Raczej zapchana dysza i jeśli szybko rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia to uszczelka pod głowicą.
Układ chłodzenia wyczyściłem ogrzewanie wróciło lecz niestety strasznie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia do tego stopnia że wywala płyn przez zbiornik. Po nowym roku remont silnika będzie.
Nie z żadną przeciętą uszczelką, bzdura totalna. Jak w układzie chłodzenia rośnie ciśnienie to unosi cały grzybek korka do góry przelewając płyn do zbiorniczka. Jak ciśnienie opada (silnik stygnie) tworzy się podciśnienie i układ chłodzenia zasysa z powrotem płyn poprzez zaworek który mieści się na środku grzybka tegoż korka. Proponuję wygooglać sobie...
Jeśli to uszczelka głowicy, to po uruchomieniu silnika przy zakręconym korku wlewu płynu powinny twardnieć przewody elastyczne w układzie chłodzenia (rośnie ciśnienie), po odkręceniu korka naturalnie ciśnienie maleje, ale płyn jest gwałtownie wyrzucany. Przy takich objawach nie odjeżdżaj zbyt daleko od domu bo może dojść do uszkodzenia któregoś z elementów...
Dobrze rozumiesz, połącz je ze sobą bo w przeciwnym wypadku układ [chłodzenia] może się zapowietrzać. Jednym z objawów uszkodzenia uszczelki głowicy i przedmuchów do układu chłodzenia jest zapach spalin wyczuwalny po odkręceniu korka w zbiorniku wyrównawczym- sprawdzaj na zimnym silniku: odkręć korek i powąchaj-zapach jest wyraźny. Inny objaw to: po...
To jest taka konstrukcja że nadmiar płynu chłodzącego ucieka przez korek i wylatuje w tym miejscu na dole. Rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn. Uszczelka pod głowicą, blok lub głowica. Rzadko winny jest sam korek.
Raczej nie powinna. Przy 100st. płyn w układzie chłodzenia jeszcze nie wrze, a to właśnie gotujący się płyn jest najwięszym zagrożeniem dla głowicy (gdyż gwałtownie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia). PS. Masz wersję z jednym czy dwoma wentylatorami chłodnicy?
Zbyt słabe chłodzenie skraplacza. Potrzebne dodatkowe wentylatory. Możliwe że jest zamontowany ale nie działa. Przy zbyt słabym chłodzeniu ciśnienie rośnie ponad dopuszczalną wartość i układ się wyłącza - względy bezpieczeństwa.
wyżej wymieniony pacjent prawie w ogóle nie ogrzewa kabiny leci ledwo letnie powietrze W przypadkach jak opisany rzeczywiście (wg zaleceń producenta) powinien być wymieniony kompletny retarder. Trzeba jednak zwrócić w tym momencie uwagę, że nagrzewnica może być po prostu zapowietrzona, a procedura odpowietrzania (z użyciem komputera SD) trwa dosyć...
Witam, szukam porady odnośnie wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia w Audi a4 z silnikiem 1.9 TDI ajm o mocy 115 KM z 2000 roku. W samochodzie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia do takiego stopnia, że bardzo ciężko zdusić wąż jest to prawie niemożliwe, a dodatkowo wyrzuca lekko płyn przez zbiorniczek jakieś 200 ml na 2 tysiące kilometrów, co...
"matimon22" podał dobry kierunek, biały dym to raczej domieszka pary wodnej z układu chłodzenia, sprawdź czy nie rośnie ciśnienie w obwodzie w wężach idących do chłodnicy, możesz też odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy nie wydostają się gazy
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
Można i tak, ale u mnie w megance musiałbym grzać silnik do otwarcia termostatu i jeszcze trochę, aby nagrzał się pęcherz powietrza w górnej części chłodnicy wtedy dopiero rośnie ciśnienie w układzie.
Brak chłodzenia na skraplaczu, przez co ciśnienie w układzie rośnie, sterownik rozłącza sprężarkę, ciśnienie spadnie sterownik włączy kompresor i tak w kółko. Wentylator na chłodnicy musi pracować. Uszkodzony przekaźnik, spalony bezpiecznik lub uszkodzony wentylator.
nabili mi więcej czynnika do układu klimatyzacji niż należy i w gdy auto stoi w temp. 30st. C lub większej , ciśnienie w układzie klimatyzacji rośnie i włącza się wentylator chłodzenia . nie
Ciśnienie w instalacji rośnie wraz ze wzrostem obrotów, więc przy niskich obrotach nie ma dużych ciśnień,
Masz nowy silnik.... a bąble do zbiorniczka idą. Zawsze idą ważne jest aby nie rosło ciśnienie w układzie chłodzenia. Włączony wentylator na stałe służy temu żeby nie rosło ani nie malało ciśnienie w układzie bo termostat utrzyma temperaturę więc ciśnienie będzie stałe. Test wygląda tak ze jak układ chłodzenia dojdzie do stabilnej temperatury to możesz...
