimnym silniku (zamknięty termostat), po uruchomieniu silnika, poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym jechałby zaraz do góry. Przy otwartym...
Wymieniłem rozrząd i brak ciepłego powietrza, co jakiś czas wywala płyn. Węże niezbyt twarde, dodatkowa pompka pompuje płyn. Stara pompa cieczy na rozrządzie miała konkretne łopaty, nowa o połowę mniejsze i osłonięte plastikiem. Nawet po wymianie termostatu Dolny wąż ciepły tylko 5 cm dalej zima. Chłodnica zima.
mam podobny problem silnik podczas jazdy nie puszcza mi wody na duży obieg. jeżeli grzeje się na postoju to termostat puszcza i wentylator się załącza termostat wymieniony, chłodnica drożna, wężyk do zbiorniczka wyrównawczego drożny, ogrzewanie działa bardzo dobrze, zapowietrzony nie jest, pasek na pompie puszczony dobrze temperatura podczas jazdy około...
Jest to możliwe, a szczególnie w układzie chłodzenia bmw. Górny wąż jest twardy i gorący a dolny jest miękki i zimny. Przyczyną tego najczęściej jest uszkodzony termostat - nie otwiera dużego obiegu. Tak jak napisałem nie znam układu chłodzenia BMW. Zakładając, że jest tak jak piszesz, że termostat nie otwiera dużego obiegu i jest zamontowany na powrocie...
Zmień korek chłodnicy i sprawdź czy czasem po zagrzaniu silnika węże chłodnicy nie robią się twarde - zwiększone ciśnienei płynu chłodniczego może powodować taki efekt - cieknącą pompę wody.
Witam, Od jakiegoś czasu w mojej Astrze H GTC wyskakuje mi kontrolka "żółty samochód z kluczykiem" byłem na komputerze tech2 wykazało błąd "czujnik temperatury płynu chłodzącego", mechanik powiedział mi, że są jakieś dwa czujniki i te dwa czujniki mierzą temperaturę czegoś tam i jakoś wyśredniają czy coś podobnego wynik i przekazują gdzieś tam i jeden...
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Po nagrzaniu oba węże chłodnicy jednakowo ciepłe i wentylator załącza się? (jeżeli oba węże miękkie to uszkodzony korek chłodnicy, powinny być lekko twarde ).
bo górny wąż do chłodnicy był twardy i gorący w połowie, a dolny z chłodnicy zimny Ja ci chętnie pomogę, ale zły to nauczyciel, który za studenta rozwiązuje problem. Trochę pokombinuj i napisz, co wymyśliłeś? odpowiedź prawidłową dostaniesz na pewno.
Panowie, dziękuje wszystkim za rady i podpowiedzi. Taki mały update, bo ja cały czas coś tam grzebie - sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekazniki (pewnie nie potrzebnie no ale tak zrobiłem) - multimetrem i napięciem i wszystko wyszło ok. Ale z rzeczy które może coś bardziej wniosą do diagnozy : 1) Opel stoi pod blokiem - gdy go załączam na postoju...
Ona prawdopodobnie jest uszkodzona , przepuszcza gaz do płynu chłodniczego w obiegu i przy większych prędkościach dlatego reduktor zamarza!!! Nie pisze kolega jaka to instalacja, a właściwie reduktor. Mam wątpliwości co do tej diagnozy, bo przypuszczam, że gdyby się gaz dostawał do układu chłodzenia, to objawem byłyby bardzo twarde węże do chłodnicy,...
O ukręconej pompie nigdy nie słyszałeś? W zbiorniku wyrównawczym nie bąbluje? Nie śmierdzi spalinami? Węże od układu chłodzenia nie są twarde? Pod korkiem oleju nie ma majonezu? Węże chłodnicy równomiernie oba ciepłe?
Czy węże chłodnicy są twarde jakby napompowane? Czy płyn się gotuje? Czy odkręceniu zbiorniczka towarzyszy mocny syk i dużo pary? Jeśli tak, to obstawiałbym uszczelkę pod głowicą. Jeśli nie, w pierwszej kolejności sprawdzić szczelność układu w tym pompę wody. Nie znam konstrukcji tych silników jeśli pompa wody jest napędzana rozrządem to możliwe że...
Sprawdź jeszcze jedno. Czy po uruchomieniu zimnego silnika i jego nagrzewaniu nie wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia w sposób niekontrolowany, tzn. silnik jest jeszcze niezbyt gorący, a węże do chłodnicy stają się niewspółmiernie twarde (wysokie ciśnienie). Co do termostatu, to należy go wyjąć i włożyć do pojemnika (garnka) z wrzącą wodą i obserwować...
