Odłącz czujnik od listwy i podaj co wtedy pokazuje. Jak krecisz rozrusznikiem to wartość ciśnienia na listwie wzrasta?
Zapowietrza się układ paliwowy . Szukaj nieszczelności .
"Dziwne jest to "granie" wtryskiwaczy i świadczy raczej o uszkodzeniu wtryskiwaczy."- raczej o ciągłym zapowietrzaniu się układu paliwowego .
Jak już będzie na 100% pewne że to wtryskiwacze, to tam się nie robi samych wtrysków, bo to się zemści, a cały układ paliwowy.
witam, problem z renault scenic II 1.5 dci 2005 rok. Otóż pojawiło się powietrze w układzie paliwowym. Do gruszki powietrza nie ma, a od gruszki do komory już dochodzi, jakie mogą być tego przyczyny. Podejrzewam uszkodzoną gruszkę, albo walniętą uszczelkę na filtrze paliwa, a w ostateczności pompa paliwa,co o tym sądzicie.????
Gdzie szukać przyczyny? Pierwsza sprawa to filtr powietrza.Później turbo ,układ paliwowy.
Trzeba sprawdzić jakie cisnienie buduje układ paliwowy.
A waha ci nie cofa się do zbiornika bo masz nie szczelność w układzie paliwowym?
Nie potrzebnie czepiasz się tego oleju. Kontrolka oleju żeby się oświeciła trzeba kabel zmasować. Ikonka która się świeci w Twoim przypadku przeważnie związana jest z układem paliwowym.
Witam Mam problem z Trafikiem, wymieniłem 2 wtryski i auto nie odpala, brak ciśnienia w układzie paliwowym. Pomóżcie.
Na mój nos to zapowietrzenie układu paliwowego.
To pytanie czy stwierdzenie??? To teraz ja pytam czy sprawdziłeś??? elektrozawory muszą na wolnych pracować w okolicy 20 % jeśli jest więcej znaczy że pompa gubi ciśnienie i nadrabia to zwiększaniem otwarcia elektrozaworów, co może być spowodowane dużym ubytkiem paliwa ,np jak arti napisał na przelew bądź za niska niska strona,zatkany układ paliwowy...
Zapewne masz nieszczelny układ paliwowy, należałoby go naprawić. Tym bardziej, że jak piszesz, pompowanie nic nie daje. Potem dopiero brać się za odpowietrzanie. Możesz poluzować przewody na wtryskach, możesz pomóc sobie plakiem, możesz też naładować akumulator i sprawne auto odpali po chwili.
Możesz nie dać rady tego wymyć. Zostanie Ci wymiana zbiornika. Kilka razy próbowałem umyć wszystko z marnym skutkiem. Jeśli nie będziesz pewny, że dobrze będzie wyczyszczony nie montuj, bo znów uszkodzisz układ paliwowy
Witam. PID 94 FMI 7 Ciśnienie zasilania paliwem. Wartość zbyt niska. Możliwa przyczyna: -filtr zanieczyszczony,niedrożność układu paliwowego -powietrze w układzie -niesprawny czujnik ciśnienia -itp.
Najprawdopodobniej usterka układu paliwowego.
W poniedziałek wymienimy filtr paliwa jak nie pomoże to sprawdzimy EGR . A powiedzcie czy mógł paść komputer przed awaria wyświetlał błąd przebita opona i czasem sprawdź układ paliwowy
No to jak wyżej. Zajmij się układem paliwowym.
Od wymiany filtrów i sprawdzenia układu paliwowego
Układ paliwowy odpowietrzony?
A jak niby ma to zrobić jak Mu silnik nie odpala ?? Dodano po 3 Jeżeli pali , chodzi bez zarzutu , to się sam odpowietrzy układ paliwowy .
Powoduje to niedokładnie wykonana procedura odpowietrzania układu paliwowego.
Na gorącym jak odpala ,to nie świece a raczej coś z układem paliwowym.
Może. Jednak po rzeźbieniu układu paliwowego , najpierw wykonanie procedur fabrycznych.