Uszczelka jest dobra.Poprostu wąz od nagrzewnicy ,pod opaska był dziurawy,i zamiast ciągnąc płyn ze zbiorniczka wyrownawczego,zaciągaało powietrze Wyjaśnij mi prostemu technicznemu laikowi , w jaki sposób powietrze atmosferyczne o niższym ciśnieniu jest zasysane przez płyn chłodzący będący w obiegu pod wyższym ciśnieniem ? Bo przecież od momentu rozpoczęcia...
Wtrysk rozumiem że miedziana uszczelka do wymiany ale co z płynem który chyba właśnie tamtędy ucieka jastem właściwie pewny że tak jest bo rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i jak pisałem wcześniej po poluzowaniu korka od zbiornika wyrównawcze chlapanie z pod wtrysku prawie ustaje. Dodano po 12 Ja takich rzeczy nie robiłem ale nie mogę zagwarantować...
Szkoda nawet pytać, skoro do sprawdzenia: Czy nie przedostaje się powietrze z kompresora do układu chłodzenia, lub kopmpresja z silnika. Czy nie jest zanieczyszczona chłodnica (mycie) Czy sprawny jest termostat. Pierwszy punkt sprawdza sie na wolnych obrotach i obserwuje, czy płyn się podnosi w zbiorniczku i czy rośnie ciśnienie. Drugi punkt, wizualnie....
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mam wv Sharan 1.9 TDI 110 KM, 1997r. Mój problem polega na tym że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzenia tworzy się duże ciśnienie. Wymieniłem termostat i problem został. Mechanik kazał wymienić korek, więc to zrobiłem i nadal to samo. Wymieniłem też czujnik temperatury w chłodnicy i też nie pomogło. Wcześniej...
Hej dzięki za pomoc pytałem jednego kolegi z pracy to mówił dolej płynu do chłodnicy ale on często zapika czasami raz dziennie czasami kilka razy co np 10 min 30 min itp. A płyn musi byc bo czasami jak chciałem sprawdzić czy jest albo dolać po trudnym odkręceniu zakrętki aż tryskało ze środka może w środku robi się ciśnienie i komputer głupieje po...
Odłącz od sprężarki przewód tłoczący i mierz ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli będzie rosło równie szybko to prędzej głowica silnika a nie sprężarka. :)
Elektozawór wydaje mi się sprawny skoro VCDS pokazuję prąd w okolicy 0,600 A po załączeniu klimatyzacji. Ten prąd świadczy tylko i wyłącznie o tym, że cewka zaworu jest sprawna, ale zawór już nie musi. Te 6 bar to na pracującej klimie? Jeżeli tak to sprężarka legła. Jeśli chodzi o wskaźniki manometru na maszynie pomiarowej to tak pokazały jak załączyłem...
Rurki nawet przy sprężarce nie różnią się.... Zresztą pisałem o tym wyżej. No nic, dzięki za odpowiedzi, zajmiemy się prawdopodobnie rozkręcaniem układu. Dam znać o efektach.
To nie są żadne niedomagania. Przy małym obciążeniu silnika wyższa temperatura jest pożądana. Wskaźnik nie pokazuje prawdziwej temperatury bo większość przeciętnych użytkowników nie potrafi tego zrozumieć. raz miałem ponad 120 st Wskazówka powinna się już znacznie wychylić przy takiej temperaturze. Wraz temperaturą rośnie ciśnienie w układzie, im wyższe...
Witam, Posiadam BMW 528i 98r. Klimatyzacja pracowała prawidłowo do czasu. Nagle zaczela słabiej chłodzić. Pojechałem sprawdzić układ. Jest szczelny. W układzie było 200 gr. Do układu wchodzi niby 750gr czynnika. Podczas napełniania wisi na 450 gr i trzeba czynnik podgrzać aby wogole dalo sie go wtloczyc. Po napełnienieniu układu odpalam auto. Klima...
Witam wszystkich Forumowiczów! W mojej astrze jest taki problem że do czasu aż silnik sie nie nagrzeje do otwarcia termostatu jest całkowity brak ogrzewania a gdy termostat sie otworzy to wszystko jest git czyli ogrzewanie jest reduktor też jest gorący do czasu schłodzenia silnika. Wymienię rzeczy które już sprawdziłem: termostat, drożność nagrzewnicy,...
Witam ponownie. W kolektorze ssącym nie ma prawa być płynu chłodniczego. W przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą może się zdarzyć pare przypadków: Olej dostanie się do płynu - płyn robi sie brudny z korzuchem oleju widać to w zbiorniku wyrównawczym. Płyn dostanie się do oleju - z oleju praktycznie robi się szlam, widać to na bagnecie często też...
Witam wszystkich . klimatyzacja w mercedesie W 203 CDI z 2002 r doprowadza mnie do szału . Tam sprężarka nie ma tradycyjnego sprzegiełka na elektromagnes. Tak że nie widać czy jest załącza czy nie . Ciśnienie w układzie jest (nabite 750 g R134) sprężarka cały czas się obraca ale klimatyzacja nie chłodzi . Ciśnienie na zegarach nie rośnie ani nie spada....
