hm , lgy1 to powiedz mi dlaczego starsze auta maja problemy na 3 elektrodowych świecach z zapalaniem jak jest zimno . Zawsze myślałem ze to wina preskakiwania kilku iskier na raz. Hm a moze by zastosować inne cewki zapłonowe , moze to by coś zmieniło . Z tego co wiem to w 900 sa dwie cewki , w fiestach mk3 po 91 roku pojawił sie ukł zapłonowy DIS i...
Ten przekaźnik steruje również cewkami zapłonowymi jak odetnę przekaźnik to brak zasilania cewek zapłonowych
w takim razie do których cylindrów jest pierwsza cewka od góry?
Na cewkach i wtrysku przewód zielony z czarnym paskiem jest u mnie stałą masą, wzięty ze śrubki przy termostacie, tego nie ruszałem podczas przenoszenia silnika, mam 4 bezpieczniki za akumulatorem, wszystkie sprawne i zasilanie do ECU dochodzi na 35, na 34 mam stałą masę z tej samej śrubki co do cewek i wtrysku. Jak pisałem, powinien być plus na przewodzie...
Jak to samo masz na gazie i benzynie to być może układ zapłonowy. Może któraś cewka bo tego chyba nie podmieniałeś. Może sygnał z TPS itd. Ale to zgadywanki i potrzeba więcej pomiarów.
Był wtrysk LPG, ale zdechł sterownik silnika (typowa usterka), to ktoś przerobił na gaźnik (2 gen.). Na benzynie chodzi na 2 cylindrach, na LPG normalnie, bo iskra jest, tylko nie ma impulsów na 2 wtryski (choć w sterowniku silnika, będzie błąd cewki zapłonowej).
Witam, program diagnostyczny multiecuscan z odpowiednim interfejsem ma możliwość sprawdzenia samych cewek zapłonowych. Należy postępować zgodnie z objaśnieniami aby nie uszkodzić komputera pokładowego. Pozdrawiam.
Możesz podłączyć plusa z cewki zapłonowej.
Witam. Sprawdź cewkę zapłonową. Pozdrawiam
Weź żarówkę taką od postoju, wyprostuj jej "wąsy" i wetknij w kostkę od cewki zapłonowej. Druga osoba kręci rozrusznikiem, a Ty patrz czy żarówka miga. Migać będzie bardzo słabo, ale powinna migać. Kompresję auto ma?
Wypadanie zapłonów może powodować wiele rzeczy. Winny może być układ zapłonowy , układ paliwowy , układ dolotowy , mechaniczna kondycja silnika itd. itd... Więc nie mając żadnego doświadczenia w tym temacie? Być może trafisz dosyć szybko albo będziesz wymieniał części bez rezultatu. Jeśli się auto psuje to się je oddaje do warsztatu. Po to one są ....
Dokładnie nie pamiętam ale do "wysterowania" tego obrotomierza (fabryczny w seicento) to wystarczył sygnał z cewki zapłonowej w tym samochodzie (zasilanie cewki).
Objawy: po przekroczeniu około 3000 obr/min zaczyna mrugać kontrola silnika i silnik szarpie. Jeśli tak samo jest na obrotach jałowych to sprawdź czujnik położenia wału. Jeśli szarpie, ale tylko przy dużym obciążeniu silnika np 5 bieg , 60km/h i pedał gazu w podłogę to sprawdź cewki zapłonowe.
Dzięki za porady :) Pompa paliwa sprawdzona nie jest to jej wina. Wtrysk również sprawdzonym, także nie jego wina. Wcześniej odpalał bez czekania aż zgaśnie marchewa. Nie wiem może jeszcze całą przyczyną jest immobiliser ? Nie jest to sprawa kabli ani świec już mówiłem. Tak jak wspominałem zdarza mu się gasnąć w czasie jazdy. A jak sprawdzałeś kable,świece,...
Sprawdź kostkę stacyjki. Jeśli po przekręceniu czasem nie załącza się deska to może być zepsuta kostka i przy załączaniu rozrusznika wyłącza zapłon. A druga sprawa to faktycznie może być to małe ciśnienie. Gdy nie chce odpalić sprawdź czy jest zasilanie na cewkę zapłonową.
Kasowanie parametrów wyuczonych. Sprawdzenie krokowego. Korkowy z przepustnicą wymieniony i wszystkie uszczelki tam a to kasowanie to jak to zrobić? Dodano po 1 Witam Mam problem z Seicento ponieważ samochód nie równo chodzi na zimnym czy na ciepłym silniku, na benzynie jest najgorzej, na gazie w miarę. Dodam jeszcze ze map sensor wymieniłem , wszystkie...
