Układ regulacji wolnych obrotów tz zawór obejściowy sprawdz czy wogóle go podpiełeś. Czy jest szczelne połączenie a nastawnikiem czasami podwija się rura i dowidzenia brak wolnych. Musi być wszystko szczelne
Spróbuje jeszcze raz przeglądnąć gaźnik. Tylko nie wiem jak wymontować śrubę od składu mieszanki. Ma tylko 1/4 obrotu. Myślę że to układ wolnych obrotów jest przytkany. Bo jak przełączam na wolne obroty silnik gaśnie od razu, a na wysokich gdy delikatnie załączę ssanie to obroty są stabilne bez falowania. Dokładnie tak samo jest w mojej kosiarce. Muszę...
U mnie w podobnym silniku 110ccm mieściło się ok. 0,7l oleju. Regulacja składu mieszanki (dopuszczanie dodatkowego powietrza) śruba 2 na dolocie gaźnika. Śrubka 3 podnosi przepustnicę - regulacja wolnych obrotów. Jedynka służy do spuszczania paliwa z komory pływakowej - przydaje się do określenia poziomu paliwa w tej komorze i drożności układu paliwowego....
Rozważ zapowietrzenie układu chłodniczego
Przy "falowaniu" wolnych obrotów rzeczy do sprawdzenia: - szczelność układu dolotowego, - układ zapłonowy, - czujnik podciśnienia, - układ regulacji wolnych obrotów.
Musisz bardzo dokładnie sprawdzić cały układ ssący. Przy wolnych obrotach możesz przytkać rurę od przepływomierza. Auto powinno zgasnąć jeżeli nie to lewe powietrze(tylko ostrożnie). Pewnie nie miałeś zamontowanych antywybuchów. Pasowało by podłączyć np. vaga i sprawdzić przepływomierz oraz pozostałe błędy jakie wyskoczą. Jeszcze jedna bardzo ważna...
Dzięki tzok:D Człowiek uczy się całe życie.
A gdy wkręcam wkręt składu mieszanki to jest więcej paliwa czy powietrza?? To jest mniej mieszanki na wolnych obrotach. Ta śruba reguluje ilość mieszanki w układzie wolnych obrotów i ma wpływ na pracę silnika do prawie 3/4 uchylenia przepustnicy.
Klejenie podstawy nic nie daje, tylko wymiana,. Wyrywa ci paliwo z dyszy głownej na wolnych obrotach bo z jakiegoś powodu ma zaubogo w układzie wolnych obrotów. Np. niedrążna dysza paliwa wolnych obrotów lub zubożone nadmiernie na składzie miesznki.
Te gaźniki nie mają układu wolnych obrotów. Wszystko załatwia uchylenie przepustnicy. I jak regulator odśrodkowy będzie ją całkiem domykać, to silnik ci będzie gasł. Na razie odłącz regulator i postaraj się odpalić silnik i ustawić tak, by nie gasł przy zamkniętej przepustnicy.
Zakladając, że gniazdo iglicy nie jest uszkodzone i iglica szczelnie je zamknęła musi istnieć doplyw paliwa z innego układu niż układ wolnych obrotów. Mamy takie możliwości: układ ssania, główny układ i czasami jest w gardzieli kilka ma łych otworków tzw. układ przejściowy.
Podłączyłem ten układ pod obrotomierz i zadziałał, ale na wolnych obrotach wskazuje 8 tys obrotów.
(at)Motronic opowiedz coś szerzej jaki to sposób ? Czy można jakoś naprawić uszkodzony układ wolnych obrotów w Sagemie ? Komp jest utopiony w żelu, dostęp mocno utrudniony. Miałem kiedyś taki przypadek i jedynie wymiana na Magneti marelli pomogła i nowe cewki.
Prawdopodobnie zatkana jest dysza biegu jałowego lub kanały dopływu paliwa oraz powietrza w układzie wolnych obrotów. Najlepiej wyczyścić i wyregulować gaźnik.
