Witam ponownie. W kolektorze ssącym nie ma prawa być płynu chłodniczego. W przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą może się zdarzyć pare przypadków: Olej dostanie się do płynu - płyn robi sie brudny z korzuchem oleju widać to w zbiorniku wyrównawczym. Płyn dostanie się do oleju - z oleju praktycznie robi się szlam, widać to na bagnecie często też...
Dołóż drugi obieg z termostatem i chłodnicą i zamknij to szczelnie bo jak się zwiększa ciśnienie to i temperatura wrzenia rośnie. Tylko żeby jakiś zawór bezpieczeństwa też był, w oryginalnych korkach w samochodach to zazwyczaj 1 - 1,5 bar.
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mam wv Sharan 1.9 TDI 110 KM, 1997r. Mój problem polega na tym że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzenia tworzy się duże ciśnienie. Wymieniłem termostat i problem został. Mechanik kazał wymienić korek, więc to zrobiłem i nadal to samo. Wymieniłem też czujnik temperatury w chłodnicy i też nie pomogło. Wcześniej...
Witam. Posiadam Volkswagena Golfa III z roku 1992. Silnik ma Oznaczenie ABS (1.8 jednopunktowy wtrysk). Samochód posiada instalację LPG od 5 miesięcy. Problemy zaczęły się niedawno. Mianowicie chodzi o duże ciśnienie w układzie chłodzenia, po rozgrzaniu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze, podnosi się jego poziom, po odkręceniu korka płyn bardzo...
Więc tak, pierwsze co przychodzi na myśl, sprawdzić na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Auto zalać płynem dedykowanym, pamiętając, że jest to układ ciśnieniowy i parametry płynu nie są bez znaczenia. Wystarczy zbyt niski próg wrzenia. Druga sprawa, jak Kolega pisał, stan chłodnicy. Mogła, ona, być przyczyną konieczności wymiany uszczelki pod głowicą....
Czytałem od początku. UPG to w skrajnych przypadkach olej w płynie czy płyn w oleju. Najczęściej kompresja idzie do płynu a płyn do cylindra jakoś nie chce, chociaż w moim "wspaniałym" golfie II 1.3 po roku jeżdżenia z przedmuchem jak rano zapalał na 3 garki a 4-ty zaskakiwał po 100 - 200m to oznaczało że jednak nadszedł czas na wymianę. Do tego momentu...
Szkoda nawet pytać, skoro do sprawdzenia: Czy nie przedostaje się powietrze z kompresora do układu chłodzenia, lub kopmpresja z silnika. Czy nie jest zanieczyszczona chłodnica (mycie) Czy sprawny jest termostat. Pierwszy punkt sprawdza sie na wolnych obrotach i obserwuje, czy płyn się podnosi w zbiorniczku i czy rośnie ciśnienie. Drugi punkt, wizualnie....
Test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia prawdę ci powie..... Pojechałem do Fiata, podłączyli mi jakąś menzurkę do zbiorniczka wyrównawczego zamiast korka i na wolnych obrotach czekali z minutę. Jakiś płyn w menzurce zabarwił się na zielono i na podstawie tego stwierdzili, że rośnie ciśnienie w zbiorniczku więc uszczelka lub głowica do wymiany....
Sprawdzę to dzisiaj, nie mam termometru co prawda ale, ale zwinę na chwilę z piekarnika:). Sprawdzę też czy rośnie ciśnienie na wężu podczas zwiększania o obrotów, bo szperam po różnych forach i to też gdzieś wyczytałem że jak wąż robi się twardy to pompa pracuje ( co prawda też wyczytałem że to objaw uszkodzonej głowicy...) Dziękuję za zainteresowanie...
A czy jak mam mały przeciek Chłodnicy może to mieć coś z tym wspólnego tzn jest plama pod samochodem od płynu chłodniczego i prawdopodobnie od chłodnicy Może to świadczyć o tym że wzrosło ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie chłodzenia silnika, co w następstwie może spowodować trwałe rozszczelnienie/pęknięcie jednego z elementów układu chłodzenia.
To ja już nie rozumiem jedni pisza,że nie ma prawa nic spływać do zbiorniczka.Mechanik mówi po odpaleniu pomp wody zasysa płyn ze zbiorniczka i rozprowadza po układzie.Po wyłączeniu silnika normalne jest to,ze słychać napływanie do zbiorniczka płynu ponieważ on wraca co wy na to? Dodano po 2 szukałem,szukałem aż trafiła się strona chyba google się zlitowało...
Można i tak, ale u mnie w megance musiałbym grzać silnik do otwarcia termostatu i jeszcze trochę, aby nagrzał się pęcherz powietrza w górnej części chłodnicy wtedy dopiero rośnie ciśnienie w układzie.
Witam, Piszę na forum, bo borykam się z problemem układu chłodzenia w moim Audi A3, a dokładnie z wysokim ciśnieniem panującym w nim, ale po kolei. Po zakupie samochodu, czyli jakieś parę miesięcy temu, pierwszym elementem, jakim wymieniłem w silniku był kompletny rozrząd, olej wraz z filtrami i odmę, po wyjechaniu od mechanika zaczęła świecić się pomarańczowa...
