Podczas startu pobierają duży prąd, nie ryzykował bym sklejenia styków i dał drugi przekaźnik. Pozostaje dyskusyjna kwestia, po co, jeździsz nim w defiladzie? Czy może układ chłodzenia jest taki zasyfiały że nie daje rady?
Układ chłodzenia w polonezie odpowietrza się przez wykręcenie czujnika teęperatury płynu, lub ściągnięcie cienkiego przewodu, łączącego obudowę termostatu z kolektorem ssącym.Następnie zalewamy układ do czasu aż z powstałego otworu wypłynie ciecz chłodząca.
Nie z żadną przeciętą uszczelką, bzdura totalna. Jak w układzie chłodzenia rośnie ciśnienie to unosi cały grzybek korka do góry przelewając płyn do zbiorniczka. Jak ciśnienie opada (silnik stygnie) tworzy się podciśnienie i układ chłodzenia zasysa z powrotem płyn poprzez zaworek który mieści się na środku grzybka tegoż korka. Proponuję wygooglać sobie...
Eeee... tam odpowiem: wymienić, ten zawór - nie jest drogi (on puszcza ciepłą wodę na nagrzewnicę, czyli włącza ogrzewanie kabiny). Nazwa: jak sądzę "zawór nagrzewnicy" Wymiana: yyy... no zdjąć stary i założyć nowy, poczym ew. wyregulować linkę i odpowietrzyć układ chłodzenia.
Przepraszam za przerwę, ale praca i awaria drugiego samochody, odsunęły te prace. Jak widzę to chyba linka z pokrętła porusza dolną dźwignią która jest sprężona cięgnem z dźwignią na górze. Cięgno znalazłem, było zaplątane luzem w przewodach. Z resztą, takie łatwo dorobić, drut 3mm i gotowe, gorzej z plastikowymi spinkami, trzymającymi te cięgna w dźwigniach,...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
witam mam problem z układem chłodzenia poloneza kombi plus 1.6 wiecznie sie grzeje jest ściągnięty termostat wymieniłem czujnik temperatury przepłukałem układ i nadal sie grzeje i wymieniona pompa wody może cos jeszcze zostało?
Witam czy autko posiada katalizator Pzdr Oczywiście że tak od nowości wszystko oprócz materiałów eksploatacyjnych w orginale :(
To sprawdź układ chłodzenia, w szczególności termostat.
Witam mam prosty temat który nie rozumiem jaki ma wpływ na samochód. Otóż tak pewnego dnia wracam z roboty i w korku stoje a samochód zaczyna się przegrzewać no to potem go wystudziłem i na drugi dzień jade do roboty, temperatura cały czas wyższa niż 90 stopni, podjeżdżam do roboty i leje woda spod auta okazało się że odpięła się wtyczka od wentylatora...
W plusach nie ma zaworu przed nagrzewnicą więc ten problem (często występujący we wcześniejszych modelach odpada). Faktycznie kolega ma najpewniej zapowietrzoną nagrzewnicę ale przyczyną nie jest wymiana płynu tylko zapewne uszczelka pod głowicą. Układ chłodzenia w Polonezie jest "samoodpowietrzalny" jeśli się nie da odpowietrzyć to pewnie cały czas...
Chłodnicę mam na 2 czujniki ale mam od nowości 1 wentylator. Kiedy miałem czujnik u dołu chłodnicy włączał mi się wentylator przy około 120 st C a wyłączał przy około 105 - 110 st C a jak dałem na górę to włącza się przy około 120 st C a wyłącza przy 85 st C (tak się dzieje jak zagrzałem samochód do włączenia się wentylatora i zaraz po włączeniu wyłączyłem...
Czyli tak jak wcześniej pisałem - wersja pesymistyczna. Definitywnie uszczelka pod głowicą. Po wymianie układ chłodzenia przestanie się zapowietrzać. Pozdrawiam
Witam To co opisujesz jest realne. Masz przytkany wężyk plastikowy łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Gdy temperatura płynu wzrasta rośnie także jego objętość i zarazem ciśnienie płynu wzrasta. Przez układ zaworków umieszczonych w "zakrętce" chłodnicy nadmiar płynu zostaje przemieszczony do zbiorniczka wyrównawczego. Jednak jego powrót...
