Tylko jak wyjaśnić ubywanie płynu chłodniczego? Ja takie zagadki rozwiązuję w prosty sposób - korek na zbiorniku zastępuję korkiem z króćcem do którego podłączam powietrze pod ciśnieniem 2-2.5 bara i obserwuję gdzie się robi mokro. Na zimnym nie pracującym silniku to zaraz widać, na gorącym może to być niewidoczne, bo zaraz paruje.
1) Sprawdź wycieki płynu. Połączenia silnik-parownik gazu. 2) Zdejmij górną pokrywę rozrządu i sprawdź, czy nie cieknie pompa wody. Zobaczysz wtedy, czy nie cieknie z połączenia głowica-obudowa termostatu. 3) Biała maź pod korkiem oleju nie jest wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, zwłaszcza przy temperaturze i wilgotności, jaką obecnie...
To masz przyczynę ubytku płynu,miejsce które znalazłeś jest najczęstszym miejscem wycieku płynu w silniku 1Z oraz AFN.Skoro wcześniej wymieniałeś czujniki ciśnienia,byłem pewny że i tam zaglądałeś.Podpowiedź kawasaki79 - "Proponuje ponownie jechać na kanał i staranie oglądnąć wszystkie węże czujnik temperatury itp. pozdro", jak się okazuje była podpowiedzią...
Zrób test na CO2 w płynie chłodniczym.
Mogła ci paść uszczelka pod głowicą . Sprawdź po rozgrzaniu silnika czy przewody od chłodnicy są mocna twarde jak tak to masz gdzieś przedmuch na uszczelce .
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
Tuleje były sprawdzane??
Nie kolega nie napisał jakie są węże chodzi o ich twardość (jak jest) na zimnym i gorącym silniku. Wspomniał kolega o gazie, więc na poczatek warto by sprawdzić czy przypadkiem reduktor nie dmucha do układu i to może być powodem wyrzucania płynu przez korek (zaworek) na zbiorniku wyrównawczym przy dużych obrotach silnika, Płynu ubywa dosyć szybko i...
Niskie ciśnienie oleju: - nieprawidłowe wskazania z czujnika - zbyt niskie obroty na biegu jałowym - uszkodzona pompa oleju - mocno rozrzedzony olej - bardzo niski poziom oleju.. ale tutaj dużo kilometrów raczej byś nie ujechał - filterek też wypadało by sprawdzić..
Witam, Znalazłem oba odpowietrzniki ( były tak jak mówiliście - jeden na chłodnicy a drugi na wężu od nagrzewnicy ) Po odpowietrzeniu poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym spadł z połowy do poniżej minimum i tak się utrzymuje ( jak się nagrzeje to nieco się podnosi ) ale już nie lata tak że z minimum do ponad maximum. Czyli jest już ok, wystarczy, że...
Ok jutro zrobię tak przy chłodnicy: na dole mam czerwony korek za pewne od spuszczenia płynu chłodniczego więc tamtędy go wyleje. A czy musi silnik pracować jak będę go wylewał czy musi być wył? A i czy mogę to co wylałem ponownie wlać? Jak odpowietrzenie i zmiana korka nie pomoże to lecę do mechanika z tym tyle że w mojej okolicy to nie ma za dobrych...
Witam .Jeśli chodzi o EGR to były 2 wersje Cors C 1.2 Z12XE bez elektronicznego zaworu i z zaworem. Ale patrząc na twoje zdjęcie to tam pod spodem tego zaworu jest mokro albo to wyciek oleju.
Witam. Volvo V40 1.6 D2 2015r. Czy poradzicie jak sprawdzić EGR,chłodniczke spalin żeby jej bez potrzeby nie wymianiac? Problem z ubywającym płynem chłodniczym. Chce wiedzieć czy napewno trzeba ściągać głowice
... więc dla świętego spokoju poprosiłam o wymianę płynu. I JEST OK. Ale pojawił się inny problem - leci mi z rury wydechowej gigantyczna ilość białego dymu, który śmierdzi spalinami, okrutnie śmierdzi spalinami! nie zauważyłam spadku mocy... Joasiu, nie wiem jak tam u Ciebie ze spadkiem mocy - piszesz, że nie zauważyłaś, wnioskuję również, że płynu...
