Wypadanie zapłonów może powodować wiele rzeczy. Winny może być układ zapłonowy , układ paliwowy , układ dolotowy , mechaniczna kondycja silnika itd. itd... Więc nie mając żadnego doświadczenia w tym temacie? Być może trafisz dosyć szybko albo będziesz wymieniał części bez rezultatu. Jeśli się auto psuje to się je oddaje do warsztatu. Po to one są ....
Jedynym czujnikiem z którego korzysta układ zapłonowy jest czujnik wału. Nie wiem jaka jest minimalna amplituda sygnału, musi przechodzić przez 0 i musi brakować jednego "zęba" na wieńcu (to jest GMP). Informacje z czujnika fazy potrzebne są tylko dla układu wtryskowego. Bez czujnika fazy (wałka) - tego na pokrywie rozrządu, auto normalnie pali i jeździ.
Układ zapłonowy do diagnozy jako pierwszy.
Raczej nie, choć przy tym silniku trzeba być ostrożnym jeśli chodzi o układ zapłonowy - odłączenie sterowania cewki nie powinno mieć żadnych konsekwencji (o ile nie podłączyło się jej lub odłączyło na pracującym silniku), natomiast pod żadnym pozorem nie należy zdejmować fajki ze świecy i uruchamiać silnika z rozłączoną jedną świecą - to grozi uszkodzeniem...
Pierwsza część wypowiedzi wskazywała by na rozrusznik, może bendix. Z drugiej części wnioskuję że powinien kolega sprawdzić czy jest właściwe ładowanie i stan akumulatora. Gaśnie bo przy obniżonym napięciu układ zapłonowy nie jest w stanie pracować poprawnie.
Witam Sc 900 nie chodzi na wszystkie cylindry. W komputerze brak błędów. Cały układ zapłonowy nowy. Kompresja od 10 do 12 na każdym cylindrze. Podczas mierzenia kompresji były odkrecone wszystkie świece. Tylko podczas mierzenia kompresji na 4 cylindrze uciekala mi kompresja na 3 cylindrze. Moje pytanie czy może to być uszczelka pod głowica? Pozdrawiam
Niestety to było tak: Wymieniłem pasek klinowy w seicento 1,1 rocznik 2000 i nie regulowałem jego naciągu,był mocno napięty. Rozrusznik zakręcił silnikiem z 3 razy i zaniemógł. Jak się później okazało rozłączył się kabel (plecionka) połączony z płaskim drutem,który tworzy uzwojenie na wewnętrznej ścianie rozrusznika.Plecionka jest z drugiej strony przymocowana...
Dzień dobry mam pytanko. Posiadam seicento 1.1 rocznik 1999. Mam problem typu takiego w kolektorze ssącym jest trójnik z prawej strony wychodzą z niego 2 wężyki cieńszy i grubszy. Ten grubszy jest prawdopodobnie od serwa a ten drugi nie mam bladego pojęcia gdzie go podpiąć. Na tym cieńszym wężyku znajduje się jakiś filterek, ciśnienia stałego lub coś...
4 lata .... i może już 50-100kkm przejechane :) Reduktor wymaga okresowego czyszczenia i wymiany membran. Instalacja LPG wymaga okresowej regulacji. Filtr gazu wymaga okresowej wymiany. Przy gazie trzeba dbać o układ zapłonowy (wymieniać świece, kable). Sprawdź w instrukcji co ile kkm producent zaleca czynności serwisowe i jedź do gazownika
Witam wszystkich forumowiczów, Mam problem ze swoim sejczakiem. Mianowicie posiadam instalację gazową Tartarini TEC99 z silniczkiem krokowym DAT99 (oryginalny). Auto nierówno pracowało na benzynie, a na gazie czasami podczas dodawania gazu strzela w filtr powietrza. Przepustnica została wykręcona i wyczyszczona, tak samo silniczek krokowy oraz zmieniony...
A więc tak- szarpie tylko na benzynie -tzn,że nie układ zapłonowy po rozgrzaniu,-błąd zasilania paliwem regulowany od sondy tylko przy niskich obrotach-więc prawdopodobnie zbyt bogata mieszanka Sugestia-odepnij wtyczke od sondy lambda i spróbuj przejechać się kawałek Jezeli nie pomoże-zrób to samo z wtyczką od TPSu. Komputer ma złe odczyty któregoś...