Saron, sprężarkę stosunkowo łatwo zdemaskować. Manometr w korek chłodzenia a sprężarkę dociążyć by biła do 12 atmosfer. Jak będzie rosło ciśnienie to następny etap, odłączasz tłoczenie sprężarki by sobie latała na luzie. Porównanie różnic wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia da Ci podpowiedź co rozbierać. :) Zdarza się, że sprężarka puszcza gdy stygnie....
Masz nowy silnik.... a bąble do zbiorniczka idą. Zawsze idą ważne jest aby nie rosło ciśnienie w układzie chłodzenia. Włączony wentylator na stałe służy temu żeby nie rosło ani nie malało ciśnienie w układzie bo termostat utrzyma temperaturę więc ciśnienie będzie stałe. Test wygląda tak ze jak układ chłodzenia dojdzie do stabilnej temperatury to możesz...
Szanowni koledzy pacjent to Megane z silnikiem 1.5dci . Wymieniony termostat i zaczęły się problemy z odpowietrzaniem układu a mianowicie rośnie ciśnienie w układzie i węże robią się twarde do tego stopnia że nie można ich ścisnąć . Po wymianie termostatu zgodnie z instrukcją odkręcone 2 odpowietrzniki i zalewany nowy płyn . Po tym jak wyleciał płyn...
Prawdę mówiąc też zastanawiałem się dlaczego nie mierzyli ciśnienia sprężania. Pomyślałem, że silnik z 330 tys przebiegu i tak będzie mieć z tym problemy, do tego zauważyłem w silniku, że olej jest w kiepskiej kondycji, brudny, że tak powiem. Wcześniej znacznie, nie teraz bo jest po wymianie na nowy. Dlatego podejrzewałem, że pomiar ciśnienia sprężania...
To nie są żadne niedomagania. Przy małym obciążeniu silnika wyższa temperatura jest pożądana. Wskaźnik nie pokazuje prawdziwej temperatury bo większość przeciętnych użytkowników nie potrafi tego zrozumieć. raz miałem ponad 120 st Wskazówka powinna się już znacznie wychylić przy takiej temperaturze. Wraz temperaturą rośnie ciśnienie w układzie, im wyższe...
mechanik odkrecil na goracym silniku (zrobił może z 5km) zbiorniczek płynu na zgaszonym silniku, poziom plynu podniósł się do tego stopnia że zaczął się wylewać, wg mnie to normalny objaw ale wg niego uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, Nie znam układu chłodzenia w tym samochodzie, ale jeżeli układ ma poduszkę powietrza celowo pozostawioną w układzie...
Panowie, dziękuję za taki odzew. Odpowiadam na pytania. Gdzieś jest korek powietrzny, płyn z tego powodu się nie przemieszcza i w danym obszarze silnika dochodzi do miejscowego wzrostu temperatury i zagotowania płynu Na chłopski rozum to mam takie same przemyślenia. Tylko naprawdę odpowietrzałem go na wszystkie możliwe sposoby (mimo, że jak wspominasz...
Witam, szukam porady odnośnie wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia w Audi a4 z silnikiem 1.9 TDI ajm o mocy 115 KM z 2000 roku. W samochodzie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia do takiego stopnia, że bardzo ciężko zdusić wąż jest to prawie niemożliwe, a dodatkowo wyrzuca lekko płyn przez zbiorniczek jakieś 200 ml na 2 tysiące kilometrów, co...
Cześć wszystkim, Mam Peugeot-a J5, z wmontowanym silnikiem od Boxera I-gen. Jest to silnik 2.5 TDI, 107KM, THX, DJ5TED Problem polega na tym, że jakiś czas temu w trasie przestało mi działać ogrzewanie z silnika. Po odpowietrzeniu układu (ta rurka w nakrętką obok zbiorniczka), grzanie wróciło, ale sytuacja się powtarza cały czas. Z pod korka zbiorniczka...
Objawem typowego zapowietrzenia układu są twarde przewody na gorącym silniku (im bardziej zapowietrzony układ tym twardsze i twardość rośnie ze wzrostem temperatury), ale po ostygnięciu silnika miękną. Przy przedmuchach do układu chłodzenia przewody szybko twardnieją (jeszcze przed osiągnięciem przez silnik właściwej temperatury) i raczej po ostygnięciu...
Witam - posiadam golfa II 1.6 D 89r produkcji - a więc wymieniłem uszczelkę pod głowicą, zrobiłem test na szczelność okazała się być szczelna czyli nie pęknięta , szlif prowadnice a także nowe szklanki - wtryski dobre świece też. Wstawiłem nowy termostat zalałem nowy płyn Kuler`a firmy K2 - spradziłęm termostat otwiera się - przewód dolny prowadzący...
Manometr wmontuj w korek zbiornika i jazda. :) Jeśli ciśnienie urośnie więcej niż 1 bar to masz problem, jak po wyłączeniu silnika też rośnie to na bank problem ze sprężarką. Ale do zbadania tego to już trzeba wprawy.