Ale obora w tym temacie. To albo naprawiamy, albo.... no właśnie. Co? Bo nie kumam. Naprawiamy, oczywiście. Tylko co mam naprawiać ?![/quote] Jak nie robią testu w okolicy to poszukaj,gdzie robią i go zrób. Butelki i inne pierdoły nie naprawią Ci auta, a jazda z przedmuchem zniszczy silnik /wierz mi, bo nie dawniej jak miesiąc temu rozbierałem silnik...
Zalezy jaka masz różnice stanu pomiedzy cieplym i zimnym. Po nagzraniu auta płynu robi sie wiecej, bo zwieksza swoja objetośc,ale oczywiscie mowimy tutaj o granicach rozsadku(np na zimnym poziom min w zbiorniczku a na cieplym maks)
Coś mi się wydaje że głowica padła lub jej uszczelka .
Właśnie nie parują, nie ma gazu. Powód wymiany UPG to , że samochód był trochę słabszy, ubywał płyn który był mętny.
Chlodnica spalin do sprawdzenia
sprawdz stan oleju czy go nieprzybywa i czy niejest siny? A jak ci intensywnie paruja szyby i jest to kłopot podczas gdy nawiew działa to nagrzewnica
Chłodniaca zrobi się gorąca, wąż na górze i na dole także. Jak masz wskaźnik temp to będzie w okolicach 90*c. Tylko żebyś czasem nie wpadł na pomysł odkręcania zbiorniczka jak silnik będzie gorący! Wtedy w układzie panuje nadciśnienie.
Dokładnie tak miałem. Sprawdź najpierw czy ją masz czy ktoś już jej wcześniej nie usunął.
Nie każdy płyn miesza sie z olejami (tzn mieszać może i się miesza, ale nie wychodzi "kawa z mlekiem - tak jest jak masz wode a nie płyn). Jeżli napisałeś, że minimalnie przybywa oleju tzn chyba jedno - coś tam się dostaje. A powiedz jeszcze czy w samochodzi po włączniu ciepłego nadmuchu nie czuć zapachu płynu?
Z tego co widzę na zdjęciu to wycieka Ci płyn poprzez brok("korek" "zaślepka" otworu technologicznego w bloku silnika). Jeżeli uważasz że jesteś odpowiednio zdolny sam naprawić to możesz to zrobić sam. Po prostu wybijasz stary i wbijasz nowy koszt jest niewielki. Naprawa u mechanika może być dużo większa. Ewentualnie możesz dokładnie oczyścić w około...
nie za wiele mogępomóc, ale poza przebiciami na łączeniach nie dymi z ryry wydechowej przy pracy silnika białawym dymem? Mógłby to być objaw dziury w obiegu płynu z chłodnicy. Przykro mi, że na więcej mnie nie stać. pozdrawiam
Witam po dłógim czasie,przyczyną ubywania płynu z chłodnicy ,była uszczelka pod głowicą,ponieważ płyn chłodniczy zawierał dwu tlenek węgla.
Sprawdź opaski na wężach wodnych przy parowniku i trójnikach czy nie są luźne bo tam też często lubi uciekać płyn chłodniczy.
Znikający płyn - sprawdzić szczelność układu czy nie ma wycieków Woda z wydechu - to norma o ile nie za dużo i spaliny nie mają zapachu płynu chłodniczego. Jeżeli z tym będzie ok to wtedy można myśleć o pracy silnika co i jak.
Zdejmuj głowicę. Żadne ,,cuda" w płynie nic tu nie pomogą.
a jak temperaturka, nie przegrzewa się, obieg dobry?
Króciec przy głowicy pękł. Obudowa termostatu, nowa z 70pln. Całośc naprawy powinna się zamknąć w 3 stówach.
