Z ta linką przy kierownicy, to już trochę przesadziłeś :D Tak miały duże motocykle z ii wojny swiatowej i ich rosyjskie podróby patrz MK. Teraz robi sie to na procesorach. Sam zapłon w wersji CDI nie wymaga aku i jest banalnie prosty. Jednak zapłon ze zmiennym, w sposób kontrolowany, wyprzedzeniem wymaga procesora a procesor stałego napiecia 5 lub 3.3V....
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
(at)brofran Nie, nie wystarcza. Albo jest zewnętrzny przerywacz i kondensator, jak w Komarku, albo zapłon z tyrystorem albo tranzystorem oraz cewka inicjująca jak w silnikach do kosiarek, np. Kiedyś na Forum opisywałem dokładnie działanie takiego zapłonu, gdzie wewnątrz zalewy izolacyjnej cewki zapłonowej znajduje się kondensator, tyrystor i ze dwie...
W takim wypadku zsumowane napięcie nigdy nie spadnie do zera przez co tyrystor się nie wyłączy. Wystarczy, aby w "dołkach" sinusoidy napięcie zasilające (czarne - patrz rysunek) schodziło poniżej SEM akumulatora (czerwone). http://obrazki.elektroda.pl/9655564100_1... md-dario , istotny jest tutaj stosunek impedancji wewnętrznej prądnicy...
czy mam rozumieć, że wysadzamy coś w powietrze? to lubie! 8) jeśli tak to po prostu można użyć grubego kabla, ale większość zależy od tego, co jest na drugim końcu - jaki zapłon (powinien mieć duży opór) w sumie może się udać, ewentualnie dodać jeszcze kondensator - dojdzie więcej energii ja bym radził zrobić inaczej: przetwornica---------40m--------kondensa...
No właśnie! To zależy z jaką dokładnością czasową ma działać ten układ? Jeśli nie ma to specjalnego znaczenia to można zastosować ten układ z lampy błyskowej, który zaczyna świecić neonówkę po osiągnięciu na kondensatorze określonego (przez dzielnik) napięcia i wtedy może nastąpić zapłon palnika. Najlepiej jednak do tego celu nadawałby się tyratron....
J Transoptor + dioda zenera (transil) na jego wejściu to chyba najlepsze rozwiązanie. też właśnie myśle nad tym rozwiązaniem ale czy przepięcia nie spowodują przekłamań? Oscylacje napewno sie pojawią i taki układ będzie generował długi impuls a za nim kilka kruciutkich (tak sobie wyobrażam bo może ich być kilkdziesiąt) - najprostrzą radą na to jest...
KY202 to tyrystory 10 A i w zależności od literki miały różne napięcia. Te z literką M miały 400V. W tym układzie tyrystor rozładowywał przez cewkę kondesator 1 mikro.
Jak masz oscyloskop, to zobacz impulsy na bramkach tyrystorów. Nie masz oscyloskopu - wylutuj tyrystory i je obmierz. Bramka - katoda powinna przewodzić w jedną stronę. Anoda - katoda i katoda - anoda nie powinny przewodzić. Podajesz odpowiednio duży prąd bramki, tyrystor zaczyna przewodzić (formalnie następuje zapłon tyrystora, ale to się kojarzy z...
Przecież to jest zapłon typu DC-CDI. Nie będzie napięcia na cewce zapłonowej, a nawet przy sprawnym zapłonie nie zmierzysz tego miernikiem, jedyna szansa to zobaczenie impulsu oscyloskopem. Na początek należy sprawdzić czy działa przetwornica, czy buduje napięcie na kondensatorze CDI. Warto sprawdzić też diody i tyrystor w układzie CDI. Posprawdzaj...
Do zapłonu elektronicznego pracującego z tyrystorem potrzebny tyrystor o parametrach BT 10A 700V Dodano po 14 Dokumentacja do ww zapłonu tyrystorowego pracującego z napięciem 12V jest dokładnie opisana w książce Elektronika w moim samochodzie.
