Z ta linką przy kierownicy, to już trochę przesadziłeś :D Tak miały duże motocykle z ii wojny swiatowej i ich rosyjskie podróby patrz MK. Teraz robi sie to na procesorach. Sam zapłon w wersji CDI nie wymaga aku i jest banalnie prosty. Jednak zapłon ze zmiennym, w sposób kontrolowany, wyprzedzeniem wymaga procesora a procesor stałego napiecia 5 lub 3.3V....
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
W takim wypadku zsumowane napięcie nigdy nie spadnie do zera przez co tyrystor się nie wyłączy. Wystarczy, aby w "dołkach" sinusoidy napięcie zasilające (czarne - patrz rysunek) schodziło poniżej SEM akumulatora (czerwone). http://obrazki.elektroda.pl/9655564100_1... md-dario , istotny jest tutaj stosunek impedancji wewnętrznej prądnicy...
czy mam rozumieć, że wysadzamy coś w powietrze? to lubie! 8) jeśli tak to po prostu można użyć grubego kabla, ale większość zależy od tego, co jest na drugim końcu - jaki zapłon (powinien mieć duży opór) w sumie może się udać, ewentualnie dodać jeszcze kondensator - dojdzie więcej energii ja bym radził zrobić inaczej: przetwornica---------40m--------kondensa...
No właśnie! To zależy z jaką dokładnością czasową ma działać ten układ? Jeśli nie ma to specjalnego znaczenia to można zastosować ten układ z lampy błyskowej, który zaczyna świecić neonówkę po osiągnięciu na kondensatorze określonego (przez dzielnik) napięcia i wtedy może nastąpić zapłon palnika. Najlepiej jednak do tego celu nadawałby się tyratron....
J Transoptor + dioda zenera (transil) na jego wejściu to chyba najlepsze rozwiązanie. też właśnie myśle nad tym rozwiązaniem ale czy przepięcia nie spowodują przekłamań? Oscylacje napewno sie pojawią i taki układ będzie generował długi impuls a za nim kilka kruciutkich (tak sobie wyobrażam bo może ich być kilkdziesiąt) - najprostrzą radą na to jest...
KY202 to tyrystory 10 A i w zależności od literki miały różne napięcia. Te z literką M miały 400V. W tym układzie tyrystor rozładowywał przez cewkę kondesator 1 mikro.
Jak masz oscyloskop, to zobacz impulsy na bramkach tyrystorów. Nie masz oscyloskopu - wylutuj tyrystory i je obmierz. Bramka - katoda powinna przewodzić w jedną stronę. Anoda - katoda i katoda - anoda nie powinny przewodzić. Podajesz odpowiednio duży prąd bramki, tyrystor zaczyna przewodzić (formalnie następuje zapłon tyrystora, ale to się kojarzy z...
Przecież to jest zapłon typu DC-CDI. Nie będzie napięcia na cewce zapłonowej, a nawet przy sprawnym zapłonie nie zmierzysz tego miernikiem, jedyna szansa to zobaczenie impulsu oscyloskopem. Na początek należy sprawdzić czy działa przetwornica, czy buduje napięcie na kondensatorze CDI. Warto sprawdzić też diody i tyrystor w układzie CDI. Posprawdzaj...
Do zapłonu elektronicznego pracującego z tyrystorem potrzebny tyrystor o parametrach BT 10A 700V Dodano po 14 Dokumentacja do ww zapłonu tyrystorowego pracującego z napięciem 12V jest dokładnie opisana w książce Elektronika w moim samochodzie.
Standardowy zapłon działa tak, że uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej zostaje na krótki czas podłączone do akumulatora, następnie to połączenie jest przerywane i to powoduje wygenerowanie sporego napięcia już w uzwojeniu pierwotnym, a wysokiego we wtórnym. Ale żeby to dobrze działało, ten czas "ładowania" cewki powinien być stały i układ musi zaczynać...
Witam, zrobiłem do swojego Ogara 200 (silnik Jawy) zapłon AC-CDI. Zamontowałem impulsator i dorobiłem wyzwalacz z kawałka blachy. Do oryginalnej cewki zapłonowej, która daje ok. 6V podpiąłem uzwojenie wtórne transformatora 230/12V. Na uzwojeniu pierwotny w zależności od mocy kopnięcia otrzymuje 60-120V~, które idzie na moduł. Impulsator daje ok. 0,2V~....
Jak będę miał trochę luźnego czasu, to pokombinuję z tymi blokami tyrystorowymi. To mi nie daje spokoju, że przy sprawdzaniu za pomocą akumulatora i żarówki zachowuje się jak normalny tyrystor. Wystarczy delikatnie, na ułamek sekundy dotknąć do plusa akumulatora i następuje zapłon tyrystora, żarówka świeci. Po rozłączeniu obwodu żarówka do świecenia...
