Pytanie o ile przy planowaniu głowicy zbiorą materiału . I wtedy dobierzesz grubsza uszczelkę jeżeli do tego silnika występują grubsze . Z reguły składa sie na orginalnej .
O wymienniku ciepła olej/woda zapomniałeś. Od tego bym zaczął. Dodano po 7 https://obrazki.elektroda.pl/6716474500_...
ZBR 4017-10; sprawdź światła w reflektorze z lewej strony. Ubytek płynu a jednocześnie brak zewnętrznych symptomów jego ubytku może świadczyć o nieszczelności w chłodnicy powietrza doładowanego pod silnikiem tzw. " żółw". Może też być nieszczelność w chłodnicy EGR w tym przypadku powinien być widoczny biały nalot po odparowanym płynie na połączeniach...
recyrkulacja sprawdzona ?
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Za taką cenę to pewnie głowicy nie splanuje, nie wspomnę o regeneracji głowicy /chociaż wymiana uszczelniaczy i sprawdzenie szczelności zaworów/.Uszczelka głowicy około 150zł, a gdzie reszta uszczelek, olej, płyn do chłodnicy i parę pierdoł co wleci po drodze? No chyba że ma napisane na szyldzie „remonty silników” i „inne cuda”...
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
1. Uzupełnij ubytek płynem do chłodnicy z dodatkiem substancji świecącej w promieniach lampy UV. 2. Po jeździe testowej skontroluj gdzie świeci.
Wymień se termostat. Tak na początek profilaktycznie.
Witam. Zapowietrzony układ - tak robi. Dodatkowo popatrz w tym momencie na dolny wąż od chłodnicy - na pewno robi się płaski. Pozdrawiam.
Witam no jak sie płyn chłodniczy wysuszy to są plamy koloru białego może byc też ubytek przez czujnik temperatury w chłodnicy czy zawór z ktorego sie spuszcza płyn posprawdzaj sobie to jeszcze
Dziękuję za pomocne posty, gdy auto było już w optymalnej temperaturze pojawiał się przeciek w chłodnicy EGR, po wymianie chlodniczki (używana na znanym portalu aukcyjnym 30zl ) wszystko jest Ok zero ubytków płynu przejechane już ponad 300 km
Trafika kupiłem walniętego prawym przodem, lampa, skraplacz chłodnica klimy były zepsute i nie zakładałem nowych, tylko najpotrzebniejsze - lampę, maskę, atrapę, zderzak i do pracy, robię po 150 - 200 km dziennie, po wymianie chłodnicy (w wakacje) również. Czy przy pęknięciu bloku na zewnątrz nie ubywałoby płynu, lub jeżeli do cylindra to ciśnienie...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Nie nie ma wycieku, tylko nie został zlokalizowany. Czasem ciśnienie nie pomaga bo doszczelnia układ. Niedawno sprawdzając klimatyzację przypadkiem znalazłem wyciek ze złącza chłodnicy silnika, bo ktoś wcześniej dodał kontrast UV do płynu chłodzącego, więc to też może być jakiś sposób.
Witam .trafic 1,6 ,2014r 120 KM. Mam ubytek płynu chłodniczego. Czy można bezpiecznie jeździć jeżeli odłączę doplyw płynu chlodzacego do chłodnicy EGR???
Witam, zmagam się z ubytkiem płynu chłodniczego od wielu wielu lat, przez ten okres (3-4lata) wymieniłem wszystko co możliwe: chłodnica wody, węże od termostatu do parownika i inne (mam lpg), czujniki wszystkie co możliwe od temperatur, termostat i jego obudowa, chłodniczkę oleju komplet z oringami, chłodnica klimy też wymieniona. Sprawdzałem uszczelkę...
Kiepsko zrobiony remont. To silnik z aluminiowym kadłubem -więc często planowanie samej głowicy to zbyt mało. Jeśli ubywa płynu niewiele, to olać sprawę. Jeśli zaś sporo, to niestety znowu czapka w górę. Dla spokojnościu obejrzałbym jeszcze dokładnie chłodnice cieczy, bo gniły, króćce chłodnicy oleju i króćce głowicy - czy nimi się nie leje.