Nie, spalinami nie śmierdzi :) Bąbli nie ma, mogę do odcięcia przegazować a i tak nawet jeden bąbelek się nie pojawi. Termostat raczej się nie zacina, gdy temperatura dojdzie do ok 90 stopni wąż idący od termostatu zaczyna się robić ciepły, gdy dojdzie do 100 jest gorący dosyć mocno. Węże twarde się nie robią. Chłodnica i tak zapewne będzie do wymiany...
A pompa dobra ? Jeżeli go przegrzałeś to i uszczelka pod głowicą ucierpiała i dla tego węże są twarde. Jeszcze może chłodnica być zasyfiona i też będzie się grzał.
No to zapowietrzony albo uszczelka. Test na CO zrób. Węże twarde?
Witam, Proszę o poradę bo mam problem z układem chłodzenia w MB w 163 2.7 cdi. Robi się wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym, również bombluje powietrze ( przy spuszczaniu ciśnienia w zbiorniczku przez odkręcenie korka ) z tego cienkiego węża który jest między termostatem, a zbiorniczkiem wyrównawczym...
a jak ten wąż jest dziurawy to może to być przyczyną wzrostu temperatury ? Dodano po 11 same powietrze nie może lecieć trochę cieczy ? Dodano po 5 ten wąż od pompy do chłodnicy też twardy jest. A ten termostat w jakiej temperaturze się otwiera ?
sprawdz czy węże robią sie twarde i czy cała chłodnica jest gorąca może być przyczyna w uszczelce pod głowicą
Więc pojeździj trochę tym autem. Na zimnym silnik sprawdź poziom płynu, i zobacz czy jak się auto zagrzeje do tego stopnia że obydwa węże od chłodnicy są ciepłe, sprawdź czy węże nie puchną tzn. czy nie są twarde. Mają być trochę twardsze niż na zimnym silniku.
A węże od chłodnicy nie są twarde, nie pompuje ciśnienia w układ?
witam . Na mrozie płyn się "kurczy" jak silnik się nagrzewa to będzie przybywać płynu w zbiorniczku, więc należy przy rozgrzanym silniku uzupełnić do poziomu MAX na zbiorniczku. Jak gumowe węże od chłodnicy nie są twarde ( napompowane) to nie przeżywaj . Dla pewności możesz to sprawdzić organoleptycznie - zbliż dłoń do rury wydechowej i staraj się złapać...
Temat rzeka. Kolego chudy1986_ , akurat tak się składa, że mam też megankę 1.4-16V/99r zagazowaną. Reduktor mam wpięty szeregowo z nagrzewnicą (reduktor jako pierwszy). Przy połączeniu równoległym może być taka sytuacja, że przez reduktor płynie gro cieczy (bo jest mniejszy opór), a tylko niewielka część przez nagrzewnicę - w takim przypadku wystarczy...
Temp na blacie 90 stopni i stoi. Wiatrak się nie włącza bo temperatura za mała a czujnik jest na dole chłodnicy chyba. Węże nie są twarde jak skała czyli nie mam zastrzeżeń. Ale zobaczę drożność chłodnicy.
Można jeszcze sprawdzić czy chłodnica nie jest zamulona... sprawdź czy temperatura chłodnicy na górze i dole nie różni sie za bardzo bo jesli tak to chłodnica slabo puszcza obieg i czujnik w niej nie nagrzewa się wystarczająco żeby włączyć wiatrak to też tłumaczyłoby twardość węży bo ztego co wiem nie powinny być zbyt twarde
Czy uszczelka pod głowicą może powodować takie objawy bo zauważyłem ,że węże od chłodnicy są twarde i są bąbelki w zbiorniczku. Doszedł do mnie op com więc moje pytanie polega na tym co mam nim sprawdzić.
Nie zapowietrza się ponownie? Węże od chłodnicy nie są bardzo twarde? Może być uszczelka pod głowicą
-trzeci czujnik jest wciskany do chłodnicy również zabezpieczany taka zawleczka A za co odpowiada ten czujnik? Przypuszczam że że ma związek z wentylatorem i jeżeli on jest odpowiedzialny za załączanie wentylatora, to przy tej uwadze dwa czujniki są takie same ten nad skrzynia i w chłodnicy więc je też podmienialiśmy i zakładam, że efekt był taki sam,...