Standardowy zapłon działa tak, że uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej zostaje na krótki czas podłączone do akumulatora, następnie to połączenie jest przerywane i to powoduje wygenerowanie sporego napięcia już w uzwojeniu pierwotnym, a wysokiego we wtórnym. Ale żeby to dobrze działało, ten czas "ładowania" cewki powinien być stały i układ musi zaczynać...
Witam, zrobiłem do swojego Ogara 200 (silnik Jawy) zapłon AC-CDI. Zamontowałem impulsator i dorobiłem wyzwalacz z kawałka blachy. Do oryginalnej cewki zapłonowej, która daje ok. 6V podpiąłem uzwojenie wtórne transformatora 230/12V. Na uzwojeniu pierwotny w zależności od mocy kopnięcia otrzymuje 60-120V~, które idzie na moduł. Impulsator daje ok. 0,2V~....
Jak będę miał trochę luźnego czasu, to pokombinuję z tymi blokami tyrystorowymi. To mi nie daje spokoju, że przy sprawdzaniu za pomocą akumulatora i żarówki zachowuje się jak normalny tyrystor. Wystarczy delikatnie, na ułamek sekundy dotknąć do plusa akumulatora i następuje zapłon tyrystora, żarówka świeci. Po rozłączeniu obwodu żarówka do świecenia...
Po podaniu napięcia tyrystor będzie cały czas przewodził, aż do momentu gdy w obwodzie głównym prąd przestanie płynąć, lub gdy prąd będzie na tyle niski, że tyrystor się wyłączy. Oczywiście zapłon tyrystora, bo tak to się nazywa też występuje przy określonym napięciu.
Kiedy dałem obciążenie i ponownie włączyłem obwód bramki na chwilę tyrystor zaczął przewodzić mimo że obwód bramki został odłączony. Tak działa tyrystor, nadal przewodzi prąd po ustaniu sygnału sterującego bramką. Traci on tę właściwość dopiero po zaniku prądu obciążenia. Wówczas konieczny jest ponowny zapłon tyrystora.
To co piszesz miałoby sens gdyby nie mostek na wejściu. W tym układzie kondensatory ładują się w ciągu każdego półokresu. Tyrystor zaś przewodzi co drugi: po zapłonie rozładowuje kondensatory, następnie przez cały okres zamyka obwód mostek-opory-tyrystor. Zamiast mostka potrzebna jest pojednyncza dioda i odpowiednie włączenie transformatora (fazowanie)....
Jak dam takie wartości to tyrystora nie wzbudzę, przy rezystancji ok 2kΩ mam ok połowę napięcia sieci na odbiorniku. Tyrystor i tak przewodzi w jednym kierunku. Albo w tej szlifierce był mostek prostowniczy, albo konstruktor wsadził tyrystor zamiast triaka, żeby ograniczyć moc o połowę. Zapłon tyrystora następuje wskutek rozładowania kondensatora...
zapłon tyrystora nastepuje w momencie przekroczenia prądy wyzwolenia bramki , a więc nrastająca połowka napięcia na anodzie wywołuje przepływ prądu bramki Ig =(( Uanody - deltaU diody (0,7V) / R + Rbramka -katoda ) i gdy ten prąd zostanie przekroczony następuje zapłon (ten prąd podawany jest w parametrach tyrystora) . Po zapłonie napiecie na anodzie...
Takj, istnieje zjawisko spadku energii iskry ze wzrotem obrotów. Dobrze myślisz.Spięcie cewek nic nie da. Jedyne moim zdaniem wyjście to przerobić zapłon na kondensatorowy. Poczytaj o CDI: Capacitive Discharge Ignition. Po polsku to jako "zapłon tyrystorowy" funkcjonuje. W skrócie: odpowiednio wydajna przetwornica ładuje kondensator do ok. 400V a w...
