Witam. Kiedy miałem silnik podłączony bez regulatora to ta lampka mi się zapalała jak pisałem. Jak podłączyłem regulator to w połowie pokrętła obrotów lampka świeci cały czas a jak podkręcę więcej to lampka gaśnie i otwiera się zawór. Jak mam za małe obroty to lampka nie zaświeci się pomimo zamkniętego wlotu powietrza. Powstał inny problem bo wstawiłem...
Przy "falowaniu" wolnych obrotów rzeczy do sprawdzenia: - szczelność układu dolotowego, - układ zapłonowy, - czujnik podciśnienia, - układ regulacji wolnych obrotów.
Gryzłem podobny problem w corsie 1.4 16v Ecotec, powodem była zerwana linka prędkościomierza, w liczniku był czujnik impulsowy który jest podobno w jakiś sposób zsynchronizowany z centralką. Na postoju było wszystko ok, jedynie w czasie jazdy gdy naciskalem sprzęglo to auto spadało z obrotów i często gasło, a w sumie musiałeś mieć jakiś problem z tym...
Witam. Szukam schematu urządzenia PD 30 - stabilizatora wolnych obrotów. Mam problem z jego nabyciem - nie jest już dostępny w sprzedaży. Nie interesuje mnie jak go podłączyć. Interesuje mnie własnoręczne wykonanie takiego układu który stabilizował by obroty na LPg w instalacji KEIII Jetronic. Przekopałem Elektrodę GOOGLE- nawet dzwoniłem do producenta...
Te gaźniki nie mają układu wolnych obrotów. Wszystko załatwia uchylenie przepustnicy. I jak regulator odśrodkowy będzie ją całkiem domykać, to silnik ci będzie gasł. Na razie odłącz regulator i postaraj się odpalić silnik i ustawić tak, by nie gasł przy zamkniętej przepustnicy.
OK, dzięki za radę. Może dodam jeszcze trochę więcej historii dotyczącej dotychczasowych prób regulowania instalacji. 1 raz: problem wolne obroty. Działania: regulacja mapy wtrysków, ale bez jeżdżenie samochodem. Wynik: falowanie nie zniknęło ale znacznie się zmniejszyło. Niestety po regulacji spalanie gazu skoczyło do 12 litrów w mieście, w trasie...
1. Jak już wspominałem wielokrotnie elektronik ze mnie żaden 2. czyli moge podpiąć te wentylatory w takim układzie jaki zapodałem wcześniej? 3. jeśli to -5V i -12V na molexie to to samo, to czemu mam opisane tak a nie inaczej Osobiscie zrobilbym na LM, a nie cudowal z podlaczaniem pomiedzy rozne napiecia SaraniS -> w tekim razie proszę Cię bardzo zaprojektuj...
Krokowiec jest od 2.0 i identycznie się zachowuje jak stary. Wymieniłem uszczelkę pod obudową przepustnicy, uszczelkę pokrywy krokowca, sprawdziłem regulator ciśnienia paliwa i rurkę, sprawdziłem EGR ( domyka). Dzisiaj obejrzę układ wspomagania hamulca. Tylko obroty wzrastaja jak się nagrzeje jakby to było zaprogramowane. Po zapaleniu ciepłego też zauważyłem,...
Hmmm... niestety żadnego czujnika tam nie znalazłem, a i już wiadomo, że nie w tym leży problem... (choć kto wie... 8=O ) Wtorek nastał! Peugeot z samego rana trafił do serwisu... koło 17 dzwoni pan i informuje, że wszystko sprawdzili, osprzęt jest sprawny, na 100% jest uszkodzony sterownik silnika... koszt diagnostyki to 40zł (po znajomości) natomiast...
Z tym ładowaniem to chyba przesada. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić szczelność w układzie dolotowym, przepustnice czy się nie zacina, a następnie układ regulacji wolnych obrotów
Tylko podłączenie do czytnika da pewną odpowiedź. Jeśli jest to instalacja gazowa drugiej generacji to powodem wolnego schodzenia obrotów jest usterka układu benzynowego. Nadmiar gazu ale tylko wolnego schodzenia na gazie.
Audi 80 b4 2.0 115km +lpg Witam wszystkich użytkowników tej strony i proszę o ewentualną pomoc lub radę. Mianowicie mam audi 80 B4 2.0 115km, gdy założyłem gaz zaczęły się problemy z pracą silnika głownie z obrotami, występowały tzw. falujące obroty, z czasem to i na benzynie zaczął źle chodzić nie równie obroty raz wyższe raz niższe po kilku konsultacjach...
Witam ostatnio borykam się z problemem w moim MK2 GTI 1988 rok silnik to 1,8 PF + LPG jest to silnik na wielopunktowym wtrysku Po odpaleniu auta na zimnym silniku auto wchodzi na wysokie obroty ok 2 tyś. i nie schodzi niżej wraz z rozgrzaniem jest tak samo na gazie jak i na benzynie , jeździ się ciężko bo ciągle mam wysokie obroty . Niekiedy jest tak...