Dół silnika wydaje się być zimny a termostat w ogóle nie otwierać. Przejechałem po wymianie ok. 150km Te 150km było przejechane w jednym kawałku, czy w kilku np. po 1km? Pytam, tak z ciekawości, bo z opisu wynikałoby, że nie ma dużego obiegu, a i mały kuleje skoro są trudności z osiągnięciem temperatury przez reduktor, a nie dochodzi do podniesienia...
łojejku jaki syf, no jak ciśnienie rośnie, węże od chłodnicy twarde bardzo i nie grzeje to wszystko wskazuje na UPG, ale to żadna tragedia, w 900tce to bardzo prosta robota, jako że to OHV, to wystarczy tylko odkręcenie kolektora wydechowego jest nieco problematyczne, nic poza tym planowanie głowicy (ok 60zł), nowa uszczelka pod głowicę (ok 60zł), dobrze...
Widziałem kiedyś że przy odpowietrzaniu ściągane były węże od nagrzewnicy i chłodnicy?To coś pomaga? Tak. Możesz na zimnym silniku zalać zbiorniczek, odkręcić górny wąż od chłodnicy, wlać płyn i założyć przewód. Termostat Ci się otwiera? Grzeje Ci w aucie? Do odpowietrzania nie ustawiaj wysokiej temperatury na ogrzewaniu, bo Passat nie ma zaworu przed...
Termostat raczej nic z tym nie ma wspólnego .Jak szybko się rozgrzewa i czy chłodnica się rozgrzewa ? Węże sa bardzo twarde ?Może pompa wody .
Kolego rozgrzej silnik to momentu załączenia wentylatora na chłodnicy po załączeniu wentylatora sprawdź czy aby węże z chłodnicy nie są za twarde . Bo jeśli tak to początek końca uszczelki pod głowicą lub samej głowicy. A po tym teście będziemy wiedzieć czy nie aby nie dostaje się część kompresji do układu chłodzenia.
Nie lepiej podpiąć manometr pod układ chłodzenia i sprawdzić cisnienie czy nie jest przez przypadek za wysokie? Tesy na zawartość CO2 przy małych przedmuchach są mocno nieskuteczne. Ja już dawno przestałem im wierzyć, a wykonuję je tylko dlatego, że kient się upomina lub "chce sprawdzić" i wtedy aby w 100% potwierdzić diagnozę. Nie traktuj tego testu...
Korek sprawny? Chłodnica gorąca? Węże twarde czy możesz ścisnąć? Odpowietrzasz zgodnie z opisem? Jakie są objawy uszkodzonego wisko? Wisko uruchamia się razem z silnikiem i jakiś czas jest zapięte. Później zapinać powinno się dopiero przy odpowiedniej temperaturze, wtedy słychać wichurę spod maski.
Witam, miałem już w swojej karierze dwie renówki z silnikami 1721 ccm i w obydwu węże od chłodnicy robiły się twarde... ale nic poza tym :) więc raczej tak ma być (o ile nie ma ubytków w płynie )
A jak te świece wyglądają? Od spodu oczywiście ;) i jakiej firmy? Bo jak NGK to wyrzucić od razu. Węże chłodnicy nie robią się strasznie twarde po nagrzaniu? Dymi? Jak tak, to na jaki kolor?
A sprawdzę, zostało mi akurat 0,5L ;) Dodaję tylko (bo z emocji zapomniałem wspomnieć w pierwszym poście): - oba węże gorące. Twarde, ale jestem je w stanie ścisnąć dwoma palcami - chłodnica mierzona pirometrem (w miarę możliwości -> wiatrak/brak dojścia) nagrzana na całej powierzchni.
Jak zwierasz piny w kostce od czujnika w chłodnicy to wentylator chodzi? Węże twarde czy miękkie jak silnik pracuje?
Sam możesz sprawdzić. Jeżeli po odpaleniu wąż od chłodnicy robi się twardy to mechanik ma rację kolego wąż nie robi się od razu twardy musi minąć jakiś czas co do silnika krokowego to słyszałem ze go nie ma a przepustnice ostatnio umyłem bez odpinania przewodów benzyna ekstrakcyjną i jest czysta Kolego DaroMc objawy sa takie same na Pb i LPG a co do...