Jeżeli jesteś pewnien to próba ba plaka. Jeżeli zaskoczy to sprawdzić rozrząd i układ paliwowy;)
Trzeba sprawdzić czy przy porannym rozruchu wtryskiwacze od razu tryskają paliwem, jeżeli nie to należy szukać nieszczelności w układzie paliwowym.
Toś kupę kasy w błoto wywalił. Na razie komputer bez odpalania auta. Kody usterek i tak dotyczyły będą ciśnienia paliwa na rampie... Po diagnostyce zawieziesz wtryskiem i pompę do roboty i dokładnie wypluczesz CAŁY układ paliwowy. Tanio nie będzie.
Podłącz paliwo bezpośrednio do pompy , wymień filtry i sprawdź drożność układu paliwowego.
W najwyżej położonym punkcie pompy wtryskowej (może to być na górze lub z boku) jest śruba (zaślepka). Trzeba ją poluzować ~2 obroty( nie odkręcać całkiem ) i pompować za pomocą ręcznej pompki lub kręcąc rozrusznikiem do momentu aż z pod śruby wypłynie paliwo, po czym śrubę zakręcić. Wytrzeć to miejsce do sucha. Po odpaleniu sprawdzić czy jest szczelne.
Witam mam problem w układzie paliwowym. Renault Iliade Euro 3 na pompie Bosh CP2. Problem tkwi w tym że dostaje się paliwo do oleja. Problém drugy. Zanim się nienapompoje paliwo ręczna pompką silnik neodpali. Wystarczy że postoji półgodziny i znów trzeba pompować palivo. Wymieniłem pompę co podaje paliwo co jest od tyłu na głównej pompę. Numer 0 440...
Właściciel auta nie skarży się na hałas pochodzący z okolic sprzęgła i "dwumasy". Sugeruję rzetelnie sprawdzić ciśnienie w cylindrach, ustawienie rozrządu, kable WN i świece oraz układ paliwowy.
Swiec w sumie nie sprawdzałem zacznij od sprawdzenia świec to też moze byc powodem szarpania silnika. Sprawdz czy nie łapie powietrza w układzie paliwowym.
komputer powie Ci kolego jedynie jeśli monopompa będzie nieprawidłowo pracować . Wtrysków Ci nie sprawdzi , jedynie na stole . A sprawdzaliście smoki i układ paliwowy
Nie wiem jak jest obecnie,ale producent jakiś czas temu zalecał w takich wypadkach wymianę c a ł e g o układu paliwowego.
Problem w tych autach zaczyna się wtedy gdy ktoś zacznie dłubać w sofcie żeby oszukać mechanike. Sprawdzenie tego układu to ok 40 min włącznie z testem układu paliwowego.
Jakie powinno być ciśnienie paliwa w układzie paliwowym laguna II grandtour 2.0 16V 99kw z silnikiem F4R poliftowa?
Szukam schematu układu paliwowego do Renault Clio 1,1 93rocznik
Szkoda, że nikt nie odpowiada na pyanie kolegi. Mam podobny problem z silnikiem 430 MACK w Renault Magnum. Czy ktoś posiada schemat układu paliwowego w tym aucie?
Jakiś czasu temu samochód przestał odpalać na dotyk z dnia na dzień, kręci z 5-6 razy nie raz cały cykl zanim odpali. Po odpaleniu żadna kontrolka nie świeci, samochód jeździ normalnie, tylko że jak się dodaje pełny gaz zanim osiągnie 2000 obrotów to samochód gaśnie. Gdy go podpiąłem pod komputer to wyskoczyły błędy DF197- zbyt duży spadek ciśnienia,...
Witam, potrzebuję kompletny schemat układu paliwowego do Renault Premium DXI (banalne ale nie do końca). Ta wersja jest chyba z FINLANDII. Filtry paliwowe łącznie z podstawą są zamocowane do kolektora ssącego (tak aby je wymieniać szybko i dodatkowo były ogrzewane przez ciepło z chłodnicy wody). Samochód jest bez przewodów paliwowych, pompy wspomagania/paliwowej,...
