Witam. http://obrazki.elektroda.pl/5599521000_1... W tym miejscu (pod kierownicą) są dwie skrzynki przekaźnikowe.
Wnętrze pojazdu F-26(15A) Ogrzewanie i wycieraczka tylnej szyby.
To nie jest stały plus tylko po zapłonie. Sterowanie z manetki jest masą. Weź też pod uwagę że silniczek podpięty bez obciążenia na krótko może działać a obciążony wycieraczką już nie.
prosze https://forum.vw-passat.pl/topic/13784-p...
Zabezpiecz samochód kartonami , natnij cienka tarcza , lub brzeszczotem czy tam innym multi narzędziem lub dremelkiem tak aby nie naciąć trzpienia . Dostanie trochę temperatury samo puści .
Rozkręć cały moduł wycieraczki, przeczyść styki i oś spryskiwacza - lubi się zacierać i blokuje ruch silnika.
http://obrazki.elektroda.pl/4878605700_1... Zabezpieczenie jest z przodu i wybijasz ośkę razem z zębatką.P
Przejrzyj ten temat: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... chyba od postu #18 - myślę, że znajdziesz odpowiedz.
To są nity, rozwiercić łby i gotowe
Golf IV to chyba to samo co Octavia 1. W Octavii sterownik tylnej wycieraczki jestt wewnątrz obudowy silniczka. (Numer silniczka 1J6955711C). Może ten temat pomoże: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Jak nie "zbudować" , to po prostu wymienić silniczek.
Wiązka nadwozie - klapa, gumowa przelotka
Kazdy element obwodu załączania wycieraczki może się do tego przyczynić: Od najgorszego trudnego do zlokalizowania przypadkowego zwarcia przewodu gorącego do plusa już za przekaźnikiem od strony silnika wycieraczki do tego najłatwiejszego w usunięciu jak wymiana przekaźnika. Jeśli w instalacji elektrycznej nie było grzebane to można przypuszczać że...
Jesteś nowy, przeto Ci wybaczę, masz : http://seat.auto.com.pl/forum/viewtopic....
Jak można zauważyć "te" ustrojstwo posiada trzy punkty mocowania, musisz je rozwiercić ponieważ to są nity aluminiowe no i oczywiście puźniej "te" ustrojstwo spowrotem zanitować, i do tego potrzebujesz jeszcze ściągacz by najpierw zdemontować ramie wycieraczki od zewnętrznej strony które przykręcone jest nakrętką na klucz nr. 13,
Tak wygląda, w śrubie jest otwór na dyszę spryskiwacza. http://obrazki.elektroda.pl/8243018500_1...
Może nie być masy na włączniku kierunków (pin nr2, przewód czarny), albo bezpiecznik nr7/30A jest spalony i wtedy żaden z dwóch przekaźników dodatkowych (AR2 i AR4) nie pracuje. Na tej samej masie (w komorze silnika) wisi silnik wycieraczek. Może też być zwalony przekaźnik-przerywacz (elektronika w nim). Awaryjne załączają go na jego pinie nr 3 (przewód...
A zwłaszcza przewody w gumowej przelotce
Sprawdź bezpieczniki i kable w przelotce drzwi.
Najprościej kupić przekaźnik z innego autka albo identyczny jaki masz do sterowania wycieraczkami przednimi. Używaj funkcji szukaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic63... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic97... A jak nie to zbuduj generator na 555 z regulowaną częstotliwością na potencjimetrze....
Podmień BCM, czy BCM widzi przełączenie manetki? Spryskiwacz tylnej szyby działa? Jeśli tak to czy wycieraczka pracuje ze spryskiwaczem?
Romek, i tak są lutowane w płytę, tak że UCH musisz rozebrać. A jak już rozbierzesz to po scieżkach dojdziesz, albo wymienisz wszystkie, choć ja osobiście nie szukał bym w przekaźniku.
Akumulator ile ma lat, czy próbowałeś na innym?
Niestety nie ......Nie będę świnią dla innych............. Jest nad tylnym nadkolem!!! FACHOWCY opisują to jako moduł;przekaźnik świateł. Rozebrałem połowę auta od przełączników w kierownicy po bagażnik cała sobota w łeb..........ale satysfakcję mam bo koszt modułu na akcji 7zł bo nie wiedzą do czego jest i nikt im nie kupuje...... Wątek otwieram ponownie,...
One pękają w zimie, bo izolacja sztywnieje i jak otwierasz klapę to go nadłamujesz. Jak by były urwane, to nie zlutowuj, a obetnij tak 3 cm od elementów karoserii i zrób dłuższe sztukówki z przewodu głośnikowego w izolacji silikonowej lub teflonowej. Dlatego tak, bo głośnikowy ma cieńsze kłaczki, ale znacznie więcej i przez to jest bardziej odporny...
