Jeszcze raz dokładnie skontroluj układ zapłonowy. W tych hondach dochodziło to takiej awarii, że cewka ( umieszczona w aparacie) waliła na skróty iskrą do obudowy aparatu, zresztą widac wtedy fajne okopcenie.
Możesz mieć problem z zapłonem, zerwany klin na kole magnesowym. Sprawdź układ zapłonowy.
Z rzutów które udostępniłeś to co zauważyłem to dość niskie napięcie zasilania, co do samego szarpania skoro skład mieszanki się zgadza może problem leży po stronie układu zapłonowego?
J/w do WSK175 (DUDEK) zamontowałem el.zapłon na tyrystorze tzn. prztwornica ładuje kondensator 1uF/400V do ok.300V ,te napięcie rozładowywane jest przez cewkę poprzez tyrystor sterowany z przerywacza mechanicznego.Nie mierzyłem napięcia iskry ale przeskakiwała z 3cm do masy. Z tym zapłonem wsk spisywał sie doskonale,przyśpieszenia rewelacja,predkośc...
Witam kolegów. Staram się uruchomić zapłon w tym skuterze. Niestety stwarza mi to coraz większy problem. Uszkodzeniu uległa prawdopodobnie tylko cewka zapłonowa wysokiego napięcia. W załączniku zamieściłem schemat instalacji elektrycznej skutera. Jak widać iskra zapłonowa wytwarzana jest przy użyciu dwóch cewek. Pierwsza znajduje się przy magneto i...
To trzeba cewkę impulsatora dołożyć, bez niej nie będzie iskry. Coś musi dać impuls do modułu aby ten wygenerował iskrę Nic nie trzeba dokładać. Z resztą zależy do czego??? Są układy zapłonowe tzw. magnet, które nie potrzebują impulsatora. Informacja o położeniu wału brana jest z napięcia cewki zasilającej CDI. Spełnia ona dwa zadania. Jednak cały(!)...
I sprawdzilem jakość iskry no i jest ona dosłownie grubości włosa i obawiam się czy nie jest za słaba. Sprawdzałeś "tradycyjnie" na świecy? Sprawdź mniej tradycyjnie, za to bardziej profesjonalnie: Zdejm fajkę, o ile to jest możliwe, i sprawdź przeskok iskry między samym przewodem WN a masą. Chodzi o określenie jaką szczelinę powietrzną przebija jeszcze...
Nie twierdzę że nie masz racji,przytoczyłem twój post zamiast pierwszego,a konkretnie chodzi mi o przekażnik systemowy zasilający pompę paliwa i układ zapłonowy i wtrysk.W hondzie spotkałem się z tym że przekażnik ten zasilał pompę paliwa,wtryskiwacze i układ zapłonowy.
kumpel w accordzie miał taki sam problem albo podobny i była walnięta cewka zapłonowa. Też 1,8 vtec. a jak z układem zapłonowym. świece przewody?a hola tam chyba są cewki indywidualne. sprawdź ukł. zapłonowy
Witam Czy ktoś z szanownych grupowiczów wie na co moge zamienić ten tranzystor (ETD41-035 npn) - pracuje w układzie zapłonowym. Pozdrowienia
Pompka powinna zadziałać na chwlę po przekręceniu kluczyka. Potem pompka jest załanczana przeez sterownik silnika przez podanie masy na przekażnik pompki , po pojawieniu się impulsów w układzie zapłonowym.
denyp88 Aby wzmocnić iskrę należy... naprawić układ zapłonowy. Czy już coś sprawdzałeś poza stwierdzeniem, że iskra jest "słaba". A tak w ogóle co to znaczy i jak sprawdzałeś? Poszukaj schematu i zamieść go w poście. Łatwiej będzie cię nakierować.
Ale paliwo nie jest podawane. Z tego co piszesz. Co z wtryskiwaczami? Napisałem jak sprawdzać iskrę! Zrób to aby wykluczyć układ zapłonowy. Opieranie się na subiektywnych wrażeniach prowadzi do nikąd. Czy w serwisówce nie ma jakiś porad diagnostycznych? Powinny być. Jak nie pali, to sprawdź to lub to lub tamto... Dałbyś jakiś schemat. Łatwiej będzie...
