Inny kosz sprzęgła (mocowanie do silnika) inne przełożenia, także w tylnym moście
Kolego sprawdź krzyżaki na wale do tylnego mostu.
Teraz mam zalany w tylnym moście olej mineralny a jak będę chciał zmienić na olej półsyntetyk to czy będę musiał przepłukać tylny most tym olejem półsyntetycznym co będę wlewał czy od razu po spuszczeniu tego starego oleju mineralnego będę mógł nalać tego półsyntetyka? Proszę o szybką odpowiedź
Ten most co kupiłem w Słomczynie to prawie wcale nie miał luzu, ale co z tego jak wył! :cry: Po przejechaniu jakiś 90tys. coś mi wyło z tyłu. Okazało się że było to łożysko w tylnym kole. Wymieniłem obydwa i przez jakieś 20tys. Miałem cicho w samochodzie. teraz już nie produkują polonezów (od. 2000r) więc chyba ciężko bęzie kupić dobry most. Pozostaje...
Można dać po silniku na koło ale mocować go do karoseri i tradycyjnie półosiami napęd przekazywac. Masa resorowana nie może wzrosnąć bo idziemy w kierunku tylnego mostu poloneza / żuka. Alufelgi mają fajną cechę - wygląd.
Te mosty niestety tak wyją, po jakims przebiegu. Ale dawniej był na nie sposób, nazwijmy to-krótkoterminowy-wlewało się olej z trocinami. I szukało klienta na wyśmienicie utrzymany wóz, z niewyjącym tylnym mostem.
Ramę też posiadam, dopasowaną do szerokości tylnego mostu Poloneza i przenośną oś z maglownicą. Wiem, że będzie przerabiana mnóstwo razy. Dodano po 30 I myślę o zastosowaniu silnika Loncin g 390, tylko się zastanawiam czy da radę to wszystko uciągnąć i czy moment obrotowy nie będzie za mały? Z chęcią poznam opinie innych, którzy już budowali coś podobnego....
witka chcę przerzucić silnik z bmw 316 (moc ok 100KM) do poldka model caro ~90r. Z przekładką nie będzie problemu, jedynie co mnie martwi to czy standardowy tylny most poloneza wytrzyma taką moc czy od razy mam szukać czegoś mocniejszego? Jaki byście most polecali żeby tam zamontować ?
Jeżeli zmierzasz energiczniej się poruszać to prościej zmienić cały pojazd. Tylny most poloneza, szybko wyzionie ducha przy takim zwiększeniu momentu obrotowego, tym bardziej z jakimś już przebiegiem.
Robią takie kosiarki łańcuchowe z tylnych mostów Polonez/Żuk itp. - przełożenie 11/40 - czyli łańcuchy wirują 4 około 4 razy szybciej niż WOM. Przy ciężkich łańcuchach zdaje egzamin tzw. przystawka do pasa transmisyjnego jako napęd tarczy z łańcuchami.
witam serdecznie,posiadam poloneza ktory ma 157tys przebiegu i odziwo most tylny nie wyje,pracuje cichutko.ale obawiam sie tego ze nie długo zacznie bo przewaznie w polonezach sie to zaczyna po 100tys przebiegu.co myslicie o tych ceramizerach?chciałbym go dolac do mostu,aby mu przedłuzyc zywotnosc.doradzcie cos.pozdro
Wiete,nie wiedziałem że przy Żuku jest takie przełożenie,mam tylny most od Poloneza,ale tam jest 1:2.Rozejrzę się za tym mostem. Wapniaki o jaki ogranicznik obrotów ci chodzi?
witam ,ten kolega nie pisal że mu most wyje tylko ma wibracje ,jeśli walu nie zdejmowal to prponuje pierwsze sprawdzic krzyżaki ,sama wymiana zymeryngu nie spowoduje takich efektów,a co do przestawienia wału to istnieje taka możliwość jesli wyjmie sie wal z końkówki wieloklina od strony skrzyni biegów,proponuje również sprawdzenie łozyska podparcia...
witam mam poloneza ATU, i jest z nim problem, otóż coś jest nie tak z napędem tylny most nie wył, wszytko jest ok ale nie chce jechać, pomóżcie! pozdrawiam
Panowie, może być też łożysko podporowe wału. Ale fakt że najczęściej to most tylny hałasował.