Panowie pomocy. Niewiem juz co myśleć na ten temat. Auto Laguna 2.2 D silnik g8t 706 moc 83 KM, rok prod. 1996 A więc od początku. Auto rano odpałało, ale silnik przez ok 1min bardzo nie równo pracował plus do tego przy odpalaniu biały dym (chmura) z rury wydechowej. Zaprowadziłem do mechanika, zdiagnozowal zgodnie z moim przypuszczeniem uszczelke pod...
Witam panowie mam malutki kłopocik z moim autkiem w sumie to duży bo nie mogę jeździć.Konkrety pewnego słonecznego dnia zagotowało mi się auto i wypluło całą wodę ponieważ ciśnienie tak wzrosło i pękł jeden z węży(woda nie wyleciała przez zbiorniczek tylko mała dziurką która powstała w wężu) więc wyrzuciłem termostat i było dobrze. Od dawana szykowałem...
Zrobione tak, przód lekko pod górkę, ogrzewanie włączone, silnik odpalony. Zapowietrzony był jak nic, bo temperatura zaczęła szybko rosnąć a nagrzewnica i chłodnica zimne. Przy zgaszonym silniku upuszczone powietrze odpowietrznikiem (sporo było). Zassało trochę płynu ze zbiornika, dolewka (przy odkręconym odpowietrzniku), zakręcenie wlewu i odpowietrznika,...
Opiszę jeszcze serię swoich wniosków z dalszych prób, ale to już chyba będzie wystawienie białej flagi - nie dam rady wymyślić, co może być źle (bo ciągle wydaje mi się, że coś jednak nie działa poprawnie, a wydajność jest mniejsza od klimy 2,5kW). Kiedyś trzeba odpuścić. Do eksperymentów skłoniło mnie zresztą to, że mam teraz dodatkowo dostęp do niemalże...
Witam, Posiadam BMW 528i 98r. Klimatyzacja pracowała prawidłowo do czasu. Nagle zaczela słabiej chłodzić. Pojechałem sprawdzić układ. Jest szczelny. W układzie było 200 gr. Do układu wchodzi niby 750gr czynnika. Podczas napełniania wisi na 450 gr i trzeba czynnik podgrzać aby wogole dalo sie go wtloczyc. Po napełnienieniu układu odpalam auto. Klima...
Witam, Posiadam BMW 528i 98r. Klimatyzacja pracowała prawidłowo do czasu. Nagle zaczela słabiej chłodzić. Pojechałem sprawdzić układ. Jest szczelny. W układzie było 200 gr. Do układu wchodzi niby 750gr czynnika. Podczas napełniania wisi na 450 gr i trzeba czynnik podgrzać aby wogole dalo sie go wtloczyc. Po napełnienieniu układu odpalam auto. Klima...
piszę o ciśnieniach roboczych po włączeniu Klimy a nie o ciśnieniu wewnątrz układu. A ciśnienie robocze gdzie jest jak nie w układzie-w wydechu??? Jakiego typu oczekujesz pomocy skoro nie potrafisz udzielić odpowiedzi na zadawane pytania? Nie winię Cię za to bo nie wszyscy mają się znać na klimie. Pytamy Cię, czy ciśnienie HP rośnie z poziomu nominalnego(klima...
W poniższym artykule omówiono technologię baterii w systemach Internetu Rzeczy (IoT). Opisuje on niektóre mankamenty, z którymi stykają się projektanci w zakresie tworzenia systemów zasilania i prezentuje portfolio rozwiązań od Analog Devices. Opcje te charakteryzują się wysoką niezawodnością i mogą pomóc w ograniczeniu innych problemów w urządzeniach...
Witam Posiadam VW Sharan 2003r typ silnika ASZ, otóż klimatyzacja od razu od zakupu słabo chłodzi, zostały wymienione wszystkie części czynne klimatyzacji: - Chłodnica - Sprężarka - Osuszacz - Parownik - Zawór rozprężny - Sterownik klimatyzacji - Czujnik ciśnienia No i dalej to samo, klimatyzacja albo nie chłodzi albo chłodzi słabo (w granicach 20 stopni...
Mam problem z klimatyzacją we Fiacie Stilo 1.6 sprężarka Denso 5sl12c Po włączeniu klimatyzacji słychać cyknięcie, obroty silnika rosną i sprężarka się uruchamia ale ciśnienie na układzie wysokiego ciśnienia nie rośnie praktycznie wcale. Wg programu diagnostycznego ciśnienie na HP skoczy z 4,5 na 5 bar na ok. 2 sekundy i potem spada. Oczywiście chłodnica...
Pisałem o wentylatorze nie bez powodu - złe chłodzenie skraplacza lub niedrożny dla przepływu powietrza i mamy za wysokie ciśnienie po stronie wysokiej Rozumiem. Tylko, że ciśnienie LP i HP sukcesywnie rośnie, a potem (w okolicy 17B na HP) gwałtownie spada i jednocześnie załącza się jeden wentylator. Ten gwałtowny spadek, to chyba efekt przede wszystkim...
Aplikacja jest, cóż, realna. 19" szafa na lini produkcyjnej, ale u dostawcy. Niby powinno być czysto, ale nie jest aż tak. Filtry zachodzą kurzem i w środku robi się ciepło. Chcę przeprojektować cała szafę tak aby uodpornić ją na kurz ale nie kosztem wymiany zwykłej szafy 19" na hermetyczną - to by podniosło koszt x10, oglądałem takie rozwiązania, są...