Jest to kosiarka, więc funkcję koła zamachowego robi zapewne ostrze tnące Koło zamachowe jest jednocześnie wentylatorem, umieszczone jest na górze silnika pod osłoną, przy okazji służy do hamowania silnika i generowania iskry w układzie zapłonowym. Do pracy z rozrusznikiem potrzebne jest uzębienie, którego zapewne nie ma. Musiałbyś je wymienić...
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=]Link Edit: sądząc po objawach do wymiany cewka zasilająca...
Jak powinno wyglądać podłączenie stacyjki Honda1211. Czy po przekręceniu kluczyka do pozycji pierwszej cewka układu zapłonowego po stronie niskiego napięcia powinna być zasilana ? Jak powinien być podłączony regulator ładowania akumulatora ?
huknie z tłumika Czyli układ zapłonowy. Zbiera się niespalona mieszanka w tłumiku. Na początek wymień świecę.
Miałem problem z zapłonem do silnika Hondy G100 (produkcja 1983 r)- brak iskry. Stwierdziłem, że cewka sterownicza daje napięcie (około 30V) a zasilająca nie daje napięcia. Po jej rozebraniu - niestety przez zniszczenie uzwojeń- stwierdziłem, że nie było połączenia końca uzwojenia z masą ze względu na poluzowanie mosiężnego nitu wprasowanego w otwór...
Ale o co ci chodzi? Zapłon to część procesu spalania mieszanki i występuje ona, ta czynność w cylindrze. Jak w każdym silniku spalinowym. A UKŁAD ZAPŁONOWY jest rozbity na kilka podzespołów, na które składa się świeca zapłonowa, cewka zapłonowa, przewód w.n., moduł zapłonowy (nie w każdym pojeździe), układ bezstykowego lub stykowego przerywacza i w...
A mnie to się wydaje że to nie jest taka zwyczajna sonda lambda tylko to się nazywa LAF czyli czujnik okreslajacy wartość spółczynnika składu mieszanki. Tak to przynajmniej z tekstu wynika który zamieszczam poniżej: Do napędu Civica 5D przewidziano gamę czterech nowoczesnych, ale już wypróbowanych szesnastozaworowych silników. Trzy z nich przekonstruowano...
Witam panowie. Takim mnie znajomy problemem uraczył: w jego Hondzie VFR800 na 3cim cylindrze nie ma iskry... Cała instalacja została bardzo dokładnie przebadana pod każdym względem, stosowaliśmy wszystkie możliwe kombinacje podłączeń poszczególnych cewek napięcia, opomiarowaliśmy wszystkie możliwe elementy ów maszyny i po drugim tygodniu dumania i sprawdzania...
Jest kilka typów układów zapłonowych akurat podam przykład z motocykli: platynki w JAWA`ch TS 350 magneto w produktach IFA np simson mz moduł elektroniczny 2 sów jak w simson`ach SR50e i mz 251e wersja rozwojowa bazująca na magnecie moduł elektroniczny 4 sów jak w silnikach jednocylindrowych honda jest owalny magnes przykręcony do wału i tylko jedna...
Wygląda, że czujnik nie ma przerwy tylko ok 230 Ohm. Nie wiem co cię napadło z tymi próbami ze śrubokrętem. Albo mierzysz rezystancję, albo napięcie generowane przez cewkę czujnika. Ty próbowałeś zrobić coś pośredniego. Czujnik żyje. Czy jednak jest na tyle rześki aby wyzwolić iskrę nie wiadomo. Pasowałoby zmierzyć napięcie na kablach czujnika, ale...
Oczywiście. Wszystko zależy od układy ładowania i układu zapłonu. Jednak z wielu względów nie jest to zalecane. Przy Układach zapłonowych CDI (Simson, większość skuterów) akumulator do poprawnej pracy silnika jest w ogóle niepotrzebny! Nie wiem jaki układ zapłonowy jest w Hondzie kolegi prolicht. Może się wypowie, to można będzie spekulować nad wpływem...
Procedura jest standardowa. Zaczynamy od schematu aby określić z jakim układem zapłonowym mamy do czynienia: CDI TCI i ich warianty. Potem czytamy posty na temat uszkodzeń danego układu zapłonowego. Potem pomiary. Diagnoza. Na koniec wymiana lub naprawa uszkodzonych elementów.