JAK WYCISZYC MOST W CARO Na forum nie krzyczymy wbij to do głowy regulamin pkt 10.9 oraz ten dział dotyczy innych problemów niż tylne mosty w Polonezie, regulamin pkt 8.3 chyba sama nazwa wskazuje jednoznacznie.
to wydaje mi się że silnik i skrzynia poloneza będzie ok odrazu połączę wałem tylni most i będzie ok
Witam Ja zaczynam budowe traktorka z silnika z passata 1,9D, tylnego mostu i skrzyni od poloneza.Tylko mam mały problem jak zwęzić ten tylny most bo mi coś nie wychodzi jak można jakiś opis i jakięś zdjęcie to z góry Dziękuję.Czy skrzynia i tylny most od poloneza wytrzyma czy lepiej ją zastąpić skrzynią i mostem z żuka.Dało by się do tego jakiś napęd...
Jeszcze bym się nad wałem napędowym zastanawiał. Bo tam jest kielich na skrzyni dostosowany do XUD9. Nie wiem czy w osobowym ale truck miał inne przełożenie w tylnym moście.
W Poldku dieslu skrzynia z tego co pamiętam była jak w osobówce. Tylko kielich był inny dokręcony pasujący do XUD9. Nie wiem jak osobówki ale truck miał inne przełożenie tylnego mostu.
I poprzedniemu właścicielowie te wibracje nie przeszkadzały?, a może nie wytrzymał nerwowo i pozbył się samochodu. Przy takim przebiegu sprawadziłbym krzyżak przy tylnej osi (przed demontażem zaznaczyć położenie jak był skręcony przegub z wałem i wejściem tylnego mostu). W moim poldku ten właśnie krzyżak wymieniałem przy podobnym przebiegu (ok 100 tys.).
Wył jak w polonezie.
Tylny most może od poloneza? Na pewno nie jest to dobry pomysł - ciężar mostu lepiej pomyśleć na skrzynią biegów od malucha lub innego samochodu z napędem z półosiami lub kompletny układ napędowy samochodu. Za 300 - 400 zł dostaniesz kompletny układ napędowy Fiata 126 silnik i skrzynia biegów.
Mam gaz bez elektroniki i przełącza mi kiedy osiągnie 2500 tyś obr, czyli jak trochę przygazuję. Może jestem trochę wybredny, ale chciałbym rozwiązać problem. Wcześniej było bez elektroniki i wszystko stukało jak należy, no może poza spalaniem za co winię tylny most założony od trucka.
Właśnie to mycie wtrysków też mnie dziwi ale nie będe sie wypowiadał.Pisze o czujniku wału,bo podajesz że na gazie silnik też się zalewa.1.4MPi Rovera to wysilona jednostka która w Polonezach potrafiła zmielić tylny most i coś mi mówi,że ona nie bardzo nadaje sie do LPG.Zacznij od sprawdzenia kompresji w cylindrach.
Z lublina /zuka /poloneza trucka tylna oś odpada bo one maja naped na tył i tam jest cięzki most napedowy. Musisz szukać jakiejs przednionapedówki z sztywną tylna osia na resorach. Mozesz mieć problem jak w twoich okolicach jest mało złomów. ale jak patrze na allegro jest masa takich osi z resorami nawet.
Witam. Od wiosny używam traktorka jak w temacie. Kupiłem z "przebiegiem" 90 motogodzin. Cały sezon kosiłem bez żadnych problemów. Tylko zainteresował mnie hałas z dyferencjału, skrzyni biegów. Być może za dużo wymagam, nie mam porównania do innych takich maszyn. Hałas podobny do wyjącego tylnego mostu w polonezie. Występuje jak jadę "dosyć szybko"....
odwrotnie felgi to śmierć! czy ktoż zauważył, że felga ma coś takiego jak ET? jest to taki wymiar, aby środek opony był dokładnie pod łożyskiem koła i nie można tak sobie dowolnych felg zakładać, a na pewno nie odwracać. do poloneza proponuję felgi z rozstawem śrub 98mm (fiaty i stare lancie) i nie za szerokie, bo polonez z produkcji wyszedł i coraz...