Wymiana chłodnicy
Uciekanie płynu oczywiście należy usunąć, ale co do niedogrzania, niestety silniki 2.0 tdi mają z tym wielki problem. Układ jest dość skomplikowany, nie masz zwykłgo termostatu za 50 zł tylko zawór 4/2 drożny, który w sumie jest termostatem ale w jakiejś chorej obudowie, kosztuje 220 zł a jego wymiana to zemsta hitlera zza grobu. Oprócz tego masz prawdopodobnie...
Też mam wyciek płynu chłodzącego w innym modelu VW. Ponieważ na brzegach chłodnicy były ślady płynu (różowy zaschnięty osad) pomyślałem, że tu jest nieszczelność i wymieniłem chłodnicę. Okazało się, że płynu ubywa nadal i to nieraz w szybkim tempie. Sprawdziłem chłodnicę i jej gumowe przyłącza - wszędzie sucho. Podłożyłem pod silnik duży arkusz kartonu...
W chłodnicy wysokociśnieniowej tak to może wyglądać: https://obrazki.elektroda.pl/7185300400_...
nie dymił na biało,miał moc tylko wcinał płyn chłodniczy. Dokładnie. Samo zaślepienie dolotu gazu nic nie daje, bo płyn wędruje do kolektora ssącego. Można zaślepić, jednak trzeba zdemontować przewody z cieczą do chłodnicy spalin.
A z chłodnicy , węży ,pompy wody nie cieknie ? korek szczelny i czysty od spodu czy mazia ?
Przed odłączeniem chłodnicy spalin to prawie połowa teraz trochę mniej
Dlatego napisałem że nie zauważy - ale jak może iść w dolot jak miał sprawdzić chłodnica powietrza ? Przecież jeżeli ja zdemontujesz widzisz dolot i tak jak w moim przypadku kilka razy oblepiony dolot płynem chlodniczym twarfym jak adblue. Widziałeś coś takiego? Bo jak rozmawialem kiedys z wykladowcami w cenyrum Man na szkoleniu to pytali się czy mam...
Lamelki w chłodnicy drożne? Chłodnica nie zakamieniona?
Układ chłodzenia w busie T3 ma 12 litrów pojemności w autach z jedną nagrzewnicą z przodu, 14 litrów w wersji Caravelle/Multivan z dwiema nagrzewnicami (przód+tył). Może wejść trochę mniej ponieważ ciężko spuścić całość płynu z układu. Odpowietrzenie: - stawiamy auto przodem pod górkę - zbiorniczek z płynem zalewamy po korek (można zassać płyn kilkakrotnie...
trzeba poszukać nalotu w kolorze płynu chłodzącego na całym układzie chłodzenia .wyciek może być wszędzie na chłodnicy na wężach wody (przeważnie tych z tyłu silnika idących do nagrzewnicy)
Wlewasz płyn do zbiorniczka wyrównawczego do max. poziomu, włączasz klimę na grzanie, uruchamiasz silnik i obserwujesz. Po otwarciu termostatu, sprawdzasz temperaturę i twardość przewodów na wejściu i wyjściu chłodnicy (uwaga na wentylator) oraz temp. obu przewodów nagrzewnicy (nie doprowadzając do przegrzania silnika). Ewentualny ubytek płynu uzupełniasz...
Witaj, przyjrzyj się w okolicach nóg kierowcy, czy nie pojawiają się plamki od płynu chłodniczego, oznaczałoby to uszkodzenie nagrzewnicy (rozszczelniają się) Akurat u szwagra zwalczyłem objawy z temperaturą- też jego pierwszy samochód ;) wymieniliśmy termostat, ewentualnie sprawdź, czy się prawidłowo rozgrzewa- odpal, kontroluj temperaturę chłodnicy...
W VW masz ciśnieniowy układ chłodzenia (tym samym podwyższa się temperatura wrzenia płynu). Zwiększająca się temperatura płynu powoduje zwiększenie jego objętości i nadmiar płynu z chłodnicy przepływa przez zbiorniczek wyrównawczy (tym cienkim przewodem). Jeśli ciśnienie w układzie zwiększy się ponad ustaloną wartość (ok. 1,2÷1,5 bara), płyn (przy szczelnym...
