witam mam problem z układem chłodzenia poloneza kombi plus 1.6 wiecznie sie grzeje jest ściągnięty termostat wymieniłem czujnik temperatury przepłukałem układ i nadal sie grzeje i wymieniona pompa wody może cos jeszcze zostało?
rozio , nic nie piszesz co to za instalacja. Ja w polonezie miałem instalację Lavato I gen (bez komputera). Ale po kolei: 1. Warunek - silnik tylko na benzynie (zakręcony gaz na butli) powinien pracować bez zarzutu. Układ z termostatem i rurą od kolektora wydechowego, którego nie jak piszesz nie masz, ja miałem sprawny i wcale to nie przeszkadzało...
przegrzanie :?: woda zamiast płynu chłodniczego uszkodzony korek na chłodnicy wypalona uszczelka po głowicą żle ustawiony rozrząd ewentualnie zapłon uszkodzony termostat zamulona,zasłonięta,pozbijana chłodnica lub nagrzewnica zagięte przewody wodne żle podpięty reduktor gazu trzymające hamulce dodatkowe(samoróbki)osłony pod silnikiem zamulony katalizator...
Nie wiem jaka jest chłodnica w caro, ale jeżeli taka sama jak w zwykłych poldkach, to można sprawdzić czy pompa tłoczy płyn. Wystarczy na zimnym silniku odkręcić korek na chłodnicy odpalić silnik, poczekać aż sie nagrzeje i termostat otworzy duży obieg. Wtedy przegazować silnik, jak jest intensywny przepływ płynu przez chłodnicę to pod tym względem...
To sprawdź układ chłodzenia, w szczególności termostat.
Jak chcesz rovera, to chcij coś innego (ze względu na padające jak muchy uszczelki pod głowicą Jak się pałuje na zimnym to tak się dzieje . Albo jak się ukłąd zapowietrzy albo termostat zatnie albo jak jest mało płynu. No, a świstak siedzi, bo sreberka były kradzione. ;-) Odnośnie tego, jak dbać, konserwować, oraz napełniać układ chłodzenia w Poldoroverze...
Układ chłodzenia w polonezie odpowietrza się przez wykręcenie czujnika teęperatury płynu, lub ściągnięcie cienkiego przewodu, łączącego obudowę termostatu z kolektorem ssącym.Następnie zalewamy układ do czasu aż z powstałego otworu wypłynie ciecz chłodząca.
Witam To co opisujesz jest realne. Masz przytkany wężyk plastikowy łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Gdy temperatura płynu wzrasta rośnie także jego objętość i zarazem ciśnienie płynu wzrasta. Przez układ zaworków umieszczonych w "zakrętce" chłodnicy nadmiar płynu zostaje przemieszczony do zbiorniczka wyrównawczego. Jednak jego powrót...
Koledzy jeśli było przepraszam. Mam problem z moim poldkiem. Od dłuższego czasu temperatura cieczy chłodzącej w moim polonezie jest wyższa niż kiedyś. Autko bardzo szybko nagrzewa się do temperatury przekraczającej 90st. a w korku potrafi czasem podejść blisko czerwonego pola. Wentylator oczywiście się włącza. ten problem trapi mnie od dłuższego czasu...
To zapchaj mi te 6 mm czymś co krąży w układzie chłodzenia. Mając na uwadze to, że piszemy o przelewie i to, że najzwyczajniej piszesz bzdury - dziękuję za dyskusję. Wiesz jaką funkcję pełni ten przewód w Polonezie? Niedrożna chłodnica, to jedyne co w tym wątku mądrego napisano. Wiesz dlaczego? Nie wiesz więc ci powiem, to coś co zapchało 6 mm to by...
marcincar77: Ponawiam pytanie. To w Polonezie ATU GLI są dwa obiegi płynu chłodzącego silnik :?: Mały obieg i duży obieg :?: Tak jak chyba w 99,99% silników chłodzonych cieczą... Zasada działania W większości samochodów producenci stosują wymuszony obieg cieczy chłodzącej. Ciecz poruszana specjalną pompą krąży w tzw. płaszczu wodnym bloku silnika,...
Witam, mam kłopot z układem chłodzenia. Wczoraj podjechałem pod dom i coś zaczęło sie kopcić z pod maski, otworzyłem ja i okazało sie ze z chłodnicy buchała para wiec nie zastanawiając sie dziś zakupiłem nową chłodnicę. Zamontowałem ja i chciałem przetestować, układ okazał sie szczelny nic nie kapało...ale woda zaczęła sie gotować a z korka na zbiorniku...