Zauważyliście że dziś dużo takich śmiesznych tematów? -polonez z dwiema sondami -clio z tylnym mostem ...
A dzięki Wielkie :-) jeśli chodzi o tył to jeszcze pomyślę może po prostu wywalę reduktor choć teraz fajnie gumę pali jak z przodu są mocniejsze. Wszystko się wyjaśni jak będzie silnik 2.0 agenty jeśli most wytrzyma a nie będzie miał lekko to będę myślał o wzmocnieniu tylnych hebelków ale jeśli most nie wytrzyma to będę myślał o moście z Volvo :-)
Witam ! Przeżyłem coś takiego w Polonezie Trucku. Przeróbka wiązki elektrycznej to żaden problem dla pożądnego elektryka samochodowego. Nie trzeba przekładać wiązki kabli. Wyszły za to inne problemy. Skrzynia biegów musi być zgodna z silnikiem Diesla, bo ma inne przełożenia i konstrukcję wałka sprzęgłowego. W przypadku Poloneza z tylnym napedem okazało...
a auto kolegi to też był poldek tyle że 1.5GLE. zalej swój samochód olejem mineralnym czy już taka porażka że wcina oleju z 5l na 10kkm, a widziałem takich że bierze im tyle i jeżdżą. Jeśli masz bude zdrową to wolnym czasem upatrz sobie silnik do gsi bez osprzętu przecież kupisz za 300-400zł i sobie przelożysz sam a nie ma nic w tym trudnego, tylko...
co z ciebie czlowieku za pacjent!!! pisalem ci wczesniej ze nie da rady i ze w gre wchodzi tylko sekwencja!!!!! Jak go podkrecisz to tylni most zostawisz na asfalcie...
Przełożenia tylnego mostu też są inne , zbyt dużo pracy i koszt.
Na zakrętach i podczas zawracania coś tłucze styłu samochodu. Co to może być tylny most, łożyska a może coś innego proszę o informację i diagnozę usterki.
Witam Wszystkich mam taki problem z polonezem W samochodzie jakiś fachowiec wymieniał środkowy krzyżak nie zauważył oczywiście ze do wymiany nadaje się również łożysko na wale oraz tylny krzyżak przy moście polonez podczas jazdy dostaje wibracji strasznych strasznie trzęsie im szybciej jechać tym mniej trzęsie.Koleś który ma ten samochód mówi że przed...
Z 1,4 tylne mosty nie wytrzymywały a co dopiero z 1,8 daj spokój gra nie warta świeczki.
Stary i zapchany filtr paliwa. Znajduje się on przy zbiorniku paliwa zaraz przy tylnym moście. Ja przy swoim go wogóle wyjąłem i samochód jak nowy
Witam serdecznie. Jeśli dobrze rozumiem to chcesz zrobić ciągniczek własnej konstrukcji z napędem tylko na przód. Sam pomysł wydaje się nie być głupi lecz wiąże się to między innymi z dużo większym nakładempracy oraz częściami gdyż trzeba znaleźć albo most z skrętnymi osiami albo kombinować z zwrotnicami i półosiami. Wedle mnie dużo dużo prościej dla...
Przekładni na krótszą to tak łatwo nie zmieni, zdaje się że tylni most dla silników 1,4 w Polonezie miał już fabrycznie krótsze przełożenia. Planowanie głowicy odpada, bo w tym silniku NIE JEST to przewidziane. Dawno temu Tomasz Pirowski z V-techu zamontował turbo do takiego poloneza. Jeżdziło to jakoby bezproblemowo ale szczegółów nie znam. Podkręcanie...