Obroty falują bo sterownik nie może utrzymać wolnych obrotów albo właściwego składu mieszanki na wolnych obrotach. Falowanie dowodzi sprawności układu regulacji wolnych obrotów oraz innej niesprawności w układzie zasilania, mechanicznej lub w układzie zapłonowym. Wyłącz gaz i spróbuj przejechać ze 20-30km na benzynie - czy problem ustąpi?
Tak. W zwiększonym poborze mocy i większych oporach alternatora. Co prawda nie powinny falować, możliwe, że regulator obrotów i napięcia ładowania wpadają w rezonans. Lub coś nie tak z układem wolnych obrotów. Czy dzieje się tak samo, jak instalację obciążysz ogrzewaniem szyby, przewmgielnymi, itd?
Jakie masz te wolne obroty jak trzęsie? Sprawdź szczelność układu ssącego (albo przynajmniej podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach). Jaki tam masz wtrysk? HFM czy PMS?
Nie słyszałem o tym. Zresztą za mały silnik. Natomiat te pomysły typu "filtr stożkowy" to moga robić takie heca. Domex, a jesteś pewien szczelności układu ssacego?
Próbowałeś czyścić przepustnice? Zbyt duża ilość syfu na niej, wprowadza sporą histerezę do układu regulacji wolnych obrotów, możesz tam właśnie mieć problem.
jest tak jak napisałem: mała metalowa śrubka - wolne obroty, plastikowa, większa - wydatek parownika. jak nie wierzysz to sprawdź to sam: jak masz parownik tzw. elektronik to jak włączasz zapłon to przez chwile przy parowniku syczy - to wypływa gaz przez układ obejściowy (wolnych obrotów). zakręć metalową śrubkę (licząc obroty abyś mógł powrócic do...
Silniki zwarte czyli najprawdopodobniej Twój, mają dwa w zasadzie niezależne uzwojenia ( do czasu usterki -zwarcia ) mogą "wirować" prawie normalnie przy uszkodzonym uzwojeniu "wolnych " obrotów. Należy poza układem pralki podłączyć silnik do prądu i zmierzyć prądy pobierane w obu kierunkach " wolne" i podczas pracy uzwojenia szybkich obrotów. Prądy...
Miałem podobnie, na ssaniu jechał bezproblemowo, a po jego wyłączeniu szarpał, gasł (nawet przy rozgrzanym silniku) i trzeba było włączyć ssanie ponownie. Przyczyną był zatkany układ wolnych obrotów. Istotnie dawkuje on paliwo od około 40-50 km/h przy 4 biegu, bo po przekroczeniu tej prędkości silnik jako tako dawał sobie radę bez ssania. Przedmuchałem...
dioda to np. BYW77P (BYW78) sam stosuje właśnie te sprawdzają sie dobrze. przetestowałem na moim układzie: Jeśli zakładam np MBR3045 układ zachowuje sie dziwnie - przy wolnym dodawaniu obrotów nagle staje i rusza na nowo lub są inne dziwne zachowania.
Silniki mercedesa w tych samochodach nie są przystosowane do zasilania gazem. Żaden z producentów nie robi dedykowanych instalacji do tego systemu. Jeżeli ktoś montuje do tego silnika gaz to tylko na własną odpowiedzialność . Strzał do kolektora ssącego w najlepszym razie kończy się spadnięciem przewodu układu wolnych obrotów, ale często skrzywieniu...
Zdjęcie wężyka daje dodatkowe powietrze na wolnych obrotach (przy otwartej przepustnicy taka nieszczelność nie ma większego znaczenia) - nie można tak jeździć. Gdyby problem występował tylko na wolnych obrotach, to można by przypuszczać, że jest problem z układem regulacji wolnych obrotów (zacina się nastawnik).
Jak kopci to raczej sprawdź czy masz pierścienie na tłokach, a gaźnikowi raczej daj spokój. A jeśli dalej się będziesz upierał przy dyszach w gaźniku to jutro poszukam u siebie. Akurat znalazłem Dysze to : dla układu I-go stopnia: dysza główna paliwa 1,25 mm dysza paliwa wolnych obrotów 0,50 mm dla układu II-go stopnia: dysza główna paliwa 1,40 mm dysza...
