Tak jak kolega radzi zrób mały otworek w kołnierzu termostatu i problem powinien zniknąć. Po prostu masz zapowietrzony układ, a jeżeli będzie powietrze przy termostacie to za chiny ludowe on ci sie nie otworzy. A malutka dziurka zalatwi sprawe zapowietrzenia początkowego układu chłodzenia.
Oczywiście że teraz więcej pali Jesli termostat jest sprawny i zamyka dokładnie obwód chłodzenia to nie ma mozliwości by auto nie dochodziło do temperatury zwłaszcza przy temperaturach panujących obecnie.Sprawdź dokładnie czy termostat na zimno zamyka obwód chłodzenia.jesli nie to albo termostat jest niesprawny albo miejsce gdzie montowany jest termostat...
Auto świeżo kupione? To mogą być objawy wywalonej uszczelki pod głowicą i czasami ludzie wyjmują termostat, żeby się nie grzał i mniej dmuchał w układ chłodzenia. Miałem taki przypadek z nowo nabytym autem klienta.
Witam. Mam dokładnie taki sam problem. Passat B5 1.9TDI 98' Wskaźnik temperatury raz sie podnosi do 90'C innym razem w czasie jazdy opada do 1/4 pola lub opada do minimum. (\ I /) Innym razem całą droge jest ok. Ruszałem kostką czujnika, ale wiele to nie pomogło. Czujnik jak mi się wydaje jest blisko pompy wtryskowej na gumowym przewodzie od układu...
Witam mam problem z układem chłodzenia w passacie 1.9 TD zmieniłem termostat ,uszczelke pod głowicą ,zmieniłem również głowicę gdyż stara była spękana jest założona nowa głowica nowe zawory i wszystkie uszczelki pompa wody działa bez problemu natomiast wąż od termostatu jest zimny i gotuje wode z ogrzewaniem też nie ma problemu nie wiem czego się czepić...
popytaj na forum vw ja znalazłem coś takiego na stronie intercars [url=http://sklep.intercars.com.pl/#/dyn... silnik 2.0 130KM >> układ chłodzenia >> termostat
Witam, sytuacja następująca. 11.9tdi ajm 115km mam problem z układem chłodzenia i nie wiem co może być powodem. Dolny wąż zimny/lekko ciepły, górny w porządku, do tego co jakiś czas wciągnie nie wiadomo gdzie płyn i trzeba dolać. Do tego w układzie robi się podciśnienie (zazwyczaj przy odkręcaniu korka też wciągnie trochę lub resztę płynu, która zostanie)....
Nie, raczej zapowietrzony układ chłodzenia.
Witam ! Mam takie pytanie odnośnie układu chłodzenia passat b5 lf 1,9 DTI 130KM. Wymieniłem termostat na nowy , a nadal mi się przegrzewa silnik jak by coś blokowało nie wiem co?Rura od powrót do zbiorniczka wyrównawczego jest zimny nie wiem co jest ?? Proszę rade
Witam Problem jest ogrzewanie w Passacie B6 2005 r. 2.0 TDI 103 kW BMP. Otóż problem polega na tym, że czasami jest w aucie ogrzewanie, a czasami nie... Kupiłem auto i okazało się, że spaliny są w układzie chłodzącym, więc uszczelkę zrobiłem wraz z nową głowicą. Wymieniłem wszystkie potencjometry silniczków, bo komputer pokazywał błąd dwóch, ale jak...
przy silniku ten górny waż jest gorący, natomiast ten dolny cały czas zimny To oznacza, że chłodnica działa prawidłowo. Jeśli strzela ze zbiiornika po pałowaniu to znaczy, że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia. Ewentualnie korek nie trzyma ciśnienia, możesz wymienić na próbę, to grosze kosztuje.
masz tu troche danych katalogowych ----> Układ chłodzenia Ciśnienie(bar)1.3 - 1.5 Termostat otwiera się przy(°C)85 Wentylator działa przy(°C) Etap 1 / wentylator 1(°C)92 - 97 Etap 2 / wentylator 2(°C)99 - 105 może to nie problem ?
A płynu z układu chłodzenia ile ci ubywa? Ten zimny wąż wygląda na nie otwieranie drugiego obiegu. Przetestuj dobrze ten termostat, kiedy się włącza(otwiera)...
Zanim wydasz wyrok na termostat sprawdź czy dobrze masz odpowietrzony układ. Służą do tego odpowietrzniki np. na wężykach (nie wiem jak to jest w VW bo mam renówki).