Cześć! Od kilku/kilkunastu tygodni walczę z układem zapłonowym w Hondzie MTX 80. Dodam, że motocykl przeszedł kilka modyfikacji (malossi 115, pwk 28, króciec ssący 28 mm). Temat na forum znany, oryginalny moduł w cenach z kosmosu, a założenie nieoryginalnego modułu skutkuje absurdalnym wyprzedzeniem zapłonu. W związku z tym wpadłem na pomysł przeróbki...
Witam .Opiszę krótko temat .Posiadam buggy pgo .Niestety silnik się rozpadł. Kupiłem silnik od hondy deauville ntv650 dokupiłem komputer i wiązkę elektryczną .Niestety zorientowałem się że komputer ma immobilaizer (hiss) nie chcę kupować całego zestawu hiss bo to generuje koszty .Chce do tego silnika dobrać jakiś moduł zapłonowy .Jest to silnik 2 cylindrowy...
jak wychodzi 5 kabli to: 1 to jest masa 2 to prądowy na regulator i światła 3 to pradowy do cewki na świece 4 to prądowy podający impuls na tyrystor żeby był przeskok iskry 5 do regulatora na ładowanie akumulatora ten zapłon działa na zasadzie otwierania i zamykania tyrystora ,bez modułu nie pojedziesz regulator do jazdy nie jest potrzebny ,tylko do...
Sprawdz cały układ zapłonowy a jak nie pomoże to zrób diagnostykę w Hondzie w tym roczniku jest możliwość wyciągnięcia kodów błyskowych. Procedura zależna jest od tego czy jest dioda w sterowniku
Więc faktycznnie to dziwny układ. :) Naprawiałem też kiedyś układ zapłonowy w motocyklu Honda MTX ale tam był układ tyrystorowy, jedna cewka wytwarzała napięcie do ładowania kondensatora a druga była do generowania impulsów, które sterowały bramkę tyrystora a ten rozładowywał kondensator przez uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia. Tego typu...
Ten system samodiagnostyki wyświetla kody w sposób bezpośredni np:jedno mignięcie przerwa 2,5s oznacza kod 1. 12mignięć przerwa 2,5s kod dwanaście itd Kody emitowane są rosnąco.Kod 1 oznacza usterkę układu zapłonowego.
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
oj przepraszam za moją nieuwagę-jest tam schemat dla 1100 ale poprzedni model (możliwe że układ zapłonowy jest ten sam) też obstawiałbym że coś w silniku ale na wolnych chodzi jak zegarek a jechać to się praktycznie nie daje bo nie można na obroty wejść objaw podczas jazdy jest taki jakby zapłon wyłączyć. ale nie czas i miejsce aby ten problem ciągnąć...
To są tak zwane banalnie trudne usterki. Posprawdzaj jeszcze masy w obrębie układu zapłonowego. Ewidentnie gdzieś jest brak kontaktu.
Trudno określić poprawność pracy silnika, bez organoleptycznego zbadania tego zespołu. Głośna praca może wynikać nie tylko z niewłaściwych luzów zaworowych, ale również ze zużytego w dużym stopniu układu korbowego, dużych luzów tłok-cylinder. Przenoszenie drgań na nadwozie może być przyczyną zestarzenia się gumy w poduszkach, a może być spowodowane...
Sygnały z impulsatorów w skrzyni i modułu zapłonowego typowo są sygnałami TTL 5V. Sygnał prędkości to chyba nie problem sprawdzić na oscyloskopie ile impulsów przypada na obrót koła (a znając obwód koła dowiesz się ile impulsów przypada na 1m). Nie wiem jaki tam jest układ zapłonowy, więc nie powiem ile jest impulsów na obrót wału ale to też ławo sprawdzić,...
Regulatory tego typu są stosowane w niemal wszystkich skuterach 50 cm3. Gdyby nie byłoby to dobre rozwiązanie to nikt by tego nie stosował. Ja sam mam taki regulator w Simsonie z racji zamontowania zupełnie innego układu zapłonowego, gdybym go nie miał to również przepalałyby się żarówki. Koszt regulatora zaczyna się już od 15 zł. Schematami na podanej...