Gdy nie zadziała czujnik wysokiego ciśnienia to sprężarka spręża ciśnienie na maxa aż dochodzi do ewakuacji czynnika np. poprzez najsłabszy oring zazwyczaj przy zaworze rozprężnym. Tak było u mnie w Hyundai i30 2008r bo jakiś tuman z serwisu w Belgii zamontował czujnik od Hyundai i20 2015r żeby było głupiej zamiast z zielonym to czarnym oringiem co...
Mam problem z klimatyzacją we Fiacie Stilo 1.6 sprężarka Denso 5sl12c Po włączeniu klimatyzacji słychać cyknięcie, obroty silnika rosną i sprężarka się uruchamia ale ciśnienie na układzie wysokiego ciśnienia nie rośnie praktycznie wcale. Wg programu diagnostycznego ciśnienie na HP skoczy z 4,5 na 5 bar na ok. 2 sekundy i potem spada. Oczywiście chłodnica...
Test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia prawdę ci powie..... Pojechałem do Fiata, podłączyli mi jakąś menzurkę do zbiorniczka wyrównawczego zamiast korka i na wolnych obrotach czekali z minutę. Jakiś płyn w menzurce zabarwił się na zielono i na podstawie tego stwierdzili, że rośnie ciśnienie w zbiorniczku więc uszczelka lub głowica do wymiany....
Manometr wmontuj w korek zbiornika i jazda. :) Jeśli ciśnienie urośnie więcej niż 1 bar to masz problem, jak po wyłączeniu silnika też rośnie to na bank problem ze sprężarką. Ale do zbadania tego to już trzeba wprawy.
Cześć , Ja walczę u elektro-mechanika od miesiąca , czytam wszelkie fora internetowe i chciałbym pomocy nawet odpłatnie ;/ Wymieniłem sprężarkę , na w pełni zregenerowaną dlatego że się zatarła , nowa chłodnica nissens, czyszczenie układu . Podcza wjazdy chłodzi , na postoju na biegu jałowym zaczyna lecieć cieplejsze powietrze . Ponownie podmieniona...
Szanowni koledzy pacjent to Megane z silnikiem 1.5dci . Wymieniony termostat i zaczęły się problemy z odpowietrzaniem układu a mianowicie rośnie ciśnienie w układzie i węże robią się twarde do tego stopnia że nie można ich ścisnąć . Po wymianie termostatu zgodnie z instrukcją odkręcone 2 odpowietrzniki i zalewany nowy płyn . Po tym jak wyleciał płyn...
Tak sprężarka pracuje cały czas wentylatory również. Zastanawia mnie czy przypadkiem nie jest to wina zaworu rozprężnego gdy np. zwiększam obroty silnika to rośnie ciśnienie w układzie i zawór nie może się otworzyć. Kod silnika AGN rok prod. 1997
Witajcie. Mercedes S500 2002. Mam problem z wentylatorem na chłodnicy. Wentylator BEHR 650W. Po odpaleniu zimnego silnika na początku wentylator nie pracuje w ogóle, nawet jak włączę AC. Po około 2min pracy zaczyna się powoli rozpędzać. PWM ze sterownika silnika na moduł zwiększa się krokowo z 10% PWM na 90% PWM. Klima wyłączona czy włączona, nie ma...
Witam, Autko to Ford Sierra 1.6i z silnikiem CVH o mocy 59kW lub 80 kucyków. Rocznik produkcji 1990, sedanik. Mam następujące problemy na ten moment: - TPS (Throttle Position Sensor) lub Potencjometr Wychylenia Przepustnicy i jego powiązanie z wolno spadającymi obrotami - auto nie nagrzewa się do temperatury roboczej podczas jazdy - ciśnienie w układzie...
Witam. Jako, że nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiedzi na dręczący mnie problem to postanowiłem zapytać tu. Moje auto to Opel Calibra z 1992r. Kupiłem go cztery miesiące temu i aż do wczoraj nie miałem z, nim problemów, ale zacznę od początku. Przy zakupie podczas oględzin znalazłem lekko odkręcony korek zbiorniczka płynu chłodzącego, więc go dokręciłem,...
Nie świeci się tam czerwona kontrolka usterki układu chłodzenia? Nie znam się na ciągnikach ale klimatyzacja produkuje dużo ciepła, które musi gdzieś odprowadzić. Jeśli nie ma odpowiedniego przepływu powietrza przez skraplacz-chłodnicę (np. niesprawny wentylator lub jego sterownie) to ciśnienie w układzie rośnie, aż do wyłączenia sprężarki (lub puszczenia...
Witam wszystkich. Volvo v 40 1.9 td 95kM 1999r. Klimatyzacja w ogóle nie działała była rozszczelniona, dziura w chłodnicy.Chłodnica została wymieniona na taka nową ale najtańszą ,układ Został sprawdzony szczelność wszystko ok .Po nabiciu układu klima działa wszystko wentylator na chłodnicy ,klima chłodzi, ale przy takiej temp. jak teraz ciśnienie wysokie...