Zle ustawione na zębatce.
Dziwne W lexi nie znajdziesz na bank polozenia wycieraczki, maksymalnie test wycierania tylnej szyby i to nie mam pewnosci bo autko ma juiz pare latek (kiedys taka mialem pod wieloma wzgledami lepsza od mojej x7) zostaje Ci rozbieranie mechanizmu i sprawdzanie recznie. Nurtuje mnie jeszcze jedno. Sprawdzales czy na kostce wycieraczki pojawia sie napiecie...
Witam kolegów. Mam kłopot z zasilaniem tylnej wycieraczki we Fiacie Brava 2000rok. Nie dochodzi napięcie do silniczka, sprawdzałem bezpieczniki i wszystko ok. Przednie wycieraczki działają i jest ok. Pytanie mam takie, jak puszczone są przewody zasilające, bo wydaje mi się, że ni idą tym flexem w klapie bagażnika tylko jakoś inaczej. Styki są w klapie...
Witam. Obruszać i zsunąć, to chyba jasne. Na ośce jest zabezpieczenie /seger/, pod nim podkładka i uszczelka, nie pogubić.
Zatarło ośkę wycieraczki. Namocz w jakim odrdzewiaczu na noc, a jutro postaraj się rozebrać.
Do jednej szczotki idą dwa takie przewody, w tym jeden jest zwierany/rozwierany blachą koła ślimakowego. To jest minus. Plusa dostaje po załączeniu przekaźnika.
Zatarty mechanizm i tyle, a może już spalony silnik.
w 124 tylna wycieraczka wlacza sie w momecie wlaczenia wstecznego jesli masz włączona przednia wtcieraczke. przekaznik czasówki jest zamontowany w tylnej klapie zobacz czt w nim cos nie poszlo
Usterka typowa jak dla wszystkich tylnych wycieraczek, wiązka, silniczek, mechanizm
W teorii zamek wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/6915493100_... Chyba że się mylę. Zielona wtyczka do siłownika a czerwona z przewodem to raczej krańcówka czy mikrostyk jak kto woli. No ale mogę się mylić, nie mam akurat takiego zamka pod ręką.
:idea:
Jeżeli chodzi o wycieraczkę to prawdo podobnie jest zatarta ośka przekładni w silniczku, co do wentylatora dmuchawy może być wiele przyczyn, zacząłbym od sprawdzenia czy dochodzi do niego zasilanie.
witam włącz wycieraczkę , ustawi się jak się ustawi , ściągnij ramie wycieraczki i ustaw tak jak powinno być ---najprostrzy sposób, będzie ok pozdrawiam
złącze x7 znajduje się przy nogach kierowcy ale od strony silnika za puszką przekaźników
BTS.
Może ,a może kabel w przelotce gumowej, a może GEM a może kabel gdzie zgnity. Była jakaś diagnoza?
Takie masz auto? W temacie jest fabia 2, wrzuciłeś od mk1. http://workshop-manuals.com/skoda/fabia-...
http://obrazki.elektroda.net/14_12838751... Dobrze ją później zanituj bo głośno pracuje jak pokrywka nie jest dobrze dociśnięta.
Strzelił bezpiecznik, sprawdz je próbówką
Bądź pod kanapą tylną.
A gdzie, pewnie za nadkolem albo zderzakiem.A bezpieczniki sprawdzone.Kable między klapą a budą sprawdzone?
Ponieważ sterowaniami radiowymi zajmuję się wiele lat, dlatego polecam takie rozwiązanie. DriverMSG, wiesz dobrze, jak mało precyzyjnie można postawić diagnozę przez ekran monitora. Zwłaszcza w tak dziwnym przypadku. Ile osób nie zabierze głosu w tym temacie, tyle będzie gdybań.
Oryginalna wycieraczka miała plastikowe ramię i ta tuleja była jego częścią, musisz ją usunąć, możesz ją zniszczyć, nie będzie Ci potrzebna. Tak wygląda oryginalne ramię tylnej wycieraczki do Zafiry A. Widać tam wprasowaną tuleję aluminiową, która została Ci na wieloklinie: http://obrazki.elektroda.pl/4670599000_1...
o to chodzi?
9Moduł sterowania nadwozia 7,5 A K9, czujnik tylnej szyby 117,5A KR95B Przekaźnik 1, blokada tylnej klapy 1420A Przekaźnik tylnej wycieraczki KQ7, silnik tylnej wycieraczki M45 https://obrazki.elektroda.pl/4783985900_...
Zdejmij osłonę gumową pomiędzy klapą a nadwoziem i delikatnie ponaciągaj pokolei przewody. Jeżeli któryś jest pęknięty to wyjdzie. Wtedy trzeba go dosztukować.