Motorek zgrzebany. Jak był szlif (podobno, trzeba sprawdzić) to mogą być rózne kwiatki. Od puchnącego tłoka poczynając na złych i połamanych pierścieniach kończąc. Nie ma co gdybać, tylko po kolei sprawdzać wszystko. Pewnie wyjdą różne ciekawostki. Sprawdzenie układu zapłonowego, gaźnika i wydechu to też konieczność.
Witam Mam takie pytanie. Mianowicie chodzi mi o możliwość podłączenia jakiegoś oświetlenia pod ten silnik bez ingerencji w układ zapłonowy itp. Silnik jest przy motopompie i nieraz potrzebne jest oświetlenie a ciągnięcie kabli teoretycznie odpada. Interesowało by mnie oświetlenie ok 50 do 70 W. Pozdrawiam
Poczekajmy na schemat. Motocykl jest już zabytkowy, więc wszystkie warianty są możliwe. Na schemacie powinny być podane moce żarówek. Dzięki temu da się określić w przybliżeniu moc prądnicy. prolicht 1.Co z układem zapłonowym? 2.Czy robisz regulator sam? Czy może kupujesz i montujesz gotowy od jakiegoś chincyka? Wg. mnie regulator obowiązkowy. Jak go...
Do sprawdzenia układ zapłonowy, wysterowanie cewki i moduł.
Moja HONDKA ACCORD z 1980 roku stała sobie pod plandeką 5 lat. Teraz chciałem ją uruchomić i nawet ku mojemu zaskoczeniu mi się to udało. Jest jednak problem. Po rozruchu silnika jak puszczam kluczyk w stacyjce to silnik gaśnie. Pewnie jakiś przekaźnik nie podtrzymuje zapłonu. Jeśli ktoś mógłby mi coś poradzić w tej sprawie to był bym bardzo wdzięczny....
zacząłem się przyglądać sygnałom sterującym pracą cewki (sondy do wysokich napięć nie mam więc tylko po stronie sterowania) oraz wtryskiwaczy. zauważyłem, na wtryskiwaczach spore zakłócenia (spadek napięcia, w sytuacji gdy wtryskiwacz nie chodzi, więc powinien mieć >12V, o kilka V) akurat przy wyłączaniu jednej z cewek. pomierzyłem więc sygnał sterujący...
Witam.To nie są wariacje obrotka ,tylko awaria układu zapłonowego.Temu są problemy z silnikiem.
I nadal nic nie zrobili dalej szarpie szlak mnie trafia.Cały układ zapłonowy sprawdzony przewody cewka kopułka świece palec r.wymienione i nic. Czy mogło się coś mechaniczie w instalacji gazowej zepsuć.Bo sam nie wiem Dodano po 19 Prosze o podpowiedz
Czy chodzi o ten moduł PGM-F1? Przepraszam za brak wiedzy ale jestem laikiem w tych sprawach... jedyna moja wiedza na ten temat pochodzi z internetu. Czy w sytuacjach z którymi się spotkałeś też było tak, że auto gasło potem znów zapalało - ruletka? Bo sądząc po błędzie który podaje komputer to chyba inne układy (związane z podawaniem paliwa itp.) można...
Nie, z pewnością nie. A radioodbiornik nie zbierał zakłóceń z układu zapłonowego?
Pokaż zdjęcie modułu aby wiedzieć o co chodzi. Układ zapłonowy w tym modelu (NSR 50 F '89) ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Stosując nieodpowiedni moduł, albo inny nawet podobny zamiennik możesz spowodować nawet uszkodzenie silnika. Wymiana modułu zapłonowego w motorach Honda serii MB/MT/MBX/MTX/NSR 50/75/80...
Witam. Mam problem z samochodem Honda CRX rocznik 89 silnik D16A9. Po odpaleniu silnik pracuje bardzo nieregularnie, słychać klikanie przekaźnika pod pompy paliwa (został sprawdzony, sam w sobie jest sprawny), który jest niejako "dwa w jednym" - jeden przekaźnik jest powiązany ściśle z pompą paliwa, a drugi ma coś wspólnego z układem zapłonowym (z tego...
Uszkodzenie przewodów może być przyczyną. Silnik zasilany LPG jest bardziej czuły na usterki w układzie zapłonowym niż silnik zasilany PB.