Tyrystor można wykorzystywać jako ciekawy zasilacz beztransformatorowy. Jak zapłon tyrystora będzie mocno opóźniony to napięcie szczytowe będzie znacznie niższe niż te 325V. Jest to o tyle ciekawa alternatywa względem popularnego szeregowego kondensatora, że można z takiego zasilacza wyciągnąć znacznie większy prąd i jest on bardziej kompaktowy (brak...
Dzięki za wskazówki, pod J8 będzie podłączona kontrolka LED wraz z buzzerem (na poprzednich schematach zawarty na schemacie układ) po prostu zdecydowałem że ta część układu znajdzie się na osobnym PCB. U2 przecież wyłącza ładowanie wysterowując Q7, jednocześnie zapewniając izolacje pomiędzy obwodem ładowania a wyzwalania (co uważam za niezbędne, jest...
Zobacz tutaj: Poprawiony załącznik
Witam Mam taki problem. Jak podłączyć tyrystor lub jaki tyrystor, żeby zapalał i gasł używając jednego przyciska.
Mam problem z zapłonem który wykonałem do WSK 175. Zapłon wykonany wg schematu. http://obrazki.elektroda.pl/6747516900_1... Wszystko ładnie działa iskra jest, pojawia się problem gdy chce ustawić zapłon. Otóż iskra jest tylko w pewnych zakresach (określonych kątowych położenia wału) i akurat jest tak że w momencie zapłonu zanika. Mam...
A dlaczego mostek jest lepszy od żarówki czy innego rezystora ? Bo spadek napięcia nigdy nie wynosi zero. Minimalny spadek napięcia wynosi te 0.6V (prąd zerowy można olać jako nieistotny), przy większym prądzie może dojść do okolic 1V. Obniżamy maksymalne napięcie jakie pojawi się na zaciskach. I wtedy nie ma fizycznej możliwości żeby przeładować akumulator....
Czyli dopiero odcięcie napięcia doprowadzanego do transformatora może na dobrą sprawę wyłączyć prostownik? Nie, napięcie ma częstotliwość 50Hz, tyrystor wyłącza się podczas przechodzenia napięcia przez 0 (okolice 0V) Prąd reguluje się poprzez zmianę kąta zapłonu tyrystora.
Na wstępie chciałbym się przywitać bo piszę tu pierwszy raz, mój problem tkwi w awaryjnym zapłonie mego lekko przerobionego rometa tzn. zapłon jest bateryjny bez modółów i innych cudów więc jak się pewnie wszyscy domyślają mam problem z kondensatorem i przerywaczem chodzi o to że kondensator jeśli nei padnie po kilku sekundach to pada po dniu czasem...
czy eksperymentowanie z różnymi elementami zastosowanymi w tym module może to dodatkowe opóźnienie wnoszone przez moduł zmniejszyć do minimum ? Np. czy będzie różnica stosując tyrystor BT151 lub TIC126. Po pierwsze w układach zapłonowych mówimy o wyprzedzeniu zapłonu, a nie o późnieniu. Elementy, które zmieniłby wyraźnie chatakterystykę zapłonu to...
Złapałem znikające napięcie z cewki sterującej zapłonem i odnalazłem uszkodzoną izolację na przewodzie do wyłączania zapłonu. Stąd brak 2 V AC po podłączeniu modułu. Po wypięciu przewodu z modułu iskra piękna. Tylko silnik odpala się do tyłu. Regulacja kąta zapłonu nie daje efektu. Co może stać za takim zachowaniem? Ceweczka sterująca zapłonem nowa....
W przeciwieństwie do tranzystora wyzwolony tyrystor nadal przewodzi prąd po ustaniu sygnału sterującego bramką (brak przyłożonego napięcia do bramki), co jest zaletą (brak dodatkowych strat sterowania). Traci on tę właściwość dopiero po zaniku prądu obciążenia (poniżej wartości prądu przewodzenia, minimalny prąd podtrzymania) lub przy odwrotnej polaryzacji...
