AKKU 12v I modół al-118 od polcisza. Chyba że chcesz gdzieś wkomponować modół od piły czy kosiarki spalinowej!
Ogranicznika mocy nie należy stosować w układach z elektronicznym zapłonem (świetlówki energooszczędne), zasilaczami impulsowymi i innymi urządzeniami generującymi wyższe harmoniczne od 3 wzwyż. Ładowarka zapewne ma zasilacz impulsowy.
TIP 162 to rowniez Darington + Dioda .... wiec to samo co BU 921 ... wedlug katalogu to jego zamiennik tylko ez w innej obudowie Maintenance ktore rezystory "chlodzisz" do radioatora .. w opisie ze R1 i R2 ... a co z R3 ..tez chlodzisz ??
Jak to jest w praktyce z zapłonem elektronicznym. Chciałbym sobuie zrobić do silnika o poj. 25-35 cm3 i zastanawiam się nad sposobem: przerywacz, czy CDI tzn. kondensatorowy. Za który się zabrać, z którym jest większy problem itp. Nie wiem w którym kierunku zmierzać.
Taki układ do elektronicznego zapłonu świetlówki 20/40W, zastępujący dławik i starter, opisany był w EP 6-7/1998, zobacz na www.ep.com.pl Jeśli miałbyś problem ze ściągnięciem tego artykułu z archiwum na tej stronie, to napisz do mnie e-maila lub PW z podaniem swojego adresu e-mail, a wtedy Ci go prześlę.
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
:mikstu2 - układów zapłonowych była cała seria. GL100 - elektroniczny zapłon tranzystorowy (do samochodów z zapłonem iskrowym) GL118 - układ zapłonowy bezstykowy GL200 - elektroniczny układ zapłonowy GL133 - elektroniczny zapłon tyrystorowy (motorower chart) GL134 - układ zapłonowy do samochodu Polski Fiat 126p Tak podaje katalog. Później firma OBREM...
Też mam schemat elektronicznego zapłonu na VB 020 - także poszukuję tego układu VB 020 :) Może ktoś powie gdzie możemy to kupić :) A propos mam jeszcze jak dobrze pamiętam chyba 2 inne schematy układu elektronicznego zapłonu.
Przewód oporowy był poprowadzony pod podłogą. Trzeba zmierzyć jego oporność omomierzem. Jak będzie większa jak kilka dziesiątych Ohma to znaczy, że jest to przewód oporowy. Przewód oporowy występował w Maluchach tych starszej generacji, produkowanej do późnych lat 80-tych, w których był zamontowany przerywacz mechaniczny. Później stosowano już układy...
To NIE JEST stabilizator! Te mają jeszcze dodatkową cyferkę w modelu. To jest układ elektronicznego zapłonu z czujnikiem Halla. http://www.datasheetcatalog.org/datashee...
Witam. Na wyświetlaczu jest błąd SRS. Po podłączeniu do kompa jest litania błędów. B2D92 - Układy zapewniające bezpieczeństwo bierne ECU-N2/7 Usterka B106C - Zajęty fotel pasażera/fotelik dla dziecka z przodupo prawej stronie - B 48 Usterka komunikacji B106D - Zajęty fotel pasażera/fotelik dla dziecka z przodupo prawej stronie - B 48 zwarcie do masy...
Czy potrzebujesz adoptować ten układ do piecyka, czy potrzebujesz sam układ "iskrownika"? Jak do piecyka to zapomnij.
Przyczyną strzelania są późny zapłon, trudne dłudie uruchamianie a co za tym idzie zapłon mieszanki znajdującej się już w tłumiku, czego objawem jest eksplozja. Trzeba zdiagnozować i wyregulować układ zapłonowy.
witam poszukuję schematu kitu vellemana Układ elektronicznego zapłonu K2543 , z wykazem części , z góry dzięki , cześć
To raczej nie sieciowy filtr "brzęczy", może któryś elektrozawór który jest zasilany podczas normalnej pracy? Z tego co znalazłem, jest to starszy kocioł - nie kondensacyjny - ale z elektronicznymi zapłonem i kontrolą płomienia (czyli elektroniczne układy wysokonapięciowe). Poza tym ma inne, również elektroniczne podzespoły kontrolne, choćby czujnik...