I właśnie od tego jest ten czas nakładania się faz benzyna LPG. Po załączeniu LPG sterownik stag otrzymuje sygnał by odłączyć wtryskiwacz ale kiedy odłączy ? - po czasie opóźnienia jaki mu zadasz w programie
To co zlokalizowane to linka sprzęgła
Sprawdź czy spaliny nie idą w układ chłodzenia. U mnie w nowszym dieslu DW10TD to spaliny wypierały płyn chłodniczy, że aż bokami spod korka leciało. Oczywiście uszczelka PG do wymiany była.
Sprawdź korek, przy jakim ciśnieniu otwiera się zawór, standardowo, 0.9-1.1 bara, w razie potrzeby wymień korek na oryginalny.
Czy serwis sprawdził ciśnieniowo głowice? Często jest tak że omijają ten pkt. remontu silnika. W najlepszym przypadku - rozszczelnienie układu gdzieś na wężach, rurkach. Może być pęknięta chłodnica. Płyn odparowuje w lekkich ilościach przy nagrzanym silniku i ciężko jest bez warsztatu znaleźć miejsce skąd. W najgorszym układzie będzie głowica lecz przed...
Czy uszczelka pod głowicą dobra? Nie czuć spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego? Gdyby silnik przez uszczelkę zasysał płyn do spalania to w spaliny mogo zawierać dużo pary, raczej białego koloru. Pozdro
Witam, mam problem z ubywającym płynem chłodniczym w Sorento II, 2.2 crdi. Co prawda niewielka ilość, ale ubywa i czuć dziwny zapach z wydechu. Tester na zawartość CO2 nie zmienił koloru. Czy jest, teoretycznie, techniczna możliwość, aby płyn przedostawał się do cylindrów, a tester nic nie wykazał? Poziom oleju w normie, płyn jest czysty, korek też....
Czy 8Nm czy 25Nm chodzi o tak zwaną siłę ręki. I to wiele zależy od normy którą się przyjmie.
Witam od dłuższego czasu mam problem z ubywający płynem chłodniczym gdy trochę pojeżdżę i wrócę po dłuższym czasie np tydzień dwa do samochodu to muszę dolać przynajmniej 5litrow płynu do chłodnicy. Nie widać nigdzie wycieków nagrzanym silniku wszędzie sucho w aucie w środku też, szyby nie parują, co to może być?
Witam wszystkich, mam problem z ubywającym płynem chłodniczym w Peugeot 207, 2007, 1.4 KFU 88 KM. Płynu ucieka całkiem sporo, ok. 150 ml na 100 km. Uszczelka pod głowicą była robiona ok. 7000 km temu z powodu cieknięcia oleju z rogu bloku. Robiłem test CO2 na UPG i nic nie wykazał. Wlałem dodatek UV oraz przepatrzyłem cały układ z zewnątrz i nic nie...
Witam wszystkich, Trafił mi się pacjent z ubywającym płynem chłodniczym. Okazało się, że płyn jakoś dostaje się do oleju i jest wyrzucany do odmy. Chcę ściągnąć głowicę i dać do sprawdzenia. Czy posiada może ktoś dane naprawcze do tego silnika? momenty dokręcania, na co zwrócić szczególną uwagę przy składaniu?
To się może dziać różnych autach. Reguły nie ma, niektórzy mówią że to przez ubywający płyn chłodniczy, inni że przez przedmuchy. Ja obstawiam to drugie. Czasem pomaga wymiana oleju na innego producenta. Następnym razem warto próbować.
Wiele, od zwykłego wycieku, poprzez uszkodzona nagrzewnice aż po pęknięty blok, głowice. Czy auto kopci ?
Hej, Mam problem w moim 1.6tdi 105km CLHA 2014. Ubywa mi płyny chłodniczego - jakieś 100ml na 1500km. Trochę poczytałem i najczęstszymi przyczynami są: 1. Wodny schładzacz powietrza doładowanego zabudowany w aluminiowym kolektorze dolotowym. 2. Chłodnica/nagrzewnica EGR. 3. Wyciek przy pompie wody. 4. Uszczelka pod głowicą. Chciałbym sobie to zdiagnozować,...
