Witam! Potrzebuję pomocy przy skonstruowaniu modułu z buzzerem, który pohałasuje gdy w aucie w zbiorniku wyrównawczym ubędzie płynu chłodniczego. Zbiornik pochodzi chyba z wolkswagena LT. Ogólnie układ musi być jak najprostszy (do zmontowania na płytce uniwersalnej) zasilany z instalacji 12V auta. Problem w tym, że totalnie nie umiem projektować układów....
Chłodnica EGR do sprawdzenia. No i który to Focus ?
AGR lub chłodnica wysokociśnieniowa
http://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=... http://fordclub.kei.pl/vbulletin2/showth...
Do zakupienia odpowiednia ilość węża i 2 trójniki oraz objemy stalowe. Nie wiem czy trójniki i węże są do wymiany, ale na pewno wymieniłbym obecne opaski na odpowiednio do węża dobrane opaski sprężyste.
Uszczelka pod przednią pokrywą.
witam napisz jakie ilości płynu ubywają z układu chłodzącego i czy oglądałeś dokładnie chłodnice, z kąd jest wyciek, powinieneś zauważyć na lamelkach przebarwienia w kolorze płynu ( w zależności jaki masz wlany) zielonkawe, lub różowe
Uszczelnienie układu chłodzenia silnika, pozwoli wykluczyć możliwość przedostawania się, płynu chłodniczego do układu smarowania silnika. Wymiana oleju jest również w tym przypadku niezbędna, gdyż nieprawidłowo dobrany rodzaj oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
jak zdejmiesz obudowe pompy cieczy chlodzacej to zobaczysz wirnik pompy zamocowany na walku pompy cieczy.zeby wirnik zdjac trzeba go odkrecic a do tego potrzebny jest klucz ampulowy czyli taki szesciokatny(jak do regulacji hamulcow w rowerze gorskim)teraz juz kojarzysz o co chodzi?taki zestaw kluczy kosztuje ze 25zl. ogolnie naprawa jest prosta.zrobisz...
.Jak się do niej (nagrzewnicy) dostać? Trzeba deskę rozdzielczą zdemontowac.
Diagnoza jest prawidłowa pod warunkiem, że jest potwierdzona konkretnym sprawdzeniem. Nasze rozważania są czysto teoretyczne. Wynika z nich, że najprawdopodobniej musisz wymienić pompę wody, co wiąże się z demontażem rozrządu i nie da się tego zrobić na skróty. Jednak przed rozbieraniem silnika radziłbym sprawdzić jak zachowuje się silnik podczas nagrzewania,...
Pod kątem uszkodzonej uszczelki możesz jeszcze sprawdzić czy płyn chłodniczy nie śmierdzi spalinami lub czy w zbiorniczku nie widać pęcherzyków powietrza na pracującym silniku
Jesli chodzi o olej to ja jestem zdania ze dobry (nie chodzi o marke a o wlasciwosci -polsyntetyk) odpowiedni do wieku i przebiegu... Piszesz ze jezdzisz spokojnie, dbasz o olej wiec przegrzanie odpada... Tak czy inaczej (oczywiscie po potwierdzeniu ze to uszczelka) nalezy podniesc glowiczke zrobic co pisalem powyzej , a jak juz sciagniesz glowice to...
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Uszczelka to ostateczność . Proponuję dokładnie obejrzeć przewody gumowe. Ja miałem problem z uciekającym płynem już się pogodziłem z myślą o uszczelce a płyn uciekał przy mieszalniku. Odnośnie uszczelki to sprawdź czy po ostygnieciu silnika w układzie płynu chłodzącego jest podwyższone ciśnienie. Jeśli nie to powinieneś szukać nieszczelności zewnętrznych.