Spinasz te 2 okrągłe kostki idące do stabilizatora do kupy i jeździsz . To układ stabilizujący wolne obroty za pomocą korekcji zapłonu.Stosowany w audi vw.A jak robisz instalke od podstaw to nie uwzględniaj tego i też będzie śmigać.To normalny zwykły układ elektroniczny zapłonu.
Witam kolegów ! Czy możliwe jest własne wykonanie elektronicznego zapłonu do samochodu a dokładniej do Audi A4 ( r.prod. 1995 ) serfując po stronie sklepu AVT znalazłem taki kit Velleman K2543 Układ elektronicznego zapłonu jest to włączanie na przycisk czy tylko jakieś wspomaganie zapłonu? Jeśli to tylko wspomaganie to czy istnieje jakiś schemat układu...
A co zrobić z tym? Poszło uszczelnienie tej iglicy załączającej, poprzez dźwignię styk od zapalania. Woda kapie na obudowę i dostaje się do środka, mikrostyk cały mokry :( Układ elektronicznego zapłonu nie wykrywa dobrze zwarcia, bo piecyk nie zapala... Wymieniał ktoś takie uszczelnienie? Czy trzeba kupić cały element? Przynudzam, ale brak mi gotówki...
Dzięki - pewnie będzie problem ze znalezieniem układu VB....
Witam Nie wiem czy dobry wybrałem dział, jeżeli nie to proszę moderatorów o przeniesienie. Mam kilka pytań odnośnie świetlówek: -> Można zrobić elektroniczny układ zapalania dwóch świetlówek T5 8W???( jeżeli tak to można prosić o jakiś układzik) -> Można podłączyć pod jeden zapłonnik i dławik 2 świetlówki ( co się stanie jeżeli tak się podłączy )???...
Najlepiej świetlówkę sprawdzić omomierzem, pomiędzy dwoma bocznymi stykami z każdej strony świetlówki powinna być mała rezystancja. Jeśli jest duża z jednej ze stron to już w normalnym układzie bez elektronicznego zapłonu nie zaświeci.
poszukaj schematu od golfa lub polo "Sam naprawiam". Tam zastosowany układ jest prosty. Kiedys moja siostra miała Wartburga z silnikiem VW i w książce był bardzo ładny schemat układu zapłonowego.
Tak jak obiecałem skany Testera samochodowych sond lambda z EP
Numeracją przewodów w samochodzie nigdy się nie zajmowałem, ale o ile dobrze się doczytałem (dzięki JCK), to interesują mnie: "31" czyli minus zasilania (inaczej karoseria), "15" czyli +12V, które pojawia się po załączeniu stacyjki, - styk na cewce zapłonowej od strony przerywacza (lub układu elektronicznego zapłonu). Hmmm, zobaczę ... A teraz kolejne...
Witam Połączenie zaznaczone na schemacie , to połączenie transoptora z układem zapłonu przewodem ekranowanym . Dwa przewody (każdy w izolacji) otoczone metalową plecionką . Pozdrawiam
Cewka od samochodowego układu zapłonu elektronicznego nie nadaje się do tyrystorowego modułu CDI (za mała impedancja uzwojenia pierwotnego) Załóż moduł od VW, ma wszelkie możliwe zabezpieczenia i jest niezawodny
A ten układ z obrazka to nie jest elektroniczny układ zapłonowy bez przerywacza ? A to w kółku z napisem silnik to jest to co siedzi w aparacie zapłonowym silnika i zastępuje mechaniczny przerywacz zapłonu .