Termostatu knechta jeszcze nie widziałem, a co do tej temperatury, to po podpięciu sprzętu będziesz widział 80 stopni. Jeżeli węże układu chłodzenia nie puchną to warto by wymienić ten termostat na coś markowego, wernet czy wahler.
Nie ma raczej innej przyczyny jeśli układ chłodzenia jest zgodny z fabrycznym . Jeśli jesteś pewny ze wskazania odzwierciedlają rzeczywistą temperaturę płynu chłodzącego to może warto wymienić termostat na ten z póżniejszą temp. otwarcia. Chłodnica jest od tego silnika?
oberwany wirnik pompy,zapowietrzony układ lub zle założony pasek pompy, sprawdz jeszcze raz ten termostat bo z opisu wynika że to jego wina pozdrawiam
Jedź do dobrego mechanika, mają środki które dodają do płynu i od razu widać czy uszczelka jest dobra, czy nie bo płyn wtedy płyn zmienia kolor pod wpływem spalin przedostających się do układu chłodzenia. A wymiana termostatu na pewno nie zaszkodzi, tym bardziej że raz miałem 100°C Po takim zagrzaniu pierwsze co się robi to wymiana termostatu. Jak nie...
To masz samoczynnie odpowietrzający się układ czyli zalewasz układ płynem i grzejesz silnik aż do włączenia się wentylatora lub otwarcia termostatu. Wtedy układ sam się odpowietrza ż uwagi na to ze zbiornik wyrównawczy jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia
Przy rozruchu na zimno czuć spore dmuchanie które po chwili sie zmniejsza. U mnie też temp na wskaźniku skakała ale zrobiłem płukanie układu chłodzenia i zarzuciłem nowy termostat i teraz po przejechaniu 3km stoi w pione wskaźnik :) Ale skoro sprawdzałeś obroty wiatraka i zwalnia po chwili to wiskoza sprawna
[[ zrób zworę kawałkiem przewodu między dwoma przewodami [nie pamiętam który z którym - na czuja]wskażnik powinien wychykić się na maxa ]] właśnie tak zrobiłem prawie tak bo nie zwierałem dwu pinów tylko wziołem masę i po kolei zwierałem każdy pin z masa i w pewnym miejscu wskaźnik sie wychylił wiec wnioskuje że wskaźnik jest dobry w winny jest termostat...
Temat rozwiązany. Dla chętnych zostawiam info jak rozwiązano problem: Po za czynnościami wymienionymi wyżej dodatkowo jeszcze: 1. Wyjęty i wyczyszczony czujnik temperatury klimatyzacji (1K0907543F) - łatwo się dostać od strony pasażera 2. Wyjęte nagrzewnice - podłączona do obiegu cieczy chłodzącej sprawna i nie zatkana, była niedawno wymieniana; elektryczna...
z opisanych przez Ciebie objawów; za taki stan rzeczy najprawdopodobniej odpowiadać będą dwa elementy... a dokładniej mówiąc uszkodzenie jednej z Nich... - termostat ( o nim już wspominałeś ) - pompa wodna a może być również niedrożna sama chłodnica jak i Jej przewody... żadnej z tych usterek Nie należy lekceważyć , bo jeśli kilka razy (a wystarczy...
Mam problem z chlodzeniem passacie 1.9 TD 93' Po pierwsze ostatnio mialem wymieniany plyn w chlodnicy i teraz nie mam cisnienia w ukladzie. nastepne jest cos dziwnego ze jak auto stoi w miejscu to tem. dochodzi sobie ladnie do tych 93 stopni i wiatraczek ladnie sie zalacza, ale gdy jade jest problem bo temp.dochodzi mi do 100 stopni i nie ma ochoty...
To są typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub pęknięcia w głowicy. Przy wysokich prędkościach wentylatory nie są potrzebne do schłodzenia płynu. Wg mnie typowym objawem uszkodzonej uszczelki (przedmuchu do układu chłodzenia) jest podnoszenie się płynu, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym, po uruchomieniu zimnego silnika. Wtedy zamknięty...
Witam mam problem w passacie B5 1.9 TDI 110 km z 2000roku z układem chłodzenia niechce się odpowietrzyć gdy rano jadę do pracy to wskazówka rośnie na około 60 stopni i nagle spada do zera i za chwilę znowu rośnie do 90 i już jest ok termostat wymieniłem na nowy a gdy odpowietrzam odkręce korek i zsunę przewód od nagrzewnicy to w zbiorniczku cały czas...
