witam mam pytanie czy po wymianie filtra paliwa trzeba odpowietrzyć układ paliwowy skoda Octavia 1.9 TDI
Jeśli paliwo robi się czarne to pierwsze trzeba zrobić uszczelnienie na pompowtryskiwaczach. Warto zajrzeć do zbiornika paliwa i czy kosz pompy jest czysty.
Witam Dokręć odwadniacz pod filtrem paliwa . Obejrzyj wężyki na króćcach filtra paliwa, daj nowe zaciski . Pzdr
Chyba najprościej na rezerwie wlać to do zbiornika. Albo wlać bezpośrednio do filtra. Bez ciśnienia z pompy w zbiorniku może nawet nie odpalić. Najlepiej dba się o układ paliwowy wymieniając filtr paliwa razem z olejem co 10kkm. I nie wierzyć w dodatki czy oleje longlife.
Opiłki w układzie paliwa. Przygody z benzyna zamiast diesla przy tankowaniu?
Jaką posiadasz wersję silnikową ? Może kąt wtrysku źle ustawiony (opóźniony) ? Po wymianie filtra paliwa układ paliwowy został poprawnie odpowietrzony ?
Cześć! Jestem ciekaw jak wariuje ten obrotomierz. Czy obroty bardzo rosną czy latają raczej w niskich zakresach. Jeśli to drugie to sprawdź sobie układ zasilania pompy paliwa, może tam leży problem nadinie że w Felicjach pompy paliwa to często spotykany problem i tłumaczyłoby niekontrolowane zatrzymanie pracy silnika::?:
Możesz zastosować kryzę i czujnik ciśnienia. Znając średnice otworu i odczytując ciśnienie kontroler wyliczy przepływ i zużycie paliwa. Tak musisz mieć dwa takie układy. Pozdro Waldi
Skoda Fabia I 1.4 TDI nie chce odpalić na zimnym silniku na ciepłym odpala od strzału akumulator dobry świece nowe.Samochod odpala dopiero po długim kręceniu. W czym może tkwić problem ? AI: Czy problem z odpalaniem występuje przy określonej temperaturze otoczenia? Nie AI: Czy sprawdzałeś stan układu paliwowego, na przykład filtr paliwa lub jakość paliwa?...
Na zliczanie tych wypadających zapłonów zbiega się zbyt wiele czynników by jednoznacznie określić ich źródło. Należałoby by sprawdzić prawie wszytko w silniku począwszy od: Ciśnienie w cylindrach, cewki i świece zapłonowe, ECU, układ wtryskowy paliwa, czujniki, filtry itd.
Pompa paliwa/wtryskowa jest w twoim modelu jedyną pompą. Jak układ paliwowy jest zapowietrzony to nalej paliwa np strzykawką do filtra. Na nim jest taka jakby zapinka zawleczka. Jak ją wyciągniesz to zaworek z wężami powinien się łatwo wyjąc do góry i uzyskasz dostęp do wnętrza filtra. wtedy wystarczy nalać ON-u do pełnia założyć zaworek i zawleczkę....
Na wypiętej wtyczce tam jest tylko wtyczka do wskaźnika paliwa.
Jeśli po wymianie filtra paliwa zalejesz ponownie naczynie to kilkanaście razy zapłon i powinno wystarczyć. Jako mechanik zawsze jednak popuszczam przewód od wtryskiwacza i kręcę kilka sekund aby pojawiło się paliwa. Czy pompą może uszkodzić się od tego? Raczej nie najczęściej winne są inne rzeczy jak jazda na rezerwie, benzyna zamiast diesla czy kiepskiej...
Tak wytłumaczę, że na słabe styki nie ma reguły. Poprawne wskazanie walniętych zegarów też wytłumacze tym samym. Ja mam do tego specjalnie dobrany błyskawicznie szybki miernik i widzę nagłe skoki mierząc jak mam pływak na wierzchu. I tutaj "zwykły miernik" też może nie dać rady, choć nie musi. Albo kosztować sobie równowartość tego wozu, a być do d......
Wiem że to prosta sprawa ale ciekawi mnie co jest odpowiedzialne za wyłączenie pompki na postoju ogólnie w układach wtryskowych .
zakręć butlę z gazem, pojeździj na PB i zobacz czy będzie to samo, jak się poprawi to masz reduktor do regeneracji własnie na Pb się nie da jechać :( pg[/quote] dlatego napisałem, żebyś zakręcił butle i sprawdził co się wtedy dzieje, bo jak Ci reduktor przepuszcza to w układ idą dwa paliwa PB i LPG i silnik jest zalewany, w przypadku pracy na LPG masz...
