Jak widać, są tu podane konkretne produkty, które już w handlu dostępne nie są, a na pewno nie w prosty sposób. Jak nie, jak tak. :) https://obrazki.elektroda.pl/2859872200_... https://obrazki.elektroda.pl/6673082800_... Dwie wersje opakowania: https://obrazki.elektroda.pl/3407131800_... Numer 9730.94...
Wiązkę sprawdziłem pobieżnie I to jest błąd. Od okolicy akumulatora do ścianki grodziowej. I wypruj ją z tej otuliny, tam jest siedlisko wilgoci.
A zbiorniczek dobrze podlaczyłeś? Daj zdjecia jakieś.
Masz zielony, czy czerwony?
https://motorex.com/en-ch/Sales-Consulti...
Olej i filtr oczywiście podlega wymianie niestety nie wiem po jakim przebiegu. Sprawdzałeś czy w zbiorniczku w ogóle jest olej? W prawdzie jest w deklu zbiorniczka zainstalowany czujnik poziomu oleju ale warto sprawdzić to manualnie bo przy okazji sprawdzisz w jakim stanie jest ów olej.
no to faktycznie dobry mechanik... Filtr znajduje sie w zbiorniczku wyrownawczym
Na miarce pod korkiem masz podane dwa rodzaje wskazania poziomu płynu do wspomagania, dla zimnego 20*C i ciepłego 60*C. Kreski nad 20*C i 60*C oznaczają maksymalny poziom płynu zimnego i gorącego. Jak przy zimnym silniku masz poziom płynu między kreskami, to jest ok.
No wiem ze jest możliwość zmniejszania Luiza ale ja nic nie robiłem może ten co mi sprzedał to maglownice to specjalnie skręcił to śrubę bo mogiel się już kończył, bo jeszcze się dowiedziałem ze takie są oznaki zbliżającej się regeneracj maglownicy. To się używkę kupuje ze sprawdzonego źródła, bądź od firmy co udzieli gwarancji. Jak ten Twój "sprzedający"...
Silniki pojemności 1.0 mają ten czujnik w pompie wspomagania ,a dokładniej w śrubie łączącej pompę z przewodem wyjściowym z pompy. Zadanie -zwiększenie obrotów silnika przy max. skręcie na biegu jałowym.
czerwony. Są do kupienia na alledrogo dedykowane pod 307 nie czerwone, ale drogie i nie ma potrzeby przepłacać.
Czujnik do wymiany .
Witam. Posiadam Renault Latitude 2.0 dCi i od 2,5 roku jeżdżę z błędem na desce: usterka układu wspomagania. Wspomaganie jest normalnie. Brak połączenia z clipem. Czy ktoś rozwiązał ten problem?
Niestety nie mam dostępu do takiego samochodu, aby to sprawdzić, ale faktycznie brak zmian wartosci czujnika skrętu jest dziwny. Jeżeli brak jest wspomagania, to powinno wywalić jakikolwiek błąd. Czy pojawia się jakaś kontrolka ostrzegawcza na desce?
Nie ma,bo w tym ciągniku jest osobna pompa zębata napędzana prosto z silnika i daje ona tylko olej na orbitrol.Wiec zawór priorytetowy nie jest potrzebny. Na 90% to filtr.
Normalnie zalej olejem do wspomagania ale wcześniej postaw auto w ciepłym garażu tak dzień wcześniej. Powiem tylko że czeka cię troczę kręcenia kierownicą i kilka wymian oleju żeby się przepłukało.
Może pomoże.
Kolego jest to zielony olej hydrauliczny opla 90 544 116. 43zł/l .
Proponuję sprawdzić poziom płynu wspomagania. Nie żartuj sobie.
http://obrazki.elektroda.pl/2916865700_1... Urządzenie zostało zaprojektowane i wykonane ok dwóch lat temu, na potrzeby toru kartingowego tak aby zautomatyzować system sygnalizacji i odmierzania czasu do końca jazdy. Z założenia na torze może poruszać się dziewięć gokartów a więc konieczne jest odmierzanie niezależnie trzech czasów....
