Witam posiadam Rometa z elektronicznym zapłonem (brak przerywacza) mam problem z zapłonem (moduł "telpod gl133"). Ten motorower niema iskry impulsator działa cewki w magnecie tez dają prąd a cewkę wysokiego napięcia podłączyłem od ogara i tez nie było iskry, więc stawiam na moduł proszę o pomoc mam już schemat modułu tylko nie mam wartości elemętów....
Z kupnem tego to cięzka sprawa bo ruskie już nie przyjeżdzaja do nas handlować ale chcę powiedzieć ,że mi to się udało to naprawić. Są w tym zapłonie dwa słabe punkty a w sumie to Wania to nieźle wydumał toć to przecie zapłon elektroniczny bezstykowy. Pierwszy to jest tam tyrystor zalany w struktórze ale go widać a drugie to kondensator dosyc duże buraczysko...
W tym schemacie nie ma żądnej kontroli ale jeżeli zamiast ne555 który generuje jakąś częstotliwość wsadzić zwykłe platynki?? Miałem zapłon elektroniczny bez akumualtorowy i iskra była całkiem całkiem a teraz jest taka słaba i nawet nie wiem czemu bo moduł zdaje się być sprawny. w załączniku schemat zamiast kondensatora 1uF 600V dałem dwa kondensatory...
Proszę Pana jak mi wiadomo zawsze były problemy z elektryką w czwórkach... rzadkością jest spotkać właściciela, który zadowolony był ze świateł, ładowania i całej elektryki... ludzie nagminnie podłączali zapłon na krótko czyli w ogóle nie było świateł tylko podłączali czerwony kabel pod cewkę Wysokiego Napięcia :shii: .... i nie jestem pierwszym właścicielem...
Do zapłonu elektronicznego pracującego z tyrystorem potrzebny tyrystor o parametrach BT 10A 700V Dodano po 14 Dokumentacja do ww zapłonu tyrystorowego pracującego z napięciem 12V jest dokładnie opisana w książce Elektronika w moim samochodzie.
zapłon lepiej zrobić na tyrystorze
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
Ten przewód oporowy ratował życie cewce przy pozostawieniu sztrucla z włączonym zapłonem i oszczędzał platynki, zastępczo kilka zwojów spiralki z żelazka. Te cewki są bezproblemowo dostępne i w sklepach i na złomowiskach. Z Fiata CC nie będzie działać - i sama umrze i platynki wytopi. Chyba żeby przerobić zapłon na elektroniczny z tranzystorem/tyrystorem,...
W takim wypadku zsumowane napięcie nigdy nie spadnie do zera przez co tyrystor się nie wyłączy. Wystarczy, aby w "dołkach" sinusoidy napięcie zasilające (czarne - patrz rysunek) schodziło poniżej SEM akumulatora (czerwone). http://obrazki.elektroda.pl/9655564100_1... md-dario , istotny jest tutaj stosunek impedancji wewnętrznej prądnicy...
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Napięcie w instalacji elektrycznej (typu światła, akumulator) nie ma nic wspólnego z napięciem instalacji zapłonowej w zapłonie elektronicznym. W większości instalacji elektronicznego zapłonu sterowanego tyrystorem napięcie zasilania modułu mieści sie z granicach 200V-300V ~
Przecież na dławiku masz schemat.W tym układzie nie występuje starter ,tylko elektroniczny układ zapłonowy.Poszukaj na elektrodzie ,bo temat kilkakrotnie się tutaj przewijał.
Czyli spaliłem tyrystor tą cewką elektroniczną. Popłyną za duży prąd i fire! A może ma ktoś schemat modułu GL200 lub GL100. Mam w gokarcie Gl100 i jestem mega zadowolony i chciałbym taki do komarka. Czytałem że GL200 jest lepszy i może współpracowa z cewkami elektronicznymi i ma automatyczne wyłączanie zapłonu.
Kochani nie kłoćcie się. Funkcjonują dwa podstawowe rozwiązania konstrukcyjne 1. Simsony(elektroniki oryginalne) posiadają zapłon bezobsługowy, całkowicie elektroniczny - wyzwolenie iskry (wysterowanie tyrystora) odbywa się za pomocą cewki sterującej a nie przerywacza 2. Jawki MZ tki mają zapłony wysterowane przez przerywacz co w stosunku do zwykłych...
