Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Uszczelnienie układu chłodzenia silnika, pozwoli wykluczyć możliwość przedostawania się, płynu chłodniczego do układu smarowania silnika. Wymiana oleju jest również w tym przypadku niezbędna, gdyż nieprawidłowo dobrany rodzaj oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Myślę że większość mechaników zdiagnozuje obrócenie panewki korbowodu po zdjęciu głowicy.Ludzie leją dużo większe ilości benzyny zamiast diesla .ostatnio spuszczałem z audi a3 i skody fabii po 30 litrów a silniki pracują wszystko jest ok . moim zdaniem nie ma wpływu na układ smarowania silnika .
To układ olejenia silnika S-21 "Żuk"
W oryginale olej był doprowadzony z układu smarowania silnika oraz drugim otworem wyjściem oleju ze sprężarki do miski olejowej silnika. :| Podobnie z układem chłodzenia, sprężarka miała tą samą temperaturę co silnik. :|
bardzo obszerny katalog właściwie wszystkiego prócz blach i ramy, czyli od wycieraczek po rozrząd czy wydech http://ekatalog.motogama.pl/ekatalog Akcesoria / Inne Części do obsługi i napraw Filtry Linki Nadwozie / Kabina Nadwozie / Kabina-oświetlenie Paski napędowe / Rolki Przeniesienie napędu Silnik - Elektryka Silnik - Mechanizm korb.-tłok. Silnik...
Powód może (ale nie musi) być błahy - zużyty olej w układzie smarowania silnika lub awaria czujnika ciśnienia oleju. Przede wszystkim zrób pomiar manometrem ciśnienia w układzie smarowania (wykręć czujnik ciśnienia oleju i wkręć manometr).
Masz może więcej informacji jakie powinno być ciśnienie robocze ? Ciśnienie oleju jest podane w linku parę linijek powyżej.
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
A może by pomogło zainteresownie się napinaczem?, piszę tak bo twierdzisz ze hałas jest tylko krótką chwilę po uruchomieniu. Tam jest napinacz hydrauliczny którego działanie zależy od tego w jakiej kondycji jest układ smarowania silnika .Mam na myśli jakość oleju i to jakie ciśnienie wytwarza pompa oleju.
druga pod spodem mokra na wylociedo intercoolera. Po wybuchu silnika. Nie jestem rzeczoznawcą więc moja odpowiedz nie jest wiążąca ale nie jest to możliwe by olej jak piszesz " wylał się do intercoolera" układ smarowani silnika i układ zasilania powietrzem to dwa odrębne układy jednakże bardzo blisko są obok siebie chodzi mi o jej smarowanie bo w przypadku...
No tak, niby mądrze się wypowiedziałeś, ale założyciel tematu, jak myślę, zastanawia się, czy koniecznie trzeba zmieniać olej, czy może dałoby się jeździć na tak "doprawionym" oleju. a miałeś taką sytuacje że dolałeś "trochę" płynu do wspomagania do układu smarowania silnika, dywagować to można przy stole z wyszynkiem, nie masz wiedzy a deliberujesz,...
Posprawdzaj płyny eksploatacyjne, kontrolka STOP zapalenie kontrolki wiąże się z poważną usterką układu hamulcowego, układu kierowniczego ze wspomaganiem, układu smarowania silnika, układu chłodzenia lub przebiciem opony. Po drugie nie powiedziałeś jakie dodatkowe kontrolki się włączają a to też ważne... Nie pozwoli odpalić auta!!
Głowica do zdjęcia i do zrobienia, sprawdzić ją także na szczelność. Silnik gruntownie wypłukać, układ smarowania i układ olejowy. Po złożeniu zalać olejem mineralnym. Włożyć sprawny termostat. Silnik załatwiłeś sobie sam, uderzyłeś w jego czuły punkt (przegrzanie).
Czy ktoś dysponuje rynunkiem układu smarowania silnika i pompy oleju do Volvo 850 t5, gdzie jest zawór regulacyjny (cisnienia) pompy. Dziękuje Wiesiek
A sprawdzałeś je na dobrze nagrzanym silniku gdy krzywka wałka rozrządu nie naciska na popychacz? Były twarde czy miękkie? Bo powinny być twarde, muszą "trzymać"a nie się uginać pod naciskiem palca. Może olej ma za niskie ciśnienie w układzie smarowania na gorącym silniku.
