Witam, przydało by się sprawdzić prowadzenie szczęk, nasmarować lub wyczyścić drucianą szczotką. Miałem coś podobnego w oplu. Jednak tłoczki ale przede wszystkim gumki osłaniające trzeba będzie wymienić. Kolejną przyczyną mogą być zużyte gumowe przewody łączące zaciski z rurkami układu. Pozdrawiam.
Weź to rozbierz, wyczyść, wymień uszczelnienie tłoka i osłonkę gumowa koszty niewielkie a będziesz miał na lata święty spokój. Tłoczek widocznie nie wchodzi bo nazbierało się już dużo syfu, być może jakieś mało widoczne uszkodzenie osłony gumowej i też korozja samego tłoczka. Jak będzie miał wżery w tloczku to też niestety do wymiany. Na szczęście koszty...
Sam szukałem co z tym zrobić ale zbyt dużo konkretów nie znalazłem. Doszedłem jak to złożyć. Zaczynając od tego ze najlatwiej zdemontować stary tłok sprężonym powietrzem, wtłaczając je do środka. Wykrecasz zabezpieczenie trzpienia http://obrazki.elektroda.pl/7874267700_1... Wyjmujesz całość, wyjmujac zabezpieczenie wewnątrz zacisku,...
OK rozumiem i mam jeszcze jedno pytanie: W jaki sposób cofają się tłoczki po hamowaniu ? Żadnych sprężyn nie ma na zaciskach. Myślałem że jak puszczamy pedał hamulca to płyn się cofa i tworzy się podciśnienie które zasysa tłoczki z powrotem no ale raczej te podciśnienie pociągnie świeży płyn z zbiorniczka.
Zauważyłem, że po puszczeniu hamulca tłoczki dość mocno się cofają być może to jest przyczyną ale nie wiem co ma wpływ na zbyt mocno cofające się tłoczki.
Szukaj opcji open parking brake, wymień klocki a potem wybierz close parking brake.
Witam zaworek powinieneś sprawdzić ale to raczej nie jest wina nie odbijania hamulca,proponuje jeszcze raz sprawdzić tłoczki i prowadnice poniewaz nawet jak tłoczek działa poprawnie przy skrzywionych prowadnicach hamulec może całkiem nie zwolnić.Układ został odpowietrzony po tych naprawach?
Pompa do wymiany - przepuszczają tłoczki.
Tłoczki w zacisku są sprawne?
Kiedyś tak miałem na nowym cylinderku, że gumki wciskały tłoczki z powrotem w cylinderek, za sztywne były, czy jak ? A czy samoregulatorem nie zmniejszy również odstępu szczęk od bębna ? Tłoczek dojdzie do szczęki, ale co dalej jak z opisu wynika że się sam cofa ? Nie powinien zostać w tym miejscu po puszczeniu hamulca ? Zapompowałeś hamulcem ? Tłoczki...
Wkręcane są tylko te, które mają mechanizm hamulca ręcznego
Jeżeli jest dobrze odpowietrzony , a objawy masz takie jak piszesz , to znaczy , że nie działają samoregulatory szczęk w tylnych bębnach . Szczęki składają się do oporu wciskając tłoczki cylinderka do końca . Jeden ruch pedału hamulca jest za mało żeby szczęki dotknęły bębna , zbyt mała wydajność pompy , więc po kilku razach masz hamulce .
Znając życie to odpowietrznik w tym cylinderku jest nie do odkręcenia, więc nawet jak założysz nowe tłoczki z gumkami to nie odpowietrzysz hamulca
Tam się nie robi nastaw.Tam się cofa tłoczki testerem i testerem się "dojeżdża".
Witam, mam problem z hamulcem do crossa 125 cm. Przestał działać, więc go odpowietrzyłem i nadal nie działało. Rozebrałem cały hamulec i wyczyściłem go idealnie. Chodzi jeden tłoczek dobrze, drugi nie chodzi, ale jeśli przytrzymam ten pierwszy - ten drugi chodzi też. Wiecie co może być nie tak ?