Możesz sprawdzić przewody zapłonowe czy nie mają przebicia, a także przyjrzałbym się cewce. Jak z układem zapłonowym było by wszystko w porządku, to zmierzyłbym ciśnienie paliwa.
Pozwólcie że podepnę się pod temat Ma ten sam problem. Wymieniałem oringi na powrocie z wtryskiwacza. po przejechaniu paru kilometrów po autostradzie znowu cieknie. Wymieniłem cały zestaw przelewów tzn (nowy oryginalny wąż z króćcami i efekt ten sam. Paliwo leci dopiero przy większym obciążeniu. Czy gdzieś na powrocie jest jakiś zawór sterujący albo...
Przyczyn może być wiele: - sonda lambda - świece - filtr paliwa - filtr powietrza - aktualizacja oprogramowania sterownika silnika - czyszczenie i adaptacja przepustnicy - za niskie ciśnienie w układzie zasilania paliwem Co do tej pory wymieniłeś?
Też obstawiam "problem w zbiorniku" trzeba wyszarpać pompę ze zbiornika i popatrzeć może coś gołym okiem widać. Zazwyczaj problemem okazuje się jakaś pierdółka, której na pierwszy rzut oka nie widać i nawet nie przypuszczasz, że to to. Może gdzieś powstała nieszczelność i jak poziom paliwa opadnie zaczyna ssać powietrze, zapowietrza się układ?
Jak kupiłem samochód to wymieniony był czujnik N80? Czy on nie jest od układu oparów? A drugie pytanie czy przyczyną może być filtr paliwa? W książce przeglądów nie był wymieniany a już przejechane 136 tys.km
16686- wypadanie zapłonów, cylinder 2 Układ zapłonowy,wtryskiwacz paliwa,ciśnienie paliwa,kompresja, sprawdź te rzeczy.
silnik powinien odpalic i pracować nawet na nie sprawnej pompie w baku. Jak pompa w baku się nie uruchomi to odpali na chwilę, później układ się zapowietrzy i bardzo ciężko uruchomić silnik z zapowietrzonym układem paliwowym pomiędzy tendempompą a PD (warto prysnąć plakiem, żeby go nie męczyć)
Witam skoda fabia 2 1.2 htp 2010 r Puszcza biały dym czuć benzynę gdzie szukać problemu Na kompie wyskoczyły dwa błędy P0172 układ paliwowy rząd 1 mieszanka za bogata P0441 układ regeneracji oparów paliwa błędny przepływ. https://obrazki.elektroda.pl/1613444000_...
Jak nie ma błędów to obstawiam problem z układem zasilania paliwem.
Obudowa mojego filtra paliwa ma 4 złącza, więc raczej przez niego wraca do baku?
Wygląda to na koniec oringow na pompowtyskach. Dość typowy problem, choć może być kosztowny jeśli gniazdo pompowtysków może być wyrobione (4 sztuki). Od układu paliwowego warto zmienić filtr paliwa być może tylko odkłada się syf w filtrze.
Jeszcze nie widziałem aby kiedykolwiek VAG pokazal awarię filtra paliwa (elementu nie objetego układem diagnozy) ,ale wszysto pewnie przede mną.
Przymierzam się do samodzielnej wymiany filtra paliwa z oryginalnego fabrycznego na PP839/5 Filtrona. Mam dwa pytania: 1) czy mogę bez obaw przelać paliwo ze starego filtra do nowego, czy nowy filtr mam zalać "świeżym" paliwem ? Nowe paliwo nie jest problemem, ale zdania widzę podzielone a budowy filtra nie znam. 2) do jakiego poziomu zalać paliwo...
Układ paliwowy. Pompa wysokiego/niskiego cisnienia, filtr paliwa, albo powietrze w układzie. To obstawiam. Bo plak jest tłusty i przez chwilę jest powiedzmy "paliwem obcym" i dlatego tylko odpala... ;)
a próbowales uruchomic kluczykiem zapasowym?? może padł układ w kluczyku do tej pory uzywanym??
Śmiech na sali. Zmień gazownika i to jak najszybciej, podpią ci plus po zapłonie pod nie ten przewód, prawdopodobnie cewke zapłonową, a to auto uruchamia pompe paliwa i inne podzespoły po otworzeniu drzwi, niech znajdzie plusa po zapłonie pod kierownicą, ale tego uruchamianego stacyjka i najważniejsze, nie zanikający podczas rozruchu. Nie ma potrzeby...