Witam Objawy, które obserwujesz, ma także ja i to na identycznym silniku, czyli 1.6 HDi 90 KM od nowości, bo kupiłem samochód w ASO i mam go szósty rok. Spadek temperatury na wskaźniku przy włączonym ogrzewaniu jest normalny - Diesel ma wyższą sprawność niż silnik benzynowy, zatem mocno upraszczając, odda mniej ciepła na zewnątrz niż benzyna. Włączenie...
Wykonaj testy ciśnieniowe układu chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Może to tylko korek na zbiorniczku się uszkodził i zbyt wcześnie upuszcza ciśnienie, a wraz z nim płyn. Pojedź na warsztat/mechanika, który posiada odpowiedni sprzęt (nie kosztuje wiele) i zdiagnozuje to w 15 minut ;) .
Masz LPG? Nie widać wycieków?
Myślę podobnie jak ty,z opisu wynika,że to będzie nagrzewnica.
Nic nie próbuj dokręcać tylko wymień ten plastikowy króciec na nowy, one często się deformują i czasem pękają.
Witam, udalo sie namierzyc wyciek?
O wymienniku ciepła olej/woda zapomniałeś. Od tego bym zaczął. Dodano po 7 https://obrazki.elektroda.pl/6716474500_...
Volkswagen Crafter 2019 Przy 200tys auto było w serwisie z powodu ciągłego ubytku płynu chłodniczego. Serwis po tygodniu szukania przyczyny stwierdził pęknięcie głowicy. EGR podobno szczelny. Auto chwilę pojeździło i znowu zaczęły się dolewki, na 700km czyli pełny bak paliwa muszę dolewać ok 1-1.5l płynu chłodniczego. Auto oczywiście suche, zero wycieków....
Witam Nie znam dokładnie tego modelu. Ale jak by coś pękło to by płyn nie wracał po czasie tylko leciał do oleju lub w kierunku wydechu. I były by tylko ubytki. A tu piszesz o ewidentnym "pulsowaniu" Szukaj na tych wężach co piszesz i chłodnicy i jak nie grzeje przód to może być i to zapowietrzone. Ale teraz tylko gdybam bo brakiem grzania mogą też...
Na obrazku masz dokłądnie narysowane gdzie odciąć brzeszczotem oczywiście po wcześcniejszym spuszczeniu płynu. Kolektora nie musisz odkręcać tylko wtryski. Pod ten plastik dajesz aluminiową blaszkę uszczelke papierową i układasz na silikonie i masz spokój na zawsze. W moich postach jest zdjęcie jak to sie robi.
Woda może się dostawać od dołu wystarczy wiechach w kałuże podczas deszczu. Może być też nieszczelna nagrzewnica i płyn kapie z nagrzewnicy jeśli są ubytki płynu chłodniczego.
Witam posiadam astre h gtc 1.7 cdti mam taki problem od kad wymienilem wezyk ze przy odpaleniu wsysa mi plyn chlodniczy musze odkrecic lekko korek wtedy syknie i plyn wraca i tak za kazdym razem co moze byc przyczyna?
Problem rozwiązany peknięta chłodniczka spalin lub jak kto woli egr płyn szedł w uklad wydechowya przez awarie z ukladem chłodzenia spalin doszła niestety jeszcze wymiana sondy i i czujnika temperatury spalin. Pozdrawiam
O ile nie trafisz na kontrole "zielonego" w PL lub poza PL.... wtedy nie będzie tanio....
Witam, zmagam się z ubytkiem płynu chłodniczego od wielu wielu lat, przez ten okres (3-4lata) wymieniłem wszystko co możliwe: chłodnica wody, węże od termostatu do parownika i inne (mam lpg), czujniki wszystkie co możliwe od temperatur, termostat i jego obudowa, chłodniczkę oleju komplet z oringami, chłodnica klimy też wymieniona. Sprawdzałem uszczelkę...
Test na obecność C02 był robiony ? Bo albo uszczelka pod głowicą ( wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ) albo gdzieś jest wyciek.