Po podaniu napięcia tyrystor będzie cały czas przewodził, aż do momentu gdy w obwodzie głównym prąd przestanie płynąć, lub gdy prąd będzie na tyle niski, że tyrystor się wyłączy. Oczywiście zapłon tyrystora, bo tak to się nazywa też występuje przy określonym napięciu.
Kiedy dałem obciążenie i ponownie włączyłem obwód bramki na chwilę tyrystor zaczął przewodzić mimo że obwód bramki został odłączony. Tak działa tyrystor, nadal przewodzi prąd po ustaniu sygnału sterującego bramką. Traci on tę właściwość dopiero po zaniku prądu obciążenia. Wówczas konieczny jest ponowny zapłon tyrystora.
To co piszesz miałoby sens gdyby nie mostek na wejściu. W tym układzie kondensatory ładują się w ciągu każdego półokresu. Tyrystor zaś przewodzi co drugi: po zapłonie rozładowuje kondensatory, następnie przez cały okres zamyka obwód mostek-opory-tyrystor. Zamiast mostka potrzebna jest pojednyncza dioda i odpowiednie włączenie transformatora (fazowanie)....
Jak dam takie wartości to tyrystora nie wzbudzę, przy rezystancji ok 2kΩ mam ok połowę napięcia sieci na odbiorniku. Tyrystor i tak przewodzi w jednym kierunku. Albo w tej szlifierce był mostek prostowniczy, albo konstruktor wsadził tyrystor zamiast triaka, żeby ograniczyć moc o połowę. Zapłon tyrystora następuje wskutek rozładowania kondensatora...
zapłon tyrystora nastepuje w momencie przekroczenia prądy wyzwolenia bramki , a więc nrastająca połowka napięcia na anodzie wywołuje przepływ prądu bramki Ig =(( Uanody - deltaU diody (0,7V) / R + Rbramka -katoda ) i gdy ten prąd zostanie przekroczony następuje zapłon (ten prąd podawany jest w parametrach tyrystora) . Po zapłonie napiecie na anodzie...
Takj, istnieje zjawisko spadku energii iskry ze wzrotem obrotów. Dobrze myślisz.Spięcie cewek nic nie da. Jedyne moim zdaniem wyjście to przerobić zapłon na kondensatorowy. Poczytaj o CDI: Capacitive Discharge Ignition. Po polsku to jako "zapłon tyrystorowy" funkcjonuje. W skrócie: odpowiednio wydajna przetwornica ładuje kondensator do ok. 400V a w...
Dzięki za wskazówki, pod J8 będzie podłączona kontrolka LED wraz z buzzerem (na poprzednich schematach zawarty na schemacie układ) po prostu zdecydowałem że ta część układu znajdzie się na osobnym PCB. U2 przecież wyłącza ładowanie wysterowując Q7, jednocześnie zapewniając izolacje pomiędzy obwodem ładowania a wyzwalania (co uważam za niezbędne, jest...
Tyrystor można wykorzystywać jako ciekawy zasilacz beztransformatorowy. Jak zapłon tyrystora będzie mocno opóźniony to napięcie szczytowe będzie znacznie niższe niż te 325V. Jest to o tyle ciekawa alternatywa względem popularnego szeregowego kondensatora, że można z takiego zasilacza wyciągnąć znacznie większy prąd i jest on bardziej kompaktowy (brak...
Zobacz tutaj: Poprawiony załącznik
Witam Mam taki problem. Jak podłączyć tyrystor lub jaki tyrystor, żeby zapalał i gasł używając jednego przyciska.
A dlaczego mostek jest lepszy od żarówki czy innego rezystora ? Bo spadek napięcia nigdy nie wynosi zero. Minimalny spadek napięcia wynosi te 0.6V (prąd zerowy można olać jako nieistotny), przy większym prądzie może dojść do okolic 1V. Obniżamy maksymalne napięcie jakie pojawi się na zaciskach. I wtedy nie ma fizycznej możliwości żeby przeładować akumulator....
Czyli dopiero odcięcie napięcia doprowadzanego do transformatora może na dobrą sprawę wyłączyć prostownik? Nie, napięcie ma częstotliwość 50Hz, tyrystor wyłącza się podczas przechodzenia napięcia przez 0 (okolice 0V) Prąd reguluje się poprzez zmianę kąta zapłonu tyrystora.
Mam problem z zapłonem który wykonałem do WSK 175. Zapłon wykonany wg schematu. http://obrazki.elektroda.pl/6747516900_1... Wszystko ładnie działa iskra jest, pojawia się problem gdy chce ustawić zapłon. Otóż iskra jest tylko w pewnych zakresach (określonych kątowych położenia wału) i akurat jest tak że w momencie zapłonu zanika. Mam...
czy eksperymentowanie z różnymi elementami zastosowanymi w tym module może to dodatkowe opóźnienie wnoszone przez moduł zmniejszyć do minimum ? Np. czy będzie różnica stosując tyrystor BT151 lub TIC126. Po pierwsze w układach zapłonowych mówimy o wyprzedzeniu zapłonu, a nie o późnieniu. Elementy, które zmieniłby wyraźnie chatakterystykę zapłonu to...
