masz tu troche danych katalogowych ----> Układ chłodzenia Ciśnienie(bar)1.3 - 1.5 Termostat otwiera się przy(°C)85 Wentylator działa przy(°C) Etap 1 / wentylator 1(°C)92 - 97 Etap 2 / wentylator 2(°C)99 - 105 może to nie problem ?
mam podobny problem silnik podczas jazdy nie puszcza mi wody na duży obieg. jeżeli grzeje się na postoju to termostat puszcza i wentylator się załącza termostat wymieniony, chłodnica drożna, wężyk do zbiorniczka wyrównawczego drożny, ogrzewanie działa bardzo dobrze, zapowietrzony nie jest, pasek na pompie puszczony dobrze temperatura podczas jazdy około...
Panowie, dziękuje wszystkim za rady i podpowiedzi. Taki mały update, bo ja cały czas coś tam grzebie - sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekazniki (pewnie nie potrzebnie no ale tak zrobiłem) - multimetrem i napięciem i wszystko wyszło ok. Ale z rzeczy które może coś bardziej wniosą do diagnozy : 1) Opel stoi pod blokiem - gdy go załączam na postoju...
Jest to możliwe, a szczególnie w układzie chłodzenia bmw. Górny wąż jest twardy i gorący a dolny jest miękki i zimny. Przyczyną tego najczęściej jest uszkodzony termostat - nie otwiera dużego obiegu. Tak jak napisałem nie znam układu chłodzenia BMW. Zakładając, że jest tak jak piszesz, że termostat nie otwiera dużego obiegu i jest zamontowany na powrocie...
Witam!!! Mam problem z temperaturą tzn. silnik się nagrzewa do 130 stopni, wentylator się załącza ale temperatura silnika nie spada, ciepłe powietrze w kabinie nie leci, Słychać trzy sygnały a następnie zapala się kontrolka od temperatury wody(miga). Chłodnica jest zimna, woda w zbiorniczku się gotuje, po otwarciu zbiorniczka wodę wyrzuca na zewnątrz...
Sprawdzę to dzisiaj, nie mam termometru co prawda ale, ale zwinę na chwilę z piekarnika:). Sprawdzę też czy rośnie ciśnienie na wężu podczas zwiększania o obrotów, bo szperam po różnych forach i to też gdzieś wyczytałem że jak wąż robi się twardy to pompa pracuje ( co prawda też wyczytałem że to objaw uszkodzonej głowicy...) Dziękuję za zainteresowanie...
Jak korek jest sprawny to przy przedmuchach do układu powinny być bardzo twarde węże do chłodnicy, brak i tym informacji. Brak też informacji czy silnik jest zagazowany, bo były już podobne sytuacje i przyczyną był nieszczelny reduktor (gaz dostawał się do układu chłodzenia).
no takich odpowiedzi to się nie spodziewałem , zmierzyć CO2 w płynie , dobre dobre :) Problemu już nie ma , Remont głowicy wyceniono na 1200zł , za 600zł kupiłem cały silnik od anglika z przebiegiem 106 tys mil.
nie wiem jak w bydgoszczy ale w krakowie to świetna cena :) oddanie głowicy do zakładu ktory tylko sie tym zajmuje i daje gwarancje to wydatek zaczynajacy sie od 400zł (planowaie, spr. szczelnosci, docieranie zaworow, wymiana uszczelniaczy) do tego dolicz robocizne i czesci... za te 5 stów to przypuszczam ze wymieni tylko uszczelke, ewentualnie uszczelniacze...
Immo kontrolka miga ??
Uszczelka głowicy najprawdopodobniej do wymiany. Płynem reakcyjnym na obecność CO2 w płynie chłodniczym można sprawdzić w prosty sposób. Jak masz węże od chłodnicy twarde przed dojściem silnika do temperatury roboczej to też może to wskazywać na uszczelkę głowicy
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
Sprawdź czy węże od chłodnicy nie są "twarde" jak nie to dawaj czadu, a jak tak to uszczeleczka albo głowa.
Tylko ciśnienie w zbiorniczku i twarde węże do chłodnicy. Węże są tylko twarde czy puchną?
Sprawdź czy masz twarde węże od chłodnicy.
Można jeszcze sprawdzić czy chłodnica nie jest zamulona... sprawdź czy temperatura chłodnicy na górze i dole nie różni sie za bardzo bo jesli tak to chłodnica slabo puszcza obieg i czujnik w niej nie nagrzewa się wystarczająco żeby włączyć wiatrak to też tłumaczyłoby twardość węży bo ztego co wiem nie powinny być zbyt twarde
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
https://obrazki.elektroda.pl/8685388000_... Zdjęcie podgladowe w zaznaczonym miejscu nie wraca płyn chodzący i wąż jest twardy po ściśnięciu go też nie wylatuje płyn odłączyłem wąż nie jest zatkany. Węże od nagrzewnicy jeden ciepły ten górny a dolny zimny. Brak ogrzewania w samochodzie gdzie szukać usterki? Może termostat się nie otwiera?