Zastanawiam się, czy ta sprężarka nie była przypadkiem smarowana ciśnieniowo olejem z układu smarowania silnika.
czujnik pod wpływem ciśnienia oleju przerywa obwód z masą i wtedy kontrolka ciśnienia na desce gaśnie co oznacza ciśnienie w układzie smarowania silnika.
Jeżeli jest to silnik z pionowym wałem (od kosiarki) to, niema takiej możliwości. Są przecież silniki z wałem poziomym. Jeżeli byś się uparł to, czeka Cię wymiana koła zamachowego na tzw. ciężkie. Przeróbka zasilania silnika w paliwo. Zmiana ułożyskowania wału na łożyska toczne (to, akurat jest niewykonalne w tym silniku). Teoretycznie można pomyśleć...
Upewnij się, czy Twoja sprężarka nie jest smarowana ciśnieniowo z układu smarowania silnika. W takim wypadku może być problem ...
Dlaczego uważasz że dwusuw nie może mieć ekologicznego spalania i dlaczego mają to być silniki mniej trwałe niż czterosuwowe? Ale proszę o przystępne wyjaśnienie - takie dla inżyniera. Bo do pracy potrzebny olej w paliwie? a tym samym będzie spalanie oleju w proporcji 1:50 albo 1:25 wiec jak chcesz uzyskać normy euro 6-7? jak to ledwo nie wiem czy...
Dobrym rozwiązanie jest zastosowanie jakiejś pompy zębatej (występuje w układach smarowania silnika). Zaletą jest samozasysanie cieczy w porównaniu do pompy wirnikowej (np. od pralki) którą należy najpierw zalać żeby zaczęła pompować.
Kolego, masz wyciek chłodziwa do układu smarowania silnika. Głowica silnika do zdjęcia NA BANK. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Oczywiście, te ciśnienie, to w układzie smarowania silnika( może być w barach lub atm). A co było robione w silniku w ramach tego remontu?
Tutaj jest co nieco na temat układu smarowania silnika: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/6883... . A tutaj jest schemat filtra oleju: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Jaki rodzaj pompki zasilającej jest wyposarzony ?? Najprawdopodobniej olej dostaje do paliwa w pompce zasilającej jeśli napęd jest powiązany ze smarowaniem silnika lub nieszczelności układu smarowania w pompie wtryskowej
Po pierwsze - sprawdzić układ chłodzenia, dlaczego tak się grzeje. Po drugie - układ smarowania silnika czy jest sprawny.
Miałem to samo szczególnie po nocy i siwy dym po odpaleniu przez chwilę. U mnie okazało się że wtryskiwacz był nie szczelny za lekko skrecony albo bez kleju po naprawie i nachodził olej z układu smarowania silnika.
Żeby nie zrobić krzywdy dla silnika musisz w takiej sytuacji podnieść w górę wolne obroty ale i tak bez warsztatu się nie obejdzie, może pompa, może panewki, możemy zgadywać a w warsztacie kilka pomiarów wyjaśni wszystko. Ewidentnie spada ci ciśnienie oleju w układzie smarowania jak nagrzeje się silnik.
ja piszę o symbolu czerwonej konewki. To jest symbol oliwiarki nie konewki i sygnalizuje o braku ciśnienia w układzie smarowania silnika .
Kontrolka ogólna: "Ostrzeżenie". A czego dotyczy? Należy odczytać symbol i/lub kod błędu z multi-wyświetlacza LCD pod kontrolką i porównać z wykazem ostrzeżeń i błędów. Tutaj: "Niskie ciśnienie oleju w układzie smarowania silnika -> Niski poziom oleju, Zły olej, Zapchany (zablokowany, zanieczyszczony?) zawór sterujący w głowicy filtra oleju". Wszystko...
Mam problem ze smarowaniem silnika po wymianie oleju na wpełnisyntetyczny w silniku wytrącił się nagar który pozapychał układ smarowania silnika który uniemożliwia wpełni smarowanie silnika,musiałem wymienić wałek rozrządu ,silnik to fiat brava 1.4 12v, jakim srodkiem najlepiej go przepłukać?