Złapałem znikające napięcie z cewki sterującej zapłonem i odnalazłem uszkodzoną izolację na przewodzie do wyłączania zapłonu. Stąd brak 2 V AC po podłączeniu modułu. Po wypięciu przewodu z modułu iskra piękna. Tylko silnik odpala się do tyłu. Regulacja kąta zapłonu nie daje efektu. Co może stać za takim zachowaniem? Ceweczka sterująca zapłonem nowa....
Na wstępie chciałbym się przywitać bo piszę tu pierwszy raz, mój problem tkwi w awaryjnym zapłonie mego lekko przerobionego rometa tzn. zapłon jest bateryjny bez modółów i innych cudów więc jak się pewnie wszyscy domyślają mam problem z kondensatorem i przerywaczem chodzi o to że kondensator jeśli nei padnie po kilku sekundach to pada po dniu czasem...
W przeciwieństwie do tranzystora wyzwolony tyrystor nadal przewodzi prąd po ustaniu sygnału sterującego bramką (brak przyłożonego napięcia do bramki), co jest zaletą (brak dodatkowych strat sterowania). Traci on tę właściwość dopiero po zaniku prądu obciążenia (poniżej wartości prądu przewodzenia, minimalny prąd podtrzymania) lub przy odwrotnej polaryzacji...
Skoro po podaniu dodatniego napięcia względem anody nstępuje zapłon tyrystora i tyrystor przewodzi póki płynie przez niego prąd, to jak chcesz sterować płynnie prądem stałym? To będzie praktycznie sterowanie on - off. A czy nie lepiej dać tam tranzystor? I masz płynną zmianę prądu. A tyrystor można np użyć do tyrystorowego prostownika regulowanego.
Nie wiem, czy w tym przypadku ma to znaczenie, podłączenie impulsatora do modułu, nie wiem jak w tym przypadku jest to realizowane. U mnie w agregacie prądotwórczym z zapłonem cdi, jak wystąpił brak iskry, okazało się, że padł tyrystor w module, ale sprawdziłem wszystkie elementy: cewkę zasilającą, moduł i samą cewkę zapłonową. I przy sprawdzaniu cewki...
J/w do WSK175 (DUDEK) zamontowałem el.zapłon na tyrystorze tzn. prztwornica ładuje kondensator 1uF/400V do ok.300V ,te napięcie rozładowywane jest przez cewkę poprzez tyrystor sterowany z przerywacza mechanicznego.Nie mierzyłem napięcia iskry ale przeskakiwała z 3cm do masy. Z tym zapłonem wsk spisywał sie doskonale,przyśpieszenia rewelacja,predkośc...
Twórca tego prostownika dołączył stosowny opis. Fragment z zamieszczonego pdf-a w pierwszym poście: "Rezystorem PR2 reguluje się napięcie wyłączenia ładowania tak, aby przy napięciu na zaciskach akumulatora równym 14,4V nastąpiło wysterowanie tranzystora T3. Spowoduje to spadek napięcia na kolektorze T3 i na bazie T2 do wartości bliskiej zeru, tranzystor...
A nie myśleliście z układem zapłonowym od silnika od łodzi albo piły? Jest to normalny zapłon tyrystorowy. Cewka daje około 200V które jest prostowane i ładuje kondensator 200-470 nF no i dalej tyrystor i cewka zapłonowa. Sterowanie tyrystora pozostawiam do rozważenia, czy wykorzystać kształt napięcia z cewek zamonotwanych pod magnetem (przejście przez...
Wymień tyrystor na mocniejszy. W fabrycznym tyrystorowym module zapłonowym TUZ1 pracuje tyrystor BTP10-700 tj. 700V 10A Ponadto kondensator powinien być 1uF na 600V.
Witam z powrotem. Sprawa jest taka, że już dostałem tyrystor na 600v. i inne części też. Płytkę zrobiłem elementy wlutowałem. a tu szok. nie działa... powiedzcie jak ma być podłączony tyrystor. Która nóżka do czego. I jeśli ktoś ma już taki zapłon. To powiedzcie jakie napięcia maja być na poszczególnych elementach... Czekam na rade. Jak tak patrzę na...
Sam sobie odpowiadam, ale temat jest już rozwiązany. Ale dla potomności podaję rozwiązanie. Przyczyną problemów był oryginalny moduł zapłonowy (CDI) Kymco. Nie dlatego, że był uszkodzony, ale z powodu jego konstrukcji. Moduł ten na wolnych obrotach opóźnia zapłon (i słusznie), a wraz ze wzrostem obrotów przyspiesza aż do obrotów granicznych (blokada),...
