Jak widać, są tu podane konkretne produkty, które już w handlu dostępne nie są, a na pewno nie w prosty sposób. Jak nie, jak tak. :) https://obrazki.elektroda.pl/2859872200_... https://obrazki.elektroda.pl/6673082800_... Dwie wersje opakowania: https://obrazki.elektroda.pl/3407131800_... Numer 9730.94...
A zbiorniczek dobrze podlaczyłeś? Daj zdjecia jakieś.
Masz zielony, czy czerwony?
https://motorex.com/en-ch/Sales-Consulti...
no to faktycznie dobry mechanik... Filtr znajduje sie w zbiorniczku wyrownawczym
Silniki pojemności 1.0 mają ten czujnik w pompie wspomagania ,a dokładniej w śrubie łączącej pompę z przewodem wyjściowym z pompy. Zadanie -zwiększenie obrotów silnika przy max. skręcie na biegu jałowym.
Na miarce pod korkiem masz podane dwa rodzaje wskazania poziomu płynu do wspomagania, dla zimnego 20*C i ciepłego 60*C. Kreski nad 20*C i 60*C oznaczają maksymalny poziom płynu zimnego i gorącego. Jak przy zimnym silniku masz poziom płynu między kreskami, to jest ok.
czerwony. Są do kupienia na alledrogo dedykowane pod 307 nie czerwone, ale drogie i nie ma potrzeby przepłacać.
Olej i filtr oczywiście podlega wymianie niestety nie wiem po jakim przebiegu. Sprawdzałeś czy w zbiorniczku w ogóle jest olej? W prawdzie jest w deklu zbiorniczka zainstalowany czujnik poziomu oleju ale warto sprawdzić to manualnie bo przy okazji sprawdzisz w jakim stanie jest ów olej.
Niestety nie mam dostępu do takiego samochodu, aby to sprawdzić, ale faktycznie brak zmian wartosci czujnika skrętu jest dziwny. Jeżeli brak jest wspomagania, to powinno wywalić jakikolwiek błąd. Czy pojawia się jakaś kontrolka ostrzegawcza na desce?
Czujnik do wymiany .
No wiem ze jest możliwość zmniejszania Luiza ale ja nic nie robiłem może ten co mi sprzedał to maglownice to specjalnie skręcił to śrubę bo mogiel się już kończył, bo jeszcze się dowiedziałem ze takie są oznaki zbliżającej się regeneracj maglownicy. To się używkę kupuje ze sprawdzonego źródła, bądź od firmy co udzieli gwarancji. Jak ten Twój "sprzedający"...
a masz starą pompę bo z tego co widze to w a1 występowała z końcówką b a nie jak piszesz c. spróbuj kodowania 11251 co do loginu to ci na odległość nie poradzę
Normalnie zalej olejem do wspomagania ale wcześniej postaw auto w ciepłym garażu tak dzień wcześniej. Powiem tylko że czeka cię troczę kręcenia kierownicą i kilka wymian oleju żeby się przepłukało.
Kolego jest to zielony olej hydrauliczny opla 90 544 116. 43zł/l .
Proponuję sprawdzić poziom płynu wspomagania. Nie żartuj sobie.
Najpierw należy odczytać kody błędów, potem coś naprawiamy.
Zobacz ten schemat i daj znać czy wystarczy.
Działaj , odpowietrzanie układu wspomagania trochę trwa .
Indicator switch to czujnik zaniku ciśnienia w układzie wspomagania.
Płynu w układzie wspomagania się nie wymienia tylko uzupełnia.
Zwykła pompa hydrauliczna napędzana z silnika auta.
Bez gruntownych przeróbek układu wspomagania nie da się tego zrobić. Natomiast rodzaj i rozmiar opon mają pewien wpływ na łatwość kręcenia kierownicą. Przy niekorzystnym doborze można w pewien sposób skorygować to wymianą kół na inne. Tak w skrócie, im węższe opony, tym mniejsze opory podczas skręcania kierownicy. Także twardość mieszanki będzie miała...
fabie maja elektryczny aktywny układ wspomagania kierownicy, koszt na pewno będzie spory.
