Wentylator nowy
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
Ewentualność dobra ale nie zawsze. Nieraz zapomnisz o spojrzeniu na wskaźnik i masz fontannę pod maską. Używasz wody do chłodzenia silnika? Ona wrze w 100 stopniach a płyn w wyższej.Co prawda ciśnienie w układzie przesuwa wyżej punkt wrzenia ale lepiej płyn używać. Wentylator po zwarciu we wtyku czujnika załącza się raz za razem? Jeśli tak to jest ok...
Witam Panowie zacznę od tego że dziś rano gdy położyłem się pod seico zauważyłem krople płynu chłodzącego na dole chłodnicy.Postanowiłem odpalić auto by sprawdzić gdzie jest nieszczelność .Ku mojemu zaskoczeniu nigdzie już nie leciało a płyn chłodniczy zaczął się gotować i bulgotać w przewodach.Nie wspomnę że wentylator się nie załączył choć wczoraj...
Baloniku, już podobno zwierał. Z doświadczenia- brak chłodzenia w siei to przeważnie usterka wiatraka ( uszkodzony silnik, bezpiecznik, zgnity kabel czarny z fioletowym szlaczkiem, czujnik na chłodnicy, w zasadzie nie sam a wypalone złącze wtyczki), ale jeżeli układ elektryczny wiatraka jest ok, to problem był w chłodnicy- lamele zatynkowane błotem...
Witam w Seico siostry nie działa ogrzewanie, poszukałem na internecie że to może być zapowietrzony układ chłodzenia. Jednak nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jak to dokładnie zrobić. Wiem tylko że są 2 odpowietrzniki jeden przy lampie a drugi przy zbiorniczku wyrównawczym. Wiem też że trzeba to robić na odpalonym samochodzie ale niektórzy...
Seicento ma inny układ chłodzenia w CC trzeba zdemontować dmuchawę opornica jest na dole.P
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
witam, tak to będzie uszczelka pod głowicą dziś sprawdzałem z kolegą. Dziękuję za pomoc
Witam. Jest jeszcze opcja że tarcze mocno przegrzało i zaczną wibrować albo od razu albo w niedługim czasie się odezwą. Na przyszłość - źle odpowietrzony układ hamulcowy też potrafi takie cuda zdziałać. A co do chłodnicy w fiatach jest odpowietrznik i on też lubi figlować. Odpowietrz układ chłodzenia do porządku. Zobacz czy nagrzewnica ma drożny układ....
Układ chłodzenia wyczyściłem ogrzewanie wróciło lecz niestety strasznie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia do tego stopnia że wywala płyn przez zbiornik. Po nowym roku remont silnika będzie.
Jeżeli gotuje się przy mniejszej prędkości to może być czujnik temperatury, a jeżeli przy większej to np uszkodzona pompa wody, zapchany układ chłodzenia, uszkodzony termostat
Ciekawe co z nią może być nie tak, skoro wszystko wydaje się dobre a już poprzednicy coś rzeźbili (wyjęty termostat, wkręt w korku zbiorniczka wyrównawczego )? A wymieniałeś ten korek czy taki pozostał jak był? Bo tu może być właśnie "pies pogrzebany" że się gotuje. Nie mam skody, tylko Seicento 900-setkę, tam też jest tak że układ chłodzenia to układ...
. Zauważyłem , że płyn spływa po takim czarnym pojemniku podobnym do rozrusznika . Znajduje się on naprzeciwko tego wiatraka chłodzącego Pewnie chodzi o filtr oleju. Zobacz czy nie cieknie z przewodu sztywnego układu chłodzenia który wchodzi do pompy cieczy właśnie nad filtrem oleju. Często tam się rozszczelnia w tym silniku.
Witam, mam problem z układem chłodzenia - bulgotanie płynu. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, ale nic z tego problem ten sam, myślę że może coś jest z termostatem albo korkiem od zbiorniczka, mógłby ktoś doradzić co jest nie tak???
Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
natomiast w zbiorniczku wyrównawczym wywaliło płyn. Jeżeli odkręciłeś korek zbiorniczka podczas pracy silnika i silnik pracował jeszcze jakiś czas przy otwartym zbiorniku wyrównawczym to mogło (choć nie musiało) się to zdarzyć. Układ chłodzenia jest tam ciśnieniowy i przy otwartym zbiorniku może dochodzić do takich "anomalii". Czasami takie zachowanie...
Witam, Po około 20 km jazdy zapala się kontrolka od układu chłodzenia, płyn się gotuje. Chłodnica zimna. Ale co ciekawe na biegu jałowym silnik normalnie sie grzeje, po chwili chodnica też się nagrzewa i następnie rusza wentylator. Kontrolkę wywala tylko podczas jazdy:/ Co jest grane? Termostat? Uszczelka pod głowicą? (olej w silniku jest ok, płyn utrzymuje...
Faktycznie poluzował się jeden kabelek i z kontrolką wtrysku oraz małą mocą jest już ok. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie odpowietrzania układu chłodzenia. Robiłem według instrukcji http://www.unofani.eev.pl/printview.php?... . Z odpowietrznika przy lampie leci płyn cały czas. Natomiast od nagrzewnicy leci tylko kiedy dodam gazu, lub czasem...
Witam. Narazie z tego co widzę to hamulce stały się najmniejszym problemem tego auta. Przede wszystkim do sprawdzenia termostat i oczywiście ciśnienie sprężania co da pogląd na uszczelkę głowicy. Mamy rozumieć, że bulgocze w zbiorniku wyrównawczym? Upewnij się, że układ chłodzenia nie jest otwarty bo to może być przyczyną przedwczesnego wrzenia wody....
Co do nagrzewnicy , to bym się pokusił o jej zdemontowanie i jeszcze raz odkamienienie Chyba żartujesz. Po to demontować nagrzewnicę żeby ją odkamieniać. Jeśli miałbym stracić cały dzień żeby zdemontować nagrzewnicę to wymieniłbym ją na nową. Myślę że układ chłodzenia z nagrzewnicą jest odpowietrzony. poświęciłem na to trochę czasu i przyłożyłem się...
Kolego Sandamiano rzeczywiście problem leżał w tych dwóch przewodach były w tragicznym stanie i robiły zwarcie. Układ chłodzenia odpowietrzałem, po zapaleniu silnika wszystkie kontrolki gasną (jedynie kontrolka rezerwy benzyny się pali :D ). Auto wciąż nierówno pracuje i praktycznie nie ma mocy (do 50km/h ok 20s.)
Witam Postanowiłem sam wymienić płyn chłodniczy w Seicento. Wymieiniłem wg instrukcji z http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=2... i podpierałem się instrukcją serwiesową. Nie wiem jak to się stało ale po wymianie płynu autko nie chce odpalić na gazie. Pomyślałem "co ma piernik do wiatraka". Wymieniłem na koncentrat K2 w proporcjach 1:1 P.S. Gaz jest:)
Co załacza wentylator w Seicento 1100 rok 2004 (pełny wtrysk) Szukałem na chłodnicy ,ale tam nie ma zadnego czujnika. Wentylator jest wporzadku sprawdzałem, mimo to nie włacza się po dobrym rozgrzaniu silnika, tylko czuć zapach jakby się coś przypiekało z nawiewu ciepłego powietrza.
Witam, mam problem z moim seicento 900/2002, nie włancza się wentylator na chłodnicy: -wentylator jest sprawny uruchamia się na krótko, -bezpieczniki za akumulatorem sprawdzone, styki przeczyszczone, -czujnik wentylatora nowy, raz uruchomił wentylator (tylko raz) -układ odpowietrzony. Powoli zaczyna mi brakować pomysłów, czy to może przekażnik? przekażnik...
Witam. Szukałem na elektrodzie ale nic nie znalazłem z podobnej usterki. Mianowicie mam nowy wentylator termostat, sprawne bezpieczniki a gdy stoję w korku wentylator czasem się nie załącza, co to znaczy czasem... W zimie nawet przy odsłoniętej chłodnicy potrafił się załączyć. Któregoś dnia w korku latem, stałem dosłownie 5 minut i zapalił się żagielek......