Witam wszystkich. Volvo v 40 1.9 td 95kM 1999r. Klimatyzacja w ogóle nie działała była rozszczelniona, dziura w chłodnicy.Chłodnica została wymieniona na taka nową ale najtańszą ,układ Został sprawdzony szczelność wszystko ok .Po nabiciu układu klima działa wszystko wentylator na chłodnicy ,klima chłodzi, ale przy takiej temp. jak teraz ciśnienie wysokie...
Panowie Peugeot 407 1,6 hdi , klimatyzacja słabo chłodzi na postoju , w czasie jazdy działa jak trzeba . Zmierzyłem ciśnienia i dzisiaj przy 29 st na zewnątrz na biegu jałowym LP 2,8 HP 16,2 temperatura parownika 9,7 . Przy 2500 obr LP 1,4 HP 16,2 temperatura parownika 4 stopnie , jak puszczę pedał LP skacze zaraz do 2,4 i dalej rośnie i zaraz wzrasta...
Gdy nie zadziała czujnik wysokiego ciśnienia to sprężarka spręża ciśnienie na maxa aż dochodzi do ewakuacji czynnika np. poprzez najsłabszy oring zazwyczaj przy zaworze rozprężnym. Tak było u mnie w Hyundai i30 2008r bo jakiś tuman z serwisu w Belgii zamontował czujnik od Hyundai i20 2015r żeby było głupiej zamiast z zielonym to czarnym oringiem co...
Klimatyzacja chyba chłodzi ale bardzo słabo. Rurka ta na niskim ciśnieniu co jest zawór do napełniania robi się chłodna ale nie taka bardzo zimna że aż widać skroploną wodę, czasem się wyłączy kompresor to wtedy czuć po rurce bo od razu się robi ciepła. Z kratek leci takie trochę chłodne powietrze ale nie zimne, różnica jest bo jak się wyłączy to w...
Witajcie . Czy jest jakiś magik co zna dobrze te silniki i pomógł by mi wyjaśnić temat smarowania w tym silniku? Moje pytanie jest odnośnie zaworów dopowiadających za smarowanie podzespołów . Z tego co wiem są dwa jeden duży metalowy drugi mniejszy i górę ma plastikową jeden wiem ze odpowiada za chłodzenie tłoków a drugi ?za co on jest odpowiedzialny...
Witam, Odpowiadając kolegom: (at)bobytempelton: tak pomyślałem żeby wpiąć się lexią w system, błędów brak, niestety do wartości ciśnienia w układzie A/C się nie dokopałem - jeżeli potrafisz, proszę o screen. (at)grala1: tak rzeczywiście usterka wskazywała niemal jednoznacznie na kompresor, dlatego też na nim się skupiłem. Jednak problemem okazał się...
Witam . Mam pytanie odnośnie układu klimatyzacji w Volvo S60 z silnikiem 2.4 diesel 2001 r. Po napełnieniu układu klimatyzacji , wysokie ciśnienie rośnie do 15 bar (niskie 2 bary) po czym rozłącza się sprężarka , spadnie ciśnienie do ok 12 bar i ponownie się załączy i tak cyklicznie ( co 1 min) . Wentylator się nie załącza , czy w volvo to jest normalne...
Witam , Auto jak w temacie golf V 1,9 tdi. Problem polega na nie prawidłowo działającej klimatyzacji. podczas pracy na wolnych obrotach wysokie ciśnienie utrzymuje się prawidłowo na 9 bar , niskie na 3 bar, klima słabo chłodzi , po zwiększeniu obrotów do 2000 , wysokie dalej 9 bar czyli ok, ale niskie rośnie do 5-7 bar i przestaje chłodzić.Według teorii...
jak może działać sprężarka a nie wzrasta ciśnienie chyba to logiczne . To że coś się obraca nie oznacza że pracuje prawidłowo . Jeśli układ szczelny i sprężarka na 100% się włącza to jeśli ciśnienie nie rośnie wina sprężarki . po Obrotach nie patrz mogą się zmieniać bo klima informuje o włączeniu i ecu podnosi obroty patrz na koło napędowe jeśli działa...
Tak sprężarka pracuje cały czas wentylatory również. Zastanawia mnie czy przypadkiem nie jest to wina zaworu rozprężnego gdy np. zwiększam obroty silnika to rośnie ciśnienie w układzie i zawór nie może się otworzyć. Kod silnika AGN rok prod. 1997
Pomiary bezsensowne. No jak może być na ssaniu rosnące ciśnienie? Albo prąd sugerujący za mało czynnika, a wcześniej ktoś poprawiał z powodu zbyt dużej ilości. Zakładajac że wcześniej pomyliłeś skraplacz z parownikiem (i jednak szroni się kawałek parownika) to wszystko się zgadza - za mało gazu ;) Daj zdjęcie zaworu bo z nim też jest coś nie tak (nie...
Dziś byłem w warsztacie z klima. W układzie było ok. 660g czynnika, nabili 800. Problemem jest to, że nie chłodzi. Pod maska słychać, ze w chwili naciśnięcia przycisku w kabinie "coś' zaskakuje, wentylator na przy chłodnicy tez startuje. Miałem podejrzenia, że nie chłodzi, ale z uwagi na niskie temp. zewnętrzne nie było jak dokładnie sprawdzić. Podejrzewałem...