Złącze programowania sugeruje, że to JTAG i zapewne jakiś ARM, ale sądząc po ilości wyników w google, to masz do czynienia z układem na zamówienie , raczej bez dostępnej dokumentacji i oprogramowania. Zapewne mniej więcej coś w podobnie tego scalaka: https://www.dspg.com/wp-content/uploads/...
nie płaćcie mu za podłączenie pod komputer jeśli nie usunie uszkodzenia Podłączenie komputera i kasowanie błędów a diagnostyka i usunięcie to dwie różne usługi. Cenowo także. A swoją drogą gratuluję usunięcia usterki :)
Indicator switch to czujnik zaniku ciśnienia w układzie wspomagania.
Działaj , odpowietrzanie układu wspomagania trochę trwa .
Płynu w układzie wspomagania się nie wymienia tylko uzupełnia.
Zobacz ten schemat i daj znać czy wystarczy.
Problem znany. Trzeba sprawdzić wiązkę na lewej podłużnicy. Zgniła od wody.
Bez gruntownych przeróbek układu wspomagania nie da się tego zrobić. Natomiast rodzaj i rozmiar opon mają pewien wpływ na łatwość kręcenia kierownicą. Przy niekorzystnym doborze można w pewien sposób skorygować to wymianą kół na inne. Tak w skrócie, im węższe opony, tym mniejsze opory podczas skręcania kierownicy. Także twardość mieszanki będzie miała...
fabie maja elektryczny aktywny układ wspomagania kierownicy, koszt na pewno będzie spory.
Ten obrazek informuje o potrzebie zajęcia się układem wspomagania kierownicy. Zacznij od sprawdzenia poziomu oleju w zbiorniczku.
Moim zdaniem problem w sterowniku. Zazwyczaj sterownik nie widzi silnika i stąd problem. Można podłączyć silnik na krótko i jak będzie działał poprawnie to sterownik do wymiany/naprawy.
wspomaganie masz elektryczne? Dodano po 15 Olej ELFmatic G3. Czyli do wspomagania i układów wspomagania. Najlepiej było by wymienić na nowy, przepłukując od razu układ. Spuść stary wlej trochę nowego i włącz na chwilę ok 3 sekundy silnik wtedy pompa wypchnie stary z olej z tym dolanym. Przepłuczesz uklad i nie uszkodzisz pompy. Lub Total Fluid DA -...
Po pierwsze zmień mechanika bo kasowanie błędów NIE NAPRAWIA SAMOCHODU! Diagnoza to podstawa. Jaki błąd się zapisał?
Atf do układu wspomagania . Do dodatkowej osi pontozyna , dodatkowa od na atf chodzi gdzieś około 2014r przy nowym układzie ras. Wrzucę Ci dziś jakieś dane to zobaczysz Dodano po 13 Wrzucam schemat z opisem sprawdź czy układ się zgadza , to powinno rozwiać wątpliwości
A przy okazji. Jak zapobiec nadmiernemu gęstnieniu płynu w układzie wspomagania ? Bo jeszcze parę dni i szlak mi trafi pompę.
Jak dla mnie takie objawy występują, gdy pojawiają się opory w kolumnie kierownicy, przed układem wspomagania. Zazwyczaj łożyska ślizgowe wysychają. Usterka dotyczy raczej leciwych samochodów.
Wymiana płynu hamulcowego. Czy można wymienić płyn hamulcowy w taki sam sposób jak układu wspomagania żeby się nie zapowietrzyl?
można tak chwile jeździć i nic się nie pogorszy? Jest ryzyko, jest zabawa... A poważnie: pogorszy się stan środowiska, wszystkie wycieki płynów eksploatacyjnych (poza wodą skroploną przez klimę) dyskwalifikują pojazd z ruchu drogowego. Po ujawnieniu tego przez policję zatrzymają Ci DR, a nawet mogą zakazać jazdy i dalsza droga na lawecie.
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
Zwykła pompa hydrauliczna napędzana z silnika auta.