Generalnie Transity Mk6/7 mają bardzo skomplikowany układ wodny, z chłodniczką EGR-a. chłodniczką oleju i skomplikowanym systemem zaworów sterowanych (do nagrzewnic) i automatycznym (do EGR-a). A u ciebie jeszcze dochodzi ogrzewanie niezależne i tylna nagrzewnica... Nie piszesz, czy to FWD czy RWD. Jeżeli to FWD, to pomiędzy silnikiem i przegrodą zlokalizowany...
Może masz gdzieś dziurę w zbiorniku, lub jakimś wężu .... Albo z chłodnicy cieknie...
Witam, Proszę o poradę bo mam problem z układem chłodzenia w MB w 163 2.7 cdi. Robi się wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym, również bombluje powietrze ( przy spuszczaniu ciśnienia w zbiorniczku przez odkręcenie korka ) z tego cienkiego węża który jest między termostatem, a zbiorniczkiem wyrównawczym...
Kiedyś miałem taki przypadek w E46 że delikatna mała dziurka była w wężu od chłodnicy - tak niefortunnie że jak cisnienie się zbudowało w układzie - płyn cienką mgiełka lał się prosto na blok silnika / kolektor wydechowy i od razu wyparowywał - udało mi się to namierzyć przez przypadek, na rozgrzanym dobrze aucie zaraz po zgaszeniu silnika, otwarłem...
... Próbowałem odpowietrzyc jak należy tzn ogrzewanie na full itd i po dosłownie 30 sekundach (na zimnym) płyn zaczął wyciekac przez korek chłodnicy, ten ciśnieniowy. O czym to świadczy? ... Podwyższone ciśnienie powyżej ciśnienia zadziałania zaworu upustowego korka. Tworzy się korek powietrzny w układzie chłodzenia, nie pozwalając na przepływ płynu,...
Z tego co mi się kojarzy przewody do chłodnicy są na szybkozłączkach, więc najpewniej zatrzask nie zapiął dobrze. Czemu zaraz piszecie, że kolega przegrzał już wcześniej silnik. Jeśli wiedział, że ma ubytek i dolewał na czas płynu to nie musiało tak być. Panowie niektóre rzeczy trzeba przyjąć na klatę stwierdzić że popełniło się błąd. Osobiście miałem...
Rozważałem taka opcje ale czy nie było by ubytku caly czas? Nie raz miałem przypadek uszkodzonej chłodnicy spalin i ubytek byl niezaleznie od typu jazdy no i spaliny byly w układzie.
Jeżeli jest uszkodzona uszczelka pod pokrywą termostatów to płyn będzie się przedostawał od oleju łatwo to sprawdzić odkręcając pierwszy i drugi dekiel od głowicy jeżeli będzie uszkodzona uszczelka to na deklach będzie biała maż. A dobrze jest zaślepiona modulina przy zaworze egr i wlocie spalin ?? Miałem też taki przypadek w swoim TGA że po rozgrzaniu...
Peugeot Partner 2.0 HDI, 2002r. z klimą Trochę się rozpisałem, ale proszę przeczytajcie całość i pomóżcie! DZIĘKI Mam problem z ubytkiem, wyciekiem płynu chłodniczego z zbiornika wyrównawczego, co jakiś czas wywala płyn i świeci się kontrolka od chłodnicy na czerwono, po dolaniu płynu kontrolka gaśnie. Gdy znowu wywali płyn kontrolka świeci i tak w...
W układzie są 3 rodzaje płynu do chłodzenia. Pewnie typu fabrycznego do tego jeden na dolewke gdzie przed wymiana chłodnicy musiałem dolać bo był wyciek. Następnie 3 płyn po wymianie chłodnicy. Przewody są twarde tak że jest możliwość ich naciśnięcie. Na pewnie nie da sie ich zgniesc. Teraz wracając autem słychać po otwarciu gwizdanie z korka i zbiornik...
Z reguły biały dym po uruchomieniu (przy zimnym silniku) w jakimkolwiek silniku i nierówna praca świadczą o spalaniu płynu chłodniczego czyli uszkodzonej uszczelce pod głowicą lub pękniętej głowicy. Sprawdź najpierw dwie rzeczy: 1) czy w zbiorniku wyrównawczym lub chłodnicy płyn nie gazuje (o ile jest taki zbiornik bo budowy ursusa nie znam ale jutro...
Auto z klimą?Co się zbiera w "nogach"pasażera woda czy płyn chłodzący?Są ubytki płynu z chłodnicy?