Tak ci powiem że w zasadzie układ zapłonowy jest dość łatwy w diagnozie sterownik -moduł-cewka. Zmień mechanika bo oba silniki jakie występowały są dość proste sprawdzasz czy jest paliwo na wtryskach, iskra ,musi działać. Ciekawe gdzie dokładnie mieszkasz .
Zrób kontrolę układu zapłonowego. Gruntowną, czyli oscyloskop.
Witam Chciałem poprawić w swoim volvo 850 2,0T 94 iskrę więc drogą dedukcji chciałbym założyć sprawniejszą cewkę, jednak znalazłem tylko jedną "tuningową" której prametry producent bardzo ładnie wypisał: takie jak: MSD Ignition Blaster SS Parametry Mnożnik napięcia: 70:1 Rezystancja pierwotna: .355 OHMs Rezystancja wtórna: 4.4K OHMs Indukcyjność: 6.9...
A może by ci się chciało narysować odręcznie schemat układu zapłonowego z natury? :D
Sprawdż czujniki temperatury na silniku i sprawdż elementy sterujące pracą układu paliwowego. U mnie w VW passat ,,fachowcy" rok czasu walczyli, wymienili w efekcie parownik, sterownik, przepływomierz, filtry ,pompę paliwa, czytanie błedów i diabli wiedżą co jeszcze . Wiele wizyt mojej Żony w warsztatach pseudo mechanikerów. Sprawdziłem elementy mające...
Chodzi Ci o to, ze cale kolo magnesowe itd,jest zanurzone w oleju? Nie masz powodow do zmartwien, bo to typowe rozwiazanie. W swojej hondzie mialem to samo. I ile sie nie myle tak jest w wielu motocyklach, poza tymi o malej pojemnosci, ktore maja pradnice i tymi, ktore nie maja calego ukladu na wale.
Podcięcia są różnej wielkości na tłoku dopasowane do zaworów więc tu się Pan raczej nie pomylił. Pozostają dwie możliwości 1. coś z układem zapłonowym 2. źle ustawiony rozrząd.
Witam Mam problem ze swoją Hondą Accord 5 gen CC7 2.0 94r., przy jeździe na benzynie przyśpiesza z opóźnieniem i potrafi szarpać. Dzieje się tak na każdym biegu oprócz 1. Usterka nie występuje gdy silnik jest zimny lub jadę na gazie. W mojej ocenie skoro na gazie jedzie idealnie to problem raczej nie leży po stronie układu zapłonowego tylko popsuta...
Z jakiegoś powodu zanikło zasilanie na cewkę. Musisz sprawdzić instalacje elektryczną. szczególności przewody: biało-czarny, (regulator-wyłącznik zapłonu- moduł zapłonu) czarny, przy regulatorze napięcia żółty, układ zapłonowy- cewka - obrotomierz kostkę oraz przewód od alternatora, złącze przy regulatorze (3x żółte) Niestety motorek ma swoje lata....
świece odpadają -wymienione A taki byłeś pewny tych świec. W okolicy 2000obr/min. następuje zmiana trybu pracy układu zapłonowego(do tego momentu pracują tylko przednie świece), zmienia się czas miedzy wyładowaniem tylnych i przednich świec, dodatkowo odpalane są tylne świece do dopalenia dodatkowej porcji paliwa, przy uszkodzonych świecach pojawiają...
Trudno mi się zorientować w tym schemacie ale wygląda mi to na układ zapłonowy oparty na jakimś magnecie a tam gaszenie polega na zwarciu styków przerywacza.
Ja w hondzie city 2007 mam na pewno czujnik położenia wału (2 lub 4 położenia). Dodatkowo samochód wykrywa problem z zapłonem w każdym cylindrze, tylko nie wiem czy wykorzystuje ten czujnik czy ma dodatkowe. +immobilizer dodatkowo czujniki związane z układem paliwowym, mające wpływ na układ zapłonowy tj. czujnik położenia przepustnicy czujnik lambda...
Myślę że układ zapłonowy sprawny , mechanik naprawiał moduł zapłonowy cewki bo auto gasło i odpalało dopiero jak ostygło, pytałem go czy może to szarpanie nie jest przypadkiem spowodowane jeszcze tym modułem zapłonowym (bo w końcu go naprawiał nie wymieniał) ale powiedział ze gdyby moduł byłby wadliwy to byłby problem z odpalaniem a nie szarpaniem silnika....