A po co tyrystor? Dioda zenera jest wg. mnie wystarczająca. Zewrze do masy "nadmiar napięcia". Jak by była "zbyt słaba" to wzmacniacz z wysokonapięciowego tranzystora. Zastanów się co piszesz. Przelicz sobie jaką moc strat musiałaby wydzielić taka dioda Zenera przy napięciu np. 300V. Natomiast rozwiązanie z tyrystorem ma tą zaletę, że zwiera cewkę...
Konkretnie to chodzi mi o coś takiego: [url=http://www.maximus.net.pl/elek.html... zapłonnik Schemat już rozrysowałem sobie na podstawie gotowego startera. Problem tylko z tymi tyrystorami. Nigdzie ich nie ma ale to już temat na inne forum
12 lat jeżdziłem zaraz po tym jak wyszła mi gwarancja na malucha na zapłonie elektronicznym. styki były przez tyle lat jak nowe, prąd sterowania niewielki.Przetwornica sasilana z aku podawała napięcie stałe około 320V ładując kondesator 1 uf 600v gdzie napięcie pojawiało się na uzwojeniu wtórnym cewki poprzez tyrystor którego bramka była sterowana tradycyjnym...
Ok. Tylko wg mnie skrętki grzeją - widzę jak robią się czerwone, dołożenie do C2 0,5uF powoduje wydłużony czas rozgrzewania (prawie do białości) tylko nie ma zapłonu świetlówki. Czy zmiana świetlówki na taką od innego producenta może pomóc? A propo - skoro skrętki robią się czerwone i nie ma wysterowania tyrystora (jak kolega sugeruje) to którędy płynie...
Czytałeś info z linku? Tam jest sporo ciekawych informacji. Zwróc się tam o pomoc. Był gdzieś w sieci schemat prostego CDI na procesorze. Był nawet program. Niestety nie mogę go teraz znaleźć. :cry: Jednak nie oczekuj cudów. To nie jest jakiś dopalacz z silnikiem rakietowym. :D Po protu lepiej wykorzystuje to co silnik może zaoferować. Obecnie wszystkie...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Witam Zrobiłem moduł do Simsona z zapłonem SLPZ wg poniższego schematu (tak wiem że jest przeznaczony do pojazdów w wewnętrzną cewką WN opis poniżej) : http://obrazki.elektroda.pl/2219235200_1... Z tym że : -Zasilanie CDI mam z cewki którą nawinąłem przy rozruchu daje 120-130V -Kondensator główny mam 1u 400V -Brak rezystora 2.2k 2W (wg...
witam , różnica między tyrystorowym a zwykłym przerywacz jest taka ze: przerywacz mechaniczny robi przerwę w obwodzie , pole magnetyczne zgromadzone w rdzeniu indukuje W.N. w uzwojeniu cewki , kondesator eliminuje iskrzenie styków , natomiast w tyrystorowym układzie kondesator / od 0,2 do 1 mikro/ jest ładowany napięciem od 120 do 400V i wyzwolenie...
Sprawdziłem dziś te tyrystory powyższa metodą i jeden jest sprawny drugi nie działa. W poniedziałek niestety dopiero będę w sklepie elektronicznym, może uda mi się to kupić. Ewentualnie z czego mógłbym wylutowac taki tyrystor ??? Czy w starym aparacie fotograficznym znajdę takie coś ???
http://obrazki.elektroda.pl/5044167900_1... Witam. W ramach pasji często zajmuję się między innymi konstruowaniem różnych układów stabilizacyjno - zapłonowych dla świetlówek. Tym razem zaprezentuję prosty elektroniczny statecznik, stanowiący alternatywę dla magnetycznych układów zapłonowych, wykorzystujących starter bimetaliczny. Układ...
Samo wstawienie tranzystora w obwód przerywacza mechanicznego niewiele daje, poza zmniejszeniem przerywanego prądu w jego obwodzie. Ale wtedy styki muszą być idealnie czyste w przciwnym razie przerywacz nie będzie zwierał za każdym razem. Ponieważ brak samooczszczania styków, które występóje w przpadku przerywania większego prądu. Modernizacja zapłonów...
[quote="adrian408"]A zamiast tyrystora BTP 151 mogę zastosować TIC 106/[quote] Nie Tic106 ma mniejszy prąd (5A) prędzej czy później układ uległ by zniszczeniu.