Zbiornik jest podgrzewany. Zobacz instalacje.
Witam Mam problem z moim Audi A4 B7 1.9 TDI 115 2005 BKE. Dwa tygodnie temu wymieniłem chłodnicę EGR, bo kopciło auto na biało. Problem ustaliłem, pojeździłem dwa tygodnie, szybko, wolno, dłuższe trasy 180 km. Jednego razu zrobiłem w sumie jakieś 2 tysiące kilometrów w ten sposób. Wyjechałem do Niemiec, pod Berlinem siadło auto po 300 km, nagle zaczął...
Na pewno tym elementem który zaznaczyłem na zbiorniczku nie powinno nic się wydostawać. Można go odpiąć i w jego miejsce dać wężyk na końcu wężyka butelkę i wtedy zobaczysz czy podczas jazdy nie wywala tamtędy płyn. Dużo kierowców jest zdziwionych jak się im pokaże palcem że tamtędy właśnie przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą znika im płyn. Zresztą...
Reduktor jest szczelny. Nieszczelna i zużyta jest gumowa membrana, która puszcza gaz tak więc wymień reduktor, uzupełnij ewentualne ubytku płynu chłodniczego, odpowietrz układ chłodzenia i ciesz się jazdą. Jakie masz w ogóle graty od LPG pod maską? Reduktor, wtryskiwacze? Ile kilometrów zrobione na instalacji?
Układ nagrzewnicy do sprawdzenia, jak sugeruje moderator. Czy ubywa płynu bez włączonego ogrzewania? Nie. Ubywa tylko w przypadku gdy jest włączone ogrzewanie.
zobacz czy masz masełko na korku oleju (taka brązowa maź) Jeśli tak znaczy dostaje sie do oleju znaczy do pupy złożyli ...
olej jest w porządku tydzień temu zmieniany. Dym z rury, raczej nie widać żeby było coś nie tak
Cieszę się, że mogłem pomóc:D. Uważam, że Internet to świetne narzędzie do wymiany doświadczeń, jednak często brakuje szczegółowych opisów. Moim zdaniem lepiej poświęcić kilka minut na pełny opis, aby informacja nadawała się do wykorzystania. W załączeniu przesyłam fotografię kolektora z zaznaczonym miejscem cięcia (może jeszcze komuś się przyda). Żeby...
Kolego ile tego płynu musisz dolewać i nie leci ci może para z wydechu jak sie silnik zaczyna już nagrzewać? A jak sie nagrzeje to co sie dzieje ,jak korek odkrecasz od zbiorniczka wyrownawczego?
Zacznij od termostatu. Uszczelka w drugiej kolejności. Nie uzupełniasz płynu do MAXa na zimnym silniku przypadkiem?
Uciekanie płynu oczywiście należy usunąć, ale co do niedogrzania, niestety silniki 2.0 tdi mają z tym wielki problem. Układ jest dość skomplikowany, nie masz zwykłgo termostatu za 50 zł tylko zawór 4/2 drożny, który w sumie jest termostatem ale w jakiejś chorej obudowie, kosztuje 220 zł a jego wymiana to zemsta hitlera zza grobu. Oprócz tego masz prawdopodobnie...
Chlodnica spalin do sprawdzenia
panowie problem rozwiązałem sam, wlałem płynu do zbiorniczka po brzegi zrobiło ciśnienie i pokazało się miejsce wycieku. Przewód wychodzący z bloku zaraz obok egr połączony trójnikiem z cienkim przewodem idącym w kierunku wlotu powietrza. Gruby przewód wychodzi z silnika i idzie do kabiny wew. auta i na tym trójniku jest pęknięty. Nie wiem jak ten wąż...
Przecież napisał że w ssącym...