Witam. Kupiłem Seicento 900. Po dłuższych oględzinach zauważyłem zwisający przewód z urwaną wtyczką, który wychodzi z wiązki, z której również idzie kabelek do czujnika temperatury wody w chłodnicy. Czy ktoś może zaglądnąć i powiedzieć co to za przewód? W każdym razie jest na nim cały czas napięcie. I jeszcze pytanie, czy do filtra powietrza dochodzi...
Witam. kupiłem wczoraj seicento 1,1 gdy dojechałem do domu pracował cały czas wentylator chłodnicy, przejechałem po trasie ok 60km. Dziś rano gdy odpaliłem auto wentylator nie chodził, dopiero jak złapał temperaturę, załączył się, ale już nie chciał się wyłączyć, pracował non stop, dopiero jak wyłączyłem zapłon odrazu wyłączył się, termostat działa,...
Z tego co zauważyłem to rozkręcenie głowicy w s900 maksymalnie powinno zająć 1h. DUżo wężyków, kolektor wydechowy, płyn chłodniczy. Tak racja. Ale chodziło mi o samo odkręcenie, głowicy, monowtrysk, pokrywy zaworów itp. - 1h. Układ chłodzenia wydłuży pracę, masz rację. Kolektor wydechowy z tego co widzę na zdjęciu to tylko 3 śruby. Elementy z głowicy...
Witam. Spotkała mnie ostatnio wymiana uszczelki pokrywy głowicy w Seicento 899 z 98 roku. Wszystko było ok do czsu kiedy przykręcajac spowrotem termostat pękł on niemal na pół. Na szczescie na złomie dostałem taki i zamontowałem juz bez zadnych atrakcji. Przy podłączaniu orurowania \wszystko sprawdziłem kilka razy więc powinno byc ok. Auto jednak zachowuje...
Będę wymieniał płyn chłodniczy w sejtku dziewięćsetce, wraz z wymianą termostatu. Niestety auto jest trochę zapuszczone, mój ojciec kupił go trzy lata temu (rocznik auta 2002, przebieg 90 tysięcy, obecnie ponad 100) i od tej pory wymienił tylko olej silnikowy z filtrem. Mimo że auto miało kilku właścicieli i bliższa historia jest nieznana, jest w całkiem...
Witam mam pytanie, przy jakiej temperaturze załącza sie wentylator chłodnicy w Seicento 900?
Witam. W obudowie filtra powietrza jest taki termostat, który steruje klapką która ma przepuszczać zimne i ciepłe powietrze do dolotu. Niestety wygląda na to, że u mnie ten termostat nie działa. Z tego co się dowiedziałem powinien on puszczać tylko ciepłe powietrze gdy temperatura jest niższa niż 23 stopnie, a gdy temperatura wzrośnie powyżej 28 stopni...
Witam Mam seicento 900 z LPG od około pół roku i nie małą z nim przygodę. Od razu po zakupie, gdy wracałem z sąsiedniego miasta zaświeciła mi się czerwona kontrolka symbolizująca zbyt wysoką temp. silnika. Nie przejąłem się tym i jechałem z zapaloną kontrolką do domu, około 10-14km. Na początku jak poczytałem trochę w sieci, to bałem się, że silnik...
Przede wszystkim nie jest to czujnik temperatury a wyłącznik termiczny. Ponadto w takim przypadku należałoby sprawdzić, czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony lub przyczyną nie jest uszczelka pod głowicą. Ten wyłącznik można i należałoby sprawdzić, czy jego styki są zwarte po osiągnięciu temperatury 97°C. Można to zrobić we wrzącej wodzie.
Udało się mi zrobić sprężarkę z silnika 126p. Do testów podłączone miałem rury stalowe w ocynku. Wtedy na mosiężnym kolanku blisko głowicy temperatura maksymalna po jakiejś 1 minucie pompowania wynosiła 152°C. Mojej sprężarki chciałbym okazyjnie używać do piaskowania małym pistoletem. Gdyby piaskować bez przerwy, sprężarka zatrzymała by się raz na jakiś...