Tu tyrystor jest zasilany prądem stałym tętniącym ( bardzo mała pojemność C3 ), jeśli zasilisz go prądem stałym to już się nie wyłączy. W przeciwieństwie do tranzystora wyzwolony tyrystor nadal przewodzi prąd po ustaniu sygnału sterującego bramką (brak przyłożonego napięcia do bramki), co jest zaletą (brak dodatkowych strat sterowania). Traci on tę...
Problem jest dziwny bo po kilku-kilkunastu minutach motor "nie pali" jest to przyczyna chyba cewki WN butelkowej. Zwykłą, w zapłonie mam nową więc wykluczam ją. Czy może być tak, że nagrzewa się ona i nie daje później iskry? Jaki stosujesz tyrystor? Jak wygląda radiator tyrystora? Nie jest za mały? Tyrystor to: BTB12 600BW Nie mam radiatora, sam się...
Zacząć należy od tego, że napięcie na C6 przy odłączonej anodzie tyrystora powinno być równe napięciu na palniku. Jeżeli tyrystor nie ma przebicia to przy braku impulsów wyzwalających na bramce , napięcie na C6 również powinno być takie jak na IFK. Napięcie na C5 powinno być piłokształtne. Na zapłon palnika ma wpływ polaryzacja impulsów wysokiego napięcia...
Z tyrystorowym układem zapłonowym może pracować dowolna cewka zapłonowa.Poza tym przy kluczyku włączonym w stacyjce w pozycji zapłon na cewce zapłonowej nie ma napięcia gdyż nie ma impulsu z młoteczka. Sprawność cewki w tym układzie jest bardzo wysoka gdyż napięcie w impulsie na nisko omowym uzwojeniu podane przez tyrystor wynosi około 330V.Przerwa...
12 lat jeżdziłem zaraz po tym jak wyszła mi gwarancja na malucha na zapłonie elektronicznym. styki były przez tyle lat jak nowe, prąd sterowania niewielki.Przetwornica sasilana z aku podawała napięcie stałe około 320V ładując kondesator 1 uf 600v gdzie napięcie pojawiało się na uzwojeniu wtórnym cewki poprzez tyrystor którego bramka była sterowana tradycyjnym...
Witam, W starym Porsche pękła cewka zapłonowa i wylał się olej. W konsekwencji nastąpiło uszkodzenie modułu zapłonowego Bosch 0.227.300.004 Znalazłem stronkę: http://forums.pelicanparts.com/porsche-9... gdzie jest schemat, zdjęcia i opis. Tyrystor Thy uległ uszkodzeniu. Niestety...
Może tu wystąpić spory problem z galwanicznym połączeniem "owych mas" - w razie potrzeby mogę wytłumaczyć dokładniej, jak znajdę więcej czasu - a tak na szybko to proponuję zastosować transoptor - czyli odizolować galwanicznie oba układy - inna sprawa, że należałoby uformować impulsy wyzwalające tyrystor i zapłon lampy, bo wynik może (choć nie musi)...
Jestem mechanikiem z wykształcenia ale to co już wiem to ten potencjometr odpowiada za rozpoznanie cyklu zapłonu (wysterowuje tyrystor tylko w momencie przejścia specjalnie ukształtowanej szczeliny magneta koła magnesowego nad cewką sterującą. przy ustawieniu niskich obrotów eksploatacyjnych jak rozumiem zapłon nastąpi nawet przy niskich obrotach (łatwy...
Schemat okazał się nieprawidłowy! Rozebrałem oryginalny moduł i są tam całkowicie inne części. Jest tyrystor 2n6399 jeden kondensator 10uf jeden jakiś większy i kilka diód. Nie wymieniałem ich bo mogę tylko popsuć. A może by tak zrobić zapłon bateryjny? Jest pewnie lepszy od zwykłego. Mam wtedy stabilniejszy silnik. Jutro spróbuje podłączyć ten moduł...
Prawdopodobnie padł tyrystor w tym module. Wygląda na to, że jest to zapłon cdi ładowany i wyzwalany tą samą cewką. Miałem podobny przypadek w chińskim agregacie prądotwórczym. Tu jest schemat takiego modułu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
jak wychodzi 5 kabli to: 1 to jest masa 2 to prądowy na regulator i światła 3 to pradowy do cewki na świece 4 to prądowy podający impuls na tyrystor żeby był przeskok iskry 5 do regulatora na ładowanie akumulatora ten zapłon działa na zasadzie otwierania i zamykania tyrystora ,bez modułu nie pojedziesz regulator do jazdy nie jest potrzebny ,tylko do...
Uscislam 8E miał zapłon bezprzerywaczowy, na tyrystorach. Wcześniejsze wersje bez E miały przerywacz. Ze schematem raczej trudno będzie. Tam częstą usterką były pękające płytki i tu bym szukał przyczyny na początek. Ale ogólnie wietieroki to niewdzięczny temat zwany zemstą stalina.