Witam! Mogę się mylić! Uszkodzenie: układu napędowego, układ sterowania składem mieszanki. Czym odczytałeś ten kod.
no co ty, kolego, Skoda wszystko lubi. ;) Zwróć uwagę proszę, że kolega wspomniał, że będzie jeździł na "lepszym paliwie, bo ma dostęp". Ja już kilka razy widziałem co robi takie paliwo w układach CR, w zasadzie nawet od pierwszych wersji w Alfie z 98 roku, a jakiś czas temu we Freemoncie z 14 roku zdaje się. Alfa z racji pierwszej generacji CR jakoś...
Wyłączanie pompki paliwa podczas jazdy na gazie jest niewskazane,ponieważ elementy układu wtrysku paliwa mogą się przegrzewać,a paliwo w nich zawarte będzie wrzeć.Dlatego paliwo powinno cały czas być w obiegu studząc układy wtrysku paliwa.Tylko ci instalatorzy co nie znają tematu odcinają pompki paliwa.
Panowie poszukuje schematu elektryki badz informacji na temat przewodu zasilaja cego pompke paliwa badz układ zaplonowy
Jest to coś takiego na obudowie filtra. https://motoplatforma.com/p429,zaworek-z... Wiem, że jest. Ominę całkiem układ zasilania pojazdu i podam paliwo bezpośrednio do pompy.
...moze Ci rozrzad przeskoczyl i to moze byc przyczyna totalnego zamulenia fury... jest to najbardziej prawdopodobny scenariusz, zwłaszcza jeśli masz tam silnik starszej generacji czyli 1Z, AHU, ALE lub AFN. Kąt wtrysku oczywiście maksymalnie przyspieszony a podanie paliwa na "krótko" z kanistra wyklucza zapowietrzenie układu zasilania - chyba, że...
Test ten ma na celu sprawdzenie, czy nie brakuje mu np. paliwa podczas przyspieszania. Chodzi o to, żeby było wiadomo, co jest w danym momencie. Musi być konkretny stan, a nie randomowe przyspieszania i przygazówki, jak to robiłeś. Myślę, że położenie przepustnicy też wystarczy, a nawet można go dodać do kompletu. Szarpnięcia podczas przyspieszania...
Witam ponownie. Załączam filmik do moich wcześniejszych wpisów, tak jak pisałem wcześniej. Na dniach wymieniono przepustnicę i dodatkowo czujnik temperatury płynu chłodzącego. Poza opisywanymi wcześniej wymianami dodam, że do paliwa dodałem mieszankę przeczyszczającą układ silnika, wtrysków, itp. Na załączonym filmiku nie wciskam pedału gazu, żeby wspomóc...
Vagiem można sprawdzać, ale niewiele pokaże. Skoda Felicjia z 96r. ma jeszcze stary układ do sprawdzania co nie działa i nie jest tak dużo rzeczy jak by się zdawało.
Witam Masz kolego racje ten mechanik to naciągacz zdaleka od niego.W samochodach żadna pamięć sterownika silnika się nie kasuje po odłączeniu akumulatora a szczególnie w tym modelu.Przyczyna musi być inna.Jeżeli został spalony bezpieczni to wygląda to na zwarcie w instalacji zasilającej dany układ i tu należy szukać przyczyny. Pozdrawiam
Mam takie pytanie, jakieś dwa lata temu jeden warsztat naciągnął mnie niepotrzebnie na wymianę pompy paliwa, a właściwie wkładu pompy oczywiście zamiennik. Na starej pompie odpalał od przysłowiowego strzału a na nowej jak samochód dłużej postoi np 12h no to dłużej kręci. Teoretycznie nie jest to wielki problem. Gorzej w zimę jak jest 15st mrozu. No...
Plyn albo wycieka albo jest wyrzucany przez zbiornik. Jak ta druga opcja to przważnie głowica popękana. Co do palenia rano to przeważnie problem zapowietrzonego układu paliwowego. Pierwsze pytanie kiedy był foltr paliwa wymieniany? Błedy w silniku? Np uszkododzenie czujnika wałka rozrządu daje takie objawy.
może na początek kup środek do czyszczenia układów paliwowych,wlewa się go do paliwa w stosunku jaki jest podany na opakowaniu i jeżdzi. jeśli to nie pomoże to wtedy wyczyść wtryski.
Obieg wody ogólnie jest, ale wygląda jakby w jakimś miejscu się zatrzymywało niekoniecznie blokując cały przepływ. No to już chyba nie może być nic innego jak sama pompa, konkretnie wadliwie obrabiane łopatki wirnika które na wolnych obrotach dają za mały przepływ. Jeśli jednak prawdziwa jest teoria o zbyt małym przekroju to tylko z gumowymi wężami...