Witam Jeżeli masz sprawny układ chłodzenia czyli termostat właściwie utrzymuje temperaturę i układ nie jest zapowietrzony to zrób tak jak kolega slawo1 napisał to pomaga.Użyj do tego dwóch płaskowniczków z blachy grubości około 3mm wymiary to długość 6cm szerokość 2cm na końcach wywierć otwory 6,5mm w obu płaskownikach następnie te płaskowniki umieść...
Wyczyścić zbiorniczek i układ, zalać nowym płynem. Jak osad wróci to olej przedostaje się do układu chłodzenia
W czasie jazdy na trasie to nie ma problemu , gorzej z jazdą po mieście , w korkach, efekt zagotowanie się płynu w układzie chłodzenia, o skutkach to nie muszę chyba pisać
Czy kolega miał problem z przegrzewaniem auta/gotowaniem wody czy po prostu z czujnikiem ? Inaczej mówiąc ten czujnik na głowicy nie ma wpływu na działanie układu chłodzenia ?
Oba węże od chłodnicy jednakowo ciepłe. Odpowietrz układ chłodzenia.
Witam. Czujnik temperatury płynu chłodzącego ( termistorowy) umieszcza się przy termostacie od strony głowicy silnika (w małym obiegu) płynu chłodzącego. Pomiar dokonywany jest przy zamkniętym termostacie, a wraz ze wzrostem temperatury w całym układzie chłodzenia...Pozdrawiam.
Witam Czy ktoś wymieniał czujnik temperatury w Fiat seicento 1,1 MPI? Mam problem bo nie mogę zdjąć wtyczki z przewodem elektrycznym . Nie wiem czy ta wtyczka ma jakieś zabezpieczenie? Nie chcę używać zbyt dużej siły, zeby nie rozwalić wtyczki, czujnik i tak jest do wymiany. Druga sprawa zapewne przed wymianą trzeba spuścić płyn z układu chłodzenia....
Odpowiedź jest prosta, parownik ma temperaturę taką jaką ma woda w układzie chłodzenia. Jak jest oszroniony to odpowietrz część wodną.
Jeśli mowa o osobnym module wzmacniacza to z reguły jest podane jaki układ scalony w tym siedzi - szukasz noty katalogowej i sprawdzasz realne parametry Po części masz rację, jednak szukając parametrów z noty należy zwrócić uwagę na warunki pomiaru - w tym na chłodzenie. Co z tego, ze moce podane przy module i w katalogu będą zbieżne, jeśli te z katalogu...
W układzie chłodzenia powinno być odpowiednie ciśnienie żeby płyn odpowiednio szybko krążył.Możesz mieć nieszczelny korek lub zmniejszoną wydajność pompy płynu chłodniczego.
Grzanie się tego silnika może być spowodowane złym ustawieniem instalacji gazowej. Wymiana wydaje się być nie ekonomiczna > koszty/zysk z wymiany. Zacznij od prawidłowego ustawienia gazu, analizy spalin, być może trzeba będzie zainteresować się układem chłodzenia, np drożność chłodnicy i wydajność chłodnicy sprawdzić.
Nie no trochę zainteresowania z Twojej strony może? Łatwiej napisać na forum że mam mokra plamę pod samochodem po zalaniu płynu niż zajrzeć mniej więcej skąd leci i później zadać trochę mądrzejsze pytanie. Wracając do tematu to może jeszcze być termostat, ale zgadywać tak można do północy, póki sam nie zajrzysz to nasze wypowiedzi są bezwartościowe...
Ja proponuję coś chłodzonego powietrzem. Osobiście wybrałem 1.3VW taki jak w garbusie. W układzie boxer z mocą daje radę, a z chłodzeniem nie ma problemu w terenie.
Sprawdź czy przy pokrętle nastawionym na maksymalne grzanie wężyk powrotu z nagrzewnicy jest ciepły - jeśli nie to zaworek nie otwiera przepływu lub linka się zerwała/odpięła itp Tutaj trzeba szukać przyczyny przy poprawnie działającej reszcie układu chłodzenia. Dmuchawa w SC chodzi głośno na wyższych biegach i tego nie zmienisz ;) Terkotanie to pewnie...