świece kable wn cewka lub jedna z cewek zapłonowych ,prawdopodobieństwo wg kolejności zapisu.
Świece zapłonowe NGK BKR5EZ takie były fabrycznie i nie ma z nimi problemu. Sprawdź jeszcze alternator czy nie ma pękniętej obudowy zwłaszcza od spodu, bo jeśli jest, to przemieszcza się stojan i potrafi zakłócić pracę komputera do tego stopnia, że wyświetla różne błędy których faktycznie nie ma i czasem zapali kontrolkę silnika nie wiadomo dlaczego...
Jak wygląda cewka zapłonowa w Seicento?? Jak wygląda w maluchu to wiem ale jak w SC?? Gdzie dokładnie się znajduje?? Ile kabli wychodzi z cewki i dokąd idą?? Pompe chyba wiem jak podłączyć pod przekaźnik, bo do niej idą tylko 2 kable + i masa, ale chce założyć 2 zabezpieczenia. Jedno pod imobilaizer do alarmu a drugie pod ukryty przełącznik, czy lepiej...
Fiat Seiciento 900 .98. nie świeci kontrolka wtrysku i nieodpala ,pompa sprawna, cewki zapłonowe dobre ,rozrusznik kreci
Moi drodzy, po małej walce udało się wszystko ogarnąć. Mam zmieniony praktycznie cały układ zapłonowy. Zmieniłem świece, przewody, uszczelniłem jeszcze filtr powietrza - nadal były strzały. Wypadanie zapłonów spowodowane było wadliwą cewką zapłonową. W seicento są dwie cewki po dwa wyjścia na świece w silniku 1.1. Po wymianie cewek (wymieniłem obie)...
Pod koniec filmiku słychać że wtryskiwacz pracuje, to czujnik położenie raczej działa prawidłowo. Najlepiej jak byś sprawdził kompresje tak jak kolega wyżej radzi. Sprawdź jeszcze iskrę na świecach i czy dobrze podłączyłeś kable zapłonowe do cewek.
Różne patenty stosują gaziarze, nie masz założonego jakiegoś resetera błędów? Co to za instalacja LPG - mikser czy wtrysk? Próbowałeś jeździć wyłącznie na benzynie przez jakiś czas (bez przełączania na gaz)? Jaki to rocznik, po 2003 (z dwoma sondami lambda/EURO-03?). Objawy przypominają typową usterkę ECU w tym modelu, ale wtedy byłby zapamiętany błąd...
A dobrze założyłeś te kable? Kolejność zachowałeś na cewce i świecach?
kolega mnie nie zrozumiał, pytałem o seicento, nie o malucha. to może zadam inaczej pytanie: czy do seicento można podłączyć obrotomierz od czterocylindrowca z jedną cewką zapłonową?
Do sprawdzenia cewki zapłonowe, oraz ich sterowanie i zasilanie.
Kolego już Ci opisuję co jest grane bo nie raz to przerabiałem. Po pierwsze to cieknie z tego oringa pod cewkami na bank!On z czasem robi się twardy i zaczyna przepuszczać olej, tak po 10-15 latach musi być zmieniony. Po drugie , we fiatach z tym silnikiem nie ma opcji zmiany samej uszczelki pod klawiaturą!Fiat tak ma, że ludzie kombinują, wkładają...
Z tym zblokowaniem to najprawdopodobniej bandix ci się przywiesił i nie odbił, ale w przyszłości lepiej to zrobić. Co do szarpania to sprawdź układ zapłonowy( świece, przewody, cewki).
Ten bezpiecznik oprócz pompy zabezpiecza również obwód zasilający cewki zapłonowe (zapewne tam też jest podpięta instalacja gazowa)
Do sprawdzenia rezystancja cewek. A zwłaszcza tej co się uszkadza. Do tego świece zapłonowe i przewody.
a co jeżeli będą te wżery i nadpalenia??? Dodano po 11 seicento 900 nie ma kopułki z cewki zapłonowej przewody idą od razu na świece
Nad sterownikiem silnika znajduje się czerwony przekaźnik który zasila plusem pompę paliwa oraz cewki zapłonowe, wtryskiwacz, zawór evap i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli jest uszkodzony to sterownik zgłosi błąd cewek wtryskiwacza i evap-u. Zobacz czy po wyjęciu przekaźnika z gniazda i zwarciu grubym drutem większych wejść w gnieździe pompa wystartuje....
Sprubój podmień cewkę wysokiego napięcia która pracuje na te 2 cylindry.Sprawdż czy wtyk zasilający tą niepracującą cewkę nie wypiął się z gniazda.cewki wysokiego napięcia Zwróć uwagę iż obydwie cewki zapłonowe sterowane są w minusie.To znaczy że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon w kostkach przyłączeniowych cewek zapłonowych jest + 12V a sterowanie...
