sharp sc800 mk2. Naprawa/przeróbka układu autostop. Proszę podpowiedzieć układy sterowane z Halla z elektromagnesem Jakaś nowa moda!? Autor nie może zatytułować swego postu, bo jakiś algorytm wie lepiej! ZGROZA. Chodzi o to, że padł zespół od liczenia przewijania taśmy, pokazywania godziny, czegoś tam jeszcze, i NIESTETY sterowania autostopem. Mnie...
Czujnik, układ autostop źle działa/nie działa. Albo masz wciśnięty przycisk M przy liczniku, i gdy ten wskaże zero, napęd się wyłącza.
OK. Sprawdź poprawność napięcia zasilacza niestabilizowanego na C1 w U5, powinno być ok. 9V -> napięcie to podawane jest na układ impulsatora jako zasilanie (zobacz też styki oprawki bezpiecznika F4). Napięcie to jest zasilającym układ silnika oraz samego impulsatora. Ten zasilacz również podaje napięcie na emiter tranzystora VT1 bloku U7. Cały ten...
Myślę , że najlepiej poszukaj dawnego serwisu Diory . Naprawa tego sprzętu wymaga doświadczenia i wiedzy , szczególnie po niefachowej ingerencji . Jeśli koniecznie chcesz się upierać mogę w wolnej chwili zeskanować instrukcję serwisową.Co do silnika napędzającego rolki , jest on jednym z najczęściej uszkadzających się elementów(stosowałem za niego silniki...
Ponieważ magnetofon ma przebłyski i czasami działa normalnie podejrzewam któryś rezystor. Jeśli chodzi o rezystor to najbardziej podejrzany byłby R302 (10k) skoro polaryzując kontaktron multimetrem układ działa. Sprawdziłeś też przewody łączące kontaktron z płytą?
To nie jest obojętnie jaki przełącznik, musi być z odpowiednią siła nacisku jak dasz za twardy to przestanie działać układ autostop i w przyszłości możesz zalać sobie całe mieszkanie.
Czy autostop działa teraz zupełnie losowo? Trzeba w takim razie jednak sprawdzić filtrację od strony zasilania. Czy na przykład kondensator elektrolityczny C12 (2000µF) na płytce automatyki, który filtruje zasilanie między innymi fotodiody jest sprawny. Stawiam, że też jest wyschnięty i nie ma co nawet go mierzyć tylko wymienić na nowy. Przy braku...
Fakt, że zatrzymanie nastepuje kilka sekund po włączeniu wskazuje na impulsowy układ autostopu. W starszych wersjach magnetofonów układ autostopu rozwiazywano w ten sposób, że pod talerzykiem podajacym znajdowała się płytka, która krecąc się z talerzykiem, zwierała okresowo styki do niej dotykajace. W ten sposób - mowiąc w skrócie - wytwarzane były...
Diody mają migać z częstotliwością sieci, więc podłączenie pd napięcie stałe nic nie da. Przeczytaj uważnie post Kolegi Grzegorz Markowski - on opisał jak to zrobił. Oczywiście nie można zapomnieć o rezystorze ograniczającym prąd... Oczywiście, że wiem to :) Taka była idea stroboskopu podpiętego pod 220V (obecnie 230), żeby mrugał z częstotliwością...
1. Objaw: spalone żarówki podświetlenia kasety, silnik główny pracujący pod napięciem 22V z pominięciem stabilizacji obrotów. Przyczyna: zamienione przewody +6V, +14V i masy we wtyku CNJ701 - zasilanie stabilizatora obrotów silnika głównego. 2. Objaw: brak napięcia +8,3V zasilającego silnik główny. Przyczyna: "spalony" rezystor bezpiecznikowy R702 1Ω/0,25W...
Zakończyłem prace nad tym magnetofonem po gruntowym przeanalizowaniu układu mechanizmu i fototranzystora.Okazało się ,że po kilku próbach a konkretnie ostatniej polegającej na wycięciu dodatkowych dodatkowych otworów w kółku nawijającym oraz wymianie wszystkich tranzystorów i kondensatorów, autostop przestał wyłączać magnetofon.Sam nie mogę ocenić co...
Oczywiście- do tego służy gniazdo z tyłu. Przełącznik służy do wyłączania radia. To taka czasówka. Wkłada się kasetę, włącza radio i włącza ten przełącznik z tyłu. Potem wciskamy klawisz start w magnetofonie. Po skończeniu się taśmy układ autostop wyłączy kasetę i radio.