Jesli juz fantazjowac to ok: silnik vw z przodu zamontowany wzdluz skrzynia biegow stary passat,audi montowany z tylu Mozna pomyslec o czesciach z fiata,poloneza czyli klasycznie skrzynia biegow,wal,tylny most(to raczej nie wejdzie do malucha)
Witam ! Z tego co mi wiadomo to dyfer w trucku ma większe przełożenie, inne są też mocowania w tylnym moście co powoduje że nie da się bez przeróbki założyć także całego mostu. Nadmienię że też posiadam trucka z wyjącym mostem :( . Pozdr. Daniel
Witam ja mam ciągnik SAM zbudowany z części: Silnik Fiat 126p plus kompletne sprzęgło malucha ale bez skrzyni biegów (dopiero później pomyślałem o napędzie na cztery koła czyli skrzynia musi zostać) Skrzynia biegów od Poloneza plus łańcuch do połączenia między nimi chyba że bezpośrednio przez sprzęgło kłowe itp. Reduktor przemysłowy czy jakoś tak to...
Polonezy fabrycznie wychodziły z takim silnikiem,wiec nie powinno być problemów z adaptacją.Najlepiej jednak będzie zamontować skrzynie biegów od Argenty,bo Polonezowska może nie pasować,a jeśli już to może okazać się za słaba do tego silnika.Nie wiem jak bedzie z tylnym mostem bo kolega miał kiedyś takiego Poldka to notorycznie padał mu most właśnie.Skrzynie...
Ja też bym wybrał skrzynię 4 bieg, ze względu na duże przełożenie na I biegu ale z kołami 16 miałem problem bo most tylni haczył o podłoże-za niski. Z szybkością to 40 to za dużo, możesz wypaść z drogi, max 25 km/h. Tutaj wstawiam pare zdjęć, miałem go skończyć ale już tak jeździ 10 lat, 4 tony to dla niego pestka.Wszelkie bolączki usunąłem, mam błotniki...
Myślałem o wzmocnieniu półosi ale nie wejdzie mi przez uszczelniacz, czytam właśnie o sprzęgłach kłowych. Zawieszenie tylne mam skończone jak zrobię przednie dodam zdjęcia.
W tym ciągniku włączenie blokady na dłuższą chwile jest wręcz niemożliwe i tak wyskoczy. Ja w swoim miałem wymieniany cały mechanizm różnicowy na nowy oraz nowe sprzęgło kłowe od blokady. dodatkowo włączanie było przerabiane na rączkę od hamulca ręcznego od poloneza. W orce i tak po jakimś czasie puszczało. Po jednym sezonie został wykrzywiony wałek...
4.) Warto pamiętać że polonez 1.4 miał inne przełożenia w skrzyni biegów i tylnym moście o czym nie każdy pamięta. Kolego nie siej propagandy, bo skrzynie sa takie same tylko wyjście prędkościomierza ma inne przełożenie z racji innego dyfru. Po drugie stosunkowo łatwo do poloneza wchodzi silnik ze skrzynią z omegi 2.0 x20xev.
Przy prawidłowym montażu, pasowały będą obydwa - i ten oblany gumą i ten metalowy. Problem leży gdzie indziej - FSO zalecało wymianę tulei rozprężnej pomiędzy łożyskami stożkowymi wałka atakującego po każdorazowym odkręceniu nakrętki tegoż wałka, dla zachowania prawidłowego ich luzu. Ogólnie jeśli z mostu nie kapie, a tylko się poci, to lepiej tego...
Witam wszystkich. Wczoraj miałem taką sytułacjie, wyjeźdzając Poldkiem z garażu nagle zablokowało mi sie tylne lewe koło... a najlepsze jest to iż tylko do tyło sie blokuje a do przodu normalnie sie kreci bez oporów. PROSZE O POMOC co moze byc przyczyna??? A doda ze wcześniej zmieniłem olej w moście (ale chyba to nie ma nic do tego).
W polonezach truckach jest takie rozwiązanie.Lożysko jest stożkowe.Sprawdzają się łożyska firmy Timken.Łożysko jest smarowane olejem z mostu dlatego ważny jest jego poziom.Mogleś przy demontażu pierścienia uszkodzić połoś.
Co do poloneza to dobra by była wymiana pierscienia osadczego łożyska w półośce i sprężyny w przednim zawiasie. W polonezie to "betka" w porównaniu z wymianą górnego wahacza w 125P. Z kolei ustawianie pary atak/talerz to poezja w tylnym moście.
