zapłon lepiej zrobić na tyrystorze
Ten przewód oporowy ratował życie cewce przy pozostawieniu sztrucla z włączonym zapłonem i oszczędzał platynki, zastępczo kilka zwojów spiralki z żelazka. Te cewki są bezproblemowo dostępne i w sklepach i na złomowiskach. Z Fiata CC nie będzie działać - i sama umrze i platynki wytopi. Chyba żeby przerobić zapłon na elektroniczny z tranzystorem/tyrystorem,...
W takim wypadku zsumowane napięcie nigdy nie spadnie do zera przez co tyrystor się nie wyłączy. Wystarczy, aby w "dołkach" sinusoidy napięcie zasilające (czarne - patrz rysunek) schodziło poniżej SEM akumulatora (czerwone). http://obrazki.elektroda.pl/9655564100_1... md-dario , istotny jest tutaj stosunek impedancji wewnętrznej prądnicy...
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Przecież na dławiku masz schemat.W tym układzie nie występuje starter ,tylko elektroniczny układ zapłonowy.Poszukaj na elektrodzie ,bo temat kilkakrotnie się tutaj przewijał.
Kochani nie kłoćcie się. Funkcjonują dwa podstawowe rozwiązania konstrukcyjne 1. Simsony(elektroniki oryginalne) posiadają zapłon bezobsługowy, całkowicie elektroniczny - wyzwolenie iskry (wysterowanie tyrystora) odbywa się za pomocą cewki sterującej a nie przerywacza 2. Jawki MZ tki mają zapłony wysterowane przez przerywacz co w stosunku do zwykłych...
Kilka przykładów elektronicznych zapłonników jest opisanych w RE nr.8/1988 i 4/1989. Może Pan coś z tego wybierze. Są tam zastosowane powszechnie dostępne tyrystory i tranzystory. Sam testowałem jeden z układów i sprawdzał się bez zarzutu.
[quote="adrian408"]A zamiast tyrystora BTP 151 mogę zastosować TIC 106/[quote] Nie Tic106 ma mniejszy prąd (5A) prędzej czy później układ uległ by zniszczeniu.
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
Czyli spaliłem tyrystor tą cewką elektroniczną. Popłyną za duży prąd i fire! A może ma ktoś schemat modułu GL200 lub GL100. Mam w gokarcie Gl100 i jestem mega zadowolony i chciałbym taki do komarka. Czytałem że GL200 jest lepszy i może współpracowa z cewkami elektronicznymi i ma automatyczne wyłączanie zapłonu.
Z kupnem tego to cięzka sprawa bo ruskie już nie przyjeżdzaja do nas handlować ale chcę powiedzieć ,że mi to się udało to naprawić. Są w tym zapłonie dwa słabe punkty a w sumie to Wania to nieźle wydumał toć to przecie zapłon elektroniczny bezstykowy. Pierwszy to jest tam tyrystor zalany w struktórze ale go widać a drugie to kondensator dosyc duże buraczysko...
http://obrazki.elektroda.pl/5044167900_1... Witam. W ramach pasji często zajmuję się między innymi konstruowaniem różnych układów stabilizacyjno - zapłonowych dla świetlówek. Tym razem zaprezentuję prosty elektroniczny statecznik, stanowiący alternatywę dla magnetycznych układów zapłonowych, wykorzystujących starter bimetaliczny. Układ...
Samo wstawienie tranzystora w obwód przerywacza mechanicznego niewiele daje, poza zmniejszeniem przerywanego prądu w jego obwodzie. Ale wtedy styki muszą być idealnie czyste w przciwnym razie przerywacz nie będzie zwierał za każdym razem. Ponieważ brak samooczszczania styków, które występóje w przpadku przerywania większego prądu. Modernizacja zapłonów...
Witam posiadam Rometa z elektronicznym zapłonem (brak przerywacza) mam problem z zapłonem (moduł "telpod gl133"). Ten motorower niema iskry impulsator działa cewki w magnecie tez dają prąd a cewkę wysokiego napięcia podłączyłem od ogara i tez nie było iskry, więc stawiam na moduł proszę o pomoc mam już schemat modułu tylko nie mam wartości elemętów....