Wszystko fajnie ale zostaje kwesta 2 potencjometrów (trzeci do regulacji czasu "działania") .. a chce zachować z rysunku obudowe i jeden potecjometr... Zastanawiam sie nad zastosowaniem np. Attiny 2313 działało by to tak ze: 1. potencjometr sztuk 1 2. przełącznik: tryb A i tryb B (tryb A od od 60 do 120 sekund, B to samo dzielone przez 2 czyli od 30...
Co może być przyczyną pojedynczego dłuższego szarpnięcia między 800 a 1000 obrotów na biegu 3, 4 lub 5 przy dodaniu gazu? Test miał niby sprawdzić czy układ zapłonowy jest ok. Obroty nie rosną przy szarpnięciu. Nie za każdym razem auto szarpie przy tym teście. Sprawdzałem na vagu wypadanie zapłonu i na wszystkich cylindrach mam 0. Świece mają ok 5k...
Witam! Mam problem z kombajnem 620 , motowidła obracaj się wolno. Hydraulik uszczelniał mi pompę i stwierdził że jest ok. Teraz nie wiem za co się zabrać aby je przyspieszyć. Czy może silnik hydrauliczny jest uszkodzony? Jak najlepiej zabrać się za sprawdzenie tego układu? Układ składa się z małej pompy i silnika hydraulicznego który napędza motowidła.
Auto doprowadzone , oring na pływaku w baku założony dodatkowo wymieniony filtr paliwa i nadal lipa.. samochód jak zgaśnie odpala ale chwile kręci tak samo z rana zrobi z 6/ 7 obrotów zanim odpali . Jakieś dalsze podpowiedzi ? Auto : Opel meriva A 2004r 1.7 CDTI 74kw Rapa paliwa /Ciśnienie w układzie na wolnych obrotach 25 Mpa po dodaniu gazu dochodzi...
Wolne obroty na gazie spróbuj podregulować na parowniku. Jak się dławi po naciśnięciu na pedał gazu to typowy objaw ubogiej mieszanki - za mało gazu jest dozowane. Sprawdź czy nie masz jakichś nieszczelności w układzie dolotowym
Potwierdzę to, co mówił przedmówca. Ubiłeś układ kontroli i regulacji obrotów przez totalnie idiotyczne podłączenie. Do sprawdzenia podłącza się WYŁĄCZNIE zasilanie +12V, czyli czerwony i czarny. Pozostałe przewody pozostawia się wolne, bo nie służą do zasilania.
Próbowałeś czyścić przepustnice? Zbyt duża ilość syfu na niej, wprowadza sporą histerezę do układu regulacji wolnych obrotów, możesz tam właśnie mieć problem.
Witam! Dzisiaj na zajęciach dostałem zadanie sprawdzenia pracy kolegów i naprawy błędów, które popełnili. Prześledziłem niniejszy schemat i plątaninę przewodów; po wielu próbach naprawiłem wszystkie błędy jakie dostrzegłem aż nadszedł czas podłączenia silnika do układu. Wszystkie styczniki reagowały identycznie jak było opisane pod schematem i teoretycznie...
Mam takie same objawy, z stalych obrotow okolo 850 ostatnio spadly one do okolo 600 ktore czesto podczas schodzenia z wyzszych obrotow w pierwszej fazie spadaja nieomal do wyganiecia silnika (zapala sie kontrolka ladowania lekko) nastepnie silnik stabilizuje sie na 600 obrotow ale np dobicie kierownica do skrajnego polozenia spowoduje zgasniecie silnika...
Cześć Sprawdź po kolei Zasilanie gaźnika w paliwo- proponuje założyć lub wymienić filtr paliwa w drodze ze zbiornika do pompy paliwa Założyć zastępczo igelitowy przewód/ przezroczysty łączący wyjście z pompy do zasilania gaźnika jeśli będą widoczne w paliwie pęcherze powietrza to znaczy ze jest problem z wydajnością pompy i nie jest to wina gaźnika,...
Witam wszystkich forumowiczów Sprawa dotyczy Hyundaia H100 z silnikiem 2.5 D wolnossącym D4BA. Jakiś czas temu pojawił się wyciek paliwa z górnej części pompy paliwa (w miejscu osi obrotu regulatora gazu). Aby dostać się do uszczelnienia osi obrotu (to ta oś obrotu, do której przymocowana jest linka gazu) musiałem zdjąć pokrywę pompy. Tutaj zdjęcie,...
Minimalne ciśnienie w pompie na wolnych obrotach musisz mieć powyżej 0,5 bara. Sam zawór przelewowy nie pomoże jeśli go wymieniałeś, on utrzymuje to minimalne ciśnienie. Masz zaworki zwrotne w pompie zasilającej. Odpływ paliwa to albo właśnie te zaworki albo nieszczelny układ. Kolega zwrócił mi uwagę, że dałem D z tym ciśnieniem. Oczywiście, że tak....