Ja proponuję Ci sprawdzić ciśnienie oleju w układzie smarowania silnika, jeśli będzie ok, to poprawność działania czujnika/czujników ciśnienia oleju, jeśli też będą ok, problem będzie leżał nadal w liczniku.
Miałem C 360 3P i powiem tak że zetor 6211 (bo teraz mam takiego ale dobrze znam i wersję 5211) jest dużo wygodniejszy, cichszy i nie wróciłbym do 3Peka. C360-3P to po prostu c360 z trzy cylindrowym silnikiem perkinsa. Silnik ten ma kilka swoich przypadłości ale ogólnie jak o niego zadbasz to będzie Ci służył niezawodnie. Należy pamiętać że potrzebuje...
Do tego taka pompa nie może zostać złożona na sucho, bo nie zaciągnie oleju. Albo zalać olejem, albo taki specjalny środek smarujący do składania silników (bardzo gęsty olej).
Cześć. Noszę się z zamiarem budowy większego kompresora. W związku z tym kupiłem okazyjnie dwie sprężarki HS-17, które pochodzą z wojskowych Starów 266. Problem polega na tym, że sprężarki te są smarowane pod ciśnieniem, olejem z układu smarowania silnika. Czytałem, że niektórzy przerabiają te sprężarki na smarowanie rozbryzgowe, ale gdy tak poczytałem...
Jeśli miał byś problem z układem smarowania to silnik nie odpalił by po pięciominutowym odpoczynku. Skupił bym się na układzie chłodzenia - pompa wody, kolektor wodny.Na moje to puchną ci tłoki w tulejach.
Działanie - Sprężarka ze sprzęgłem Sprężarka jest napędzana przez koło zębate mechanizmu rozrządu. Głowica sprężarki jest chłodzona płynem z układu chłodzenia silnika. Smarowanie sprężarki jest realizowane przez układ smarowania silnika. Smarowanie wału korbowego jest wymuszone, zaś inne powierzchnie oraz łożyska smarowane są rozpryskowo. Olej jest...
Stare polonezy miały nawet taki zegar na desce rozdzielczej pokazujący ciśnienie oleju. Jeżeli ciśnienie to jest za niskie to może być spowodowane ono np brakiem kompresji przez tłoki Ale pleciesz głupoty ! Co ma wspólnego kompresja w cylindrach z ciśnieniem oleju w układzie smarowania ?
Musisz wiedzieć, że jeśli wyciekł olej z układu smarowania silnika to w pierwszej kolejności ucierpi na tym turbosprężarka bo jej wałek bez smarowania przy tej prędkości obrotowej musi dostać w du... Poradzili aby wymienić silnik - wcale się nie dziwię - przy takiej usterce koszty jego remontu będą nieopłacalne.
Nieszczelność pompki paliwa jak najbardziej też do zweryfikowania, oraz pompa wtryskowa smarowana wspólnie z układem smarowania silnika- chyba ze masz Common rail. Moze sie nie znam ale ja w 4 serii nie widzialem jeszcze Common Rail... Ten silnik co masz to jest silnik 9 litrowy 5 cylindrowy na pompowtryskach??
Czujnika szukaj w okolicy filtra oleju. Jeżeli jest to usterka czujnika to mały problem, ale jeżeli jest to brak ciśnienia w układzie smarowania silnika to odradzam jazdę tym autem. Trzeba wykręcić czujnik ciśnienia oleju, w miejsce czujnika wkręcić manometr do pomiaru ciśnienia oleju i sprawdzić. Jeżeli faktycznie jest brak właściwego ciśnienia oleju...
Poszukaj oryginalnego czujnika ciśnienia oleju do MF 255 (taki sam silnik jak w C360-3P). Mam MF 255 i miałem podobny problem, kilka czujników fabrycznie było niesprawnych (niektóre nawet udało się wymienić w sklepie na inne, ale to tylko dzięki dobrej znajomości sprzedającego), potem trafiłem na oryginalny angielski czujnik ciśnienia oleju i od kilku...