Witam! Złożyłem układ z rysunku http://marcek20.ovh.org/zaplon1_m.jpg i działa, lecz nie do końca. Motor Romet Ogar 205... Problem jest dziwny, bo po kilku-kilkunastu minutach motor "nie pali" jest to przyczyna chyba cewki WN butelkowej. Zwykłą, w zapłonie mam nową więc ją wykluczam. Czy może być tak, że nagrzewa się ona i nie daje później iskry? Zmierzyłem...
Do zapłonu elektronicznego pracującego z tyrystorem potrzebny tyrystor o parametrach BT 10A 700V Dodano po 14 Dokumentacja do ww zapłonu tyrystorowego pracującego z napięciem 12V jest dokładnie opisana w książce Elektronika w moim samochodzie.
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Nie gniewaj się, ale czy TY w ogóle rozumiesz ideę działania klasycznego i elektronicznego układu zapłonowego? Nie wiem, jakie są Twoje pobudki, ale na prawdę zabierasz się do tego jak pies do jeża. Układ zapłonowy musi dysponować odpowiednią energią do wytworzenia iskry. Tą energię kumuluje się w indukcyjności (klasyczny układ zapłonowy) bądź w pojemności...
12 lat jeżdziłem zaraz po tym jak wyszła mi gwarancja na malucha na zapłonie elektronicznym. styki były przez tyle lat jak nowe, prąd sterowania niewielki.Przetwornica sasilana z aku podawała napięcie stałe około 320V ładując kondesator 1 uf 600v gdzie napięcie pojawiało się na uzwojeniu wtórnym cewki poprzez tyrystor którego bramka była sterowana tradycyjnym...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Masz na myśli zmienne wypełnienie ? Nie widzi mi się to w klasycznych układach z dławikami 8-O o ile w świetlówce można zastosować "elektroniczny" zapłon i zrobić generator o zmiennym wypełnieniu to z sodówką sobie tego nie wyobrażam (może dla tego że nikt tak nie robi) i nie będzie to takie proste.
witam , różnica między tyrystorowym a zwykłym przerywacz jest taka ze: przerywacz mechaniczny robi przerwę w obwodzie , pole magnetyczne zgromadzone w rdzeniu indukuje W.N. w uzwojeniu cewki , kondesator eliminuje iskrzenie styków , natomiast w tyrystorowym układzie kondesator / od 0,2 do 1 mikro/ jest ładowany napięciem od 120 do 400V i wyzwolenie...
Napięcie w instalacji elektrycznej (typu światła, akumulator) nie ma nic wspólnego z napięciem instalacji zapłonowej w zapłonie elektronicznym. W większości instalacji elektronicznego zapłonu sterowanego tyrystorem napięcie zasilania modułu mieści sie z granicach 200V-300V ~
Może konstrukcja tego motocykla nie jest taka prosta, ale zastosuje mierzenie obrotów i położenie przepustnicy, tak jest w oryginale. Co do zakłoceń to stosowałeś Atmega8 z zewnetrznym kwarcem czy korzystałeś z wewnetrzenego wbudowanego? Ja mam zamiar wykorzystać zapłon CDi czyli z tyrystorem i napięciem okolo 250V. kiedys zrobilem taki gotowy układ...
Można wstawić do tego zabytku każdy moduł tyrystorowy.Pobór prądu przez moduł to około 1.8A przy napięciu zasilania 12V Moduł tyrystorowy pracuje z orginalną cewką zapłonową która pracowała z zespołem młoteczek-kowadełko.Taki moduł wykonałem w roku 1983 do samochodu Fiat 125p i pracował bez problemu zaraz po zamontowaniu. Opisany był szczegółowo do...
