Eeee... tam odpowiem: wymienić, ten zawór - nie jest drogi (on puszcza ciepłą wodę na nagrzewnicę, czyli włącza ogrzewanie kabiny). Nazwa: jak sądzę "zawór nagrzewnicy" Wymiana: yyy... no zdjąć stary i założyć nowy, poczym ew. wyregulować linkę i odpowietrzyć układ chłodzenia.
witam mam problem z układem chłodzenia poloneza kombi plus 1.6 wiecznie sie grzeje jest ściągnięty termostat wymieniłem czujnik temperatury przepłukałem układ i nadal sie grzeje i wymieniona pompa wody może cos jeszcze zostało?
Jakie odcinki trasy robisz autem ? Czuć spadek mocy albo widać podobną ,,musztardę'' pływającą w układzie chłodzenia ?
Jeśli zamarza reduktor to nie ma dobrego obiegu cieczy chłodzącej. Może to termostat bo dlaczego po nagrzaniu ? Lub reduktor jest źle podpięty do układu chłodzenia.
Spróbój wyjąć termostat wtedy sprawdzisz czy płyn ma obieg przez chłodnicę. Wentylator nie włączył się bo czujnik który go załancza znajduje się w chłodnicy.Może być tez niedokładnie odpowietrzony układ chłodzenia.
Podczas startu pobierają duży prąd, nie ryzykował bym sklejenia styków i dał drugi przekaźnik. Pozostaje dyskusyjna kwestia, po co, jeździsz nim w defiladzie? Czy może układ chłodzenia jest taki zasyfiały że nie daje rady?
Witam. Maniek-a1 ma racje z tym zapowietrzeniem parownika, tyko ze jeszcze w polonezach jest taka metalowa rurka w układzie chłodzenie ktora czesto jest zapchana i nie ma wystarczajacego obiegu płynu.
To sprawdź układ chłodzenia, w szczególności termostat.
witam. poszukuje schematu elektryki a przedewszystkim schematu układu chłodzenia- wentylatory, czujniki itp. gdzie mozna to znalezc? dzieki
Jeśli to abimex to czujnik temperatury silnika ( ten dla komputera) znajduje się na kolektorze dolotowym w okolicy 4 cylindra, ale raczej to będzie silnik krokowy ( wd 40 plus szmatka załatwi sprawę) , lub uszkodzony regulator napięcia ( napięcie ładowania powyżej 14,4 v ) Dodano po 10 panie DWDM to zapewne byli naciągacze , jeśli to był wtrysk abimex...
W plusach nie ma zaworu przed nagrzewnicą więc ten problem (często występujący we wcześniejszych modelach odpada). Faktycznie kolega ma najpewniej zapowietrzoną nagrzewnicę ale przyczyną nie jest wymiana płynu tylko zapewne uszczelka pod głowicą. Układ chłodzenia w Polonezie jest "samoodpowietrzalny" jeśli się nie da odpowietrzyć to pewnie cały czas...
Czy to ten sam silnik co w polonezie?
Chłodnicę mam na 2 czujniki ale mam od nowości 1 wentylator. Kiedy miałem czujnik u dołu chłodnicy włączał mi się wentylator przy około 120 st C a wyłączał przy około 105 - 110 st C a jak dałem na górę to włącza się przy około 120 st C a wyłącza przy 85 st C (tak się dzieje jak zagrzałem samochód do włączenia się wentylatora i zaraz po włączeniu wyłączyłem...
Witam czy autko posiada katalizator Pzdr Oczywiście że tak od nowości wszystko oprócz materiałów eksploatacyjnych w orginale :(
Nie napisałeś dlaczego uważasz,że jeden wentylator jest niesprawny?W Polonezie jest tak,że najpierw załacza się jeden wentylator i on w zupełności wystarcza do schłodzenia płynu z silnika.Drugi wentylator załacza się dopiero,jak ten pierwszy nie daje rady chłodzić,co zdarza się bardzo żadko,jeżeli układ chłodzenia jest sprawny,lub,jezeli ten pierwszy...
byłbym wdzięczny za informacje czy faktycznie powinno być go na ciepłym silniku aż prawie dwa razy więcej, Nie pamiętam już jaka jest pojemność układu chłodzenia w polonezie, ale nie przypuszczam aby to było więcej niż 5 litrów. Układ otwarty ma 6.7 l pojemności, zamknięty - 7.5 l. Do tego dolicz pojemność układu LPG. Dane dla silnika FSO, ale nie...