Witam mam problem ford fiesta mk6 gotuje plyn w zbiorniczku wszystkie weze sa gorace teperatura 90 stopni wiatrak sie załacza co moze byc To, że wiatrak się załącza nie znaczy, że płyn się gotuje. Musisz sprawdzić, czy węże od chłodnicy są twarde jak termostat się otworzy i załączy się wentylator. Nie próbuj odkręcać korka od zbiorniczka jak węże są...
Po kilku chwilach od zapalenia silnika węże do chłodnicy będą się robić twarde (napompowane od środka) oczywiście przy zamkniętym korku
Chłodnica powinna być gorąca, nie ciepła. Węże twarde jak kamień? Odpowietrzona dobrze?
Węże są twarde . Próbowałem jazdy z otwartym korkiem i zamkniętym. Wszystkie węże są gorące węże wchodzące i wychodzące z chłodniczki są po prostu ciepłe . Wąż wychodzący z chłodnicy jest cały czas letni .
Kipiał w czasie jady czy po odkręceniu korka? Czy jak się auto nagrzeje to węże od chłodnicy robią się troszkę twarde czy są flaki?
Witam A co było przed wymianą płynu? Wszystko działało? Jak nie ma ruchu płynu, to mostek nic nie da. Prędzej zślepienie parownika. Wtedy zacznie pracować nagrzewnica. Czepiłbym się pompy, obraca się koło, pasek naciągnięty? A jak popracuje chwilę silnik, węże robią się twarde?
jak silnik pracuje, sprawdź czy węże od chłodnicy są twarde, jeśli tak to uszczelka pod głowicą a jak nie to silnika raczej rozkręcać nie musisz. Jeżeli sonda jest ok to sprawdziź cy się przydąło cewkę, a gaz ci nie strzela??? Ewentualnie zobacz czy gdzieś nie łapie lewego powietrza.
Przedewszystkim zobacz czy sie nie poci pod głowicą, oraz czy węże od chłodnicy nie są twarde podczas pracy. Po powrocie koniecznie wymień pasek rozrządu!!! A tak to autko tanie w eksploatacji i nie do zajeżdżenia. Pozdrawiam
a co najgorsze jest jak po przejechaniu 100 km zatrzymuje sie i silnik chodzi na mniejszych obrotach to zaczyna mrygac lampka od oleju Pomiar niezależnym manometrem. Sprawdziłeś chłodnicę, czy cała ciepła? Sprawdziłeś węże od chłodnicy, czy oba ciepłe, czy nie twarde od ciśnienia wewnątrz? Cokolwiek?
Sprawdzę to dzisiaj, nie mam termometru co prawda ale, ale zwinę na chwilę z piekarnika:). Sprawdzę też czy rośnie ciśnienie na wężu podczas zwiększania o obrotów, bo szperam po różnych forach i to też gdzieś wyczytałem że jak wąż robi się twardy to pompa pracuje ( co prawda też wyczytałem że to objaw uszkodzonej głowicy...) Dziękuję za zainteresowanie...
Jeżeli autko ma LPG, to mamy dwie możliwości: uszczelka pod głowicą , lub membrana w parowniku. Jeżeli objawy nie ustępują przy pracy na PB i zakręceniu zaworu na butli lpg, to niestety, głowicę trzeba rwać. Węże od chłodnicy zapewne twarde. W okolicy czujnika temp dla wentylatora, robi się poduszka powietrzna, dlatego nie "widzi" rosnącej temperatury.
Osad na korku to nie problem, w tym klimacie i przy krótkich odcinkach jazdy to prawie norma. Dobrze Ci koledzy napisali o sprawdzeniu obiegu wody. Sprawdzić trzeba koniecznie temperaturę na chłodnicy. Węże wodne nie powinny być też twarde jak kamień, wykluczyć należy też zacinający się termostat.
No to jedna potencjalna przyczyna mniej. Sprawdź jeszcze, czy układ trzyma ciśnienie na gorącym silniku - czy węże od chłodnicy robią się twarde. Jeśli układ nie trzyma ciśnienia, może dojść do zagotowania się płynu jeszcze zanim włączy się wentylator. Wtedy pojawiają się opisane przez Ciebie objawy - szczególnie dwa pierwsze.