Po: 1. Silnik Rometa powinien pracować na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie można stosować olej Orlen Semisynthetic, 2 zł droższy i... nieco lepszy od Mixolu. Używanie dobrego oleju w takim silniku mija się z celem. 2. Przy zapłonie tyrystorowym (CDI) przerwa na świecy powinna wynosić 0.4 (Simson) do 0.7 (skutery). Przerwa 2mm jest niemożliwa...
http://obrazki.elektroda.pl/5264176500_1... Zachęcony postami kolegi Volksturm (na innym forum) postanowiłem wykonać zapłon CDI. Wcześniej wydawało mi się to karkołomnym zadaniem, gdyż przerażało mnie skomplikowanie elektroniki potrzebnej do obsługi ww typu zapłonu. Volksturm podał sposób, który trafił w moje oczekiwania - prosty, tani,...
No to masz tam na stronie artykuły z EDW i wzgląd jak wygląda płytka i w których miejscach są punkty lutownicze. Odnośnie ocierania magnesów koła o cewki. Przyczyna jest z reguły prosta a wał "krzywy". Trzeba też uwzględnić krzywe koło magnesowe. Te oryginalne DDRowskie sprzed 1989 roku (na czterech "wspornikach") są tak miękkie że idzie je wkrętakiem...
Witam wszystkich! Jestem nowy na jakich kolwiek forach więc proszę o troszkę wyrozumiałości. Mój problem jest następujący: mam motor wsk 125, jestem w trakcie odrestaurowywania. Stwierdziłem że zrobię parę modyfikacji silnika jak już robię generalny remont silnika. Doczytałem się ,że ludzie wymieniali iskrowniki i magneta na te z Rometa Charta. Wszystko...
Witam! Mam do zrealizowania projekt z fizyki (na pewien konkurs) i buduję doskonale znany na tym forum lifter. Teraz jako źródła wysokiego napięcia używam monitora komputerowego, jednakże moje plany są nieco bardziej dalekosiężne. Zamierzam bowiem dodać do mojego liftera funkcję sterowania jego lotem w trzech płaszczyznach (w przestrzeni ograniczonej...
Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
Witam Zrobiłem moduł do Simsona z zapłonem SLPZ wg poniższego schematu (tak wiem że jest przeznaczony do pojazdów w wewnętrzną cewką WN opis poniżej) : http://obrazki.elektroda.pl/2219235200_1... Z tym że : -Zasilanie CDI mam z cewki którą nawinąłem przy rozruchu daje 120-130V -Kondensator główny mam 1u 400V -Brak rezystora 2.2k 2W (wg...
Ok. Tylko wg mnie skrętki grzeją - widzę jak robią się czerwone, dołożenie do C2 0,5uF powoduje wydłużony czas rozgrzewania (prawie do białości) tylko nie ma zapłonu świetlówki. Czy zmiana świetlówki na taką od innego producenta może pomóc? A propo - skoro skrętki robią się czerwone i nie ma wysterowania tyrystora (jak kolega sugeruje) to którędy płynie...
Polecam lekturę artykułów pana Stefana Roguskiego na temat elektronicznych układów zapłonowych, opisane były zarówno moduły tyrystorowo - tranzystorowe z funkcją opóźniania i przyspieszania kąta zapłonu w funkcji obrotów , a także samodzielne wykonywanie czujników do nich Artykuły te były publikowane w latach 90 - tych w "Radioelektroniku" , a współcześnie...
Jakby co, ja mam w.w. numery czasopisma. Aktualnie nie mam aparatu aby je "zeskanować". PS. Niezbyt powalające parametry, dwa pierwsze tyrystorowe, trzeci tranzystorowy optyczny.