Nie czujniki te na chłodnicy załączają przy 98st.nawet ale mnie się rozchodziło czy się załącza. To lepiej sprawdź na warsztacie czy to wina czujnika na chłodnicy i sprawdź czy chłodnica zaraz po uruchomieniu silnika robi się ciepła bo jak tak to termostat do wymiany.
No w te chłodniejsze dni jeśli będziesz włączać Klime to wiadomo że będzie miał problem dobić do 90 stopni gdyż wentylator z chłodnicy cały czas chłodzi silnik a nawet jeśli się nagrzeje do 90 i staniesz na włączonej Klimie to temperatura spadnie właśnie do ok 75 80 mam volvo i u mnie jest tak samo więc nie ma się co przejmować. Ubytek plynu może być...
witam, mam problem tego typu iż niedawno zamarzł mi parownik czego przyczyna jak sie okzało był zapowietrzony ukł. chłodniczy, więc go odpowietrzyłem dolewając 2l płynu, no i po przejechaniu ok 700km zauważyłem że znów prawie nie ma płynu w zbiorniczku, zeby powrócic do stanu poprzedniego musiałem dolac znow 2l i odpowietrzyć układ, widocznych wycieków...
Dzisiaj jeszcze raz patrzyłem na zachowanie się płynu. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów, płyn ze zbiorniczka wyrównawczego ubył - dość sporo - poniżej LOW, po czym, gdy odkręciłem korek zbiorniczka powrócił do poprzedniego stanu. I tak jeszcze ze dwa razy. Może to coś z zapowietrzeniem układu albo faktycznie ten termostat ? Korka jeszcze nie ma...
Jak dla mnie silnik przegrzany przez ubytek płynu chłodzącego to złom. Powykrzywiany, rozhartowany itd. Nie opłaca się go naprawiać.
Witam dziwny zapach spalin, nieznacznie powiększa się poziom oleju jego barwa wskazuje na obecność płynu .mechanicy wykluczają wadę uszczelki pod głowica /podciśnienie w zbiorniczku i temp. przewodów chłodnicy jest ok/ przebieg sam.ok 300 tys.
Po kilku chwilach od zapalenia silnika węże do chłodnicy będą się robić twarde (napompowane od środka) oczywiście przy zamkniętym korku
Ty nie widzisz, a my mamy widzieć przez internet? No pomyśl chłopie... ale na chwilkę przed uruchomieniem idzie zauważyć że z chłodnicy wydobywa się tak jakby para wodna Czym pachnie?
Witam, Problem polega na przegrzewaniu sie silnika, Termostat sie otwiera (chłodnica robi sie ciepła-cała), wiatrak działa, nagrzewnica jest drożna tak jak i chłodnica, nie widać nigdzie ubytków płynu ani nie przybywa go do oleju, sprawa wygląda co najmniej tajemniczo z uwagi na to że płynu jednak ubywa co za tym idzie układ sie zapowietrza i rośnie...
U mnie jest całkiem inna sytuacja jak u Ciebie, bo nie mam płynu w głowicy i napewno 7lat bym takim silnikiem nie przejeździł. Jeżeli układ przestrzenny układu chłodzenia tak wygląda jak na rysunku w poście powyżej (górny wlot do chłodnicy dużo poniżej wylotu z bloku silnika), to niestety wygląda na to, że nie następuje samoistne odpowietrzanie układu...
mi się wydaje jak by mi płyn wylatywał przez rurę wydechową i zastanawiam się czy to nie ma coś wspólnego z uszczelką od głowicy. umówiłem się na środę tak że będę wiedział co i jak. jeżeli ktoś ma jakieś propozycje to chętnie przeczytam dzięki z góry Dodano po 3 aha jeszcze sobie przypomniałem że za każdym razem zasysa mi płyn od chłodnicy dopiero...
Nie napisałeś czy odpowietrzyłeś układ tak więc zakładam że nie. Dolej płynu i powinno byc w porządku jak bedzie nadal ubywał to wtedy dopiero bedziemy się zastanawiać. Podejrzewam że układ sie sam w końcu odpowietrzył i stąd ten ubytek płynu w zbiorniczku.:) Pozdrawiam.