Błąd sondy lambda może pochodzić z pracy silnika na gazie. Jeśli obecnie nie jest aktywny nie ma nic wspólnego z odpalaniem silnika zimnego kiedy sonda nie podaje i tak sygnału do sterownika że jest gotowa do pracy.Druga sprawa ten błąd nie wskazuje bezpośrednio na samą sondę a na dawkowanie paliwa co może być spowodowane tym co napisałem wcześniej....
Witam Od jakiegoś czasu mam kłopot z odpaleniem samochodu skoda Fabia 1.4 diesel z 2006 roku Trzeba kręcić około 30 sek aby zapalił i zapala strasznie trzęsąc silnikiem Potrafi też zgasnąć podczas jazdy I później odpala w ten sam sposób Pod czas ostatniej wizyty w warsztacie wymienino pompę paliwa i sprawdzono układ auto alarmu lecz po kilku dniach...
cewki na wtryskach przecież coś nimi steruje. Zawór ci Dodano po 1 Zawór ciśnienia paliwa może być uszkodzony i nie utrzymuje ciśnienia w układzie Dodano po 14 Z tym egrem to nie w tym temacie także wybaczcie
Witam sprawdź czy układ paliwowy się nie zapowietrza np. na filtrze paliwa , postaw samochód tyłem lekko do góry i po 3 godz. sprawdź czy lepiej nie zapala. Pozdrawiam Maciek
Witam serdecznie! Sprawdziłem napięcie na pompie. Podaje kolejno: 0V;0V;ok 8V;ok 4V Uwaga! Wartości napięć nie zmieniają się przy przekręceniu kluczyka - moim zdaniem powinno być zasilanie po jego przekręceniu żeby pompa podała paliwo do układu ale nic takiego się nie dzieje - mówiąc krótko te warości nie ulegają zmianie ani bezpośrednio po przekręceniu...
W takim razie może sonda lambda albo sterownik. Sonda lambda znajduje się w układzie wydechowym i mierzy zawartość tlenu w spalinach. Sygnał z sondy lambda trafia do sterownika silnika, który na tej podstawie reguluje skład mieszanki. Sprawdź dymomierzem stosunek powietrza do paliwa i zobaczysz ile wynosi.
Witam. Jako mechanik z zamiłowania (a informatyk z wykształcenia :P) chciałbym dziś przedstawić przetestowany i tak naprawdę niedokończony projekt zasilania silnika Diesla olejem napędowym i wodą. Jak się nie trudno domyślić - układ ma oszczędzać paliwo kosztem pary rozprężanej podczas spalania ON. W Internecie można znaleźć wiele dziwnych stron dotyczących...
Witam . Muszę wymienić termostat i pewną tajemniczą uszczelkę(dołączam foto) która znajduje się w korpusie silnika pod pompą paliwa , przy termostacie. Mówię że "tajemniczą" bo pytałem na forum jak się do niej dostać , ale nie uzyskałem odpowiedzi. Ale nie o tym chciałem... Gdy już wymieni termostat i tą uszczelkę to powinienem odpowietrzyć układ. ....czy...
Powiem tak: na co dzień walczę bardziej z Fordami niż VW i w sumie nie spotkałem się do tej pory z zależnością wskazań sondy od stanu układu wydechowego. Po prostu jeżeli układ jest szczelny do sondy i nie jest "zapchany bananem" to taka zależność nie występuje. Ale człowiek uczy się całe życie...Trudno też podejrzewać iż w silniku którego konstrukcja...
Wiesz zam przypadki w których poprawa rozruchu poprzez układ z czujnikiem temperatury pozwoliła na wieloletnią eksploatacje bez ruszania pompek, które do tanich nie należą. Myśle że przycyzn jest kilka: - lekkie zużycie silnika - stan popmpowtrysków - stan rozrusznika i akumulatora. - opracowanie map wtryskowych bez uwzględnienia lekkiech odchyłek przy...
W Felicji w zestawie wskaźników jest zastosowany układ elektroniczny od wskaźnika paliwa. Czujnik paliwa jest rezystorem bez dodatkowego styku na kontrolkę. Rezerwa paliwa jest dobrana przez dodatkowy rezystor w liczniku. Jest opuźnienie wskazań realizowane przez ten układzik. Jak odłączysz przewód od czujnika paliwa to po czasie powinna się zapalić...
A to nie jest tak, że ta pompka podaje paliwo tylko przez chwilę do momentu rozruchu silnika? Generalnie tak. Ale po uruchomieniu auta powinna cały czas tworzyć ciśnienie. Sprawdzałeś jakie jest ciśnienie na szynie paliwowej? Tak na szybko zapoznałem się z budową tego układu to do sprawdzenia masz: -Pompę paliwa -przekaźnik (R17) od niej i wiązkę -...