No tak ale pozostaniesz nadal przy IAW59 - małym żelowym sterownikiem który może również ulec awarii w przyszłości. Z tego co wiem to jedni piszą że usterce ulegają cienkie druciki wewnątrz sterownika, inni podają że uszkodzeniu ulega obwód kontroli wtrysku i wyłącza cewkę zapłonową (ekologia unijna? by niespalone paliwo nie uszkodziło katalizatora...
Sprawdź immo.
Silnik pracował na dwa cylindry, uszkodzona była cewka zapłonowa,więc ją wymieniłem. Silnik po wymianie pracuje prawidłowo, kontrolka wtrysku nie świeci.
Zobacz czy jest napięcie na bezpieczniku jak jest podłączona pompa - jeżeli nie ma to szukaj zaśniedziałego połączenia w skrzynce bezpieczników. Przekaźnik od pompy "cyka"? Iskra jest? Przekaźnik od pompy zasila cewki zapłonowe, wtryskiwacz i pompę paliwa.
Coś tu mi nie gra. A mi gra-niektóre testery nie czytają w tych modelach blędów sporadycznych.Ale i tak zaczął bym od dokładnego sprawdzenia cewek zapłonowych; zresztą całego układu WN.
Może być problem z modułem albo cewką zapłonową ,ale na dwóch świecach powinien koślawo chodzić.
ale czytałam tu o cewce zapłonowej Była ta cewka sprawdzona / podmieniona? Może ona być wszystkiemu winna. Wg. mnie warto sprawdzić.
Witam ponownie, naprawiłem ecu spalone były tranzystory sterujące cewkami zapłonowymi. Jednak po podłączeniu do samochodu, autko dalej nie odpala. Podłączyłem do innego odpala bez problemów. Co mogę dalej robic?
nadajnik impulsów, cewki zapłonowe, przekażnik wielo funkcyjny, brzk zasilania, brak masy, pompa paliwa oto możliwe przyczyny trzeba kolego sprawdzić po kolei to wszystko
Standardowo na początek do sprawdzenia: przewody zapłonowe, świece, iskra na każdym garze (cewka), zaworek zwrotny, filtr paliwa.
Zamien miejscami 2 przewody zapłonowe WN w jednej cewce tej zepsutej . Rozumiesz
Może by sporo rzeczy. Świece, cewki, kable zapłonowe. Pompa paliwa, regulator ciśnienia, czujnik położenia wału itd.
Brak sygnału do obrotomierza. Obrotomierz z fabrycznym montażem . W kostce jest zasilanie masa i podświetlenie. Brak sygnału pwinie ze sterownika. Po podłączeniu sygnału do cewki zapłonowe obrotomierz nie działa uwaga inne wejście do sterownika silnika niz w seicento 1.1. JAKI PIN JEST DO SYGNAŁU ZE STEROWNIKA? 1. 1
Tylko z cewki zapłonowej i obrotomierz na dwa gary. Pozdrawiam.
Wtrysk odpada - na LPG to samo. Może podpięcie pod komputer coś naprowadzi? Tak jakby sterownik gubił zasilanie/masę. Nie wiem jak tam masz w sportingu ale w "cywilnej" wersji za zasilanie sterownika odpowiada czarny przekaźnik w komorze silnika a za elementy wykonawcze- pompę zasilanie plusem wtrysku , cewek zapłonowych odpowiada czerwony przekaźnik...
Iskra ginie czy nie ma? Jak dobrze pamietam to masz cewke z rodzielaczem? Tam są dwie cewki zapłonowe, każda po dwa wyjścia. Z reguły to padają te cewki od temperatury - przykręcane są do głowicy.
Witam mam drobny problem z moim Fiatem Seicento. Mianowicie zła praca na benzynie dodam też, że auto ma instalację gazową. Gdy odpalam silnik pracuje prawdopodobnie na 3 tłokach a po przełączeniu na gaz chodzi idealnie. Ciągle świeci się kontrolka check ( pomarańczowy baniaczek) gdy chodzi na benzynie a na gazie miga cewki są ok kable zapłonowe nowe
seicento cewka cewka seicento układ zapłonowy seicento
indesit termostat koder dekoder zdalnego sterowania sprawdzanie diody lampki
stanley fatmax termostat bimetaliczny
VW Caddy 4 2018 DFSD – brak nawiewu, J301 Climatic, zasilanie ws/rt po stacyjce, schemat Programowanie modułu 238 CA Haier – tryb serwisowy, flashowanie, wsady, pralki HW-B14