Panowie, co to za błąd odczytany Launchem "[3,1,7,0]" ? Launch nie podaje opisu tego błędu, tylko kieruje do podręcznika serwisowego Fiata. Silnik przerywa, jakby chodził na dwa cylindry i śmierdzi niespalonym paliwem, cewki sprawdzone, połaczenie cewek z ECU sprawdzone, przekaźnik EC sprawdzony, świece i przewody świeżo po wymianie. W ogóle co może...
A jak ma się to do jak go odpalam coś piszczy, nie równo pracuje Dlaczego silnik od razu od strzału gaśnie? Dlaczego silnik nierówno pracuje Piszczało ponieważ zerwany silnik z poduszki jest przesunięty do przodu tak że koło pompy haczy o uchwyt silnika chłodnicy, w tym miejscu też strasznie się iskrzyło co skutkowało nierówną pracą silnika prawdopodobnie...
Większość instalacji gazowych ma możliwość uruchomienia bezpośrednio na gazie. Prawdopodobnie twoja też, poczytaj (chodzi o typ kompa sterującego instalką), wtedy jeśli zapali można wyeliminować gaz i układ zapłonowy i szukać przyczyny w układzie zasilania benzyną. Może to faktycznie pompa - dziś u siebie rozbierałem swoją (sej 900) bo nie zawsze pompowała...
Lanie paliwa o liczbie oktanowej większej niż 95 do tego silnika zupełnie mija się z celem, bo nie ma z tego absolutnie żadnej korzyści, silnik nie ma czujników pozwalających na stwierdzenie że zasilany jest paliwem o wyższej LO i stosowne skorygowanie KWZ ani tym bardziej nie można zwiększyć stopnia sprężania... dodatki w tym paliwie mogły zaszkodzić...
Nie wiem co Ty tam mierzysz ale moim zdaniem te 7V wynika z tego że zamyka Ci się obwód poprzez miernik.
Prawdopodobnie musisz też wymienić w aucie świece i przewody zapłonowe, ponieważ instalacja gazowa jest bardzo wrażliwa na wszelakiego rodzaju zakłócenia w układzie zapłonowym i rano jak jest troche wilgoci to może szarpać.
Jak to samo masz na gazie i benzynie to być może układ zapłonowy. Może któraś cewka bo tego chyba nie podmieniałeś. Może sygnał z TPS itd. Ale to zgadywanki i potrzeba więcej pomiarów.
Wymień jeszcze raz świece, przewody WN oraz skontroluj i przeczyść układ zapłonowy.
LPG to też paliwo ;) tylko, że ze względu na swoje właściwości ma większe wymagania jeśli chodzi o sprawność układu zapłonowego.
Przy "falowaniu" wolnych obrotów rzeczy do sprawdzenia: - szczelność układu dolotowego, - układ zapłonowy, - czujnik podciśnienia, - układ regulacji wolnych obrotów.
Przyczyn może być wiele ale pewniejszymi są układ paliwowy i zapłonowy.
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Za akumulatorem gdzie tam są bezpieczniki Sprawdziłem obok kierownicy po lewej stronie i przy sterowniku tu gdzie są 2 przekaźniki znalazłem 3 kable od masy wiec przeciściłem A może faktycznie to ten czujnik położenia wału no bo nie ma zasilania na pompę ani iskry A ta kontrolka wtrysku marchewka co oznacza załączenie układu wtryskowo zapłonowego..?
Z tym zblokowaniem to najprawdopodobniej bandix ci się przywiesił i nie odbił, ale w przyszłości lepiej to zrobić. Co do szarpania to sprawdź układ zapłonowy( świece, przewody, cewki).
Układ zapłonowy, można też sprawdzić ciśnienie sprężania. Będziesz miał pewność że układ tłokowy korbowy wraz z głowica jest sprawny.
Kontrolka (popularnie zwana "marchewą", ale tak na prawdę symbol przedstawia wtryskiwacz) sygnalizuje awarię w układzie wtryskowo-zapłonowym. Najlepiej będzie odczytać błędy na komputerze i zobaczyć co go boli (niestety diagnostyka w tym aucie jest bardzo prymitywna i nie koniecznie wyjdzie wprost w czym jest problem). Najprawdopodobniej jednak problem...