Witam po dlugiej przerwie. Dziękuje Jacek074 zrobiłem tak jak napisałeś. Kontrolka od ABS już nie świeci 😀 lecz w module 01 silnik nadal jest błąd ABS którego nie mogę skasować, a i wskaźniki od paliwa nadal nie działa ?? Czyżby również jest źle kodowanie zegarów blok 17 dla tego wyposażenia? Dziękuje za każdą sugestię.😀
Staram się nie osiągać takich niskich poziomów w baku ale zdarzyło się ostatnio ze przez kilka dni jeździłem na rezerwie. Dziwi mnie z kąd w układzie tyle wody z tłumika się wydostaje aż pluje niekiedy na odległość z tłumika . Albo wczesniej tego nie bylo albo nie zwrocilem uwagi. Wymienię filtr paliwa może to coś zmieni bo juz tracę głowę. I jedno...
Kolejna czynność to piszesz że wymieniałeś filtr paliwa. Można tu popełnić błędy po prostu zapowietrzyć układ. Jakbym zapowietrzył układ to przy plusowej temperaturze tez były by problemy z odpalaniem. Filtra paliwa nowy napełniony paliwem, nie ze starego filtra. Jedną z innych przyczyn jest ustawienie konta synchronizacji jest ustawione na 60 Błędów...
Odebralem auto z servisu nie widzą nic przeczyścili styki (byly zaśniedziałe) nie przerywa ten jeden cylinder. (naprawili wiązkę) wymienili filtr paliwa. Ja profilaktycznie dotankowałem 20 litrów 98 na sprawdzonej stacji dolalem jakiegoś plynu do czyszczenia układu paliwowego. Pojeździmy zobaczymy pogoda deszczowa jak coś jest nie tak to napewno padnie
Sekunda szukania i jest. OCTAVIA II Umiejscowienie nr 808 / 1 Wydanie 07.10 Skrzynka bezpieczników, skrzynka elektryczna, sterownik sieci pokładowej, dodatkowa skrzynka przekaźników nad sterownikiem sieci pokładowej Skrzynka bezpieczników Informacje o bezpiecznikach do pominiętego wyposażenia dodatkowego znajdują się na odpowiednich schematach elektrycznych....
.... śmeszy mnie jak mechanicy z ASO większość problemów "zwalają" na brudne paliwo tak jakby zapomnieli, że jest przecież filtr paliwa. :-) I tu się z Tobą kolego nie zgodzę. Filtr paliwa można porównać do prezerwatywy -->> nie daje Ci 100% zabezpieczenia. Mechanicy mają trochę racji odnośnie tego paliwa. Mówie tak bo mi się kiedyś zdarzyło że po...
Być może chodzi o załączanie pompki paliwa, bo jak silnik jest zimny to następuje spadek ciśnienia w układzie paliwowym i jest chwilowe załączenie i wtym momencie przekaźnik poprostu" pyka", gdy jest ciepły nie nastąpił jeszcze spadek ciśnienia i pompka się nie załącza. Opisałem najprosciej jak można
Jeśli pompa sprawna, to należało by jeszcze sprawdzić zawór na listwie, nie mylić z czujnikiem ciśnienia, bo na listwie są dwa elementy, jeden pomiarowy a drugi regulacyjny, masz tam układ boscha z pompą CP4.1 gdzie jest regulacja po stronie niskiego ciśnienia, a na szynie masz zawór który powinien podczas gaszenia auta, lub przekroczenia maksymalnego...
Dokładne objawy: Po otworzeniu drzwi kierowcy słychać pracującą przez chwilę pompę paliwa, po przekręceniu stacyjki silnik odpala i pracuje chwilę i gaśnie jakby brakowało paliwa. Na gazie uruchamiając awaryjnie skodzinka pracuje normalnie(czyli układ zapłonowy odpada). Około 2 miesiące temu miałem takie same objawy ale po kilku minutach wszystko ustało....
Witam, Dziś sprawdziłem przekaźniki - mam takie: 53, 18, 12V (czarny) oraz 167. Otworzyłem je w środku i wszystkie wydawały się jak nowe - żadnych pyłków, kurzu, wszystko ładnie pięknie bez żadnych przetarć - wydaje mi się też że te nóżki są w porządku (w sensie że stabilne itd.) ale fachowcem nie jestem i nie umiem dobrze tego sprawdzić. Dziś auto...
Witam wszystkich. Zakładam nowy temat, gdyż takiego nigdzie nie znalazłem. Otóż w aucie brakuje jakieś 50% mocy. Diagnoza przeprowadzona VAS-em i brak błędów. Po nocy odpala idealnie, nie dymi, nie szarpie. W przewodach paliwowych brak powietrza. Z odczytanych parametrów wychodzą tylko odchyłki z układu paliwowego. Nadmieniam, że przepływka była podstawiana...