Coś tu jest nie tak skoro masz duże ubytki płynu tzn że musi gdzieś ten płyn uciekać a tzn że byś widział wycieki. Albo źle coś sprawdzasz albo masz wyciek w takim miejscu że go poprostu nie widzisz. Gdyby była pompa to musi być widać wyciek. Termostat nie ma tu nic do tego.
Witam, Mam problem z ubytkiem płynu chłodzącego( audii a3 2010rok) Po jezdzie jak otworzę maskę ma powiększoną o objętość. Po chwili zaczyna opadać. Po ostygnięciu ubywa w okolicy 0.5cm od stanu który zaznaczyłem markerem. Korek zbiorniczka był wymieniany, chlodniczka wymieniana. Nie ma oleju w zbiorniczku wyrownawczym, majonezu na korku od oleju nie...
Witam, jeżeli chodzi o zawór EGR, to on nic nie ma wspólnego z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku. Moim zdaniem należy sprawdzić układ pod ciśnieniem i upewnić się,że nie ma żadnego wycieku płynu chłodzącego w układzie. Następnie jeżeli nie będzie poprawy proponuję sprawdzać poszczególne części, które odpowiadają za chłodzenie silnika.
Sprawdz sprężanie.
Obejrzeć wszystkie węże i króćce od instalacji gazowej.
Po ustawieniu pokrętła "zimne powietrze" na zakrętach również wydobywa się ciepłe z nawiewów, czy tylko w położeniu "gorące powietrze"?
Nie nie ma wycieku, tylko nie został zlokalizowany. Czasem ciśnienie nie pomaga bo doszczelnia układ. Niedawno sprawdzając klimatyzację przypadkiem znalazłem wyciek ze złącza chłodnicy silnika, bo ktoś wcześniej dodał kontrast UV do płynu chłodzącego, więc to też może być jakiś sposób.
Witam. Kopci na biało ,uszczelka pod głowicą do wymiany woda dostaje się na cylindry .Masz ubytek płynu chłodniczego ?
Nie mam...to nie uszczelka...ostatnio dolalem 19 maja... Dodano po 18 Jeszcze jakieś pomysły...
No to szczęście
Termostat, uszczelka
Pomocy z Passatem B5. Poziom płynu chłodniczego był już poniżej minimalnej kreski więc dolałem Borygo różowego. Od tego momentu wskazówka temperatury się waha od 80 do 90 stopni. Wcześniej cały czas na rozgrzanym silniku była na 90 stopniach. Co jest grane?
Na pewno nie byla peknieta miedzy zaworami? Zrobiles foto? Sprobuj jezdzic z niedokreconym korkiem i . Dodano po 45 Jesr jeszzcze pompa wody ale mial bys z oleju kakało.
Wymiana pierścieni i tak wiąże się z wymianą uszczelki pod głowicą, bo głowicę trzeba zdjąć, aby wymienić pierścienie. Wymieniłeś olej na mineralny?
Wymiana chłodnicy
Czyli cos wszystko jest okey ?
robiłem test głowicy i nic nie wykazało Co to jest test głowicy ? A co z chłodnicą EGR i oleju ?
muszę dolać przynajmniej 5litrow płynu do chłodnicy. Nie widać nigdzie wycieków Przy takich brakach to chyba ten płyn ci ktoś pije, albo spuszcza i sprzedaje.To jest nierealne nawet po siedmiu dniach.Sama pojemność układu ma niewiele więcej.Musi być wyciek i koniec.Obejrzyj jeszcze okolice pompy.
otwory na śruby i tyle jak leci to blok pękł
Wymień korek w zbiorniczku wyrównawczym. To jest typowy objaw nieszczelnego zaworka (otwiera się przy zbyt małym ciśnieniu) Jeżdżąc po mieście płyn szybciej się nagrzewa, ciśnienie wzrasta i para uchodzi przez zaworek.
Tak kupujesz drugi i okazuje się że większa kupa od twojego.