Elektozawór wydaje mi się sprawny skoro VCDS pokazuję prąd w okolicy 0,600 A po załączeniu klimatyzacji. Ten prąd świadczy tylko i wyłącznie o tym, że cewka zaworu jest sprawna, ale zawór już nie musi. Te 6 bar to na pracującej klimie? Jeżeli tak to sprężarka legła. Jeśli chodzi o wskaźniki manometru na maszynie pomiarowej to tak pokazały jak załączyłem...
Witam, Autko to Ford Sierra 1.6i z silnikiem CVH o mocy 59kW lub 80 kucyków. Rocznik produkcji 1990, sedanik. Mam następujące problemy na ten moment: - TPS (Throttle Position Sensor) lub Potencjometr Wychylenia Przepustnicy i jego powiązanie z wolno spadającymi obrotami - auto nie nagrzewa się do temperatury roboczej podczas jazdy - ciśnienie w układzie...
"matimon22" podał dobry kierunek, biały dym to raczej domieszka pary wodnej z układu chłodzenia, sprawdź czy nie rośnie ciśnienie w obwodzie w wężach idących do chłodnicy, możesz też odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy nie wydostają się gazy
Wyrzucanie płynu z układu chłodzenia może być związane z nieszczelnością układu chłodzenia np. uszkodzony wąż, przecieki na połączeniach, uszkodzona chłodnica lub nagrzewnica. Może też być uszkodzony korek wlewu płynu chłodniczego, którego zadaniem jest utrzymywanie określonego ciśnienia w układzie. Może też być pęknięty zbiorniczek płynu. Ale równie...
Witam Mam problem z moim Rovrem 220 Coupe Turbo, mianowicie chodzi o, dziwne - nie wiem jak to inaczej określić, zachowanie układu chłodzenia. Od początku, w lipcu zeszłego roku zakupiłem Roverka 620 Ti jako dawce silnika do mojego Rovera Coupe, wtedy jeszcze 1.6 K series, dawcą jeździłem ok 3 tygodni, akurat trafiły się bardzo upalne dni, wszystko...
W sumie niewiele temat ma wspólnego z elektroniką... ale co tam :) Należy zwrócić uwagę na jeden ważny szczegół: Szczelność i zdolność utrzymania pewnego ciśnienia (!) w układzie chłodzenia. Miałem przypadek że podczas jazdy wskaźnik temperatury przekraczał 2/3 skali a nagrzewnica ledwie grzała. Czasami samochód miał tendencję do zagotowania: wyrzucał...
Uważaj jak chcesz, rozbierałem , do tego szukałem w necie wyjaśnienia . Mało skutecznie szukałeś, a wystarczyło przeczytać ze zrozumieniem opisy na schemacie hydraulicznym z jakiegoś service manual i.... pomyśleć, a nie snuć jakiś niestworzonych teorii. Poniżej obrazek (niestety o małej rozdzielczości) schematu hydraulicznego JZ kolegi tomleszno. Widać...
Na początku tych dziwnych objawów tworzyło się potężne ciśnienie w ukłądzie. Tak jakby korek nie wypuszczał nadmiaru ciśnienia. Myślałem że mi węże lub chłodnice rozsadzi. Możliwe, że zatkany był w nim zaworek ... Nożykiem wtedy wyciąłem kawałek gumki w korku oraz Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że chodzi o podciśnienie, które będzie wysysać płyn z...
Witajcie koledzy; mam kilka pytań, na których konkretnej i jednoznacznej odpowiedzi w Internecie nie znalazłem, a praktyki nie mam jak zdobyć. Na 10-godzinnym szkoleniu z f-gazów jeszcze tych pytań nie miałem, niestety :D Może koledzy będą w stanie odpowiedzieć na któreś z nich? Pytania w większości o układy inwerterowe z R-410A. 1. Jak to jest z olejem...
1) Do czego służy naczynie wzbiorce. Odp. Jest to naczynie które ma przechować nadmiar objętości cieczy CO w układzie CO. Jak powszechnie (mam nadzieję) wiadomo. Wraz ze wzrostem temperatury rośnie objętość cieczy. Przy braku naczynia wzbiorczego następuje znaczny wzrost ciśnienia który może doprowadzić do rozszczelnienia instalacji i wycieku czynnika...
Witam. Jako, że nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiedzi na dręczący mnie problem to postanowiłem zapytać tu. Moje auto to Opel Calibra z 1992r. Kupiłem go cztery miesiące temu i aż do wczoraj nie miałem z, nim problemów, ale zacznę od początku. Przy zakupie podczas oględzin znalazłem lekko odkręcony korek zbiorniczka płynu chłodzącego, więc go dokręciłem,...
Witam Posiadam samochód sharan 2002 r silnik auy 1.9 tdi z dwustrefową klimatyzacją, która odmówiła współpracy .Klimatronik nie pokazywał żadnej usterki. Po podłączeniu maszyny do klimy niby nie ma czynnika ale po naładowaniu 20 bar azoty w układ klimy wszystko szczelnie trzyma ciśnienie. Po wykonaniu próżni maszyną też wszystko w jak największym porządku....