Witam ponownie po lekkiej przerwie. Obiecałem dać znać jak będzie po problemie z wyrzucaniem płynu. Było to już wyżej opisane prawdopodobne przyczyny przez kilku użytkowników, ale może w dużym skrócie opiszę dla potomnych, może komuś się przyda w nadchodzących niemiłych objawach. Wymieniłem korek (wszystkie org) zbiorniczka wyrównawczego, termostat,...
Odpowietrz przez zaworek na wężu nagrzewnicy. Zresztą zobacz na ten temat, ile możliwości: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Mam wrażenie, że czujnik temp. na chłodnicy jest do wymiany. A w ogóle jak się kręci ten wentylator, czy ręką swobodnie?
Witam mam problem z Cordobą 98 r 1.9 TDI (AFN, 110 koni) a mianowicie ma bardzo wysoką temp płynu chłodniczego, w czasie jazdy z podłączonym lapkiem (temp powietrza lekko ponad O) wskazywało nawet 102 stopnie a na postoju temp lekko ponad 90, wiatraki się nie załączają a ponad to górny wąż od chłodnicy jest bardzo gorący i twardy natomiast dolny jest...
mam problem jestem w Niemczech mam Opla Astre II 2001rok 1.7tdci zaświeciły mi się kontrolki od chłodnicy i klucz a na dodatek ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego chłodziwa i zaczoł kopcić jest też maź na korku od oleju pewnie to uszczelka .A pytanie mam takie czy mogę nim pojechać do Polski około 1000km co byście zrobili czy lepiej laweta
Witam posiadam Honde Civic 1.5 16V 1995rok.Wczoraj wracając z pracy zobaczyłem ze mam dość dużą temperaturę, zwolniłem i wszystko było ok temperatura opadła jechałem dalej i tak się trzymała lecz w mieście temperatura skoczyła bardziej zjechałem na parking odczekałem aż ostygła po pewnym czasie mogłem już odkręcić korek chłodnicy weszło mi 2litry płynu...
Znalazłem wyciek z chłodnicy więc ubywający płyn już jest sprawą nie aktualną. Odłączyłem na noc akumulator myśląc, że może komputer jakiś błąd złapał. Efekt był taki, że zapaliła się kontrolka pomarańczowa - samochód z kluczem. Czy ktoś może teraz będzie w stanie podpowiedzieć co robić dalej?
Płyn będzie wyciekał ale nie musisz go spuszczać, jak to sprawnie zrobisz to wyleci Ci może szklanka płynu... ubytek uzupełnisz. Z drugiej strony jeśli nigdy nie wymieniałeś płynu to przydałoby się to zrobić. Sprawdź jeszcze czy wentylator działa na swojej instalacji, czyli zdejmij wtyczkę z termowłącznika i zewrzyj kawałkiem drutu jej styki - wentylator...
płyn jest niebieski więc i w miejscu wycieku będzie widać takiego koloru osad. No popatrz, a ja widziałem też płyny różowe ( borygo) , zielone( dynagel) i żólte ( paraflu)... Nawet i bezbarwne ( fridex) W WV leją pomarańczowy.... Oooo, ja jeszcze większe dziwy widziałem. Wlewam do chłodnicy niebieski płyn, a wylewam zielony? Co to może być, auto trzymam...
Nie jest aż tak tragicznie (z wyjęciem chłodnicy wody). Przed wyjęciem jej dla pewności jeszcze raz dobrze odpowietrz układ chłodzenia (przy włączonym ogrzewaniu) . Gdy termostat puści płyn na duży obieg (chłodnicę) - poluźnij czujnik temperatury (na obudowie termostatu) do czasu aż zacznie pojawiać się płyn. Odczekaj chwilę i ponów opisaną czynność...
Włączała mi się kontrolka od płynu chłodniczego. Wymieniłem czujnik temperatury bo wskazówka przekłamywała. Po wymianie czujnika bardzo szybko łapie temperaturę 105 -110 stopni i taka temperatura utrzymuje się cały czas. Czerwona kontrolka zaczyna migać po ok. 10 minutach. Chłodnica słabo nagrzana, termostat wymieniłem pół roku temu. Dodam że bierze...