Problem w tym żeby zadziałał autostop musi się zatrzymać sprzęgło przez to przestaje się kręcić licznik staje magnes kontaktron nie podaje impulsów układ elektryczny wykrywa brak impulsów i wyłącza mechanizm po około 3 sekundach.
Zacznij od wyłączenia auto startów auto rewersów itd. wszystko na off i dopiero potem sprawdź działanie mechanizmów bo np. jeżeli masz uszkodzony mechanizm 1 i masz włączone kontynuację na 2 mechanizmie układ autostop zadziała na 1 mechanizmie to nie ma się co dziwić że włącza się 2 mechanizm bo przecież tak jest ustawiony. Moim zdaniem problemy z procesorami...
Na pewno to jest mds442, bo to na pewno nie jest radiomagnetofon tylko magnetofon Deck, popularna szuflada. Za usterke może być odpowiedzialny układ autostopu. Sprawdź czy działa licznik,ściąg osłone w szufladzie i zobacz czy pasek kręci licznikiem oraz małym kółkiem magnesowym.
gdy naciskam play nic się nie kręci oprócz koła zamachowego To nie masz problemu z autostopem a masz problem z niekręceniem talerzyka odbierającego. Sprawdź odpowiedzialny za dowijanie sasek lub układ kół.
Tam jest pokazany układ tego języczka względem frontu.
A i nie wiem czemu jak włącze przycisk lecture to na chwile można usłyszeć muzykę i się od razu się wyłącza, Wyłącza się bo najprawdopodobniej jest urwany pasek napędzający licznik taśmy i przy okazji okrągły magnes układu autostop który się uaktywnia gdy ten magnes się nie obraca.
Musisz sprawdzić sam układ "zliczający" impulsy. Najprawdopodobniej jakiś kondensator wysechł i stąd zaczyna po czasie wariować.
Po dokonaniu prób skonstatowałem, że z układem z tranzystorem T30 (p. schemat z pierwszego mego wpisu) jest wszystko o.k. Problem jest poza nim. Tranzystor T30 pokazuje prawidłowe wartości napięć do czasu złączenia styków złącza S1 (na załączonym tu schemacie wskazane strzałką) włączającego silniczek magnetofonu. Po złączeniu styków, nawet bez podłączenia...
Chodzi o ten silnik co kręci kołem zamachowym. Przy przewijaniu układ nie nagrzewa się, bo działa tylko silnik od dowijania taśmy napędowy nie pracuje, jeszcze sprawdzę na trybie pauzy bo wtedy napędowy pracuje a ten od dowijania nie. Zdjęcie z internetu, autostop optoelektroniczny taki jak u mnie: http://obrazki.elektroda.pl/2458915800_1...
To ma służyć do wyłączenia tzw. automatycznego stopu silnika np. na skrzyżowaniach. Podłączamy układ pod wyjście stacyjki. Włączamy zapłon i nic nie dzieje się. Jak uruchomimy silnik to układ ma włączyć przycisk celem wyłączenia funkcji autostop silnika na skrzyżowaniach. Kolega ma w samochodzie jeszcze przycisk do wyłączania tego systemu i wkurza go,...
Koło pasowe jest ciasno na osi, ale jeśli się nie myle to w tych magnetofonach licznik nie bierze udziału w układzie autostopu.
Wszystkie lampy się żarzą , problemem był ten styk który jest vis a vis koła które przenosi napęd z silnika na prawą rolkę ( w przewijaniu ) zaraz wyczyszcze magnetofon , wyreguluję go , zmienię głośnik i sprawdze Dodano po 12 już wiem o co chodzi , ten układ wyłączania wyłącza się u mnie bez powodu w trakcie przewijania dam zdjęcie tego układu no i...
Dzień dobry, mam jeden z klonów Bernarda, schemat jest tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic83... Problem pojawił się nagle i polega na braku reakcji elektroniki na działanie switcha ramienia M2 przy "zwieraniu" bazy T7 do masy (przesunięcie ramienia nad płytę), czyli NIE włączaniu sinika i NIE podawaniu napięcia na elektromagnes. Po "twardym"...