Sprowadź czy nie masz problemu: - czujnikami położenia walków - czy regelacja biegu jałowego jest prawidłowa - ewent stan układu podawania paliwa (cienienie na niskich obr /wyższych obr), jesli tak to możliwy jest problem z pompa iz podaje ona niewłaściwa mieszankę stechiometryczna do ilości obrotów, silnik prze t wchodzi na wyższe obroty. Nie jest...
To mam podnieść iglice jak dobrze zrozumiałem. prosze o odpowiedz Ustawienie iglicy nie wpływa na skład mieszanki wolnych obrotów. Trzeba sprawdzić drożność dysz i ustawienie śrub regulacyjnych oraz szczelność układu.
Witajcie, chciałem zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych kolegów bo sam już nie mam pomysłu. Postaram się skondensować to do minimum. Pacjent M156, około 187tkm nalotu. 2008. W moim posiadaniu od dwóch miesięcy. Po zakupie auto jeździło bardzo dobrze. Zdecydowałem się na wymianę chłodnicy wody (była już wizualnie zmęczona) oraz wszystkich doprowadzających...
Witam Nie denerwuj sie kolego Czubekxx. Właściciele Lanosów maja różne doświadczenia ze swoimi "Wozami" w aspekcie regulacji, czy też stabilizacji wolnych obrotów. Sam mam Lanosa i coś o tym wiem. Jeśli jeszcze nie byłeś u "Mechanika" i nadal walczysz, to posłuchaj: 1. w moim Lanosie nie było wolnych obrotów. 2. czyszczę silnik krokowy, kanały dolotowe...
Wydech to właśnie chyba nie bardzo szczelny, spawany, wymienione złącze elastyczne ale mimo dalej "pierdzi" trochę na wolnych. Czy układu wydechowego może być to wina? z miesiąc tak jeżdżę i ogólnie to przeszkadza ale dziś zgasł mi na światłach ;/ po zrobieniu jakiś 50 km z przerwami.
Witam, Problem w zasadzie jak w temacie, tylko bardziej złożony. Auto przyjechało na uszczelkę głowicy, co2 w chłodziwie. Poza zapowietrzajżcym się układem i spalinami w układzie chłodzenia wszystko w najlepszym porządku, wolne stabilne, moc w porządku. Po złożeniu silnika nie ma wolnych obrotów, na wciśniętym gazie pracuje, po odpuszczeniu pedału gaśnie....
Silnik 1AZ-FE Objawy: W czasie gdy samochód jest w ruchu i w momencie gdy silnik po obciążeniu (na. zwalnianie przed światłami) ma zejść do wolnych obrotów schodzi znacznie poniżej nich (w granice 500 obr/min). Następnie wychodzi na około 1200 obrotów i dopiero stabilizuje się na właściwym poziomie ~750 obrotów. Tak dzieje się najczęściej. Sporadycznie...
Znasz zasadę działania gaźnika czy się dopiero uczysz? Dodano po 1 "Regulacje te będą dotyczyły jedynie silników seryjnych. Jeżeli jednak wymieniono układ wydechowy, lub dokonano zmian w filtrze powietrza, wówczas konieczne będą bardziej dogłębne regulacje, które lepiej zlecić komuś doświadczonemu, gdyż same porady na niewiele się zdadzą. Mamy więc...
Silniki zwarte czyli najprawdopodobniej Twój, mają dwa w zasadzie niezależne uzwojenia ( do czasu usterki -zwarcia ) mogą "wirować" prawie normalnie przy uszkodzonym uzwojeniu "wolnych " obrotów. Należy poza układem pralki podłączyć silnik do prądu i zmierzyć prądy pobierane w obu kierunkach " wolne" i podczas pracy uzwojenia szybkich obrotów. Prądy...
TEA3718 - do 1.5A No ale mostek na bipolarnych. Poza tym nie tylko TME istnieje. Sterowanie pełnokrokowe nie jest "słabsze" przy wolnych obrotach. W scalonych sterownikach chodzi o szybkość narastania prądu przy dużych obrotach. Cały problem w tym że silniki krokowe są zasilane z niskich napięć i ciągną duże prądy a tradycyjne zasilacze o takich parametrach...
Cześć, Niedawno kupiłem Uno 1.0i.e. z instalacją gazową drugiej generacji "Stefanelli Telgas 5000". Po pierwsze autko nie jeździ na benzynie. Wtryskiwacz nie podaje paliwa podczas kręcenia, pompa działa, bo jest ciśnienie w układzie. Na LPG odpala, ale wymagało to wymiany centralki na centralkę z pierwszej generacji (oryginalna nie miała pozycji "Tylko...
Dobra, na początek "obmacaj" przewody gumowe odmy i samą odmę - silnik ma wrażliwy układ regulacji wolnych obrotów, nie lubi fałszywego powietrza - stąd strzały i możliwe wariacje biegu jałowego, a także szczelność i pewność osadzenia przewodów gumowych zaworu IACV - zawór brzęczy na włączonym zapłonie? Dalej, dla celów diagnostyki usuń attuator - wklej...