Witam W tych układach z zapłonem elektronicznym,jest pewien haczyk-. Czy wal ma luz wzdłużny? Czy na czujniku niema śladów otarć? Czy kolega próbował go odpalić?
(at)berryberry Wszystko do kitu. Tak nic nie policzysz. Policzenie tego co się dzieje w obwodzie nieliniowym, z indukcyjnością nie jest proste, 99% elektryków nie dało by rady, dlatego producent statecznika zrobił to za nas. Obliczenia polegały na dobraniu indukcyjności, tak aby uzyskać prąd, przy którym świetlówka osiągnie moc nominalną. Jaki to jest...
nie napisałes czy chodzi o układ rozdzielaczowy,czy bezrozdzielaczowy.
Pamiętam ponad 20 lat temu w prasie o tematyce elektronicznej widziałem schemat układu do zapłonu świetlówek z urwaną (przepaloną) skrętką - zapłon odbywał się właśnie poprzez kondensator dobrany tak aby nastąpił rezonans z reaktancją dławika. Przy 50Hz wymagana pojemność była rzędu kilku-kilkunastu uF, a więc gabarytowo taki kondensator był dość duży.
Prawdopodobnie układ ze strony do której zamieściłes linka nie będzie działał na 6V , ale może łatwiej było by tobie podpasować moduł zapłonu elektronicznego od simsona na 6V , miałem takiego simsona, który miał instalację 6V i zapłon elektroniczny :)
A na czym tam jest zrealizowane to elektroniczne przyspieszenie zapłonu? coś programowalnego, czy jakiś układ liniowy?
Nie rozumiem tego , może ktoś z Was wie o co chodzi Chodzi o to, że coś jest zepsute/zużyte. Po to wymyślono diagnostykę pokładową ( O n B oard D iagnostics) żeby wszelkie parametry życiowe silnika i układu elektronicznego sterowania zapłonem/dawkowaniem paliwa można było podejrzeć.
Nikt mi nie pomoze?????
jest to układ elektroniczny do odcięcia zapłonu. odcina on prąd idący do pompy paliwa jak układ jest wyłączony to pompa nie działa. Dodano po 16 możliwe, że to zbieg okoliczności i to nie ma nic wspólnego z tym odcięciem :P
I od kiedy to CDI jest na 6V? Do autora: przybliż, co to za silnik? I dlaczego akurat 6V? Bo silniki typowo modelarskie zazwyczaj nie posiadają typowego układu zapłonowego.
Snop iskier mam nie za wiele to daje, czujnik temperatury przydaje się raczej przy korekcie dawki paliwa (wtryskiwacze) niż przy zmianie kąta zapłonu.
Gdzie mogę znaleźć w wersji elektronicznej artykuły z radioelektronika dotyczące układów zapłonu elektronicznego. Jest tego wiele i dlatego najmilej widziany byłby link do całkowitej zawartości roczników. Jeżeli jednak ktoś byłby bardzo uprzejmy, proszę o przesłanie najważniejszych: 1. Tyrystorowy układ zapłonowy z długim czasem trwania iskry - nr2/87...
A spróbuj może w celach testowych zasilić cały ten układ z akumulatora 12 V.
Witam! Rozumiem że ten kondensator 100nF jest wlutowany przy nogach stabilizatora. Musisz jeszcze przylutować kondensator 100nF (koniecznie ceramiczny, najlepiej jednopłytkowy, a nie monolit) przy samym scalaku 555, bezpośrednio przy jego nogach zasilających. najlepiej wlutować kondensator "na płasko" po stronie druku, TUŻ przy samych nogach zasilania...
Więc kolego jak zadałeś pytanie taką dostałeś odpowiedż bo ja dopiero się dowiedziałem z twojego ostatniego postu że masz to najzwyklejszy układ gaźnikowy z elektronicznym zapłonem a myślałem że chodzi o układ wtryskowy, zresztą kolega elektrit wcześniej się zorientował że nie wiadomo o co chodzi. Więc na drugi raz nie krytykuj, a jeżeli uważsz że każdą...