Witam To co opisujesz jest realne. Masz przytkany wężyk plastikowy łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Gdy temperatura płynu wzrasta rośnie także jego objętość i zarazem ciśnienie płynu wzrasta. Przez układ zaworków umieszczonych w "zakrętce" chłodnicy nadmiar płynu zostaje przemieszczony do zbiorniczka wyrównawczego. Jednak jego powrót...
Sytuacja się nieco zmieniła i chyba nici ze zmiany samochodu... więc muszę doprowadzić swoje Punto do porządku, bo zanosi, się że wkrótce będzie dużo jeździło. Nie obejdzie się bez założenia instalacji LPG ale to inna bajka. Problem jest tego typu, że odkąd mam to auto spalanie jest coraz większe. Samochód to Punto 75 (1.2 8V MPI) z 1996 roku, dodatkowo...
bo mi z ciśnienia które rosło od temperatury cieczy wysadzało przewód do zbiornika Na pewno nie z ciśnienia od temperatury, masz przedmuch do układu chłodzenia. Czerwone pole na wskaźniku to 115-120°C i to już jest dużo za dużo. Wentylator się nie włącza bo układ jest zapowietrzony.
Odłącz od sprężarki przewód tłoczący i mierz ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli będzie rosło równie szybko to prędzej głowica silnika a nie sprężarka. :)
RR P38 4.0 w zimie zaczął mi przerywać na LPG pojeździłem więc na PB lecz także zaczął przerywać po szybkim czasie ( nie palący jeden cylinder, po paru km drugi, jakby losowo, iskra wszędzie ok, cewki sprawne, odpinanie poszczególnych kabli nic nie pomagało - zero pogorszenia szedł cały czas nie równo ) wkoncu umarł całkiem.. gdy dwa nie palą już nie...
Hej dzięki za pomoc pytałem jednego kolegi z pracy to mówił dolej płynu do chłodnicy ale on często zapika czasami raz dziennie czasami kilka razy co np 10 min 30 min itp. A płyn musi byc bo czasami jak chciałem sprawdzić czy jest albo dolać po trudnym odkręceniu zakrętki aż tryskało ze środka może w środku robi się ciśnienie i komputer głupieje po...
Samochód po zimie przypomina sportowca, który ma za sobą ekstremalnie trudny bieg przełajowy – jest brudny, miejscami nadwyrężony, a w jego „krwiobiegu” zgromadziło się mnóstwo niechcianych produktów przemiany materii. Dlatego zawsze po zimie powinniście zatroszczyć się o swoje auta tak, jak sztaby medyczne zajmują się sportowcami....
Jeżeli idzie powietrze przez przewód przelewowy, to musisz się powoli przygotować na ściąganie głowicy. Górnym przewodem do zbiornika wyrównawczego ma cały czas płynąć płyn? U mnie w megance w tym przewodzie pojawia się na chwilę płyn (przelew) w momencie gwałtownego wzrostu obrotów. Jak mam podłączony laptop to obserwuje temp. widać jak na wyjściu...
Zauważyłem, że na samym początku nie otwiera się zawór wlotowy, tylko dopiero po pewnym czasie. W tym czasie silnik startuje z obniżonym momentem/prądem rozruchowym, po czym przechodzi w normalny tryb pracy, w międzyczasie sprężarka buduje ciśnienie w obiegu wewnętrznym, zasysa powietrze małym kanałem przez mały zawór zwrotny z filtra, rośnie ciśnienie...
A klima to kara za kupno tego samochodu. Ciągle zepsuta. Jak nie sprężarka, to parownik, moduł chłodzenia , opornica, okablowanie......... jedno naprawisz , drugie sie wysypie. W 2001 roku wyrzucono moduł chłodzenia i klimatyzacją zajmuje się ECM, wentylatorami też. Największym felerem jest to, że ECM sprawdza tylko cewki przekaźników i w razie "W"...
Ech, te moje dobre serce... mam wrażenie, jakbyś próbował zrozumieć. Złamię się zatem jeszcze raz, mimo braku słówka "przepraszam". Piszesz: "Więc tak - pompujemy powoli, byle tylko przekroczyć opory ruchu i straty na sprężarce, pompujemy i pompujemy, czekamy na wzrost ciśnienia aż otworzy się zawór rozprężny, zrobi "pssssyk". Po czym ciśnienie znów...
Nie z żadną przeciętą uszczelką, bzdura totalna. Jak w układzie chłodzenia rośnie ciśnienie to unosi cały grzybek korka do góry przelewając płyn do zbiorniczka. Jak ciśnienie opada (silnik stygnie) tworzy się podciśnienie i układ chłodzenia zasysa z powrotem płyn poprzez zaworek który mieści się na środku grzybka tegoż korka. Proponuję wygooglać sobie...
Witam Temat dość oklepany lecz w skrócie opiszę dlaczego dodaję kolejny post. Jak w tytule gotuje płyn chłodniczy w układzie chłodzenia, temperatura po kilku minutach na postoju rośnie do ponad 110, i opisze co zrobiłem aby znaleźć co jest nie tak - na początek sprawdziłem wentylator, który załącza się dopiero jak wskazówka była na czerwonym, wymieniłem...