Wymieniłem jedną z dwóch cewek zapłonowych i problem zniknął. Poza tym mam nowe kable WN i świece NGK. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Coś tu mi nie gra. A mi gra-niektóre testery nie czytają w tych modelach blędów sporadycznych.Ale i tak zaczął bym od dokładnego sprawdzenia cewek zapłonowych; zresztą całego układu WN.
A czy uszkodzony akumulator pozwoliłby mi bez przeszkód wrócić do domu? Wydaje mi się, że na wolnych obrotach alternator dostarcza mniej prądu niż pobiera układ zapłonowy, pompa paliwa, światła itp.
Gdybyś chciał użyć ten moduł stag-a, to mógłbyś zaadaptować koło foniczne (60-2 zęby) z fiata cinquecento/seicento/punto/panda 1,1 lub 1,2, kwestia wytoczenia otworu środkowego i wywiercenia otworów na śruby mocujące do koła rozrządu wału korbowego, do tego trzeba by zbudować jakiś wspornik na czujnik położenia Aparat zapłonowy z silnika VW 2,0 na wtrysku...
Oto główne obszary do sprawdzenia: Układ paliwowy: Zanieczyszczony filtr paliwa może ograniczać dopływ benzyny do silnika, co powoduje spadek mocy i opóźnioną reakcję na gaz. Awaria pompy paliwa może również powodować niewystarczające ciśnienie paliwa. Układ zapłonowy: Zużyte świece zapłonowe lub uszkodzone przewody wysokiego napięcia mogą prowadzić...
Nie kupuj sentechów,czy magnetti bo to nie będzie chodzić Możesz wrzucić świece przy okazji najlepiej ngk Też mam taki wóz i na iskrach bardzo strzelał w dolot pomimo że były nowe Kable magnetti nie dożyły do wiosny zamontowane jesienią Obecnie posiadam świece ngk i kable OE Fiat Też mam LPG i teraz wiem ze na układzie zapłonowym nie warto oszczędzać
A co ci radzić? Ten błąd będzie powstawał i na wskutek anomalii w układzie zapłonowym jak i wtryskowym, lub tez będzie powodowany ogólną kondycją silnika ( np słabe sprężanie).
najbardziej to intersuje mnie układ zapłonowo-wtryskowy (przydałybysie też kolory przewodów) a email jest jest poniżej :D Dzięki za zainteresowanie
Dokładnie - zwłaszcza jak jeździsz na gazie pilnuj by mieć minimum 1/3 zbiornika paliwa (by pompa nie była w powietrzu). Całkiem możliwe, że wykończyłeś już pompę benzyny jeżdżąc na prawe pustym zbiorniku. Jakbyś miał problem z układem zapłonowym to byłby on o wiele bardziej odczuwalny na LPG niż na benzynie.
Sterownik nie "widzi" przekaźnika pompy paliwa i zapala lampkę. Rozumiem, że dokładnie sprawdziłeś instalację elektryczną i nasuwa się jeden wniosek - uszkodzony sterownik. Rozbierz go. O ile dobrze pamiętam to od pinu 23 sygnał idzie przez diodę do układu z wyprowadzeniami na cztery strony /ok. 1.5 x 1.5cm/. Diodę i ścieżki można sprawdzić omomierzem....
LPG uwydatnia wszelki niedomagania układu zapłonowego. Diagnozuje się najpierw na benzynie i na niej ma pracować idealnie. Tylko wtedy można zacząć diagnozować LPG.
już kumam kontrolka check :D Dodano po 6 kontrolka "check" zapala sie zazwyczaj przy problemach z niedopalaniem bezyny, może to być cos z układem zapłonowym (swiece, cewki W/N, kable W/N) lub też sonda do wymiany.
Na ten styk przychodzą impulsy z układu zapłonowego, jak ich nie ma, przekaźnik odłącza pompkę
Witam, mam ogromne zakłócenia w CB radiu spowodowane układem zapłonowym. Ktoś mi poradził na jakimś forum żeby zamontować kondensator przeciwzakłóceniowy na cewkę zapłonową. I teraz właśnie mam problem bo nie wiem pod co mam go podpiąć, układ zapłonowy jest tu elektroniczny, z cewki wychodzą tylko przewody wysokiego napięcia i jakieś 2 małe kostki są...