A może warto sprawdzić luzy zaworowe oraz skontrolować układ zapłonowy i zmierzyć kompresje. śrubki na razie bym nie ruszał. w tych silnikach na lpg czesto jest problem z zaworami.
Witam Zainteresuj się układem zapłonowym bo być może tu jest problem. Jak zbudowany jest ten układ? Na tą chwilę pozostaw do wystygnięcia i zobacz czy zimny silnik znowu będzie pracował ok przez pół godziny. Pozdrawiam
Może być coś na rzeczy z tą iskrą.. Te "żółto niebieskie baty" mnie niepokoją, dobra iskra to właśnie cienka niebieskobiała "igiełka". Tylko pytanie czy słaba iskra na tych świecach jest po ich zalaniu z powodu gaźników, czy też zalewane są z powodu niedomagania układu zapłonowego..
Problem rozwiązany z pomocą instrukcji obsługi znalezionej w internecie. Brak iskry spowodowany awarią kondensatora układu zapłonowego. Po wymianie jest iskra. A myślałem, że takie rzeczy są na wieki.
Jaki silnik, jaki układ zapłonowy?
Tak, po wymianie układu zapłonowego (ten moduł z którego wychodzą kable do świec) wszystko jest cacy. Później wymieniłem jeszcze świece i kable ale to już po rozwiązaniu samego problemu.
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
jest to Honda accord 1999r 6gen wtyczki to Jedna ma 22 Druga 14 trzecia 16 Dzięki za dodatkowe informacje. Wygląda na to, że mówimy o wtyczkach z układu elektrycznego Twojego samochodu Honda Accord 6gen z 1999r. Możliwe, że są to wtyczki z układu sterowania silnikiem (ECU), układu audio, czy innej części elektroniki samochodowej. O ile identyfikacja...
Na zdjęciu masz rezystor od świateł i regulatora napięcia (który był beznadziejnym rozwiązaniem układowym). Nie jest on konieczny do zapłonu, lecz jeśli chce się mieć dobre światła i ładowanie, trzeba usunąć ten rezystor, przerobić połączenie regulatora i zamontować typowy regulator od skutera. Dostrzegam że to wersja chłodzona powietrzem. Z tymi modelami...
Konfig: Honda civic 93r. eg4 d15b2(seria) bez gazu Od zawsze miałęm problem że po dłuższym przestoju rano jak odpalałem silnik to przez chwile nie równo pracował ale potem normalnie. Potem miałem sytuacje że pewnego ranka odpaliłem Hania mi prychała gasła i szarpała.... na drugi dzień problem sam zniknął. Teraz od tygodnia pewnego dnia odpaliłem auto...
Cześć wszystkim. Rzadko o coś pytam, ale właśnie ta pora nadeszła... ;) Pacjentem jest Honda Jazz rocznik 2005 1.2 I-DSI 78ps-8 świec i 8cewek zapłonowych. Otóż motorek słabo się zbiera z niskich obrotów. Słychać wyraźnie, że dźwięk wydechu się zmienia jakby jeden gar nie pracował i moment obrotowy jest wyraźnie w tym momencie słabszy. Nawet sobie przydzwania...
Wazniejsza niz karoseria jest wersja silnika, czyli B18C4. Swiece były dobrane dawno temu, gdy silnik został rozbudowany o turbine, tak wiec nie sa to swiece rekomendowane przez producenta, gdyz producent nie przewidywal wersji z turbina takiego silnika. Producent zastosował świece dopasowane z przewodami cewką zapłonową i rozdzielaczem. Dodano po...
Witam i od razu przepraszam ze zadaje takie pytania a nie przerabiam i testuje układu ale spowodowane jest to tym ze układ muszę testować na mim motocyklu a jak wiadomo silniki nie luba być odpalane na chwile. Nardzie układ staną na tym 2236752500_1370955594|CwO6nFXfxr I wydaje się ze to jest to tylko ze tak jak wcześniej układ pokazywał 25Hz (tak na...
U mnie też pasek był wcześniej taki luźny, jak zakładałem nowy, to naciągnąłem bardziej napinacz i też jest sztywniejszy, jak u Ciebie w 2 filmiku, znak na wale dokładnie tak samo Klin jest OK, bo ja cały ten rozrząd rozbierałem, wymieniłem też simeringi na wale i wałkach rozrządu a więc koła wszystkie też zdejmowałem, niestety nie zrobiłem zdjęcia...