Sprawdź uszczelkę pod głowicą. Do układu nie dolewa się wody tylko płyn w proporcjach. Sprawdź też termostat.
Witam, czy silnik pracuje równomiernie, czy do układu chłodzenia nie przedostają się spaliny. Polonezy tak mają, że po przegrzaniu leci uszczelka pod głowicą.
Czyli tak jak wcześniej pisałem - wersja pesymistyczna. Definitywnie uszczelka pod głowicą. Po wymianie układ chłodzenia przestanie się zapowietrzać. Pozdrawiam
Hmmm.... strzelać do mnie a i tak sobie nie przypomnę Przed pierwszym montażem też nie wiedziałem jaki piec będzie właściwy i gdzieś (???) wyczytałem, że piec Thermo Top E jest do "mniejszych" pojemności silników, a Thermo Top C do "większych". Chodzi oczywiście o objętość układu chłodzenia, masę silnika (czyli ilość kilogramów zimnego metalu) do ogrzania,...
Powstawanie masła spowodowane jest niedogrzaniem silnika. Skoki temperatury mogą być spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia, miałem tak w 1,6 GLI.
Witam. Masz pewnie zapowietrzony układ chłodzenia. Pozdrawiam.
Bardzo dziękuję za cenne odpowiedzi. Po pierwsze sprawdzę parownik. Odłączę dopływ gazu, Połączę węże wody, które do niego dochodzą i sprawdze czy wtedy się grzeje. TAK BYŁO PRZED ZAMONTOWANIEM NOWEGO PAROWNIKA KIEDY NIE DZIAŁAŁ STARY i skazówka od temperatury na rozgrzanym silniku nie poruszała się. Jeżeli wcześniejsze nie pomoże wymontuje termostat...
Po pierwsze - sprawdzić układ chłodzenia, dlaczego tak się grzeje. Po drugie - układ smarowania silnika czy jest sprawny.
Robie dzienie okolo 50-80km temperatura utrzymuje sie w granicach 90c a przy okolo 70-80c dopiero startuje ,zaowazylem taka zecz niepokojaca : plyn chlodniczy znika mi szybko pojawiaja sie babelki powietrza w zbiorniku :/ szukalem wycieku nalotu ale nic nie znalazlem zadnych oleistych mazi w zbiorniku nie znalazlem .Przy starcie slysze jak cos mi bulgocze...
Witam To co opisujesz jest realne. Masz przytkany wężyk plastikowy łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Gdy temperatura płynu wzrasta rośnie także jego objętość i zarazem ciśnienie płynu wzrasta. Przez układ zaworków umieszczonych w "zakrętce" chłodnicy nadmiar płynu zostaje przemieszczony do zbiorniczka wyrównawczego. Jednak jego powrót...
zauważyłem że korek od chłodnicy ma popękaną uszczelkę i cały jest zardzewiały. Ktoś mi mówił że to może mieć wpływ na ogólną sprawność układu chłodzenia, to prawda? Korek nie cieknie.
Nie z żadną przeciętą uszczelką, bzdura totalna. Jak w układzie chłodzenia rośnie ciśnienie to unosi cały grzybek korka do góry przelewając płyn do zbiorniczka. Jak ciśnienie opada (silnik stygnie) tworzy się podciśnienie i układ chłodzenia zasysa z powrotem płyn poprzez zaworek który mieści się na środku grzybka tegoż korka. Proponuję wygooglać sobie...
Jak już zrobisz tą przekładkę to opisz bo ja również chce wrzucić rovera do atu plus. A do kolegi mam pytanie. Jak przerobiłeś układ chłodzenia w poldoroverku że jest ok?
a układ chłodzenia jest odpowietrzony? może w reduktorze powietrze siedzi i gaz przymarza
Sprawdź jakość płynu chłodniczego, tzn. punkt zamarzania płynu. Co do padu parownika, to jak najbardziej jest taka możliwość. Przerabiałem taki przypadek ; lpg z komory I stopnia przedostawało się do układu chłodzenia i powodowało przerwę w cyrkulacji płynu.
Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia w Polonezie słychać charakterystyczne przelewanie się płyny wewnątrz auta. Co do zasady Poloneza wystarczy zalać (przez zbiornik wyrównawczy, po 5 minutach uzupełnić płyn do stanu, zakręcić korek i uruchomić. podczas pracy sam się ma odpowietrzyć o ile jest odpowiedni poziom płynu w zbiorniku. Pytanie pomocnicze:...