Ja robiłem swego czasu coś nieco innego i to nie tylko do wsk ale do wszystkiego co się ruszało :) jest to bardziej moduł wyładowczy który zrobiłem kumplowi do mińska za całe 15 zł ( iskra jest dużo bardziej intensywna niż w module przedstawionym w 1 poście (był to mój 1 prototyp) Diody zenera nie ma potrzeby montować ale jak ktoś chce ... fotka przedstawia...
Układ tzw CDI (capacitor discharge ignition - zapłon z rozładowywanego kondensatora (wolne tłumaczenie)) jest zbudowany najprościej jak sie da - chodzi o wzgledy awaryjności najlepsze są najprostsze rozwiazania. Kondensator ładowany jest przez jedną diodę (tylko jedna = jedna połówka zasilania). napięcie kondensatora jest doprowadzone przewodem do cewki...
Witam może nie na temat ale do MZ z instalacją na 6V proponuje zrobić jakiś zapłon CDI z prostą przetwornicą .Możesz ją zasilić nawet 5V. Ostatnio robiłem ten http://www.ot40.com/cdi_ignition.htm . Tyrystor możesz sterować z przerywacza bez procesora. Iskra na standardowej cewce MZ ma długość ok 2-3 cm pozdrawiam
Na stronie 29 instrukcji jest schemat modułu,ciekawe skąd on wie czy ma czytać wolne obroty czy szybkie ? Strona ze schematem modułu to 2-9 a nie 29! Moduł nie ma żadnej logiki. To prościzna. Zasada opiera się na różnej ilości zwojów impulsatorów. Ten od wysokich obrotów jest pierwszy w kolejności ruchu znacznika. Gdy jest małe RPM to napięcie przez...
Dostałem układ który steruję maszyną do produkcji paszy, ale nie sprawny. Jest tam automatyka która zależnie od obciążenia silnika podaje odpowiednią ilość zboża. I właśnie ten element nie działa. Jest tam tyrystor 2n3525 i chciałem sprawdzić jego sprawność, wykonałem taki układ http://db.tt/2C2MpVQU tyrystor zapalił żarówkę, ale odłączenie bazy powodowało...
Cześć.Sterowanie kontem zapłonu tyrystora tak jak jest w Twoim kolorofonie sieje bardzo dużo śmieci i to powoduje trzeszczenie,buczenie.Można zastosować filtry kondensator i dławik dławik dobrany do prądu jaki będzie przepływał przez tyrystor.Tylko włączanie tyrystora w zerze eliminuje zakłócanie ale też nie w 100%.
Wysyłasz na Atmege info o przejściu napięcia sieci przez 0 i po określonym czasie załączasz tyrystor. Opóźnieniem regulujesz moment zapłonu tyrystora. Żadne 100uF... Atmega ma dostawać dodatnie połówki napięcia sieci. Zrób ten schemat co zamieściłeś do Arduino (z transoptorami).
Części przyszły w zeszły piątek. Poskładałem układzik. http://obrazki.elektroda.pl/2254525700_1... http://obrazki.elektroda.pl/9661536800_1... Następnie podłączyłem układ do obwodu w którym ma pracować. http://obrazki.elektroda.pl/7735535200_1... Aby układ działał jak trzeba musiałem przeciąć drucik(widoczny...
Może warunek rozłączenia grzałki w programie ma błąd? Przy okazji, wytłumaczy może mi któryś z kolegów co oznacza ten akapit z wikipedii na temat tyrystora? Rozumiem, że póki płynie prąd > prądu podtrzymania tyrystor przewodzi, gdy spadnie to przestaje. Dla DC raz wyzwolony będzie sobie przewodził i przewodził. W obwodach prądu przemiennego powiedzmy...
Przy takim coilgunie przyda się kilka przełączników "spust" który będzie przyłączał napięcie do bramki tyrystora i go tym samym uaktywniał.(1) "rączka przeładowania" który będzie tym rozwierającym obwód główny tyrystora.(2) I dodatkowo ja bym dodał przełącznik który będzie rozłączał przetwornicę.(3) Po kolei to by wyglądało tak: Masz nienaładowany bank...
W czym problem z naprawą oryginału. Zalewe masz przeźroczystą, nawiercasz się do punktów lutowniczych wiertełkiem 1mm i robisz pomiary. Tam najczęściej pada tyrystor i kondensator. Wymiana nie jest problematyczna, wystarczy wyfrezować żywicę i podlutować tyrystor BT136/600 i moduł gada jak nowy :)
http://obrazki.elektroda.net/3_120051642... Witam Przedstawiam wam projekt stroboskopu, który sam zaprojektowałem. Głównym celem było wyeliminowanie rezystora ładującego kondensatory główne, który musiał być dość znacznej mocy. Niektórzy zastępowali go dławikiem od świetlówek. Ja wykorzystałem tyrystorowe sterowanie ładowania. Jedyną wadą takiego...
