Każde auto ma obliczoną przez producenta przepustowość powietrza przez uklad dolotowy powietrza.Jeśli odkręcisz korek wlewu oleju to przez odpowietrzenie skrzyni korbowej będzie zasysane dodatkowe powietrze co spowoduje zmiane obrotów.Ja tak sobie to tlumacze jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi.Dodam jeszcze że mialem niedawno następującą sytuacje...
Dysza #95 w gaźniku Dellorto SHA1412? Coś było grzebane w nim? Z tego co pamiętam zwykle fabrycznie siedziała tam dysza #65, mimo że pewna serwisówka mówi o #74.
Witam, nieszczelności w układzie dolotowym to popsikać w podejrzane miejsce plakiem jeśli silnik zmieni pracę mamy nieszczelność.Odnośnie chłodzenia to niestety tylko obserwacja jeśli auto jeździ na płynie w miejscach podejrzanych pojawi się coś typu śniedzi np przy króćcach głowicy,reszta to wzrokowo cieknie lub nie.
sprawdzony uklad dolotowy,kopci na czarno ?
Tak jak kolega mówi egr, lub tez nieszczelny uklad dolotowy na drodze zlocza ic.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php... Przetłumacz i wszystko będzie jasne.
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
sprawdz swiece, uklad dolotowy spalin, wtryskiwacz lub wtryskwiacze, potem możesz zobaczyć na filtr paliwa.
To chyba proste. Była ostra jazda i turbo pociaglo olej. Wcale nie musi mieć luzu. Może uszczelniacz być uszkodzony i jak jest duże podciśnienie to wyssa wszystko. Silnik zaciągnął olej, dostał się on do cylindrów. Sprawdzili stan oleju, stwierdzili brak, zalali nowy ale nie odpalił bo w cylindrach było tyle że nie miał jak tego sprezyc i nie ruszył....
uklad dolotowy szczelny?
Rozumiem ze octawia to starszy samochod i 1.6 benzyna? Sprawdzony uklad dolotowy caly czy nie ma nigdzie lewaka?
Ta 15 stka jak ma 12 volt po włączeniu stacyjki to niech Cię nie martwi. Czy uklad dolotowy masz szczelny?
wyczysc przepustnice i caly uklad dolotowy; skasuj adaptacje; sprawdz wtryski i ukl. paliwowy
Kiedy straciłeś tą moc ? Przed wymianą czy po wymianie ?
sprawdź, albo zleć sprawdzenie szczelności układu dolotowego.
Opisalem wszystko co możliwe się dzieje żeby jak najbardziej było to wiarygodne. Jeszcze postawie go na wodzie na przyczepie i zobaczymy co bedzie z obrotami, dzis rozkrece caly uklad dolotowy i poogladam kolektor ( jest metalowy ) oraz gazniki
uklad dolotowy oraz ic do sprawdzenia... sprawdz gdy auto sie nie porusza tez ma objaw przeladowania
-uklad dolotowy -caly uklad wylotowy,lacznie z kolektorem -manualny regulator cisnienia -koszt 2000zl Oczywiscie dolot i wydech robione na zamowienie w profesjonalnej firmie.
Witaj sprawdz dokladnie uklad dolotowy ,jak nie ma nieszczelnosci od filtra do turbo to radze sprawdzic uklad wylotowy np,PDF mozliwe jest ze spaliny nie odchodza przez niesprawny PDF Pozdrawiam Za tego PDF-a to należy się ostrzeżenie. Kolega sobie wygogluje PDF i DPF.
Filtr powietrza i uklad dolotowy drożny? Wtryskiwacze dobrze rozpylają?
Lepszy generator dymu , nieduże pieniądze kosztuje i zwraca się po pierwszym użyciu. Zdecydowanie mogę polecić
Witam, chcialbym zmienic uklad dolotowy z seryjnego na Ramaira (vw golf 5 gti), z tego co wiem bede musial zaadoptowac przeplywomierz powietrza, moje pytanie czy jest ktos w stanie mi pomoc i jak sie za to zabrac? Posiadam obd2 i kompa bodajze Vcds. Bylby ktos w stanie mi rozpisac co i jak? Bede ogromnie wdzieczny ☺️ AI: Jaki konkretnie model dolotu...