Brązowy-masa, czarny z żółtym paskiem-stały plus, szary z jakimś paskiem-plus po wyłączniku, 4 kabel-plus przy wł spryskiwaczu Jak nie masz napięcia na żadnym kablu to do sprawdzenia przelotka klapy i bezpieczniki
Miernik albo żarówkę posiadasz? Z karoserii do klapy przechodzi zasilanie przewodami w gumowej osłonie.
scoutt83 pisałem wcześniej sprawdż kostki na tylnim słupku, musisz zdjąć osłonę plastikową
Sprawdzales wiazke tylnej klapy? w przelotce miedzy karoseria lubia sie polamac lub powycierac izolacje przewodow i robia sie cyrki.
W silniczku uszkodzona krańcówka. Przekaźnik daje tylko impuls.P
Sprawdź czy nie jest zapieczona oś na której jest zamontowane ramię.Jest to nagminna usterka w "fiatowatych". Wypnij wtyczkę silniczka (samego silniczka) i podepnij tam napięcie,ale jak masz silniczek złozony-zębatka przekładni ślimakowej ma być założona. Sprawdź czy wałek ramienia wykonuje wahadłowe ruchy. Często ulega też uszkodzeniu przekaźnik znajdujący...
Zapieczona ośka .Trzeba ją wybic i przeszlifowac papierem sciernym.
Z tego wynika ze jednak przekaznik opisy jako "czasówka" od wcyieraczek przednich jest też uzywany do sterowania wycieraczki tylnej. Jutro go może rozmontuje i zerkne czy w nim wszystko ok(zimny lut itp). No przecież ci pisałem. Zwróć uwagę na styki przekaźników w środku.
Nie ma to związku z UCH.
Kolego wydaje mi siē że schemat jest czytelny i wszystko na nim jest . Po akumulatorze jest bezpiecznik w komorze silnika 52(50A), potem złącze T2a na sterowniku bordnetz i wewnątrz niego zasilenie przekaźnika.
Jest przekażnik do tylnej wycieraczki.
uszkodzona manetka pewnie jakies lużne styki
Przy słabym akumulatorze tylna wycieraczka tak się zachowuje.
Prawdopodobnie uszkodził się sterownik wycieraczki podaj zdjęcie silnika to się upewnimy że sterownik . Wiem że chodzi o silnik wycieraczki i właśnie nim steruje sterownik który prawdopodobnie siadł i zobacz czy przy silniku nie ma jakiejś płytki małej . Jeśli masz taki silnik zaznaczyłem gdzie znajduje się sterownik. [i mg]http://obrazki.elektroda.net/74_12687...
Sprawdź przewody w przelotce miedzy karoserią a klapa, przewody lubią się tam łamać.
Jak napisał wyżej kolega-połamane przewody w gumowej przelotce...
wycieraczkę włącza się popychając wajchę od siebie. Jak popchniesz dalje to włącza się spryskiwacz tylnej szyby + wycieraczka. Jak wycieraczka nie chodzi to padnięty silniczek zapewne. Częsta przypadłość w astrach. Silniczek nowy drogi, używany trudny do skombinowania i też drogi bo chodliwy. Pada to że ośka się zaciera. Proponuję wyjąć, rozebrać (rozwiercić...
W samym mechaniźnmie wycieraczki jest umiejscowiony wyłącznik krańcowy. Może być nadpalony lub poluzowany w taki sposób, że wyłącza w przypadkowym miejscu.
Sprawdź raczej przekaźnik przy silniczku wycieraczki
Oczywiście.
Trzecie wyjście ma pod obudową połączone z płytką a więcej napiszę jak będę w domu pozdrawiam. http://obrazki.elektroda.pl/7128003400_1... http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-p... Tutaj mój wontek, ja szukałem MCR706A różnią się tylko parametrami wystarczy przejrzeć noty katalogowe http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12...
Raczej nikt Ci tego nie pokaże, musisz jechać po przewodach od wycieraczki w stronę bsi.
BC 338
Wymontuj i zlecić wyfrezowanie jej , czesto na warsztatach bawją się w to i nie drogo
Witam! Mam problem ze spryskiwaczami i wycieraczką tylną, mianowicie gdy włączam spryskiwacz tylnej szyby to działają spryskiwacze przedniej i na odwrót jeżeli włączam spryskiwacz przedni . Natomiast trapi mnie problem zatrzymującej się tylnej wycieraczki, by ruszyła dalej trzeba jej pomóc. Dodatkowe pytania: gdzie znajduję się silniczek od spryskiwaczy?,...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
tak wartosci ok, silnik do wymiany nie sa takie drogie, ostatnio klient nowa kupil za 350zl produkcja Topran. (wiem china, ale dziala ok) pozdrawiam
Na 99% mechanizm wycieraczek się zaciera bo jest w nim woda Jak masz chwilę to wykręć go i przeczyść a następnie nasmaruj bo w niedługim czasie będzie wymiana Pozdrawiam
Witaj Tak to może być wina przekaźnika ja kiedyś miałem w nim wodę która robiła zwarcie. Ale też może być od manetki sterującej. Pozdrawiam
dokładnie usterka mechaniczna, zatarty mechanizm wyczyścić przesmarować i będzie dobrze bo jak nie to spalisz silnik a wtedy już będzie usterka elektryczna
Sprawdź masy.