Witam Po żniwach więc można co nieco naprawić w Bizonie 56 Zaczęła mi świecić kontrolka brak ciśnienia oleju w układzie smarowania silnika Pytanie czy tylko czujnik do wymiany czy coś poważniejszego. Olej w silniku jest - choć na pewno do już wymiany Po wkręceniu nowego czujnika ( raczej jakiś chiński ) nadal świeci - da się go jakoś sprawdzić miernikiem.
Witam Mam problem z Hyundai I40 1.7 CRDI 2012r. W silniku rozciągnął się łańcuch i zaczął mocno hałasować. Po wymianie rozrządu, rozrząd już nie hałasuje, ale jest hałas z pod pokrywy zaworów. Wymienione zostały popychacze i wyczyszczony układ smarowania olejem. Nadal hałasuje. Wałki rozrządu ok. Czy ktoś ma dokumentację do tego silnika, przekrój układu...
Do ropy pompa musi mieć uszczelnienia olejoodporne, a wątpię żę pompa wody takie ma. Moim zdaniem wodna się nie nadaje jak pisali poprzednicy a od hydrauliki daje za duże ciśnienie oryginalnie ma w podnośnikach zawór bezpieczeństwa.Najlepsza pompa z układu smarowania silnika nie ma tych wad a i wydajność wystarczająca. Podobno dobrze się sprawdza z...
Opisałeś może dokładnie, ale sens tego opisu marny. Trudno pojąć dlaczego wał szlifowano raz za razem. Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji skakania ciśnienia oleju w układzie smarowania silnika. Teoretycznie wadliwe działanie zaworu regulacyjnego, ale coś nie pasuje. Ponadto czytam, że wymieniona też pompa smarowania. Więc może delikatne pytanie...
Obrócona panewka lub nieszczelność w układzie smarowania- zużyty silnik :(
O ile mnie pamięć nie myli to w zile sprężarka była smarowana z układu smarowania silnika , także była chłodzona z obiegu silnika. Przy adaptacji musisz wziąć to pod uwagę. Zawór regulacji ciśnienia był w instalacji pneumatycznej, nie przy sprężarce. Jeśli chcesz to uruchomić to musisz mieć taki zawór albo lepiej wyłącznik ciśnieniowy wyłaczający napęd...
Nowe atlas czy jcb też fabrycznie są zalewane 15w40 a ja pierwsze co robię to spuszczam i zalewam 10w40 i wiem co robię , to tak jak z wymianą oleju w samochodach zalecana wymiana przez serwisy co 30000 lub 40000 km dlaczego ??? bo z gwarancją ma się skończyć silnik albo zaraz po gwarancji pytając czemu tak jest ECOLOGIA głupie tłumaczenie mądrych głów...
Jezeli nie zadowalaja mnie te dwa sposoby, jest jeszcze jeden, przygotowac odpowiednia sume pieniedzy na nowa pompe wtryskowa, bo po kilku razach pracy pompy na sucho zblizamy sie do celu. Pozdrawiam Brrrrr straszna wizja :) Jest źle ale nie jest tragicznie. Jeżeli pompa jest smarowana z układu smarowania silnika (starsze furki) to nie jest pod tym...
no właśnie to o czym piszecie to wiem ale mi chodzi o maksymalne ciśnienie w układzie smarowanie tego silnika
To,że olej Ci nie ubywa może być powodem przedostawania się oleju napędowego do układu smarowania silnika i tak naprawdę pali olej przez co kopci ale ropa z lejących wtrysków wpadająca do miski podnosi poziom. Trzeba zlać olej na zimnym silniku i zobaczyć czy nie jest zbyt rzadki. Ile ma przebiegu ten transit ? Te silniki na ogół są niezniszczalne ale...
ona zapala się sama,czy łącznie z jakąś inną? (kontrolką poziomu cieczy układu chłodzenia,smarowania silnika)
NIe to napewno nie to ladowalem akumulator odlaczylem go od klem po kilku godz podlaczylem i nadal to samo hebla nie mam Jednak proponuje zobaczyć poziom elektrolitu w akumulatorze (jeśli akumulator posiada taką opcję). Może zajrzyj też do rozrusznika (stan wirnika, tulejek, szczotek). Nie zaszkodzi zmierzyć manometrem ciśnienie oleju w układzie smarowania...