A nie myśleliście z układem zapłonowym od silnika od łodzi albo piły? Jest to normalny zapłon tyrystorowy. Cewka daje około 200V które jest prostowane i ładuje kondensator 200-470 nF no i dalej tyrystor i cewka zapłonowa. Sterowanie tyrystora pozostawiam do rozważenia, czy wykorzystać kształt napięcia z cewek zamonotwanych pod magnetem (przejście przez...
Skoro po podaniu dodatniego napięcia względem anody nstępuje zapłon tyrystora i tyrystor przewodzi póki płynie przez niego prąd, to jak chcesz sterować płynnie prądem stałym? To będzie praktycznie sterowanie on - off. A czy nie lepiej dać tam tranzystor? I masz płynną zmianę prądu. A tyrystor można np użyć do tyrystorowego prostownika regulowanego.
Nie wiem, czy w tym przypadku ma to znaczenie, podłączenie impulsatora do modułu, nie wiem jak w tym przypadku jest to realizowane. U mnie w agregacie prądotwórczym z zapłonem cdi, jak wystąpił brak iskry, okazało się, że padł tyrystor w module, ale sprawdziłem wszystkie elementy: cewkę zasilającą, moduł i samą cewkę zapłonową. I przy sprawdzaniu cewki...
J/w do WSK175 (DUDEK) zamontowałem el.zapłon na tyrystorze tzn. prztwornica ładuje kondensator 1uF/400V do ok.300V ,te napięcie rozładowywane jest przez cewkę poprzez tyrystor sterowany z przerywacza mechanicznego.Nie mierzyłem napięcia iskry ale przeskakiwała z 3cm do masy. Z tym zapłonem wsk spisywał sie doskonale,przyśpieszenia rewelacja,predkośc...
Twórca tego prostownika dołączył stosowny opis. Fragment z zamieszczonego pdf-a w pierwszym poście: "Rezystorem PR2 reguluje się napięcie wyłączenia ładowania tak, aby przy napięciu na zaciskach akumulatora równym 14,4V nastąpiło wysterowanie tranzystora T3. Spowoduje to spadek napięcia na kolektorze T3 i na bazie T2 do wartości bliskiej zeru, tranzystor...
Wymień tyrystor na mocniejszy. W fabrycznym tyrystorowym module zapłonowym TUZ1 pracuje tyrystor BTP10-700 tj. 700V 10A Ponadto kondensator powinien być 1uF na 600V.
Witam z powrotem. Sprawa jest taka, że już dostałem tyrystor na 600v. i inne części też. Płytkę zrobiłem elementy wlutowałem. a tu szok. nie działa... powiedzcie jak ma być podłączony tyrystor. Która nóżka do czego. I jeśli ktoś ma już taki zapłon. To powiedzcie jakie napięcia maja być na poszczególnych elementach... Czekam na rade. Jak tak patrzę na...
Sam sobie odpowiadam, ale temat jest już rozwiązany. Ale dla potomności podaję rozwiązanie. Przyczyną problemów był oryginalny moduł zapłonowy (CDI) Kymco. Nie dlatego, że był uszkodzony, ale z powodu jego konstrukcji. Moduł ten na wolnych obrotach opóźnia zapłon (i słusznie), a wraz ze wzrostem obrotów przyspiesza aż do obrotów granicznych (blokada),...
Tu tyrystor jest zasilany prądem stałym tętniącym ( bardzo mała pojemność C3 ), jeśli zasilisz go prądem stałym to już się nie wyłączy. W przeciwieństwie do tranzystora wyzwolony tyrystor nadal przewodzi prąd po ustaniu sygnału sterującego bramką (brak przyłożonego napięcia do bramki), co jest zaletą (brak dodatkowych strat sterowania). Traci on tę...