Co ciekawe układ był wspomagany na lampie elektronowej ( triodzie). Z ciekawości - jakiej lampy tam użyto?
Jaki płyn dolać do zbiorniczka układu wspomagania w Peugeot 508 2,0 HDI 2011r.
Wygląda jak kierownica, czyli układ wspomagania.
Jadąc od lewej: 1. Pionowa - dioda silnika wentylatora chłodnicy. 2. Dioda pompy paliwa (podgrzewacza filtra paliwa) - tu zależy od wersji . 3. Dioda układu wspomagania kierowania (klimatyzacji) - i tu także zależy od wersji.
Czujnik podciśnienia w układzie wspomagania hamulca.Pompa vacum się kończy i daje zbyt małe podciśnienie dlatego pali się kontrolka.
Witaj, są dwie możliwości rozmiaru kół/opon 155/80 x 13 165/70 x 14 Z układem wspomagania kierownicy. Są to dane producenta. Pozdrawiam.
Zainstalowałem od Scenic II. Na razie wszystko gra :D.
Kontrolka (!) 1. Poziom płynu hamulcowego 2. Poziom płynu chłodniczego 3. Poziom płynu hydraulicznego wspomagania kierownicy 4. Przegrzanie silnika/uszkodzenie 4pinowego czujnika przegrzania (powyżej 118*C) 4. Niskie ciśnienie w układzie wspomagania hamulców tak czy siak bez podłączenia pod komputer można gdybać w nieskończoność
1) Zbyt mała ilość oleju w hydraulicznym układzie wspomagania kierownicy. 2) Zapowietrzona przekładnia kierownicza i układ hydrauliczny. 3) Załamujące się chwilowo lub zgniatane przewody hydrauliczne przekładni kierowniczej lub pompy wspomagania 4) Zatykający się czasami króciec wylotowy (zasysanie pompy) zbiorniczka oleju 5) Przejściowo zbyt mały wydatek...
Są takie środki, sam stosowałem firmy winn's, chyba tak to się pisze, ale znalazłem po długich poszukiwaniach w hurtowni motoryzacyjnej, kosztowało około 35zł. Jak na razie uszczelniło, wcześniej musiałem dolać jakąś 100-200ml na około 2tys. Wyciekało mi na jednej końcówce przekładni. Znalazłem jeszcze jeden środek firmy gunk, poczytaj sobie http://www.gunk.pl/produkty/p29.htm...
Witam z tego co Pan pisze to jest coś z układem wspomagania kierownicy, sądzę że stan płynu w układzie jest ok. i sam płyn też jest w dobrym stanie jak niewiadomo kiedy była zmiana to proponował bym wymienić. Tylko na taki sam. Ubytku i wycieków z układu Pan nie stwierdził? Jest jakiś problem z maglownica lub pompa wspomagania. A jeszcze proponował...
https://motorex.com/en-ch/Sales-Consulti...
Ta pompa potrzebuje ok 10kW, gdzie 1 paskiem to przekażesz? Tak, ale przy maksymalnym ciśnieniu i maksymalnej wydajności. Założyłem kilkanaście układów wspomagania na tej pompie i działa na jednym pasku. Poza tym nie wydaje mi się, żeby autor w swoim wynalazku podnosił pług o wadze 750kg...
OK problem rozwiązany. Jak by ktoś miał kiedyś taki sam problem to opiszę co zrobiłem. Warto najpierw się zorientować dobrze jaki rodzaj pompy posiadamy i jaki przewód będzie potrzebny. Po liftowe wersje stożkowe pomp powinny mieć wąż z dwoma zaworami wewnątrz, lekkim wygięciem mocowania przy samej pompie i podwójnego ślimaka do mocowania przy maglownicy....
dzięki za podpowiedż udało się troche popierdziało i jest oki :D
dzisiaj mierzyłem ciśnienie które dochodzi do siłownika dwoma wężami i przy maksymalnym skręcie wynosiło 120 bar Czy jest to ciśnienie prawidłowe ? Czy do układu wspomagania mogę zalać olej hipol Atf II D ?