Już miałem pisać prośbę o wrzucenie serwisówki na forum, bo z goole nie dało się ściągnąć. Niestety serwisówka niewiele mówi o budowie silnika i konstrukcji układu smarowania. Widzę że wał korbowy jest podparty na łożyskach tocznych, natomiast korbowody jak się domyślam również są łożyskowane tocznie, lecz smarowanie dopływa z pompki przez pokrywę zapłonu...
Swego czasu przerobiliśmy trzy F126p na LPG . Dwa podgrzewane z wydechu ,jeden z układu smarowania silnika . Miałem obawy co do zimy ,ale powiem że ogrzewanie sprawowało się zdecydowanie lepiej niż z wydechu. Troche się nakombinowałem ,aby dobrac odpowiedni reduktor i zawór przelewowy ,aby silnik nie stracił ciśnienia oleju ( oczywiśnie poniżej dobranego...
Masz rację, najpierw włóż kulkę, potem sprężynkę, to jest jeden z zaworków, jeżeli dobrze pamiętam, w całym układzie smarowania, są takie dwa lub trzy. Ta maszyna ma ponad czterdzieści lat, wtedy stosowano różne ciekawe rozwiązania w silnikach pilarek.
To że nie można przekręcić dalej to może nawet dobrze wróży, bo jest szansa na dobrą kompresję ale jak już ktoś wcześniej napisał zrób sobie nawet prowizoryczną korbę i spróbuj zakręcić wałem, śruba koła pasowego ma odpowiednie wcięcie na korbę. Najlepiej podnieś dźwignię odpowietrznika która jest w przedniej części pokrywy zaworów, łatwiej będzie kręcić....
Dla znających angielski wrzuciłem załącznik, który niektórym może coś rozjaśni. Co do wizji autora, to patrząc na te rysunki czarno to widzę. Rozrząd Knighta w czystej postaci to faktycznie prehistoria, ślepa uliczka i nic poza tym. Dwa suwaki, pracujące współosiowo... Jeśli już, to należy czerpać wzorce z dużo dojrzalszych konstrukcji lotniczych z...
Zatkane kanały w wale, rozebrać i skrobać
Jest na to rada. Trzeba zawsze stosować olej o niskiej lepkości w niskiej temperaturze np 0W40 , 5w50 a nie 15W40 czy 10W40. Przed sezonem oczyścić odmę oraz w duże mrozy porządnie rozgrzać silnik przed kolejnym zgaszeniem. Nie wolno tez zaraz po odpaleniu silnika wchodzić na obroty. Silnik musi się trochę rozgrzać bo inaczej bardzo gesty olej nie da...
Moze uciec bo jest brany z układu smarowania z bloku silnika. Mam taką vacumpompę na zbyciu jakby ktoś potrzebował.
Witam.poszukuje schematu układu smarowania silnika do MB W124 250D turbo.czy wie ktoś może czy do wersji wolnossącej można po prostu dorzucić turbine??mam turbodiesla tylko już dokonał żywota i kolega ma tanio silnik ale wolnossący.nie wiem czy mogę po prostu włożyć do niego turbine z wersji doładowanej,czy będzie mieć odpowiednie smarowanie itd.nie...
Pompa wtryskowa ma swój układ smarowania niezależny od silnika. Warto sprawdzić poziom oleju w pompie ( jest miarka), przeważnie jest w niej więcej ropy niż oleju jeśli sekcje puszczają.
po wykonanych zdjęciach widzę,że jest to silnik dolnozaworowy popychany od dołu - tam nie ma się co za bardzo popsuć w sterowaniu zaworami w porównaniu z silnikami górnozaworowymi - piszesz,że dymi to prawdopodobnie pobór oleju z układu smarowania - jedyna możliwość poboru oleju do spalenia to poprzez tłok i jego pierścienie - nie wiem jak powinna wyglądać...