Witam Mam problem z cisnieniem doladowania. Pokazuje aktywny blad: mid 128 psid 98 fmi 1 Co najdziwniejsze blad jest aktywny nawet na wylaczonym silniku(zaplon) Czujnik cisnienia zmieniony, zawor na turbinie chodzi- uklad dolotowy szczelny. Mial ktos taki problem bo po malu koncza sie pomysly
kod silnika to F4P a regulator pracuje caly uklad dolotowy jest szczelny
nie szczelny uklad dolotowy byl sprawdzany i zalozone zostale nowe uszczelki po kolektorem mysle ze tam jest wszystko oki zostala teraz tylko sonda
Na tej stronce jest dużo rzeczy http://sklep.tuning.pl/ Znajdziesz tutaj cały uklad dolotowy dedykowany do forda. :D Pozdro
wymyj do czysta uklad dolotowy z oleju a i po pierwsze szczelny musi byc bo tez bedzie dymil isprawdz czujnik cisnienia doladowania
moze byc wydech zatkany, nieszczelny uklad dolotowy, problemy z EGR, na kompie wyjdzie w 5 minut
kable ok,sprawdzalem ja i kolega elektryk,a obroty nadal faluja,uklad dolotowy szczelny,przepustnica ok,adaptacje porobione,moze byc problem ze sterownikiem silnika?
Rozrzad, sonda, uklad dolotowy z czujnikiem cisnienia ukl.wydech drozny, odczyty z czujnika temperat. Ok. Potrzebuje 80 podnieść do góry. Mam vdsa możecie podać procedurę, dzieki Dodano po 1 750-850 obrorow
moze poszukaj czy Twoj uklad dolotowy jest szczelny, wydaje mi sie ze moze chwytac "lewe" powietrze ! ew. moze sprawdz gaznik o ile jeszcze taki posiadasz ?
stozek zle zalozony nic nie poprawi a tylko popsuje , najlepiej jak sie robi caly uklad dolotowy wyliczany przez profesjonaliste , a co do znanych firm to moze jeszcze HKS :D
Witam. Mam problem z mazda 6 2.2D 175km 2015r. Auto jest zamulone na pierwszych 3 biegach jeszcze jest ok wkreca sie do konca na 4 biegu juz od 3 tys obrotow jest problem na 5 4tys obrotow max a na 6 przy 170 juz nie przyspiesza nic. Skonczyly mi sie pomysly gdzie szukac auto lapie blad p0101 ale po wykasowaniu bledu nie ma czasem nawet tydzien i znowu...
Prawdopodobnie silnik ciagnie gdzies "lewe " powietrze. Sprawdz dokladnie uklad dolotowy (na przewodzie idacym do wspomagania jest zawor z ktorego wychodzi przewod podcisnieniowy do deski). To raczej nie wina elektroniki tylko nieszczelnosci w ukladzie
Sprawdz uklad dolotowy powietrza, czy nie ma gdzies jakiejs nieszczelnosci. Gaz jest wrazliwy na "lewe" powietrze. czy parownik jest sterowany podcisnieniowo? jesli tak - sprawdz czy rurki sa cale, czy nie spadly itd.
auto "strzela " z rury wydechowej Strzały sa raczej z filtra (uklad dolotowy), a nie z wydechu. Kable (koniecznie orginały) i swiece to na poczatek.
Ale zobacz czy się nie wysunęła z kolektora.
Sprawdź sprawność silnika krokowego i szczelność układu dolotowego.
Co do wtrysków nie wiem jeżeli chodzi o uklad dolotowy jest z niebieskich sylikonowych rur i nierdzewki. turbo raczej zestrojone bo samochód już jeździł z taką turbina. Jeszcze moje pytanie czy może to być zabrudzony kolektor ssący z oleju? jeśli chodzi o syczenie nic nie słychać
powietrze zimne tylko,oryginalny uklad dolotowy. parownik nie zamarza,sprawdzalem. regulacja tez nie jest zla,pali tyle co powinien,nie za malo no i buta ma niezlego...raz spotkalem sie z sytuacja,ze wielozawor czasem nieprzepuszczal...moze elektrozawor czasami sie blokuje troche?