A tak w ogóle o co ci chodzi??? Po co ten post? Czy coś sensownego wnosi do dyskusji? Najpierw aby dawać dobre rady proponuję temat samemu "przerobić". Czyżbyś się zapatrzył na polityków i snujesz insynuacje? Przy rozruchu częstotliwość prądu z magneta to zakres 3 Hz do 20 Hz (zależy od ilości cewek na obwodzie) Częstotliwość prądu zależy przede wszystkim...
dostalem od kolegi zepsutą lampę stroboskopową bo chciałem ustawić sobie zapłon w sam.Lampa jest polskiej produkcji (MERATRONIK) TESTER LS N.8406 .Z lampy jest wylutowany tyrystor btp129/750 nie wiadomo dlaczego, może jest padnięty.Tentyrystor jest ciężko dostępny i stosunkowo drogi bo lampa była by mi potrzebna zaledwie kilka razy .Czy ten tyrystor...
Z kupnem tego to cięzka sprawa bo ruskie już nie przyjeżdzaja do nas handlować ale chcę powiedzieć ,że mi to się udało to naprawić. Są w tym zapłonie dwa słabe punkty a w sumie to Wania to nieźle wydumał toć to przecie zapłon elektroniczny bezstykowy. Pierwszy to jest tam tyrystor zalany w struktórze ale go widać a drugie to kondensator dosyc duże buraczysko...
Witam posiadam Rometa z elektronicznym zapłonem (brak przerywacza) mam problem z zapłonem (moduł "telpod gl133"). Ten motorower niema iskry impulsator działa cewki w magnecie tez dają prąd a cewkę wysokiego napięcia podłączyłem od ogara i tez nie było iskry, więc stawiam na moduł proszę o pomoc mam już schemat modułu tylko nie mam wartości elemętów....
Witam. Ostatnimi czasy po pełnym zrozumieniu działania silnika od strony mechanicznej zacząłem interesować się stroną elektroniczną jak i elektryczną. Posiadam taki tam chiński motorowe z prostym jak budowa cepa silniczkiem 139FMB - jednocylindrowiec chłodzony powietrzem. Do tego moduł zapłonowy CDI no i dodatkowy moduł podpięty pod CDI tzw. ogranicznik...
Oczywiście masz najzwyklejszy zapłon CDI, nie żadne immo? Ja to widzę tak. Gdzieś w instalacji masz przebicie, albo z powodu zamoczonej instalacji albo gdzieś się rozlał elektrolit z akumulatora na instalację elektryczną. Też możliwe że brakuje gdzieś masy w części instalacji i to będzie robić podobny efekt. To że pojawia się tylko jedna iskra może...
Witam, polutowałem układ ze schematu, podłączam do motocykla i jak kopie starterem to jest iskra i to bardzo mocna, ale jak już chce odpalić to zagada, zgaśnie i iskry już nie ma :( (po module). Moduł dostaje napięcie z cewki na stojanie (na wolnych obrotach ,jak kopie starter to ma około 50 V) tj. wejście J1 na schemacie. J2 są to wejścia od czujnika...
Witajcie. Na wstępie chciałem prosić o wyrozumiałość ponieważ jestem poczatkujący. Znalazłem na tej stronie zabezpieczenie do samochodu na dotyk. http://www.elektroda.net/download/dwpl.p... Tzn. dotyka się palcem masy samochodu oraz ukrytego wyjścia z układu i załącza się przekaźnik 12V. Udało mi się zmontować ten układzik...
W tym schemacie nie ma żądnej kontroli ale jeżeli zamiast ne555 który generuje jakąś częstotliwość wsadzić zwykłe platynki?? Miałem zapłon elektroniczny bez akumualtorowy i iskra była całkiem całkiem a teraz jest taka słaba i nawet nie wiem czemu bo moduł zdaje się być sprawny. w załączniku schemat zamiast kondensatora 1uF 600V dałem dwa kondensatory...
Od dłuższego czasu szukam w internecie/forum schematu regulatora ładowania, który działałby podobnie jak regulator w alternatorze tzn. załączał by tranzystor lub jakis inny element wykonawczy który działałby jak przekaźnik ale nim nie był wtedy gdy jest spadek napięcia i rozłączał gdy będzie jego wzrost. Napięcie jakie by miał utrzymywać na akumulatorze...
Witam serdecznie Mam taki problem z w/w motorem to jest kros.Kolega zrobil remont kapitalny silnika bo byl zajechany.Problem jest z zaplonem , na poczatku myslelismy ze cos z mechanika ale okazalo sie ze po podlaczeniu lampy zaplonowej zaplon zamiast przyspieszac wraz ze wzrostem obrotow to opoznia sie i to znacznie nawet 30stopni.Wynikem tego jest...