A wiesz że po prostu tłoczki mogą ci się nie cofać :P . Prowadnice prowadnicami, a tłoczki tłoczkami. Tłoczki po puszczeniu hamulca powinny się cofać o np 1mm. U ciebie pewnie się nie cofają, więc nie ma bata, zestaw reparacyjny i jazda :) . Gdyby jakieś gumki "miały łapać powietrze" to właśnie hamulca byś nie miał, bo albo by ci nieszczelnością wyciekał...
Czasami czytając te wszystkie odpowiedzi aż się płakać chcę . Po pierwsze żeby cofnąć tłoczki odkrec silniczki hamulca ręcznego cofnij ręcznie potrzebujesz imbusy do silniczka i do cofania tłoczka . Cała magia . Po drugie jeżeli silniczki działają słychać je a hamulec zaciągnięty czyli zapieczone tłoczki (tu się kłania wymiana zacisku z tłoczkami lub...
Czy przy delikatnym naciskaniu na hamulec tłoczki powinny ruszać, rozpierać szczeki, nawet na postoju?
Słaby hamulec masz na wszystkich 4 kołach ? Jaki masz hamulec ręczny ? Tłoczki chodzą ?
Właśnie nie ponieważ z drugiej strony wymieniłem klocki bez problemu wciskając tłoczki bez problemu Dodano po 10 hm tak że jak ktoś by miał pomysł co z tym zrobić to prosił bym o pomoc bo nie chciał bym kupować nowego zacisku ani go rozbierać ponieważ pewnie przewód hamulcowy sie urwie bo pewnie od nowości nie bylo to ruszane
To nic dziwnego że blokuje.Tłoczki muszą swobodnie pływać. Ostrożnie aby nie uszkodzić powierzchnii bo utraci szczelność. Zwróć uwagę czy współpracujące pow. nie są zanieczyszczone (brud lub osad mogą powodować zatarcie) lub odkształcone (tłoczki).
Cofnąłem pedał hamulca, uszkodzony czujnik wstecznego, tłoczki cofnięte, przód wciśnięty, tył wkręcony. Efekt miękki pedał hamulca
Witam! będziesz musiał wymienić pompę hamulcową. Ewentualnie dla pewności rozbierz wszystkie hamulce, wyczyść je, prze smaruj tłoczki i spróbuj odpowietrzyć (mogą się urwać odpowietrzniki) jeśli to nie poskutkuje to pompa hamulcowa. Spróbuj odpowietrzyć.
Po polsku to raczej nie ma. Instrukcja z euro 4 ale oznaczenie silnika się zgadza. Głowica 1 - 60Nm 2 - 120Nm 3 - 120st 4 - 60st Korbowody 60Nm + 60st Wtryskiwacze 30 - 35Nm Tłoczki hamulca JAKE BRAKE 19Nm Wałek rozrządu 80Nm + 60st Luz międzyzębny koła wałka/pośrednie 0.074 — 0.195 mm, jak nie rozkręcaĺeś kół pośrednich to można tylko sprawdzić,...
Sprawdź poziom płynu i prawdopodobnie uzupełnij. Klocki się ścierają i tłoczki wysuwają dalej więc poziom płynu się obniża
Regeneracja koniecznie i to pełna tzn. z tłoka należy również wyjąć i nasmarować trzpień który nachodzi na specyficzną śrubę. Po regeneracji wkręcić tłok i musi się dalej dać obrócić przy wkręconym inaczej zepsuje się samoregulator ręcznego.
Chciałbym odnowić temat eymieniłem klocki i jak rozpompowywałem tłoczki hamulce to zaświeca się i gaśnie co to może być
Szczęki trzeba by dobrać po numerze wózka lub wymiarówce. Jest sporo firm handlujących częściami, nie powinno być problemu. Pytanie tylko czy okładziny są mokre od oleju, smaru czy też płynu hamulcowego. Szczelność cylinderka sprawdzisz blokując tłoczki np. kluczem francuskim i wciskając pedał hamulca. Uszczelnienia łożysk piasty i półosi sugeruję wymienić....