WITAM :D W czasie jazdy temperatura płynu chłodzenia dochodzi max. do 50* Czy z kolegów ktoś coś wie dlaczego tak się zrobiło :?: :cry: Dzięki za przyłączenie się do tematu POZDRAWIAM :D Mirek N.
witam mialem problem z poldkiem , w ukladzie chlodzenia byl olej, mechanik wymienil uszczelke pod glowica zplanowal ja i gotowe . Przejechalem pare metrow i zaczelo sie gotowac , okazalo sie ze do ukladu dostaje sie podcisnienie , co moze byc uszczelka ? czy cos innego??
Jak się rozgrzeje płyn, to cieknie na dywaniki, czy jest możliwość zdjąć przewody gumowe idące do nagrzewnicy pod maską i złączyć ich abym tak na razie jeździł bez ogrzewania?
Witam wszystkich. Mianowicie mam problem z Polonezem 1.6 jednopunkt od nowości się grzeje myślałem, że wadliwy silnik. Silnik padł wymieniłem z innego poloneza i dalej się grzeje nawet, gdy wyciągnę termostat całkiem to ani różnicy nie ma temperatura. Jest 95 stopni, już nawet wentylatory obydwa razem spiąłem, to nawet na trasie prawie cały czas chodzą....
Jak już zrobisz tą przekładkę to opisz bo ja również chce wrzucić rovera do atu plus. A do kolegi mam pytanie. Jak przerobiłeś układ chłodzenia w poldoroverku że jest ok?
Witam. Mam problem z Polonezem Caro + z 1997 roku, jest to model z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Mianowicie nie mam ogrzewania w tym samochodzie. Sterowanie obiegiem zimnego i ciepłego powietrza do kabiny odbywa się przy użyciu podciśnienia z gaźnika. Proszę o pomoc, pozdrawiam Marcin. Popraw temat,regulamin pkt 11.1-momik12
a układ chłodzenia jest odpowietrzony? może w reduktorze powietrze siedzi i gaz przymarza
witajcie mam problem z tym autkiem.Przegrzewa mi się silnik i oszrania mi reduktor gazu.Nie jest to wadą termostatu sprawdziłem.Nie podejrzewam uszczelka pod głowicą ponieważ nic nie leci z rury wydechowej.Zostaje mi tylko pompa wodna jak ją sprawdzić nie wyjmując z silnika.
pół roku temu kupiłem poloneza CARO z deską rozdzielczą od ATU zamiast linek podciśnienie.problem polega na tym że nagrzewnica ledwo ciepła przewód zasilenia ciepły powrót zimny.po odłączeniu przewodów jest przelot powietrza . Gdy poruszam przewodem zasilającym na moment wszystko jest okey potem znowu przewód powrotu zimny .PROSZĘ o pomoc.
Wtam mam problem z poldasem.Po uruchomieniu na zimno wypalam szluga a woda ma już 90 stopni po czym zaczyna sadzić wode ze zbiorniczka wyrównawczego.Poszedłem na łatwiznę zmieniłem termostat:nie.dalej sprawdziłem pompę wody:nie.Zmieniłem nawet uszczelkę pod głowica jak bóg przykazał planowanie 0,25 mm fakt stare śruby,ale każda dobita na 7do8 kg/m i...
Witam mam pytanie w ktora strone płynie woda w tej rurce co jest strzałka na niej? w ta co jest na rysunku czy w przeciwna? Jest to polonez caro '97 bo chciałbym podlaczyc gaz a nie wiem ktora byłaby dopływowa a ktora odpływowa rurka http://obrazki.elektroda.net/28_12624215...
Od czego zależy siła nadmuchu wentylatora, na zimnym powietrzu leci bardzo mocno na cieplym bardzo słabo, dużo jest problemów z nagrzewnicami ze sa zamulone itp u mnie leci gorace powietrze wiec raczej nie ma problemu z zakamienieniem lub zamuleniem , ale jakby bylo cos przytkane w nawiewie od cieplego.
Witam posiadam poloneza atu plus mam problem z nim ponieważ nie grzeje . na jesieni wymieniałem nagrzewnice bo stara przeciekała ostatnio wymieniłem też termostat i chłodnice bo też przeciekała ale ogrzewania jak nie było tak niema oczywiście dobrze układ odpowietrzyłem nieraz ma jakiś nalot że zacznie grzać ale to rzadko kiedy .a ja bym chciał żeby...
Witam! Posiadam Poloneza Atu z 1997 roku - jednak jest to tak zwany "minus". Czyli karoseria, wnętrze wygląda dokładnie tak samo jak w Polonezach z 1996, 1995 a nawet 1994 roku. Poniżej zamieszczam zdjęcie pomocnicze. Problem polega na tym że podczas jazdy (po przejechaniu 14 kilometrów) słabo, ale jednak leci troszkę ciepłe powietrze z otworów 1 i...