Mam ten schemat sporo czasu ale nigdy nie znalazłem czasu na przeróbkę zapłonu. Co do elementów jeśli nie pewności to najlepiej samemu przetestować różne wartości i stwierdzić jaka wartość jest najlepsza. Co do Tyrystora to myślę że najlepiej kupić na jak najwyższe napięcie. Ma schemat do przeróbki oryginalnego elektronicznego zapłonu i tam jest BT151...
witam. chciałbym przerobić moduł zapłonowy w swoim motorku na cdi (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu), ale tak właściwie nie wiem jak się za to zabrać. myslałem nad tym, aby wykorzystać obrotomierz led, którego projekt zamieszczam poniżej http://obrazki.elektroda.net/2_125016798... tutaj daję schemat mojej całej instalacji zapłonowej: http://obrazki.elektroda.net/44_12501681...
tyrystor C106d
W tym schemacie nie ma żądnej kontroli ale jeżeli zamiast ne555 który generuje jakąś częstotliwość wsadzić zwykłe platynki?? Miałem zapłon elektroniczny bez akumualtorowy i iskra była całkiem całkiem a teraz jest taka słaba i nawet nie wiem czemu bo moduł zdaje się być sprawny. w załączniku schemat zamiast kondensatora 1uF 600V dałem dwa kondensatory...
Potem miałem zapłon tyrystorowy i przez 15 lat był spokój :) Pozdrowionka :D Mogłbys zarzucić jakis schemacik tego tyrystorowego zapłonu ??? byłbym wdzięczny Pozdrawiam
Witam kolegów, chciałbym zasięgnąć poraty merytorycznej od bardziej doświadczonych ludzi. Od jakiegos czasu z tatą borykamy się z zapłonem w silniku z WSK'i "4" (czyli Wiatr 175ccm). Fabrycznie jak pewnie wielu wie, jest tam zamontowana krzywka wystajaca ponad pokrywke iskrownika, na której (pokrywce) jest zamontowany przerywacz i kondensator. Przerywacz...
Z tyrystorowym układem zapłonowym może pracować dowolna cewka zapłonowa.Poza tym przy kluczyku włączonym w stacyjce w pozycji zapłon na cewce zapłonowej nie ma napięcia gdyż nie ma impulsu z młoteczka. Sprawność cewki w tym układzie jest bardzo wysoka gdyż napięcie w impulsie na nisko omowym uzwojeniu podane przez tyrystor wynosi około 330V.Przerwa...
Witam Zgadzam się z kolegami wyżej że skoro już projektowałeś płytkę sterownika mocy to mogłeś ją zrobić z możliwością elektronicznego sterowania np. tak jak pisałeś 0-5V lub 0-10V (0-100% mocy) - było by to z korzyścią użytkowników skoro już to zamieszczasz na forum. A potencjometr (skoro Tobie wystarczy) zawsze można w taki sterownik wlutować później...
Witam Być może w środku sezonu koszenia trawy, jest sporo użytkowników kosiarek spalinowych którym padł moduł zapłonowy (cewka zintegrowana z "elektronicznym" układem zapłonowym). Ja jestem posiadaczem od kilku lat kosiarki spalinowej "MTD". Po pewnym czasie zaczęła coraz gorzej palić, aż po kilku latach, dzisiaj, odmówiła współpracy. Diagnoza: Brak...
Na wstępie chciałbym się przywitać bo piszę tu pierwszy raz, mój problem tkwi w awaryjnym zapłonie mego lekko przerobionego rometa tzn. zapłon jest bateryjny bez modółów i innych cudów więc jak się pewnie wszyscy domyślają mam problem z kondensatorem i przerywaczem chodzi o to że kondensator jeśli nei padnie po kilku sekundach to pada po dniu czasem...
Witam, Kończę budowę modelu dwucylindrowego silnika spalinowego (model 3d na załączonym rysunku). Właściwie już go skończyłem, silnik działa, pojawił się jednak problem z układem zapłonowym. W silnikach jednocylindrowych stosowałem układy pozyskane z przerobionych elektronicznych zapalniczek do gazu (schemat dla 2 cylindrów w załączeniu). Pomyślałem...
Posiadam taką lampę, zasilaną z aku. 12V. Wyzwalanie błysku, z klipsa zapinanego na kablu wys.nap. Ale klips nie jest pojemnościowy, posiada rozcięty na dwie połówki pierścienoiwy rdzeń ferrytowy. Na jednej z nich nawinięte jest kilkanaście zwojów DNE 0,1mm i dalej poprzez układ RC zasila bramkę tyrystora, który z kolei uruchamia trafo zapłonowe powodując...