Witam Sprawdź bezpieczniki. Bezpiecznik nr1 odpowiada za "Moduł sterowania silnikiem -EEC IV" ( według książki "Obsługa i naprawa Ford Fiesta 1989-1995" wydawnictwa: wydauto.com.pl ). Przekaźniki to:"Nr przekaźnika - III układ zapłonu elektroniczny (CFI) duży czerwony i przekaźnik - III wtrysk paliwa duży zielony". Pozdrawiam.
Da się regulować skokowo-po prostu mostkować styki przełącznika podciśnieniowego.To ten co dochodzi do niego wężyk z podstawy gaźnika.Jeżeli chodzi o regulację w zakresie liniowym to kiepsko to widzę,może układ opóźniający kluczowanie cewki-moduł pozostaje bez zmian
Sprawdź działanie układu zapłonowego i elektronicznego przyśpieszania zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej. Silnik powinien mieć okienko rewizyjne do określania punktu T i F, a czasami i maksymalnego wyprzedzenia zapłonu. Poza tym takie problemy może sprawiać niesprawna świeca zapłonowa oraz gaźnik.
Ziko, może napisz co kombinujesz, i gdzie, będzie łatwiej. Musi oddziaływać na dźwignię przepustnicy, czy może być inaczej-np poprzez powietrze dodatkowe? Zauwaz też, że obrotami biegu jałowego ( w szerokim zakresie) możesz regulowć poprzez zmianę bazowego puktu wyprzedzenia zapłonu. Błażej ma też rację, np układ SAS ze starych VW
To jest symbol transformatorka impulsowego (zapłonowego) pracującego w układzie zapłonu palnika ksenonowego.
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
proszę mi podpowiedzieć czy ja coś źle robię czy złą żarówkę kupiłem Interpretacja należy do Ciebie ale to źródło światła LED jest przystosowane do pracy w układzie z klasycznym dławikiem (w opisie układ klasyczny elektromagnetyczny EM) a nie z elektronicznym zapłonem świetlówki więc nie pasuje do twojej lampy bez zmian w zasilaniu. Opisy są dość ubogie...
1) Czy ω jest stała? Jeśli tak, jakiego jest rzędu? Jeśli nie, w jakim się będzie zmieniać zakresie? 2) Jakich danych potrzebuje ten generator, czyli jakie wyjścia ma mieć nasz układ? Masz tu jakiś pomysł? 3) Czy to ma być układ specjalizowany, czy na mikrokontrolerze? 4) Czy układ jest tylko czysto teoretyczny, czy może ma być uruchomiony i działać?...
Zapłonu w tym układzie się nie reguluje , nie wolno niczym kręcić , sprawdź odstęp czujnika od występu koła pasowego .
A ja przypominam - "Radioamator i Krótkofalowiec" opisywał kiedyś, jak zrobić układ do elektronicznego zapłonu, i tam wzmianka o poglądzie, jakoby silnik dzięki mniej "palił", oraz wyjaśnienie: jest tak samo, jak z tradycyjnym, o ile zapłon jest dobrze wyregulowany - ale często się zdarza, że jest źle wyregulowany, a przy instalacji nowego zapłonu reguluje...
ma ktoś schemat elektronicznego zapłonu do tej MZ250 ??
Mam pytanie-prośbę bo ja nie znam się na elektronice. Jak zrobić elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia zapłonu? W tej chwili mam w swoim bolidzie – Syrena 105L, układ zapłonowy z mechanicznymi przerywaczami i elektronicznymi modułami GL200. Ma to wszystko tylko jedną wartość kąta zapłonu ustawianą na tych przerywaczach. Bardzo chciałbym to...