Jeżeli wszystkie elementy układu zapłonowego są sprawne, to czemu iskra jest słaba??? Chyba jakaś sprzeczność nie sądzisz.? Jak sprawdzałeś iskrę. Opisz. Zdejm magneto i podstawę iskrownika. Sprawdź a najlepiej wymień simmering na wale. Musi być TWARDY, ale elastyczny. Sprawdź, a najlepiej zrób nową, masę silnika. Kabel-oczko pod wkręt pokrywy sprzęgła...
Mam problem z wolnymi obrotami w Fiacie Cinquecento a mianowicie jak odpalam auto to muszę trzymać nogę na gazie bo inaczej auto zgaśnie bo niema wolnych obrotów.Na pewno nie jest to wina układu wtryskowego bo jest wymieniony na nowy razem ze wszystkimi czujnikami i silniczkiem krokowym znajdującym się w nim.Został zmieniony też czujnik ciśnienia bezwzględnego...
Witam. Na podstawie opisu kol. Marek_Pe , stosując krańcówki kol. bartek_p i przekaźniki np. takie: albo takie: można zrealizować układ wg. rysunku: Wolnymi stykami przekaźnika zwiera się piny do zmiany obrotów silnika. Po włączeniu wyłącznika W układ powinien startować od razu.
Witam, w originale są to najbardziej rozbudowane skuterki jak to było możliwe , daje to dobre oszczędności w paliwie, większość magików nie radzi sobie w tak zaawansowana technika w jednośladzie wiec najprościej przerobić na gaźnik gdzie pan Wacek z kleszczami i śrubokrętem zrobi by paliło 5L i jeździło. Fotki przedstawiają wnętrze ECU, najczęściej...
Witam, Proszę o wyrozumiałość za niefachowe słownictwo i ogólną niewiedzę. Jestem 'szczęśliwym' posiadaczem Skody Fabii 1.4 MPi z 2001 roku z instalacją LPG Silnik 'czeski', 1.4 MPi 68KM 4-cylindrowy 8-zaworowy AME. Instalacja była montowana w Elpigazie w Koszalinie, samochód kupiłem już z instalacją. Z tego co mi się wydaję jest to już sekwencja (nie...
Witam. Postanowiłem stworzyć swój komputer pokładowy do auta daewoo lanos. Komputer oparty jest na atmega64, cel jaki chce osiągnąć to wyświetlanie na LCD prędkości, drogi, spalania średniego/chwilowego oraz obrotów silnika. Napotkałem się na pewien problem otóż jak podłączyć upc pod komputer tego samochodu by zliczać bez problemu impulsy (dane z auta)...
zbiornik z pompą kupiłem bo stara się stopiła, jej siatkowy filtr był porwany. widziałem jak jeździł polonez z tą "nową" pompą. nie było więc potrzeby mierzenia ciśnienia paliwa. czujnik temperatury nie wskazywał nic, na zimno i na gorąco. stary potencjometr nie pokazywał nic. sonda nie pokazywała nic. pasek i koła wymieniłem bo nic nie wiedziałem o...
dzięki banmar_2005 za fachową odpowiedz. Z tą regulacją obrotów chodziło mi właśnie o to by w początkowej fazie głowica się tak szybko nie kręciła co myślę że by przyśpieszyło szybsze się jej rozgrzanie. Myślę że ten rezystor rozwiązał by problem, muszę z tym poeksperymentować. Konstruktor maszyny mówił żeby dysza była tak mnie więcej w odległości...
Opcja z wężykiem będzie dobrym rozwiązaniem, przynajmniej będzie można wyeliminować bądź potwierdzić dostawanie się powietrza do układu paliwowego. Ewentualnie powietrze może się też gdzieś przedostawać w układzie powrotu paliwa.
Piszę z telefonu i nie mam jak obejrzeć filmu więc zapytam-jeśli odpalisz, ma już swoją temperaturę to trzyma żądane obroty na postoju bez zmian obciążenia? Pokręć kierownicą, włącz wszystkie światła naraza (mijania, drogowe, przeciwgilne), obroty powinny opaść i się podnieść w ciągu ok sekundy, dokładna stabilizacja do żądanych, takich jak mają być...
Witam, Posiadam Aprilie Leonardo 150 z 1997r, mój problem to problem z wolnymi obrotami oraz z wchodzeniem na wyższe obroty. Skuter odpala bez problemu pochodzi kilka sekund (10-20) i gaśnie. Jak odpali to przez chwile nawet na obroty wejdzie ale jak puszcze manetkę to gaśnie. Rzeczy które zrobiłem: Wymieniona świeca na nową zgodnie z serwisówka. Gaźnik...
Witam mam problem z Partnerem 1,6hdi 2011r 92km. Samochód w losowych sytuacjach traci moc na chwilę a nawet potrafi zgasnąć. Czasami jest to co 10 km a czasmi co 150km. Po podłączeniu pod komputer pokazuje się błąd p0087 oznaczający za niskie cisnienie paliwa i czasami drugi błąd oznaczający duże nieszczelnosci w układnie paliwowym. Dodam że silnik...