We Fiacie 650 można było bez problemu zamontować elektroniczny układ zapłonowy produkowany przed laty przez Państwowe Zakłady Teletransmisyjne w Warszawie które to zakłady produkowały ten układ dla Fiata 125p które mogły być montowane do najstarszych wersji tego modelu.Nie grzało się to i pracowało bezawaryjnie.Była to przetwornica zbudowana na 2 tranzystorach...
Witam, trafiły ostatnio do mnie 2 układy zapłonowe do wysokoprężnych lamp sodowych i nie mam do nich schematu, a wszystko w środku jest zamalowane białą farbą i nie mogę odczytać żadnych parametrów z układów, uład nazywa się "IDS-4.1A ELEKTRONICZNY UKŁAD ZAPŁONOWY", prawdopodobnie spalony jest tyrystor w środku bo nic innego ciekawego tam w środku nie...
Witam.http://www.motomaniacy.com/viewtop... poczytaj o zapłonach tyrystorowych.
na początek zmień tylko cewkę oświetlenia na 12Voltową 35W; wiąże się to ze zmianą żarówki reflektora na 12V i tylniej pozycyjnej oraz kontrolki świateł drogowych, a poza tym nic więcej nie potrzeba zmieniać. Efektem jest trochę lepsze światło. Elektroniczny regulator napięcia ładowania i przerywacz ELBA 6V różni się od ELBA 12V za bardzo, aby można...
https://obrazki.elektroda.pl/6303923800_... Sterownik wycieraczki tylnej szyby (kolejny). Jest to gruntowna modernizacja układu zbudowanego w 2004 roku, opisanego tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Nowa wersja modułu była opracowana i zbudowana w 2015 roku. Nowszy moduł jest prostszy i pewniejszy...
Proszę Pana jak mi wiadomo zawsze były problemy z elektryką w czwórkach... rzadkością jest spotkać właściciela, który zadowolony był ze świateł, ładowania i całej elektryki... ludzie nagminnie podłączali zapłon na krótko czyli w ogóle nie było świateł tylko podłączali czerwony kabel pod cewkę Wysokiego Napięcia :shii: .... i nie jestem pierwszym właścicielem...
Sprawdziłem dziś te tyrystory powyższa metodą i jeden jest sprawny drugi nie działa. W poniedziałek niestety dopiero będę w sklepie elektronicznym, może uda mi się to kupić. Ewentualnie z czego mógłbym wylutowac taki tyrystor ??? Czy w starym aparacie fotograficznym znajdę takie coś ???
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Witam. Ostatnimi czasy po pełnym zrozumieniu działania silnika od strony mechanicznej zacząłem interesować się stroną elektroniczną jak i elektryczną. Posiadam taki tam chiński motorowe z prostym jak budowa cepa silniczkiem 139FMB - jednocylindrowiec chłodzony powietrzem. Do tego moduł zapłonowy CDI no i dodatkowy moduł podpięty pod CDI tzw. ogranicznik...
Witam. Do wiadomości załączam schemat instalacji Simsona S50 6V w wersji B2 z elektronicznym zapłonem tyrystorowym. To wprawdzie inny model i inny silnik, ale różnice w instalacji nie są duże. Twój SR50 ma prawdopodobnie inny prostownik do ładowania akumulatora i nie wiem czy nie różni się także napięciem instalacji, ideowo jednak powinno to być to...
A więc tak odnośnie schematu- cewka wysokiego napięcia może być wyprowadzona na mase, jeżeli stosujesz moduł zapłonu elektronicznego- ale tylko wtedy. Następną rzeczą, która mi się nie podoba jest czerwony kabel(4 cewki oświetleniowe) podłączone na tym samym zacisku z plusem akumulatora, a co najgorsze z przerywaczem- nie ma takiej możliwości. Proponowałbym...