Mam problem z ogrzewaniem. Zamiast ciepłego powietrza leci zimne. Płyn grzeje się do 90 stopni. Na wolnych obrotach nie grzeje, a na wyższych grzeje. Termostat mam wymieniony , układ chłodzenia odpowietrzony. Czy może ta przyczyna występować wtedy gdy nagrzewnica jest zapchana? czy może jak pompa wodna jest zapchana? Proszę o odpowiedz.
Musisz odpalić silnik i czekać aż się otworzy termostat, dopiero wtedy dasz radę wlać płyn do samej chłodnicy (ew. zalejesz ją przez odkręcenie węża). Co do zaś odkręcania korka - układ chłodzenia to układ ciśnieniowy, tam zawsze jest 1,1-1,5 bara, więc objętość płynu/temperatura wrzenia się zmieniają. To normalne, że jak rozszczelnisz układ ciśnieniowy,...
Zakładając że wszystkie układy są sprawne, czujniki właściwe dla danego modelu a układ całkowicie szczelny to proszę na postoju nagrzać go kilka razy aż zostanie otworzony termostat i załączy się wentylator. Wszystko po to aby się upewnić czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, podczas nagrzewania uciskać stosując rękawice węże układu chłodzenia...
Czy układ chłodzenia został odpowietrzony ? Najprawdopodobniej został bąbel powietrza i nie wypchało go na zewnątrz więc ciepło nie przechodzi przez nagrzewnicę. Sprawdź czy przewód wchodzący i wychodzące z nagrzewnicy są ciepłe. Jeśli ciepły jest tylko wchodzący to instalacja jest nadal zapowietrzona. Jeśli oba są zimne to najprawdopodobniej układ...
Witam. Mam problem z Passatem 1.9 tdi Mianowicie chodzi o wąż dolny chłodnicy który jest zimny. Wymieniłem drugi termostat i dalej nie pomaga. Nie gotuję się. Nie wyrzuca płynu. Nie spała płynu. Odpala nagrzewa się do 90 stopni i tak trzyma. Zero jakichkolwiek objaw uszkodzenia układy chłodzenia. W aucie jest bardzo gorąco. A dolny wąż dalej zimny....
Dzisiaj zauwazylem ze termostat sie otworzy po dluuugim czasie ale tylko na wolnych obrotach z odkreconym korkiem. To, że otworzył się po dłuuugim czasie sugerowałoby, że termostat przed otwarciem nie ma bezpośredniego kontaktu z gorącym płynem i otwiera się pod wpływem ciepła dochodzącego do niego drogą pośrednią. Albo jest pęcherz powietrza, który...
Mam problem z passatem a mianowicie zaczęło się z nadmiernym ciśnieniem w układzie chłodzenia ale było tak już z pół roku i nic się nie działo oczywiście próbowałem to naprawić wymieniłem termostat korek od zbiornika i robiłem test szczelności i płyn nie wskazał żadnych nie prawidłowości z trzy tygodnie temu nie chciał zapalić ale odpaliłem na plaka...
A czy przy zamkniętym korku płyn wydostaje się ze zbiorniczka??? Czy autko normalnie się nagrzewa, czyli wąż za termostatem zimny czy gorący, jak ogrzewanie wewnątrz. Czy płyn znika podczas pracy silnika, tj czy stan jego się zmniejsza względem zimnego silnika, a po odkręceniu korka wraca do normalnego poziomu. To automat czy manual. Uszkodzenie uszczelki...
pozostawię twoje wypowiedzi bez komentarza pani mechanik.........! O tak, ten mechanik co sprawdza temperaturę wody w starym pasacie za pomocą komputera, co szybciej wyjdzie termometrem, którego posiada większość jak nie wszyscy mechanicy. Dostarczam części do zakładów napraw i widzę co się tam dzieje. Gdybyś był mądrzejszy napisałbyś aby właściciel...
2. Twoje obiawy z wentylatorem, to zapowietrzony układ chłodzenia,lub termostat się nie otwiera,ale to w ostateczności przy tych obiawach. Bzzdurra. I to koszmarna. A przyczyna niegrzania - obydwa węże do nagrzewnicy są gorące? Pewnie trójniki od inst. gazowej dławią przepływ do nagrzewnicy. termostat sie otwiera i puszcza obieg obydwa węże są gorące...
Witam, Oto mój problem... około tygodnia temu pękł mi wąż w układzie chłodzenia, wyciekł płyn chłodzący, auto trafiło do mechanika. Wymieniono uszkodzony wąż a przy okazji na moją prośbę termostat na Wheler-a dedykowanego do mojego auta, czyli do Passata B5 3BG 1.9 TDI 110 KM AFN. Po wymianie wracając do domu odległość około 60 km temperatura wskazywana...