Z tego co widziałem to w jednym jest taka ala kulka to jest ten zaworek a w drugim baku brak tylko ta siateczka filterek.
A wyznaczniki silnika z którego wziąłeś zestaw się zgadzają , a wtryskiwacze kody są przepisane a wszystkie przyuczenia zaworów, EGR i układu paliwowego wykonane :?:
Witam, u mnie podobny problem, tzn z pęcherzykami powietrza w przewodach paliwowych, dodatkowo drży drążek zmiany biegów. Jak pozbyć się pęcherzyków powietrza, da sie jakoś odpowietrzyć układ paliwowy? pozdrawiam
Kolego a wyświetla ci jakieś błędy czy tylko zaczyna młotkować silnik podczas jazdy ??
Skoro błędów zero, a nadal szarpie to spróbuj wymienić jeszcze filtr paliwa i sprawdź czy układ paliwowy jest szczelny.
Problem z układem paliwowym jeśli zapaliły się dwie czerwone: stop + "silniczek". Podjedź do mechanika, podepnij pod komputer diagnostyczny i do sprawdzenia korekty wtryskiwaczy.
Jeśli nie masz oscyloskopu to weź diodę świetlną, wypnij wtyczkę z wtryskiwacza i podłącz do niej tą diodę. Kręć rozrusznikiem i sprawdź czy dioda miga. Jeśli nie, to odwróć diodę, w sensie zamień miejscami końcówki i znowu kręć rozrusznikiem. Jeśli będzie migać to problem w dostarczaniu paliwa lub powietrza, rozrząd lub ciśnienie sprężania. Jeśli nie...
Załóż zawór zwrotny paliwa . Uniemożliwia powrót tłoczonego paliwa do zbiornika i utrzymuje ciśnienie w układzie paliwowym po wyłączeniu silnika. Ułatwia to kolejny rozruch silnika.
stawiam na brak paliwa w momencie gdy nie odpala. Jednak należałoby sprawdzić czy jest np. iskra w momencie gdy nie pali, to wyjaśni czy szukać w układzie zapłonowym czy paliwowym
Usterka wtrysku to taki "durny" komunikat, sugerujący problem z układem paliwowym. Głupawo to wymyślili w Renault. Już lepiej byłoby gdyby wyświetlało się "Problem - jedź na serwis". Wyskakuje też po odpięciu, którejkolwiek wtyczki (przepływomierz, egr, przepustnica, czujnik turbo itd). Także trzeba pod komputer się podpiąć, żeby wskazać/zawęzić/sprecyzować...
Sprawdź czy układ paliwowy się nie zapowietrza, miałem w scenicu ten sam problem, po paru godzinach postoju odpalał za 10 może 15 razem, okazało się że na połączeniach przewodów paliwowych zaciągał powietrze do układu.
Gdyby był aktywny alarm to włączyłby syrene[jezeli jest aktywna].Stukanie moż układ odcina zasilnie pompy paliwowej.
Zawór na pompie sprawdzony ?
To CR z zębatą pompą wstępną żadnych czarów nie odczyniasz jedynie układ paliwowy zasilający musi byc szczelny.
Dziękuję za odp.może jeszcze ktoś ma inny pomysł?a jeśli gdzieś jest nieszczelny układ paliwowy może się też tak robić?
Diagnostyka komputerem może ci tu wiele wyjaśnic.Czesto gesto układ paliwowy w tych wozach siada
To stało ci się nagle czy po jakiejś naprawie ( nie koniecznie układu paliwowego).A pompa wysokiego ciśnienia paliwa ?
Sprawdź ile opiłków jest na regulatorze ciśnienia paliwa - zakładam że nie robiłeś czyszczenia układu paliwowego włączę z myciem zbiornika paliwa?