Ale po wyjęciu bezpiecznika nie zablokuje kół na suchym! No to faktycznie warto by się temu przyjrzeć, powinien wtedy hamowac z ostrym piskiem kół. No to jak hamulec wystygnie się sam układ odpowietrzy??? nie rozumiem Jak się zagotuje to hamulec wpadnie w podłoge tak? No to u mnie nigdy tak sie nie stało - Tak, sam się odpowietrzy - bo to nie będzie...
(at)frankie1984 bez klocków tez miękka klamka. A zacisk odpowietrzałem i od góry i od dołu. Mam wrażenie, że po zakręceniu odpowietrznika płyn wraca do zacisku. Muszę sprawdzić czy oba tłoczki wychodzą. Czy objawy miękkie klamki może dawać nienwychodzacy jeden tłoczek ?
odpuszczanie klocków na samoregulatorze nie ma większego sensu, bo kilka wciśnięć pedałem i powracasz do stanu poprzedniego. Zastanawiam się jeszcze nad kwestią samego odpuszczania zacisku poprzez kręcenie samoregulatorem. Gdyby zacisk był zablokowany, to z tego co wiem jedyne co można zrobić to go urwać. Wnioskuję zatem , że kolega po zatrzymaniu...
Klocki hamulcowe w hamulcu tarczowym zawsze będą dotykały tarczy hamulcowej, w związku z tym będzie występowało delikatne tarcie. Podobne tarcie wprowadzają uszczelniacze piasty i napędu licznika oraz napięcie osiowe pomiędzy łożyskami. Skuter to nie rower, gdzie liczy się wszystkie straty powodowane oporami toczenia. To nie hamulec bębnowy, gdzie szczęki...
Tłoczki w zaciskach wracają swobodnie po naciśnięciu hamulca i zwolnieniu pedału. Kola się kręcą lekko?
Podnośnik, odkręcić dwie nakrętki na wahaczu od osi silnika. Odłączyć wiązki przewodów i chyba odkręcić zacisk hamulcowy. Koło do garażu i odkręcić tych kilkanaście wkrętów imbusowych po obwodzie i ostrożnie (silne magnesy) wyciągnać wirnik z silnika. Nawet opony nie trzeba zdejmować. Sprawdzisz wtedy i łożyska i położenie magnesów na obwodzie wewnątrz...
Witam Potrzebuje pomocy bo już skończyły mi się pomysły. Pacjent to audi a4 b5 1.9 tdi 1z 90km 1995 rok hamulce przód zaciski i jarzma lucas alu tarcze pełne nie wentylowane. Zauważyłem że grzeją mi się tarcze przednie rozebrałem i zonk klocki zjechane a co do zacisków tak jak by tłoczki nie chciały sie cofać. A więc kupiłem tarcze bosch plus klocki...
Smar bentonitowy np. taki http://www.sklep-grene.pl/product_info.p... Przekładniowy jest zbyt gęsty, ten bentonitowy to smar półpłynny i nie jest drogi. Tarcza to hamulec, te tłoczki trzeba wyczyścić i lekko nasmarować, muszą lekko "chodzić".
Aaa w ten sposób z hamulcem , niby tłoczki i cylinderki ładnie chodziły jakiś czas temu ale zobaczę, grupę 01 i 04 zrobić tak samo ? Od 1,5k obrotów do 4 k ?
podczas jazdy czułem ze klocki ocierają cały czas o tarcze. Dlaczego tłoczki nie wracają po puszczeniu pedału hamulca? Czy ma znaczenia jak mocno dokręci się zaciska śrubami?
Czy "nie hamuje" oznacza całkowity brak hamowania czy tylko koło hamuje słabiej? Jak to sprawdzasz - byłeś na rolkach na stacji diagnostycznej? Cylinderek w ogóle nie działa (nie wysuwają się tłoczki)? A ręczny hamulec działa równo na prawe i lewe koło?
Moim zdaniem cały układ będzie do sprawdzenia, czyli pompka, zacisk i przewód hamulcowy. Jeśli podejrzewasz uszkodzenie elementów gumowych, to należałoby zacząć od tego, czy nie został wcześniej zalany niewłaściwy płyn hamulcowy który spowodował uszkodzenie gumy. Zwróć uwagę na przewód hamulcowy. Jeśli ma więcej niż 10 lat, to powinien on zostać wymieniony...