Witam mam taki problem w moim polonezie że wentylator chłodnicy włącza się dopiero przy 120 st c a wyłącza przy 95 ( temp pracy czujnika 92-82 tylko taki miałem w domu ). zrobiłem jeszcze tak że rozgrzałem samochód do włączenia się wentylatora i zaraz po jego włączeniu wyłączyłem silnik i płyn schłodził się ze 120 st C do 85 st C. Chłodnica jest na...
Witam! Posiadam Poloneza Atu z 1997 roku - jednak jest to tak zwany "minus". Czyli karoseria, wnętrze wygląda dokładnie tak samo jak w Polonezach z 1996, 1995 a nawet 1994 roku. Poniżej zamieszczam zdjęcie pomocnicze. Problem polega na tym że podczas jazdy (po przejechaniu 14 kilometrów) słabo, ale jednak leci troszkę ciepłe powietrze z otworów 1 i...
Witam posiadam poloneza atu plus mam problem z nim ponieważ nie grzeje . na jesieni wymieniałem nagrzewnice bo stara przeciekała ostatnio wymieniłem też termostat i chłodnice bo też przeciekała ale ogrzewania jak nie było tak niema oczywiście dobrze układ odpowietrzyłem nieraz ma jakiś nalot że zacznie grzać ale to rzadko kiedy .a ja bym chciał żeby...
Witam przed wymianą termowłącznika wentylator włączał się przy temp ok 95 stopni a po wymianie na nowy około 120 stopni. Czy jest jakiś inny termowłącznik który załącza przy niższych temperaturach. Chłodnica ma rok . Samochód polonez atu plus 1.6 gsi ma gaz. http://obrazki.elektroda.pl/3868406400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1010094000_1...
Wtam mam problem z poldasem.Po uruchomieniu na zimno wypalam szluga a woda ma już 90 stopni po czym zaczyna sadzić wode ze zbiorniczka wyrównawczego.Poszedłem na łatwiznę zmieniłem termostat:nie.dalej sprawdziłem pompę wody:nie.Zmieniłem nawet uszczelkę pod głowica jak bóg przykazał planowanie 0,25 mm fakt stare śruby,ale każda dobita na 7do8 kg/m i...
Witam mam poloneza 1,6 GLI z 1997 r i od pewnego czasu zaobserwowałem iż wskaźnik płynu chłodzącego podczas jazdy znajduje się w połowie skali tj na temperaturze około 50 stopni natomiast na postoju i jeździe po mieście wskaźnik osiąga temperaturę prawidłową około 90 stopni.Wcześniej podczas jazdy na trasie wskaźnik wychylał się prawidłowo i grzanie...
Witam. Mam problem z Polonezem Caro + z 1997 roku, jest to model z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Mianowicie nie mam ogrzewania w tym samochodzie. Sterowanie obiegiem zimnego i ciepłego powietrza do kabiny odbywa się przy użyciu podciśnienia z gaźnika. Proszę o pomoc, pozdrawiam Marcin. Popraw temat,regulamin pkt 11.1-momik12
Witam Mój problem polega na tym iż wentylator chlodnicy nie włącza sie gdy silnik pracuje lecz dopiero po zgaszeniu silnika sie załacza mimo iz temperatura wskazuje ponad 90 °
Witam ! Mam następujący problem: górna część lodówki ( chłodziarka ? ) chłodzi na okrągło, czyli po prostu wszystko w lodówce zamarza, podejrzany jest termostat - tylko pytanie jest następujące: gdzie on jest w tej lodówce, jak wygląda i czy można go samemu bezpiecznie wymienić ??? Z chęcią udzielę innych informacji na temat pracy lodówki ... Dziekuję...
pomimo wymiany termostatu na nowy i wymiany pompy płynu chłodzenia i sprawdzenia drożności chłodnicy {jest pozytywna} następuje dalsze podnosze sie temperatury na wskazniku w stacyjce. Uszczelka na głowicy była zmianiana dwa lata temu, niestwierdzono żadnych białych spalin wydostających się z wydechu samochodu i mam jeszcze prożbę jak demontuje sie...
Witajcie mam poloneza Atu. Nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby. W ogóle nie ma napięcia na kabelkach koło szyby ponad to w skrzynce bezpieczników też nie ma napięcia. Co to może być? Od czego zacząć? Po włączeniu przełącznika nic się nie dzieje nawet kontrolka się nie pali. Pamiętam zimą paliło mi bezpiecznik więc go wyciągnąłem. Teraz zbliża się...
W swoim polonezie chciałbym zrobić włącznik wiatraka chłodnicy na desce w miejscu wolnego przełącznika. Czy ktoś mógł by mi to jakoś opisać a w szczególności w jakiej kolejności to poskładać idąc od akumulatora i jaki przekaźnik zastosować no i jak go podłączyć (ach te przekaźniki to dla mnie zawsze czarna magia była heh). Będę wdzięczny za wszelkie...