Czy węże robią się twarde? Czy zanim silnik osiągnie temperaturę to chłodnica jest zimna ? (podgrzany jedynie kawałek się nie liczy)
Sprawdź jeszcze jedno. Czy po uruchomieniu zimnego silnika i jego nagrzewaniu nie wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia w sposób niekontrolowany, tzn. silnik jest jeszcze niezbyt gorący, a węże do chłodnicy stają się niewspółmiernie twarde (wysokie ciśnienie). Co do termostatu, to należy go wyjąć i włożyć do pojemnika (garnka) z wrzącą wodą i obserwować...
Test na CO2 i będzie odpowiedź. Czy węże chłodnicy robią się twarde? Czasem takie problemy robi korek zbiornika wyrównawczego.
O matko do kompletu brakuje tylko wymiany silnika a to od razu widać że uszczelka lub głowica w tym silniku nie ma prawa być bombelków itp, temperaturę to on ma trzymać lekko poniżej 90 i ma ją załapać po max 3 km wiem bo sam mam takie cudo...
Piszesz, że wymieniałeś płyn. Myślę , że nieodpowietrzony układ chłodzenia / wąż twardy do chłodnicy, brak ogrzewania kabinowego/.
Witam, mam problem z VW Passat B6 2.0 tdi BMA z DSG. Latem auto złapało dwa razy temperaturę ponad 110°, dopiero teraz znalazłem czas żeby wziąć się za nie. Wymieniłem termostat (ktoś założył od benzyny), wymieniłem cieknącą chłodnicę, wentylatory startowały przy 70° - wymiana czujnika załatwiła problem. Z kratek nawiewu lód, rurki od nagrzewnicy zimne,...
Test głowicy zrobiony. Test głowicy zrobiony. Brak CO2 w układzie chłodniczym. Temperatura 90 stopni na pulpicie. W termostacie zrobiliśmy kilka dziurek jak w poprzednim. Wymieniony korek.Problemem jest twardy wąż od chłodnicy a po ostudzeniu go zasysa. Myślę że nowy korek do kitu.
Zmień korek chłodnicy i sprawdź czy czasem po zagrzaniu silnika węże chłodnicy nie robią się twarde - zwiększone ciśnienei płynu chłodniczego może powodować taki efekt - cieknącą pompę wody.
witam . Na mrozie płyn się "kurczy" jak silnik się nagrzewa to będzie przybywać płynu w zbiorniczku, więc należy przy rozgrzanym silniku uzupełnić do poziomu MAX na zbiorniczku. Jak gumowe węże od chłodnicy nie są twarde ( napompowane) to nie przeżywaj . Dla pewności możesz to sprawdzić organoleptycznie - zbliż dłoń do rury wydechowej i staraj się złapać...
No to zapowietrzony albo uszczelka. Test na CO zrób. Węże twarde?
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
-trzeci czujnik jest wciskany do chłodnicy również zabezpieczany taka zawleczka A za co odpowiada ten czujnik? Przypuszczam że że ma związek z wentylatorem i jeżeli on jest odpowiedzialny za załączanie wentylatora, to przy tej uwadze dwa czujniki są takie same ten nad skrzynia i w chłodnicy więc je też podmienialiśmy i zakładam, że efekt był taki sam,...
Więc pojeździj trochę tym autem. Na zimnym silnik sprawdź poziom płynu, i zobacz czy jak się auto zagrzeje do tego stopnia że obydwa węże od chłodnicy są ciepłe, sprawdź czy węże nie puchną tzn. czy nie są twarde. Mają być trochę twardsze niż na zimnym silniku.
Po nagrzaniu oba węże chłodnicy jednakowo ciepłe i wentylator załącza się? (jeżeli oba węże miękkie to uszkodzony korek chłodnicy, powinny być lekko twarde ).
Węże są twarde . Próbowałem jazdy z otwartym korkiem i zamkniętym. Wszystkie węże są gorące węże wchodzące i wychodzące z chłodniczki są po prostu ciepłe . Wąż wychodzący z chłodnicy jest cały czas letni .
moze i tak ale pojawił się nowyproblem mianowicie nie działa mi wentylator na 1-wszym biegu przekaznik się załancza ale wentylator nie startuje mechanik powiedział że to może być przyczyną bo obieg wody jest normalny.tylko niepokoi mnie troszke twardy wąż od chłodnicy do termostatu.może masz racje z tym termostatem.
bo górny wąż do chłodnicy był twardy i gorący w połowie, a dolny z chłodnicy zimny Ja ci chętnie pomogę, ale zły to nauczyciel, który za studenta rozwiązuje problem. Trochę pokombinuj i napisz, co wymyśliłeś? odpowiedź prawidłową dostaniesz na pewno.