Może miałeś niefart i wczesniej ktoś użył do odmulenia układu chłodzenia jakiegoś Krecika. Przepuść przez chłodnice dużą ilość ciepłej wody i będzie dobrze.
andrzej20001- nie dziw się takim odpowiedziom, dla niektórych motoryzacja skończyła się na polonezie i żuku, lub piszą to dzieci które widzą samochody jeżdżące po ulicach.
problem z układem chłodzeni i ogrzewaniem, płynu nie ubywa nie ma go też w oleju. po rozgrzaniu "puchną" przewody od płynu
trzy możliwości 1-zapowietrzony przez: a-uszkodzoną uszczelke pod głowicą-ciśnienie dostaje sie do układu chłodzenia -uszkodzony parownik-pęknięcie lub membrana , gaz dostaje się do układu chłodzenia 2 zanieczyszczony dolot lub zatkane zwężenie przy wlocie do obudowy termostatu,przewiercić wiertłem fi 6mm 3 mało płynu
Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali...
To nie jest wina ani szybkości,z którą jedziesz,ani tego że nie czekasz aż się auto nagrzeje.Najprawdopodobnie masz zle wpięty parownik w układ chłodzenia,a że zamarza to znaczy,że nie ma w nim cieczy chłodzącej,albo jej przepływu.Pozdrawiam.
Przepraszam za przerwę, ale praca i awaria drugiego samochody, odsunęły te prace. Jak widzę to chyba linka z pokrętła porusza dolną dźwignią która jest sprężona cięgnem z dźwignią na górze. Cięgno znalazłem, było zaplątane luzem w przewodach. Z resztą, takie łatwo dorobić, drut 3mm i gotowe, gorzej z plastikowymi spinkami, trzymającymi te cięgna w dźwigniach,...
W układzie nadmuchu niedaleko wentylatora beda wkrecone rezystory od regulacji szybkosci biegu wentylatora (sa chłodzone zimnym powietrzem z wiatraka). Bedzie do nich dochodzila kostka chyba z czterema przewodami - wyjmij to i tam bedzie sprezynka z odczepami. Prawdopodobnie to ona sie popalila od nadmiernego pradu. Wymien i po sprawie.
A słyszałeś o zamkniętych (nadciśnieniowych) układach chłodzenia? Mają je wszystkie VW, Ople, Fordy, francuzy, miał nawet zafajdany PF126p Bis. To nie polonez z korkiem ze sprężyną i przelewem.
niewiem co sie dzieje ale jak jest zimny mam problemy na benzynie niechce wchodzic na obroty jazda jest tylko możliwa przy delikatnym operowaniu gazem czym cieplejszy silnik tym lepiej jak sie rozgrzeje objawy ustepują,natomiast na gazie ten problem niewystępuje wszystko jest ok.ktos mi podpowiedział iż to może byc czujnik temperatury w układzie chłodzenia...
Dokładnie korek i trzeba przepłukać układ chłodzenia szczególnie nagrzewnice i dam ci dobrą radę płynu nie lej więcej jak do kreski minimum, miałem tego poloneza siedem lat, bardzo szybko można go przegrzać i zaraz leci uszczelka pod głowicą a nie jest to mały koszt.
Możliwe kolego "marian11(at)" że jestem w błędzie bo w trzecim poście autor tematu pisze że ma instalację z trzema zaworami :|,masz racje na parowniku nie musi być elektrozaworu , a prawie wszystkie parowniki wten czy inny sposób działają na zasadzie podciśnienia (chyba że jest to wtrysk gazu). Kolego "fragli86" czy doszedłeś co jest nie tak z tymi...
Kolego barubar, bardzo mnie to cieszy, że tak pozytywnie oceniasz moje posty elektryczne, ale wielu je bardzo krytykuje, tak jak kolega obecne na temat układów chłodzenia. To, że układy chłodzenia w samochodach są zamknięte i w jakim celu, to wiem od końca lat 60 ubiegłego wieku. Na podstawie obserwacji samochodów z chłodzeniem wodnym, którymi jeździłem...
Układ chłodzenia ulega samoczynnemu odpowietrzeniu. Ważną rzeczą jest utrzymywanie dobrego poziomu płynu w zbiorniku. W przypadku gdy posiadamy lpg to zamontowanie reduktora powyżej poziomu silnika może tworzyć korki powietrzne i wtedy również występują problemy z ogrzewaniem
kwok ma 50% racji bo wpięcie równoległe do nagrzewnicy zmniejsza przepływ w niej samej i ciepełko w takie dni jak dziś. Sam mam w układzie nagrzewnicy ale za nagrzewnicą i to szeregowo. Trzeba na lato zmieniać niestety. Ktoś chce foty?