Uszkodzona pompa wspomagania. Płyn zalewa elektronikę. Możesz też sprawdzić jakość połączeń, bezpiecznik, wtyczki na pompie. Najczęściej jednak do wymiany pompa.
Witam, jak wymieniłeś olej w układzie to zapalasz silnik i kierownicą kilka razy od jednego skrajnego w drugie skrajne kręcisz i powinien sie odpowietrzyć, dolewasz do stanu i wsio.
Usterka wystąpila samoczynnie, czy coś gdzieś był dlubane? Może dedykowany srzęt SD coś powie więcej. Test elementów wykonawczych, możewlaśnie błąd tego dzwięku powoduje wyłączenie.
Tak. Rozdzielacze połączone są rurką, która jest takiej samej grubości jak pozostałe. Prawdopodobnie jest to zawór alternatywny. Oba układy dążą do równowagi i w momencie spadku ciśnienia na jednym rozdzielaczu układ wspomagany jest z drugiej pompy przez właśnie tą rurkę z zaworem o cylindrycznym kształcie. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić. To...
Dość skaplikowa operacja wysłałem ci instrukcje na pw może coś ci uda .
Częsty problem . Też miałem to w swoim golfie . Kupiłem w zielony przypisany do WV i wymieniłem cały . Najlepiej to zrobić bo masz pewność . Nie radze wlewać różnych wynalazków , czy dolewać .... lepiej odłączyć przewód wylać wszystko , zalać nowym ... jeśli chcesz to ci zrobie zdjęcie tego płynu ...
Jakie wspomaganie? Elektryczno-hydrauliczne , czy hydrauliczne? Nie znam tego samochodu, ale ta informacja może pomóc.
Może problemem jest samo radio. Tu przykład ale w drugą stronę: [url=https://totalenergies.pl/wplyw-radi... radia na działanie układu ABS i wspomagania kierownicy
A nie prościej zwykle serwo plus elektryczna pompa podciśnienia załączana z czujnika ciśnienia (podciśnienia) w zakresie od do plus jakiś zbiornik podciśnienia np 1.9 tdi .
Z tego co pamientam były dwa rodzaje czujników skrętu jeden w przekładni na długim przewodzie (tyko abs) lub wewnątrz pojazdu (z esp). Zadzwoń do aso podaj vin i poproś o nr orginału powinni Ci go bez problemu podać.
Który schemat z elektrody nie można otworzyć. Mam je wszystkie i mogę każdy bez problemu otworzyć z Adobe Reader 7.0. Co do samego układu przetwornicy to układ MC33260 z tranzystorem Q100 pracuje w pierwszej części jako podwyższacz napięcia do ok. 400V. Układ MC44608 pracuje w normalnym układzie zasilacza tyle że dodatkowo wspomaga synchronicznie układ...
Tak, kilku mechaników sprawdzało samochód i każdy stwierdził elektryczny układ wspomagania kierownicy
Focus1 to ostrość ogólna, Focus2 jest "wspomagany" układem dynamicznej ostrości, regulatorem dobierasz jego poziom. Jeśli rozmyta jest cała powierzchnia - zacznij od oczyszczenia płytki kineskopu, potem wykonaj regulacje. Jeśli nieostre jest tylko centrum lub tylko obrzeża - szukaj usterki w układzie dynamicznej ostrości. Jest wiele tematów o ostrości...
Z tego co mówił mechanik to maglownica była zalana czerwonym olejem jakimś gównianym Czerwony olej o którym piszesz to za pewnę "Jasol ATF II" czyli hydrauliczny olej do hydraulicznych skrzyni biegów, stosowany gęsto często w koparkach, ładowarkach, fadromach, wywrotkach itp. do napędów(zamienniki momentów itp.) lecz ludzie też go stosują w układach...
Dzień dobry. Od kliku dni borykam sie z pewnym problemem. Mam Mini Coopera z roku 2015 i nie jestem pewien jaki ma układ wspomagania kierownicy elektryczny/hydrauliczny. Podczas jazdy tym samochodem czasami występują problemy z wspomaganiem. Pozdrawiam.