Witam! Złożyłem układ z rysunku http://marcek20.ovh.org/zaplon1_m.jpg i działa, lecz nie do końca. Motor Romet Ogar 205... Problem jest dziwny, bo po kilku-kilkunastu minutach motor "nie pali" jest to przyczyna chyba cewki WN butelkowej. Zwykłą, w zapłonie mam nową więc ją wykluczam. Czy może być tak, że nagrzewa się ona i nie daje później iskry? Zmierzyłem...
witam. chciałbym przerobić moduł zapłonowy w swoim motorku na cdi (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu), ale tak właściwie nie wiem jak się za to zabrać. myslałem nad tym, aby wykorzystać obrotomierz led, którego projekt zamieszczam poniżej http://obrazki.elektroda.net/2_125016798... tutaj daję schemat mojej całej instalacji zapłonowej: http://obrazki.elektroda.net/44_12501681...
Nie gniewaj się, ale czy TY w ogóle rozumiesz ideę działania klasycznego i elektronicznego układu zapłonowego? Nie wiem, jakie są Twoje pobudki, ale na prawdę zabierasz się do tego jak pies do jeża. Układ zapłonowy musi dysponować odpowiednią energią do wytworzenia iskry. Tą energię kumuluje się w indukcyjności (klasyczny układ zapłonowy) bądź w pojemności...
Masz na myśli zmienne wypełnienie ? Nie widzi mi się to w klasycznych układach z dławikami 8-O o ile w świetlówce można zastosować "elektroniczny" zapłon i zrobić generator o zmiennym wypełnieniu to z sodówką sobie tego nie wyobrażam (może dla tego że nikt tak nie robi) i nie będzie to takie proste.
Może konstrukcja tego motocykla nie jest taka prosta, ale zastosuje mierzenie obrotów i położenie przepustnicy, tak jest w oryginale. Co do zakłoceń to stosowałeś Atmega8 z zewnetrznym kwarcem czy korzystałeś z wewnetrzenego wbudowanego? Ja mam zamiar wykorzystać zapłon CDi czyli z tyrystorem i napięciem okolo 250V. kiedys zrobilem taki gotowy układ...
We Fiacie 650 można było bez problemu zamontować elektroniczny układ zapłonowy produkowany przed laty przez Państwowe Zakłady Teletransmisyjne w Warszawie które to zakłady produkowały ten układ dla Fiata 125p które mogły być montowane do najstarszych wersji tego modelu.Nie grzało się to i pracowało bezawaryjnie.Była to przetwornica zbudowana na 2 tranzystorach...
Potem miałem zapłon tyrystorowy i przez 15 lat był spokój :) Pozdrowionka :D Mogłbys zarzucić jakis schemacik tego tyrystorowego zapłonu ??? byłbym wdzięczny Pozdrawiam
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Czy zachowanie układu jest identyczne w obu kierunkach ? Ponieważ układ do ostatniej chwili działał i "poszedł" do magazynu - to mało prawdopodobne aby tyrystory uległy uszkodzeniu , proponuję przejrzeć dokładnie wszystkie połączenia lutowane ( lupa konieczna),szcególnie zwrócić uwagę na trasformatory impulsowe sterujące bramki (sprawdzić ciągłość uzwojeń...
Mam ten schemat sporo czasu ale nigdy nie znalazłem czasu na przeróbkę zapłonu. Co do elementów jeśli nie pewności to najlepiej samemu przetestować różne wartości i stwierdzić jaka wartość jest najlepsza. Co do Tyrystora to myślę że najlepiej kupić na jak najwyższe napięcie. Ma schemat do przeróbki oryginalnego elektronicznego zapłonu i tam jest BT151...
Sprawdziłem też specjalnym testerem do elementów elektronicznych i niestety tyrystor nie żyje Sprawdź rezystancję w obydwu kierunkach pomiędzy G i K powinieneś mieć jakieś wartości w obydwu tych kierunkach, oraz na diodzie w obu kierunkach pomiędzy A i K powinna być ewidentna przerwa. Sprawdziłem tego MCR100 i on jest sprawny. Bo prawdopodobnie tyrystor...
Po: 1. Silnik Rometa powinien pracować na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie można stosować olej Orlen Semisynthetic, 2 zł droższy i... nieco lepszy od Mixolu. Używanie dobrego oleju w takim silniku mija się z celem. 2. Przy zapłonie tyrystorowym (CDI) przerwa na świecy powinna wynosić 0.4 (Simson) do 0.7 (skutery). Przerwa 2mm jest niemożliwa...