Chłodnica EGR do sprawdzenia.
Witam wszystkich, Mam duży problem z ubywającym płynem chłodniczym. Autko Passat B7 1.4 TSI CAXA .Płynu dolałem już 1 L na 1300 km, wyoglądałem silnik z każdej strony - wszystkie króćce wchodzące do silnika, pompę wody, obudowy termostatów, sprężarkę, chłodnice i nic. Na płycie silnika sucho, silnik nie dymi, oleju nie przybywa,...
Właśnie miałem ten sam problem olej w płynie chłodniczym i ubywająca płyn chłodniczy, myślałem że to uszczelka pod głowicą ale okazała się być dobra. Jednak gdy zacząłem rozbierać ten silnik po 300000km przebiegu wszędzie było mnóstwo nagaru, panewki zużyte na wale jak i korbowodowe pompa oleju uszkodzona, okej leciał każdym uszczelniaczem. Silnik przeszedł...
Witam. Objawy które opisujesz czyli problemy z uruchomieniem oraz mocne dymienie na biało wskazują na uszczelkę głowicy. Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego
Ten silnik odpowietrza się najlepiej gdy przód auta jest trochę wyżej niż tył, na zimnym silniku, nie gorącym, włączony tylko zapłon, nie silnik, temperatura na klimatroniku na 32 stopnie, nawiew na full.
To jak podejrzenia obrócą się w pewność to napisz... Typ oleju, kiedy zmieniany. Czy uszczelka pod głowicą nie przepuszcza (ubywa płynu chłodniczego?). Zawód wróżki jest już podobno w rejestrach ZUS, ale u nas jeszcze nie... Pozdr. J.
Myśląc piana ma kolega może na myśli takie "masło" koloru jasnokremowego? Dodano po 15 Jeżeli to coś pod korkiem to właśnie takie jakby masło to prawdopodobnie jest to ten ubywający płyn chłodniczy. Dobrze byłoby gdyby kolega przejechał jakiś dłuższy odcinek i sprawdził czy osad się dalej wytrąca(możliwość niedogrzanego silnika). Chociaż 27km to nie...
1. Wymień na początek filtr przeciwpyłkowy. 2. Sprawdź, czy nie masz ciągle włączonego obiegu wewnętrznego (zamknięta klapka obiegu itp.). 3. Wysuszyć auto (mokre wycieraczki, tapicerka pod wycieraczkami powoduje również duże parowanie szyb ale to raczej nie w Twoim przypadku). 4. Przeciekająca nagrzewnica...zauważysz po ubywającym płynie chłodniczym....
Przy obecnej pogodzie jest to normalne, wynika to z różnicy temperatur pomiędzy spalinami i powietrzem, a ten dym to nic innego jak para wodna. No chyba, że przy okazji "dymienia" na biało ubywa płynu chłodniczego.
Nie podałeś rocznika, ale zapewne chodzi o znany problem. Czyli uszkodzenie uszczelki głowicy od strony sprzęgła. czyli ubytki do cylindra a wyciek następuje po kilkugodzinnym postoju. Takie leciutkie sączenie po korpusie silnika.
Witam Ja też uważam że ubywanie płynu chłodniczego w większości przypadków w samochodach po pierwszym montażu gazu się zdarza .Należy po paru tygodniach dociągnąc opaski.Sam montuję gaz i często się spotykam z takimi przypadkami.
-Ale czy przez te uszczelniacze może ubywać płyn chłodniczy? Nie. -Czy mogę nalać wody na próbę i sprawdzić czy nie przecieka gdzieś na rurkach? Nie zalecane, ale można (na próbę). A tak na marginesie, to w jakich ilościach masz te ubytki?
Pluje wodą czy ubywa płynu chłodniczego?