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
Silnik gdy jest zimny pracuje na ssaniu. To fakt oczywisty. Za dobór odpowiedniego składu mieszanki i wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu odpowiada komputer, który pozyskuje informacje z czujników a w szczególności sondy (sond) LAMBDA. Możliwe, że "gazownik" podczas instalacji przypadkowo ją uszkodził, czego efektem może być właśnie taki rezultat. Jednak...
Zanik iskry może być spowodowany słabym stanem akumulatora. Pod obciążeniem rozrusznikiem jest tak duży spadek napięcia w instalacji, że napięcie wtórne cewki HV jest za niskie do przeskoku iskry na świecy. powoduje to znaczne problemy z rozruchem. Inna przyczyna to stan gaźnika (ów). Podstawowe rzeczy to sprawdzenie zaworka iglicowego , poziomu paliwa...
Witam, Mam identyczny problem w mojej hondzie silnik F18. Wymieniłem kable wysokiego napięcia i świece niestety nic to nie pomogło. Teraz myślałem o wymianie aparatu zapłonowego, gdy ostatnio przypadkiem natrafiłem na ciekawe artykuły (po angielsku): [url=]Czyszczenie EGR strona a także pdf [url=]Czyszczenie EGR pdf W pliku pdf można przeczytać, że...
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
jasne: SCHEMAT ELEKTRYCZNY Symbole bloków AC CB bezpiecznik prądu zmiennego AC NF filtr anty-zakłóceniowy prądu zmiennego ACOR gniazdo wyjściowe prądu zmiennego CPB blok sterowania CPG uziemienie panelu sterowania CyC cyklokonwerter CyCB blok cyklokonwertera DCCP bezpiecznik prądu stałego DC D dioda prądu stałego DC NF filtr anty-zakłóceniowy prądu...
Witam, chciałbym się dowiedzieć jak sprawdzić pompę paliwa fps 900 z motocykla honda vt 1100 `88r. Jest to pompa membranowa. Do pompy idą trzy przewody: czarny - po włączeniu zapłonu płynie nim prąd zielony - na stałe połączony z masą niebiesko-żółty - dostaje impuls z modułu zapłonowego (tak mi się przynajmniej wydaje) aby podawać paliwo Przy pompie...
To są tylko moje teoretyczne rozważania. Nie myślałem, że weźmiesz się od razu za testowanie układu. Fajnie, że układ działa z tym, że tak sobie teraz myślę, że wersja produkcyjna powinna wyglądać inaczej. Dwie cewki zrobione z kawałka drutu, którymi owinąłbyś przewody zapłonowe. Prąd w przewodach do świec indukuje napięcie w cewkach, które wzmacnia...
Auto dostało nowy silnik B18C4 zamiast starego grzmota. Problem jest taki, że w 1 gen sygnał na obrotomierz idzie z cewki zapłonowej z minusa i pewnie indukuje coś sobie w układzie sterującym obrotomierzem. Silnik wsadzony posiada już nowy system zapłonu i niestety nie zgadzają się charakterystyki. Spotkał się ktoś z jakimś konwerterem, który przełoży...
Witam, wniosek z tego, ze jest o co powalczyć. Właśnie wróciłem z garażu. Instalacja wygląda jak na schemacie. Motocykl ma rozrusznik i akumulator. W tej chwili jest tam założony stator z jednofazowym uzwojeniem bez połączenia z masa + cewka zasilająca moduł zapłonowy. Pomiary wskazują, ze stator, który teraz jest założony działa jak trzeba. Motocykl...
Jeżeli masz tradycyjny układ: przerywacz+ kondensator+ cewka, to możesz spróbować cewkę od Żuka, Fiata125 itp. starych samochodów. Jeżeli będziesz miał problem z miejscem -cewki mają sporą średnicę, próbuj cewki od Syreny, MZ, Jawa. Te ostatnie mają być na 12V. Rezystancja uzwojenia pierwotnego 3-4 omy. Cewka od Cinquecento się nie nadaje. Ma zbyt małą...