Moim zdaniem problem w sterowniku. Zazwyczaj sterownik nie widzi silnika i stąd problem. Można podłączyć silnik na krótko i jak będzie działał poprawnie to sterownik do wymiany/naprawy.
Po pierwsze zmień mechanika bo kasowanie błędów NIE NAPRAWIA SAMOCHODU! Diagnoza to podstawa. Jaki błąd się zapisał?
Atf do układu wspomagania . Do dodatkowej osi pontozyna , dodatkowa od na atf chodzi gdzieś około 2014r przy nowym układzie ras. Wrzucę Ci dziś jakieś dane to zobaczysz Dodano po 13 Wrzucam schemat z opisem sprawdź czy układ się zgadza , to powinno rozwiać wątpliwości
można tak chwile jeździć i nic się nie pogorszy? Jest ryzyko, jest zabawa... A poważnie: pogorszy się stan środowiska, wszystkie wycieki płynów eksploatacyjnych (poza wodą skroploną przez klimę) dyskwalifikują pojazd z ruchu drogowego. Po ujawnieniu tego przez policję zatrzymają Ci DR, a nawet mogą zakazać jazdy i dalsza droga na lawecie.
wspomaganie masz elektryczne? Dodano po 15 Olej ELFmatic G3. Czyli do wspomagania i układów wspomagania. Najlepiej było by wymienić na nowy, przepłukując od razu układ. Spuść stary wlej trochę nowego i włącz na chwilę ok 3 sekundy silnik wtedy pompa wypchnie stary z olej z tym dolanym. Przepłuczesz uklad i nie uszkodzisz pompy. Lub Total Fluid DA -...
Ten obrazek informuje o potrzebie zajęcia się układem wspomagania kierownicy. Zacznij od sprawdzenia poziomu oleju w zbiorniczku.
Jaki płyn dolać do zbiorniczka układu wspomagania w Peugeot 508 2,0 HDI 2011r.
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
Wymiana płynu hamulcowego. Czy można wymienić płyn hamulcowy w taki sam sposób jak układu wspomagania żeby się nie zapowietrzyl?
Jak dla mnie takie objawy występują, gdy pojawiają się opory w kolumnie kierownicy, przed układem wspomagania. Zazwyczaj łożyska ślizgowe wysychają. Usterka dotyczy raczej leciwych samochodów.
Jadąc od lewej: 1. Pionowa - dioda silnika wentylatora chłodnicy. 2. Dioda pompy paliwa (podgrzewacza filtra paliwa) - tu zależy od wersji . 3. Dioda układu wspomagania kierowania (klimatyzacji) - i tu także zależy od wersji.
A przy okazji. Jak zapobiec nadmiernemu gęstnieniu płynu w układzie wspomagania ? Bo jeszcze parę dni i szlak mi trafi pompę.
Czujnik podciśnienia w układzie wspomagania hamulca.Pompa vacum się kończy i daje zbyt małe podciśnienie dlatego pali się kontrolka.
Witaj, są dwie możliwości rozmiaru kół/opon 155/80 x 13 165/70 x 14 Z układem wspomagania kierownicy. Są to dane producenta. Pozdrawiam.
Wygląda jak kierownica, czyli układ wspomagania.
OK problem rozwiązany. Jak by ktoś miał kiedyś taki sam problem to opiszę co zrobiłem. Warto najpierw się zorientować dobrze jaki rodzaj pompy posiadamy i jaki przewód będzie potrzebny. Po liftowe wersje stożkowe pomp powinny mieć wąż z dwoma zaworami wewnątrz, lekkim wygięciem mocowania przy samej pompie i podwójnego ślimaka do mocowania przy maglownicy....