Problem rozwiązany już dawno, ale moze ktoś ma podobny wiec postanowiłem napisać ... auto nie odpalało na zimnym z prostej przyczyny ..... uszkodzony przewód łaczacy filtr paliwa z pompa wtryskowa (dziurka jak łepek szpilki) przez którą zapowietrzał się układ a paliwo cofało się do zbiornika ... .... wiec zanim zaczniecie ingerować w silnik, pompe,...
Ok, czyli przelewanie paliwa przez wtryskiwacz może wynikać z zanieczyszczonego układu paliwowego?
Mam Lagune 2 1.9dCi 2001r.,kopci na biało. Wyczyściłem EGR i jak by mniej kopciło. Jest też nieszczelny tłumik. Czy jest to może przyczyną białego dymu? Może być też problem z wodą dostająca się do układu paliwowego? Proszę o pomoc.
Skoro ci pali i nie ma mocy to też bym poszedł w stronę niskiego ciśnienia pompy paliwa. Trzeba mieć odpowiednią końcówkę na manometr, by to sprawdzić. Uważaj, to układ paliwowy, nie spal auta, bo węże paliwowe pękają na zimnie.
Na moje oko powinieneś mieć pompkę w zbiorniku. Trzeba sprawdzić pokolei układ paliwowy, ciśnienie ze zbiornika, no i ten interfejs niezbędny..
Dopiero uruchomiłem mascota. Walnięty układ paliwowy. Ale potrzebne miejsce podłączenia zaworu sterowania turbiny.
P269773 Wtryskiwacz "A" paliwa obróbki końcowej spalin Siłownik zablokowany w pozycji zamkniętej P009400 Wykrycie wycieku w układzie paliwowym - Niewielki wyciek P228F00 Regulator ciśnienia paliwa 1, przekroczenie progów dla uczenia układu -Wartość zbyt wysoka C10D018 - Lewa tylna postojowa żarówka lub oświetlenie tablicy nie świeci
Dostać się do miejsca gdzie taki się znajduje, wymienić na nowy , odpowietrzyć układ paliwowy i po robocie :D :D :D
przy zakupie auta czytałem różne fora i tez są wadliwe podobno ... nie wiem nie jestem fachowcem ale mój mechanik mówi że nie ma zasadniczej reguły jak ktos dobrze dba czyli olej filtry itp to podobno i 1.5 bedzie działał kolega ma passata z niezawodnym silnikiem 1 9 tdi a wymieniał w silniku cały układ paliwowy i dwumas
Witam Wszystkich. Prosiłbym o podpowiedź w kwestii mojej Laguny. Auto po każdej nocy długo kręci bo ok. 5 sek i jak już to na obroty wchodzi powoli, tak jakby brakowało paliwa. Akumulator oraz cewki, świece, czujnik położenia wału wszystko wymienione. Czy jest możliwe ze cofa się paliwo do baku i zapowietrza układ paliwowy? Bardzo proszę o podpowiedź.
elektryk sprawdził i nic nie znalazł :/ czyli tak jak pisaliście problem z układem paliwowym jutro jade do servisu renault pomierze ciśnienie i zobaczymy co z tego bedzie :/ jak nie spartolili wtrysków to chyba faktycznie będzie to pompa :/ dzieki za podpowiedzi dam znać jutro co tam znaleźli, jak znajdą
odpowietrzyłes układ paliwowy, po takiej wymianie paliwo sie cofneło
Witam, Mam problem z odpaleniem r premium 420. Nie odpala już nawet z plaka. Ręczne pompowanie nie pomaga. Zostały wymienione: zawor ciśnieniowy na listwie, zawor na głównej pompie, nowa pompa ręczna, filtry układ paliwowy przeczyszczony. Pompa nie podaje paliwa na listwe. Co mogę jeszcze zrobic ? Dzieki z góry za pomoc.
Raczej nie auto takie tylko warsztat słaby skoro opierają się o opinie z internetu.Teraz wychodzi albo słaba jakość części.............błąd mechaników bo utrzymywałem od początku opiłkowanie pompy więc nie wiadomo za koleją co będzie się jeszcze zatykać.Trzeba by było układ paliwowy potraktować ultra dźwiękami.