Zazwyczaj na korku od zbiorniczka wyrównawczego jest znaczek, ostrzeżenie, żeby go nie otwierać na gorącym silniku bo "eksploduje" (prawie dosłownie) i można się poparzyć. Więc jak przeprowadzasz doświadczenia po dłuższej jeździe z odkręcaniem tego korka to i tak masz szczęście, że się tylko delikatnie gotuje. A jeśli chodzi o ubytki to proponję sprawdzić...
Czyli jednak trzeba rozbierać go na drobne elementy jak by nową głowice dać to od razu tuleje sprawdzić, chciał bym nadmienić że głowica pod wpływem temperatury był dość duży ubytek 0,38m Dodano po 3 Miałem uszkodzoną głowice i olej dawał do chłodnicy i tak jeździłem aż do momentu jak wypluł wszystko to co miał, byłem w trasie jakoś trzeba było się...
że jest do remontu to ja wiem, ale zależy mi na tym, żeby przejechać nim jeszcze pół roku-do lata, a już rok daje radę; wcześniej na oleju daewoo zużywał więcej oleju, a zaraz po zmianie trzymał bez żadnego ubytku jakieś 1000km. tak więc nie wiem czy opłaca mi się w niego cokolwiek ładować, dlatego myślę o uszczelnieniu chłodnicy i o tym, żeby mi co...
Witam, Niedawno kupiłem Citroena Xsarę 1.8i 99r. (wersja ośmio cylindrowa). Mam w niej problem z płynem chłodnicowym. Mianowicie czasami po odkręceniu kurka od zbiornika wyrównawczego (na zimnym silniku) ciśnienie wyrzuca płyn na zewnątrz. Zdarza się też, że nie ma dość ciśnienia i płynu nie wyrzuca, ale i tak ciśnienie pod korkiem jest spore, bo słychać...
Moje propozycje: 1. Mało płynu chłodniczego 2. zamulona nagrzewnica, przewody nagrzewnicy, zanieczyszczony i pompa przy niskich obrotach nie przepcha ciepłego płynu do nagrzewnicy.. (jeśli będziesz miał ubytek płynu chłodniczego sprawdź także czy Ci nie przybyło oleju-możliwe wtedy że uszczelka pod głowicą) Wymień termostat, jest otwarty, lub nie zamyka...
Witam przejechałem uniakiem około 50 km i znow słysze bulgotanie z kratek moze to tak ma byc ????? Bulgot oznacza zapowietrzony układ nagrzewnicy. Trzeba odpowietrzyć. 1. Przede wszystkim,sprawdzamy poziom płynu i UZUPEŁNIAMY tylko na zimnym silniku, przy gopracym sprawdzanie nie jest miarodajne (przy okazji może płyn uciec i poparzyć rękę). Korek...
Witam! Zakupiłem samochód we wrześniu 2011r. Zauważyłem w nim ubytki płynów to je uzupełniłem w styczniu 2012r. Problem polega na tym, że znów mi się kontrolki zaczęły świecić od oleju i płynu chłodniczego. Ubytek nie jest bardzo duży. Przejechałem ok 3000km i ubyło max 1l płynu chłodniczego i 0,5l oleju. Nie było by nic dziwnego z tym olejem gdyby...
1.kruciec - plastikowe coś na które jest założony np gruby wąż do chłodnicy 2.kruciec - ogólnie takie coś na które nakładamy wąż lekko z innej beczki ale może mieć nieco wspólnego z tematem - na mrozie stare gumwe węże robią się twarde jak plastik i nie są wtedy szczelne pod opaskami a po nagrzaniu się oczywiście uszczelniają 0,75l oleju na 10000km...
Różnica pomiędzy powszechnie stosowanym układem chłodzenia a ta mazdą (i nie tylko tą, bo większość japończyków tak ma), jest to, że zbiorniczek wyrównawczy nie jest połączony bezpośrednio z układem chłodzenia i nie jest naczyniem ciśnieniowym. Z układem chłodzenia łączy go korek chłodnicy, w którym są dwa zawory, jeden nadciśnieniowy, który otwiera...
Te same objawy miałem w VW - przyczyna i skutki - jednorazowa krótka jazda z niskim poziomem płynu w chłodnicy - nadmierne rozgrzanie głowicy i uszkodzenie uszczelniaczy zaworów. Efekt był jak u Ciebie czyli na zimnie i zimnym silniku niebieska chmurka. Drastyczne ubytki oleju na poziomie 1 litr na 1000 km przy jeździe w miejscu - a co ciekawe gdy wybrałem...