Dziękuję decybel91. Sprawdziłem podciśnienie w całym układzie. Jest bardzo dobre. Natomiast zrobiłem taką próbę zasilania paliwem, a mianowicie przy pracującym silniku na wolnych obrotach pompowałem paliwo tą gruszką która jest na wejściu do filtra paliwa. Okazało się, że wtedy obroty są stabilne, pokazują na podłączonym SDPROG cały czas 860- 862 obroty....
mam silnik 2e jak Kolega słusznie wywnioskował. Na zimnym silniku schodzi bez stopniowo płynnie.Na ciepłym na 3 stopnie . Układ dolotowy zimnego powietrza jest zaslepiony a rura ciepłego powietrza jest zdjęta z kolektora wydechowego.Podobno tak ma byc przy gazie tak Mi zrobili jak montowali gaz. Jak kiedyś odblokowałem układ dolotu zimnego powietrza...
Najczęściej jest to zabrudzona dysza wolnych obrotów. Trzeba ją wykręcić i przeczyścić otworek np zaostrzoną zapałką i po kłopocie. Dwie minuty roboty. Dopiero jak to nie pomoże to czyszczenie całego gażnika i sprawdzanie układu zapłonowego.
Witam. Układ chłodzenia nie był zapowietrzony. Sterowanie ilością powietrza odbywa się tutaj poprzez zawór obejściowy i rezystancja tego zaworu (silniczka) jest inna niż podają tablice dot. tego typu silnika. Trochę posiedziałem przy tym i nie mogę ustawić niższych obrotów poprzez regulację dyszą powietrzną wolnych obrotów. Prawdopodobnie tu jest przyczyna...
Wygląda na - za bogatą mieszankę. Jak są brudne filtry to tak jest. A może masz jakiś wężyk nadpęknięty i łapie lewe powietrze. Wszystko może być - i na pewno jest winą instalacji gazowej - coś rozszczelniło cały układ. Miałem tak przy poprzedniej Audi - zbyt brutalnie zakładali gaz... Pzdr.
Teoretycznie może być też wytarta ścieąka ale ... osobiście raczej nie obstawiałbym na to. Temat złej masy jak wcześniej zostało to zasugerowane jest dosyć prawdopodobne bo to wówczas tłumaczyłoby wahanie się wartości sygnału z TPS-u. Falowanie na wolnych obrotach raczej głównie bierze się z chęci "nadążenia" układu ECU-silnik do ustabilizowania tych...
SebaA3: jeśli wykazało Ci sondę to ją po prostu wymień.Bez tego nie będzie silnik poprawnie pracował.To objawia się dopiero po nagrzaniu silnika, wtedy gdy komputer przejdzie w tryb sprzężenia pętli zamkniętej, czyli odczyt z sond, i czujników, bo gdy jest zimny pracuje w pętli otwartej i nastawy bierze z pamięci oraz niektórych czujników.Katalizator...
Pływające obroty w tych silnikach są spowodowane spalonym uzwojeniem zaworu wolnych obrotów. nie pamiętam dokładnie wartości ale jest to mw tak pin 1a2 oraz 2a3 ok 60Ohm; 1 a 3 ok 120 Ohm pin 4a5 oraz 5 a 6 ok 60 ohm 4 a 6 ok 120 Ohm nie pamiętam czy wartość jest na pewno dobra ale jeżeli między wskazanymi pinami wyjdzie przerwa w obwodzie oznacza to...
Witam. Zrobiłem regulator obrotów do silnika prądu stałego 450W, który będzie użyty do elektrycznego roweru i mam problem z grzaniem się MOSFETów. Generatorem o zmiennym wypełnieniu jest układ 555, który steruje dziesięcioma IRF1405. Sterowanie odbywa się za pośrednictwem driverów TC427. Gdzieś wyczytałem, że sam 555 nie dałby rady wysterować na raz...
Hmm, nie jestem specem, ale to chyba nie może pracować na wolnych obrotach, typu 4-6RPM?
Falujące obroty mogą być przyczyną niesprawnej sondy lambda, niesprawnego potencjometru klapy spiętrzającej wadliwego działania regulatora wolnych obrotów. Ja proponuję sprawdzić wszystkie gumowe rurki z układu dolotowego i gumową podłogę pod przepustnicą.W KE jetronicu nie może być lewego powietrza bo to zakłóca pracę silnika. Za akumulatorem jest...
Spróbuje jeszcze raz przeglądnąć gaźnik. Tylko nie wiem jak wymontować śrubę od składu mieszanki. Ma tylko 1/4 obrotu. Myślę że to układ wolnych obrotów jest przytkany. Bo jak przełączam na wolne obroty silnik gaśnie od razu, a na wysokich gdy delikatnie załączę ssanie to obroty są stabilne bez falowania.
Jest taki problem w aucie potencjalnej teściowej. Była u mechanika bo wykopcił jej cały układ chłodzenia i przy okazji napomniał jej że trzeba wymienić MAP sensor bo nie trzyma wolnych obrotów. Zanim zdecydowała dać się skroić jak za zboże zbadałem sprawę, czyli zmierzyłem woltomierzem Map sensor zasysając rurkę ustami, i okazało się ze wszystko jest...