Zaworek jest odkręcony, wentylator słychać(strasznie głośny), układ chłodzenia był odpowietrzany po wlaniu nowego płynu chłodzącego. Niby grzeje ciepłym ,ale strasznie mało go daje do kabiny ledwo się wyczuwa jak się przystawi policzek do nawiewu. A żeby dostać się do nagrzewnicy trzeba trochę zdemontować deskę rozdzielczą ?
Witam. Miałem to samo co ty w 125p z silnikiem poloneza. Podejrzewałem: -mała ilość płynu, -uszkodzony termostat, -zapchany parownik, -nieprawidłowe podłączenie parownika, a była walnięta głowica i ciśnienie z silnika zapowietrzało układ chłodzenia. Nara.
Co do sykania przy odkręcaniu korka to jeśli syknie jak płyn jest ciepły to bardzo dobrze, płyn w układzie chłodzenia jest pod ciśnieniem (nagrzewając sie rozszerza się i tworzy ciśnienie) i dzięki temu temperatura wrzenia podnosi się, dlatego nie wolno nigdy odkręcać korka przy gorącym silniku (ciśnienie może wypchnąć płyn a ten nagle zacznie się gotować...
Zapomniałem dodac,ze jak wskażnik jest w położeniu powyżej 90 stopni to zaczyna leciec zimne powietrze z dmuchawy.Tak lakby zamykał zawór od ogrzewania. To by sugerowało źle odpowietrzony układ chłodzenia i powyżej 90*C nie ma, albo jest mocno ograniczony przepływ cieczy przez nagrzewnicę.
z tego co wiem to te moduły sprawdzają się w wysokich temperaturach , zbyt wysokich dla WC . zresztą na tweak.pl sobie poczytaj . szkoda zachosu , lepiej kupić pożądny blok i chłodnice od poloneza :-)
Witam. Płyn wykipiał BO TAK MA BYĆ nie bez powodu przy korkach chłodnic i zbiorników wyrównawczych jest ostrzeżenie o możliwosci poparzenia. Przy prawidłowo działajacym układzie chłodzenia płyn znajduje się pod ciśnieniem w momencie otwarcia korka ciśnienie z układu musi się wyrównać z ciśnieniem atmosferycznym ,następuje gwałtowne podniesienie poziomu...
marcincar77: Ponawiam pytanie. To w Polonezie ATU GLI są dwa obiegi płynu chłodzącego silnik :?: Mały obieg i duży obieg :?: Tak jak chyba w 99,99% silników chłodzonych cieczą... Zasada działania W większości samochodów producenci stosują wymuszony obieg cieczy chłodzącej. Ciecz poruszana specjalną pompą krąży w tzw. płaszczu wodnym bloku silnika,...
to typowa usterka głowicy lub uszczelki pod nią ubywa płynu,kopci,masło pod korkiem,brak ogrzewania i obiegu na parowniku te dwie ostatnie rzeczy są spowodowane pchaniem kompresji w układ chłodzenia i przez co sie zapowietrzają tak ja bym na to postawił choć moge sie mylić ale w poldkach to bardzo czesta usterka :)
miałem podobne numery w swoim fiacie125 Ta nagrzewnica to naturaly odstonik wszelkiego śmiecia z układu chłodzenia. Na początek radzę sprawdzić ten zawór. bo z moim miałem lekie problemy. a tu wskazuje wiele rzeczy na to że on się w ogóle nie otwiera. Potem polecam brutalne przepłukanie tej nagrzewnicy silnym strumieniem wody. jak nie będzie grzało...
Nie kombinuj nic z żadną opaską bo to nie polonez żeby takie manewry robić.Sprawdź przewody układu chłodzenia i tak po 1(przewody łączące podgrzewanie gazu z układem głównym powinny być połłączone trujnikiem)2(jeżeli tak jest to sprawdź przy rozgrzanm silniku za tym trujnikiem przewody w strone nagrzewnicy czy są tak samo ciepłe,jeżeli tak to znaczy...
Co planujesz chłodzić? Jaki przepływ Cię interesuje? Kiedyś rozbierałem uszkodzoną pompkę paliwa w polonezie i wiem, że może ona pracować z wodą. Jeśli miałaby pracować dłużej niż kilkanaście minut to trzeba ją zanurzyć w czymś chłodnym (najlepiej w oleju). Silnik jest w zupełności odizolowany od przepływającej cieczy).