Mam Alana 19 i Lemma AT900 zamontowanego na stałe na dachu Seicento. Słychać minimalnie (pomijalnie) silnik. Słyszę za to inne samochody stojące pod światłami. Trzeba przyjrzeć się układowi elektrycznemu, który może iskrzyć. Czy nie czas wymienić szczotki w alternatorze? A może przewody zapłonowe świecą w ciemności snopami iskier - widziałem coś takiego...
Najprościej: podłącz obrotomierz od malucha (lub inny od dwucylindrowca czterosuwa) . Cały układ połączeń jak w przerywaczowym zapłonie, zasilanie, podświetlanie, a przewód nr1 (impulsy) podłącz do (obojętne której) cewki zapłonowej od strony modułu zapłonowego. Mam tak podłączone w seicento 1100 i działa znakomicie.
Witam Mam fiata uno 899cm z 2000r. (silnik taki jak w seicento). Chcę zamontować w nim obrotomierz. Mam tylko taki problem że nie wiem jaki kupić i pod co go podpiąć aby wskazywał prawdziwą liczbę obrotów silnika. Układ zapłonowy jest tu elektroniczny. Z góry dziękuję za odpowiedź pozdrawiam
Zdejmując fajkę ze świecy w układzie zapłonowym z traconą iskrą (cewka dwubiegunowa) ryzykujesz uszkodzenie cewki zapłonowej, a nawet sterownika silnika - nigdy tego nie rób. Jeśli chcesz wykonać taką próbę musisz albo odłączyć sterowanie cewki (ale to odepnie 2 cylindry), albo uruchomić silnik ze zdjętą fajką ze świecy w cylindrze, ale do fajki musi...
Nic się nie stanie jak w lutujesz tego 100V bo w samochodzie takich wysokich napięc nie uzyskujesz wazne żeby pojemność się zgadzała Też jestem takiego zdania że nic się nie stanie.Oczywiście to obrotomierz z fiata 125p więc musi mieć tak jak ma te 250v ale podstawiając dodatkowy kondensator powinno starczyć 100v max. Nie widziałem jeszcze seicento...
Witam Napisałeś "Zrobiłem taki test żeby sprawdzić alternator to po uruchomieniu silnika ściągnąłem klemy z aku" - miałeś fart - mogło być po elektronice w samochodzie z układem zapłonowym w szczególności. A jak by regulator dał 20V KATASTROFA. Lepiej drugi raz tego nie próbuj !!!. W czasie normalnej pracy silnika na akumulatorze powinno być 14,1 -...
Jeżeli to starszy model nie "elegant" to możesz pobawić się nad układem zapłonowym bezstykowym, mam aplikację takich układów, kiedyś nawet jeden zbudowałem, ale nie miałem okazji przetestować. Znajomy zbudował, zamontował i bardzo sobie chwalił mówił, że nareście miał spokój z wypalonymi stykami przerywacza. Aha, jeszcze zapomniałem w maluchu przewód...
Zacznijmy od schematu, który zamieściłeś. To jest tylko zarys schematu, nawet nie blokowy.Chyba nie przypuszczasz, że tak wygląda schemat wpółczesnego pojazdu, to to może 1% tej struktury. Tu poniżej masz temat z wycinkiem układu, już dużo konkretniejszy, choć dyskusja dotyczy oryginalnego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Pomimo języka...
Przy sterowniku silnika masz dwa przekaźniki . Zamień czerwony przekaźnik (w czerwonej podstawce) na przekaźnik (czerwony) ze skrzynki bezpieczników. Jak podają przedpiścy - napięcie ładowania do kontroli chociaż skoro samochód odpala to pewnie ten parametr będzie w normie.Masę dla układu wtryskowo-zapłonowego masz na termostacie silnika- gruby szaro-czarny...
świece raczej ok bo przecież niemozliwe żeby Eyquem i NGK były walnięte tym bardziej że te NGK wstawiłem do seicento 0,9 i śmigają aż miło :-) ps. masz też może problem z przednim zawieszeniem że stuka trochę :P (to do gości co mają clio II)
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
cewka zapłonowy seicento seicento kabel zapłonowy układ tyrystorowy układ zapłonowy
kolektor słoneczny powietrzny mcp23017 raspberry regulator światła felicia
kuchnia indukcyjna pralka indesit rezystory
Mercedes W164 - Deska rozdzielcza świeci po zamknięciu pilotem Kontrolka EPC w Volkswagen, Audi, Skoda, Seat - przyczyny i diagnostyka