Najpierw podłączyć pod komputer diagnostyczny i sprawdzić jakie ma błędy. Może no coś z czujnikiem położeniu wału korbowego. Potem skupić się na mechanice. Sprawdzić ciśnienie sprężania. Sprawdzić układ paliwowy, filtry, pompę itp.
W jakich okolicznościach wystąpiła usterka( czy auto było np. uderzone-jeśli tak to zadziałał wyłącznik bezwładnościowy znajdujący się w komorze silnika). W jaki sposób został stwierdzony brak napięcia (po włączeniu zapłonu ale jeszcze przed uruchomieniem rozrusznika pompa jest załączana przez komputer sterujący tylko na chwilę ( ok.1s)w celu wytworzenia...
Proponuję pojeźdźić z podłączonym manometrem do układu paliwowego, może to być pompa paliwa?
Jak myślisz powietrze bedzie efektem sprężenia z cylindra? No bo jak wyjaśnić jeśli układ szczelny!! Jedno jest pewne że przelewa za dużo i czuć że jest słabszy miałem środek do czyszczenia układu diesla to mu wlałem żona. Pojeździ i zmierzę czy bedzie efekt
Jak sprawdzić czy w układzie paliwowym są opiłki metalowe świadczące o zużyciu pompy wtryskowej.
Panowie wyjście z pompy na listwę przy rozruchu. Zamyka zegar do sprawdzania hp w układzie paliwowym ponad 600 bar. Czy to nie jest za dużo dlatego sa problemy? https://filmy.elektroda.pl/15_1738766820...
Przedwczoraj robiłem clio z takim silnikiem, odpalał tylko na plaku. Przyczyną były spalone 4 świece żarowe. W tych samochodach w zbiorniku paliwa jest zawór zwrotny na rurce zasysającej paliwo, taka czerwona, elastyczna membranka, jak nie działa prawidłowo to układ paliwowy się zapowietrza i są trudności z uruchomieniem silnika
NAjbardziej podejrzana jest pompa paliwowa- posłuchaj czy po właczeniu zapłonu rusza pompa i odcuna się po dojści do ciśnienia. Może jest zanieczyszczona i dopiero po kilku wstrząsach się udrażnia. Jeździsz głównie na gazie, układ paliwowy jest mało używany. Pozdr.J.
Co kolega masz na mysli cieszko odpala. Baterie nie daja rady czy zapowietszony uklad paliwowy
Więc proponuję zacząć od rozrządu raz jeszcze, dodatkowo dla ułatwienia załączam schemat: http://obrazki.elektroda.pl/5410515500_1... Dodatkowo nie wiesz jak zmierzyć ciśnienie paliwa - KTS-em choćby nawet (kręcąc rozrusznikiem). Następnie posprawdzaj bezpieczniki, odpowietrz układ paliwowy, zamknij i otwórz auto z pilota i próbuj zastartować...
Ja bym obstawiał układ paliwowy, przez noc cofa się paliwo i rano dłużej zapala.
Witam auto naprawione , wtryski były dobre , problemem był zawór wysokiego ciśnienia w pompie CR. masakra jest z odpowietrzeniem układu paliwowego, dwie osoby potrzebne jedna stoi z plakiem a druga kręci silnikiem...
Z wcześniejszego opisu wynika, że masz zapowietrzanie się układu między filtrem a wtryskami. Wymień filtr paliwa (najlepiej PURFLUX FCS748) i gruchę (koszt ok. 50zł). Odpowietrz dobrze układ, również przy wtryskach - jeśli będą problemy. Przewody przy pompie i wtryskach nie są mokre?
To może być wszystko. Trochę mało ten mechanik zrobił, mało informacji żeby coś zaradzić. Można wróżyć, że układ paliwowy, że problem elektryczny. Bardzo prawdopodny jest problem z układem paliwowym. Ale nie wiemy czymw przewodach nie ma powietrza, czy filtr paliwa był zmieniany itp
Po długiej nieobecności witam wszystkich zainteresowanych tematem. Renata co prawda jest już w innych rękach,ale co do przyczyny awarii mogę powiedzieć jedno-pompki pld!! Nie wierzcie w zapewnienia że można je zregenerować,moim zdaniem jeśli ktoś nie chce wydać sporej gotówki na nowe pompki (umówmy się e-techy to samochody już leciwe,czasami koszt pompek...