Jeśli nigdzie nie ma wycieków to oczywistym jest iż po zalaniu do MAX i przejechaniu jakiegoś dystansu ubędzie płynu bo powietrze ze wszystkich szczelin zostanie wypchnięte przez ciecz. Dolewasz poniżej MAX jak ubyło, odpalasz silnik nie zamykając korka wlewu i czekasz aż się odpowietrzy (ze dwa razy po 10 - 15 minut). Czemu tak? Bo praw fizyki nie...
Objawem typowego zapowietrzenia układu są twarde przewody na gorącym silniku (im bardziej zapowietrzony układ tym twardsze i twardość rośnie ze wzrostem temperatury), ale po ostygnięciu silnika miękną. Przy przedmuchach do układu chłodzenia przewody szybko twardnieją (jeszcze przed osiągnięciem przez silnik właściwej temperatury) i raczej po ostygnięciu...
Witam . Mam pytanie odnośnie układu klimatyzacji w Volvo S60 z silnikiem 2.4 diesel 2001 r. Po napełnieniu układu klimatyzacji , wysokie ciśnienie rośnie do 15 bar (niskie 2 bary) po czym rozłącza się sprężarka , spadnie ciśnienie do ok 12 bar i ponownie się załączy i tak cyklicznie ( co 1 min) . Wentylator się nie załącza , czy w volvo to jest normalne...
Witam, Piszę na forum, bo borykam się z problemem układu chłodzenia w moim Audi A3, a dokładnie z wysokim ciśnieniem panującym w nim, ale po kolei. Po zakupie samochodu, czyli jakieś parę miesięcy temu, pierwszym elementem, jakim wymieniłem w silniku był kompletny rozrząd, olej wraz z filtrami i odmę, po wyjechaniu od mechanika zaczęła świecić się pomarańczowa...
To ja już nie rozumiem jedni pisza,że nie ma prawa nic spływać do zbiorniczka.Mechanik mówi po odpaleniu pomp wody zasysa płyn ze zbiorniczka i rozprowadza po układzie.Po wyłączeniu silnika normalne jest to,ze słychać napływanie do zbiorniczka płynu ponieważ on wraca co wy na to? Dodano po 2 szukałem,szukałem aż trafiła się strona chyba google się zlitowało...
Usterka zaworu EGR objawia się najczęściej nierówną pracą silnika na biegu jałowym oraz poprzez nierównomiernie przyspieszanie po gwałtownym naciśnięciu gazu. A tak w tym przypadku jest Owszem, ale nie ma wpływu na: na zimnym silniku baaaardzo dymi na biało Dzisiaj zauważyłam że na zimnym silniku ubyło płyny temeratura po chwili doszła trochę przed...
Z autopsji: Przy buforze 200 litrów ciśnienie nominalne 2,5 bara, przy podgrzaniu wody z 18 do 38 stopni ciśnienie rośnie do 6 bar (tyle ma zawór bezpieczeństwa) i dodatkowo przez zawór wypływa ok. 2 litry wody. Też z autopsji, ale trochę inaczej, z obserwacji otwartego układu chłodzenia w samochodzie. Nie wiem jaką dokładnie ma objętość układ chłodzenia...
Jeżeli idzie powietrze przez przewód przelewowy, to musisz się powoli przygotować na ściąganie głowicy. Górnym przewodem do zbiornika wyrównawczego ma cały czas płynąć płyn? U mnie w megance w tym przewodzie pojawia się na chwilę płyn (przelew) w momencie gwałtownego wzrostu obrotów. Jak mam podłączony laptop to obserwuje temp. widać jak na wyjściu...
Prawdę mówiąc też zastanawiałem się dlaczego nie mierzyli ciśnienia sprężania. Pomyślałem, że silnik z 330 tys przebiegu i tak będzie mieć z tym problemy, do tego zauważyłem w silniku, że olej jest w kiepskiej kondycji, brudny, że tak powiem. Wcześniej znacznie, nie teraz bo jest po wymianie na nowy. Dlatego podejrzewałem, że pomiar ciśnienia sprężania...
Witam - posiadam golfa II 1.6 D 89r produkcji - a więc wymieniłem uszczelkę pod głowicą, zrobiłem test na szczelność okazała się być szczelna czyli nie pęknięta , szlif prowadnice a także nowe szklanki - wtryski dobre świece też. Wstawiłem nowy termostat zalałem nowy płyn Kuler`a firmy K2 - spradziłęm termostat otwiera się - przewód dolny prowadzący...
Więc winny okazał się termostat, gotowany ponad godzinę w czajniku nawet nie drgnął, teraz już wiatrak chłodnicy się włącza ale na postoju trzeba było czekać około 30 min. zanim włączył drugi bieg ale ważne że działa a że rzadko to może i dobrze bo znaczy silnik się nie grzeje. Niestety żeby życie miało smaczek itd. zauważyłem że bardzo robi się twardy...