Wszystko jest tak jak być powinno. Na postoju będzie minimalnie gorzej chyba, że nową pompę od wspomagania założysz. Wąż zakuwali Tobie czy kupiłeś nowy/używany? Jeśli zakuwany to średnica wewnętrzna taka sama? To ma znaczenie w ciśnieniu wspomagania.
Ciśnienie takiej pompy to 4 - 13MPa
Miałem Bmw tds i winowajcą była elektryczna pompa paliwowa, ma tylko wspomagać układ paliwowy, dlatego jak masz poniżej 20L nie możesz odpalić. Pompka pracuje jak grzeją się świece i podczas pracy silnika. Przysłuchaj się od strony bagażnika czy pracuje i napisz co zaobserwowałeś.
Witam. Sprawa dotyczy Scanii 164 z 3 osią skrętną. Wymieniona została kolumna (maglownica) na TRW. Wspomaganie działa lecz słychać buczenie z okolic pompy wspomagania, po jej wymianie na nową nadal słychać buczenie. Nasila się podczas skręcania kierownicą. Płyn w zbiorniczku lekko się pieni. Nie widać wycieków. Wszystko działa lecz to buczenie jest...
Witam. Podpinam się do tematu. Volvo FH4. 17r. Ten sam problem. Podczas jazdy wspomaganie działa bez zarzutu. Przy manewrowaniu na parkingu pojawia się problem ze zwiększonym oporem na kierownicy. Wymieniony olej i filtr. Jakieś pomysły?
Tam są 2 firmy wspomagania: Koyo i TRW. Różnią się wtyczką od czujnika skrętu. Pozostałe dwie wtyczki to: - zasilanie, brązowy masa, czerwono-czarny plus. - pomarańczowo-czarny CAN H, pomarańczowo-brązowy CAN L, czarno-żółty plus po stacyjce Przewody CAN idą do licznika i modułu centralnej elektroniki. Napisz jaki masz problem, może będzie prościej...
Miałem układ, który w pewnym sensie działał tak jak to co potrzebujesz. Były tam aku, ale. Panele były ładowały aku. Aku było stosunkowo małe, tylko do stabilizacji pracy przetwornicy. Przetwornica brała prąd z aku. Na razie nic nowego nie napisałem. Ale, żeby uzyskać efekt taki jak Ty potrzebujesz do aku był podłączony zasilacz impulsowy z ustawionym...
Słabo z moim zrozumieniem. To jak tak to elektryczne na kolumnie z fiata albo clio- ale to napewno trochę rzeźbienia. Lub złom i przekładka maglownicy razem z hydropompą
http://obrazki.elektroda.net/64_12755899... http://obrazki.elektroda.net/64_12755899...
Pomoże ktoś
Chodzi Ci jak go spóścić go z układu,ja ściągam jeden wąż od pompy drugi od zbiorniczka i kręce kierownicą lewo i w prawo żeby się wszystki płyn od wspomagania wylał(oczywiście silnik wyłączony),a póżniej tak samo go odpowietrzam.
Używa ktoś skróconego ramienia kolumny kierowniczej, faktycznie działa to jak wspomaganie, o ile więcej trzeba dokręcić kierownicą do pełnego skrętu? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi w tym temacie.
Witam, Panowie mam problem z mercedesem integro 2002r. ( autobus ). Zginęło powietrze w układzie wspomagania sprzęgła ( pedał twardy ). Gdzie szukać przyczyny ?