Mam ten sam objaw który kolega wymienił wyżej . Układ chłodzenia jest sprawny w 100% w moim aucie. Być może żyjesz w nieświadomości. Rozumiem że auto może się nie dogrzać na jakimś odcinku, ale na pewno nie ostygnie podczas jazdy przy takich temperaturach, zwłaszcza benzyna. Miałem dwa przypadki uszkodzenia termostatu, jeden w astrze, temperatura rosła...
Wymień termostat oraz filter pyłkowy jest na podszybiu z prawej strony i ogrzewanie wróci do normy. Chyba że lałeś do układu chłodzenia jakiś uszczelniacz to przytkałeś nagrzewnicę. I pamiętaj w zeszłym roku nie było takich temperatur zima była delikatna.
Ciepła woda ma to do siebie że płynie ku górze. Wiec obieg jest tak zrobiony ze woda ciepła z silnika przez termostat płynie do górnej części chłodnicy, w chłodnicy oddaje ciepło, opada na dół chłodnicy i dolnym wężem wraca do silnika, takie kierunek wymusza dodatkowo pompa wody. Najpierw nagrzewa się silnik i jeśli termostat się otworzy górny wąż...
Witam. Mam problem z zegarami (chyba). Dziś robiłem płukanie układu chłodzenia bo słabo grzał w kabinie i wskaźnik temperatury raz pokazywał 60 raz 70 i 90 pozniej spadał na 60. Sprawdziłem równiez termostat ale jest sprawny. Po czyszczeniu i płukaniu i zalaniu układu chłodzenia płynem grzeje idealnie ale wskaźnik temperatury pokauje niższe wskazania...
Podłączyłem do kompa i zero błędów związanych z termostatem, czujnikiem temperatury, czy ogólnie silnikiem. Ale u znajomego mechanika stoi passat b5 z takim samym silnikiem 2.0 ALT z instalacją gazową z tym samym problemem. Narazie mechanik męczy się juz trzeci dzień i nie ma pojęcia gdzie leży problem, z tego co mi powiedział to nie ma ciśnienia w...
Test spalin w zbiorniczku wyrównawczym wyeliminuje podejrzenie uszczelki. Miękkie węże, przelewanie się płynu - prawdopodobnie układ chłodzenia jest zapowietrzony. Po rozgrzaniu silnika (otwarciu termostatu) sprawdź ciepłotę i twardość węży na wejściu i wyjściu z chłodnicy. Układ powinien się sam odpowietrzyć, ale uniemożliwia to np. uszkodzona pompa...
Widziałem kiedyś że przy odpowietrzaniu ściągane były węże od nagrzewnicy i chłodnicy?To coś pomaga? Tak. Możesz na zimnym silniku zalać zbiorniczek, odkręcić górny wąż od chłodnicy, wlać płyn i założyć przewód. Termostat Ci się otwiera? Grzeje Ci w aucie? Do odpowietrzania nie ustawiaj wysokiej temperatury na ogrzewaniu, bo Passat nie ma zaworu przed...
witam poszukuję instrukscji napraw (serwisówki) do auta j.w wszystko co udało mnie sie znaleźć w sieci dotyczy wersji z innymi silnikami mam problem z ABS -schemat i chłodzeniem -może termostat ? chciałbym coś poczytać nim się zacznę dopytywać dziękuję i pozdrawiam
Witam . Mam problem z VW passatem b4 1.9tdi 90km 1z 1994 rocznik . Problem jest taki że jest wysoka temperatura silnika na zegarze powyżej 90 stopni raz nawet już 120 było i to przy normalnej jeździe temperatura wynosi 100 nieraz ponad 100 stopni zależy od stylu jazdy ale cały czas powyżej 100 stopni . Termostat Wymieniony na nowy i obieg puszcza Wiec...
Witam mam Golfa z silnikiem od Passata B3 2.0. Przy obecnych temperaturach na dworze po wyłączeniu silnika wentylator jeszcze chwilę chodzi aby ostudzić silnik. Temp w normie. W golfie 3 1.8 tak zachowuje się układ w lato gdy jest na dworze +30'C. Czy jest wszystko ok? Górny wąż jak i dolny po jeździe jest bardzo ciepły. Chłodnica ciepła. Innego razu...
A może w takim razie masz nie odpowietrzony układ chłodzenia lub termostat jest walniety i silnik jest nie dogrzany i tak się zachowuje?