Uszkodzona pompa wspomagania. Płyn zalewa elektronikę. Możesz też sprawdzić jakość połączeń, bezpiecznik, wtyczki na pompie. Najczęściej jednak do wymiany pompa.
https://motorex.com/en-ch/Sales-Consulti...
Witam, jak wymieniłeś olej w układzie to zapalasz silnik i kierownicą kilka razy od jednego skrajnego w drugie skrajne kręcisz i powinien sie odpowietrzyć, dolewasz do stanu i wsio.
dzięki za podpowiedż udało się troche popierdziało i jest oki :D
Kontrolka (!) 1. Poziom płynu hamulcowego 2. Poziom płynu chłodniczego 3. Poziom płynu hydraulicznego wspomagania kierownicy 4. Przegrzanie silnika/uszkodzenie 4pinowego czujnika przegrzania (powyżej 118*C) 4. Niskie ciśnienie w układzie wspomagania hamulców tak czy siak bez podłączenia pod komputer można gdybać w nieskończoność
Ta pompa potrzebuje ok 10kW, gdzie 1 paskiem to przekażesz? Tak, ale przy maksymalnym ciśnieniu i maksymalnej wydajności. Założyłem kilkanaście układów wspomagania na tej pompie i działa na jednym pasku. Poza tym nie wydaje mi się, żeby autor w swoim wynalazku podnosił pług o wadze 750kg...
1) Zbyt mała ilość oleju w hydraulicznym układzie wspomagania kierownicy. 2) Zapowietrzona przekładnia kierownicza i układ hydrauliczny. 3) Załamujące się chwilowo lub zgniatane przewody hydrauliczne przekładni kierowniczej lub pompy wspomagania 4) Zatykający się czasami króciec wylotowy (zasysanie pompy) zbiorniczka oleju 5) Przejściowo zbyt mały wydatek...
Usterka wystąpila samoczynnie, czy coś gdzieś był dlubane? Może dedykowany srzęt SD coś powie więcej. Test elementów wykonawczych, możewlaśnie błąd tego dzwięku powoduje wyłączenie.
Dość skaplikowa operacja wysłałem ci instrukcje na pw może coś ci uda .
Są takie środki, sam stosowałem firmy winn's, chyba tak to się pisze, ale znalazłem po długich poszukiwaniach w hurtowni motoryzacyjnej, kosztowało około 35zł. Jak na razie uszczelniło, wcześniej musiałem dolać jakąś 100-200ml na około 2tys. Wyciekało mi na jednej końcówce przekładni. Znalazłem jeszcze jeden środek firmy gunk, poczytaj sobie http://www.gunk.pl/produkty/p29.htm...
Witam z tego co Pan pisze to jest coś z układem wspomagania kierownicy, sądzę że stan płynu w układzie jest ok. i sam płyn też jest w dobrym stanie jak niewiadomo kiedy była zmiana to proponował bym wymienić. Tylko na taki sam. Ubytku i wycieków z układu Pan nie stwierdził? Jest jakiś problem z maglownica lub pompa wspomagania. A jeszcze proponował...
Z tego co pamientam były dwa rodzaje czujników skrętu jeden w przekładni na długim przewodzie (tyko abs) lub wewnątrz pojazdu (z esp). Zadzwoń do aso podaj vin i poproś o nr orginału powinni Ci go bez problemu podać.
Częsty problem . Też miałem to w swoim golfie . Kupiłem w zielony przypisany do WV i wymieniłem cały . Najlepiej to zrobić bo masz pewność . Nie radze wlewać różnych wynalazków , czy dolewać .... lepiej odłączyć przewód wylać wszystko , zalać nowym ... jeśli chcesz to ci zrobie zdjęcie tego płynu ...
Jakie wspomaganie? Elektryczno-hydrauliczne , czy hydrauliczne? Nie znam tego samochodu, ale ta informacja może pomóc.