Witam. Chłodnica egr została ominięta. Węże są twarde a wentylator się włącza bo czujnik temp. widzi wysoką temp. głowicy. Głowica została jeszcze raz wyjęta i oddana do sprawdzenia. Okazało się że jest nieszczelna. temat rozwiązany.czekam na drugą głowicę. pozdrawiam
Cześć, czy przed wymianą było to samo? Jeżeli tak to możliwe, że masz przedmuch gazów do układu chłodzenia. Górna cześć chlodnicy gorąca, a dół zimny wentylator się nie załączy ponieważ czujnik jest na dole. Spróbuj wyciągnąć termostat i sprawdz czy cala powierzchnia chłodnicy robi się gorąca, czy załączy sie wiatrak i czy węże nie są twarde.
Mam też prolem z nowym czujnikiem na filtrze. Wcześniejszy było do 3,5Bara, teraz jest do 4. A co się stało ze starym? Ten nowy był doświadczany tym ciśnieniem przy którym puchły węże, bo w takim przypadku może być uszkodzony. To może wiązać się z tym Dziwne, że Psys udało mi się ustawić najwięcej na 1,7Bara, wyżej się nie dało. Wydaje mi się, że powinien...
gotuje mi płyn chłodniczy przy 90 stopniach i wyrzuca korkiem nie włącza się wentylator Obydwa węże od chłodnicy są wtedy gorące? Czy przy owym gotowaniu węże są twarde jak skała? Dodano po 48 objawów uszczelki pod głowicą nie ma A jednak : gotuje mi płyn chłodniczy przy
Sprawdź górny wąż chłodnicy czy jest miekki czy twardy, jak twardy - uszczelka pod głowicą. Może ten "nowy" termostat wcale nie jest taki dobry, czy jak masz te 96 "na piecu" to dolny wąż jest ciepły? Sugerowałbym również sprawdzenie realnej temperatury, bo może czujnik odpowiadający za wskazania na desce Ci przekłamuje co jest dość częstą dolegliwością..
https://obrazki.elektroda.pl/1918450000_... Poszedłem niedawno do auta, zbiornik pusty, odpaliłem i dałem na 2 tys obrotów, przydał się monopod od statywu aby trzymać gaz :) obserwowałem temp przez szybę w menu ukrytym i patrzyłem na wentylator, przy około 85st wąż od termostatu zrobił się ciepły więc chyba on dobrze działa, w miare...
Czy oba węże idące do chłodnicy są ciepłe i twarde(duże ciśnienie wew.)? Może tylko jest uszkodzony czujnik podający temp. na zegary i wcale przegrzania nie ma.
Nie wiadomo czy to UPG, bo nikt tam nie zagladał od wielu lat. Pompę wyjałem, płyn spuściłem i okazało się ze pompa jest elegancka, 2 letnia, łożyska chodzą elegancke a metalowy wirnik jest cały, bo zrobiony z solidnym mareriałów a nie z szajstiku. - Czyli to była daremna robota, bo niczego nie zmieniła. Chłodnica z zewnątrz wygląda ładnie, nie jest...
Objaw wskazuje na uszczelkę, może być lekko "dmuchnięta" i przy większych obciążeniach ciśnienie minimalnie przeciska się do kanału wodnego wypychając płyn chłodzący z głowicy, trzeba by sprawdzić czy po "dynamicznej" jeździe węże chłodnicy nie robią się zbyt twarde.
Węże chłodnicy puchna i są twarde,wytwarza się samoistne ciśnienie... Wiatrak kręci jak go podepne na krótko, tak samo przekaźnik gdy złącze blaszkę palcami to wiatrak kręci. Bezpieczniki okey. Co dziwne nie ma żadnego czujnika temp.na chłodnicy... Jest tylko wtyczka na dwa piny i jakaś spiralka.. Dziś kolejny Dzień poszukiwań i nie wiem juz o co w...
Możliwe, że uszkodzeniu uległa uszczelka pod głowicą. Najpierw obejrzyj dokładnie silnik i połączenia węży z chłodziwem, czy nie widać wycieków. Czy węże, zwłaszcza te przy chłodnicy, robią się twarde podczas pracy silnika. Jeśli nie, jedź do warsztatu, niech sprawdzą, czy nie ma CO2 w płynie chłodzącym.
Witam. wiatraki się nie załączają a ponad to górny wąż od chłodnicy jest bardzo gorący i twardy natomiast dolny jest zimny (nawet przy dłuższym postoju),. Miałem identyczne objawy przy zapchanej chłodnicy.
Mówisz o króćcu który zaznaczyłem na zdjęciu? https://obrazki.elektroda.pl/7358429600_... Jeszcze jedna ciekawostka, jak spuszczałem płyn z układu ściągając dolny wąż z chłodnicy, to płyn w zbiorniczku został i nie zleciał.