Typ silnika: 1-cylindrowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą [1-cylindrowy] - sprawdź ciśnienie w cylindrze [4-suwowy] - sprawdź ustawienie zaworów [chłodzony cieczą] - sprawdź szczelność uszczelki pod głowicą
Najprawdopodobniej sa tam pływajace tuleje - więc może byc problem z uszczelnieniem tuleja - dół silnika.
Tak dokładnie czy to na pewno uszczelka?
Jest taki glut w plynie, nie wsypuj proszków.
Auto pojechało, sprawdzę jutro. Na co zwrócić uwagę?
Może źle określiłem że biały, bynajmniej jest widoczny, ale słyszałem że przy takich mrozach i jeśli na lpg to całkiem normalne... ale tylko słyszałem a ile w tym prawdy nie wiem Dodano po 2 Najprawdopodobniej gdzieś w układzie chłodzenia jest dziura. Radzę przyjrzeć się dokładniej na opaskach ściągających, wężach a na końcu czy nie jest dziurawy zbiornik...
w zasadzie możliwości są trzy...1-pompa wodna, 2-króciec nad alternatorem, 3 -najgorsza w tym momencie to uszczelka pokrywy rozrządu...
Z tego co opisujesz, to chyba jednak to, czego się najbardziej obawiasz.
Nie powinno być takich ubytków.Próba na zawartość CO2 w układzie chłodzenia.Poza tym jeśli dobrze zrozumiałem to auto jest na gwarancji więc do ASO i mają to naprawić.
Wiesz, podjedź do jakiegoś gaziarza, bo na bank coś jest namieszane, a tak przez neta się nie sprawdzi... płyn nie znika... ewentualnie może gdzieś cieknie i odparowuje na silniku...
Witaj ponownie No więc masz już jakiś punkt odniesienia. Przede wszystkim musisz dostać się do nagrzewnicy i sprawdzić gdzie jest wyciek. Może to tylko sprawa węży przy krućcach nagrzewnicy. Jeśli to wina samej nagrzewnicy (miejsce wycieku powinno być widoczne) to można jeszcze spróbować ją uratować w warsztacie gdzie naprawiają chłodnice (oczywiście...
Dziękuję za odpowiedzi. Tak myślałem, że to jakaś bzdura. Dziś jadę do innego warsztatu - pozdrawiam :)
Ubytek płynu chłodniczego - uzupełniony i nagle wszystko wróciło do normy.
Uszczelka pod głowicą może być jedną z przyczyn.
Prawdopodobnie uszczelka głowicy, sprawdź czy węże wody robią się twarde.
Miałem nadzieję, że ktoś będzie w stanie mi pomóc, jakoś doradzić, jeśli nie ma nikogo to zamknijcie temat ;/ Niczym nie pachnie. jest bezwonny
co do upewnienia sie czy poleciała uszczelka pod głowicą to wcale nie trzeba ściągać głowicy. http://www.pilcar.istore.pl/sklep,2116,,... Dobry mechanik za sprawdzenie weźmie 50 a wymiana uszczelki pewnie 500 sprawdzenie nie jest tanie ale może zaoszczędzić troszke kasy
Witam. Niewielki ubytek płynu chłodniczego. Sprawdziłem węże nie ma śladów płynu, natomiast od strony termostatu jest biały nalot, temperature dobrze pokazuje. Czy może byc to uszczelka pod termostatem, jak wymontuję termostat, to dużo płynu wyleci?
Zabralem sie za rozbieranie glowicy i po zdjeciu przodu widać na chlodnicy( w miejscu gdzie jest przytknieta do gąbki uszczelniajacej przestrzeń pomiędzy chlodnica a pasem przednim) ze jest korozja i czerwone slady po płynie. Wyciek byl niewidoczny bo gabka wciaga wszystko, tak wiec póki co glowicy nie ruszam. http://obrazki.elektroda.pl/5966646000_1...