Klepanie resorów sprawi że się utwardzą i będziesz jezdził na desce a nie amortyzacji. Amory w moscie są mocowane w tym samym miejscu w plusie co i w minusie , natomiast do karoseri w plusie sa mocowane na wysokości wejscia pochew w głowe mostu. Czyli ukośnie. Zamontuj z tyłu stabilizator a nie 4 amortyzatory.
Tak jak narysowałeś to byś zrobił na np. Polonezie. Saxo to przednionapędówka, silnik poprzecznie i niezależne zawieszenie, mostów żadnych nie posiada. Sztywne mosty musisz dokupić. Dla tylnonapędówki wystarczy 1 tylny most i robisz tak, jak jaszczur1111 napisał. Do 4x4 dwa mosty (przedni ze zwrotnicami), najlepiej z jednego auta (to samo przełożenie...
To auto już nie jeździ bo było nierozwojowe. Teraz się kula to ... Kurde, za wrażliwy jestem na takie widoki ... mało się nie popłakałem ... :!: Co to za 'serducho' w tej starej skorupce - chyba jeszcze borewiczowej (?) - się tak ładnie zmieściło ? Prócz tego, że oplowski to nabytek czywiście ... Jak to wygląda od spodu, co z belką poprzeczną, trzeba...
Temat raczej nie typowy, ale skoro pytasz to moim zdaniem Caro, a dlaczego? Bo- silnik poza układem zasilania jest w zasadzie ten sam a, wielopunkt jest droższy zarówno w naprawach jak i przy montażu gazu(benzynę żłopią prawie tak samo) do Caro blachy dostaniesz bez większych trudności,używki lub zamienniki, a w przypadku klapsa z tyłu w plusie już...
Dla poldolota wszystkie obroty są zawysokie . Wytrzymałość silnika to Max 100 000 km. Potem remont wszystko do wymiany. Walenie to tłoki latają na panewkach bo otwory są centrowanie na oko plus minus 4mm na boki masakra motodoktor i ognia radio na max i latac bokami dopuki chmura oleju z rury nie bedzie jak z trabanta ps. Tylny dyfer nie potrzebuje...
Wał wytrzyma bez problemowo, most też by wytrzymał gdyby nie półośki. Fabryczne wytrzymują do 100KM. Dlatego wkłada się most od Fiata Argenty i można śmigać :) i tu sie nie zgodze..... z dwoch powodow, juz dawno temu posiadalem poloneza z motorem z jetty gtx 1,8 16v najpierw n/a pozniej doladowany, na seryjnej skrzyni, wale i moscie i wszystko zylo...
Nie wiem z jakiego samochodu pochodzi skrzynia biegów ? ale w przybliżeniu 4 bieg jest przeważnie 1:1 tzn. Obroty silnika i wałka głównego w skrzyni są takie same potem mamy przekładnie główną w układzie klasycznym przeniesienia napędu (polonez ,mercedes) jest w tylnym moście ,w samochodach osobowych przybliżone przełożenie wynosi 4:1 w ciężarowych...
Kolega Stereo bredzi aż miło, widocznie w życiu nigdy czymś innym niż Polonez nie jeździł. Co to za nowoczesny samochód, w którym po 10mlatach użytkowania trzeba skorodowana blacharkę robić ? .Wyjące i cieknące tylne mosty, pękające półosie, klekoczące krzyżaki wału napędowego, wieczne jaja z alternatorem i rozrusznikiem,wycieki spod wszystkich możliwych...
To rozwiązanie jest możliwe tylko musisz kupić mosty od terenówki (przedni i tylny) - ten sam model, żeby miały jednakowe przełożenie. Łączysz je z półosiami skrzyni malucha. Mosty od terenówki powinny mieć przełożenie około 1:4. to tak jak byś podłączył dodatkową skrzynię. Ważne jest, żeby 4 koła były jednakowego rozmiaru. Wszystko powinno działać...
truck 1.9 D z kabiną 2 drzwiową ma szerszy most niż zwykły polonez.potwierdzone bo przekładałem sam, nie wiem jak w przypadku benzyny ale pewnie podobnie jest.