PDF raczej czysty, bo teraz różnica ciśnień w układzie wydechowym na wolnych obrotach to 5 mg. I 0 gram sadzy i przyrost powolny i niewielki. To że ma przelot po myciu nie znaczy że jest sprawny
Jak kolega porównuje gaźnik od WSK do gaźnika od UNO, to ja wymiękam. Są to całkiem inne i inaczej działające gaźniki, zwróć uwage na to że w WSK i innych masz regulowany wydatek dyszy paliwowej za pomocą iglicy, czego nie masz w dużo precyzyjniej dawkujących dawkę gaźnikach samochodowych. Generalnie gaźnik no. typu Weber, stosowany w polonezach składał...
Trudno jest prowadzić diagnostykę układu wtryskowego na odległość. Wina prawie na pewno leży w nieprawidłowo pracującym układzie wolnych obrotów - któryś z jego elementów jest uszkodzony, lub układ nie załącza się w ogóle. Są również możliwości (niestety) złego połączenia instalacji: przykładowo, długość kabli pozwala na zamianę wtyczek prowadzących...
Czujnik temperatury zewnętrznej i wewnętrznej chodzi ok? Podczas nabijania klimy robiono test ciśnienia w układzie na wolnych obrotach?
Jak i gdzie sprawdziłeś tą masę... Jeśli byłby problem z układem regulacji wolnych obrotów nie dało by się ruszyć autem bez dodawania gazu - da się?
Uzgodnijmy parę rzeczy: Dysze zazwyczaj wkręca (lub wsadza) się do oporu, więc jak takowa może się "wkręcić" Może myślisz o "śrubie regulacyjnej biegu jałowego"? To nie jest dysza. Zajrzyj do książki do jakiego stopnia otwarcia przepustnicy działa układ biegu jałowego, może dowiesz się czegoś nowego. Jeżeli silnik szarpie w czasie jazdy to NIE JEST...
jeśli to ten układ który ja opisałem to silnik krokowy pełni dwojaką funkcje 1 reguluje wolne obroty 2 tłoczek silnika krokowego jest włącznikiem zestyku wolnych obrotów - służącym do informowania komputera zamknietej przepustnicy (realizacja hamowania silnikiem i regulacji biegu jałowego)
Była robiona jakaś diagnostyka - w szczególności odczyty z czujników temperatury, pomiar ciśnienia paliwa, test układu regulacji wolnych obrotów?
Z tym ładowaniem to chyba przesada. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić szczelność w układzie dolotowym, przepustnice czy się nie zacina, a następnie układ regulacji wolnych obrotów
Łeee, no toć, czemu sam tego nie zauważyłem ? Tam jest przecież odwrotnie przy przepustnicy. Jestem teraz w trakcie walki z układem wolnych obrotów - przepustnica wymieniona na fabrycznie nową, zostął stary czujnik i lekka niesprawność - silnik trzyma obroty, momentami zaczyna jednak pompować, 1500 obr - do zgaśnięcia. Sygnał tps w położeniu jałowym...
Przyczyna może być zbyt niskie ciśnienie oleju. Wydajność pompy a więc i ciśnienie rośnie wraz z obrotami, więc przy uszkodzeniach w układzie smarowania, na wolnych obrotach może być zbyt niskie aby rozłączyć czujnik. Stan oleju nie ma tu nic dorzeczy. Może też to być uszkodzenie samego czujnika, jak pisze przedmówca, jednak ze wzgl. na ryzyko uszkodzenia...
Takie szarpanie może być też objawem usterki w układzie zasilania paliwem lub zapłonowym, co pasuje jako pogłębienie usterki która początkowo powodowała falowanie wolnych obrotów.
Na końcu pompy wtryskowej jest taka okrągła puszka-talerzyk z dwupinową wtyczką. Musi tam być podłączony układ regulacji wolnych obrotów biorący impulsy z czujnika przy kole zamachowym i to właśnie on generuje impulsy dla obrotomierza.