Podbijam temat, może ktoś zna rozwiązanie. Ja muszę u siebie dodatkowo uzupełniacz płyn: jakiś litr na miesiąc. Dodam ze raz spuszczając skropliny ze zbiorników powietrza zauważyłem jakby borygo. Czy to możliwe ze dostał się do układu? Mój atego to 1524 z 2007 r. Dzięki pozdrawiam.
Też mam taki sam problem jeżeli chodzi o wymianę wtrysków w dxi to duży problem? Ktoś doradzi jak krok po kroku można się do nich dostać. Specjalne klucze potrzebne czy standart ? Powrót paliwa na głowicy(zawór utrzymujący ciśnienie paliwa na głowicy) gdzie on się konkretnie znajduje ktoś podpowie? Jak on jest też problemem zapalania mogę zaślepić powrót?...
No i jak ten problem został rozwiązany? Mam od kilku dni to samo w swoim aucie. Proszę o poradę.
Samochód był oddany do mechanika w celu wymiany uszczelki pod głowicą. Powodem był ubywający płyn chłodniczy. Mechanik zgodził się na naprawę. Po zdjęciu głowicy oddał do planowania i przeszlifowania. Nie było mowy o wymianie rozrządu. Sam wymienił pasek rozrządu i rolkę. koszt naprawy 2000 zł. silnik 2.0 HDI przebieg 152000 po naprawie po około 600...
wymiana uszczelki
Autko w warsztacie nie było. Wyplukałem układ i narazie jest spokój. Ubywający płyn po części był winą oringów nagrzewnicy (gąbka pod nogami pasażera była nasiaknięta płynem) i myśle, że po części wina przewodów chłodniczych: a mianowicie dolnego między blokiem a chłodnicą. Po wytarciu do sucha ponownie zrobiły się mokre. Myślę, że po wymienie będzie...
Witam wszystkich, Mam problem z ubywającym płynem chłodniczym, dolewam go naprawdę dużo, bo około litra na każde 2000-3000 km, czyli co najmniej raz w tygodniu. Nie jest to kwestia uszczelki pod głowicą. Płyn cieknie na zewnątrz, w garażu mam pod samochodem ogromną tłustą kałużę. Byłem z tym niby prostym problemem już u kilku fachowców, niestety problem...
Stan oleju raczej powinno się sprawdzać na zimnym silniku jak cały olej spłynie na dno miski olejowej, na ciepłym też można ale trzeba odczekać jakieś 10 minut aby olej się ustabilizował. Stawiałbym na uszczelkę jednak bo może pchać płyn do oleju, wszystko uzależnione jest od tego gdzie strzeliła uszczelka. A jak wyjmiesz bagnet to olej jest czarny...
Witam -trzeba zaobserwować czy ubywa płyn chłodniczy z układu!!! (obejrzeć w zbiorniczku wyrównawczym wszelkie zmiany cieczy, kożuchy ,mazie).Kolejny symptom to olej w silniku:trzeba sprawdzić czy nie nosi w sobie śladowe ilości ON tzn. rzednie zapach ,czy stan na bagnecie nieznacznie się podnosi lub nie podnosi a z racji przebiegu powinien nieznacznie...
Jeśli nie ma wycieków z układu i płyn nie wydostaje się na zewnątrz, to pozostaje jedna opcja: idzie do wewnątrz. Czyli UPG, czyli jest po prostu "spalany"... Czyli w prostych słowach co mam przez to rozumiec? Pozdrawiam UPG=uszczelka pod głowicą. Nie dymi na biało? Nie robi się "budyń" pod korkiem od oleju?
Sprawa rozwiązana, jednak pęknięta głowica. Auto u mechanika. Dziękuję za pomoc
Panowie czy problem może leżeć po stronie korka wyrównawczego? Bo zobaczyłem ze ma on dwa małe wyloty ale są zatkane. Zauważyłem też że przy 100 stopniach nie włączają się wiatraki. Zaraz zobaczę bezpiecznik czujnika temperatury. Teraz po przejechaniu 400 km ubytek płynu jest niewidoczny
Nie nie, dalszych opinii (czytaj lania wody) nie będzie, wszystko już zostało powiedziane. Temat zamykam, daj znać na PW o wynikach, wtedy temat odblokuję.