Poluzuj zawór w pompie zobacz czy olej pocieknie. Jeżeli tak to dobry znak. Jeżeli nie to wstrzyknij tam olej i szybkoo wszystko zakreć zawsze coś zostanie do uszczelnienia gładzi pompy i jej pomoże. Podstawa filtra coś złapie ale i tak bedzie wszystko ściekało do miski. Zalej ją do pełna i szybko zakreć plastikową podstawke oring zatka kanał spustowy...
marcino1100101 mam w związku z Twoją wypowiedzią pytanie...po co zastosowano filtr oleju w w/w skrzyni?Czy w układzie smarowania silnika również nie wymieniasz filtra?Czy nie wymieniasz oleju?Cytat romuald-f może i jest skopiowany s podanej przez Ciebie strony,a może ten cytat na podanej stronie skopiowany jest z innego źródła?No i poza tym czy w tej...
Wygląda jak wolne koło, ale czy Wartburg czy skarpeta to nie wiem. Wolne koło to takie coś, co zezwala, aby silnik napędzał układ napędowy, ale nie było sytuacji odwrotnej-w czasie jazdy z góry przy puszczonym pedale gazu -hamowanie silnikiem-dwusuw nie miał smarowania ( brak mieszanki)
Wizyta w stacji diagnostycznej, niech zmierzą ci ciśnienie oleju w układzie smarowania przy rozgrzanym silniku, prawdopodobnie masz uszkodzona (zużytą) pompę olejowa.
Wszystko jest ok .Mylisz prąd czyli ampery ze zużyciem energii. Na silniku jest napisane że przy max obciązeniu czyli wykonanej pracy przy znamionowych obrotach obciąża sieć prądem 6,9A lub 7,9A . Natężenie prądu to nie zużycie energii. W praktyce silniki zużywają mniej energii niż wskazuje moc silnika bo choćby na początku pracy kompresora gdy ciśnienie...
Wiem o tym i myśle układzie smarowania, jakie zazwyczaj maja moc silniki w takich agregatach??
Czy silnik ma wymuszony układ smarowania? Czterosuwy z reguły taki mają, ale kto tam wie co Chińczycy potrafię wymyślić. Kosiarki do trawy przeważnie mają silniki ze smarowaniem rozbryzgowym, nie ma tam pompy oleju i wymuszonego smarowania wszystkich punktów tego wymagających. Są też silniki "kosiarkowe" z wymuszonym smarowaniem (z pompą i ciśnieniowym...
Przyszedł mi tester kompresji sprawdzam kompresję a tam tylko 5bar.. Sprawdzam też kompresję w chińskim Baotianie 4t co jest dużo słabszy a tam 8 bar. Wszystkie te "kompresjomierze" nadają się co najwyżej do mierzenia ciśnienia powietrza w kołach ciężarówki, albo jako zabawka dla dziecka. Konstrukcja nie umożliwia prawidłowego zmierzenia ciśnienia...
A w jakiej wersji wersji masz te 1.5dci w Clio ? Pytam, bo w 2004 roku zaliczyłem "wpadkę" w 1.5dci / 82 KM w Megane II( 2003 rok) przy przebiegu zaledwie 35.000km. Padła pompa CR i wtryski- koszmar ogólnie. Wtedy nie zdawałem sobie sprawy że ON jest tak zły a układy CR tak delikatne... Oczywiście wtedy nikt o dodatkowym smarowaniu do ON też nie mówił......
Nie- na sprzęgło cieknie olej z misy, a nie z układu smarowania ciśnieniowego.
Przykładowy silnik do trucków Caterpillar C16, dane w załączniku, są też dane odnośnie hamowania o którym wspominałem wyżej. Przedstawione dane dla standardowego silnika bez napędu wentylatora, napędzane są: sprężarka, układ smarowania, pompa paliwa, pompa płynu chłodzącego. Nie wspomniane czy napędzany jest alternator (opcjonalny 12V 65A albo 24V 45-65A)....
Według producenta pojemność układu smarowania w silniku X16XEL (a taki masz na 99,9%) to 3,25 litra, jeśli chodzi o zmianę oleju na niższą klasę jakości to półsyntetyk jest zalecany jak najbardziej przez GM szczególnie przy takim przebiegu, mogę polecić firmowy olej właśnie GM, który ostatnio pojawił się także w sklepach poza siecią dealerską firmy....