Mam problem z Seicento (2004r wtrysk 1100cm3). Zaświeciła się lamka kontrolna uk. sterowania.Samochód zaczął dusić się na wolnych obrotach i nie zapala bez "gazu" na zimno. Komputer pokazał zepsuty silnik przepustnicy, ale po wymianie na drugi było to samo. Mechanik stwierdził iż będzie to coś z uk. elektrycznym ale potrzebny jest schemat. Tymczasem...
Witam w case cs 150 wyskakuje mi błąd 10 niskie ciśnie u układzie 18bar szarpie wtedy sprzęgło na wolnych obrotach po rozgrzaniu. Orientuje się ktoś czy za ten układ odpowiedzialna jest pompa która znajduje się za prawym kołem, czy jest gdzieś druga pompa? Pozdrawiam liczę na szybką odpowiedź 😉
sprawdzileś sonde lambda ,w złym stanie układ wydechowy tez moze byc przyczyna
jak nie masz konkretnej przyczyny to szukasz po wszystkim na koncu,.... z resztą to nie było pytanie w temacie....
No cóż. W teorii popieram podpowiedź. Tyle, że ten silnik był rozebrany na najdrobniejsze części w poszukiwaniu przyczyny. Gaźnik z pewnością cztery razy. Jest zreszto tak prosty, że prawie nie ma co rozbierać. Nie wymontowywałem kranika, ale paliwo leci całkiem dobrze. Czasem kombinuję, jaką rolę pełni w gaźniku otwór prowadzący bodajże do komory paliwowej....
Już nawet nie musi być wyskalowany, wystarczy żebym miał odniesienie kiedy pali więcej, a kiedy mniej. Silnik jest na gaźniku Webera, nie jestem pewny, ale elektroniki tam nie ma. Stosunek benzy do powietrza = const, a silnikiem się nie hamuje, najekonomiczniejsza jest jazda na luzie. Słuchaj, długo dzisiaj pracowałem, nie podnoś mi ciśnienia pisząc...
Auto doprowadzone , oring na pływaku w baku założony dodatkowo wymieniony filtr paliwa i nadal lipa.. samochód jak zgaśnie odpala ale chwile kręci tak samo z rana zrobi z 6/ 7 obrotów zanim odpali . Jakieś dalsze podpowiedzi ? Auto : Opel meriva A 2004r 1.7 CDTI 74kw Rapa paliwa /Ciśnienie w układzie na wolnych obrotach 25 Mpa po dodaniu gazu dochodzi...
to chociaz podac kilka potencjalnych powodow Jakiś element w układzie tłokowo-korbowym.
Jest tam instalacja LPG? Linka gazu kategorycznie nie służy do regulacji wolnych obrotów! W neutralnej pozycji pedału przyspieszenia musi być na niej niewielki luz. Czy działa układ regulacji wolnych obrotów - obciążenie silnika (np. "przyduszenie" go na "półsprzęgle" na hamulcu ręcznym) i wyłączenie obciążenia powinno zaowocować chwilowym podniesieniem...
Ten zhs to pewnie przepustnica na wydechu(odcina wyplyw spalin) Takie patenty to chyba odeszły wraz z żukiem, a poldek mial w gazniku elektrozawor zamykajacy doplyw paliwa po puszczeniu pedalu gazu. w poldku dumnie nazywali ten patent dysza elektroniczna Mylisz rzeczy i pojęcia - dysza elektroniczna to była dysza wolnych obrotów, z elektrozaworem,...
Silnik jest sprawny. Nie chodzi o jego zacieranie się tylko o częstotliwość. Jak można to poprawić w ww. układzie?
witam,piszesz-głośny rozrząd,może być poluzowany napinacz,będzie głosniej i spadek cisnienia w układzie smarowania
Do sprawdzenia czujka NTC i jakość połączeń od czujki do płyty, no i grzałka- to, co do braku grzania. Wolne obroty wirowania - sprawdź drożność układu spustowego i pompę.
Sprawdziłbym na początek szczelność układu ssącego pod kątem "lewego powietrza".