Dane samochodu: Skoda Octavia II Combi 1Z5 RS Motor: 2.0 FSI 147kw 200km Kod silnika na podstawie VIN: BWA Przebieg: 260tyś Instalacja LPG - BRAK Witam wszystkich, mam problem z moim autem i poszukuję jakiejś wskazówki lub kroków, które mogę podjąć w celu wyeliminowania błędu. Samochód przy odpaleniu na zimnym silniku, trzyma przez 10-15 sekund obroty...
16825P0441System kontroli emisji wydechu (EVAP) – niewłaściwy przepływ odpowietrzania. Przedewszystkim sprawdz czy zaworek odpowietrzajacy zbiornik paliwa jest sprawny . lub czy silnik nie zasysa lewego powietrza zaworek znajduje sie przewaznie w okolicach komory silnika lewe lub prawe nadkole w skodzie zdaje sie jest z prawej strony na przewodzie...
Raczej nieszczelności układu paliwowego. Najczęściej to problem jest w wężach filt -pompa tandem ,filtr-bak. Jest to BXE a więc wszystkie bolączki PD-ków. Czyli: -wycierające się wałki i szklanki (było zaglądane?) -wycierające się gniazda pompek ( gniazdo robi się luźne pompka jeszcze bardziej w nim tańczy i wyciera jeszcze bardziej w ekstremalnych...
O składzie mieszanki decyduje gaźnik a nie pompa; poziom paliwa w komorze pływakowej i ogólny stan gaźnika pompa ma za zadanie podać paliwo do gaźnika jeśli nie poda odpowiedniej ilości to są problemy ale na pewno nie odpowiada za skład mieszanki Zimny silnik kolego barthezz odpalamy wciskając raz pedał do oporu nie dwa (można i 15 ale automat ssania...
Mi to wygląda na przytkany układ paliwowy (ewentualnie zapowietrzający się). Jeżeli po wciśnięciu gazu auto traci moc, silnik podczas jazdy łapie obroty max 2500 a na postoju wkręca się w miarę dobrze to za mało paliwa dostaje. Sprawdź ten przewód, który wymieniałeś czy jest dobrze założony i czy ma taką samą średnicę wewnętrzną jak stary.
w silnikach benzynowych, jeśli komputer ECU zajmuje się zarówno dawkowaniem paliwa i generowaniem iskry w cylindrach, nie mówi się, że samochód ma układ zapłonowy i układ wtryskowy (przez analogię do silników gaźnikowych, gdzie był odrębny układ zapłonowy i odrębny układ dawkowania paliwa), tylko przyjmuje się, że układ wtryskowy zajmuje się wszystkim....
Witam. Fabia po przejechaniu np.20 km, zaparkuje pod marketem, zgaszę ale nie wyciągam kluczyka ze stacyjki NIE ODPALA. rozrusznik kręci jak głupi, żaden błąd nie wyskakuje, ale nie chce odpalić do póki nie ostygnie. Mechanik podłączył komputer, wyszło mu, że problem z układem paliwowym. Przejrzał cały układ paliwowy, wymienił filtr paliwa z którego...
Witam mam problem z swoją skodą. tzn dziś nie działały mi światła mijania a ostatnio mi śmierdziało w samochodzie plastikiem i okazało sie że wina była płytki bezpieczników ścieżka sie wypaliła wiec zlutowałem. wszytsko było ok a po tym chciałem odpalić samochód i zapalił przez chwile i zgasł. i tak bez rezultatu. Sprawdziłem pompe paliwa na krótko...
Witam. Mam problem z odpaleniem mojej skody 105. Otóż jechałem nią sobie pewnego pięknego dnia i nagle mi zgasła. Od tamtej pory nie chce odpalić, gdy próbuje to co jakiś czas strzeli w gaźniku albo w wydechu. Na form znalazłem taką odpowiedź „Strzały” w gaźnik lub do przepustnicy • Brak podciśnienia w gaźniku, gardzieli przepustnicy,...
Najlepiej sprawdź wtryskiwacze na stole... Korekty nie są miarodajne i nic nie mówią o kondycji samych wtryskiwaczy jak i tego jak końcówka rozpyla paliwo i czy nie występuje zjawisko "wtrysku punktowego" gdzie ze względu na kumulację paliwa w jednym miejscu nie zawsze jest ono spalane całkowicie. Układ dolotowy powinien być suchy, czyli nie powinno...