Nowy maluszek z układem katalitycznym i elektronicznym zapłonem pomimo ciężkiej nogi i szybkości rzędu 100km/h na trasie potrafi palić średnio w granicach 5l/100km. Coś w tym jest, przecież to ten sam silnik. Układ katalityczny raczej niewiele daje, ale zapłon elektroniczny to inna bajka. Silnik młody to i mało pali. Mój ma juz 14 lat i 150 tys. Tu...
Jak w miarę możliwości zrobić tanio statecznik do lampy sodowej 600w.Interesują mnie wszystkie informacje na ten temat,czyli elektroniczny układ zapłonowy(napięcie zapłonu 1500-4000V),jak zrobić dławik z odczepem itd.
Witam. Chciałbym się Was zapytać jakie są różnice pomiędzy konwencionalnym dławikiem a zapłonnikiem elektronicznym zamontowanym w układzie zapłonu świetlówki bżdź lampy wyładowczej. Czy istnieją jakieś ograniczenia w stosowaniu dławików. Czy koniecznie trzeba stosować ukłądy elektroniczne. Piotr
Schemat jest OK. Uzwijenie KW najpierw a na nim uzwojenie wzbudzenia. Kiedyś robiłem taka przewornicę do zapłonu elektronicznego na 12V. Ale tam o ile pamiętam było KW-22zw. a BW-7zw. aczkolwiek też na 2N3055. Układ na jednym tranzystorze będzie trudniej zestroić aby uzyskać zadowalającą sprawność, bez oscyloskopu się nie obejdzie.
Kiedyś gdy elektroniczne układy bezstykowe nie były tak powszechne jak dzisiaj, spotykało się prostą elektroniczną modernizacje układu stykowego, która znacznie wydłużała jego trwałość. Do przerywacza mechanicznego podłączano tranzystor dzięki czemu prąd cewki nie niszczył styków, przez które płynął tylko niewielki prąd załączania tranzystora.
Witam.Byłaby możliwość regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu korzystając z tego układu?
ale co tu mówić do którego pinu co podłączam , sprawa hardware jest dla mnie jasna pinc.1 to wejście sygnału 1cylindra , portd.3 to wejście timera1 , potem mamy 4 wyjścia na portach C jeśli już tak wnikliwie pytasz , to atmega będzie "przylepiona" wewnątrz fabrycznego ecu , procesor będzie sterował fajkocewkami wyposażonymi już wewnątrz w moduły zapłonowe...
A kierunek obrotów ma znaczenie? Tam jest jakiś układ elektroniczny który steruję tym zapłonem czy cewka wytwarza iskrę jak magnes zmienia swoje położenie . Zależy który układ. W WSK można było odpalać w tył silnik, japońce, ktm i inne elektroniki nie. Kręcąc w drugą stronę masz impulsy o przeciwnym zwrocie. Bo to swego rodzaju prądnica z magnesem...
Z czasem moze docenisz to rozwiazanie.Kazda oprawa nawet ta w ktorej sa dwie swietlowki(oprawa zawierajaca dwa stateczniki po jednym dla kazdej z lamp) miga z czestotliwoscia 50Hz i tu problem meczenia sie wzroku.Ten ukladzik jest pozbawiony tej wady. No skoro jesteśmy na elektrodzie to muszę napisać: częstotliwość prądu w Polsce to 50 Hz, więc świetlówki...
Witam, Potrzebuję układu prostego zapłonu elektronicznego do silnika 2T w singlu,wpadłem na pomysł,by zaadaptować znane i lubiane rozwiązanie modułu do Fiata 126p dodając przystawkę do sterowania układu transoptorem szczelinowym zamiast klasycznych platynek-pytanie do elektroników-czy ten układ ma prawo działać? Szukałem,lecz nei znalazłem na internecie...