Moduł zapłonowy to stary dobry CDI czyli tyrystor. Zasilaniem tego modułu nie jestem w stanie sterować ponieważ napięcie wynosi od 80 do 110V dlatego też będę sterował napięciem na bramke tyrystora z impulsatora na kole magnesowym. Mikroprocesor arduino zczytywał by napięcie impulsu i gdy napięcie jest powyżej limitu czyli obroty są za wysokie arduino...
Witam, szukam triaka/tyrystora z układu zapłonowego IDS-4.1A HS 100-400W Układ zasila lampy na hali produkcyjnej. Oznaczenie na elemencie: C106D 0636 Niestety, nie udało mi się tego znaleźć. Proszę o pomoc! Pozdrawiam!
Mam na stanie czujnik od chyba cinquecento spróbuje go zastosować, jaka panuje tam temperatura? Jaki układ zastosować do formowania impulsów? Dobra poszukam jakiś sobie informacji jeśli będę miał jakieś wątpliwości napisze. sporo linków myślę że do jutra to przeczytam ;) Dzięki wielkie. Dobra przestudiowałem te tematy i zdecydowałem się na ten schemat,...
Czy zachowanie układu jest identyczne w obu kierunkach ? Ponieważ układ do ostatniej chwili działał i "poszedł" do magazynu - to mało prawdopodobne aby tyrystory uległy uszkodzeniu , proponuję przejrzeć dokładnie wszystkie połączenia lutowane ( lupa konieczna),szcególnie zwrócić uwagę na trasformatory impulsowe sterujące bramki (sprawdzić ciągłość uzwojeń...
(at)jakubprazmowskibox W latach 70-tych zeszłego wieku żadna zabawa taneczna czy dyskoteka nie mogły się obejść bez migających świateł nazywanych "iluminofonią". Profesjonalne iluminofonie miały układy elektroniczne z tyrystorami oraz mikrofonem. Światła migały w rytm muzyki. Ale spora część takich migających świateł właśnie była budowana z użyciem...
cewke dwubiegunowa podlaczasz tak jak jednobiegunowa.tyle ze jeden kabel WN a drugie gniazdo zaslepic musisz zeby wilgoc nie spowodowala przebicia chyba ze masz sprzet zeby zrobic w glowicy gwint pod jeszcze jedna swiece wtedy jeden kabel do jednej drugi do drugiej....cewka dwubiegunowa daje na obydwu wyjsciach iskre jednoczesnie. licz sie z tym ze...
Witma Kończę budowę modelu dwucylindrowego silnika spalinowego (jak na załączonym rysunku). Właściwie już go skończyłem, silnik działa, pojawił się jednak problem z układem zapłonowym. W silnikach jednocylindrowych stosowałem układy pozyskane z przerobionych elektronicznych zapalniczek do gazu (schemat dla 2 cylindrów w załączeniu). Pomyślałem sobie:...
Jak zwykle chcesz mieć rację. Może nie zawsze. Jednak potrafię się do tego przyznać "bez bicia", co niektórym nie przechodzi "przez gardło". Taki oftop. Sorry. Jest wykonany z niezbyt twardego materiału i nie uszkodzi wału. Mam "alergię" na ściągacze elementem naciskającym na wał w formie stożka. Zbyt wiele zniszczonych nakiełków widziałem i związanych...
Witaj, jest jak określiłeś zaczynasz przygodę z elektroniką, zatem co to jest tyrystor... dioda z elektrodą zapłonową , przewodzący sam się wysterowuje. Czyli jeśli podasz napięcie na bramke i zostanie wysterowane przewodzenie po zdjęciu napięcia z bramki tyrystor przewodzi do momentu zaniku zasilania.Twoje schematy mówią że będzie tyrystor zawsze wysterowany...
Nie potrzebny jest akumulator aby stosować zapłon tyrystorowy o bardzo dobrych parametrach ,właśnie pracuję nad takim układem ,narazie jeszcze nie działa ale myślę że to kwestia kilku dni .
Witam! Ja wiem jak tyrystor działa, ale nie o tym mowa. Widocznie źle to opisałem, ale chodziło mi o to, by układ sterowania tyrystorów ich źle nie wysterował ( nie podał bez potrzeby impulsów ze zbyt małym kątem zapłonu na bramki tyrystorów), bo wtedy napięcie by mogło niepotrzebnie skoczyć do dość dużych wartości, szczególnie w sytuacji, gdyby układ...