Moduł zapłonowy to stary dobry CDI czyli tyrystor. Zasilaniem tego modułu nie jestem w stanie sterować ponieważ napięcie wynosi od 80 do 110V dlatego też będę sterował napięciem na bramke tyrystora z impulsatora na kole magnesowym. Mikroprocesor arduino zczytywał by napięcie impulsu i gdy napięcie jest powyżej limitu czyli obroty są za wysokie arduino...
http://obrazki.elektroda.pl/5264176500_1... Zachęcony postami kolegi Volksturm (na innym forum) postanowiłem wykonać zapłon CDI. Wcześniej wydawało mi się to karkołomnym zadaniem, gdyż przerażało mnie skomplikowanie elektroniki potrzebnej do obsługi ww typu zapłonu. Volksturm podał sposób, który trafił w moje oczekiwania - prosty, tani,...
Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
Witam kolegów, chciałbym zasięgnąć poraty merytorycznej od bardziej doświadczonych ludzi. Od jakiegos czasu z tatą borykamy się z zapłonem w silniku z WSK'i "4" (czyli Wiatr 175ccm). Fabrycznie jak pewnie wielu wie, jest tam zamontowana krzywka wystajaca ponad pokrywke iskrownika, na której (pokrywce) jest zamontowany przerywacz i kondensator. Przerywacz...
Witam wszystkich! Jestem nowy na jakich kolwiek forach więc proszę o troszkę wyrozumiałości. Mój problem jest następujący: mam motor wsk 125, jestem w trakcie odrestaurowywania. Stwierdziłem że zrobię parę modyfikacji silnika jak już robię generalny remont silnika. Doczytałem się ,że ludzie wymieniali iskrowniki i magneta na te z Rometa Charta. Wszystko...
Witam Być może w środku sezonu koszenia trawy, jest sporo użytkowników kosiarek spalinowych którym padł moduł zapłonowy (cewka zintegrowana z "elektronicznym" układem zapłonowym). Ja jestem posiadaczem od kilku lat kosiarki spalinowej "MTD". Po pewnym czasie zaczęła coraz gorzej palić, aż po kilku latach, dzisiaj, odmówiła współpracy. Diagnoza: Brak...
Tyrystor - 12 zł (przepłaciłem ;) ) Kondensatory sieciówki 6.4zł Diody 1zł Płytka uniwersalna - 10zł (wykorzystałem tylko jej połowe, za duża była) Rezystory - 16zł (brałem wszystkie po 10sztuk) Pozostałe kondensatory - 1zł W sumie 46 zł. Cewke WN już miałem ,ale jakby ktoś chciał kupić to koszt cewki butelkowej do zapłonu elektronicznego około 50 zł....
Można wstawić do tego zabytku każdy moduł tyrystorowy.Pobór prądu przez moduł to około 1.8A przy napięciu zasilania 12V Moduł tyrystorowy pracuje z orginalną cewką zapłonową która pracowała z zespołem młoteczek-kowadełko.Taki moduł wykonałem w roku 1983 do samochodu Fiat 125p i pracował bez problemu zaraz po zamontowaniu. Opisany był szczegółowo do...
tyrystor C106d
Na wstępie chciałbym się przywitać bo piszę tu pierwszy raz, mój problem tkwi w awaryjnym zapłonie mego lekko przerobionego rometa tzn. zapłon jest bateryjny bez modółów i innych cudów więc jak się pewnie wszyscy domyślają mam problem z kondensatorem i przerywaczem chodzi o to że kondensator jeśli nei padnie po kilku sekundach to pada po dniu czasem...
Witam! Mam do zrealizowania projekt z fizyki (na pewien konkurs) i buduję doskonale znany na tym forum lifter. Teraz jako źródła wysokiego napięcia używam monitora komputerowego, jednakże moje plany są nieco bardziej dalekosiężne. Zamierzam bowiem dodać do mojego liftera funkcję sterowania jego lotem w trzech płaszczyznach (w przestrzeni ograniczonej...
Witam! Ja wiem jak tyrystor działa, ale nie o tym mowa. Widocznie źle to opisałem, ale chodziło mi o to, by układ sterowania tyrystorów ich źle nie wysterował ( nie podał bez potrzeby impulsów ze zbyt małym kątem zapłonu na bramki tyrystorów), bo wtedy napięcie by mogło niepotrzebnie skoczyć do dość dużych wartości, szczególnie w sytuacji, gdyby układ...
tyrystor zapłon elektroniczny zapłon zapłon elektroniczny
metoda pomiar pojemność odkleić ekran samsung wynik 3dmark
electronics zasilacz tester diagnostyczny
Adaptacja bojlera z wężownicą do ogrzewania balii ogrodowej Eliminacja zakłóceń w silnikach krokowych: techniki i rozwiązania