Na bazach pa włączeniu play mam T205 1,5V T207 0,76V Czyli prawidłowo. Nie wiem. Jak twierdzisz że wszystkie elementy w obrębie włączania elektromagnesu play są sprawne to zajął bym się gałęzią zasilania 32.5V czy zbytnio nie siada przy włączeniu. Układ autostopu nie ma tu nic do rzeczy jeżeli chodzi o włączanie karetki. Napięcie sterujące występuje...
Witam! :) Udało się! Winny był kondensator C423 2,2µF. Będę musiał wymienić jego niebieskich kolegów dla świętego spokoju. Nie miałem takiego samego, więc podstawiłem 470µF na próbę i radio przemówiło na oba głośniki :D. Serdeczne dzięki za pomoc, i lecą dodatkowe punkty. Zostało do naprawy, układ ARC, stan poziomu dostrojenia dla prawej linijki...
Tak jak w temacie: które spośród stereofonicznych radioodtwarzaczy samochodowych polskiej produkcji miały układ automatycznego zatrzymywania taśmy (z wysunięciem kasety po zakończeniu odtwarzania, przewijania do przodu lub do tyłu)? Wiraż, Skald, Weekend, Automatic... czy zapomniałem o jakimś modelu? Proszę o szybką odpowiedź. Pzdr. Krasul
Trzeba sprawdzić układ autostopu tranzystory warto pomierzyć ale przypominam sobie że miałem podobny problem i był uszkodzony kondensator (elko) sprzęgający układ autostopu z układem obrotów silnika .
2. w autostopie zastosowany jest obracany paskiem z licznika magnes dający impulsy do układu sygnał. Magnes jest ale nie ma elementu odbierającego impulsy (co to było) Tam poinien byc kontaktron - podaje impulsy dla ukladu "auto-stop".
T7 BD135 wymieniałem w układzie autostop a co za tym idzie nie pracuje on w torze sygnałowym( ma sterować elektromagnesem). Mam miernik uniwersalny , napięcia mierzę względem masy . Napięcie na kolektorze T252 zmierzyłem ponownie , z włączonym zapisem i wynosi 10,5V . Co to jest prąd podkładu wiem - jest jest to prąd w.cz odpowiedzialny za pasmo przenoszenia...
kolego hazi masz uszkodzony układ autostopu albo sprzęgło albo dziwignię austostopu
0,5V to za mało,by układ autostopu nie wyłączał się.Zawsze możesz spróbować zastosować układ z hallotronem.
tam w dekach jest uklad co sprawdza krecenie sie kółka co zwija taśmę tą w kasecie , jak tasma sie konczy to kołko staje i elektromagnes po kilku sekundach ma puscic. pomiar obrotów na kółku jest zazwyczaj optoelektrroniczny czasem wystarczy wyczyścić transoptor lub te odbijające lustereczka na zębatce co napędza kółko. w starszych modelach pomiar obrotów...
W takim razie układ autostop, mogą być zakurzone elementy, popatrz się na okolicę koła napędowego z wyciętymi oknami, to się skapniesz co przeczyścić.
Sprawdź najpierw czy nie masz zerwanego paska od napędu licznika taśmy. O ile pamiętam w tym modelu powiązany był on z układem autostopu (magnes + kontaktron). Brak impulsów z kontaktronu będzie powodował wyłączanie odtwarzania.
Temat jest oczywiście zakończony, ale pozwolę sobie dodać, że w tym modelu (MDS-442) zamiast kontaktronu jest zastosowany hallotron, co w niczym nie zmienia działania układu autostopu. To tylko taka uwaga dla "wnikliwych". andy_o
Raczej nie to będzie przyczyną trzeba w czasie odtwarzania obserwować rolki kasety czy ta od dowijania taśmy nie zatrzymuje się na chwilkę jak się zatrzymuje to trzeba zobaczyć dlaczego się zatrzymuje ( taśma chyba odpada bo uszkodzenie jest na wszystkich ).Jak nie widać żadnej przyczyny to trzeba poszukać w układzie autostopu może być brudna tarcza...
Gdyby to był hallotron, to przejście w STOP następowałoby po ok. 2 sekundach bo takie opóźnienie ma układ autostop. Po jakim dokładnie czasie wyskakuje STOP?
Nie ma tam mode switcha mechanicznego na 100%.Dla prawidłowej pracy tej mechaniki ważny jest stan czujników optycznych (oczyszczenie) i switch init (ewentualnie do rozebrania i przeczyszczenia).Może wyłączać układ autostop.Nie widziałem dokładnie,czy przy pierwszej próbie prawy talerzyk zaczął nawijać taśmę,co może świadczyć o uszkodzeniu mechanicznym...