Radze jak poprzednicy zmierzyć ciśnienie oleju .Główną przyczyną spadku ciśnienia w układzie smarowania jest zużycie czopów głównych na wale silnika,spory wydatek lepiej kupić cały silnik raczej jest to nie do naprawienia w tym modelu brak zestawów naprawczych. Proszę jeszcze zastosować inny filtr oleju. Dodano po 11 Jeszcze miałem podobny przypadek...
Mnie zastanawia czy jeżdżąc na takim oleju z rury wydechowej nie będzie smrodu jak ze starego rozklekotanego silnika spalającego olej z układu smarowania.
To, że niektórzy tak robią nie znaczy, że jest to metoda zgodna ze sztuką. Jakimś cudem żaden producent silników nie pisze w instrukcji o odpalaniu samostartem. Ja w silnikach rolniczych przeważnie napełniałem cały układ smarowania na stole, tak samo układ paliwowy i dopiero silnik szedł do montażu na maszynę. Montaż odbywa się czasami u klienta, więc...
Generalnie z tymi silnikami to Lew popłynął, i tu może się okazać wada pompy - wada fabryczna rozrządu i układu smarowania. Z 2015, to raczej akcja serwisowa nie pomoże... Dobry serwis, (płukanie silnika i pewnie pompa) ale to juz będą koszty... Poczytaj w necie o tych akcjach
Z tego co zrozumiałem to po założeniu zregenerowanej turbiny wszystko już jest ok... Auto wyszło na obroty, bo do dolotu lał się olej z układu smarowania turbiny/silnika, może poszło go tyle, że nazbierało się go w cylindrze na tyle że zablokował silnik - ale wtedy by w ogóle nie kręcił i po założeniu naprawionej turbiny też by nie zapalił. W/g mnie...
Oto zdjęcie (czy to dozownik?) do tego dochodzi ten olej: http://obrazki.elektroda.pl/8104931000 1346355730.jpg Tak, to jest pompka oleju. Od niej wychodzą dwa wężyki do króćca dolotowego. Od niego idą kanały doprowadzające olej do łożysk wału korbowego, gdzie dalej zostaje wyrzucony do komory korbowej i smaruje pozostałe części silnika. Ps. Czy mogę...
Ten silnik to zarazem transformator zasilający lampowy układ magnetofonu. Do sprawdzenia jest pobór prądu przez elektronikę. Szczególnie podejrzany może być prostownik selenowy. Do sprawdzenia jest też smarowanie. Oś wirnika chodzi w panewkach. Obecność kurzu i wirnik stawia opór. Trzeba rozebrać wyczyścić panewki i oś. Kiedyś smarowało się oliwą do...
Od czego zacząć diagnostykę? To silnik spalinowy i diagnostyka typowa dla tego typu urządzenia:- paliwo, układ paliwowy, smarowanie, zapłon-tak w wielkim skrócie.
A tam w ogóle jest jakiś zawór regulujący ciśnienie? A możesz mi wskazać jaki kolwiek silnik spalinowy z wymuszonym, ciśnieniowym układem smarowania który nie ma zaworu? A bieg jałowy dla tego silnika to nie jest pyrkanie. Tylko 950-1000obr/min. A jak jest w ładowarce i ciągnie pompę to już 1100obr/min. A minimalne ciśnienie dla tego silnika to właśnie...
Czy smarowanie "klawiatury " jest ? I jaki jest model rok prod. i nr silnika? Może to silnik od C328? a tam były dwa układy smarowania.
Z jeżdżącymi nie byłoby problemu ale rzadko ktoś sprzedaje silnik ze sprawnego auta. Zdecydowana większość tych silników leży już na paletach bez sterowników. Dosyć istotną różnicą jest pojemność układu smarowania, 3,5 l w 1.1 i 2,8 litra w 1.2, niestety to też nie podlega szybkiej weryfikacji. No chyba że po bagnecie. ;)
Jak brakuje można coś dołożyć jak korbowód skręcany W silnikach B&S bywa dodatkowa blaszka. https://skladczesci.pl/Korbowod_do_Brigg... Tam bodajże jest tak że w poziomym chlapie regulator odśrodkowy a w pionowym układzie trzeba "rozchlapywacz".