Zawsze mnie irytowało po co sa klapy mieszalnika zakrywającego nagrzewnice . Czyli te niby kierownice powietrza , przecież można sterowac zaworkiem ogrzewania . I albo zaworkiem by sie sterowało albo klapami a tu taka podwójna regulacja. W uno zaworek wyśmienicie sie sprawdza podobnie jak klapy w VW.
Witam! Rozebrałem układ ogrzewający i mam problem bo nie wiem w jakiej kolejności podłączyć rury papierowe. Przy obudowie nagrzewnicy są trzy pary rur a ja nie wiem które gdzie podłączyć
Przekrecam kluczyk - kontrolka od szyby sie nie swieci. Uruchamiam silnik i wlacza sie wtedy ogrzewanie tylnej szyby. Co ciekawe w lecie takiego motywu nie bylo. Nie podejrzewam zeby w polonezie byly takie cuda ,ze autko w pewnych temperaturach samo wlacza to grzanie. Raczej to awaria . Doczytalem sie ze jest tam czasowka ktora po jakims czasie wylacza...
Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia w Polonezie słychać charakterystyczne przelewanie się płyny wewnątrz auta. Co do zasady Poloneza wystarczy zalać (przez zbiornik wyrównawczy, po 5 minutach uzupełnić płyn do stanu, zakręcić korek i uruchomić. podczas pracy sam się ma odpowietrzyć o ile jest odpowiedni poziom płynu w zbiorniku. Pytanie pomocnicze:...
Dokładnie korek i trzeba przepłukać układ chłodzenia szczególnie nagrzewnice i dam ci dobrą radę płynu nie lej więcej jak do kreski minimum, miałem tego poloneza siedem lat, bardzo szybko można go przegrzać i zaraz leci uszczelka pod głowicą a nie jest to mały koszt.
rozio , nic nie piszesz co to za instalacja. Ja w polonezie miałem instalację Lavato I gen (bez komputera). Ale po kolei: 1. Warunek - silnik tylko na benzynie (zakręcony gaz na butli) powinien pracować bez zarzutu. Układ z termostatem i rurą od kolektora wydechowego, którego nie jak piszesz nie masz, ja miałem sprawny i wcale to nie przeszkadzało...
1. Jeśli przy takim ubytku płynu pod samochodem nie ma kałuży płynu to przepalona uszczelka pod głowicą bądź pęknięty płaszcz wodny w głowicy/bloku silnika, 2. Np. mierząc kompresję ale w/g mnie w tym przypadku nie ma to większego sensu, 3. Nie, to nie jest normalne (ciśnienie musi być, ale płyn nie powinien się burzyć), 4. Tak, w korku zbiornika wyrównawczego,...
Zapomniałem dodac,ze jak wskażnik jest w położeniu powyżej 90 stopni to zaczyna leciec zimne powietrze z dmuchawy.Tak lakby zamykał zawór od ogrzewania. To by sugerowało źle odpowietrzony układ chłodzenia i powyżej 90*C nie ma, albo jest mocno ograniczony przepływ cieczy przez nagrzewnicę.
Odpowietrz układ chłodzenia w tym układzie wtryskowym się tak dzieje jak jest za mało płynu.Jak auto schodzi z obrotów po przegazowaniu,powoli na wolne,czy gwałtownie to też jest ważne bo jak dobrze pamiętam to jest tam czujnik elektroniczny z podciśnieniem .Jego uszkodzenie powoduje takie objawy ,aby to sprawdzić należy go odłączyć
to typowa usterka głowicy lub uszczelki pod nią ubywa płynu,kopci,masło pod korkiem,brak ogrzewania i obiegu na parowniku te dwie ostatnie rzeczy są spowodowane pchaniem kompresji w układ chłodzenia i przez co sie zapowietrzają tak ja bym na to postawił choć moge sie mylić ale w poldkach to bardzo czesta usterka :)
przelacze na gaz to po dluzszym czasie jazdy puszczam na luz auto gasnie lub obroty spadaja na okolo 400 i po kilku sekundach gasnie Jak silnik zgaśnie a był rozgrzany sprawdź parownik gazu czy jest ciepły jak zimny to układ chłodzenia niedrożny lub zapowietrzony, bo objawy masz takie jak by go gaz "zalewał". Jeżeli parownik ciepły wyczyść i sprawdź...