Witam 1. to nie jakiś tam transformator, tylko transformator wysokiego napięcia, który daje na wyjściu 5kV (rysunek). Można kupić w sklepie elektronicznym (nazwa –transformator do zapłonników i palników ksenonowych). 2. nie, bo te elementy są obliczone dla 220V i triak nie zadziała, a poza tym przy tak niskim napięciu nie zapali się palnik. 3....
Sprawdziłem też specjalnym testerem do elementów elektronicznych i niestety tyrystor nie żyje Sprawdź rezystancję w obydwu kierunkach pomiędzy G i K powinieneś mieć jakieś wartości w obydwu tych kierunkach, oraz na diodzie w obu kierunkach pomiędzy A i K powinna być ewidentna przerwa. Sprawdziłem tego MCR100 i on jest sprawny. Bo prawdopodobnie tyrystor...
:mikstu2 - układów zapłonowych była cała seria. GL100 - elektroniczny zapłon tranzystorowy (do samochodów z zapłonem iskrowym) GL118 - układ zapłonowy bezstykowy GL200 - elektroniczny układ zapłonowy GL133 - elektroniczny zapłon tyrystorowy (motorower chart) GL134 - układ zapłonowy do samochodu Polski Fiat 126p Tak podaje katalog. Później firma OBREM...
Ja w swoich elektryzatorach zawsze stosowałem klasyczny układ: przetwornica, nawet na 1 tranzystorze, lub 2 transformatory (z 220V na 12V gniazdkowy, a w pastuchu drugi podnoszący z 12V na ok 500V po prostowaniu) ładujące kondensatory rozładowywane poprzez uzwojenie pierwotne transformatora. Pojemności od 4 mikrofaradów do 10. Przy większych pojemnościach...
Nie będzie lepiej chodził.Poza tym musi być wymienione koło zamachowe na takie od modelu z tym zapłonem współpracujące gdzie z tego koła w trakcie odpalania silnika i jego pracy przez czujnik są zczytywane impulsy sterujące zapłonem elektronicznym w jakim momencie ma pojawić się iskra na poszczególnym cylindrze.Zabuduj zapłon tyrystorowy pracujący z...
Witam Zbudowalem zapłon elektroniczny tyrystorowy z gromadzeniem energii w pojemności układ sterowany jest oryginalnie przerywaczem ale już mam zaplanowane zmianę na bezstykowy jako czujnik wykorzystam transoptor tj diodę IRED i odbiornik pomiedzy którymi będzie przesłona ,która z kolei będzie zamocowana na wale .Czujnik chcę podłączyć do komparatora...
Sterownik wycieraczki tylnej szyby. W samochodzie Skoda Octavia (kombi) przestała działać wycieraczka tylnej szyby. Uszkodzeniu uległ moduł sterujący silnika wycieraczki, znajdujący się wewnątrz obudowy przekładni. Silnik, przekładnia, moduł sterujący konstrukcyjnie stanowią jeden podzespół, i producent nie przewiduje jego naprawy. Koszt nowego zespołu...
(at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot jak podłączyć Instalacja elektryczna Power Force GY6 50 4T koła 10 Cali wersja 2 - PF 24 649 0002 1. Bezpośrednia odpowiedź Instalacja Power Force PF 24-649-0002 jest przygotowana w układzie „plug-and-play” dla większości skuterów z silnikiem GY6 50 4T, w tym Kingway Fennari 50 (roczniki 2007-2009). Klucz do sukcesu...
Tyratrony były stosowane jako prostowniki sterowane, co dotyczy głównie tyratronów rtęciowych. Na mniejsze prądy były przewidziane tyratrony ksenonowe. Te tyratrony miały żarzoną katodę. O ile zdobycie tyratronu rtęciowego jest dość trudne o tyle dość łatwo nabyć miniaturowy tyratron ksenonowy TG0,1/1,3. Trzeba szukać na gieładach elektronicznych. Ostanio...