Koparka volvo.problem z silnikiem D5D EBE2 ubywa płyn chłodniczy,a teraz zaczął pokazywać się w małych ilościach olej w chlodnicy.
U mnie też ubywa płyn zmieniłem nawet korek do zbiorniczka,od kilku dni gdy go odpalam przez kilka sekund zachowuje sie tak jakby nie palił na wszystkich świecach .Proszę o podpowiedż co to może być.
Hmmm. W 2 autach miałem podobny przypadek. Powodem był wąż uszkodzony w ten sposób, że płyn "wylewał się" tylko w trakcie jazdy (drgania auta, dziury itp.) W pierwszym doszedłem do tego sam - wjazd do garażu miał "uskok". Tam były plamy płynu. Na postoju, po nocy - ani kropelki. W drugim aucie doszli do tego znajomi mechanicy (inni już się cieszyli...
Jeżeli nie widać na 100% wycieków (i nie przedostaje się do miski olejowej), to najprawdopodobniej płyn dostaje się do cylindrów (pęknięta głowica, uszkodzona uszczelka pod głowicą etc) i zostaje odparowany do atmosfery.
Ale uszczelka by miała coś wspólnego z takimi objawami?A zbiornik?może być z nim coś nie tak?W środku na ściankach widać tłuste ślady :/
sprobuje zrobic to jak piszesz. co do glowicy to juz w pierszej my podejzewali pekniecie i mechanik gadal ze ma swoja z auta co na 100% jest sprawna i w ten sposob zrobili my 2 raz uszczelke i wymiana glowic wiec watpie ze 2 gowice byly by pekniete
Szukam informacji o chłodnicy oleju przy filtrze, czy to może też dawać taki objaw?
Ubywa płynu chłodniczego w trakcie jazdy jednak gdy zgadze silnik i popuszczę korek poziom się wyrównuje
Test na CO2 bywa tak samo miarodajny jak opinie większości mechaników. Co z tego, że informatyk ? To już pojęcia jakiegoś o silnikach mieć nie można w tym zawodzie? Co do CO2, to wszystko zależy w którym miejscu puszcza uszczelka, dlatego rzadko test jest miarodajny. U mnie płyn i olej ostatnio były czyściutkie a ciśnienie ładowało do układu chłodzenia....
Dzięki za pomoc.
Masz, Kolego Szanowny, drobny wyciek, najprawdopodobniej na połączeniu węża z obudową termostatu. Wycieku nie zaobserwujesz, bo powstaje on pod ciśnieniem w układzie chłodzenia i wobec wysokich temperatur, natychmiast paruje. Mialem taki sam problem kiedyś w ,,Starlecie". Kruciec obudowy termostatu skorodował i tam sie sączyło. Używam płynu czerwonego...
Jestem umówiony do mechanika w piątek. Jednak chciałbym się dowiedzieć czy możliwe jest zapowietrzenie układu chłodniczego ponieważ poziom płynu "skacze". Na zimnym silniku jest pomiędzy min a max natomiast na rozgrzanym jest go więcej. Natomiast po dłuższej jeździe nie ma go wcale. Po odkręceniu korka wraca do wysokiego poziomu i widać ślady na zewnętrznej...
jednak to była uszczelka pod głowica planowanie ze zrobieniem zaworów koszt 200 zł uszczelka 90zł uszczelniacze zaworów 30 zł komplet wymieniłem odrazu kilka zaworów 15zl za sztuke pracy cały dzien rozbierania całkowity koszt mnie wyniusł 500zł
Sprawdz czy działa silniczek krokowy bo on odpowiada za obroty.Zapal auto i odłącz go i zobacz co sie dzieje.Jak spadną obroty to masz przyczyne.Jaki masz wtrysk boscha cz abimex ?