Po pracy jak odpaliłem silnik świecił się check, ale przejechałem kilkanaście metrów i zgasł. Bez problemów dojechałem do domu. Mutiecuscan nie pokazuje żadnych błędów, da się jakoś odczytać stare kody? Testowałem nagrzewanie się płynu. Silnik nagrzewa się do ok 98 stopni i załącza się wentylator zbijając temperaturę do 92-93. Przejechałem się też podłączonym...
dziś sprawdziłem jeszcze raz. Olej czysty, w układzie chłodzenia teraz jest woda ale jest czysta bez strat w jej ilości. Nie ma białego dymu świadczącego o przedostawaniu się czegoś do układu spalania. Nic nie syczy nie piszczy, wszytko normalnie pracuje. Zastanawiam się nad pompą wody ale wygląda na zdrową. Nadal poszukuje schematu silnika oraz pompy...
Te przewody zapewne były dobre.Należało bardziej docisnąć opaski.Jeżeli nie pomogło dokręcenie opasek należy wymienić plastykowe trójniki które zostały zamontowane podczas montażu instalacji gazowej. Jeżeli są niskiej jakości już po pierwszym montażu ich końcówki po znacznym skręceniu obejmami ulegają deformacji i stąd te przecieki.Do serwisu na podobną...
Witam wszystkich. Tez mam taki problem i z tym samym autem czyli: Seicento 2002r 1.1 MPI + LPG Tartarini I mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem? Ja zrobiłem: - wymiana filtru powietrza - wymieniłem świece + przewody WM - podmiana sondy lambda (w celu sprawdzenia) - sprawdzanie czujnika temperatury cieczy - czyszczenie przepustnicy - zdemontowałem...
Mogę się zgodzić z tym, że do niektórych podzespołów dostęp jest utrudniony, wszak przy przeglądzie okresowym nie wyjmuje się rozrusznika, czy alternatora. Natomiast jest dla mnie nieakceptowalne uniemożliwienie dostępu do takich elementów jak żarówka czy bezpiecznik, te powinny być dostępne i możliwe do wymiany dla przeciętnego kierowcy Kropek MKII...
Zgadza się ,ale ja głównie jeżdżę po mieście Kraków,korki non stop światła i tam się grzeje,dlatego pytanie o osłone czy to cos da czy wręcz odwrotnie ? Podstawowe pytanie, jak często włącza się wentylator chłodnicy ;), jeśli co 2 światła to faktycznie coś nie ciekawie. Jeśli szukasz usprawnienia to zaczął bym od -wypłukania układu płynem do tego przeznaczonym...
Witam. Mam dziwny problem z obwodem wentylatora układu chłodzenia,mianowicie przepala się co pewien czas bezpiecznik 30A za akumulatorem.Styki, przewody i wyłącznik są w nienagannym stanie,wentylator obraca się lekko,silnik pobiera 7,7A podczas pracy,jedynie przy ruszaniu wskazówka amperomierza skacze na krótko do końca 20A skali.Jednak podczas stania...
Wymieniłem wąż układu chłodzenia i nie wycieka. Po kilku dniach jeżdżenia tylko na benzynie pali od strzała, rzadziej złapie za drugim kręceniem. Następnie odkręciłem gaz i problem nie wrócił, więc zabrałbym się za pompkę i filtr. Dobrze kombinuję? Zapomniałem wcześniej napisać, że auto stało w warsztacie dwa miesiące nie odpalane. Witam nie piszesz...
Witam, na forum znalazłem podobne tematy dotyczące seicento jednak żaden nie odpowiada dokładnie mojej usterce. Auto to seicento 900 z 2001 z gazem, usterka występuje i na benzynie i na gazie. Podczas dojeżdżania do świateł kiedy wciskam sprzęgło auto gaśnie bez żadnego szarpnięcia, gaśnie także jeżeli podczas jazdy dam na luz, zapalają się wtedy kontrolki...
wentylator chłodzenia seicento zapowietrza układ chłodzenia mercedes układ chłodzenia
pamięci eeprom atmega prototypowy płytka gęstość tonera
programator ch341a programator ch341a
Czy bramka logiczna NAND może być zasilana 14V? Jak sprawdzić działanie triaka BTA10 z MOC3023?