Dmuchnij dymem z papierosa do układu dolotowego i będzie odpowiedź. Najczęściej odma.
Sprawdź czy masz szczelny układ dolotowy.
Na roznych co chwila niestety.a powiedzcie mi ktos rzucil haslo czy sprawdzilem uklad dolotowy??to minalem co nalezy dokładnie do ukladu dolotowego moze faktycznie jakad nieszczelnosc jest... Dodano po 3 Olej, filtry wymienione? Jakieś mody w aucie? Gaz? Szczelność dolotu sprawdzona? Jaki błąd wywala i na jakim sprzęcie?
Jedynie ktoś z kompem na miejscu przy aucie, sprawdzić trzeba parametry na żywo, ciśnienie paliwa, ciśnienie w układzie dolotowym itp.
Witam chce podzielic sie moim doswiadczeniem z asterka GTC 1,6 benzyna Otóż z usterka "mieszanka uboga" meczylam sie ponad rok😱 Wymienilam EGR na nowy wyczyscilam kanaly caly uklad dolotowy czyszczenie przepustnicy itd wymiana katalizatora sonda 1 wymieniona. Dwa razy wymieniona sonda 2 za kat i nic caly czas wywalalo błąd do tego szapranie...
Niech kolega sprawdzi szczelność całego układu dolotowego silnika.
Sonda lambda-sprawdz...sprawdz czy uklad dolotowy jest szczelny.Mam calibre 2.0 ohc i pali w zaleznosci 6,5 - 10l i wiecej przy butowaniu,mysle ze ok 12l wezmie, trasa przy predkosciach 100-140 i czasami butowaniu do 180-200 ok 7-7,5l.W miescie 8l gdy nie przekraczam 3000.
Szybko kręci silnikiem przy próbie uruchamiania. Powinno pomóc psikniecie plakiem w układ dolotowy.
A układ dolotowy powietrza szczelny ?
Witam, Czy dowiedział się Pan co było usterką, posiadam Peugeota 308 z silniekiem 1.6 THP i mam identyczne problemy od dłuższego czasu - auto potrafi jeździć 1 miesiąc bez problemu aż nagle raz w tygodniu tak samo traci moc. Max prędkość na autosradzie wtedy to 120km/h i auto przyspiesza jakby nie miał siły. Pozdrawiam
Witaj, racja zasugierowalem sie gazem w pytaniu.... poprostu wystepuje brak mocy a nie brak reakcji na dodanie gazu... no to mamy wieksze pole do popisu... od zawieszonego zaworu AGR, poprzez nieszczelny uklad dolotowy, padniete sterowanie turbiny, uszkodzona instalacje elektryczna silnika, czujnik cisnienia ... jest co sprawdzac ale trzeba by wiedziec...
Właśnie wróciłem z garażu po włączaniu zapłonu ani drgnie przepustnica, nie czuć żadnego oporu ani nie słychać jak się odzywa silniczek w przepustnicy zero reakcji z poziomu Vaga na dana chwile nie mam możliwości wysterowania, uklad dolotowy jeszcze raz sprawdziłem w 1000% sprawny, sterownik też restartowałem wczoraj poprzez odłączenie klemy Oringi...
Sprawdź uszczelki w układzie dolotowym, czy gdzieś nie ciągnie lewego powietrza.
A reszta układu wydechowego? Jak wygląda układ dolotowy,zasyfiony, nieszczelny, egr może otwarty?
Witam Kolege. Trzeba sprawdzic uklad paliwowy, dolotowy i cisnienie sprezania(nie przerywa przy tych obrotach) . Pozdrawiam
A układ chłodzenia zachowuje się normalnie? Czyli nie wywala płynu lub go dolewasz co jakiś czas. Poza tym zamiast rwać turbinę to wzrokowo pozwolił bym sobie sprawdzić układ dolotowy wypatrując nieszczelności.