Elektronikę będę miał w domu, zależy co dokładnie będzie potrzeba, na pewno kondenstatory, rezystory, potencjometry i jakieś transformatory będę miał, laminat też gdzieś był w domu, został by tylko palnik. Przypuszczam że przeceniasz swoje zasoby, w stroboskopach stosuje się kilka elementów których w żadnym innym złomie elektronicznym nie znajdziesz....
Przy spawaniu metodą MMA nie stosuje się impulsów wielkiej częstotliwości aby uzyskać zapłon łuku, wystarczy napięcie w stanie jałowym ok. 50-60V aby powstał stabilny łuk spawalniczy przez potarcie elektrodą o spawany materiał. Ale do zapłonu łuku nie wystarczy odpowiednio wysokie napięcie - potrzebny jest też prąd o odpowiedniej wydajności. Idealna...
silnik 16 zaw. zapłon prawdopodobnie elektroniczny ,nie tyrystorowy
http://obrazki.elektroda.pl/7634760100_1... Bazooka, którą przedstawia autor jest bardzo prosta w konstrukcji a zarazem ma dość dużą siłę rażenia, dlatego należy bardzo uważać podczas jej stosowania. Amunicją mogą być ziemniaki, jabłka lub po prostu pianki Marshmallow. Do złożenia konstrukcji najlepiej nadają się kształtki i rury z...
Cześć chłopaki Odświeżam temat bo życie w Simsonach ciągnie tętni a jedno z ich zmartwień to właśnie moduł zapłonowy ;) Kupiłem swego czasu taki moduł na allegro od gościa za 40zł Byłem z niego bardzo zadowolony do posłużył mi 2 lata. Aż do dzisiaj. Zlutowałem układ podany w temacie http://obrazki.elektroda.pl/9027194700_1... Podłączyłem...
Gromadzi energię którą nagle tyrystor w ułamku sekundy rozładowuje przez transformator zapłonowy. Przypuszczam że uszkadza się od nadmiernego, udarowego prądu. Stąd propozycja zastosowania dwóch mniejszych, myślę że dodatkowo wskazane byłoby zastosowanie ich na większe napięcie np 630V. Tak myślałem, by dać na 630V co najmniej, ale teraz jak połączyłbym...
Na diody i tyrystory wiem, że powinienem założyć radiatory. Wiadomo, że układ przydałby się jak najmniejszy, żeby zmieścił mi się w schowku w charcie. obecnie mam tam bardzo mało miejsca. Mam tam akumulator 12V 8Ah, kilka przekaźników, przerywacz elektroniczny od fiata 126P, stacyjke i właściwie po lewej stronie jest już wyczerpane miejsce, układ musiałby...
Oświetlenie to nie tylko sodówki ale i HID czyli lampy metahalogenowe. Także łukowe ale generujące światło na tyle pełne spektralnie, że często stosowane nie tylko do oświetlania kolorowych rysunków na palisadach ale i akwariów morskich. Ograniczenie mocy jest zwykle od dołu, min. 35W. Elektroniczny układ zapłonowo-stabilizacyjny z aktywnym PFC zapewni...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Witam. Od wczoraj przekopuję internet w poszukiwaniu informacji na temat dwóch elementów elektronicznych ale niestety z marnym skutkiem. :cry: Próbowałem w różnych miejscach, na Elektrodzie również. Albo nie potrafię szukać. :cry: Elementy pochodzą z modułu zapłonowego silnika do łodzi Johnson. Obudowa to jakby TO-220 lub podobna. Nr 1 to sądząc po...
tyrystor zapłon elektroniczny zapłon zapłon elektroniczny
kupić pralkę miele drzwi zmywarka domyka szlifierka stołowy kupić
blokada operator pralka głośno wiruje
Dławik jako regulowany opornik dla prądu stałego: możliwości i ograniczenia Nieszczelny układ ssący w Opel Astra H 1.9 Diesel - przyczyny i diagnostyka