Witam wszystkich. myślałem,ze temat umarł ale jak widzę zaczyna pomalutku się rozwijać. Jako autor tego tematu pozwolę sobie dodać kilka słów na temat przecinarki. Miną co prawda prawie rok ale przeprowadziłem kilka prób i zastanawiam się nad tym czy koszty takiej przecinarki wykonanej domowym sposobem nie będą porównywalne z tanim fabrycznym urządzeniem....
Proszę Pana jak mi wiadomo zawsze były problemy z elektryką w czwórkach... rzadkością jest spotkać właściciela, który zadowolony był ze świateł, ładowania i całej elektryki... ludzie nagminnie podłączali zapłon na krótko czyli w ogóle nie było świateł tylko podłączali czerwony kabel pod cewkę Wysokiego Napięcia :shii: .... i nie jestem pierwszym właścicielem...
xbandy ( tprzemo ), piszę tutaj bo akurat gg nie działa a na forum nie można pisać. Czy przy podłączeniu Twojego iskrownika z drugim Simsonem połączyłeś masy między Twoim a drugim Simsonem? Bo jeśli nie, to prąd nie mógł przepływać. Jeszcze mnie zaciekawił problem opisany na drugim forum, że jak zamienisz przewody z iskrownika to pojawi się raz iskra....
Posiadam od 3 lat kocioł gazowy Ulrich Kondensich KOMPRESSOR KO21 (dwufunkcyjny). Gwarancja już minęła. Awarii uległa płyta sterownika o oznaczeniu 70153.3. Kocioł wyświetla kod błędu E03 (brak detekcji płomienia). Grzanie CO lub CW jest niemożliwe. Resetowanie kotła nic nie daje. Wszystkie pozostałe elementy kotła są sprawne, kocioł po serwisie, wyczyszczony...
Witam! Już od roku walczę z simkiem i cały czas przegrywam.. mam stale ten sam problem.. na biegu jałowym gaśnie przy 3k obrotów, przy włączonych światłach przy 4k. Wyeliminowałem całkowicie możliwość usterki mechanicznej, praktycznie całość jest nowa, od karterów przez cylinder na wszelkich uszczelkach kończąc. Sprężanie jest takie jak by nawet fabryka...
Panowie pomozcie bo ja juz mam dosyc!!! kumpel spytal mnie czy nie zrobilbym mu stroboskopu na sylwestra??stwierdzilem dlaczego mu nie pomoc! poczytalem tematy na forum i do roboty! stwierdzilem ze najprosciej i najtaniej bedzie troszke przerobiony j-23 i tak zamiast R1 dalem tak jak piszecie zarowke 40W 230V kondensatory dalem 47µ/400V Samsung...
Witam, Scalaczek TCA 785 jak zapewne zauważyłeś na schemacie jest zasilany bezpośrednio z sieci z zastosowaniem odpowiedniego układu złożonego z rezystora diody prostowniczej i diody zenera. Układ potrzebuje tzw. napięcia synchronizacji, a skoro jest podłączony b. do sieci to ma tą sinusoidę idealną (synchronizację z siecią). Dokładnie nie pamiętam...
Ciekawe czemu zastosowano w tym układzie tranzystor a nie tyrystor jak w klasycznych zapłonach CDI.
Tyrystor jest następcą lampy - ignitronu w którym zapalał się łuk elektryczny, dopóki płynął prąd, łuk się palił, kiedy prąd zanikał łuk gasł i żeby ponownie spowodować przepływ prądu potrzebny był impuls zapłonowy. Były dwa stany, zapalony i zgaszony, tak samo w tyrystorze, z powodu tych podobieństw, do dzisiaj mówi się "zapłon tyrystora". Tyrystory...
Chyba nie będzie to tak prosto sterować zapłonem tyrystorów jak w przypadku ściemniacza do żarówki. Kąt wysterowania bardzo zależy od indukcyjności. Wypociłem taki uproszczony softstart dwufazowy we falstadzie. Model umieszczę w tym drugim Twoim wątku.
Cewki powinny być identyczne. Jeśli będą różne to napięcie i prąd nie będą się równo rozkładać, mogą też wystąpić różne dziwne zjawiska rezonansowe. Chociaż niewykluczone, że na różnych cewkach też będzie działać. Kondensatory zdecydowanie nie elektrolityczne.
To jest nazwa tego urządzenia a zwie się ELEKTRONIKA ale przy tej nazwie jest cyfra chyba 6.Taki model tego urządzenia wykonałem sam i przetestowałem na ww Fiacie 125 Opis takiego urządzenia był zamieszczony w książce ELektryka w moim samochodzie.W jednym ze starych egzemplarzy Młody Technik był też opisany tego typu moduł zapłonowy podobny do tego...
Wszystko już jest (prawie), jeśli potrzebujesz np. tranzystor BC550C to wpisz w wyszukiwarkę *BC550*.