Witam.Te tłoczki są do hamulca nożnego-zasadniczego ten działa poprawnie?,pod tłoczkiem jest pręt do hamulca ręcznego a na dole najprawdopodobnie rozpierak pociągany linką,nie widać tego na zdjęciu a robiłem to lata temu w jakim stanie są rozpieraki?nie wyrobione w miejscu styku ze szczęką? czczęki widać nowe,ale bębny w jakim stanie mogą być zryte...
Jak wciskasz pompę (tłok) hamulca to wyciskasz tłoczki, objętość układu nie zmienia się.
Tylne tłoczki zapewne zostały.wkrecone do oporu. Po tym zabiegu i zamontowaniu nowych klocków należy wyregulować luz między tylnymi klockami a tarczą. Jeśli będzie za duży to będzie efekt misiowatych miękkich hamulców. Tłoczki należy minimalnie wykręcić aby zmniejszyć luz. Nie pamiętam ale raczej pozycji roboczej tłoczek w skodzie nie ma jak w oplu...
Pisałem żeby nie kupować podróbek. Jeden z komentarzy na allegro: Straszne badziewie. Kupiłem 3 sztuki i wszystkie są do niczego. Szkoda kasy i czasu. Nie polecam Rozbierz pompki a się przekonasz. Albo źle poskładane, albo spuchnięte tłoczki które stanęły bokiem w cylindrze pompy.
Witam mam Toyotę C-HR benzyna bez hybrydy potrzebuję wymienić w niej zacisk tylny lewy lecz mam elektryczny hamulec ręczny czy będę potrzebował komputer żeby cofnąć tłoczki hamulcowe czy da się to zrobić bez?
Z tym cięgnem nie będzie działać (tylko oryginał). Reszta objawów wskazuje coś nie tak z tym zaworem, z tyłu ta małą sprężynka cała? (jeżeli tak to ta manszeta w środku do wymiany lub cały zawór zamiennik ok.150 zł)
Co Kolega rozumie pod pojęciem czyszczenia zacisków? Do prowadnic ślizgowych można użyć jakiegokolwiek środka, ale trzeba uważać na gumowe uszczelki. Tłoczki najlepiej wycisnąć pompując hamulec (jeśli nie ma dostępu do sprężarki) czyli zanim odłączy się zaciski od układu. Jeśli owe tłoczki posiadają oznaki korozji można je przeszlifować papierem wodnym...
Witam! z tego co opisujesz zakładając że nie masz ubytku płynu w zbiorniczku to może być uszkodzona pompa hamulcowa, przepuszczają tłoczki.
Witam. Mam problem z tylnymi hamulcami - słabo hamują. Prowadnice pracują swobodnie klocki nowe tłoczki są w porządku. Pedał hamulca jest lekko miękki. Jak się napompuje to jest twardszy. Układ jest odpowietrzony. Proszę o rady, gdzie szukać przyczyny? Jest też Abs ale nie sprawny to raczej chyba nie ma wpływu?
Dodam że tłoczki są wkręcane, nie wciskane. Toś nam nowinę napisał. Rozebrać całość, dobrze wyczyścić, prawidłowo zmontować i będzie nienagannie spełniało swoja funkcję!
Ale całkiem możliwe, że po tylu latach tłoczek mógł lekko skorodować i stawiać większy opór na uszczelnieniu. Autor chce założyć NOWE tłoczki wiec raczej na nich korozji nie znajdziesz 😀 Proszę przeczytać jeszcze raz post autora, autor napisał że zakupił nowe klocki a nie tłoczki. Niestety okazały się za " duże" w sensie że mają pewnie dużo...
Jemu ściera się zewnętrzny więc nic od tłoczka tylko zacisk dusi sobą do tarczy a tłoczek się luzuje bez problemu. No chyba że ten pug ma tłoczki na zewnątrz...... Podłożyć coś pod koło żeby nie pojechał, podnieść auto, zdjąć koło, depnąć zdrowo na hamulec, puścić hamulec, sprawdzić czy ciężko się kręci, jeśli tak to pociągnąć zacisk do siebie (można...