Tak jak podejrzewasz przyczyną mogą być paski. Gdybyś napisał jaki to model Technics'a to można powiedzieć coś więcej. To może być także wina układu autostopu, ale zależy jak on jest rozwiązany (hallotron, kontrakton, opto-el.). andy_o
klawisz START odskakuje z powrotem, takie coś dzieje się nawet gdy nie ma w środku kasety To jest prawidłowe, a jak z kasetą, jak to samo, to działa auto stop, sprawdż dżwignię dociskową, paski, układ autostopu.
Z tymi led i Fotodidami będzie chyba ok. Jest jeszcze jeden układ autostopu tzn pod prawym talerzykiem bedzie gdzieś impulsator przeważnie też fotoelektryczny wysyła impylsy kiedy kreci się talerzyk też będzie to układ led + fotodioda i jeżeli on z jakichs powodów nie wysyła impulsów to też mogą być takie objawy.
Witam! Odgrzeję kotleta, ale może komuś się to przyda. W moim przypadku po wymianie pasków i tych nieszczęsnych elastycznych zębatek Klaudia ożyła; niestety wystąpiły problemy z przewijaniem. Do przodu jako-tako, natomiast przewijanie wstecz to jedna wielka porażka. Za połową kasety zaczyna zwalniać, aż do całkowitego zatrzymania, po którym działa układ...
Może ma ktoś takiego z forum? Można fotka tego wyłącznika? Ja bym wolał wyłącznik zastosowany obrazu na hamulcu (v-brake). http://www.lesron.com.pl/index.php?d=omr... Zobacz coś takiego. Układ Autostopu ze skutera, czy choćby z dowolnego samochodu, działa dokładnie na tej samej zasadzie. Ruch pedału/dźwigni hamulca powoduje zamknięcie (lub...
czy to sprawa mechaniczna czy elektroniki to łatwo sprawdzić trzeba w czasie odczytu obserwować taśmę a dokładnie rolkę dowijającą taśmę (bo rozumię że sam magnetofon odtwarza taśmy dobrze i do końca aż do wyłączenia ) jeżeli rolka się zatrzyma i po chwili następuje wyłączenie to sprawę sprzęgła bym odrzucił a własnie zajął bym się krztałtem i wielkoscią...
jżeleli mechanizmy działają dobrze to rqaczej nie jest to procesor trzeba sprawdzić jak są ustawione przełączniki pley i rec najlepiej aby były na off i trzeba by też sprawdzic jaką opornść mają microswicze odpowiedzialne za informowanie czy jest włożona kaseta i za stan mechanizmu jest ich tam co najmniej kilka i wszystkie muszą mieć w stanie zwatrym...
To jest silnik wielofazowy. Cały układ pracuje impulsowo. T1305 podają impulsy napięcia na wszystkie cztery driver-y, ale wysterowany jest tylko jeden albo dwa, ponieważ po drodze do baz są układy (1-8) - hallotrony?, dodatkowe uzwojenia? - które zajmują się komutacją tych impulsów na poszczególne elementy. Uzwojenia główne (9-13) generują SEM samoindukcji....
A mnie nasunęła się analogia do działania układu autostopu stosowanego lata temu w niektórych magnetofonach. Czyli taśma kręci się - są impulsy - układ nie reaguje Taśma "się skończyła" lub zacięła - impulsów brak - układ wyłącza silnik napędowy Może spróbuj wykorzystać gotowe rozwiązania ze schematów z tamtej epoki. Tu dla przykładu załączam fragment...
musisz sprawdzić czy z hallotronu wychodzą ci impulsy a cały układ zrobiony jest tak że mały pasek ze sprzęgła co napędza licznik napędza też mały magnesik ten obracający się magnesik powoduje że halotron (mała kosteczka czarna) wytważa impulsy autostopu na jednej nodze hallotronu masz mieć stan wysoki i niski w rytmie obrotów tego magnesu jak nie ma...
condor autostop magnetofon autostop funkcja autostop
symetryczny przedwzmacniacz mikrofonowy pomiar temperatura termistor elektryczny paralizator schemat
Łożysko dmuchawy Vaillant ecoTEC 226/5-3 – typ, rozmiar, wymiana Salus Controls 091FLRFv2 – błąd -40, diagnostyka i naprawa czujnika NTC w termostacie