Węże od chłodnicy puchną? Gdy osiągnie 90'C powinny być troszkę twardsze niż na zimnym silniku.
Fajne wydają się pieniądze wydane na ślepo, bez diagnozy... No cóż, spróbuj podmienić korek chłodnicy, sprawdź, czy gdy podnosi się temperatura, węże gumowe robią się twarde, termostat z wtyczką?
Witam, miesiąc temu zakupiłam od znajomego Suzuki liane. W dniu zakupu i podpisania umowy, sprzedający stwierdził że cieknie z pod pokrywy, umówiliśmy się że za tydzień podjedziemy do jego mechanika i wymieni uszczelkę. przez tydzień jeździłam autem. Auto nie paliło na strzał, ale większych problemów nie stwierdziliśmy, trochę go przyduszało na małych...
Masz maź w zbiorniczku, ubywa Ci płynu a nic nie piszesz o tym by wzrastał poziom oleju. Skoro olej dostaje się do zbiorniczka to powinno być też odwrotnie. Tutaj turbina dostaje olej i chłodzenie z silnika więc problemem może być turbina - takie moje zdanie alem oczywiście mogę się mylić. Zacznij od pomiaru ciśnienia na tłokach. Jeżeli płyn dostawałby...
Sam zmieniałeś uszczelkę? Czym dokręcałeś głowicę, jak to zrobiłeś i czy była ona planowana? Odpal silnik, i obserwuj czy węże robią się twarde - zazwyczaj gdy dmucha do układu chłodniczego to twardnieją węże od chłodnicy tak że nie idzie ich ścisnąć. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to raczej też powinieneś mieć problemy z odpalaniem czy pracą...
Witam mam problem z zapowietrzaniem sie układu chłodzenia a mianowicie twardną węże i płyn wpycha do zbiorniczka. Górny wąż z chłodnicy jest strasznie twardy i gorący a dolny zimny. temperatura pow 100 stopni a wentylatory sie nie włanczaja. Wymieniłem uszczelke pod głowicą lecz dalej obiaw jest ten sam! a czy jest mozliwość przypadkowo zamienic któreś...
Węże robią się bardzo twarde a potem zaczyna puszczać korek?
Znajdź najgrubszy wąż gumowy który idzie do chłodnicy i jeśli będzie stawał się coraz twardszy to będzie sugerowało uszczelkę pod głowicą. Gdy odkręcasz korek na ciepło i będzie znaczne ciśnienie to wniosek będzie ten sam.
W pierwszej kolejności sprawdź termostat i wentylatory chłodnicy. A węże układu chłodzenia nie robią się twarde? nie zbiera się ciśnienie w układzie chłodzenia? Jak wydmucha uszczelkę pod głowicą to też będziesz miał problem z ogrzewaniem.
Witam! Problem polaga na tym że czasami węże do chłodnicy są miękkie a czasami są bardzo twarde. Mimo iż zostawię auto na noc z twardymi wężami to rano dalej są twarde :/ Zmieniałem koker z zaworkiem ale nic nie dało, czasami tak się stanie i sa twarde jak... a czasami zrobię kilka km i są miękkie... Temperatura silnika trzyma się cały czas na 90stopni,...
Na początek zmień czujnik temperatury (at)agnieszka72 Nie padaj duchem :!: zacznij może tak jak zasugerował kolega, to najmniej dotkliwa finansowo wymiana. Jeżeli ten test zawiedzie, kolejny termostat, pompa wody następna. Przegrzanie silnika może skutkować uszkodzeniem uszczelki pod głowicą. Jeżeli wymiana czujnika temperatury i termostatu nie przyniesie...
właśnie byłem się z konsultować z mechanikiem, no i niestety najgorszy przypadek walnięta uszczelka pod głowicą. Za tym przemawia fakt ze gruby wąż co idzie do chłodnicy jest twardy a zimny, czyli jak doczytałem ze to jest własnie tego objaw. I dodatkowo czuć benzynę w zbiorniku wyrównawczym. A wody nie ubywa lecz przybywa w zbiorniku tzn jego poziom...
twardy wąż wąż chłodnica pęknięty wąż chłodnica
podłączenie lampy żarówki magnetofon kasetowy schematy pompa próżniowy dyfuzyjny
elektromechanik samochodowy elektromechanik samochodowy
Vaillant Energy AquaSensor - Zimna woda, przyczyny i rozwiązania Kodowanie pilota VW Passat B5 FL 1.8T 1999