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
To zapchaj mi te 6 mm czymś co krąży w układzie chłodzenia. Mając na uwadze to, że piszemy o przelewie i to, że najzwyczajniej piszesz bzdury - dziękuję za dyskusję. Wiesz jaką funkcję pełni ten przewód w Polonezie? Niedrożna chłodnica, to jedyne co w tym wątku mądrego napisano. Wiesz dlaczego? Nie wiesz więc ci powiem, to coś co zapchało 6 mm to by...
przelacze na gaz to po dluzszym czasie jazdy puszczam na luz auto gasnie lub obroty spadaja na okolo 400 i po kilku sekundach gasnie Jak silnik zgaśnie a był rozgrzany sprawdź parownik gazu czy jest ciepły jak zimny to układ chłodzenia niedrożny lub zapowietrzony, bo objawy masz takie jak by go gaz "zalewał". Jeżeli parownik ciepły wyczyść i sprawdź...
uszczelkę sprawdzisz płynem reagującym na zawartość CO2 w układzie chłodzenia - niektóre warsztaty mają do tego sprzęt. złe odpalanie auta może być spowoddowane luźną klemą na aku. Najprwadopodobniej masz do wymiany łożyska w skrzyni. jednak za co kolwiek się nie weźmiesz to i tak wartość naprawy przekroczy wartość samochodu. pozdrawiam.
świece na 3 cylindrach ok na 4 osmolona ciśnienia w układzie chłodzenia nie ma płynu nie ubywa tak samo na niskich jak i na wysokich chodzi tylko na 3 cylindry zdejmowałem i zamieniałem świece kable i cewki brak jest iskry tylko na jednym cylindrze
Czujnik temperatury sa dwa lub jeden zalerzy od rodzaju wtrysku. Jeden to czujnik do którego podpinany jest tylko jeden przewód na zwykłą wsówke i jest on odpowiedzialny za wskazania temperatury na desce drugi to czujnik dający informacje do kompa sterujacego wtryskiem podpinany na złączke z dwoma przewodami oba są umieszczone przy termostacie nad pompa...
Pompa powinna pracować nawet gdy przełączysz na LPG, jak jest odcięta przekaźnikiem to nie masz chłodzenia układu paliwowego, z resztą ona jest do tego przystosowana żeby pracować ciągle, oszczędzisz na pompce a stracisz na wymianie zapieczonych wtrysków. Prawdopodobnie nie trzyma zawór zwrotny w pompie, można ją wyjąć i to sprawdzić.
a jeśli można wiedzieć jaki jest tytuł tej książki?. Na chwile obecna posiadam książke napraw dostęoną w księgarniach ale to nie jest to co potrzebuje. Nie ma w niej dokładnej budowy silnika, momentów dokręcania śrub itp. Jest w niej natomiast kupa śmieci typu jak zminic klocki czy też płyn w układzie chłodzenia i to wszystko jest na dodatek niedokładnie...
Odpowietrz układ chłodzenia w tym układzie wtryskowym się tak dzieje jak jest za mało płynu.Jak auto schodzi z obrotów po przegazowaniu,powoli na wolne,czy gwałtownie to też jest ważne bo jak dobrze pamiętam to jest tam czujnik elektroniczny z podciśnieniem .Jego uszkodzenie powoduje takie objawy ,aby to sprawdzić należy go odłączyć
Bardzo prawdopodobne że zapowietrza ci się układ chłodzenia. Sprawdź stan korka chlodnicy, dolej płynu, także do zbiorniczka. W starszych poldkach był jakiś problem z przelotem przez orginalny od samochodu wąż gumowy, miał za małą średnicę wewnątrz aby wystarczało na nagrzeanie parownika
(at)gimak Dziwne....Miałem wiele do czynienia z Polonezami na gazie i nawet ciężko z nimi czasem było w zimę po zgaszeniu na gazie ,a odpalaniu na Pb.Sam LPG lubię w autach lecz niestety -jest mróz i jest problem jak nie ma Pb.Wiesz ,że gaz rozprężając się...itp.itd.Trzymałeś go na zewnątrz i przy mrozach odpalał na LPG?Możesz coś więcej napisać o...