Witam Kiedyś miałem CZ350 z dorobionym zapłonem elektronicznym. Zmontowałem dwa identyczne układy, na których zrobiłem 15000km bez awarii. Mam ten schemat daj znać to ci podeślę. Pozdrawiam pryz
można było wstawić to: http://www.elektrotop.pl/produkt-65343-O... mocy szyna OM631.html 200W (minumum ustawień) x 24h 30 dni = 144 kWh. Ale to nie wszystko. Jeden podłączy prostownik i pociągnie powiedzmy 100W, drugi żarówkę 60W i gdy kolejny spróbuje włączyć światło zacznie się dyskoteka. Do tego producent pisze tak: " Uwaga! Ogranicznika...
właśnie zadaniem tego kondensatora jest jest powodowanie oscylacji (rezonans napięć) i przy zasilaniu 12V impulsy po stronie pierwotnej sporo przekraczają 200V i dlatego napięcie po stronie wturnej jest tak wysokie, a wbrew pozorom przekładniwa takiego trafa nie jest tak duża - wynosi koło 100, tak że w układach zapłonowych wstawia się tranzystory na...
Połączenie układu zapłonu jest takie samo dla każdego SR
nie jestem superfachowcem ale: -z tym silnikiem to na trasie do 130km/h powinien palić 8-9litrów na setke w mieście 10-11, a przy jeżdzie na trasie 90-110 to 7-8 litrów. - sprawdź silniczek krokowy i jego podłączenie bo często przewody nie łączą, - filtr powietrza - czujnik cieczy chłodzącej (kolor niebieski) - zresetuj modół - układ sterujący zapłonem...
Witam Potrzebuje wiedzieć jak się podłącza obrotomierz MERA LUMEL MS2 w maluchu z elektronicznym układem zapłonowym? Pozdrawiam
Owszem istnieje możliwość "gorącego startu" lamp metalohalogenkowych jednak wymaga to elektronicznego zapłonu. Lecz nawet w przypadku układów elektronicznych nie zaleca sie ponownego odpalania lampy przed ostygnięciem. Zasadniczo istnieją dwa rodzaje zapłonów do tych lamp: 1. tradycyjny składający się z dławika (jak od świetlówki tylko większy np. z...
Pierwszy z układów stabilizująco-zapłonowych zapala świetlówki bez podgrzania skrętek (zimny start). Drugi podgrzewa elektrody przy starcie, co znacznie przedłuża żywotność świetlówki. Połącz zgodnie ze schematem. Jeżeli jest to świetlówka zimnego zapłonu z trzonkiem G23 (dwa wyprowadzenia), to twój statecznik nie zadziała.
Chyba ktoś źle poradził, jest to samochód z zapłonem elektronicznym i ingerencja w układ zapłonowy (tak jak w maluchu czy polonezie) nie jest praktykowana.
Swego czasu były układy do modyfikacji zapłonu w "Maluchach" z mechanicznego na bardziej elektroniczny w którym była możliwość przesunięcia zapłonu, może by podeszło chociaż nie wiem czy da rade bez akumulatora [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Ad 1. To dwa różne typy gniazd. Moim zdaniem to co napotkałeś to jakaś dziwna wizja elektryka patrząc przez pryzmat tego co napisałeś w kolejnym poście - że są bezpośrednio podłączone do zasilania. Ad 2. Różnica w "wypustce" ma za zadanie uniemożliwienie umieszczenia w danej oprawce świetlówki o innej mocy: - G24d-1 to oprawka dla świetlówek PL-C 10W...
Bardzo dawno temu, przy pierwszej Astrze miałem coś takiego, po przekręceniu kluczyka na zapłon, trzeba było przez ok. 5 sek. trzymać stop, wtedy układ elektroniczny załączał zasilanie cewki zapłonowej, po wyłączeniu zapłonu lub zgaśnięciu np. na skrzyżowaniu, zasilanie było podtrzymywane jeszcze przez kilka sek. żeby zapalić bez problemu.
narazie efekty są słabe bo nie moze osiagnać obrotów...... ;( próbuje własnie zrobic to na regulatorze od malucha... ale strasznie cieżko bedzie to ustawic .... elektroniczny było by łatwiej .....