Więc tak, pierwsze co przychodzi na myśl, sprawdzić na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Auto zalać płynem dedykowanym, pamiętając, że jest to układ ciśnieniowy i parametry płynu nie są bez znaczenia. Wystarczy zbyt niski próg wrzenia. Druga sprawa, jak Kolega pisał, stan chłodnicy. Mogła, ona, być przyczyną konieczności wymiany uszczelki pod głowicą....
Dziś byłem w warsztacie z klima. W układzie było ok. 660g czynnika, nabili 800. Problemem jest to, że nie chłodzi. Pod maska słychać, ze w chwili naciśnięcia przycisku w kabinie "coś' zaskakuje, wentylator na przy chłodnicy tez startuje. Miałem podejrzenia, że nie chłodzi, ale z uwagi na niskie temp. zewnętrzne nie było jak dokładnie sprawdzić. Podejrzewałem...
Pisałem o wentylatorze nie bez powodu - złe chłodzenie skraplacza lub niedrożny dla przepływu powietrza i mamy za wysokie ciśnienie po stronie wysokiej Rozumiem. Tylko, że ciśnienie LP i HP sukcesywnie rośnie, a potem (w okolicy 17B na HP) gwałtownie spada i jednocześnie załącza się jeden wentylator. Ten gwałtowny spadek, to chyba efekt przede wszystkim...
piszę o ciśnieniach roboczych po włączeniu Klimy a nie o ciśnieniu wewnątrz układu. A ciśnienie robocze gdzie jest jak nie w układzie-w wydechu??? Jakiego typu oczekujesz pomocy skoro nie potrafisz udzielić odpowiedzi na zadawane pytania? Nie winię Cię za to bo nie wszyscy mają się znać na klimie. Pytamy Cię, czy ciśnienie HP rośnie z poziomu nominalnego(klima...
Pusty pojemnik po r290, delikatna próżnia pompą, Co to znaczy "delikatna próżnia"??? Próżnia ma być poniżej 270Pa ciśnienia absolutnego tzn liczonego w górę od próżni doskonałej. Nie wiem jaki pojemnik z R290 próżniowałeś, ale większość jest wykonana z cieniuteńkiej blachy. Tak cienkiej aby wyTrzymać NADCIŚNIENIE nawet kilkanaście Barów, ale nie na...
Witajcie . Czy jest jakiś magik co zna dobrze te silniki i pomógł by mi wyjaśnić temat smarowania w tym silniku? Moje pytanie jest odnośnie zaworów dopowiadających za smarowanie podzespołów . Z tego co wiem są dwa jeden duży metalowy drugi mniejszy i górę ma plastikową jeden wiem ze odpowiada za chłodzenie tłoków a drugi ?za co on jest odpowiedzialny...
Witam Ciśnienie w układzie 880 kPa, w teście ECC sprężarka pompuje do około 2500 kPa uruchamia wentylator na chlodnicy ale nie chłodzi do niskiej temperatury np 16C spalanie rośnie (tylko w teście) z 1,1 do 1,5 co sugeruje start sprężarki i wiatraka Układ szczelny ilość czynnika 475 gram Klima serwisowana co roku filtr kabinowy nowy Przewód HP gorący...
Witam panowie mam malutki kłopocik z moim autkiem w sumie to duży bo nie mogę jeździć.Konkrety pewnego słonecznego dnia zagotowało mi się auto i wypluło całą wodę ponieważ ciśnienie tak wzrosło i pękł jeden z węży(woda nie wyleciała przez zbiorniczek tylko mała dziurką która powstała w wężu) więc wyrzuciłem termostat i było dobrze. Od dawana szykowałem...
hej, mam problem z diagnozą układu klimatyzacji. Klimatyzacja jest dobrze nabita, sprawdzono dwukrotnie szczelność układu i jest wszystko w jak najlepszym porządku. A tutaj niespodzianka i klimatyzacja nie chłodzi, natomiast podczas postoju, kiedy chwilowo wcisnę pedał gazu na obroty 3000 obr/min to zaczyna naprawdę dobrze chłodzić. Według testera diagnostycznego...
Witam To co opisujesz jest realne. Masz przytkany wężyk plastikowy łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Gdy temperatura płynu wzrasta rośnie także jego objętość i zarazem ciśnienie płynu wzrasta. Przez układ zaworków umieszczonych w "zakrętce" chłodnicy nadmiar płynu zostaje przemieszczony do zbiorniczka wyrównawczego. Jednak jego powrót...
No niestety cpyka tylko jak zresetuje sterownik do fabrycznych na pierwszym ustawieniu po tym jak już ustawie inne temp. To nie ma cpykania… to masz problem z regulatorem. Zobacz instrukcje od sterownika, czy nie masz czasem ustawione na tryb chłodzenia zamiast grzania. w tym celu robi się test z najniższą temparaturą np. +5 i najwyższą np. +30. Jeśli...
Witam Posiadam samochód sharan 2002 r silnik auy 1.9 tdi z dwustrefową klimatyzacją, która odmówiła współpracy .Klimatronik nie pokazywał żadnej usterki. Po podłączeniu maszyny do klimy niby nie ma czynnika ale po naładowaniu 20 bar azoty w układ klimy wszystko szczelnie trzyma ciśnienie. Po wykonaniu próżni maszyną też wszystko w jak największym porządku....