Więc winny okazał się termostat, gotowany ponad godzinę w czajniku nawet nie drgnął, teraz już wiatrak chłodnicy się włącza ale na postoju trzeba było czekać około 30 min. zanim włączył drugi bieg ale ważne że działa a że rzadko to może i dobrze bo znaczy silnik się nie grzeje. Niestety żeby życie miało smaczek itd. zauważyłem że bardzo robi się twardy...
Czołem Pacjent: Suzuki Swift, rocznik 2008, silnik 1,3 ddis 75km (jednostka fiatowska, montowany też w oplach). Klimatyzacja manualna sterowana przyciskiem 0/1 A/C. Fura sprowadzona z DK, historii tego przypadku nie ustalę, w papierach nic na ten temat na pierwszy rzut oka nie ma (języka duńskiego nie znam ;) ). Problem: Guzik A/C nie wywiera żadnego...
Pojechałem podłączyć autko pod TECH-2. No i mogę powiedzieć tyle - wskaźnik, a raczej elektronika kłamie! Celowo! Ale po kolei. Rozgrzewanie silnika - temperatura rośnie mniej więcej podobnie na wskaźniku na desce i na wyświetlaczu TECH-a. Różnica - no może kilka st. C. Jeśli na wskaźniku jest ok. 86 st. to na TECH-u ok. 89-90st. Temperatura dochodzi...
Dla mnie jest to oczywiste, w technice (w Polsce) przyjęło się operować nadciśnieniem i podciśnieniem (względem ciśnienia atmosferycznego) i tego się trzymajmy. Atmosfery fizyczne zostawmy termodynamikom, fizykom i meteorologom. A jak wygląda skuteczność chłodzenia silnika "doładowanego", w którym poza ciśnieniem mieszanki nic się nie zmieniło? Bo tyle,...
a powiedzcie mi jakie są objawy jak jest przedmuchana uszczelka pod głowicą może to ona stwarza problem Moje uwagi na to pytanie (przedmuchy spalin). Ze strony układu chłodzenia takie jak przy jego zapowietrzeniu z pewnymi różnicami. Przy zapowietrzeniu przewody gumowe na zimno są miękkie i twardnieją oraz poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym rośnie...
Dobrze rozumiesz, połącz je ze sobą bo w przeciwnym wypadku układ [chłodzenia] może się zapowietrzać. Jednym z objawów uszkodzenia uszczelki głowicy i przedmuchów do układu chłodzenia jest zapach spalin wyczuwalny po odkręceniu korka w zbiorniku wyrównawczym- sprawdzaj na zimnym silniku: odkręć korek i powąchaj-zapach jest wyraźny. Inny objaw to: po...
Jeśli to uszczelka głowicy, to po uruchomieniu silnika przy zakręconym korku wlewu płynu powinny twardnieć przewody elastyczne w układzie chłodzenia (rośnie ciśnienie), po odkręceniu korka naturalnie ciśnienie maleje, ale płyn jest gwałtownie wyrzucany. Przy takich objawach nie odjeżdżaj zbyt daleko od domu bo może dojść do uszkodzenia któregoś z elementów...
ok dzęki za kolejną podpowiedź czego należy się spodziewać podniesienia ciśnienia? podpowiedzcie mi bo po pomiarze ciśnienia wkręciłem wszystkie świece i odpaliłem żeby złapał zwykłą temp pracy i zostawiłem go na jakieś 5 minut drastycznie skoczyła temperatura cieczy chłodzącej praktycznie podchodziła pod pierwszą cienką czerwoną kreskę, przejechanie...
Jeśli nigdzie nie ma wycieków to oczywistym jest iż po zalaniu do MAX i przejechaniu jakiegoś dystansu ubędzie płynu bo powietrze ze wszystkich szczelin zostanie wypchnięte przez ciecz. Dolewasz poniżej MAX jak ubyło, odpalasz silnik nie zamykając korka wlewu i czekasz aż się odpowietrzy (ze dwa razy po 10 - 15 minut). Czemu tak? Bo praw fizyki nie...
Witajcie. Mam niemal identyczny problem z takim samym laptopem tylko u mnie z poziomu BIOSu wyłącza się również tyle, że po nieco dłuższym czasie. Dodatkowo objawy wskazują na przegrzewanie się ponieważ za pierwszym uruchomieniem czas do wyłączenia jest najdłuższy (najwyżej kilkadziesiąt sekund) a każde następne uruchomienie to coraz szybsze wyłączenie....
Witam wszystkich Forumowiczów! W mojej astrze jest taki problem że do czasu aż silnik sie nie nagrzeje do otwarcia termostatu jest całkowity brak ogrzewania a gdy termostat sie otworzy to wszystko jest git czyli ogrzewanie jest reduktor też jest gorący do czasu schłodzenia silnika. Wymienię rzeczy które już sprawdziłem: termostat, drożność nagrzewnicy,...
No i klops! Termostat wymieniony na oryginalny z intercarsu, podejrzewałem że nie otwiera obiegu, i długo chłodnica zimna a tym bardziej wąż dolny zimny, wskazówka po naprawie tak samo, cały czas w pionie, na 90`C, przy dobrej jeździe od zimnego ładnie się nagrzewa, temp rośnie do góry i zostaje na 90` i tak już cały czas. Niestety po mieście nie zauważam...
