To sprawdź układ chłodzenia, w szczególności termostat.
witam mam problem z układem chłodzenia poloneza kombi plus 1.6 wiecznie sie grzeje jest ściągnięty termostat wymieniłem czujnik temperatury przepłukałem układ i nadal sie grzeje i wymieniona pompa wody może cos jeszcze zostało?
Powstawanie masła spowodowane jest niedogrzaniem silnika. Skoki temperatury mogą być spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia, miałem tak w 1,6 GLI.
Sprawdź uszczelkę pod głowicą. Do układu nie dolewa się wody tylko płyn w proporcjach. Sprawdź też termostat.
trzy możliwości 1-zapowietrzony przez: a-uszkodzoną uszczelke pod głowicą-ciśnienie dostaje sie do układu chłodzenia -uszkodzony parownik-pęknięcie lub membrana , gaz dostaje się do układu chłodzenia 2 zanieczyszczony dolot lub zatkane zwężenie przy wlocie do obudowy termostatu,przewiercić wiertłem fi 6mm 3 mało płynu
Układ chłodzenia w polonezie odpowietrza się przez wykręcenie czujnika teęperatury płynu, lub ściągnięcie cienkiego przewodu, łączącego obudowę termostatu z kolektorem ssącym.Następnie zalewamy układ do czasu aż z powstałego otworu wypłynie ciecz chłodząca.
Jeśli zamarza reduktor to nie ma dobrego obiegu cieczy chłodzącej. Może to termostat bo dlaczego po nagrzaniu ? Lub reduktor jest źle podpięty do układu chłodzenia.
Witam To co opisujesz jest realne. Masz przytkany wężyk plastikowy łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Gdy temperatura płynu wzrasta rośnie także jego objętość i zarazem ciśnienie płynu wzrasta. Przez układ zaworków umieszczonych w "zakrętce" chłodnicy nadmiar płynu zostaje przemieszczony do zbiorniczka wyrównawczego. Jednak jego powrót...
Witam. Miałem to samo co ty w 125p z silnikiem poloneza. Podejrzewałem: -mała ilość płynu, -uszkodzony termostat, -zapchany parownik, -nieprawidłowe podłączenie parownika, a była walnięta głowica i ciśnienie z silnika zapowietrzało układ chłodzenia. Nara.
Koledzy jeśli było przepraszam. Mam problem z moim poldkiem. Od dłuższego czasu temperatura cieczy chłodzącej w moim polonezie jest wyższa niż kiedyś. Autko bardzo szybko nagrzewa się do temperatury przekraczającej 90st. a w korku potrafi czasem podejść blisko czerwonego pola. Wentylator oczywiście się włącza. ten problem trapi mnie od dłuższego czasu...
Od pewnego czasu po przejechaniu 3-4 kilometrów temperatura na wskaźniku przekracza 90 stopni. Wcześniej nigdy tak nie było, wskazówka zatrzymywała się troszkę przed 90 po nagrzaniu silnika. Wymieniłem termostat i nic się nie zmieniło, wymieniłem czujnik włączający wentylator i też nic się nie zmieniło (sądziłem, że wentylator zbyt późno się włącza)....
To zapchaj mi te 6 mm czymś co krąży w układzie chłodzenia. Mając na uwadze to, że piszemy o przelewie i to, że najzwyczajniej piszesz bzdury - dziękuję za dyskusję. Wiesz jaką funkcję pełni ten przewód w Polonezie? Niedrożna chłodnica, to jedyne co w tym wątku mądrego napisano. Wiesz dlaczego? Nie wiesz więc ci powiem, to coś co zapchało 6 mm to by...
Bardzo dziękuję za cenne odpowiedzi. Po pierwsze sprawdzę parownik. Odłączę dopływ gazu, Połączę węże wody, które do niego dochodzą i sprawdze czy wtedy się grzeje. TAK BYŁO PRZED ZAMONTOWANIEM NOWEGO PAROWNIKA KIEDY NIE DZIAŁAŁ STARY i skazówka od temperatury na rozgrzanym silniku nie poruszała się. Jeżeli wcześniejsze nie pomoże wymontuje termostat...
To normalne, że jak jest zimno - parownik zamarza. Rozprężający się gaz pochłania dużo energii cieplnej co doprowadza do obciżenia temperatury i zamarzania wody. Woda powinna być ciepła a nawet gorąca żeby parownik działał normalnie. Latem jeszcze jakoś da się tak jeździć, bo jest ciepło, zimą już nie. Możesz zaradzić problemowi i zalać układ chłodzenia...
marcincar77: Ponawiam pytanie. To w Polonezie ATU GLI są dwa obiegi płynu chłodzącego silnik :?: Mały obieg i duży obieg :?: Tak jak chyba w 99,99% silników chłodzonych cieczą... Zasada działania W większości samochodów producenci stosują wymuszony obieg cieczy chłodzącej. Ciecz poruszana specjalną pompą krąży w tzw. płaszczu wodnym bloku silnika,...
witam...mam problem i pytanie..pomimo tego że już wymieniłem uszczelke pod głowicą, pompe układu chłodzenia nadal bardzo szybko mi sie przegrzewa silnik, sprawdzałem juz wszystko, a pomimo to silnik bardzo szybko sie przegrzewa, auto bez gazu.....wentylator sie włacza, termostat juz tez zmieniłem...nie wiem co mam jeszcze szukac..doradźcie coś..pozdr...
A słowo ciałem się stało: Gaz sącząc się przez membranę czy uszczelkę płaszcza wodnego wypycha swoim ciśnieniem płyn z reduktora, gdyby ulatniał się w znacznej ilości do układu chłodzenia, płyn byłby zwyczajnie wyrzucany z układu na zewnątrz. Możliwe tutaj jest dość nieprzyjemne zjawisko: nierozprężony gaz pod zredukowanym ciśnieniem dostaje się do...