Witam, posiadam poloneza j/w z 1999r, przebieg 80000 km. Wszystko z nim do pewnego czasu było ok, lecz któregoś pięknego dnia temperatura płynu chłodzącego zaczęła przekraczać 90°C, podczas jazdy praktycznie cały czas chodzi wentylator, dopiero chwilowa jazda na luzie pozwala schłodzić płyn do ok 92°C i wentylator się wyłącza. W samochodzie została...
Powstawanie masła spowodowane jest niedogrzaniem silnika. Skoki temperatury mogą być spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia, miałem tak w 1,6 GLI.
Sprawdź uszczelkę pod głowicą. Do układu nie dolewa się wody tylko płyn w proporcjach. Sprawdź też termostat.
trzy możliwości 1-zapowietrzony przez: a-uszkodzoną uszczelke pod głowicą-ciśnienie dostaje sie do układu chłodzenia -uszkodzony parownik-pęknięcie lub membrana , gaz dostaje się do układu chłodzenia 2 zanieczyszczony dolot lub zatkane zwężenie przy wlocie do obudowy termostatu,przewiercić wiertłem fi 6mm 3 mało płynu
Jeśli zamarza reduktor to nie ma dobrego obiegu cieczy chłodzącej. Może to termostat bo dlaczego po nagrzaniu ? Lub reduktor jest źle podpięty do układu chłodzenia.
Witam. Miałem to samo co ty w 125p z silnikiem poloneza. Podejrzewałem: -mała ilość płynu, -uszkodzony termostat, -zapchany parownik, -nieprawidłowe podłączenie parownika, a była walnięta głowica i ciśnienie z silnika zapowietrzało układ chłodzenia. Nara.
Temperatura na dwuwskaźniku: Biały — do 80°C Zielony — 80...95°C Czerwony — powyżej 95°C https://archive.org/details/UrsusC330C33... Poza tym książki „z epoki” w czasach termostatów mieszkowych podawały prawidłową temperaturę płynu chłodzącego w przedziale 75–85°C. Termostaty...
Od pewnego czasu po przejechaniu 3-4 kilometrów temperatura na wskaźniku przekracza 90 stopni. Wcześniej nigdy tak nie było, wskazówka zatrzymywała się troszkę przed 90 po nagrzaniu silnika. Wymieniłem termostat i nic się nie zmieniło, wymieniłem czujnik włączający wentylator i też nic się nie zmieniło (sądziłem, że wentylator zbyt późno się włącza)....
Bardzo dziękuję za cenne odpowiedzi. Po pierwsze sprawdzę parownik. Odłączę dopływ gazu, Połączę węże wody, które do niego dochodzą i sprawdze czy wtedy się grzeje. TAK BYŁO PRZED ZAMONTOWANIEM NOWEGO PAROWNIKA KIEDY NIE DZIAŁAŁ STARY i skazówka od temperatury na rozgrzanym silniku nie poruszała się. Jeżeli wcześniejsze nie pomoże wymontuje termostat...
To normalne, że jak jest zimno - parownik zamarza. Rozprężający się gaz pochłania dużo energii cieplnej co doprowadza do obciżenia temperatury i zamarzania wody. Woda powinna być ciepła a nawet gorąca żeby parownik działał normalnie. Latem jeszcze jakoś da się tak jeździć, bo jest ciepło, zimą już nie. Możesz zaradzić problemowi i zalać układ chłodzenia...
A słowo ciałem się stało: Gaz sącząc się przez membranę czy uszczelkę płaszcza wodnego wypycha swoim ciśnieniem płyn z reduktora, gdyby ulatniał się w znacznej ilości do układu chłodzenia, płyn byłby zwyczajnie wyrzucany z układu na zewnątrz. Możliwe tutaj jest dość nieprzyjemne zjawisko: nierozprężony gaz pod zredukowanym ciśnieniem dostaje się do...
Witam, Przerabiałem taki problem w swoim Polonezie GLE. Zapalam rano na Pb i jeżdżę do zagrzania - jest niby OK. Niby - bo można było zaobserwować wahania wskaźnika temperatury, ale silnik nie gasł. Przełączam na LPG nagrzany motor - jest OK. Ale jeśli robiłem to na zimnym lub niedogrzanym silniku - zamarzał parownik. Zanim to następowało szalał wskaźnik...
Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia w Polonezie słychać charakterystyczne przelewanie się płyny wewnątrz auta. Co do zasady Poloneza wystarczy zalać (przez zbiornik wyrównawczy, po 5 minutach uzupełnić płyn do stanu, zakręcić korek i uruchomić. podczas pracy sam się ma odpowietrzyć o ile jest odpowiedni poziom płynu w zbiorniku. Pytanie pomocnicze:...