Jesli ubywa wody w ukł chłodzenia, wpierw trzeba posprawdzać połączenia węży gumowych, do chłodnicy, nagrzewnicy i reduktora. Na wodzie za bardzo nie widać wycieków, za to jeśli w układzie chłodzenia jest płyn to na łączeniach widać będzie charakterystyczny narost. Co do wymiany reduktora - warto poradzić się w doświadczonych warsztatach montujących...
Od pewnego czasu po przejechaniu 3-4 kilometrów temperatura na wskaźniku przekracza 90 stopni. Wcześniej nigdy tak nie było, wskazówka zatrzymywała się troszkę przed 90 po nagrzaniu silnika. Wymieniłem termostat i nic się nie zmieniło, wymieniłem czujnik włączający wentylator i też nic się nie zmieniło (sądziłem, że wentylator zbyt późno się włącza)....
Myślę że najlepiej odkamienić układ wsypując do układu chłodzenia środek kupiony w sklepach AGD kosztuje groszę jest nie agresywny bo jest stosowany do czyszczenia czajników i można zobaczyć efekt w czajniku jak działa po minucie w moim plastykowym elektrycznym środek czajniką wyglądał jak by nigdy nie był używany. Użyłem go kiedyś w starym Polonezie...
Teraz mam webasto i to jest to. Jedyne słuszne rozwiązanie, niestety droższe od kartona.
witam...mam problem i pytanie..pomimo tego że już wymieniłem uszczelke pod głowicą, pompe układu chłodzenia nadal bardzo szybko mi sie przegrzewa silnik, sprawdzałem juz wszystko, a pomimo to silnik bardzo szybko sie przegrzewa, auto bez gazu.....wentylator sie włacza, termostat juz tez zmieniłem...nie wiem co mam jeszcze szukac..doradźcie coś..pozdr...
Próba odpalania silnika na gazie w zimie to samobójstwo.Zmrożona membrana ulega odkształceniom co spowoduje w najmniej oczekiwanym momencie uszkodzenia parownika.Tylko odpalenie fury na benzynie i zagrzanie układu chłodzenia wraz z tym parownika do minimalnej temperatury 30*C i przestrzeganie tej procedury powoduje długą bez niespodzianek pracę membrany...
takie regulatory robię na nieśmiertelnym 555 plus IRFP 044. I radiator też jest mniejszy. Oczywiście, że można na 555, sam to rozważałem. Ale potrzebne by były 4 takie układy (dla każdej pozycji przełącznika), regulacja byłaby na potencjometrach (które mogą nie znieść tych warunków pracy) , a radiator, cóż, chłodzi głównie diody a nie mosfeta. Miałem...
A słowo ciałem się stało: Gaz sącząc się przez membranę czy uszczelkę płaszcza wodnego wypycha swoim ciśnieniem płyn z reduktora, gdyby ulatniał się w znacznej ilości do układu chłodzenia, płyn byłby zwyczajnie wyrzucany z układu na zewnątrz. Możliwe tutaj jest dość nieprzyjemne zjawisko: nierozprężony gaz pod zredukowanym ciśnieniem dostaje się do...
Nie wiem jaka jest chłodnica w caro, ale jeżeli taka sama jak w zwykłych poldkach, to można sprawdzić czy pompa tłoczy płyn. Wystarczy na zimnym silniku odkręcić korek na chłodnicy odpalić silnik, poczekać aż sie nagrzeje i termostat otworzy duży obieg. Wtedy przegazować silnik, jak jest intensywny przepływ płynu przez chłodnicę to pod tym względem...
Ja miałem coś podobnego jak mi w listopadzie woda zamarzła w chłodnicy cały dzień jeździłem i szukałem co jest grane. Objawy wskazywały ze układ z gazu nie jest ogrzewany ale płyn (już :) ) dolałem do pełna . I tak na benzynie ok. a na gazie reduktor cały zaszroniony okazało się jeszcze potem że nie włącza mi się wentylator .Powodem tego całego zamieszania...
Układ chłodzenia cieczą buduję dzięki inspiracji, jakiej doznałem na pewnym forum overclockierskim, jednak ja stawiam na ciszę a nie podkręcanie. Zaczęło się, gdy wyczytałem na owym forum że jako chłodnice można zastosować po pewnych przeróbkach nagrzewnice samochodową. Jako że posiadałem dwa zezłomowane Polonezy, wymontowałem z nich potrzebny mi element...