Gdyby to był czujnik to sytuacja byłaby raczej odwrotna - na zimnym silniku po odłączeniu czujnika byłoby ok, za to na ciepłym silniku obroty byłyby za wysokie. Raczej nie działa układ regulacji wolnych obrotów - tam jest chyba taki patent jak w Polo 6N z silnikiem 1.4 - nie ma osobnego kanału powietrza dla wolnych obrotów, tylko jest nastawnik położenia...
Na LPG I generacji ten czujnik nie ma znaczenia (bo to de facto zwykły gaźnik podciśnieniowy) ale na zasilaniu wtryskowym benzyną jest odpowiedzialny za informowanie ECU o uchyleniu przepustnicy i co za tym idzie dawkowaniu paliwa. W układzie z czujnikiem MAP jest wręcz kluczowy, przy układach z czujnikiem MAF (przepływomierzem) jego rola jest mniejsza....
Proszę o pomoc Citroen C4 2.0 hdi 136 KM bardzo ciężko odpala zwłaszcza po dłuższym postoju. Rozrusznik kręci silnik nie odpala, na plaku jest dużo lepiej. Jak zapali chodzi bez problemu (nie szarpie równo pracuje na wolnych obrotach). Gdzie można szukać problemu? Sprawdź czy układ paliwowy jest szczelny. I ew. Czujnik ciśnienia na listwie wysokiego...
Jeszcze jedno co zaobserwowałem to to że jak jadę np 60 km/h z górki że koła nie mają oporów i puszczę (ZUPEŁNIE) pedał gazu to autko toczy się równo. Jak przyspieszam - też równo jedzie. Ale jak dodam gazu niewiele tak lekko na zasadzie podtrzymania niejako to podszarpuje. Czy ta info z podszarpywaniem może mieć związek z kłopotem? Po tym co tu napisałeś,...
Witam Owo gubienie się prądu jest powodem powodem włączenia świateł (obciążenia układu elektrycznego) spadania wolnych obrotów. Po 'jakimś' czasie obroty powrócą, ale zawsze najpierw spadają. Pozdrawiam. Andrzej.
Skoro chodzi na wolnych obrotach a po dodaniu gazu gaśnie, za maławydajność układu zasilaniapaliwem. Pomiar ciśnienia paliwa. Czy auto długo jest zagazowane? Czy wcześniej było dobrze,odjakiego czasu to się dzieje? Czy jest różnica czy silnik zimny czy ciepły?
Volvo FL280 - 2007 r. Zapala błąd MID128 PSID96 FMI1. Auto podczas jazdy traci moc, po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu jedzie normalnie do czasu, aż znów wyrzuci błąd. W aucie wymieniona pompa wstępna paliwa, 2 pompy jednostkowe, zregenerowane wtryskiwacze, wymienione obsady wtrysków, zmieniona wiązka silnika. Czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej,...
Masz układ 9 diodowy a w tym układzie napięcie na wirniku zależy do samego alternatora i napięcia jakie wytwarza (diody wzbudzenia) a nie napięcia akumulatora. Na wolnych obrotach w układzie 9 diodowym pole magnetyczne nie jest zbyt duże w przeciwieństwie do układu 6 diodowego gdzie napięcie na wirniku na wolnych obrotach jest prawie równe napięciu...
Najczęściej jest to zabrudzona dysza wolnych obrotów. Trzeba ją wykręcić i przeczyścić otworek np zaostrzoną zapałką i po kłopocie. Dwie minuty roboty. Dopiero jak to nie pomoże to czyszczenie całego gażnika i sprawdzanie układu zapłonowego.
Witam ! Pracę sondy ( jeżeli jest dobra) , można zaobserwować po pracy przesłony wstępnej gaźnika - często nazywanej przesłoną ssania . Po rozgrzaniu silnika , na wolnych obrotach widać wyraźnie jak przesłona pracuje . W miarę zubożania mieszanki przesłona się przymyka gdzie po chwili uchyla się . Podłączając tester sondy w układ można to ładnie porównać...