W hamulcach nie ma drogi na skróty i wszystkie elementy mają być sprawne. Cylinderki tył szczelne, działająca samoregulacja, poprawnie pracujące tłoczki z przodu, wyczyszczone prowadnice, jarzma klocków, dobre odpowietrzenie,świeży płyn, klocki , tarcze, ręczny itd... Na miękki pedał może wpływać suma wszystkich drobnych niedociągnięć. Chcesz mieć pewne...
Tłoczki maja pracowac płynnie tak samo jak strzemiona i klocki. Nie ma sensu wymieniac serva czy pompy.
Wciskacie tłoczki cały syf z zacisków wpompujecie do modulatora a potem cuda się dzieją. Przy wciskaniu tłoczków należy wcisnąć pedał hamulca popuścić odpowietrznik i dopiero wciskać tłoczek i wtedy nie będzie ze pedał leci czy takie tam.
Witam w Vw passat B5 FL 1.8T z 2001 roku. Tłoczek w przednich hamulcach nie cofa się, zaciski zostały wymienione, ale dalej jest ten problem w obydwu kołach. Jak się odpowietrzy, to łapie raz w jednym, a raz w drugim.
Jeśli po naciśnięciu hamulca zasadniczego powietrze nie uchodzi przez odpowietrznik to do wymiany siłownik. Jeśli wyciagniesz czerwona rączkę i przestanie uchodzić powietrze to na bank siłownik hamulca ręcznego Z pierwszej wypowiedzi zainteresowanego wnioskuję że to na 100% sprawdził i wyeliminował. jak mówię tłoczki sam wymienię elektroniki nie ruszam...
Zawór hamulca przyczepy gdzie jest czy tam gdzie się odpowietrza hamulce przyczepy za tylnym kołem po lewej te tłoczki i sprężyny te korki z tego LS wykręcałem wyciągałem nic tam nie było ale można sprawdzić
Zapewne masz uszkodzony element samoregulacji luzu szczęk w pompce hamulcowej. Na końcu cylinderka pompy jest zaworek który tłoczy płyn, a przy ruchu powrotnym cofa pewną ilość płynu i zamyka szczelnie przepływ. Zapewne nie robi skoku powrotnego. Tylko upuszczenie płynu z odpowietrznika cofa tłoczki w cylinderku, tylko nie wiem czy UR II przy hamulcach...
Cofnąć tłoczki i najpierw wcisnąć nożny hamulec, kilka razy mocno do oporu, to wybitnie skomplikowane, zakładając linki poruszałeś dzwigniami ręcznego i zaciski nie ustawią się nigdy.
Witam - a jak wymieniałes te klocki? jesli tylko wcisnołes tłoczki do środka(nie było z tym problemu)to nie powinno to spowodować zapowietrzenia chyba ze do wcisnięcia tłoczków popuściłeś dopowiertzniki to prawdopodobnie zapowietrzyłeś , jesli nie odkręcałeś odpowietrzników to dokładnie popatrz od wewnetrznej strony felgi czy ci sie nie poci(mokrawe)...
Piszesz, że wszystko jest dobrze ustawione, odpowietrzone i przy hamowaniu samochód staje dęba, tylko jest niski pedał. Jeżeli to wszystko jest prawdą, to masz za małą wydajność pompy. Kiedy będzie za mała wydajność pompy, otóż wtedy, kiedy będzie za mała średnica tłoczka, lub za mały jest jego skok (albo złe tłoczki hamulcowe).
Tłoczki wciśnij całe a później popompuj pedałem hamulca. Może ci się ulać troche płynu ham.
wszystko zostało już sprawdzone wcześniej. linka nie wraca, ale sama dźwigienka owszem. tłoczki, popychacze itp. są sprawne.
Witam zastanawiam się nad zasadą działania tarczowego hamulca na tylnej osi. Trochę na ten temat szukałem, ale nie za bardzo da się znaleźć jakieś informacje. Chodzi o sam mechanizm hamulca ręcznego, jak to sie dzieje, że przy konieczności wciśnięcia tłoczka, np. przy wymianie klocków, trzeba go obracać, wywierając nacisk, natomiast już wkręcony tłoczek...