Czyli komparator z histerezą. Albo cztery kanały ADC i programowo ustawione progi- to będzie taki komparator z histerezą albo dyskryminator okienkowy- to już programowo da się zrobić. Jak tak- to ze względu na zasilanie- LM324. Poczwórny wzmacniacz operacyjny pracujący przy zasilaniu niesymetrycznym 5V. Na wyjsciu pracuje od 0V(przy pewnych subtelnościach)....
Witam Owo gubienie się prądu jest powodem powodem włączenia świateł (obciążenia układu elektrycznego) spadania wolnych obrotów. Po 'jakimś' czasie obroty powrócą, ale zawsze najpierw spadają. Pozdrawiam. Andrzej.
Objawy są następujące: samochód odpala bez zarzutu następnie w nieregularnych odstępach czasu (2-30minut) gaśnie na wolnych obrotach po czym daje się bez problemu ponownie uruchomić. Gdy samochód jest rozgrzany dodanie gazu ponad połowę skutkuje zadławieniem, często strzałem w dolot oraz bardzo niechętnym zwiększaniem obrotów. Zostały wymienione elementy...
Witam, problem polega na tym że po załączeniu prania silnik pracuje lewo-prawo na podwyższonych obrotach podobnych do wirowania. Brak wolnych obrotów. Przypuszczam że za sterowanie silnika odpowiada płytka el. zamocowana u góry obok programatora. Proszę o radę jak można sprawdzić ten układ i czy możliwa jest naprawa.
A sprawdziłeś ten siłownik czy nie przecieka miedzy lewą a prawą stroną? Fordy mają tendencje do sciągania na jedną strone przy włączonym przednim napędzie . To samo dzieje sie po wyłączeniu przodu? Serwisówka nic nie mówi o kalibracji zaworków.Czekoś takiego tam nie ma.Mówi tylko o regulacji cisnienia w układzie. Jak jest za małe traktor tez ma tendencje...
Silnik bardzo dobry , wtrysk mechaniczny też dobry na tamte czasy , tylko jego regulacja. Powtarzam jeszcze raz , reguluj ten układ na benzynie. Jest to trudne lecz możliwe. Pomierz jakie jest napięcie na elektrozaworze wolnych obrotów. Następnie wypnij wtyczkę z potencjometru klapy spiętrzającej - oczywiście w czasie pracy silnika na BENZYNIE. Czytając...
Samochód do początku marca pracował w takim stanie jak w powyższym opisie. Zachowanie przypominało opis w tym temacie: Przed włączeniem na luz przełączałem na benzynę, a na gaz na trzecim biegu przy dłuższej jeździe i dało się jeździć. Jednak uszkodziło się sprzęgło. Zwiększający się poślizg sprzęgła ułatwiał jazdę, dało się ruszyć na gazie, gdyż silnik...
To pozostaje sprawdzić wentylator chłodnicy bo może chodzić ale na wolnym biegu i nie schładzać odpowiednio chłodnicy. A co do pompy wody to ja bym ją wyciągnął i sprawdził czy się wiatraczek na ośce nie ukręcił bo często też się tak dzieje że wygląda okej ale wirnik ma leki luz na ośce i przy większych obrotach zaczyna się ślizgać po ośce co sprawia...
Rozumiem , że instalacja II gen. Nie wykonalne, skąd weźmiesz gaz w tym układzie.
Witam Od pół roku montuję i modyfikuję wielozadaniowy układ do samochodu osobowego, oparty o Atmega8 (program Bascom). Funkcje: -pomiar temperatury i ciśnienia oleju -pomiar składu mieszanki -pomiar temperatury cieczy chłodzącej -odczyt zerowego położenia przepustnicy -pomiar prędkości obrotowej silnika (pomiar czasu między impulsami zapłonowymi) -regulacja...
Proponował bym wycinanie całych okresów czyli regulacja grupowa. Wymieniłem jakiś czas temu sterownik pieca u siebie, który miał regulację fazową - porażka - silnik praktycznie nie miał wolnych obrotów, tzn. miał ale nie tak jak bym chciał. Był to oryginalny sterownik zamontowany przez producenta pieca, a więc chyba producent wiedział co wstawia do...
Witam Zakupiłem astrę H w kombi 1.7 cdti 101 KM 2005 rok. Siedzę już dwa tygodnie wieczorami i nie mogę dojść o co chodzi Mam następujący problem: Auto ciężko odpala, to znaczy trzeba długo kręcić tak około z 10 sekund. Jak jest zimno i świece grzeją trochę szybciej odpala. Jak silnik ciepły i po krótkim postoju, to po dwóch przekręceniach wału chodzi....
Witam. Obroty wahają się między 500-600 ( powinno być być 720-880 w automacie ), do tej pory wymieniłem przepustnicę, silnik krokowy, oraz przepływomierz. Nie wiem czy to ma wpływ ale na przepływomierzu nie działa regulacja wolnych obrotów. Sprawdziłem przewody podciśnieniowe, szczelność układu dolotowego i nadal bez zmian zarówno na benzynie jak i...
kapelan, no to na prawdę super. leonsocio, raczej i jedno i drugie, posiadam chłodzenie cieczą procesora i karty graficznej, a temperatura tych dwóch elementów jest uzależniona tylko od temperatury cieczy. Temperatura cieczy waha się w granicach max 15-20* względem otoczenia i chciałbym by wentylatory przyspieszały wraz ze wzrostem temperatury cieczy....