Mea Culpa z pospiechu zapomniałem dopisać instalacja 12V akumulator ładowany z alternatora normalny prostownik trójfazowy plus regulator. Wiem co to CDI rozładowanie kondensatora przez cewkę zapłonową powoduje przeskok iskry. Nie może być TCI ponieważ muszę zastosować cewki niskoomowe od typowego zapłonu elektronicznego,gdybym miał cewki o rezystancji...
Jaki moduł zapłonowy jest zamontowany? W kanale wydechowym cylindra nie ma nagaru? Układ wydechowy jest drożny? Nie wykazuje oznak odłożenia się dużych ilości nagaru? Czym były sprawdzone wskazania obrotomierza?
Honda CBR600F3 95-96(PC31), układ zapłonowy jest tranzystorowy. Mam już Service Manual.
Witam! Z racji tego że urodziłem się raczej z myszka i klawiaturą w ręce a nie kluczem i szlifierka to mam pytanie odnośnie odpalania silnika motocyklowego. Zaczynając od początku silnik wrócił po generalnym, u mechanika jeszcze palił a po powrocie chyba zatęsknił za człowiekiem który go dopieszczał długimi godzinami. Ogólnie rzecz biorąc sprawa wygląda...
A prosze bardzo - sporo o tym jest. Ma to jeszcze tę zaletę, ze energia iskry na świecy w układzie CDI jest wielokrotnie większa niż w ,,klasyku". Co za tym idzie silnik lepiej pracuje i łatwiej go uruchomić.
Wyczyść układ paliwowy wysusz świece zapłonowa i zmieć paliwo a nie dolej do starego.
Dziwne, że po zwarciu kabelków nie uszkodziły się bezpieczniki. Sprawdź ciągłość przewodów od pompki, czujnika aż do sterownika, czy też do stacyjki. Spróbuj pominąć ten czujnik tj. podłączyć zasilanie pompki przed tym czujnikiem. Jeden z tych kabelków w czujniku blokuje zapłon, więc trzeba go wypiąć z układu. Dysponując przyrządem/miernikiem możesz...
Olej i filtry mogą zostać. Świece zapłonowe lepiej zmienić na nowe, oryginalne. Co jeszcze zrobić? Opróżnić bagażnik i jak masz możliwość, to pod ciśnieniem umyć samochód od spodu (nadkole od wlewu paliwa, okolice planowanego wlewu i butli LPG). (przebieg 210k km) Powoli rozglądaj się za nowym układem wydechowym. W większości znanych mi przypadków,...
Jeśli po uruchomieniu silnika gaśnie kontrolka Check engine, to znaczy, że ECU nie odnotowuje błędów, wiec diagnoza nic nie wykaże. Duże zużycie paliwa mogą powodować inne rzeczy. Nie chce mi się teraz wracać i czytać tematu od początku, więc opiszę co należy wykonać, a ty opisz, co z tego zrobione. 1 - Regulacja luzów zaworowych. 2 - Wymiana świec...
Mam komplet, czyli wszystko. Aktualnie tak jak wspominałem, odłączyłem większość instalacji, żeby ułatwić sobie pracę. 1011468 Schemat stworzony na podstawie faktycznego stanu. W lewym dolnym rogu aktualne podłączenie modułu zapłonowego (mostki) 1011469 1011470 Silnik 1011471 1011472 Moduł zapłonowy Niestety obudowa jest czarna, brak oznaczeń (starte)...
Bo w tym module zapłonowym na 100% masz diodę blokującą ujemną połówkę napięcia zasilającego. Musisz dodać układ powielający napięcie (dioda+kondensator 1.5 µF) przed zasilaniem modułu, tak jak w module oryginalnym NSR75 CI627: Oczywiście o ile posiadasz oryginalny stator (gwiazda z zewnętrznym impulsatorem) a nie stator od MBX/MTX z wewnętrznym...
Zakładam, że szarpanie pochodzi z silnika i wypadania zapłonu? Nie pochodzi to od uszkodzonych łożysk kół, zużytego układ napędowego? Na początek sprawdziłbym jaki kolor ma świeca zapłonowa.. Dzieje się tak na zimnym silniku na ciepłym? W jakichś konkretnych warunkach zaczyna szarpać a potem szarpanie samo ustaje? Czy trwa do zgaszenia silnika?