Witam. Proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny problemu z hamulcami w Audi A6c5 2.8 przednie lewe koło blokuje i tylne prawe, w tylnym lewym nie idzie plyn hamulcowy a przednie prawe ledwo ledwo. Rozebrane tłoczki , przeczyszczone , nowy płyn hamulcowy, odpowietrzanie pól dnia i lipa . Pali się kontrolka ABS i trakcji, czy powodem może być uwalona pompa...
Jeśli to Cursor to hamulec Jackobsa. Z przodu silnika na głowicy jest elektrozawór czy coś (nigdy nie rozbierałem) otwiera to kanał olejowy którym olej silnikowy wypycha takie tłoczki w głowicy, tłoczki z kolei podpychają takie dźwigienki które z kolei podpierają zawory wydechowe czyli zmniejszają ich luz. Jak cała ta orkiestra działa jak trzeba to...
ale jak by była pompa walnieta to by pedał szedł do podłogi tak??? a on jest z 10 cm od podlogi i dalej niechce iść ale na poczatku jak wcisne na hamulec jest twardy ale powoli idzie w dół okolo 5-8 cm i dalej nie idzie jest to układ dwu obwodowy i w pompie są dwa tłoczki jeden za drugim czyli dwie sekcje . Jedna sekcja puszcza i pedał opada kilka...
Wymieniałeś klocki czy tylko zaciski.Jeśli wymieniałeś to czy czasem stare klocki nie były wytarte w klin? Jesteś pewien że nie skrzywiłeś którejś prowadnicy? Niech ktoś naciśnie pedał a Ty sprawdź czy nie kantuje zacisku. Kolejna rzecz to czy linka ręcznego nie przytrzymuje dźwigienki,maja cofać się do końca. Czy po zaciagnięciu ręcznego dalej jest...
Witam. Mam problem z hamulcem tylnim. Jak wcisnę pedał hamulca tłoczek hamuje normalnie, ale nie odbija ( tak jakby nie cofał płynu do zbiorniczka). To wina pompy czy czegoś innego? Jak odkręcę odpowietrznik to wtedy zluzuje, a jak nie popuszczę to nie obrócę tarczy. Miał ktoś może podobny przypadek? Proszę o poradę :)
Do sprawdzania podciśnienia to tylko próżniomierz (vakuometr) i podłącza się go bezpośrednio do pompy, jeśli podciśnienie jest niższe jak -0,6bar to pompa jest ok. Servo można sprawdzić w bardzo prosty sposób. Po zgaszeniu silnika naciśnij kilka razy pedał hamulca, aż stanie się "twardy", następnie trzymaj naciśnięty pedał i odpal silnik, jeśli pedał...
Witam Kolegów. Mam problem z Oplem Vectrą C 02' 1.8. Problem polega na tym, że po mocnym hamowaniu (aż do załączenia ABS) nie ma możliwości ruszyć pojazdem. Trzymają wszystkie 4 hamulce, a jedynym sposobem na kontynuację jazdy jest powtórne wciśnięcie pedału hamulca. Sprawdzałem już klocki hamulcowe i tłoczki - wszystko działa, bez żadnych zacięć. W...
witam wymieniłem linki szt 2 wymieniłem dwa tłoczki bo przepuszczały i szczęki po tym zabiegu hamulec działa. Dziękuje wszystkim za sugestie i podpowiedzi zamykam temat.
Witam; mam pytanie do Was. Jaka może być przyczyna blokowania przednich kół w Polonezie r.96 hamulce "lukas"? dodam, że najpierw wymieniłem klocki a potem pompę-teoretycznie tłoczki"chodzą" będę bardzo wdzięczny za pomoc-pozdrawiam:cry:
Tylne lewe koło wogóle nie hamuje, ani ręczny ani nożny. Prawy tył idealnie. Rozumiem że jak by hamulec roboczy nie hamował to problem z wężykiem, zapowietrzeniem itp. ale jak ręczny nie działa także to problem ewidentnie z ustawieniem szczęk. Linki od ręcznego są prawidłowo wyregulowane oraz samo regulator? Zdejmij bęben i zobacz czy przy wciskaniu...