Miałem FSO1500 i Poloneza. -Przy normalnej jeździe w mieście na LPG temperatura na wskaźniku waha się pomiędzy 70-120 stopni. Po tym sądzę, że termostat jest sprawny, ale trochę za duży rozrzut temperatury, a za to jest odpowidzialny czujnik temperatury na chłodnicy załączający/wyłączający wentylator - za duża histereza. W moim FSO1500 temperatura była...
Czujnik temperatury sa dwa lub jeden zalerzy od rodzaju wtrysku. Jeden to czujnik do którego podpinany jest tylko jeden przewód na zwykłą wsówke i jest on odpowiedzialny za wskazania temperatury na desce drugi to czujnik dający informacje do kompa sterujacego wtryskiem podpinany na złączke z dwoma przewodami oba są umieszczone przy termostacie nad pompa...
Witam, posiadam poloneza caro plus 1,6 z gazem 2000r (samochód kupiony z gazem w salonie). Od długiego czasu (w prawdzie odkąd pamiętam) w samochodzie tym ubywało płynu chłodniczego, teraz muszę go dolewać około 0,5l na 100km. Do tego ostatnio tj. wczoraj i dzisiaj, samochód strasznie się przegrzewa, za pierwszym razem się przegrzał jak nie dolałem...
U mnie jest tak ze górny sie robi ciepły,góra chłodnicy terz a chłodnica i dolny wąz zimny-to by wygladało na cały czas otwarty termostat...dobrze mówie??? Odwrotnie.Cały czas zamknięty. Dodano po 59 wy też zgłupiejecie totalnie po przeczytaniu.. Ja już zgłupiałem :D A tak serio:ze znanych mi przyczyn braku ogrzewania w samochodzie są: 1. zerwane linki,zablokowane...
Dziekuje bardzo za sugestie, wiec spiesze się z odpisywaniem: Pokolei: 1. Termostat w filtrze powietrza myślę,że jest dobry ponieważ odpalilem zimny silnik i sprawdzałem którędy pobiera powietrze, z kolektora, choć przyznam się że nie wiem jak jest na gorącym, jutro sprawdzę. 2. Dziękuję za informację na temat tej wtyczki na kablu od gazu. 3. W alarm...
nawiązując do tematu chcialem zadac pytanie na temat poloneza z 1-pkt wtryskiem boscha z 1997 roku - w jaki sposob w tym samochodzie odpowietrza sie uklad chlodzenia? tez mam jakies dziwny problem z przegrzewaniem sie silnika - dzisiaj mam zamiar wymienic termostat ale nie wiem czy to cos pomoze - dzisiaj jak jechalem to po 4 km wybilo mi cala wode...
1) Termostat mozesz sprawdzic w garku z goraca woda ogrzewaj wode z termostatem ( tylko zeby termostat nie lezal na dnie zawies go np na kawalku druta i tzrymaj Jak sie otworzy to znaczy ze dziala jak nie to znaczy ze zepsuty Mozesz dokladniej okreslic temperature otwarcia wsadzajac termometr do wody i okreslajac temperature 2) Sprawdz czy ci dzila...
Witam, sprawa dotyczy jak w temacie, Poloneza Caro 1.6GLE MR'95, a więc jeszcze gaźnikowca ze starym typem chłodnicy. Prolog: Stara, korkowa, miedziano-mosiężna chłodnica typu 012284 ledwie zipie, słabo chłodzi. Popróchniały blaszki pomiędzy kapilarami i przy usuwaniu zanieczyszczeń porobiły się dziury między nimi. Chłodnica ma ponad 20 lat. Czas na...
Nagłe skoki temperatury, wyraźne odgłosy bulgotania płynu chłodzącego.Miałem taki przypadek:wskaźnik temperatury potrafił nagle podskoczyć na 130 stopni a za chwilę spadał do normalnej temperatury. Pierwsze skojarzenie termostat. Kupiłem nowy,stary do kosza i... kiszka znowu to samo. Objechałem kilka warsztatów i wszyscy mechanicy rozkładali ręce. Pooglądałem...
układ chłodzenia polonez polonez układ chłodzenia układ chłodzenia termostat
silnik kosiarki elektrycznej włącza uruchomić monitor zewnętrzny laptop odbiornik napęd bramy
instrukcja serwisowa serwisówka arduino telefon
Yanosik GTM – akumulator ładuje się tylko do 19%: przyczyny, BMS, wymiana ogniwa Lokalizacja bezpiecznika wentylatora Renault Espace IV