Wykonalne , ale największy problem przy swapie to niestety układ przeniesienia napędu czyli w tym wypadku wał , inne zakończenie konieczność przeróbki potem wyważenie to czynnści których nie można pominąć ,poza tym jak chcesz kręcić wysokie obroty to chłodzenie skompletuj na wyrost (+20% min) może olejówka no i most bo to nie jest zbyt trwałe.
ok Sprawdze ten czujnik. Tylko w takim razie od czego jest ten czujnik na wężu idącym do chłodnicy tak w okolicach gaźnika jak już pisałem. Następnie jak mam to sprawdzić czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony? Wiem ze jak troche pojżdże to po odkręceniu korka od zbiornika wyrównawczego "buchną gazy", ale mam tez poloneza z 96r., od nowości chodzi...
Co do pompki, to ona powinna być zanurzona w zbiorniku z paliwem. Sama pompka kosztuje niewiele, ale musiałbyś zapewne przerobić swój zbiornik. Ta pompa po prostu jest smarowana / chłodzona paliwem. Może uda Ci się kupić pompę inną, niż od Poloneza? Według książki pompa ma tłoczyć paliwo pod ciśnieniem 0.07MPa do filtru papierowego, dalej do MULTEC'a,...
Kol. vper Twoja odpowiedź przyprawiła mnie o uśmiech na twarzy :) "gdzieś coś Ci przymarza w układzie" tylko jakim paliwowym, chłodzenia, LPG, olejowym? Tego typu odpowiedzi nic nie wnoszą do tematu. Oczywiście wiem co miałeś na myśli ale sposób jaki to przedstawiłeś... :) Nie każdy ma pojęcie w temacie a chce coś zrobić bez podstawowej wiedzy, a tak...
Sam bawiłem sie kiedyś w chłodzenie profesora peltierem. Układ hybrydowy peltier 89W i chłodzony blokiem wodnym. Całość na procesorze AMD SEMPRON. Udało mi się zejść do temperatury procesora ok 15 °C (standardowo 50° C - chłodzony powietrzem). Ale ilość energii jaką trzeba włożyć do przetransportowania ciepła z procesora jest tak wielka (perltier brał...
Witam mam dwa małe problemy z moim samochodem (polonezem) pierwszy to problem związany z cykaniem przekaźnika w skrytce (w momencie cykania włącza mi się kontrolka stop na desce) drugi problem to nie wylączający się wentylator na chłodnicy - mialem problem bo ostatnio rano przychodzę a akumulator zimny ledwo żyje a pod maską ledwo kręci się wentylatorek...
To normalne, że jak jest zimno - parownik zamarza. Rozprężający się gaz pochłania dużo energii cieplnej co doprowadza do obciżenia temperatury i zamarzania wody. Woda powinna być ciepła a nawet gorąca żeby parownik działał normalnie. Latem jeszcze jakoś da się tak jeździć, bo jest ciepło, zimą już nie. Możesz zaradzić problemowi i zalać układ chłodzenia...
Ja nie jestem nie zdecydowany. W tygodniu nie mam czasu kupić auta a nie mam już urlopu żeby pojeździć po mazowieckim. Parę aut widziałem ale żadne z nich nie nadawało się do jazdy, kilka aut wykupili mi przed nosem. A nie kupię byle czego żeby robić to za jakiś czas. Polonez na dzień dobry wymaga około 1800 zł. A to tylko to co wiem że do zrobienia...
rozio , nic nie piszesz co to za instalacja. Ja w polonezie miałem instalację Lavato I gen (bez komputera). Ale po kolei: 1. Warunek - silnik tylko na benzynie (zakręcony gaz na butli) powinien pracować bez zarzutu. Układ z termostatem i rurą od kolektora wydechowego, którego nie jak piszesz nie masz, ja miałem sprawny i wcale to nie przeszkadzało...
Zacznij od zresetowania ECM. Rozgrzej silnik do temp. pracy />80C/. Wyłącz, zdejmij ujemną klemę na kilka minut. Dołącz klemę i uruchom silnik. Pozostaw nieobciążony przez conajmniej 30 sek od osiągnięcia temp. pracy. Jeśli problem nie ustąpi zastąp czujnik temperatury rezystorem ok. 220R. Uruchom sinik. Jeśli pracuje w miarę poprawnie to: uszkodzony...
Witam. Opiszę pokrótce mój problem. Myślałem, że mam problemy z przegrzewaniem się silnika, a - jak się okazało - winne są wskaźniki na desce rozdzielczej. Załączenie świateł pozycyjnych powoduje wzrost wskazań od wskaźników temperatury i poziomu paliwa. Dodam, że zapalenie innych świateł oraz odbiorników, nie wpływa lub wpływa w sposób skrajnie niski...