Witam. Mam problem z tylnymi hamulcami, tarczowe z ręcznym na klocku. Jak regulować ustawienie tłoczka aby zarówno ręczny jak i zasadniczy działał prawidłowo. Zaciski nowe, odpowietrzane na pracującym silniku jak i na zgaszonym, przetłaczaliśmy też płyn maszyną,płyn na 100% bez powietrza a hamulca brak. Jarzma wypiaskowane,wszystko ok. Regululuje się...
Witam, od 4 dni trzyma mi prawy przedni hamulec. Dzisiaj rozebrałem, tłoczek sie nie blokuje, po wciśnięciu hamulca tłoczek nie chce puścić. Bardzo proszę o pomoc.
Witam Mam problem następujący Opel corsa b 1.4 - słychać syczenie powietrza przy tłoczku hamulca roboczego w kokpicie po leciutkim naciśnięciu stopą syczenie ustaje co to jest przyczyną? - Czy to jakaś usterka, zapowietrzenie układu hamulcowego ? - Hamulce działają normalnie.
Stary płyn się gotuje w niższej temp. Jak trochę pohamujesz przez te 10km to w zaciskach jest gorąco i pojawiają się bąbelki pary i stąd efekt zapowietrzenia. Po wystygnięciu wszystko wraca do normy. Druga przyczyna to wspomniany wcześniej "trzymający" zacisk - nagrzewa się i efekt ten sam. Sprawdzić czy tłoczki nie są zapieczone i wymienić płyn - po...
Witam, Proszę o pomoc. Zauważyłem po zimie, że w motocyklu przedni hamulec ciągle trzyma. Zabrałem się wiec od razu do roboty. Zacisk rozebrany, tłoczki wyczyszczone i wysmarowane. Korzystając z okazji wymieniłem też klocki. Poskładałem wszystko i założyłem na motocykl. Odpowietrzyłem. Hamulec nadal trzyma… Jeszcze raz rozebrałam wszystko i jeszcze...
Tarcze zawsze są ciepłe i gorące, bo przecież działa na nie duża siła nacisku gdy hamujemy. Jeżeli masz bardzo gorące felgi lub tarcze to do sprawdzenia są jarzma hamulca i tłoczek, czasem potrafi zardzewieć i nie wraca do poprzedniego położenia.
Czy po nagrzaniu hamulców (lekkim) tłoczki poprawnie odbijają? Czy ręczny jest używany w trakcie jazd testowych (jeśli tak przyjrzałbym się temu)? Czy nowe klocki są na pewno takie same wymiarami (choć wtedy na zimnym też by coś trzymało). W tym aucie jest ESP z dohamowaniem każdego koła?
Audi A3 8l 1.9 TDI 90km Mam problem z tylnymi hamulcami. Nowe tarcze, klocki, piasty, tłoczki, gumki, wszystko prawidłowo złożone. Po odpowietrzeniu hamulce dosyć mocno trzymają, 2km przejechane i smród. Pedał hamulca twardy bierze od początku. Poluzowalem na ulicy odpowietrzniki, płyn strzelił i hamulce odpuściły. Zaraz znowu to samo i znów poluzowanie...
pompka hamulca chodzi idealnie , tłoczek się cofa do końca. Jeżeli chodzi o gumki to nie jestem w stanie ich wymienić ponieważ nie są one nigdzie dostępne.
Przypieczone tłoczki ? I zmierzyć podciśnienie ,chociarz organoleptycznie.
To wszystko zależy od tego jaki tam jest hamulec tzw. ręczny. Jeżeli elektryczny i silniczki znajdują się przy zacisku to taki tylko cofamy tylko komputerowo, a jeżeli jest elektryczny ale silnik jest na pod autem a zaciąganie jest realizowane przez linki to takie tłoczki można wkręcić mechanicznie.
Blokuje tłoczki żeby znaleźć w której części układu jest problem.