Masz trzy różne problemy i (myślę) że trzy różne przyczyny. 1. To że silnik się niedogrzewa może być winą termostatu który nie zamyka sie do końca (ma się otwierać książkowo przy temp 81-85 'C). Możesz to sprawdzić w taki sposób: uruchom (na zimnym) silnik i po ok 4-5 min pracy na biegu jałowym zacznij obmacywać przewody chłodnicy ten u góry i u dołu...
Witam. Ostatnio zauważyłem kilka razy wydostający się z wydechu biały dym, jednak było to z rana i było dosyć zimno (ok. 6 C*), nie bezpośrednio po odpaleniu tylko przejechaniu gdzieś 2 km. Już chciałem się martwić ale w kolejnych dniach białego dymu nie było. Codziennie jeździłem do pracy i wszystko było ok. Dziś padał deszcz, wracałem z pracy, po...
Witam, Wraz z wymianą tarcz zegarów w moim Poldku zbiegło się kilka usterek: - przestało świecić kilka żarówek pod zegarami (w tym żarówka sygnalizacji włączonych świateł) - złe wskazywanie poziomu paliwa w baku (pokazuje 3/4, a mam blisko rezerwy, gdyż jeżdżę na gazie) - szybkie wędrowanie wskazówki temperatury silnika do niebezpiecznego poziomu 130...
No to sobie wymieniaj ten olej w automatach nawet co 10 tysięcy... Ciekawe jak długo pojezdzisz. W automacie nie ma sprzęgła tylko to się nazywa torque converter czyli taki konwerter momentu obrotowego. Przypomina to torus i w środku jest zestaw sprzęgieł ale nie nazywa sie to sprzęgło (clutch). Honda USA np. przewiduje wymianę oleju po 100 tysiącach...
Problemem może być chłodnica. Piszesz, że jest od 60-ik. Pewnie "chińczyk" za 350zł. Przekrój "rurek w tej chłodnicy jest bardzo mały. Płyn wtłaczany górnym wężem nie nadąża przepływać w dół chłodnicy. Szczelny korek powinien trochę pomóc.
Witam, mam problem z chłodnicą EGR, którą wymieniałem już dwa razy. Głównym objawem usterki jest oczywiście duży ubytek płynu chłodzącego (dzisiaj dolałem 1 litr po przejechaniu 400 km) bez śladów wycieku. Mechanik za każdym razem robił obejście tej chłodnicy i problem ubywającego płynu znikał, co w 100% wskazywało na tą właśnie chłodnicę. Pierwsza...
Chlodnica spalin do sprawdzenia
wykrecajac np czujnik temp lub zdjac waz w najwyrzszym punkcie silnika i poczekac az poleci plyn.oczywiscie dolewajac ubytki
Witam Mam dość duże wycieki, zbiorniczek na 100km.Samochód posiada klimatyzację. Mechanik powiedział, że nieszczelność jest na gwincie wyłącznika wentylatora. W książce widzę, że w silniku z klimatyzacją są dwa czujniki. W warsztacie powiedziano mi, że trzeba wyjąć chłodnicę (rozpiąć przewody klimatyzacji),innego sposobu nie ma.Czy tak jest rzeczywiście?...
taki płyn powinien być dostępny albo gotowy,a albo w postaci koncentratu. Wtedy sam rozrobisz go wg proporcji. Co do tego borygo to sprawdź na jakiej bazie są oba te płyny i dowiesz się czy można je mieszać. Najlepiej jakbyś sprawdził areometrem płyn, który zalany masz obecnie. wtedy dowiesz się czy jeszcze się nadaje (jest to dostępne w większości...
Przy małym pęknięciu głowicy dopiero po pół roku zrobi się czarny osad w zbiorniczku. Jak przy ostrej jeździe pod zbiorniczkiem jest mokro to albo chłodnica EGR (płyn w wydechu) albo pęknięta\krzywa głowica.