Problem jest dziwny bo po kilku-kilkunastu minutach motor "nie pali" jest to przyczyna chyba cewki WN butelkowej. Zwykłą, w zapłonie mam nową więc wykluczam ją. Czy może być tak, że nagrzewa się ona i nie daje później iskry? Jaki stosujesz tyrystor? Jak wygląda radiator tyrystora? Nie jest za mały? Tyrystor to: BTB12 600BW Nie mam radiatora, sam się...
Z tyrystorowym układem zapłonowym może pracować dowolna cewka zapłonowa.Poza tym przy kluczyku włączonym w stacyjce w pozycji zapłon na cewce zapłonowej nie ma napięcia gdyż nie ma impulsu z młoteczka. Sprawność cewki w tym układzie jest bardzo wysoka gdyż napięcie w impulsie na nisko omowym uzwojeniu podane przez tyrystor wynosi około 330V.Przerwa...
Zacząć należy od tego, że napięcie na C6 przy odłączonej anodzie tyrystora powinno być równe napięciu na palniku. Jeżeli tyrystor nie ma przebicia to przy braku impulsów wyzwalających na bramce , napięcie na C6 również powinno być takie jak na IFK. Napięcie na C5 powinno być piłokształtne. Na zapłon palnika ma wpływ polaryzacja impulsów wysokiego napięcia...
12 lat jeżdziłem zaraz po tym jak wyszła mi gwarancja na malucha na zapłonie elektronicznym. styki były przez tyle lat jak nowe, prąd sterowania niewielki.Przetwornica sasilana z aku podawała napięcie stałe około 320V ładując kondesator 1 uf 600v gdzie napięcie pojawiało się na uzwojeniu wtórnym cewki poprzez tyrystor którego bramka była sterowana tradycyjnym...
Witam, W starym Porsche pękła cewka zapłonowa i wylał się olej. W konsekwencji nastąpiło uszkodzenie modułu zapłonowego Bosch 0.227.300.004 Znalazłem stronkę: http://forums.pelicanparts.com/porsche-9... gdzie jest schemat, zdjęcia i opis. Tyrystor Thy uległ uszkodzeniu. Niestety...
Może tu wystąpić spory problem z galwanicznym połączeniem "owych mas" - w razie potrzeby mogę wytłumaczyć dokładniej, jak znajdę więcej czasu - a tak na szybko to proponuję zastosować transoptor - czyli odizolować galwanicznie oba układy - inna sprawa, że należałoby uformować impulsy wyzwalające tyrystor i zapłon lampy, bo wynik może (choć nie musi)...
Jestem mechanikiem z wykształcenia ale to co już wiem to ten potencjometr odpowiada za rozpoznanie cyklu zapłonu (wysterowuje tyrystor tylko w momencie przejścia specjalnie ukształtowanej szczeliny magneta koła magnesowego nad cewką sterującą. przy ustawieniu niskich obrotów eksploatacyjnych jak rozumiem zapłon nastąpi nawet przy niskich obrotach (łatwy...
Schemat okazał się nieprawidłowy! Rozebrałem oryginalny moduł i są tam całkowicie inne części. Jest tyrystor 2n6399 jeden kondensator 10uf jeden jakiś większy i kilka diód. Nie wymieniałem ich bo mogę tylko popsuć. A może by tak zrobić zapłon bateryjny? Jest pewnie lepszy od zwykłego. Mam wtedy stabilniejszy silnik. Jutro spróbuje podłączyć ten moduł...
Prawdopodobnie padł tyrystor w tym module. Wygląda na to, że jest to zapłon cdi ładowany i wyzwalany tą samą cewką. Miałem podobny przypadek w chińskim agregacie prądotwórczym. Tu jest schemat takiego modułu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
tyrystor elektroniczny zapłon simson zapłon tyrystor wyłączyć tyrystor
wyświetlacz segmentowy atmega lampowy preamp gitara logitech środek
yamaha qs300 watomierz analogowy
Wyświetlacz LCD Renault Modus nieczytelny po nagrzaniu Brak wirtualnej klawiatury w Spacetronik S-22 - przyczyny i rozwiązania