Opiszę jeszcze serię swoich wniosków z dalszych prób, ale to już chyba będzie wystawienie białej flagi - nie dam rady wymyślić, co może być źle (bo ciągle wydaje mi się, że coś jednak nie działa poprawnie, a wydajność jest mniejsza od klimy 2,5kW). Kiedyś trzeba odpuścić. Do eksperymentów skłoniło mnie zresztą to, że mam teraz dodatkowo dostęp do niemalże...
Robię codziennie 120 km po autostradzie. Efekt się nasila, kiedy nagle dodam gwałtownie gazu, ale bywa to bardzo rzadkie. Dodano po 55 Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik pokonuje dziennie długą trasę (120 km po autostradzie), więc układ dolotowy i silnik osiągają temp. roboczą. To znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo, że mamy do czynienia...
1) Do czego służy naczynie wzbiorce. Odp. Jest to naczynie które ma przechować nadmiar objętości cieczy CO w układzie CO. Jak powszechnie (mam nadzieję) wiadomo. Wraz ze wzrostem temperatury rośnie objętość cieczy. Przy braku naczynia wzbiorczego następuje znaczny wzrost ciśnienia który może doprowadzić do rozszczelnienia instalacji i wycieku czynnika...
jak może działać sprężarka a nie wzrasta ciśnienie chyba to logiczne . To że coś się obraca nie oznacza że pracuje prawidłowo . Jeśli układ szczelny i sprężarka na 100% się włącza to jeśli ciśnienie nie rośnie wina sprężarki . po Obrotach nie patrz mogą się zmieniać bo klima informuje o włączeniu i ecu podnosi obroty patrz na koło napędowe jeśli działa...
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
a powiedzcie mi jakie są objawy jak jest przedmuchana uszczelka pod głowicą może to ona stwarza problem Moje uwagi na to pytanie (przedmuchy spalin). Ze strony układu chłodzenia takie jak przy jego zapowietrzeniu z pewnymi różnicami. Przy zapowietrzeniu przewody gumowe na zimno są miękkie i twardnieją oraz poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym rośnie...
Witam Posiadam VW Sharan 2003r typ silnika ASZ, otóż klimatyzacja od razu od zakupu słabo chłodzi, zostały wymienione wszystkie części czynne klimatyzacji: - Chłodnica - Sprężarka - Osuszacz - Parownik - Zawór rozprężny - Sterownik klimatyzacji - Czujnik ciśnienia No i dalej to samo, klimatyzacja albo nie chłodzi albo chłodzi słabo (w granicach 20 stopni...
Witam, Odpowiadając kolegom: (at)bobytempelton: tak pomyślałem żeby wpiąć się lexią w system, błędów brak, niestety do wartości ciśnienia w układzie A/C się nie dokopałem - jeżeli potrafisz, proszę o screen. (at)grala1: tak rzeczywiście usterka wskazywała niemal jednoznacznie na kompresor, dlatego też na nim się skupiłem. Jednak problemem okazał się...
Niskie napięcie na sondzie wskazuje na ubogą mieszankę (a dokładniej dużą zawartość tlenu w spalinach). Sonda stoi na 0,2V, spełnione zostają warunki wejścia w pętlę zamkniętą (czas od uruchomienia silnika, temperatury i ciśnienie w kolektorze). Sterownik uznaje, że mieszanka jest zbyt uboga i ją wzbogaca - co widać. Rośnie korekta sondy (czyli mnożnik...
Witam serdecznie wszystkich chętnych pomóc! Mitsubishi colt CZ 2007r 5d HB, układ klimatyzacji szczelny, czynnik jest 430g. Odpalamy samochód właczamy klimatyzacje, uruchamia się zaczyna chłodzić i po kilkunastu kilkudziesięciu sekundach stopniowo przestaje chłodzić. Ponowne wyłaczenie klimatyzacji przyciskiem AC nic nie pomaga. Gasimy autko odpalamy...
No i klops! Termostat wymieniony na oryginalny z intercarsu, podejrzewałem że nie otwiera obiegu, i długo chłodnica zimna a tym bardziej wąż dolny zimny, wskazówka po naprawie tak samo, cały czas w pionie, na 90`C, przy dobrej jeździe od zimnego ładnie się nagrzewa, temp rośnie do góry i zostaje na 90` i tak już cały czas. Niestety po mieście nie zauważam...
Zauważyłem, że na samym początku nie otwiera się zawór wlotowy, tylko dopiero po pewnym czasie. W tym czasie silnik startuje z obniżonym momentem/prądem rozruchowym, po czym przechodzi w normalny tryb pracy, w międzyczasie sprężarka buduje ciśnienie w obiegu wewnętrznym, zasysa powietrze małym kanałem przez mały zawór zwrotny z filtra, rośnie ciśnienie...