Nie kombinuj nic z żadną opaską bo to nie polonez żeby takie manewry robić.Sprawdź przewody układu chłodzenia i tak po 1(przewody łączące podgrzewanie gazu z układem głównym powinny być połłączone trujnikiem)2(jeżeli tak jest to sprawdź przy rozgrzanm silniku za tym trujnikiem przewody w strone nagrzewnicy czy są tak samo ciepłe,jeżeli tak to znaczy...
Nie wiem jaka jest chłodnica w caro, ale jeżeli taka sama jak w zwykłych poldkach, to można sprawdzić czy pompa tłoczy płyn. Wystarczy na zimnym silniku odkręcić korek na chłodnicy odpalić silnik, poczekać aż sie nagrzeje i termostat otworzy duży obieg. Wtedy przegazować silnik, jak jest intensywny przepływ płynu przez chłodnicę to pod tym względem...
Witam. Opiszę pokrótce mój problem. Myślałem, że mam problemy z przegrzewaniem się silnika, a - jak się okazało - winne są wskaźniki na desce rozdzielczej. Załączenie świateł pozycyjnych powoduje wzrost wskazań od wskaźników temperatury i poziomu paliwa. Dodam, że zapalenie innych świateł oraz odbiorników, nie wpływa lub wpływa w sposób skrajnie niski...
Ja miałem coś podobnego jak mi w listopadzie woda zamarzła w chłodnicy cały dzień jeździłem i szukałem co jest grane. Objawy wskazywały ze układ z gazu nie jest ogrzewany ale płyn (już :) ) dolałem do pełna . I tak na benzynie ok. a na gazie reduktor cały zaszroniony okazało się jeszcze potem że nie włącza mi się wentylator .Powodem tego całego zamieszania...
przegrzanie :?: woda zamiast płynu chłodniczego uszkodzony korek na chłodnicy wypalona uszczelka po głowicą żle ustawiony rozrząd ewentualnie zapłon uszkodzony termostat zamulona,zasłonięta,pozbijana chłodnica lub nagrzewnica zagięte przewody wodne żle podpięty reduktor gazu trzymające hamulce dodatkowe(samoróbki)osłony pod silnikiem zamulony katalizator...
To normalne, że jak jest zimno - parownik zamarza. Rozprężający się gaz pochłania dużo energii cieplnej co doprowadza do obciżenia temperatury i zamarzania wody. Woda powinna być ciepła a nawet gorąca żeby parownik działał normalnie. Latem jeszcze jakoś da się tak jeździć, bo jest ciepło, zimą już nie. Możesz zaradzić problemowi i zalać układ chłodzenia...
W sumie to mam dwa problemy. Pierwszy - auto jak się nagrzewa, przez pewien czas ma obroty jałowe nawet i 2500 obr./min. Przypomina to trochę pracę na ssaniu. Nawet jeżeli temperatura osiągnie 90 stopni. Lekka ,,przygazówka,, np. na czerwonych światłach, i obroty leniwie spadają na 1000. Resetowałem komputer i programowałem w/g opisów na tym forum....
Zacznij od zresetowania ECM. Rozgrzej silnik do temp. pracy />80C/. Wyłącz, zdejmij ujemną klemę na kilka minut. Dołącz klemę i uruchom silnik. Pozostaw nieobciążony przez conajmniej 30 sek od osiągnięcia temp. pracy. Jeśli problem nie ustąpi zastąp czujnik temperatury rezystorem ok. 220R. Uruchom sinik. Jeśli pracuje w miarę poprawnie to: uszkodzony...
Gdyby to była Mazda to rzekłbym, iź jest to przepływomirz. Dysza od "wolnych" obrotów nie może być zapchana, bo tu jest wtrysk. Można jeszcze sprawdzić, czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony i czy jest wystarczająca ilość płynu chłodzącego oraz czy parownik nie jest do wymiany. Nie wiem, jak w Poldku, ale u Nas instalacja gazowa załącza się po...
Jakie odcinki trasy robisz autem ? Czuć spadek mocy albo widać podobną ,,musztardę'' pływającą w układzie chłodzenia ?
Jeśli zamarza reduktor to nie ma dobrego obiegu cieczy chłodzącej. Może to termostat bo dlaczego po nagrzaniu ? Lub reduktor jest źle podpięty do układu chłodzenia.