Myślę sobie, że gdyby problemem był impulsator, to brak iskry nie występowałby przy wyższych obrotach ( większe napięcie przy wyższych obrotach ). Myśleć możesz, ale to będą spekulacje lub hipotezy. Trzeba analizować, szczątkowy co prawda, ale schemat, modułu. Podchodziłem do tego kilka razy. zawsze brakowało albo natchnienia albo czasu. Po za tym...
Wiesz może z jakiego powodu obecnie produkowane zapłonniki są produkowane jako jeden, zamknięty element? Ponieważ są typowo elektronicznie sterowane. Twój to jakaś wczesna konstrukcja, i jak widać ze zdjęcia z wymiennym iskrownikiem(zużywa się w czasie eksploatacji). Nowsze zamiast iskrownika mają elektronikę bardziej rozbudowaną, a trafo zapłonowe...
Do czego jest potrzebny układ wykrywania przejścia przez "0"? Do synchronizacji z siecią w momencie "0" sinusoidy, takie załączanie powoduje znaczące zmniejszenie generowanych zakłóceń. Do sterowania fazowego ( regulacja mocy kątem "zapłonu" triaka/tyrystora) takie przekaźniki się nie nadają.
Schemat z załącznika zawiera błędy w stosunku do oryginalnego schematu. Niektóre elementy są zwarte, inne nie podłączone. Brakuje też kondensatora 220nF. Po poprawkach płytka może być np. taka jak na obrazku poniżej. Przed wykonaniem płytki warto zgromadzić elementy i sprawdzić czy będą pasowały rozstawy ich wyprowadzeń i wielkość obudowy. Dotyczy to...
Poszukaj schematów zapłonów tranzystorowych bądz tyrystorowych. Ich zastosowanie miało sens w autach klasy 125/6p poldek itp kiedy zapłonem sterował przerywacz. Można było sie też pokusić o podłączenie generatora 100Hz do przerywacza który na czas rozruchu generował zamiast jednej iskry wiele iskier. Sam zapalałem w ten sposób 126p w 20 stopniowy mróz....
Spróbuj nawinąć cewkę kilkoma przewodami oraz połącz takimi samymi przewodami kondensatory z tyrystorem. Używasz tylko jednego tyrystora do zapłonu?
Ładny schemat. Można powiedzieć, że jest to klasyka gatunku w gatunku regulatorów, ale klasyczny regulator z triakiem kończy się w okolicy mostka prostowniczego. Montujemy tam potencjometr i mamy regulator mocy. W tym urządzeniu rolę potencjometru przejął układ z tyrystorem. Ten układ należałoby dokładnie przeanalizować. Układ z triakiem i diakiem działa...
taki sciemniacz to raczej tani nie bedzie. pewnie ponad stówe kosztuje, a jak sie spali to pienądze tez pujdą z dymem. ja bym tu zastosował prosty układ sterujący kątem zapłonu tyrystora. zasada ta sama co w sciemniaczu ale element wykonawczy mozesz dobrac jaki chcesz, a jego kosz to kilka kilkanascie złotych. schematy tego typu urządzen są łatwo dostępne...
Ja sprawdził bym tranzystory Q1 Q3, jeśli sprawne to sprawdził bym czy podczas pracy są impulsy zapłonu tyrystorów. Ewentualnie zamiast tyrystorów na pająku zamontować tymczasowo zwykłe diody prostownicze i zobaczyć jak zachować się agregat.
Podając odpowiedni impuls prostokątny na bramkę tyrystora mógł byś zmieniać kont zapłonu tyrystora a więc powstał by prosty regulator mocy tych grzałek.
Witam. F1R3G -> (tyrystor) SCR - 400Volt - 4Amp - Sensitive Gate Pozdrawiam.
To jakiś przekaźniki, triak, tranzystory . A nie lepiej prosty włącznik trzypozycyjny lub nawet dwupozycyjne. Przełączasz pozycję 1 masz zasilane gniazdo zapalniczki cały czas w pozycję 2 standardowo po zapłonie to kombinujesz bo jak koń pod górę. Tak zrobiony mam u siebie mam trzy pozycje włączone na stałe tylko z zapłonem i wyłączone na stałe.
Na jednym tyrystorze jest bardzo trudno wykonać płynną regulację , zwłaszcza na zwykłym tyrystorze . Tyrystor ma ograniczony kąt zapłonu od wartości 30° - 150(170)° , poza tym tyrystor prostuje tylko połowę napięcia wejściowego . Poza tym cieszę że ktoś wykonał taki zasilacz, sam mam podobny ale zastosowałem zwykły potencjometr więc zasilacz podziałał...
tyrystor elektroniczny zapłon simson zapłon tyrystor wyłączyć tyrystor
wyświetlacz esp32 wingo schemat antena dookolny kierunkowy
Piekarnik Amica - Niedziałający Sensor Dotykowy: Przyczyny i Rozwiązania Brak regulacji głośności z pilota Panasonic NV-HD 635