Witam, Przerabiałem taki problem w swoim Polonezie GLE. Zapalam rano na Pb i jeżdżę do zagrzania - jest niby OK. Niby - bo można było zaobserwować wahania wskaźnika temperatury, ale silnik nie gasł. Przełączam na LPG nagrzany motor - jest OK. Ale jeśli robiłem to na zimnym lub niedogrzanym silniku - zamarzał parownik. Zanim to następowało szalał wskaźnik...
Nie wiem jaka jest chłodnica w caro, ale jeżeli taka sama jak w zwykłych poldkach, to można sprawdzić czy pompa tłoczy płyn. Wystarczy na zimnym silniku odkręcić korek na chłodnicy odpalić silnik, poczekać aż sie nagrzeje i termostat otworzy duży obieg. Wtedy przegazować silnik, jak jest intensywny przepływ płynu przez chłodnicę to pod tym względem...
Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia w Polonezie słychać charakterystyczne przelewanie się płyny wewnątrz auta. Co do zasady Poloneza wystarczy zalać (przez zbiornik wyrównawczy, po 5 minutach uzupełnić płyn do stanu, zakręcić korek i uruchomić. podczas pracy sam się ma odpowietrzyć o ile jest odpowiedni poziom płynu w zbiorniku. Pytanie pomocnicze:...
Witam, mam kłopot z układem chłodzenia. Wczoraj podjechałem pod dom i coś zaczęło sie kopcić z pod maski, otworzyłem ja i okazało sie ze z chłodnicy buchała para wiec nie zastanawiając sie dziś zakupiłem nową chłodnicę. Zamontowałem ja i chciałem przetestować, układ okazał sie szczelny nic nie kapało...ale woda zaczęła sie gotować a z korka na zbiorniku...
rozio , nic nie piszesz co to za instalacja. Ja w polonezie miałem instalację Lavato I gen (bez komputera). Ale po kolei: 1. Warunek - silnik tylko na benzynie (zakręcony gaz na butli) powinien pracować bez zarzutu. Układ z termostatem i rurą od kolektora wydechowego, którego nie jak piszesz nie masz, ja miałem sprawny i wcale to nie przeszkadzało...
Jak chcesz rovera, to chcij coś innego (ze względu na padające jak muchy uszczelki pod głowicą Jak się pałuje na zimnym to tak się dzieje . Albo jak się ukłąd zapowietrzy albo termostat zatnie albo jak jest mało płynu. No, a świstak siedzi, bo sreberka były kradzione. ;-) Odnośnie tego, jak dbać, konserwować, oraz napełniać układ chłodzenia w Poldoroverze...
Witam, posiadam poloneza caro plus 1,6 z gazem 2000r (samochód kupiony z gazem w salonie). Od długiego czasu (w prawdzie odkąd pamiętam) w samochodzie tym ubywało płynu chłodniczego, teraz muszę go dolewać około 0,5l na 100km. Do tego ostatnio tj. wczoraj i dzisiaj, samochód strasznie się przegrzewa, za pierwszym razem się przegrzał jak nie dolałem...
Miałem FSO1500 i Poloneza. -Przy normalnej jeździe w mieście na LPG temperatura na wskaźniku waha się pomiędzy 70-120 stopni. Po tym sądzę, że termostat jest sprawny, ale trochę za duży rozrzut temperatury, a za to jest odpowidzialny czujnik temperatury na chłodnicy załączający/wyłączający wentylator - za duża histereza. W moim FSO1500 temperatura była...
Dziekuje bardzo za sugestie, wiec spiesze się z odpisywaniem: Pokolei: 1. Termostat w filtrze powietrza myślę,że jest dobry ponieważ odpalilem zimny silnik i sprawdzałem którędy pobiera powietrze, z kolektora, choć przyznam się że nie wiem jak jest na gorącym, jutro sprawdzę. 2. Dziękuję za informację na temat tej wtyczki na kablu od gazu. 3. W alarm...
Czujnik temperatury sa dwa lub jeden zalerzy od rodzaju wtrysku. Jeden to czujnik do którego podpinany jest tylko jeden przewód na zwykłą wsówke i jest on odpowiedzialny za wskazania temperatury na desce drugi to czujnik dający informacje do kompa sterujacego wtryskiem podpinany na złączke z dwoma przewodami oba są umieszczone przy termostacie nad pompa...
Witam, sprawa dotyczy jak w temacie, Poloneza Caro 1.6GLE MR'95, a więc jeszcze gaźnikowca ze starym typem chłodnicy. Prolog: Stara, korkowa, miedziano-mosiężna chłodnica typu 012284 ledwie zipie, słabo chłodzi. Popróchniały blaszki pomiędzy kapilarami i przy usuwaniu zanieczyszczeń porobiły się dziury między nimi. Chłodnica ma ponad 20 lat. Czas na...
Nagłe skoki temperatury, wyraźne odgłosy bulgotania płynu chłodzącego.Miałem taki przypadek:wskaźnik temperatury potrafił nagle podskoczyć na 130 stopni a za chwilę spadał do normalnej temperatury. Pierwsze skojarzenie termostat. Kupiłem nowy,stary do kosza i... kiszka znowu to samo. Objechałem kilka warsztatów i wszyscy mechanicy rozkładali ręce. Pooglądałem...
układ chłodzenia polonez polonez układ chłodzenia układ chłodzenia termostat
młotek trzonek naprawa palenisko naprawa pilota sharp
ue40j5100aw tuner wymiana grzałki bojler
Laser do Technics SL-PG380A - czyszczenie, regulacja, wymiana Audi A3 1.8 benzyna 1998 - zerwany pasek rozrządu, skrzywione zawory?