Nie napisałeś dlaczego uważasz,że jeden wentylator jest niesprawny?W Polonezie jest tak,że najpierw załacza się jeden wentylator i on w zupełności wystarcza do schłodzenia płynu z silnika.Drugi wentylator załacza się dopiero,jak ten pierwszy nie daje rady chłodzić,co zdarza się bardzo żadko,jeżeli układ chłodzenia jest sprawny,lub,jezeli ten pierwszy...
Hmmm.... strzelać do mnie a i tak sobie nie przypomnę Przed pierwszym montażem też nie wiedziałem jaki piec będzie właściwy i gdzieś (???) wyczytałem, że piec Thermo Top E jest do "mniejszych" pojemności silników, a Thermo Top C do "większych". Chodzi oczywiście o objętość układu chłodzenia, masę silnika (czyli ilość kilogramów zimnego metalu) do ogrzania,...
Czy to ten sam silnik co w polonezie?
Jeśli to abimex to czujnik temperatury silnika ( ten dla komputera) znajduje się na kolektorze dolotowym w okolicy 4 cylindra, ale raczej to będzie silnik krokowy ( wd 40 plus szmatka załatwi sprawę) , lub uszkodzony regulator napięcia ( napięcie ładowania powyżej 14,4 v ) Dodano po 10 panie DWDM to zapewne byli naciągacze , jeśli to był wtrysk abimex...
Robie dzienie okolo 50-80km temperatura utrzymuje sie w granicach 90c a przy okolo 70-80c dopiero startuje ,zaowazylem taka zecz niepokojaca : plyn chlodniczy znika mi szybko pojawiaja sie babelki powietrza w zbiorniku :/ szukalem wycieku nalotu ale nic nie znalazlem zadnych oleistych mazi w zbiorniku nie znalazlem .Przy starcie slysze jak cos mi bulgocze...
witam. poszukuje schematu elektryki a przedewszystkim schematu układu chłodzenia- wentylatory, czujniki itp. gdzie mozna to znalezc? dzieki
Klapy nie należy otwierać. A aby poprawić chłodzenie malucha należy przekonstruować układ chłodzenia. Oryginalny stanowi duży opór dla powietrza. Wszystkie ostre krawędzie należy przemienić w łukowe, poprawić wloty powietrza z kratek z boków nadwozia. Widziałem kiedyś taką przeróbkę: całkowicie zrezygnowano z tunelu na podszybiu, a rurę zasysającą powietrze...
Powstawanie masła spowodowane jest niedogrzaniem silnika. Skoki temperatury mogą być spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia, miałem tak w 1,6 GLI.
byłbym wdzięczny za informacje czy faktycznie powinno być go na ciepłym silniku aż prawie dwa razy więcej, Nie pamiętam już jaka jest pojemność układu chłodzenia w polonezie, ale nie przypuszczam aby to było więcej niż 5 litrów. Układ otwarty ma 6.7 l pojemności, zamknięty - 7.5 l. Do tego dolicz pojemność układu LPG. Dane dla silnika FSO, ale nie...
Witam, czy silnik pracuje równomiernie, czy do układu chłodzenia nie przedostają się spaliny. Polonezy tak mają, że po przegrzaniu leci uszczelka pod głowicą.
Witam. Masz pewnie zapowietrzony układ chłodzenia. Pozdrawiam.
Po pierwsze - sprawdzić układ chłodzenia, dlaczego tak się grzeje. Po drugie - układ smarowania silnika czy jest sprawny.
Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali...
Bardzo dziękuję za cenne odpowiedzi. Po pierwsze sprawdzę parownik. Odłączę dopływ gazu, Połączę węże wody, które do niego dochodzą i sprawdze czy wtedy się grzeje. TAK BYŁO PRZED ZAMONTOWANIEM NOWEGO PAROWNIKA KIEDY NIE DZIAŁAŁ STARY i skazówka od temperatury na rozgrzanym silniku nie poruszała się. Jeżeli wcześniejsze nie pomoże wymontuje termostat...
zauważyłem że korek od chłodnicy ma popękaną uszczelkę i cały jest zardzewiały. Ktoś mi mówił że to może mieć wpływ na ogólną sprawność układu chłodzenia, to prawda? Korek nie cieknie.
polonez układ chłodzenia układ chłodzenia polonez termostat zapowietrza układ chłodzenia
schemat podłączenia ekranu dotykowego zdejmować pokrywa pralka próg punkt
lodówką samsung baofeng radiora
Sterowniki do modemu ZTE MF636 - instalacja i problemy Setra S 517 błąd 07F0EA – oś skrętna, czujnik położenia, diagnostyka RAS