U mnie wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/7641577000_1... Nie mam zdjęć od siebie, bo nie chce mi się już dzisiaj kolejny raz tego rozkręcać, ale od wewnątrz jest identycznie jak tu: http://obrazki.elektroda.pl/3376025100_1... Ta część, którą zaznaczyłem nie jest dziurawa. Nie wiem w sumie na jakiej zasadzie...
macie źle ustawione wspomaganie względem układu kierowniczego z tego co się doczytałem wspomaganie wraca samo do pozycji "0" tzn. jazdy na wprost i tak muszą być ustawione koła
Chyba bendę musiał zmienić tego mechanika kod silnika to WV2ZZZ70ZMH074237 jest to benzyna z gazem :D
Więc jeśli ktoś będzie szukał głośniczka układu wspomagania w wersji z czujnikami parkowania tylko z tyłu to na pewno go nie znajdzie :). OP-COM się myli w tej kwestii. Przyczyną niesprawnego systemu były niedziałające dwa czujniki i tyle. Wreszcie sprawa z niewidzialnym głośniczkiem układu wspomagania została wyjaśniona raz na zawsze :) Pozdrawiam
A może jeszcze ktoś mi wie jaki płyn do układu wspomagania w tym samochodzie i ile go wlać? Chciałem wymienić żeby wykluczyć że to problem z płynem i dobrali mi w sklepie jakiś płyn zielony według specyfikacji PSA S71 2710 1litr. Ale zacząłem wypompowywać stary i widzę że tam jest kolor ewidentnie brązowy. Czy powinienem się tym przejmować czy po prostu...
Odpuściłem.
Witam, posiadam Skodę Octavię Y z 2016 roku, 1.6 TDI. Podczas pełnego skrętu kołami, nie wiem czy to wspomaganie, pojawia się straszny pisk, wręcz jęk. Skoda ma elektryczny układ wspomagania, więc wymiana płynu itd. nie wchodzi w grę. Czy czeka mnie wymiana całej pompy? Pozdrawiam.
Prawdopodobnie dzielnik strumienia nie działa prawidłowo.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
W moim Fordzie KA wycieka olej z układu wspomagania, i muszę dolewać co jakiś czas. Cieknie przy kolumnie kierowniczej? Czy można temu jakoś zaradzić?
W ASO mówią, że jest on cięty z metra i końcówki sami zarabiają. Napewno Nie . To jest ten sam co w Astra G Dti. Pompa powinna dawac od 0,7 do 0,9 . wszystko co jest ponizej wskazuje na defekt. Ten szlauch musi byc naprawde szczelny,oraz dobry wentyl. Sam mialem ten sam problem,moja pompa dawala 0,4 po wymianie jest super. Kosztowalo mnie to dwa dni...
Wszystko zależne od warunków technicznych. Silnik najlepiej wyciągnąć wraz ze skrzynią. Do odkręcenia: 1. Wydech 2. Półosie 3. Sprężarka klimatyzacji (może jest możliwość, że nie trzeba czynnika spuszczać) 4. Przewody paliwowe 5. Przewody chłodzenia silnika 6. Przewody układu wspomagania (idące do pompy, bądź tak samo jak przypadku punktu 3) 7. Wiązką...
Założyłem już kilka przekaźników do tych pomp i działają bez żadnego problemu (cewka niebieski-masa, styki czerwone kable, brązowe spinasz ze sobą). Kostka 3 pinowa, to czujnik obrotów pompy, pozostawiasz nie podłączone
ja mam założoną pompe od golfa II i ładnie sobie radzi w golfiku III tylko będziesz musiał przekręciś wlot i załorzyć kolanko na weżyk
ps. mała ciekawostka, spalając płyn hamulcowy oddaje to bardzo ładny zielony płomień! z olejami od układu wspomagania kierownicy próbowałes?
W module UPC oraz ECU silnika nie ma baterii i te moduły mają bardzo mało wspólnego z modułem wspomagania. Stawiam bardzie że padł ów moduł wspomagania. :cry: Pamieć jest realizowana za pomocą pamięci FLASH- jest to tzw. pamieć nieulotna która w twoim przypadku chyba zaczęła się "ulatniać" z modułu wspomagania :cry:
płyn układ wspomagać wspomagać układ kierownica błąd układ wspomagać
halogenowy transformator głowica lexmark czyszczenie system rozpoznawania tablic
Kąt wtrysku dla VW LT z silnikiem AHD - szczegóły i ustawienia Ustawianie kąta wtrysku w VW LT 2.5 TDI krok po kroku