Witam, u mnie wystąpił ten sam problem, w pierwszym dniu pojawienia komunikatu renia odmówiła posłuszeństwa 3 razy (silnik zgasł, tryb awaryjny) po dłuższej jeździe problem ustąpił do następnego i znowu problem powrócił, decyzja mogła być tylko jedna,wizyta w warsztacie, diagnoza - regulator ciśnienia, ale to co pokazuje komputer nie zawsze jest przyczyną,u...
Opiłki jak są to wiesz co Cie czeka? wymiana układu paliwowego :-( jak zaniesiesz wrtysk do regeneracji go gość Ci powie czy są.
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
A układ paliwowy (dolot) szczelny? Jak częste są te "skoki" ciśnienia na listwie?
1. Zapowietrzony układ paliwowy. 2. Świece żarowe { paliłby dobrze latem} 3. To jest poczciwe dTi.
szarpanie takie powstaje często gdy silnik dostaje paliwo albo z przerwami albo za mało więc szuka w układzie paliwowym, chyba że zatankowałeś gdzieś u kazia albo zapowietrzyłeś
Zamierzam zlecić wymianę filtrów, ostatnio były wymieniane dwa lata temu No to ładnie, olej też wymieniasz co dwa lata ? I dziwisz się że auto nie chce jechać. Wymień wszystkie filtry, szczególnie paliwowy, zrobiłbym jeszcze czyszczenie układu paliwowego i sprawdzenie czy w zbiorniku nie ma wody i innego syfu. Dodano po 1 jedynie zapaliła się jakaś...
Więc odpuścić temat sprawdzania sond i szukać przyczyny w kompresji i układzie paliwowym? Gdyby to był problem jednego cylindra to nie powinno wyrzucić błędu wypadających zapłonów na tym cylindrze?
Został podmieniony nowy regulator ciśnienia niestety efekty takie same jak na starym regulatorze ciśnienia. Nadal przeważnie objawy braku dostatecznego ciśnienia w rampie przy każdym mocniejszym wciśnięciu gazu... Nie ma powietrza w układzie paliwowym i opiłków również żadnych nie ma. Jakieś dalsze sugestie? Pozdrawiam
Ostatnio w mojej Meganie II 1,5 dci wymieniałem filtr paliwa. Problem jest taki, że w przewodach paliwowych do i z filtra jest powietrze, które cały czas krąży. W trakcie jazdy nie zauważyłem żeby samochód miał jakieś problemy. Problem jest z odpalaniem, musi więcej rozrusznik kręcić niż za zwyczaj. Jak usunąć to powietrze z tego układu? Proszę o pomoc.
Podjedź do kogoś kto dysponuje serwisówką "renault ng3" tym sprzętem zdiagnozujesz system paliwowy wykonując procedurę testową.
Witam. Temat płynu chłodzącego w układzie paliwowym był już pewnie poruszany na tym forum, natomiast nie znalazłem informacji na temat wymiany samych obsad wtryskiwaczy w Renault Premium DCI bez zdejmowania głowicy. Proszę o opinie jak to wygląda w praktyce, bo słyszałem że w tych autach to problem. Mam objawy typu znikający płyn z układu, mętny kolor...
Po wymianie pompy i filtru paliwa sprawdź jeszcze raz ciśnienie w układzie paliwowym .Być może jest za niskie i wszystko idzie w przelew.
układ paliwowy renault premium renault scenic układ paliwowy układ paliwowy renault megane
schemat zasilacz antenowy miracast philips schemat helios tc500
łucznik naprężacz sprinter podłączenie webasto
Tryb serwisowy pralki Samsung WW80TA026AE - instrukcja Tryb serwisowy i kasowanie błędów w Haier WLM20440PL/02