Podczas testowania spryskiwacza, przy podniesionej klapie płyn uciekał z obiegu i wyciekał w okolicy silniczka wycieraczki. W takim razie warto by było sprawdzić czy płyn nie znajduje się również w samym silniczku.
Nie jest ok. Ponieważ ten trzeci przewód odpowiada za powrót wycieraczki we właściwe miejsce.
Pewnie przekaźnik.
Witam jezeli chodzi o tylna wycieraczke to sprawdz,bezpiecznik ,przekaznik i manetke
Wszystko O.K. - idzie na maila.
Nr 28 nie ma, bo on zależy od wyposażenia samochodu. Nr 41 to bezpiecznik tylnej wycieraczki.
Problem nie leży w mechanice (mechanizm nie da się źle złożyć). Dwa sektory zębate są złożone na stałe i spięte kotwą, górny sektor jest połączony na sztywno z osią ramienia wycieraczki (jeśli się mylę popraw mnie- nie mam takiego mechanizmu). Podczas pracy silnik i białe koło nie zmieniają kierunku ruchu. Gdy dźwignia sterowania wycieraczkami (przy...
Fakt nie da się ale widzę, że przewody do silnika są chyba odpinane, nie pomyliłeś się przy ich podpięciu, po stykach widać że silnik ma pracować tylko w prawo a u Ciebie rusza w lewo.
Instrukcji obsługi nie posiadasz? W zależności od wersji i kraju może być 3-ci od lewej na dole lub 3-ci od prawej na górze bo nie wiem jaką orientację pokazuje instrukcja. Przyłóż ucho do wycieraczki niech ktoś włączy, zazwyczaj nieużywana wycieraczka się "zapieka" bynajmniej u Niemca.
Zatarł sie na osi. rozbierz i napraw :) da się w 90%
Spawdź bezpiecznik nr 4. 72 (4 pin) to nie bezpiecznik a przekaźnik. I nie jest to pin 1, a "L" i na nim pojawia się impuls od spryskiwacza. W klapie powinieneś mieć +12V po stacyjce, mase i ipuls +12V z przekaźnika.
Proszę nie podawajcie mi schematu z oznaczeniami A3 czy B2 bo to się niestety nie sprawdza. Nie rozumiem? Przekaźnik tylnej wycieraczki ma numer 72. http://www.a2resource.com/electrical/CE2... To opis skrzynki; podane jest też jakie ma przeznaczenie przekaźnik w danym gnieździe (gniazda mają numerację). I umiejscowienie poszczególnych przekaźników:...
Do silnika wycieraczki dochodzą trzy przewody. 1- masa 2- zasilanie po włączeniu zapłonu (15) 3- chwilowe wysterowanie Przy tych objawach najczęściej jest uszkodzony silnik wycieraczki. Bardzo często przełamują się przewody w przelotce ( między nadwoziem a tylną klapą)
Przewody w przelotce buda-klapa lub silnik.
Gucio prawda. Jak macha wycierakiem to silniki mechanika działa. Padł zespół styków na kole napędu wycieraczki. oczywiście wewnatrz przekładni
W moim mondziku nagle przestały działać spryskiwacze i wystarczyło wtedy je przeczyścić np.igłą ...zebrał się tam jakiś brud czy osad....i ....wszystko grało.....POZDRAWIAM
Masz cztery przewody do silniczka ; brazowy - masa niebieski lila - plus w momencie spryskiwania czarno zołty -plus po zapłonie bezp.27 zielono zołty - plus z wyłacznika sprawdz czego nie masz
Najczęściej są to połamane przewody przy wejściu do klapy. Kabel dający stałe napięcie do silnika wycieraczki jest przerwany przez co wycieraczka dostaje tylko krótki impuls potrzebny do przesunięcia wycieraczki w pozycję w której styk przy silniczku (ze stałym plusem) się załączy.
Przydało by się sprawdzić czy w ogóle dochodzi do niego napięcie żeby to ocenić.
wycieraczki tylnej mechanizm tylnej wycieraczki naprawa tylnej wycieraczki
mercedes przeróbka berlingo schemat klimatyzacja błędy pralka candy migające diody
kd502 zamiennik kd502 zamiennik
Zamiennik dla domofonu Panasonic KX-7765 Miernik Avidsen 107112 - brak reakcji wyświetlacza