Należy sprawdzić silnik (wtyczke silnika) poza układem pralki może uzwojenia wolnych obrotów są uszkodzone później należy sprawdzać dalsze układy tzn. połączenie miedzy prog. a silnikiem oraz sam programator OK?.Powodzenia.
To mam podnieść iglice jak dobrze zrozumiałem. prosze o odpowiedz Ustawienie iglicy nie wpływa na skład mieszanki wolnych obrotów. Trzeba sprawdzić drożność dysz i ustawienie śrub regulacyjnych oraz szczelność układu.
Witam może ktoś mi pomoże bo już brak siły i pomysłów. Samochód to chevrolet cruze 1.8 16 v silnik opla Eco tec. Problem zaczął się z dnia na dzień . Na wolnych obrotach nie miałem wspomagania. Pompa zaczęła głośno wyć . Mechanik stwierdził uszkodzona pompę. Po wymianie pompy auto podziałało 2 km i dalej jest problem ze wspomaganiem na wolnych obrotach....
Pompy LUCAS są wrażliwe na podciśnienia. Cały układ zasilania paliwem dobrze odpowietrzony? Nie ma bąbli powietrza?
Miałem na myśli silnik 1.6 16V VTi 120KM. W tym benzyniaku nie ma podciśnienia w układzie dolotowym.
To nie kontrolka immo a kontrolka usterek układu wtryskowo-zapłonowego. Podjedź gdzieś na diagnozę układu, to najlepsza opcja, choć jak znam Renault swój typ na to mam.
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Akurat w126p nawet przy alternatorze potrafi się zapalić na wolnych obrotach (albo co najmniej jarzyć). Dlatego układ blokady (podtrzymania) tu WYJĄTKOWO ma rację bytu. Olej też się potrafi zapalić, jak silnik gorący. Tu trzeba inaczej. Zrobiłbym to na układzie, który będzie pobierać impulsu z cewki zapłonowej i dopóki będą, to nie odblokują rozrusznika....
Sterownik silnika, wtryskiwacz, pompa paliwa, czujnik położenia wału i współpracujący z nim pierścień foniczny lub coś co będzie symulowało te elementy i kilka potencjometrów (do zasymulowania czujników), rezystorów (do zasymulowania brakujących elementów wykonawczych, możesz też wykorzystać cały korpus przepustnicy z TPS, IAT i układem regulacji wolnych...
Wymieniłem w tym starym układzie CDI i chodzi ładnie, ale strzela z gażnika (na wolnych obrotach) i świeca nie za ciekawie wygląda, a nowa jest.
Takie wyniki rezystancji zastępczych (kombinacja połączeń szeregowo-równoległych) otrzymałem, przyjmując: układ dohlander'a dwubiegowy np. http://www.spamel.com.pl//pliki/Do_pobra... strona 73 przy założeniu, że pojedyncza cewka ma 15,334 Ω (dokładność excela); Wyniki: 12,77Ω 20,44Ω 23,00Ω a więc bardzo...
Hayness podaje wyprzedzenie zapłonu dla silnika 1,8 gaźnikowego 17-19° BTDC na wolnych obrotach
Wymieniłem cały układ paliwowy w komorze silnika: nowe przewody paliwowe (mocno osadzone, solidnie zaciśnięte), filtr paliwa (nieoryginalny, taki już był, więc pewnie nie bez powodu), gruszkę i zawór zwrotny. Zawór zwrotny kupiłem, bo podejrzewałem, że stary był uszkodzony, ale okazał się sprawny, więc zamontowałem jeden przed pompą, drugi przed filtrem....
Układ dolotowy można sprawdzić po przez spryskanie go NP: dezodorantem lub benzyną w jakimś atomizerze lub spryskiwaczu, oczywiście na odpalonym silniku. Jak silnik chodzi na wolnych obrotach a układ dolotowy spryskasz benzynką lub dezodorantem, to przy jego nie szczelności obroty wzrosną. A jak spryskasz a obroty są dalej takie same tzn że szczelny.
w takim razie wymień filtr gazu koszt 5zł i sprawdź poziom płynu w układzie chłodzenia może być że reduktor jest nie dogrzany i dlatego takie rzeczy sie dzieją.... za skakanie wolnych obrotów winne jest też lewe pwietrze na gumie dolotu lub kolektorze ssącym....