Nie kojarzę jaki masz zacisk, ale jeżeli oś ręcznego jest w osi z tłoczkiem hamulca, a wyciek powstał po tym jak najpierw oś była zablokowana- zatarta i uruchomiona to daj sobie spokój z naprawą. Korozja osi nawet po wymianie o-ring'u będzie powodowała wyciek. Zacisk w takim przypadku tanie wymienić. Jeżeli tylko cieknie, a sam nigdy tego nie rozbierałeś...
nie będzie wycieków bo tłoczki przesuwają się w płynie zamiast go tłoczyć do instalacji.
Też ale skłaniał bym sie ku zaciskom, być może na zimno kiedy sprawdzasz jest ok, ale po ostrej jeździe tłok może się klinować, rozbierałeś tłoczki i przesmarowałeś?
Dzięki za pomoc
Nie ogarniam zasady działania tego napinacza jakiego napinacza ?? Tam masz mechanizm regulacji luzu tłoczka, i z tego co napisałeś on nie działa. W tą tulejkę z gwintem w tłoczku wkręca się śruba regulatora i popychacza mechanizmu hamulca ręcznego 827659 W skrócie działa to tak: ta śruba regulacyjna się nie obraca tylko porusza się tak jak oznaczyłem...
sztywny przewód gubił podciśnienie przy samej pompie, a co do słabych hamulców myślę, że wymiana klocków i tarcz pomoże, od razu sprawdzę prowadnice i tłoczki.
Nowe prowadnice i tłoczki są.. wszystko dobrze pracuje a abs nadal się wyświetla i pedał hamulca po odpaleniu auta powoli w podłoge wpada
Tak ma się obracać ale właśnie z pewnym oporem, bo gdyby lekko się obracał to byłby problem z wkręceniem tłoczka.
tak czy siak zmienia się średnica wewątrzna bębna. I nowa szczęka nie będzie pracować całą okładziną a tylko niewielkim jej wycinkiem. Zgadza się, dopóki się nie dotrze/ułoży. Ten rant na samym brzegu, można ściągnąć jak pisałem. Zabijcie mnie, ale ja tam samoregulatora nie widzę. Może się mylę... Nie mniej, przy zablokowanym jednym tłoczku, to...
Hs18 ma 2 tłoczki po 60mm więc z silnikiem 3kw to powinno ją rozrywać, albo coś nie tak z silnikiem albo przyciera się, ikarus ma 2 tłoczki 75mm i u mnie 1.5kW 1f przy 1000 obr spokojnie pompuje do 7 bar więc u kolegi coś nie halo, miernik cęgowy i mierzyć prądy silnika a 2 miernik w gniazdko i mierzyć spadek napięcia. Kolega coś wspominał ze silnik...
Przez pewien czas było okej na tej lince więc to raczej nie ona . :| Dodano po 3 Stawiam na dźwigienkę od ręcznego . Ona zatrzymuje się , przyciera . na zdjętym zacisku bez klocków rusza się bez oporów. Naciskam ją i sama wraca do góry wysuwając tłoczek...
Sprężyny a w zasadzie sprężynki w pompie służą tylko do tego żeby tłoczki wracały do początku. Muszą być wystarczająco mocne aby pokonać tarcie (w uproszczeniu) tłoczków o korpus pompy. Związku z serwem żadnego nie ma, jedynie powinno być szczelnie na połączeniu pompy i serwa, chociaż spotkałem serwo z dziurką tuż obok pompy więc tu zależy jaka konstrukcja....
Może i ja wtrącę swoje trzy grosze: tłoczki- jeśli trudno się poruszają, to mimo wszystko po naciśnięciu pedału hamulca powinny dostawić szczękę do bębna, mogą jedynie nie pozwolić sprężynie na cofnięcie. Układ hamulcowy jest połączony krzyżowo, więc na tył idą dwa przewody i powinny być dwie sekcje korektora hamowania (jedna na lewą, druga na prawą...
tłoczki hamulcowe tłoczki wciskane tłoczki mercedes
anoda magnezowy zamontować siemens micromaster zamiennik pilota alarmu
Urwany przewód anteny w dekoderze LTC LXT203 - naprawa Stihl MS180 kopci na biało - przyczyny i rozwiązania