Te dwa układy, które podałeś w zasadzie zmieniają w układzie zapłonowym tyle ze energia iskry jest większa i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa iskrę wytworzy co daje tą korzyść że przy słabym akumulatorze auto będzie lepiej palić. Może też zmniejszy się zużycie paliwa z uwagi na większą energię iskry. Wadą tych układów jest to że jako...
Witam Jeśli chodzi o pierwsze pytanie to u mnie kontrolka od otwarcia drzwi się nie zaświeca, a kontrolka z samochodem i kluczem oznacza "Układ elektroniczny silnika immobilizer".
Witam Dostałem elektroniczny zapłon do 2 świetlówek 36W jednak po podłączeniu przepala się bezpiecznik na płytce. Proszę o pomoc Fotki układu:
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Drut oporowy nie jest niezbędny dla pracy kontrolnej układu. NAjwiększy problem to podanie z modułu kluczowanego minusa na drugi koniec podłączonej do + cewki.... Ten aparat to rozumiem tylka dla "wizualizacji" bo nie wstawiony do silnika nie ma sensu. Dlatego pytanie o jego dalsze podłączenia też. Musisz dowiedzieć się co wychodzi z silnika jako sygnał...
Rozumiem, że chcesz dać równolegle dwie cewki pojedyncze w miejsce cewki dwubiegunowej. Pewnie przez chwilę będzie działało, ale zapewne trzeba będzie dobrać inny kondensator i prawdopodobnie szybko wypalą się styki przerywacza. Z kolei na włączonym zapłonie i zatrzymanym silniku, jeśli styki przerywacza pozostaną w pozycji zamkniętej, cewka przystosowana...
Masz w tym samochodzie silnik z opla,myślę że z Rekoda,proponował bym poszukać aparatu do zapłonu elektronicznego (roczniki po 84)-układ hallotronowy jak też modułu do niego-moduł ten sam co np. w VW.
opis budowy zaplonu w motorze mz: http://www.motocykle-mz.pl/articles.php?... a tutaj uklady zaplonwe w autach: http://www.bosch-prasa.pl/informacja.asp... http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs/... Dodano po 7 tutaj masz schematy: http://www.republika.pl/arecki113/schema...
Zamontuj tempomat i zasteruj go nie z impulsatora licznika , a impulsów zapłonu. Oczywiście odcinany po dodaniu "gazu" .
Witam! Poszukuję informacji, z czego można by było zaadoptować elektroniczny układ zapłonowy do motocykla Jawa 350- silnik dwusuwowy, dwucylindrowy, tłoki chodzą na zmiane. Widziałem w necie filmik z zapłonem np. trabanta. Ma ktoś jakieś info na ten temat? od jakiego dokładnie modelu trabanta musi być cały układ, bo jak wiadomo przeważnie każdy trabant...
Trzonki G23 mogą być w 2 wersjach, czyli ze wskazanym wbudowanym tradycyjnym starterem tlącym z neonówką z bimetalem, oraz w wersji dla stateczników elektronicznych, gdzie wbudowany jest w cokół tylko kondensator kilka nF między dwoma skrętkami w szeregu - spinanymi tym kondensatorem jako układ szeregowy. Nie chcesz, grzejnictwa w postaci historycznego...
Cewka może pozostać ta sama,ale można układ rozbudować o ogranicznik prądu i zastosować cewkę do zapłonu elektronicznego.Jako klucze ja stosuję BU931Z lub ZP .
Dzień dobry wszystkim chciałbym prosić o schemat układu elektronicznego który opóżnił by przekazanie napięcia po załączeniu zapłonu na ok 6-10 sekund. Poniżej przedstawiam schemat jaką mam koncepcje - może ktoś narysuje mi schemat jak zrobić taki układ oraz napisze jakich elementów o jakich parametrach będę potrzebował. [Napięcie na przewodzi pojawia...