Falowanie (wolnych) obrotów w znakomitej większości przypadków dowodzi poprawności działania układu regulacji wolnych obrotów... Czy samochód ma instalację LPG? Czy mechanik sprawdził ustawienie rozrządu? Świeci się kontrolka awarii silnika ("marchewa")? Sonda nie oscyluje bo zapewne skład mieszanki jest "poza skalą", czy było wykonane badanie na analizatorze...
silniczek wolnych obrotow Wolne obroty reguluje tam zawor elektromagnetyczny. Sterownik widzi prawidłową temperature silnika?
Gaźnik powinien mieć spust od spodu w deklu komory pływakowej. Trzeba dolać trochę denaturatu do paliwa i przepuścić to przez układ,tak będzie najszybciej. Wystarczy kropla wody która stanie pod dyszą i zgaśnie , bo woda przez nią przechodzić nie chce na wolnych obrotach. Nie wlewa się wody,atmosfera w zbiorniku jest niepalna zanim korka nie otworzysz.
Tylko podłączenie do czytnika da pewną odpowiedź. Jeśli jest to instalacja gazowa drugiej generacji to powodem wolnego schodzenia obrotów jest usterka układu benzynowego. Nadmiar gazu ale tylko wolnego schodzenia na gazie.
Mam problem z działaniem silnika krokowego, dlatego potrzebuję konkretnej odpowiedzi na temat jego działania. Czy na wolnych obrotach komputer na bieżąco reguluje wolne obroty zmieniając pozycję silnika krokowego, czy silnik krokowy zmienia pozycję jedynie w zależności od temperatury? Silnik pojazdu: C16NZ układ wtryskowy Multec, monowtrysk.
Powiem tak,tobie się "wydaje",że na wolnych obrotach układ działa jak należy. Tak naprawde prąd dostarczany z alternatora silnie zależy od obrotów. Np. na biegu jałowym uzyskasz koło 20A, reszta pobierana jest ze źródła o mniejszej rezystancji tj.akumulatora. Wszystko fajnie w porach wiosna/jesień,ale w zimę drastycznie skracasz żywotność aku...
Masz gdzieś nieszczelność na układzie- może to być w dowolnym miejscu, zwłaszcza na gumowych łącznikach- parcieją z wiekiem. Najgorsze, że na oko tego nie widać. Nie masz innego wyjścia jak sprawdzać po kolei cały system- zacznij od obwodu przyspieszania obrotów biegu jałowego- z boku głowicy siedzi termozawór, do niego idą dwie rurki, tam lubią pękać...
Silnik nie spali się, z zasady działania i przeznaczenia silników krokowych. Po przejrzeniu schematu mam wątpliwości co do synchronizacji położenia gazu i przepustnicy. Wyobraź sobie,że wyłączysz zapłon przy wciśniętym gazie i ponownie włączysz przy puszczonym przepustnica sama nie powróci do zerowego położenia ( i po wolnych obrotach!) i odwrotnie....
W tym typie silnika zastosowany jest wtrysk paliwa PGM-FI,z układem obejściowym by-pas regulacji wolnych obrotów.
Trochę się tymi silnikami interesowałem, bo córka się takim zaraziła, więc mam można powiedzieć - ogólne pojęcie, nie zmącone znajomością rzeczy w tym temacie. Odnośnie wypadania zapłonu w tych silnikach, to przyczyna wcale nie nie musi być po stronie zapłonu. Z tego co czytałem, bardziej przyczyna leży w rozrządzie, a konkretnie w układzie (3 wałek...
komputer podłączony wyświetla ,,kod 17953 układ kontroli przepustnicy usterka". silnik pracuje nierówno i tylko na wolnych obrotach.
Ja dziś zmontowałem układ w MZ 250 po prostu rewelacja Silnik pali od kopa, pracuje idealnie na wolnych obrotach nie ma zjawiska wypadania zapłonów, motor stał z 2 miechy nie palony założyłem układ, przepompowałem z dwa razy i zapłon odpalił od razu. Wysoka kultura pracy na wolnych obrotach, układ wcale się nie grzeje, w sumie zamontowałem duży radiator....