Nie jest to wina wentylatora, gdyby była to by rosło ciśnienie a nie rośnie. W aucie nie ma wiatraka, jest wentylator. Zrzuty które dałeś są w takiej kolejności - klima pracuje, wyłączona guzukiem ECON, włączona ale nie chłodzi. Jak popatrzysz na te zrzuty to tam widac: - prąd pobierany przez elektrozawór N280 który jest w sprężarce - % wysterowania...
Jeżeli będzie rosło ciśnienie w układzie chłodzenia , to może być uszkodzona uszczelka pod głowica lub pęknięta głowica , ale jest i druga opcja że wywala płyn przez wydech a ciśnienie w układzie chłodzenia jest w normie , wówczas pęknięcie głowicy pojawia się na wydechu , [ w kolektorze ] poza zaworem wydechowym . Pozdrawiam Zbigniew
To normalne, że jak jest zimno - parownik zamarza. Rozprężający się gaz pochłania dużo energii cieplnej co doprowadza do obciżenia temperatury i zamarzania wody. Woda powinna być ciepła a nawet gorąca żeby parownik działał normalnie. Latem jeszcze jakoś da się tak jeździć, bo jest ciepło, zimą już nie. Możesz zaradzić problemowi i zalać układ chłodzenia...
Obieg ciepła jest nastepujący: 1 kompresor spręża powietrze podawane do silnika (temperatura rośnie) 2 powierze trafia do wymiennika ciepła (Ciecz ogrzewa się, powietrze chłodzi) 3 ciecz trafia do parownika niepołączonego z obiegiem cieczy silnika, czyli jedynym źródłem ciepła jest sprężone powietrze (Ciecz ochładza się, gaz ociepla) 4 część gazu zmienia...
Jak czujnik jest przy termostacie to logiczne że komp go widzi i każe załączyć wentylator jak podaje złe wartości tylko czemu temperatura zachowuje się według mnie poprawnie rośnie od 15 do 90 i się utrzymuje To proste. Wentylator/y na chłodnicy załączane są od temperatury silnika lub od ciśnienia klimatyzacji. W Twoim przypadku masz uszkodzony (źle...
W sumie niewiele temat ma wspólnego z elektroniką... ale co tam :) Należy zwrócić uwagę na jeden ważny szczegół: Szczelność i zdolność utrzymania pewnego ciśnienia (!) w układzie chłodzenia. Miałem przypadek że podczas jazdy wskaźnik temperatury przekraczał 2/3 skali a nagrzewnica ledwie grzała. Czasami samochód miał tendencję do zagotowania: wyrzucał...
Cześć wszystkim, Mam Peugeot-a J5, z wmontowanym silnikiem od Boxera I-gen. Jest to silnik 2.5 TDI, 107KM, THX, DJ5TED Problem polega na tym, że jakiś czas temu w trasie przestało mi działać ogrzewanie z silnika. Po odpowietrzeniu układu (ta rurka w nakrętką obok zbiorniczka), grzanie wróciło, ale sytuacja się powtarza cały czas. Z pod korka zbiorniczka...
Witam , Auto jak w temacie golf V 1,9 tdi. Problem polega na nie prawidłowo działającej klimatyzacji. podczas pracy na wolnych obrotach wysokie ciśnienie utrzymuje się prawidłowo na 9 bar , niskie na 3 bar, klima słabo chłodzi , po zwiększeniu obrotów do 2000 , wysokie dalej 9 bar czyli ok, ale niskie rośnie do 5-7 bar i przestaje chłodzić.Według teorii...
Witam Temat dość oklepany lecz w skrócie opiszę dlaczego dodaję kolejny post. Jak w tytule gotuje płyn chłodniczy w układzie chłodzenia, temperatura po kilku minutach na postoju rośnie do ponad 110, i opisze co zrobiłem aby znaleźć co jest nie tak - na początek sprawdziłem wentylator, który załącza się dopiero jak wskazówka była na czerwonym, wymieniłem...
Na początku tych dziwnych objawów tworzyło się potężne ciśnienie w ukłądzie. Tak jakby korek nie wypuszczał nadmiaru ciśnienia. Myślałem że mi węże lub chłodnice rozsadzi. Możliwe, że zatkany był w nim zaworek ... Nożykiem wtedy wyciąłem kawałek gumki w korku oraz Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że chodzi o podciśnienie, które będzie wysysać płyn z...
Sprawdzę to dzisiaj, nie mam termometru co prawda ale, ale zwinę na chwilę z piekarnika:). Sprawdzę też czy rośnie ciśnienie na wężu podczas zwiększania o obrotów, bo szperam po różnych forach i to też gdzieś wyczytałem że jak wąż robi się twardy to pompa pracuje ( co prawda też wyczytałem że to objaw uszkodzonej głowicy...) Dziękuję za zainteresowanie...
Witam, mam dość (niby trudny) problem z klimą, Dokładnie chodzi o zachowywanie się sprężarki. Układ był pusty, osiągnięta głęboka próżnia ( 20min). W trakcie wpuszczania gazu, sprężarka ruszyła na 2 [s] i wyłącza się. Potem znów załącza na 2 [s] i wyłącza się. Na niskim ciśnieniu nic się nie dzieje (ok. 4 bary), natomiast na wysokim rośnie, na chwilę...