Witam, mam problem z w/w samochodem, a mianowicie silnik ciężko się zagrzewa, trzeba przejechać kilkadziesiąt kilometrów zanim osiągnie 90 st. Można powiedzieć ze to mniejszy problem, gorzej jest na postoju, na wolnych obrotach temperatura silnika spada do ok 70 st po czym po chwili powoli rodnie do 90 st. Wymieniłem termostat lecz usterka pozostała...
Dobrze dobrze, już wiem, masz wersję z podgrzewaczem paliwa fabrycznie bez pompy, wtedy takiego termostatu tam nie ma. Mój AJM miał fabrycznie pompę (początkowo produkcja była bez pompy - coś w rodzaju filtru wstępnego z pływakiem a potem z pompą - i to jest ta wersja. Dokładnie nie pamiętam teraz jak ale można ustalić to na podst. VIN). Natomiast...
zapytaj gościa o nicku JACU6X6 na www.forum.vw-passat.pl Gość jest specem od 2.0 16v (kilkukrotnie zamieniał wtrysk mechaniczny na digi, zna każdą śrubę w tym silniku)
Witam wszystkich, mam ogromny problem z ogrzewaniem w moim aucie ( z uwagi na fakt iż mamy zimę - jest to poważna sprawa ). Objawia się to następująco: Ogrzewanie jeszcze pare tygodni temu działało całkiem sprawnie, no co prawda nigdy nie było w tym aucie zbyt gorąco. Nadeszła zima i zacząłem dolewać płynu niezamarzającego, ale bez całkowitej wymiany...
Witam! U mnie w pasacie 1.9TDI 130km 2001 290 tyś km są następujące objawy: - Jakieś 4 m-ce temu zaczęło ubywać płynu w układzie chłodzenia. - Lato wiec dolewałem wody, ubytek zazwyczaj około 1 litra na 400km. - Komunikat o niskim stanie wody zazwyczaj pojawia się na drugi dzień po odpaleniu rano po dłuższej jeździe poprzedniego dnia. - Węże twarde,...
własnie ostatnio tez miałem przypuszczenie iz klapka sie nie otwiera i mi nie leci ciepło lecz rozebrałem cała deske i wszystkie klapki chodza.A węże od nagrzewnicy są gorące a ciepła nie ma:(uszczelke pod głowicą miałem wymienianą jakieś 2 miesiąe temu.A jaka może być wina termostatu?nie otwiera sie??hm moze nagrzewnice mam zamuloną..jak mógłbym ja...
Heh.. a ja mam już kolejny problem z moim czerepem który oddalił mnie od pomysłu regeneracji układu paliwowego.. Mianowicie.. - pojeździłem parę dni i po raz 4 już chyba rozwalił mi plastikowy bok chłodnicy przy wężach gumowych..:(( maaaasakra... Poprzedzone to był kilku krotnym zagotowaniem się i wylaniem wody ze zbiorniczka po krótkiej przejażdżce.....
Jeśli chcesz mieć tanie i pewne rozwiązanie, to zastosuj zwykły włącznik mechaniczny który włączysz gdy temperatura wzrośnie. Jeśli masz sprawny układ chłodzenia to nie będzie potrzeby zbyt często włączać wentylatora (tylko ruch miejski). I jeszcze jeden warunek musisz mieć wskaźnik temperatury. Jeździłem tak Passatem, sprawdzone!!
Jeśli jest tak jak napisałeś,cytuję - "Własnie chciałem o tym napisać, zauwazyłem, że temp. na wskaźniku dochodzi do 90 stopni tylko wtedy gdy rozpędze auto powyżej ok. 120km/h ,normalnie trzyma sie na poziomie 70 stopni." to na 100% nie można mówić o sprawnym układzie chłodzenia.Raz że wzrasta spalanie,dwa że silnik nie osiąga swojej temperatury pracy(spada...
1.W takich samochodach, słabe ogrzewanie spowodowane często jest źle założoną instalacją gazową, miałem kilka takich przypadków w passacie. Układ chłodzenia w tych samochodach powinien się sam odpowietrzyć. 2.Na przewodach do centralki ogrzewania umieszczone są specjalne termostady i to też może być przyczyną
układ chłodzenia termostat układ chłodzenia passat passat układ chłodzenia
zmywarka bosch chiny xprog instrukcja wyliczenia ogrzewanie podłogowe
ue40j5100aw tuner wymiana grzałki bojler
Body Computer (BSI) SW vers: 33, SW index: 5 - co to oznacza? Naprawa zasilacza w telewizorze Unitra Neptun 505