Pomoże ktoś
Tam są 2 firmy wspomagania: Koyo i TRW. Różnią się wtyczką od czujnika skrętu. Pozostałe dwie wtyczki to: - zasilanie, brązowy masa, czerwono-czarny plus. - pomarańczowo-czarny CAN H, pomarańczowo-brązowy CAN L, czarno-żółty plus po stacyjce Przewody CAN idą do licznika i modułu centralnej elektroniki. Napisz jaki masz problem, może będzie prościej...
Witam mam problem z Volvo fh 14 2018 układ wspomagania kierownicy, podczas jazdy działa bez zarzutów, wystarczy że się zatrzymam nie mogę ukręcić kierownicą ażeby gdzieś cofnąć lub się ustawić, płyn Oki sprawdzałem
Więc jeśli ktoś będzie szukał głośniczka układu wspomagania w wersji z czujnikami parkowania tylko z tyłu to na pewno go nie znajdzie :). OP-COM się myli w tej kwestii. Przyczyną niesprawnego systemu były niedziałające dwa czujniki i tyle. Wreszcie sprawa z niewidzialnym głośniczkiem układu wspomagania została wyjaśniona raz na zawsze :) Pozdrawiam
Elektryczne zintegrowany z kolumna kierownicza.
Witam. Sprawa dotyczy Scanii 164 z 3 osią skrętną. Wymieniona została kolumna (maglownica) na TRW. Wspomaganie działa lecz słychać buczenie z okolic pompy wspomagania, po jej wymianie na nową nadal słychać buczenie. Nasila się podczas skręcania kierownicą. Płyn w zbiorniczku lekko się pieni. Nie widać wycieków. Wszystko działa lecz to buczenie jest...
Słabo z moim zrozumieniem. To jak tak to elektryczne na kolumnie z fiata albo clio- ale to napewno trochę rzeźbienia. Lub złom i przekładka maglownicy razem z hydropompą
http://obrazki.elektroda.net/64_12755899... http://obrazki.elektroda.net/64_12755899...
U mnie wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/7641577000_1... Nie mam zdjęć od siebie, bo nie chce mi się już dzisiaj kolejny raz tego rozkręcać, ale od wewnątrz jest identycznie jak tu: http://obrazki.elektroda.pl/3376025100_1... Ta część, którą zaznaczyłem nie jest dziurawa. Nie wiem w sumie na jakiej zasadzie...
Jedna osoba dolewa płynu, a druga kręci kierownicą do oporu, raz w jedną, raz w drugą.
Chodzi Ci jak go spóścić go z układu,ja ściągam jeden wąż od pompy drugi od zbiorniczka i kręce kierownicą lewo i w prawo żeby się wszystki płyn od wspomagania wylał(oczywiście silnik wyłączony),a póżniej tak samo go odpowietrzam.
W moim Fordzie KA wycieka olej z układu wspomagania, i muszę dolewać co jakiś czas. Cieknie przy kolumnie kierowniczej? Czy można temu jakoś zaradzić?
Z tego co mówił mechanik to maglownica była zalana czerwonym olejem jakimś gównianym Czerwony olej o którym piszesz to za pewnę "Jasol ATF II" czyli hydrauliczny olej do hydraulicznych skrzyni biegów, stosowany gęsto często w koparkach, ładowarkach, fadromach, wywrotkach itp. do napędów(zamienniki momentów itp.) lecz ludzie też go stosują w układach...
A może jeszcze ktoś mi wie jaki płyn do układu wspomagania w tym samochodzie i ile go wlać? Chciałem wymienić żeby wykluczyć że to problem z płynem i dobrali mi w sklepie jakiś płyn zielony według specyfikacji PSA S71 2710 1litr. Ale zacząłem wypompowywać stary i widzę że tam jest kolor ewidentnie brązowy. Czy powinienem się tym przejmować czy po prostu...
Czujnik skrętu do wymiany.
Odpuściłem.