Wiec tak, gwarancja była na wtryski. Powiedzieli, że u nich wyszło wszystko ok. Załączyli wydruki, ale w takim układzie po kiego dzwona robione od nowa było kodowanie wtrysków (generowanie nowego kodu wtryskiwacza dla sterownika) . Prosiłem o przepłukanie układu paliwowego za pierwszym razem, to zamiast wypłukać szynę i pompę, zrobiono płukanie activ...
VP - wersja z pompą wtryskową VP37 PD - układ zasilania na pompowtryskiwaczach Na osłonie paska rozrządu będzie naklejka z typem technicznym silnika. Najprawdopodobniej będziesz miał pompę, jeszcze jak mówisz że widać pęcherzyki powietrza - właśnie te na pompie miały przezroczysty wąż. Problem z paleniem jak rozumiem występuje tylko na zimnym silniku...
Toż to zwykły gruźlik a więc: sprawdź elektromagnetyczny zawór paliwa na pompie wtryskowej (zdejmij kabel z niego i daj bezpośrednio plus z akumulatora) powinien pstryknąć. Czy w przewodach paliwowych widać paliwo, poluzuj nakrętkę przewodu od któregoś wtryskiwacza i sprawdź czy w czasie próby odpalenia wytryskuje paliwo z pod niego. Jeśli nie no to...
Potem dowiedziałem się że wymienił filtr paliwa Takie info trochę zmienia postać rzeczy! Najpierw wypadało by podać wszystkie informacje, co było robione... Odpowietrz układ i opisz co dalej i róbcie to w porozumieniu ze sobą, tak, aby jeden wiedział co robi drugi - inaczej nic z tego nie będzie.
Witam, posiadam Skodę Octavię 1,8T i od jakiegoś czasu jest problem z zimnym rozruchem. Jeśli auto stoi kilka dni to kręci się rozrusznikiem i słabo odpala tzn za którymś razem ale to jest ileś tych obrotów. Ciepły pali bardzo ładnie. Z forum Audi TT 8N (bo te same silniki) polecił ktoś lekko nacisnąć na gaz, no ale jest przecież automatyczne ssanie?...
Takie efekty (strzelanie z wydechu) może też dawać uszkodzoną sonda Paliwo zostaje spalone w układzie wydechowym
Pacjent: Skoda Fabia I Sedan 6Y benzyna 1.2 47kW z 2006. Główny objaw: rozrusznik nie kręci. Historia choroby: - samochód stał około miesiąca, wcześniej też jeździł nieczęsto. - przy próbie odpalenia słaby akumulator, kręcił coraz wolniej i wolniej, aż przestał w ogóle. Słychać tylko działanie pompy paliwa. - na kablach rozruchowych ten sam objaw: pompę...
Witam. To,że parownik Ci zamarza, to jest wina zbyt małej ilości płynu w układzie chłodzenia, sprawdź i dolej. Ja już dziesiąty rok jeżdżę na LPG i naprawdę NIGDY nie odpalałem na benzynie, nawet w największe mrozy. co sie tyczy zwiększena zużycia paliwa zimą, to jest to zgodne z prawami fizyki.Zwiększaja sie opory toczenia.
Witam szukam pomocy walczę z octavia FL 20 tdi CFHC 2012 objawy to rano w hali (+8 C) auto zapaliło od strzała na 1 sekundę i zgasło i tak za każdym razem żebym uruchomił auto musze przytrzymać kilka sekund na rozruszniku dodać gazu na jakieś 1800 i zaczyna zapalać przytym telepie silnikiem cały proces trwa 10 sekund i cisza jest super cały dzień skoda...
Witam, mam problem z moją Skodą Octavią, po wymianie świec, rozrządu i filtra paliwa nagle auto straciło moc, kiedy wciskam pedał gazu do końca to bardzo wolno się rozpędza, jest tzw, "dziura", jest zamulony nie ma czym wyprzedzić. Na początku miałem tak że po odpaleniu samochodu moc była ok fajnie się rozpędzał i wszystko było dobrze potem po zgaszeniu...
Też aktualnie cos takiego konstruuje na atmega16, pcf8583 i LCD od nokii. Mam juz poprawne odczyty prędkości chwilowej, maksymalnej, średniej oraz przebytej drogi, temperature i takie tam. Przede mną jeszcze pomiar zużycia paliwa i tu się pewnie zatrzymam na dłużej, bo mam LPG 2 gen. Jeśli chodzi o pomiar drogi i prędkości to skoda 1,3 nie miała przetwornika...
Wykręcić wszystkie świece, trzeba odłączyć układ zapłonowy i wtryskowy. Możesz odłączyć wtryski lub zasilanie pompy paliwa, odłącz też cewkę zapłonową. Można też prościej, odłącz czujnik płożenia i prędkości wału i wałka rozrządu (wtedy ECU nie "wie" że wał się obraca i nie steruje wtryskiem i zapłonem). Ciśnienie sprężania zmierz najpierw na zimnym...