Sprawdź ciśnienie paliwa, przepustnice a przede wszystkim szczelność pod ciśnień i układ dolotowy od filtra powietrza do kolektora ssącego lubi też szwankować regulator wolnych obrotów.
Takie szarpanie może być też objawem usterki w układzie zasilania paliwem lub zapłonowym, co pasuje jako pogłębienie usterki która początkowo powodowała falowanie wolnych obrotów.
Witam. Zmontowałem takie coś: i działa tylko że mi zależy na wolnych obrotach tak do 50% i teraz mam pytanie obniżając napięcie zasilania o połowę to będzie działać tak jak chce?
Witam wszystkich. Od miesiąca borykam się z problemem podwyższonych i falujących obrotów w mojej Megance, ale od początku. Samochód to Renault Megane Classic 98r 1.6 8v + gaz Brc Just II generacji. Problem powstał podczas jazdy. Zaświecił się zygzak i zaraz obroty podwyższyły się na 1500. Po przejechaniu jakiś 5 km zatrzymałem się zgasiłem samochód...
" czy osuszacz jest z dwoma filtrami ,.." A my mamy to wiedzieć? :) Eliminuj po kolei. Odłącz przyczepę, zaciągnij postojowy w aucie, spuść powietrze w poduszkach i zostaw włączonego pilota. Niech chodzi na wolnych obrotach. Jak nabije to masz wskazówkę gdzie szukać. Włączając po kolei odbiorniki będziesz widział kiedy zacznie ubywać szybciej niż normalnie....
Ten silnik ma mieć stan 15.8 litra. Przy wymianie wlewasz minimum 15 litrów. Reszta to stary olej zostający w układzie. Skąd wziąłeś te 13 litrów??? Wyjmij ponownie filtr oleju i sprawdź czy przy wymianie nie został zniszczony zawór odpływowy z filtra. Jeśli po zalaniu 15 litrów masz na miarce nadmierny stan to na bank ten zaworek jest rozwalony. W...
Witam. Mam problem z falującymi obrotami na wolnych obrotach po właczeniu klimatyzacji. Normalne 780. Po włączeniu 1050-1150 i tak cały czas. Nasilają się w miarę wzrostu temperatury silnika. Wręcz silnik skacze. Po wyłączeniu klimy wraca do normy. Ciśnienia na zaworach w trakcie usterki 15-16 i 2-2,5. Dziwne jest to że sprężarka cały czas pracuje sprzęgło...
Witam. "Szukaj" nie pomogło, więc zapytam. Nubira 1,6/16V SX, 98r, bez gazu. Od jakiegoś czasu, stopniowo, autem szarpało na zimnym silniku. Ostatnio problem nasilił się i doszedł nowy, mianowicie na ciepłym silniku ciężko odpala. Co zrobiłem: - nowy akumulator, - nowe przewody wn, cewka i świece, - sprawny grzybek EGR, obecnie zaślepiony blachą, wężyk...
Witam, mam problem z odpowietrzeniem układu chłodniczego. Ostatnio rozpuścił mi się wąż od chłodniczki oleju, (kapnął na niego olej). Od tamtej pory mam problemy z układem chłodzenia. Po wymianie węża, wszystko było okay, ogrzewanie było auto się nie grzało. kilka dni później (około 1200km) Auto nagle zaczeło pokazywać mi 110/120 stopni. Jednak wiem,...
Dzień dobry Pytałem na forum passata ale nikt nie odpowiedział, może tu znajdzie się jakiś spec co mi pomoże. Samochód to passat b4 1.6 aek. Problem występuje tylko na benzynie, na gazie wszystko chodzi jak trzeba. Na wolnych obrotach obroty falują. W zasadzie na wyższych obrotach też to czuć jak się jedzie ze stałą prędkością jakby tak minimalnie przerywał....
Witam niedawno miałem problem z Deutz Agrotron 6.30tt model silnika 1013 e. Ciągnik ciężko odpalał i nie miał wolnych obrotów. Poszła generalka układu wtryskowego: Nowy zaworek zwrotny na przewodzie zasilającym Nowa pompka paliwa (ta z kołem pasowym na pasek) Nowy zaworek ciśnieniowy na listwie z pompami paliwa Regeneracja 6ściu pomp wtryskowych regeneracja...
W międzyczasie pojawił się u mnie nowy objaw. Słychać jak silnik ssie lewe powietrze. Obroty zaczęły szaleć. Udało mi się znaleźć w dolocie za przepływomierzem dziurę. We wtorek oddaję do mechanika i będzie wymieniał tą część układu. Teraz przypuszczam, że otwór mógł być już wcześniej a wibracje silnika go powoli powiększały. Napiszę po wymianie czy...