Płyn był wymieniany rok temu, a teraz uzupełniany jest co chwilę, więc to raczej odpada. Z tego co wyszukałem, w układzie wspomagania jest jakiś zawór ciśnieniowy, który może się popsuć. Dopuszczam też nieszczelności, ale nie mam jak tego sprawdzić jak narazie (brak kanału). Co do kręcenia to nie, nie kręcę na zgaszonym silniku. Dodam, że nawet jak...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Może problemem jest samo radio. Tu przykład ale w drugą stronę: [url=https://totalenergies.pl/wplyw-radi... radia na działanie układu ABS i wspomagania kierownicy
W module UPC oraz ECU silnika nie ma baterii i te moduły mają bardzo mało wspólnego z modułem wspomagania. Stawiam bardzie że padł ów moduł wspomagania. :cry: Pamieć jest realizowana za pomocą pamięci FLASH- jest to tzw. pamieć nieulotna która w twoim przypadku chyba zaczęła się "ulatniać" z modułu wspomagania :cry:
to czemu gdy nie skręcam olej idzie na przelew z orbitrola. Zawór szokowy powinien wtedy dać olej na przelew
https://ford.sklep.pl/product-pol-19838-... Tam pisze że typ silnika bez znaczenia, a i cena w miarę przystępna. Jedyny warunek to ręczna skrzynia b.
11.
Prosze bardzo schamty i opisy wspomagania Jeden plik do zwykłego punto 2 a drugi do tego nowszego punto 2 FL, nie wiem jaki jest potrzebny wiec wstawiam oba. Jednak proponje podjechac na examiner , zrobic wnikliwa diagnostyke , bedzie odrazy wiadomo o co chodzi , najczesciej faktycznie padaja silniki ale je bez problemu idzie naprawić.
Założyłem już kilka przekaźników do tych pomp i działają bez żadnego problemu (cewka niebieski-masa, styki czerwone kable, brązowe spinasz ze sobą). Kostka 3 pinowa, to czujnik obrotów pompy, pozostawiasz nie podłączone
Witam. Dziś zajrzałem pod podwozie swojego auta, i okazało się że cieknie mi płyn z układu wspomagania. A mianowicie z takiej rurki wyglądającej jak chłodniczka, znajduję się ona z przodu auta zaraz za atrapą zderzaka - jak się nazywa ta część? bo szukałem i nie mogłem nigdzie znaleźć. Proszę o pomoc, gdyz muszę to wymienić.
A może za mało płynu po odpowietrzeniu się układu?
ja mam założoną pompe od golfa II i ładnie sobie radzi w golfiku III tylko będziesz musiał przekręciś wlot i załorzyć kolanko na weżyk
Wszystko zależne od warunków technicznych. Silnik najlepiej wyciągnąć wraz ze skrzynią. Do odkręcenia: 1. Wydech 2. Półosie 3. Sprężarka klimatyzacji (może jest możliwość, że nie trzeba czynnika spuszczać) 4. Przewody paliwowe 5. Przewody chłodzenia silnika 6. Przewody układu wspomagania (idące do pompy, bądź tak samo jak przypadku punktu 3) 7. Wiązką...
hot start, jak wcześniej pisał kolega, polega na chwilowym zwiększeniu pradu w początkowej fazie spawania, napięcia się nie zwiększa, gdyż zwykle jest ono zbliżone do górnych granic normy, w przypadku transformatora można by się pokusić o układzik złożony z przekaźnika, odczepu na pierwotnym i detektora spadku napięcia lub wzrostu prądu, który powodowałby...
Nie ma takiej możliwości, pompa wspomagania jest wysoko, napędzana zębatką od pompy wtryskowej. Olej w tamtych okolicach tylko smaruje koła zębate- rozbryzgowo. To raczej olej z układu wspomagania dostawał by się do silnika przez uszkodzony zimering na wałku pompy wspomagania. Może masz uszkodzony zawór bezpieczeństwa na wyjściu z pompy wspomagania...
ps. mała ciekawostka, spalając płyn hamulcowy oddaje to bardzo ładny zielony płomień! z olejami od układu wspomagania kierownicy próbowałes?