Tłumiki wymieniłem, bo były dziurawe, Nie chodzi o tłumik,ale to jak spaliny z niego lecą.Katalizator jest prawdopodobnie drożny,ale sprawdzić to 10 sekund. No to teraz jeszcze sprecyzuj,czy ten brak mocy nie objawia się czasem tym że zaczyna kuleć na jeden cylinder,a przy tym po gwałtowniejszym dodaniu gazu jest szarpinięcie. Nie ma jak czegoś konkretnego...
Witam. Odgrzewam kotleta, mam identyczny problem co w temacie. Octavia II FL Silnik 1.6mpi bse instalacja Landi Renzo Omegas wtryski med czarne. Na gazie na wolnych obr strasznie trzęsie silnikiem jakby zapłon wypadał i pracuje bardzo niekulturalnie. Jedyne blędy jakie mam to te od zbyt ubogiej mieszanki: p2096 regulacja mieszanki paliwa za katalizatorem...
Przyczyn może być bardzo dużo ale na początek to jedno pytanie czy poziom paliwa w gaźniku jest prawidłowy i czy trzyma zawór iglicowy bo w przypadku zbyt wysokiego poziomu samochód zawsze pali jak smok. Drugie co mi się nasuwa to czy jest w porządku uszczelka w samym gaźniku i czy przypadkiem nie nastąpiło odkształcenie górnej pokrywy gaźnika od zbyt...
W jakim stanie jest układ zapłonowy ? Robiłeś coś przy nim / wymieniałeś ? . Komputer napewno żadnych błędów nie pokazał ? typu przepływomierz, czujnik położenia wału ?. Pozatym sprawdzałeś ciśnienie paliwa ? i wtryski ? Dodano po 43 Teraz mi jeszcze przyszło na myśl, mówisz że w niektórych zakresach obrotów traci moc ? całkowicie ? i w stałych zakresach...
Niewiem co jak określiłeś "Ele ktośtam " ci zrobił ale wiem że jest właścicielem dobrze prosperuj firmy w dziedzinie elektroniki samochodowej i autorytetem na kilku forach. a tak na marginesie malutki łyk teorii to by ci się przydał. monowtrysk, czyli jednopunktowy wtrysk paliwa charakteryzyje się tym, że wtryskiwacz jest jeden i jest umieszczony ZAWSZE...
Ciężko Ci kolego będzie cokolwiek doradzić jeśli dysponujesz tak niską kwotą i myślisz o "modernizacji" wyżej opisanej instalacji,jednakże nie ulega żadnej wątpliwości że należy jak najszybciej wymienić sondę lambda by układ sterowania silnika wyszedł z awaryjnego trybu pracy i zaczął prawidłowo sterować dawką paliwa... Co się zaś tyczy modernizacji...
Witam forumowiczów, Przywracam do życia autko jak w tytule. Zrobiłem kapitalny remont silnika, jednak jedna usterka sprzed remontu pozostała- silnik dławi się i szarpie podczas przyspieszania w okolicach 2-2,5tys obrotów. Czasami wyraźnie szarpie, czasami staje na np. 2 tys obrotów i nie chce się dalej wkrecac pomimo wcisnietego pedału gazu w podłogę....
Witam. Walczę z problemową Fabią ze starym typem LPG w rodzinie. Mały przebieg, ale od lat wiele problemów - prawdopodobnie kiedyś ktoś coś spieprzył i tak się to ciągnie. Sytuacja wygląda tak, że na PB na biegu jałowym silnik pracuje źle - trzęsie się, krztusi itp. bez względu na temperaturę. Na LPG wszystko jest jak trzeba. Niedawno wymieniono UPG...
Najlepiej zmierzyć na początek podciśnienie w układzie, a zwłaszcza na gruszcze od turbiny. Dla mnie na pierwszy rzut oka wygląda na słabą vaku pompe, lub uszkodzony zawór EGR który zbyt późno się zamyka, zapieczone kierownice turbo, uszkodzony zawór sterujący turbiną lub sama gruszką, o przewodach podciśnieniowych nie wspomnę. Jak pedał hamulca podczas...
paliwa skoda skoda układ skoda ciśnienie paliwa
schemat prasa hydrauliczna zatkany wydech amplituner instrukcja
wentylator łazienka mikrokomputer cobra1
Honda Accord 1.8i LS 1998 - Silnik gaśnie na wolnych obrotach Napięcie warikapowe w tunerze Polonez Diora