W oleju kaszy nie ma. Nie dymi na biało. Teraz mam podejrzenie dziurawej chlodnicy. Zsanawia mnie tylko dlaczego jest pusta. Termosat powinien się otwierać a nawet po jeździe chłodnia pusta a węże miękkie. Teraz zalałem chłodnice pod korek i sprawdze czy zleci z niej płyn.
czy jak wymienię termostat na nowy to będą nadal ubytki Będą nadal. Wycieka płyn, np na łączeniach przewodów, z chłodnicy, grzejnika nagrzewnicy - tego co nie grzeje, cieknie z kolektora ssącego, lub uszczelka pod głowicą.
Głupoty piszesz kolego.Jak test wyszedł ok to co ma chłodnica egr?Zobacz lepiej temp płynu ,wentylator i drożność chłodnicy.
Najczęstszym problemem ubytku płynu w tym przypadku jest chłodnica EGR. Dostęp jest nieciekawy. Ja opuszczam sanki z silnikiem w dół dając zamiast śrub szpilki, dodatkowo demontuję wszystko z podszybia plus przód i życie staje się piękniejsze.
A wiec tak jak przypuszczałem jest to wina termostatu !. Najpier spuść płyn poprzez odkręcenie zaworu na dole w chłodnicy. Odkręć stary termostat, zdejmij starą uszczelkę/prawdopodobnie będzie porozrywana , oczyść dokładnie to miejsce żeby nie było śladu po starej, załóż nową uszcelkę możęsz jeszcze uszczelnić silikonem /czerwonym/ zakręć nowy termostat,...
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
Normalna temperatura pracy silnika powinna być utrzymywana przez układ chłodzenia w granicach 90 st.C. Duży obieg (przez chłodnicę) włączany jest przez termostat jak silnik osiągnie temperaturę ok. 80 st.C.
Ja miałem przypadek ze była pęknięta tuleja na dole i płyn dostawał się do oleju. Podczas roboty uszczelki radzę sprawdzić dokładnie przy dobrym świetle tuleje czy gdzieś nie jest pryśnięta.
Kolego najpierw sprawdź dokładnie czy po kilku dniach postoju masz taki sam poziom płynu? .Jeżeli masz ubytki dolej uszczelniacza do układów chłodzenia Na dole w obudowie chłodnicy jest termo włącznik zewrzyj przewody i sprawdź czy wentylatory się włączają , jeżeli tak to dopiero kupuj czujnik. W tym modelu typowe objawy uszkodzenia wymiennika ciepła...
Rano zaobserwuj jak zmienia się temperatura obu węży podgrzewania reduktora LPG. Zakręć wielozawór przy butli LPG i sprawdz następnego dnia, jak z temperaturą płynu chłodzącego. Niezależnie od powyższego, dobrze odpowietrz układ chłodzenia - wcześniej sprawdzając czy nie widać miejsc ubytku płynu (plastikowe trójniki LPG, połączenia zaciskowe przewodów,...
Zatarty, czy rozrząd strzelił? Czemu potrzebne było sprawdzenie szczelności chłodnicy - zauważyłeś ubytki płynu eksploatacyjnego? Że wskaźnik nie pokazuje temperatury nie musi oznaczać, że silnik nie ma chłodzenia. Może być problem z elektryką - i najpewniej zrobią wszystko, by tak też ewentualnie ta usterka wyglądała. Jeśli nie przyjechałeś do nich...
Panowie, klasyczny objaw ubytku - wycieku płynu. Wpierw zaczyna lampka kontrolna na liczniku pokazywać poziom krytyczny, a jak ubędzie jeszcze trochę, to silnik zacznie się gotować. Wentylatory się nie włączą, bo czujnik jest w zbiorniku chłodnicy - jak nie będzie ogrzewany cieczą ( z powodu jej braku) - katastrofa gotowa.
Witam, miałem już w swojej karierze dwie renówki z silnikami 1721 ccm i w obydwu węże od chłodnicy robiły się twarde... ale nic poza tym :) więc raczej tak ma być (o ile nie ma ubytków w płynie )
ubytek płynu ubytek płynu hamulcowego ubytek płynu chłodzącego
sprawdzić ciągłość obwodu płytę indukcyjna siemens schemat pw3017
mikrofalówka gorenje philips 43pfs5525
Audi A3 8P P3072 - Usterka przekaźnika zasilania Becker BE 6021 (Audio 10 CC) – opis pinów ISO, Mini-ISO, D2B, Mercedes W203, W209