Może to być równierz problem "lewego" powietrza, czyli jakaś nieszczelność w układzie dolotowym.
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Po pierwsze to zmień mechanika ,a po drugie to jeśli poleciało uszczelnienie turbiny to cały układ dolotowy w tym interkooler jest zalany olejem to i tak masz szczęście że po wymianie turbiny silnika nie rozwaliło .Wyczyścić układ dolotowy i trochę pojeździć ,musi wypalić też pozostałości z wydechu
Witam, Stawiam na nieszczelność układzie dodlotowym powietrza (był wymieniany filtr). Obejrzyj dkładnie układ dolotowy powietrza pod kątem nieszczelności.
2279 - Rozszczelniony układ dolotowy. 0299 - Regulacja doładowania nie osiągnięta. 0321 - Czujnik prędkości silnika - brak sygnału. 2237 - Sonda lambda 1 - obwód otwarty i zwarcie do plusa. Zacznij od sprawdzenia szczelności w układzie dolotowym (jeśli nie wiesz, posłuż się internetem). Następnie wykasuj kody usterek, pojeździj, podłącz ponownie i odpytaj...
Wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach w TSI, w dodatku w takiej ilości by wywołać kod usterki, jest niepokojące. Sugeruje to silne zanagarowanie układu dolotowego.
Czujnik temperatury trzeba wymienić na oryginalny. Jeżeli tam siedzi Chińczyk to on robi te anomalia. Sprawdź także korekty paliwowe, czy nie dostaje się do układu dolotowego lewe powietrze, najlepiej dymem.
Witam serdecznie.Mam problem z nierowna praca silnika vito 2.2 cdi 2001r.Jak jest zimny to chodzi rowno.Po rozgrzaniu obroty spadaja ponizej 800 trzesie sie i strasznie dymi na czarno i slychac jakies trzaski .Wymienilem filtry przeczyscilem uklad dolotowy powietrza ale nic nie pomoglo.Prosze o jakas podpowiedz.Z gory dziekuje
Sprawdź szczelność układu dolotowego. Pozdrawiam. Dodano po 32 I zasilania paliwa.
W pierwszej kolejności proszę sprawdzić czy występują nieszczelności w układzie dolotowym. Przewody WN, świece. Najlepiej jednak podłączyć się do OBD nawet za pomocą ELM i smartfonu, jeżeli wykaże jakieś błędy wtedy powinno być nieco bliżej poszukiwania przyczyny.
Sprawdź czy przypadkiem nie masz gdzieś nieszczelności w układzie dolotowym . Jeżeli tam nic nie znajdziesz to następnie sprawdź działanie przeplywomiera powietrza
Hydrostat lub licznik przepływu wody źle zczytuje poziom wody. Sprawdź jakie są dostępne części do Twojej zmywarki na North.pl Jeśli jest hydrostat to potrzeba będzie sprawdzić i wypłukać układ dolotowy do hydrostatu.
kolego ktalizator byl sprawdzony, filtr powietrza, paliwa sa wymienione, a paliwo dosc ze wzbogacone to jeszcze uszlachetniacz wlany i nic dalej kontrolka jak sie go pogoni zaswieca sie i mroga a wtedy nie ma mocy trzeba puscic noge z gazu przestaje sie mrogac i dalej do przodu. a najciekawsze jest to ze juz trzech speców probowalo sie podpiąć pod kompa...
Witam, dymienie na czarno brak mocy, na początek sprawdził bym układ dolotowy powietrza, coś mi się obiło o uszy, że te silniki maja częsty problem z nie szczelnością tego układu.
Możesz mieć rozszczelniony układ dolotowy, wtedy też będzie generował błąd typu sygnał niezrozumiały, lub sam czujnik jest zabrudzony.
Czyli czujnik ciśnienia też w porządku. Nie ma rady, czeka cię rozbiórka układu dolotowego i poszukiwanie dziury, a jeśli jej nie znajdziesz to turbo zdechło.