Witam Serdecznie, Mam problem z płynem chłodniczym. Ostatnio zauważyłem że ubyło mi dużo płynu chłodniczego, dolałem 1l. Za parę dni patrzę i dalej wskaźnik jest na minimum. Posprawdzałem rurki z chłodnicy do zbiornika i do wnętrza auta i jest wszystko oki, nigdzie nie są mokre. Podczas mycia auta zauważyłem że pod wycieraczką mam kałużę płynu chłodniczego....
a to podczas wlączenia ogrzewania to nic nie paruje. A co do tej podlogi to od strony kierownicy jest sucho ale od strony pasażera jest wilgoć ale nie az taka zeby tam woda stała bo to pewnie ta mata wygłuszajaca po dywanikiem to to wszystko pochłania. A jest jakiś sposob na sprawdzenie szczelności uszczelki pod głowicą i samej głowicy bez rozbierania...
Witam. Od kilku tygodni w moim samochodzie w dużych ilościach ubywa płyn chłodniczy i silnik osiąga wysoką temperaturę. Gdy płynu jest w normalnej ilości wyrzuca go. Co może być tego przyczyną? Samochód to Opel Omega 1995r silnik 2.5 V6.
Sprawdź korek w zbiorniczku wyrównawczym - ma być czysty i mieć nie popękaną lub zabrudzoną uszczelkę - ewentualnie podmień do sprawdzenia.
widocznie stary korek "przepuszczał" i stąd były braki płynu Z całym szacunkiem dla kolegi. Przy sprawnym układzie chłodzącym można jeździć praktycznie bez korka . Ale z Twojego wpisu wynika że płyn chłodniczy wycieka właśnie PRZEZ korek.
Witam W pierwszej kolejności sprawdź czy otwiera się termostat,druga sprawa czy działa wentylator spięty na krótko(wtyczka która jest podłączona do czujnika wentylatora).
Mam jeszcze jedno pytanko,w aucie strasznie parują szyby filtr jest mokry ubywa płynu chłodniczego w dość pokaźnych ilościach ... Jak sprawdzić szczelność nagrzewnicy bez jej demontażu ? Bo w tym aucie trzeba cały kokpit rozebrać :/
Proponuje podnieść "wycieraczkę" z podłogi, tą która jest pod nogami kierowcy. Następnie bacznie się przyglądać czy w okolicy pedału gazu nie jest mokro. Bardzo często lubi się rozszczelnić nagrzewnica, w tym modelu. Opcja druga: Zmieniałeś rozrząd a chciałeś zaoszczędzić 150 zł na pompie wody. Sprawdzić czy pod obudową paska nie jest mokro. Ewentualnie...
A może to chłodnica oleju, sam nwm Dodano po 48 Odpowiedź brzmi: Jedź do warsztatu, z tego co widzę sam i tak nic nie zdziałasz. wiesz gdzie jest a propo chłodnica oleju ?
sprawdź pompę wody, może puszcza przy pracującym silniku. Chociaż teraz jak kuż nasypałeś tego bajzlu to i otwór przelewowy w pompie pewnie się zakituje.
Zrobiłem test UPG, negatywny, szukamy dalej
Zainteresuj się korkiem w zbiorniku. Objawy przy otwieraniu gorącego układu są ok. Tam powinno być ciśnienie ok 1 bara. Dokładna informacja na korku lub w dokumentacji. Może się okazać że okazjonalnie korek robi psikusa.
A czy ubywa płynu chłodniczego ?
Witam. Mam problem z BMW. Od jakiegoś czasu muszę dolewac cały czas płyn chłodniczy, a nigdzie nie ucieka wszystkie węże i chłodnicę sprawdziłem, dodam też ze mam ciagle zimno w aucie. Prosze o sudestie.
Uszczelka pod głowicą.
ubywający płyn hamulcowy wyrzuca płyn chłodniczy mercedes płyn chłodniczy
kamera reset lodówka bosch rozszczelnienie iveco daily problemy klimatyzacja
zamrażarka czerwona lampka zamrażarka czerwona lampka
Jak zdjąć tylną ścianę lodówki Beko? Moment dokręcania wałków rozrządu w Audi A3 8V 1.6 TDI