Raczej nie powinna. Przy 100st. płyn w układzie chłodzenia jeszcze nie wrze, a to właśnie gotujący się płyn jest najwięszym zagrożeniem dla głowicy (gdyż gwałtownie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia). PS. Masz wersję z jednym czy dwoma wentylatorami chłodnicy?
Jeżeli będzie rosło ciśnienie w układzie chłodzenia , to może być uszkodzona uszczelka pod głowica lub pęknięta głowica , ale jest i druga opcja że wywala płyn przez wydech a ciśnienie w układzie chłodzenia jest w normie , wówczas pęknięcie głowicy pojawia się na wydechu , [ w kolektorze ] poza zaworem wydechowym . Pozdrawiam Zbigniew
Usterka zaworu EGR objawia się najczęściej nierówną pracą silnika na biegu jałowym oraz poprzez nierównomiernie przyspieszanie po gwałtownym naciśnięciu gazu. A tak w tym przypadku jest Owszem, ale nie ma wpływu na: na zimnym silniku baaaardzo dymi na biało Dzisiaj zauważyłam że na zimnym silniku ubyło płyny temeratura po chwili doszła trochę przed...
Nie świeci się tam czerwona kontrolka usterki układu chłodzenia? Nie znam się na ciągnikach ale klimatyzacja produkuje dużo ciepła, które musi gdzieś odprowadzić. Jeśli nie ma odpowiedniego przepływu powietrza przez skraplacz-chłodnicę (np. niesprawny wentylator lub jego sterownie) to ciśnienie w układzie rośnie, aż do wyłączenia sprężarki (lub puszczenia...
Niskie napięcie na sondzie wskazuje na ubogą mieszankę (a dokładniej dużą zawartość tlenu w spalinach). Sonda stoi na 0,2V, spełnione zostają warunki wejścia w pętlę zamkniętą (czas od uruchomienia silnika, temperatury i ciśnienie w kolektorze). Sterownik uznaje, że mieszanka jest zbyt uboga i ją wzbogaca - co widać. Rośnie korekta sondy (czyli mnożnik...
wyżej wymieniony pacjent prawie w ogóle nie ogrzewa kabiny leci ledwo letnie powietrze W przypadkach jak opisany rzeczywiście (wg zaleceń producenta) powinien być wymieniony kompletny retarder. Trzeba jednak zwrócić w tym momencie uwagę, że nagrzewnica może być po prostu zapowietrzona, a procedura odpowietrzania (z użyciem komputera SD) trwa dosyć...
Znalezione w internecie. Pierwszy blok jądrowy w ZEA z koncesją na uruchomienie i eksploatację Urząd nadzoru jądrowego w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (FANR) wydał w poniedziałek decyzję, która upoważnia operatora elektrowni jądrowej Barakah do uruchomienia i eksploatacji pierwszego bloku. FANR (Federal Authority for Nuclear Regulation) wydał koncesję...
Brak chłodzenia na skraplaczu, przez co ciśnienie w układzie rośnie, sterownik rozłącza sprężarkę, ciśnienie spadnie sterownik włączy kompresor i tak w kółko. Wentylator na chłodnicy musi pracować. Uszkodzony przekaźnik, spalony bezpiecznik lub uszkodzony wentylator.
Z autopsji: Przy buforze 200 litrów ciśnienie nominalne 2,5 bara, przy podgrzaniu wody z 18 do 38 stopni ciśnienie rośnie do 6 bar (tyle ma zawór bezpieczeństwa) i dodatkowo przez zawór wypływa ok. 2 litry wody. Też z autopsji, ale trochę inaczej, z obserwacji otwartego układu chłodzenia w samochodzie. Nie wiem jaką dokładnie ma objętość układ chłodzenia...
Układ chłodzenia wyczyściłem ogrzewanie wróciło lecz niestety strasznie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia do tego stopnia że wywala płyn przez zbiornik. Po nowym roku remont silnika będzie.
Jak czujnik jest przy termostacie to logiczne że komp go widzi i każe załączyć wentylator jak podaje złe wartości tylko czemu temperatura zachowuje się według mnie poprawnie rośnie od 15 do 90 i się utrzymuje To proste. Wentylator/y na chłodnicy załączane są od temperatury silnika lub od ciśnienia klimatyzacji. W Twoim przypadku masz uszkodzony (źle...
Raczej zapchana dysza i jeśli szybko rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia to uszczelka pod głowicą.
Wtrysk rozumiem że miedziana uszczelka do wymiany ale co z płynem który chyba właśnie tamtędy ucieka jastem właściwie pewny że tak jest bo rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i jak pisałem wcześniej po poluzowaniu korka od zbiornika wyrównawcze chlapanie z pod wtrysku prawie ustaje. Dodano po 12 Ja takich rzeczy nie robiłem ale nie mogę zagwarantować...
To jest taka konstrukcja że nadmiar płynu chłodzącego ucieka przez korek i wylatuje w tym miejscu na dole. Rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn. Uszczelka pod głowicą, blok lub głowica. Rzadko winny jest sam korek.