Tez mam astre 1.6. Wlot do filtra powietrza odcieto mi podczas wymiany gazu. Potem zostal zagiety o 180 stopni w ten sposob, ze powietrze nie moze dostawac sie pod cisnieniem do filtra i wydmuchiwac gaz z komory spalania. Po prostu sproboj tez tak przerobic uklad dolotowy. Problem jest standartowy w instalacjach 2giej generacji. Znajomy mial tez taki...
hmmm, zmienić układ dolotowy i wylotowy, świece, wał rozrządu, odchudzić koło zamachowe. Jak zależy Ci na ekstremalnej mocy to ----> NOS
Skoro wirnik ma luzy to turbina do remontu. Może sprzedawca wymył układ dolotowy z oleju przed zakupem auta.
Jeśli podmiana Map Sensora nie pomoże to na 99% układ dolotowy jest nie szczelny ssie lewe powietrze.
Jeśli wykluczyć nieszczelności w układzie dolotowym to ja bym TPS podstawił, a silniczka krokowego to tak naprawdę nie ma w tym samochodzie
Tak zaciąg powietrza do filtra ale ciepłego z obudowy kolektora dolotowego drugi zimny dolot jest z boku.
Dziękuję koledzy za pomoc. Czyli podsumowując z tymi parametrami można śmigać i nic nie regulować?? Ewentualnie przejrzeć połączenia w układzie dolotowym przy przepływce?? 😊 Tak można śmigać... Przejrzeć układ od filtra do turbosprężarki. Pozdrawiam
16804/P0420/001056 - System Catalyst; Bank 1: Wydajność poniżej progu Możliwe przyczyny: nieszelność w układzie dolotowym i / lub w układzie wydechowym Katalizator uszkodzony Możliwe rozwiązania: Sprawdź dolot i układ wydechowy na nieszczelnoiści Sprawdź katalizator i sonde
Proponuję sprawdzić dokładnie układ dolotowy powietrza, są to typowe objawy ssania lewego powietrza, sprawdź też klapkę przepływomierza czy nie zacina się. Pozdrawiam
Wtryskiwacze (wtryskiwacz) jeżeli są zanieczyszczone zamiast rozpylać paliwo się z nich leje, albo nie zamyka na czas, wtedy obroty wyższe długo się utrzymują. Można zastosować K2 BENZIN pojeździć trochę powinno się unormować. Przy okazji sprawdź szczelność układu dolotowego najlepiej dymem.
Na zgaszonym silniku możesz wpuścić dym z papierosa przez filtr powietrza - unoszący się dym pokaze nieszczelnośc. A najlepiej dokonać tego przez tłumik.
Co masz dokładnie na myśli?. Chodzi o areozol - "spray" - dostępny w sklepach motoryzacyjnych. Używamy go wtryskując zawartość do układu dolotowego podczas pracy rozrusznika...
Witam na początek podnies listwe z wtryskami i zobacz czy któryś nie leje. Potem sprawdz jakie napięcie podaje sonda. A najważniejsze sprawdz sczelniść układu dolotowego>
Ten górny to klapa gaszaca a ten dolny byłby lepiej widoczny jakby nie było tej rury. Jak jest zalany olejem to raczej nie jest wina jego usterki tylko oleju w układzie dolotowym.
Witam.Sprawdź czy nie bierze gdzieś obcego powietrza w układzie dolotowym. Może wywiało którąś uszczelkę przy kolektorze, lub rozszczelnił się wąż od serwa hamulcowego. Pozdr.
Sprawdź jeszcze uszczelki w całym układzie dolotowym, może gdzieś zasysa "lewe" powietrze. I tak dla spokojności (bo i z tym raz się spotkałem) - odkręć korek wlewu paliwa i sprawdź czy nie robi się podciśnienie w zbiorniku paliwa.
Jeżeli układ dolotowy do przepustnicy jest drożny to faktycznie wymień ten przewód o którym piszesz. W kolektorze ssącym wytwarza się duże podciśnienie więc ten przewód musi być sprawny.