Jakiś rok temu mieliśmy podobny problem w Polonezie brata z tylnymi hamulcami (tarcze). Jechał, zaczeły się smrodzić hamulce. Po zdjęciu zacisku, poruszeniu tłoczkami i odpowietrzeniu ok na kilkadziesiąt kilometrów i tak kilka razy. Okazało się że winny był przewód hamulcowy (w naszym przypadku gumowy odcinek do tylnego mostu) w kierunku od pompy do...
Kubal ale czymu przy takiej konstrukcji jak napisałem musi być łamany wystarczy mieć tylni most jak w BMW itp lub przerobić sztywny most, z mostem poloneza jest akurat sprawa najprostsza bo i most jest najprostszy bo pochwy pół osi to są najzwyklejsze rury i trzeba je maksymalnie skrócić pół ośki też i na końcach pół osi zrobić flanszę do przykręcenia...
Panowie! Kłania się książka: "Poprawa ekonomicznosci i dynamiki samochodów osobowych" autorstwa J. Januły, J. i S. Szczecińskich, z wydawnictwa WKŁ. Cała jest poświęcona udoskonalaniu samochodów polski fiat 125 i 126 oraz polonez. Są rozważania teoretyczne i część praktyczna. Jak zarobię na skaner (kochane pieniążki), to będę wysyłał. A co ma dać zablokowanie...
....trochę dłubany bo to polonez 2000 ale światełka dają radę https://youtu.be/w4WMhC557EY Silnik z wentylatorem włączanym sprzęgłem elektromagnetycznym i obudową rozrządu z aluminiowa pokrywą. Ech..... :-). Mój też miał takie dwa wielkie halogeny (tyle, że białe). Policja zabrała mi dowód rej. za zbyt małą odległość pomiędzy tymi "szperaczami" i do...
Witam! Snuję się od dluzszego czasu z zamiarem zbudowania czegos w oparciu o mikrokontroler 51' i wyswietlacz alfanr, co wyswietlaloby zuzycie paliwa na jednostke pokonywanej drogi. Caly szum polega na tym ze mialoby to pracowac w aucie gaznikowym, a nie we wtryskowym, do ktorych takich bajerow juz jest pelno na rynku. PYtanie jakie sie nasuwa, skąd...
Sprawdziłem i jest wszystko w porządku to znaczy wał i most. A ja zrobiłem coś innego zmieniłem tylne koła to znaczy z alusów na zimówki (opony z felgami) i wibracji znacznie zmalały ale nadal są. Jak myślicie co to może być....???
Witam, problem dotyczy hałasu, wycia w pojeździe Nissan XTrail T32 z 2017 roku z silnikiem 2.0 DCi. Mianowicie tylko podczas prędkości około 90 rozpoczyna się ciche wycie do -95 km/h, najgłośniej zaczyna wyć, gwizdać uuuu jak most w Polonezie do prędkości około 105 km/h. Pojawia się nieokreślone, nie mocno głośne, ale słyszalne wycie, takie typowe Uuuu,...
jaki gaz ma to auto? jesli silnik w bdb stanie to ok ale jesli silnik juz jest w stanie srednim to uwazaj bo ceny do tego "urzadzenia" sa naprawde drogie (wkoncu to Rover). Co do standardowych usterek polonezow to: z rzeczy mechanicznych most most i jeszcze raz most hehehe. poza tym koncowki drazkow kierowniczych, regulacja swiatel ( w zyciu nie widzialem...
Witam co do silnika od 126p totroszkę mocno skacze , ale można go zawiesić elastycznie i mogło by być . Przeniesienie napędu zrobić poprzez wał przegubowy i niech sobie skacze , skrzynia biegów i most jezdny od "Żuka" tylko treba jeszcze przełożenie około 4 razy pomiędzy skrynią a tylnym mostem jezdnym bo byłby za szybki i słaby powinien jeżdzić około...