Błędów brak. Kompresja, równa i wysoka 15,7. Iskra i paliwo jest.Niepokoi wysokie podciśnienie 660mb. Rozrząd 3 krotnie ustawiany. Jeśli odpali nie utrzymuje wolnych obrotów. Każde ruszenie pedału gazu dusi silnik. Czasem uda się utrzymać koło 2000 obrotów ale każde ruszenie pedałem dławi silnik. Układ krokowiec, linka. Macie jakieś rady?
Silnik 139FMB, a właściwie to już 147FMB. Jest problem z dość niestabilnymi wolnymi obrotami. Wydaje mi się że to wina ogólnie niskiej jakości tych gaźników. Regulacja wolnych obrotów, poza regulacją ilości paliwa (mieszanka) polega na regulacji położenia spoczynkowego przepustnicy. I tu chyba jest problem - przy poruszaniu manetką za każdym razem przepustnica...
Proponuję też sprawdzić akumulator podciśnienia (taki zbiornik podłączony do układu podciśnienia ) Niweluje on nagłe wahania w układzie. przeprowadzić test : -Silnik pracuje na wolnych obrotach -podłączony manometr podciśnienia do całego układu -pompujemy hamulcem i obserwujemy manometr Spadki podciśnienia po wyżej 300 miliBar to właśnie niesprawny...
Jeżeli chodzi o cięcie drewna opałowego to z mojego doświadczenia im tarcza większa tym lepsza, oczywiście w granicach rozsądku 60-100cm. Jak to zwykle bywa kiedyś przyjdzie przeciąć klocek o średnicy 60 cm i nie będzie jak z mniejszą tarczą. Do silnika 4kW to ja bym dał tarczę 60-70cm. Silnik 1440 obrotów. Koła pasowe na silniku około 12cm, na tarczy...
Szukałbym przyczyny w układzie zasilania silnika w mieszankę paliwową. Kolega powinien dobrze obejrzeć gaźnik i to również od środka. Możliwe, że wystarczy regulacja wolnych obrotów.
A od kiedy się to zaczęło. Czy samochód odpala dobrze? Objaw falowanie jest tylko a zimnym silniku czy na ciepłym też? Jeżeli jest możliwość podmienienie zaworu regulujący ciśnienie. wraz z innym czujnikiem ciśnienie. kiedyś miałem przypadek ze czujnik oszukiwał o 100 bar więcej niż było rzeczywiście i zawór próbując się domykać w końcu sie uszkodził...
Witam, dymienie na czarno brak mocy, na początek sprawdził bym układ dolotowy powietrza, coś mi się obiło o uszy, że te silniki maja częsty problem z nie szczelnością tego układu. Witam,nic z tych rzeczy.Układ paliwowy na pewno,moc ma,jedzie normalnie tylko na wolnych obrotach głupieje i co jakiś czas słychać takie stukanie,jakby kołkiem o pień drzewa...
Cześć wszystkim, mam problem z układem CDI który zakupiłem ostatnio do Rometa Ogara 200 z silnikiem Jawy 50. Wszystko wydawało się działać prawidłowo, zapala bez problemu, potrzebna drobna kosmetyka przy regulacji w kwestii gazu, ale nie w tym problem. Po podłączeniu całej instalacji mam problem z napięciem w układzie, silnik Jawa 50 odpala bez problemu...
Klapa gasząca chodzi prawidłowo. Podczas regeneracji wymuszonej na postoju zawartość sadzy przy temperaturze spalin 200-300 stopni spada, a wraz ze wzrostem temperatury spalin zaczyna rosnąć. Wczoraj z 5 g spadło do 3,5 g, a potem urosło do 10 g i tak już zostało. Regeneracja w tym silniku zaczyna od temperatury spalin 240 stopni i powoli idzie w górę...
Witam lepiej zrobić tak że każda grzałka ma wejście i wyjście przez ściane pieca poprzez przepusty ceramiczne .Z tyłu pieca możesz łączyć je w różne konfiguracje np: gwiazda trójkąt lub jeszcze do tego regulator na tyrystorach . W celu dokładniejszego rozkładu temperatury możesz zamocować propelę czyli mieszarke atmosfery w komorze grzejnej. przy większych...
Zeskanowałem schemacik prostego ale sprawdzonego regulatora prędkości na NE544. Z góry przepraszam za marną jakość ale mam nadzieje, że jest czytelny. Tranzystory w mostku: BD139/140 lub mocniejsze- w zależności od silnika. Rezystory 56Ω- 0,5w Pozostałe tranzystory: np. BC547 Kondensatory 1µ: tantalowe Silnik/ silniki mogą być zasilane oddzielnym...
Lewe powietrze musi dostawać się poniżej przepustnicy. Nie ma tam za wiele możliwości. Praktycznie jedna uszczelka pomiędzy przepustnicą i kanałem dolotowym na głowicy. Miałem już kilka przypadków, że po kilku latach następowało jej rozmiękczenie przez paliwo i zaczynała puszczać lewe powietrze. Jest to dość popularna usterka w modelach w których zakładany...