Witam ponownie szanownych uzytkownikow zakladam nowy temat poniewaz nie moglem znalezc podobnego problemu .Od pewnego czasu jest tak odpalam silnik zimny jest cicho pracuje plynnie start jest bez problemu ,natomiast gdy sie nagrzeje praca jest bardziej basowa tak jakbym jezdzil samochodem bez filtra powietrza .Przedtem silnik pracowal jak w osobowym...
Czujnik MAP jest odpowiedzialny za dobór kąta wyprzedzenia zapłonu oraz czasu wtrysku (nie ma tam przepływomierza), więc poprawność jego działania i szczelność układu dolotowego jest bardzo ważna. Nie rozumiem natomiast stwierdzenia "odpali tylko wtedy gdy w komputerze obok MAP sensora coś przeskoczy?".
Przepływomierz cały czas pokazuje zaniżoną dawkę powietrza, albo jest walnięty, albo układ dolotowy pomiędzy nim a turbiną jest nie szczelny (np zapieczony EGR, dziurawy wąż)
Witam, Opel Vectra C 1.9 CDTI GTS 110kw / 2005r. Na biegu jałowym przy dodawaniu gazu brak mocy !, auto bardzo powoli przyspiesza, na kompie błąd "nieszczelność układu dolotowego". Pytanie moje czy przyczyną braku mocy może być problem z kanałami wirowymi bo listwa sterująca spadła a z pierwszego kanału przy wciśniętym pedale gazu wylatują gazy !
Olej trochę ciemny jak na benzynę wskazuje na spalanie wykręcić świece jakie spalanie ,po postoju w nocy i odpalaniu rano nie puszcza dymka ? może to być kwestia paliwa wody w paliwie ,szczelność układu dolotowego
Witam. Pacjent do Citroen C3 1.4 8V 2005r. Objawy to: - falowanie obrotów; - wypadanie zapłonu; - cieżki rozruch na zimnym silnuiku. Co sprawdzone: - cisnienie paliwa - ok; - cisnienie sprężania - ok; - zawory i rozrząd - ok; - układ zaplonowy - ok; - podcisnienie w kolektorze 633mbar - ??? - uklad dolotowy szczelny; - sondy - ok; - przepustnica - ok...
Witam. Posiadam golfa 4 1,9 TDI silnik ALH Mianowicie pojawił sie problem przy 130 traci moc lecz po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko jest OK
podejrzane: filtry gazu i powietrza, świece, lewe powietrze w układzie dolotowym, jeśli masz już spory przebieg na gazie to być może masz już zużyte membrany w reduktorze gazowym
MID 128 PPID 270 Czujnik NOx. FMI 2 Nieprawidłowy poziom NOx . Możliwe przyczyny: Układ dozujący. Układ wydechowy. Układ dolotowy powietrza. Czujnik NOx. MID 128 PSID 46 Awaria monitorowania NOx W tym przypadku polecałbym diagnostykę bo trudno jednoznacznie określić przyczynę.
wstawienie strumienicy łuskowej ale czy to coś da ? Jedynie poprawi Ci samopoczucie że coś robiłeś. Przerabiając wydech czy dolot co jest nierozłączne, poczytaj o falowości przepływu , kolektorach wydechowych,ograniczeniu oporu przepływu w układzie dolotowym.
Zanim wymienisz silniczek krokowy - a zapewne jest on uszkodzony - dokładnie sprawdź czy nie masz nieszczelności w układzie dolotowym powietrza. Od przepustnicy aż do głowicy. Mozolne ale czasem się opłaca - często przecierają się gumowe przewody podciśnienia a jeszcze częściej w najmniej oczekiwanym miejscu i najmniej dostępnym do naprawy. Nawet pod...
uklad dolotowy powietrza kolektor dolotowy zawor dolotowy
adapter kasety schemat rejestrator trasy zasilanie konwertera multiswitcha
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Fender Bassman – brak lampy 5AR4, czy wzmacniacz zagra bez prostownika? 5AR4 a GZ34 – zamienność lamp prostowniczych, parametry, marki, różnice brzmieniowe