Witam. Przymierzam się d budowy pojazdu na prad coś w stylu melexa. Mam pradnicę od czołgu T55 o mocy 6,5kW która będzie spełniać rolę silnika. Przeniesienie napedu na koła tylne przez most od malucha ( przekładnia główna po obcieciu skrzyni biegów). Zasilanie ma być z 6 akumulatorów 12V 180Ah połączonych tak aby uzyskac napicie 24V i pojemność 540Ah....
Witam u mnie koła są 16"/6 rolnicze, a nie od osobówek tylko szkoda że nie mam 16"/7.5 lub szersze bo lepiej by mi się jeździło nie topiłbym się bardziej nie czekając na susze, dodam też że nad tylnym mostem mam prawie 500kg żelastwa jako obciążniki bo bez tego nic bym nie zrobił byłby za lekki i żaden SAM na znanym aukcji nie dorównuje mu do uciągu...
Witam Mam zamiar zbudować pojazd Sam, do koszenia trawy i do odśnieżania, w typie Husqvarna Rider, coś takiego http://www.markowysprzet.com/pl/p/RIDER-... . Silnik na tyle, głowica tnąca z przodu, skręcanie na tylnych kołach (może nawet z wspomaganiem) . Buduję z tego co mam, czyli z kompletnego Fiata Cinquecento 900, 39 KM. Wiem, że...
ankuch chodzi mi o to ze ja jade sobie spokojnie, kolo 90km/h z 4 innymi osobami to czesto zaczepia tylem o ziemie, masakra po prostu, a juz nie mowie o zjezdzie z kraweznika, czy podjezdzie tylem, myslalem nad daniem wiekszych odbojow, troche byloby problemow z mocowaniem....a nie wybilo by mi dziury w podlodze? :) bo jak dam wiekszy odboj, to do niego...
Wtrącę się w temat według mnie szkoda twojej roboty pieniędzy i czasu za ok. 2tys kupisz gotowy ciągniczek na tablicy jedynie do małych poprawek który spokojnie wystarczy ci do tak małego gospodarstwa, a podejrzewam że za 2tys. raczej nie zrobisz sama silnik, skrzynia, most(w sumie masz) reduktor, koła, ramo, przekładnia kierownicza, hamulce, sprzęgło...
(at)krocze Zgaduję, że nigdy nie jechałeś Plusem. To zupełnie inne auto niż Borewicz i przy podanym budżecie nie będzie gorsze od konkurencji. Ale nikogo nie namawiam na siłę, podaję Poloneza Plusa jako jedną z opcji do rozpatrzenia. Nie ma sensu więc się rozpisywać zwłaszcza jeśli na temat Poloneza nie ma się nic sensownego do powiedzenia. Większych...
http://obrazki.elektroda.pl/6542774300_1... Witam. Ciągniczek stworzony został w celu prac ogrodowych. Posiadam duży ogródek, w związku z czym nie widziało mi się przekopywać go ręcznie :-) i dlatego stworzyłem pomocnika. Ciągnik posiada silnik od motoru WSK 125. Skrzynia biegów od Trabanta służy jako tylny most. Na oryginalnych felgach...
Witam ja mam ciągnik robiony typu sam na maluchu i już około10 lat pomaga w gospodarstwie tylko ja się męczę bo tereny górzyste i albo pociągnie albo nie pociągnie pojedzie albo nie pojedzie wyjedzie pod górkę nie wyjedzie bo brak w nim blokady różnicy brak WOM brak hydrauliki brak 4x4 ale jak dotąd to spisuje się dobrze i teraz co do silnika to ani...
Witam wszystkich. pozwoliłem sobie przeczytać ten temat i przeanalizować kilka tematów, na youtubie jest seria filmików "how to built a tank" czy jakoś tak, wiem, że o tym wszyscy wiedza ale chciałem podsumować. facet tam zrobił rozdzielacz napędu z pasków klinowych, fajne rozwiązanie ale jak się ma silniczek od pompy o mocy 2 km. w warunkach domowych...
W Polonezie Caro jak się okazało mam stare radio, które już dawno temu wysiadło przylutowane na stałe. Nie ma żadnej kostki, tak więc trzeba będzie przylutować ISO chcąc podłączyć nowsze radio. Problemem będzie rozpoznanie kabli. Tak więc byłbym wdzięczny, jeśli ktoś powie mi, czy dobrze myślę, a jeśli nie, to niech naprowadzi mnie na właściwy to rozumowania....