Wiązkę sprawdziłem pobieżnie I to jest błąd. Od okolicy akumulatora do ścianki grodziowej. I wypruj ją z tej otuliny, tam jest siedlisko wilgoci.
Niebiesko biały ma być podpięty pod wzbudzenie alternatora. Altek nie ładuje - wspomaganie nie działa. Rozdzielały się chyba na okrągłym złączu kolo akumulatora. Nowsze wersje miały jeszcze linie diagnozy.
A nie ma tutaj zastosowania układ wspomagania ruszania pod górę? W P3008 z pewnością funkcjonuje.
Tak jak kolega wyżej napisał. Zgadzam się w pełni z jego zdaniem żeby nie grzebać w przewodach od wspomagania. Ciężko jest to póżniej skręcić bo: można uszkodzić gwint, można się załamać kiedy niechce się uszczelnić. Ale z drugiej strony odkręcając przewód gdzieś między pompą a dyfuzorem pięknie schodzi cały olej razem z różnymi brudami:D
Skoda ma elektryczny układ wspomagania, więc wymiana płynu itd. nie wchodzi w grę. Czy czeka mnie wymiana całej pompy? To w końcu elektryczne czy elektrohydraulicze?
hmm... no dobra, a jezeli ladowanie jest i jak pisalem predzej na tych dwoch cienszych kablach czyli na tym ze stacyjki i z kontrolki jest napiecie 14V to chyba nie bardzo padalo by na alternator...
Dziękuję serdecznie...nie mam zamiaru zabierać się za to samemu.Niech mechanik zarobi sobie na chleb,ja sobie jakoś poradzę.Mam jednak problem ze znalezieniem warsztatu w swoim rejonie (Gorzów Wlkp.) a naprawa musi być wykonana na wczoraj...albo stracę pracę,albo uruchomię to... Pozdrawiam Waldemar
Tam pompy wspomagania padały. Przed zakupem sprawdź jakiej masz firmy: różnią się kostkami i ilością pinów.
Witam, dzięki wszystkim za pomoc. Wlutowałem tranzystor bcx chyba 53 Pnp i układ wspomagania śmiga już teraz rok Pozdrawiam
Witam. Hallotron pochodzi z układu wspomagania kierownicy.
sprawdz ten zawor musi działac w jedna stronennajlepiej dmuchnac w niego i bedziesz widział cz chodzi w jedna strone,a serwo nie brzeczy?
Witam, w samochodzie mojej dziewczyny coraz częściej dochodzi do awarii układu wspomagania kierownicy. Najczęściej po ruszeniu ze świateł, skręcając, co jakiś czas, układ wspomagania się wyłącza. Jest to bardzo poważna sprawa, bo bez wspomagania, "nie trafia" w drogę/wjazd i wystawia się na strzał dla innych kierujących. Auto było już u kilku mechaników,...
Witam będzie ktoś w stanie mi powiedzieć jaki konkretnie olej do układu wspomagania powinien być lany w instrukcji niby atf to chyba czerwony? Nie mam pojęcia zdania są podzielone a u mnie nie zobaczę koloru ponieważ jest zużyty. Kod silnika b4164s Volvo V40 1997r.
Witam jakim płynem zalać układ wspomagania w Fabii I 2001r., jest tam układ elektrohydrauliczny TRW lub KOYO, w tym przypadku konkretnie KOYO, jeśli ma to jakieś znaczenie. Czy odpowiedni będzie ATF IID lub ATF IIID, czyli Dextron? Czy do tego układu trzeba inny płyn?
układ wspomagania parkowania układ wspomagania kierownicy focus układ wspomagania
regulacja prędkości falownik wprowadzanie kodów kreskowych drzwi zmywarka domyka
majesty czujnik obniżenie napięcia rezystorem
Instalacja nowego logo startowego w radiu samochodowym Android – formaty, metody, bezpieczeństwo Citroën C5 II HDi OBD-II Error Codes: Common DTCs, Bosch ECU, DiagBox, Fuel, DPF, CAN Issues