Panowie pomocy !!! Mam ciągły problem ze swoim sprinterem 2.2 cdi... OM651. Temat stary jak węgiel, ale ponieważ walczę ostatnio z takim przypadkiem, to mam swoje 3 grosze do dodania. Główną przyczyną zacierania się silników 2.2 cdi po 2011 roku to wadliwy układ smarowania silnika i dość wysoka temperatura pracy (powyżej 95'C). Na wstępnie należy wspomnieć,...
Ja dorzucę swoje 3grosze do tematu. Dawno temu mieliśmy C-360-3P (1989 rok produkcji) który pracował także z kombajnem podwieszanym. Olej to był Superol CC i był wymieniany co najmniej 2 razy w roku (przy okazji wymieniany był także filtr paliwa). Ciągnik pracował tak z 6-8 lat (jak dobrze pamiętam to maił jakieś 3500 tyś motogodzin) i do momentu jego...
Ani jedna z zębatek rozrządy nie ma wpływu na smarowanie silnika. Miska w dół, sprężone powietrze w układ i szukaj największego przedmuchu musi gdzieś być. Możliwe że wałek rozrządu lub wał główny. Coś jest skopane.
Ale to zależy już od konkretnego modelu pompy. Im nowsze auto i rzadszy olej przewidziany tym tolerancja i luzy mniejsze. Pompa oleju podaje olej i ma utrzymać jego ciśnienie by cały układ był smarowany. Pytanie jak reszta silnika. Bo nawet nowa pompa nie zrobi ciśnienia oleju (i tylko do miejsca wycieku będzie podawany olej) jak na panewkach czy to...
Proszę nie zapominać że w sprężarkach WD, WE 53 i pochodnych jest pompa do smarowania pod ciśnieniem. Obniżenie obrotów wiąże się z utratą smarowania. W wersji elektrycznej jak i spalinowej jest zabezpieczenie przed spadkiem ciśnienia które zatrzymuje silnik przy awarii układu smarowania sprężarki. Fakt głośna to jest :-) Ale można ją trochę wyciszyć...
...Czy możliwy jest wtrysk w wsk 125?? ... Pomysłów na tuning WSK125 może być tyle ilu odpowiadających. Według mnie np to nie jest dobry silnik do tuningu. Podkręcisz go do 10 czy 12KM i będziesz czekał co pierwsze pęknie. Pytasz o wtrysk do dwusuwa, a czy zastanowiłeś się jak jest smarowany ten silnik? Po zrobieniu wtrysku trzeba będzie dorobić też...
Minimalne ciśnienie pracy dla większości silników spalinowych to 0,6-1 bar. Różnica w smarowaniu między ciśnieniem 2 bary a 6 jest znikoma żeby nie powiedzieć że żadna bo za smarowanie układu odpowiada przedewszystkim olej a nie jego ciśnienie.
Nie wiem jakie mają być ciśnienia ale już widać że mało. Dobra wiadomość jest taka, że silnik mimo wszystko miał jakieś tam smarowanie i jest szansa że nie ucierpiał. Tym niemniej do mechanika jedź na lawecie. Zła, że masz usterkę, najprawdopodobniej układu smarowania (skrajne zużycie silnika w takim stopniu że nie idzie nabić ciśnienia oleju wychodzi...
Z tematów śledzonych na forach zorientowałem się że występują różne rodzaje układów centr. smarowania. Jedne sterowane silnikiem elektr. inne pneumatyką. Kwestia zdiagnozowania systemu i dalej dociekliwość. Przy odrobinie cierpliwości można sobie z tym poradzić. Pozdro!
Lepszy olej nic nie da.Nie chodzi o ciśnienie na tłokach ,bo to inna bajka,ale ciśnienie w układzie smarowania.Wykręcasz czujnik ciśnienia oleju i wkręcasz manometr.Patrzysz czy po nagrzaniu silnika ciśnienie mocno spada. Jeśli nie to czujnik a jeśli spada to silnik do remontu.
układ smarowania układ smarowania silnika naprawa smarowania silnika
bosch agregat prądotwórczy philips ustawić godzina rezystor objętościowy
moduł bluetooth audio ps663 fartuch
Dostęp do gier na konsoli X12 z komputera Dostęp do pamięci wewnętrznej konsoli X12 z komputera