A teraz najlepsze - różnica prędkości (podawana przez producenta w instrukcjach obu samochodów) wynosiła 5km/h.Poldolot z gaźnikowym chyba 150 /155 a rover 155/160. Nie rozumiem jak ten sam samochód z silnikiem o większej mocy (rover 103KM) nie jest wstanie wyraźnie szybciej jechać .Nawet miałem taką teorię że skrzynia biegów była inna (inne przełożenie...
Tak filtr paliwa był wymieniany ostatnio jakieś 25tys km temu więc chyba nie ma potrzeby bo wsumie wacha jest mu tylko potrzebna na rozpałke, a kiedyś wcześniej był wymieniany przy przebiegu ok 100tys no to tamten był zanieczyszczony bo bo pompka słabo tłoczyła przez niego, w ogóle na początku to nie mogłem znaleźć tego filtra bo GLI mają pod maską...
zbiornik z pompą kupiłem bo stara się stopiła, jej siatkowy filtr był porwany. widziałem jak jeździł polonez z tą "nową" pompą. nie było więc potrzeby mierzenia ciśnienia paliwa. czujnik temperatury nie wskazywał nic, na zimno i na gorąco. stary potencjometr nie pokazywał nic. sonda nie pokazywała nic. pasek i koła wymieniłem bo nic nie wiedziałem o...
Znalazłem dwie firmy. Jedna z nich nigdy czegoś takiego nie robiła ,ale napisali, że podjęliby się takiego tuningu ,a koszty to około 30tyś (bez tuningu optycznego). Druga firma z tego co się dowiedziałem przekłada silniki i robi nawet samochody prototypowe oraz przeróbki wedle uznania klienta. Przykładem może być Fiat 126p bis: Tekst skopiowany ze...
A wedle mnie przy silniku 6,5KM most od żuka jest najlepszym możliwym rozwiązaniem. Ja u siebie mam most od żuka + skrzynia żuk 4B + 4 cylindrowy diesel o pojemności 1.5 (turbodoładowany) z oryginalną skrzynią i powiem szczerze, że urwać półosie w żuku to trzeba umieć. Ja u siebie na tyle mam wrzucone ponad 500kG dociążenia, z przodu tura z łyżką od...
Witam! Jeżeli chcesz posprawdzać to i owo to zmierz sobie na początek napięcie akumulatora na zgaszonym silniku potem na pracującym a na końcu powłączaj wszystkie odbiorniki żeby maksymalnie obciążyć instalację. Napięcie nie powinno spaść poniżej 13.5V. Dalej - PODSTAWA pasek rozrządu, jeżeli nie znasz jego faktycznego przebiegu to wymień profilaktycznie...
Od roku jestem posiadaczem Omegi 2.2 dti'2001. Poprzednio miałem Poloneza którym jeździłem od nowości. Samochodzik byłby super gdyby nie blacharka. Zrobiłem nim ponad 110 tys km. Lałem paliwo i wymieniałem olej ( od nowości Mobil1 5W-40). Z poważniejszych usterek była wymiana uszczelki pod głowicą , ale rdza nie dawała mi spokoju( no i wyjący tylny...
Przedstawiam schemat solar tracker-a na układzie L272M i jasno świecących czerwonych diodach LED. Układ działał, kiedy diody były rozchylone o niewielki kąt i oświetlane ciągle przez słońce. Reagował również poprawnie kiedy diody były przylutowane prosto i przykryte przesłoną. Jeśli dioda wychodziła z cienia silnik wycieraczek obracał się w odpowiednim...
polonez światła tylny polonez tylny zawiesić chłodnica polonez polonez chłodnica
elektrozaczep częstotliwość symphony telefon odwrotnie głośność
pralka indesit iwsc51051 opryskiwacz pilmet
Citroen C3 2014 VTI 1.0 - Błąd P1336 i nierówna praca Czas ładowania kamery Panasonic HD-SD60