Gdyby to była Mazda to rzekłbym, iź jest to przepływomirz. Dysza od "wolnych" obrotów nie może być zapchana, bo tu jest wtrysk. Można jeszcze sprawdzić, czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony i czy jest wystarczająca ilość płynu chłodzącego oraz czy parownik nie jest do wymiany. Nie wiem, jak w Poldku, ale u Nas instalacja gazowa załącza się po...
Witam Mam takie pytanie jak przystosować seryjny wskaźnik i czujnik z Poloneza do w miarę poprawnego pokazywania temperatury w silniku chłodzonym powietrzem ? Dodam że wskaźnik pochodzi z Poloneza Caro (logometr) a czujnik seryjny z Poloneza/125p typ FWTW-5,11 . Z tyłu cylindra w głowicy wy frezowałem wnękę montażową na czujnik lecz cały układ ma za...
Witam, mam kłopot z układem chłodzenia. Wczoraj podjechałem pod dom i coś zaczęło sie kopcić z pod maski, otworzyłem ja i okazało sie ze z chłodnicy buchała para wiec nie zastanawiając sie dziś zakupiłem nową chłodnicę. Zamontowałem ja i chciałem przetestować, układ okazał sie szczelny nic nie kapało...ale woda zaczęła sie gotować a z korka na zbiorniku...
Tak, czy inaczej, nie ominie Cię wymontowanie pompki. Usterka przekaźnika odpada - nie byłoby zwarcia. Przewody również mało prawdopodobne. Pompka jest albo tylko zatarta, albo już spalona, ponieważ jest to następstwo zatarcia. Paliwo miała, ale istotny jest jego przepływ (chłodzenie i brak osadów), a Ty jeździsz głównie na LPG i pompka głównie się...
Witam, właśnie doszła do mnie chłodnica zdemontowana z poloneza truck-a. Niestety jest lekko zaolejona... Jest to model z miedzianym rdzeniem i plastikowymi zbiorniczkami. Musi być idealnie czysta gdyż będzie chłodziła mi komputer 8-) . Słyszałem o płukaniu układu przy pomocy benzyny ekstrakcyjnej (może zwykła też była by w porządku?), płynów do mycia...
Klapy nie należy otwierać. A aby poprawić chłodzenie malucha należy przekonstruować układ chłodzenia. Oryginalny stanowi duży opór dla powietrza. Wszystkie ostre krawędzie należy przemienić w łukowe, poprawić wloty powietrza z kratek z boków nadwozia. Widziałem kiedyś taką przeróbkę: całkowicie zrezygnowano z tunelu na podszybiu, a rurę zasysającą powietrze...
Witam Ja zaczynam budowe traktorka z silnika z passata 1,9D, tylnego mostu i skrzyni od poloneza.Tylko mam mały problem jak zwęzić ten tylny most bo mi coś nie wychodzi jak można jakiś opis i jakięś zdjęcie to z góry Dziękuję.Czy skrzynia i tylny most od poloneza wytrzyma czy lepiej ją zastąpić skrzynią i mostem z żuka.Dało by się do tego jakiś napęd...
Dziekuje bardzo za sugestie, wiec spiesze się z odpisywaniem: Pokolei: 1. Termostat w filtrze powietrza myślę,że jest dobry ponieważ odpalilem zimny silnik i sprawdzałem którędy pobiera powietrze, z kolektora, choć przyznam się że nie wiem jak jest na gorącym, jutro sprawdzę. 2. Dziękuję za informację na temat tej wtyczki na kablu od gazu. 3. W alarm...
Przedstawiam postępy prac przy sprężarce. Silnik i sprężarka zamontowane na płycie i wszystko to postawione na butli LPG 100 litrów. Dzisiaj dopasowałem i zamontowałem chłodnice powietrza, zaraz za nią jest wkręcony zawór zwrotny typowy do kompresorów. Zamocowana też już jest pompa wspomagania od poloneza, akurat taką znalazłem i wygląda przyzwoicie....
polonez układ chłodzenia układ chłodzenia polonez termostat citroen układ chłodzenia
pingi laptop jakie nagłośnić szkolny źródło prądowe mosfet
43ua4b63dg toshiba ustawienie squelch
Ford 1.4 TDCi – jak bezpiecznie zwiększyć ciśnienie doładowania, tuning Stage 1, remap, box HP DeskJet 2130 – reset migającej diody tusz czerwony, wkład HP 302, błąd chipu