Wyprzedzenie zapłonu, 3 mm przed GMP.
Wypowiem sie jako posiadacz kaszla z takim urządzeniem a nie jako elektronik :) Wydaje mi sie ze nic nie osiągniesz podłączając sie do tego złącza, ponieważ do tego modułu dochodzą tylko dwie dane z: - czujnika położenia wału korbowego - czujnika podciśnienia Czujnik podciśnienia działa na zasadzie włącz wyłącz, podaje dwie wartości do modułu, dzieki...
To też CDI. Wszystko zależy od tego, co zastosujesz jako generator. Ale szukaj cewki do klasycznego lub elektronicznego bateryjnego układu zapłonowego, czyli typowo samochodowej. Ewentualnie motocyklowej, ale też od zapłonu bateryjnego, np z jawy 350, mz... Nie z motoroweru.
Klasyczny zapłon cdi (popatrz co to znaczy przy zapłonie). Można zmodyfikować tylko napięcie wyzwalania iskry. Układ nie ma ani nieliniowego ani mapowego zapłonu - elektroniczny przerywacz ze wzmocnioną iskrą - nic więcej. Możesz tam wstawić jeszcze inne moduły cdi i też będzie działać.
Witam! Taki układ lub tranzystor, tudzież triak znalazlem w ,module zapłanu elektronicznego od motoru. Poszukuję noty katalogowej, ewentualnie jakiegoś zamiennika. Z góry dzięki za pomoc.
Od malucha i wielu innych pojazdów były też cewki jednobiegunowe, bo taka jest tu potrzebna. Ma ona JEDNO wyjście wysokiego napiecia na środku cewki. Jedyny problem, to cewki występują w dwóch zasadniczych typach: do zapłonu klasycznego - przerywaczowego. Mają wtedy opór około 2,8 - 3,4 oma. Oraz do zapłonu elektronicznego. Wtedy ich opór wynosi 0,5...
Wszystko ładnie tak jak pomyślałeś jedynie pamiętaj że w samochodzie na pierwotne uzwojenie jest podawane napięcie z akumulatora poprzez przerywacz (stykowy czy też elektroniczny to jest w tym przypadku mało istotne) więc albo zrób jakiś impulsator na p[opularnym 555 z tranzystorem mocy na wyjściu. Ewentualnie jeśli chodzi tylko o sprawdzenie to naładuj...
Znalazłem coś takiego: http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2711.p... W jaki sposób zaadoptować ten układ do ATmegi8 i zapłonu elektronicznego? Przydałoby się te zwiększyć maksymalne mierzone obroty do ok. 14 tys. Dodano po 5 Może mi ktoś sprawdzić czy płytka jest dobrze zrobiona? Chodzi mi również o wymiary AVR-a.
Zamontowałem cały złożony układ z kołem magnesowym i elektroniką czyli inaczej alternator. Chodzi tylko o to gdzie wpiąć żarówkę od ładowania
Witam. Pinie poszukuję artykułów o elektronicznym zapłonie świetlówek a w szczególnośći: Radioelektronik Elektroniczne zaświecanie świetlówkiKossobudzki, L.EwD1988622 Układ zapłonu świetlówkiFokin, W.PiR1989 Jeszcze raz o zapłonie świetlówki "na zimno"Łaguna, L.PiR1990728 Sposoby na świetlówkiSzlachta, P.PorEl2000228 Elektroniczne zapłonniki do świetlówekPluta,...
układ elektronicznego zapłonu motocykla budowa zapłonu elektronicznego modułu elektronicznego zapłonu
trzeszczy sopran radio kondensator trzeszcz arduino przycisk funkcji
taśma samowulkanizująca przetwornica 24vdc 12vdc
Piec ACV 1.8 HRE wyłącza się po czyszczeniu - przyczyny i diagnostyka Podmiana matrycy Dell Latitude E5530 do E5520: Kompatybilność i Wymiana