Hej, sprawdź czy nie robi się za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. pisałeś, że wymieniłeś sprężarkę, ale sprawdziłeś czy nie robi się poduszka powietrzna w układzie?
Także miałem ten problem przy T4.Tyle że włączał się alarm akustyczny i migała kontrolka po przekroczeniu pewnych obrotów / skok napięcia/. Wymieniłem całą deskę. Proponuję żebyś zbadał ciśnienie oleju manometrem bo wczoraj klient przyjechał z taką usterką ,że zapalała się kontrolka na wolnych obrotach. W warsztacie stwierdzili że to uszkodzenie tego...
Ja też nie znam :D , jest to alternator z układem cdi. Moc alternatora, to co prawda tylko 100 W, ale powinien wystarczyć. Ciekawiej za to wygląda kwestia układu WN, jeśli nie kłamią, to 25 kV przy 1000 rpm da Ci duże efekty. Nie przeliczałem jak to wychodzi finansowo, ale jest to droga wyjścia z sytuacji.
a jak pogłączyć ten silnik Masz odpowiedni układ elektroniczny do jego sterowania ? To nie jest silnik jak w starych polarach który ma wolne obroty i wirówkę. Ten silnik po podaniu zasilania wyrwie z kopyta na maksymalne obroty i bez sterowania przez odpowiedni układ można go uszkodzić takim zabiegiem.
Sprawdzone błędy na kompie? Może na wolnych obrotach zapowietrza się układ paliwowy, albo lewe powietrze ? Przyczyn może być wiele.
Proponuję też sprawdzić akumulator podciśnienia (taki zbiornik podłączony do układu podciśnienia ) Niweluje on nagłe wahania w układzie. przeprowadzić test : -Silnik pracuje na wolnych obrotach -podłączony manometr podciśnienia do całego układu -pompujemy hamulcem i obserwujemy manometr Spadki podciśnienia po wyżej 300 miliBar to właśnie niesprawny...
Jak dobrze rozumiem to nie są wartości z sondy tylko korekcja która oznacza bogatą mieszankę. Jak sam wspomniałeś masz dziurę w dolocie, sterownik daje poprawną dawkę paliwa, przepływomierz pokazuje że jest ok a do komory silnika to powietrze nie dociera co powoduje że w komorze spalania masz bogatą mieszankę. Psikaj plakiem na wolnych obrotach lub...
No więc tak: silnik w mojej Hondzie to B20Z1, ale chyba nie jest to orginalny silnik Miałem takie podejrzenie i właśnie po VIN chciałem sprawdzić :-D problem braku regulacji wolnych obrotów nadal nie rozwiązany.... Zakładając, że od strony elektryki, mechaniki i układu paliwowego jest wszytko sprawdzone i sprawne, pozostaje jedna sekcja - dolot i układy...
Ruszysz kierownicą, to obciązysz pompe serwa, ta obciazy silnik, ktoremu spadną obroty. Wykryje to ECU i tak wysteruje nastawnik wolnych obrotow, azeby je spowrotem zwiekszyc. Raczej jest wszystko ok
Niestety moja puszcza spaliny do układu chłodzenia. Planowana, sprawdzana cisnieniowo głowica, to samo. Na wolnych obrotach jest ok, może tak stać pół dnia i jest ok . Wystarczy, że przytrzymam powyżej 3 tys przez 30 sekund i tester na zawartość CO2 daje wynik pozytywny.... czyżby blok się odkształcił? Niestety silnik był składany na starych szpilkach...
polonez wolnych obrotów cewka wolnych obrotów vectra wolnych obrotów
wskaźnik ciśnienia powietrza połączenie szeregowy grzałka zmywarka bosch płucze
zmywarka bosch mikrokomputer cobra1
Zmywarka Ariston - zwarcie podczas pracy Warystor (VAR) na schemacie elektronicznym - co to jest?