Witam. Odkad posiadam ten samochód (alfa Romeo 166 3.0)borykam się z problemem słabo działającej klimatyzacji na wolnych obrotach. Ostatnio sprawdziłem ciśnienia podczas pracy układu i tak: Wolne obroty i nawiew w samochodzie ustawiony na minimum, ciśnienie LP 2 bary z groszami, HP oscyluje w granicach 10-13 bar (przy 13 włącza się pierwszy bieg wentylatora)...
Saron, sprężarkę stosunkowo łatwo zdemaskować. Manometr w korek chłodzenia a sprężarkę dociążyć by biła do 12 atmosfer. Jak będzie rosło ciśnienie to następny etap, odłączasz tłoczenie sprężarki by sobie latała na luzie. Porównanie różnic wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia da Ci podpowiedź co rozbierać. :) Zdarza się, że sprężarka puszcza gdy stygnie....
Witam ponownie Chwilę trwało analizowanie posiadanej przeze mnie pompy. I stwierdzam jednoznacznie, że już nic nie wiem choć powinienem widzieć więcej i że, ciężko w okolicy o kogoś kto coś wie w tym temacie. I nie ma znaczenia fakt, czy to produkcja małych złotych rączek czy europejska. Okazuje się, że znających się na temacie jest naprawdę trudno...
Witam Mam problem z moim Rovrem 220 Coupe Turbo, mianowicie chodzi o, dziwne - nie wiem jak to inaczej określić, zachowanie układu chłodzenia. Od początku, w lipcu zeszłego roku zakupiłem Roverka 620 Ti jako dawce silnika do mojego Rovera Coupe, wtedy jeszcze 1.6 K series, dawcą jeździłem ok 3 tygodni, akurat trafiły się bardzo upalne dni, wszystko...
Ech, te moje dobre serce... mam wrażenie, jakbyś próbował zrozumieć. Złamię się zatem jeszcze raz, mimo braku słówka "przepraszam". Piszesz: "Więc tak - pompujemy powoli, byle tylko przekroczyć opory ruchu i straty na sprężarce, pompujemy i pompujemy, czekamy na wzrost ciśnienia aż otworzy się zawór rozprężny, zrobi "pssssyk". Po czym ciśnienie znów...
Silnik spalinowy to maszyna cieplna i przy swojej normalnej pracy wytwarza przede wszystkim ciepło. Ponieważ silnik spalinowy zbudowany jest z metalu a metale mają to do siebie że "zapamiętują" swoją historię cieplną , muszą być odpowiednio chłodzone lub inaczej temperatura pracy silnika musi zawierać się w ściśle określonych parametrach (zimny źle,...
RR P38 4.0 w zimie zaczął mi przerywać na LPG pojeździłem więc na PB lecz także zaczął przerywać po szybkim czasie ( nie palący jeden cylinder, po paru km drugi, jakby losowo, iskra wszędzie ok, cewki sprawne, odpinanie poszczególnych kabli nic nie pomagało - zero pogorszenia szedł cały czas nie równo ) wkoncu umarł całkiem.. gdy dwa nie palą już nie...
Sytuacja się nieco zmieniła i chyba nici ze zmiany samochodu... więc muszę doprowadzić swoje Punto do porządku, bo zanosi, się że wkrótce będzie dużo jeździło. Nie obejdzie się bez założenia instalacji LPG ale to inna bajka. Problem jest tego typu, że odkąd mam to auto spalanie jest coraz większe. Samochód to Punto 75 (1.2 8V MPI) z 1996 roku, dodatkowo...
Miałem ten sam problem okazało się że membrana w parowniku była nieszczelna i dopuszczała gaz do układu chłodzenia. Ciśnienie powodowało wypychanie wody z układu chłodzenia, zakręcić butle LPG i sprawdzić czy efekt się będzie powtarzał,
bo mi z ciśnienia które rosło od temperatury cieczy wysadzało przewód do zbiornika Na pewno nie z ciśnienia od temperatury, masz przedmuch do układu chłodzenia. Czerwone pole na wskaźniku to 115-120°C i to już jest dużo za dużo. Wentylator się nie włącza bo układ jest zapowietrzony.
Wentylator chłodzenia chodzi w dobrą stronę? Może dmucha ci "na zewnątrz" i podczas jazdy nie schładza skraplacza. Cisnienie rośnie i układ rozpina klimę.
ciśnienie układ chłodzenia rośnie ciśnienie rośnie ciśnienie bojler
wymienić bateria pilot speakon speakon wchodzi kapilara
mikrokomputer cobra1 czarna lista zasilaczy
Lodówka Mińsk M3X – lata produkcji, oznaczenia, datowanie modelu eksportowego ATLANT Volvo C30 1.6 Diesel – lokalizacja przekaźnika świec żarowych, dostęp, objawy usterki