Termostat do wymiany. Dla pewności sprawdź czy chłodnica robi się ciepła wraz z nagrzewaniem płynu.
jesem pewien napewno płyn nadodatek jest slodki
dym jest faktycznie biały..., a dodam jeszcze, że ostatnio, jak pojawił się ten gwizd, zaczęło wyraźnie brakować mocy...
Wymień se termostat. Tak na początek profilaktycznie.
Witam. Kupiłem od osoby prywatnej. Też czytałem o takiej możliwości i miałem już tego tak nie zostawiać. Pytałem, czy klima działa chyba z 5 razy "tak tak" zapewniali. Powiedziałem też,ze zależy mi szczególnie na bezpieczeństwie, bo ma jeździć żona z dzieckiem. odpowiedź: ''Autko nigdy nas nie zawiodło, jest w ciągłej eksploatacji, a pół roku temu...
dzięki za pomoc
Mówił że tak ale wiadomo. Sam ostatnio odpowietrzałem odkręciłem ten kurek przy reflektorze zaczęło parskać powietrzem potem płynem zakręciłem i nic to nie dało wlałem litrę płynu a po powrocie z trasy już go nie miałem no i miałem chwilami 120 stopni może ja źle odpowietrzam , a może wodę zalać i próbować odpowietrzać jak kolega mi napisze bo płynem...
Przez sprężarke chyba nie bo robiłem już taki zabieg jak opisywałeś.
Obejrzeć pompę wody.
Jaka może być przyczyna ciągłego dolewania płynu chłodniczego, po przejechaniu około 300km trzeba dolewać około 1L płynu. Samochód z 91r, nie dawno wymieniłem silnik ponieważ w starym pękła głowica a motor miał przejechane ponad 300tyś km, ten silnik ma "podobno" przejechane 160tys km, jestem z wykształcenia elektronikiem ale domyślam się, że w/w objaw...
Niekoniecznie od razu uszczelka pod głowicą! Sprawdź chłodnicę i wszystkie węże czy nie ma gdzieś wycieku! Gdyby to była uszczelka to miałbyś ślady wody w oleju, nalot na korku wlewu oleju, płym chłodniczy chodzl by góra-dół. Więc sprawdź to co powyżej!
koledzy zauważylem że jak silnik sie nagrzeje po 10-15 km i wiecej - jak stane i go wylacze to slychac dzwiek cos jak kapanie/bipienie - ciezko opisac takie pyk pyk co kilka sekund - jak chlodny to nic. -znajomy mowi ze to blacha od katalizatora -ale znika mi plyn do chlodnicy - (pisalem juz wczesniej) -i duzo mi pali w miescie ok 9-12 litra na trasie...
Witam, w zbiorniku ubywa płynu chłodniczego...spalin wydobywa się więcej,kolor biały A z tłumika słychać takie lekkie strzelanie...Czy to uszczelka?? Corsa 1.4 w gazie..
trudno powiedzieć czy nadmiarem wraca sam płyn bo zbiorniczek u góry nie jest na tyle przeźroczysty,a zajrzeć tam nie zajrzę bo jest kilku-komorowy, mogę Ci tylko powiedzieć że jak odkręcę korek i go prze-gazuję to widzę jak z dolnego węza do zbiornika wypływa jakby piana albo to są takie malutkie pęcherzyki powietrza?? Dodano po 3 a sorry... jak zgaszę...
Witam .trafic 1,6 ,2014r 120 KM. Mam ubytek płynu chłodniczego. Czy można bezpiecznie jeździć jeżeli odłączę doplyw płynu chlodzacego do chłodnicy EGR???
ubytki płynu ubytki płynu chłodzącego ubytki płynu chłodzenia
triaki zamienniki adblue podgrzewanie przyciski przestają działać
niszczarka kobra niszczarka kobra
Telewizor LG nie włącza się, nie świeci dioda - co robić? Jak sprawdzić immobilizer w Piaggio X8 125 2006?