Witam, mam takie pytanie odnośnie Hyundai i 20 G4la 1.2 benzyna 78KM. Silnik chodzi normalnie, temperatura w porządku, jak się zagrzeje to trzyma niecałe 90 stopni czyli ok. Ale ostatnio zauważyłem jak już się zagrzeje po paru kilometrach są twarde węże z chłodnicy robią się duże ciśnienie płynu nie ubywa ani nie przybywa. Rozumiem że tam układ jest...
jak węże twarde to ciśnienie wali na przewody...z czasem spuchną daj głowice do sprawdzenia szczelności... tego nie ominiesz,potem przewody spuchną, i pękną
a jak ten wąż jest dziurawy to może to być przyczyną wzrostu temperatury ? Dodano po 11 same powietrze nie może lecieć trochę cieczy ? Dodano po 5 ten wąż od pompy do chłodnicy też twardy jest. A ten termostat w jakiej temperaturze się otwiera ?
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
A sprawdzę, zostało mi akurat 0,5L ;) Dodaję tylko (bo z emocji zapomniałem wspomnieć w pierwszym poście): - oba węże gorące. Twarde, ale jestem je w stanie ścisnąć dwoma palcami - chłodnica mierzona pirometrem (w miarę możliwości -> wiatrak/brak dojścia) nagrzana na całej powierzchni.
Rano zaobserwuj jak zmienia się temperatura obu węży podgrzewania reduktora LPG. Zakręć wielozawór przy butli LPG i sprawdz następnego dnia, jak z temperaturą płynu chłodzącego. Niezależnie od powyższego, dobrze odpowietrz układ chłodzenia - wcześniej sprawdzając czy nie widać miejsc ubytku płynu (plastikowe trójniki LPG, połączenia zaciskowe przewodów,...
Witam A co było przed wymianą płynu? Wszystko działało? Jak nie ma ruchu płynu, to mostek nic nie da. Prędzej zślepienie parownika. Wtedy zacznie pracować nagrzewnica. Czepiłbym się pompy, obraca się koło, pasek naciągnięty? A jak popracuje chwilę silnik, węże robią się twarde?
Czy węże chłodnicy są twarde jakby napompowane? Czy płyn się gotuje? Czy odkręceniu zbiorniczka towarzyszy mocny syk i dużo pary? Jeśli tak, to obstawiałbym uszczelkę pod głowicą. Jeśli nie, w pierwszej kolejności sprawdzić szczelność układu w tym pompę wody. Nie znam konstrukcji tych silników jeśli pompa wody jest napędzana rozrządem to możliwe że...
O ukręconej pompie nigdy nie słyszałeś? W zbiorniku wyrównawczym nie bąbluje? Nie śmierdzi spalinami? Węże od układu chłodzenia nie są twarde? Pod korkiem oleju nie ma majonezu? Węże chłodnicy równomiernie oba ciepłe?
sprawdz czy węże robią sie twarde i czy cała chłodnica jest gorąca może być przyczyna w uszczelce pod głowicą
A pompa dobra ? Jeżeli go przegrzałeś to i uszczelka pod głowicą ucierpiała i dla tego węże są twarde. Jeszcze może chłodnica być zasyfiona i też będzie się grzał.
Termostat raczej nic z tym nie ma wspólnego .Jak szybko się rozgrzewa i czy chłodnica się rozgrzewa ? Węże sa bardzo twarde ?Może pompa wody .
Nie zapowietrza się ponownie? Węże od chłodnicy nie są bardzo twarde? Może być uszczelka pod głowicą
A węże od chłodnicy nie są twarde, nie pompuje ciśnienia w układ?
Witam, miałem już w swojej karierze dwie renówki z silnikami 1721 ccm i w obydwu węże od chłodnicy robiły się twarde... ale nic poza tym :) więc raczej tak ma być (o ile nie ma ubytków w płynie )
twardy wąż wąż chłodnica pęknięty wąż chłodnica
moment dokręcania głowice peugeot składowa przemienna ariston ceramiczna
iveco 35c13 schemat iveco 35c13 schemat
Dlaczego kosa spalinowa ma wysokie obroty? Grundfos Alpha 2L przepala bezpiecznik przy regulatorze temperatury