witam na 100% uszczelka pod głowicą na postoju będzie wszystko ok , właczy ci się wentylator temp bedzie w normie , natomiast w czasie jazdy temperatura zbyt wysoka , ciśnienie z któregoś cylindra dostaje się do układu chłodzenia , układ się zapowietrza i silnik się przegrzewa pozdrawiam
mac0071 napisał: problem dotyczy ciągle zapowietrzającego się układu chłodzenia na rozgrzanym silniku (na zimnym jest ok)... Sprawdziłbym wszystkie węże i magistralę (metalową) pod względem szczelności po rozgrzaniu się silnika (wcześniej na kanale czy nie widać pocenia się rury). http://obrazki.elektroda.pl/2937558500_1... Problem...
Witam, mam nietypowy problem z układem chłodzenia w Punto I '99r. silnik 1.1, 55 KM z instalacją gazową. Polega on na wycieku płynu chłodniczego z bloku silnika poprzez zaślepkę kanału chłodniczego - tzw. brok. Niestety w skutek powyższego, jazda samochodem jest bardzo niekomfortowa, bo po pierwsze: trzeba co chwile dolewać płynu, po drugie: układ...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
acha , myślałem że masz silnik zz . Może być tak że przez noc , lub po dłuższym postoju płyn ścieka na tłok . Rano jak go zapalisz to zgaś go od razu i sprawdź czy jakaś świeca nie jest mokra z płynu .
Może zapowietrza się układ chłodzenia a nagrzewnica jest najwyższym punktem w obiegu?
Tak więc jeszcze raz sprawdziłem co2 tym razem na zimnym silniku, jest przedmuch na uszczelce odczynnik zabarwił się ale dopiero po ok 30 minutach. Pierwszy test trwał max 5 minut dlatego wynik wyszedł negatywny. Z tego co pamiętam tak działo się ostatnio uszczelka nie uległa nagłemu zniszczeniu lecz zaczęła się starzeć i powoli coraz bardziej przepuszczać...
Uszczelka głowicy po zagrzaniu tworzy się poduszka powietrzna w układzie chłodzenia i automatycznie zapowietrza układ wtedy puchną przewody i nie włącza się elektrowentylator chłodnicy .
http://obrazki.elektroda.pl/3893553100_1... Na portalu "Elektroda" dużo jest cennych opisów wykonanych samodzielnie przez forumowiczów różnego rodzaju spawarek. Nie ma jednak jeszcze żadnego opisu spawarki elektronowej. Wypełniając tę lukę, zamieszczam opis wykonanej przeze mnie około 3 lata temu spawarki elektronowej. Nieco prowokacyjny...
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
Zawór w korku zbiornika wyrównawczego jest sprawny? Układ na pewno się zapowietrza (słychać bulgotanie w nagrzewnicy)? Przedmuch do układu chłodzenia sprawdza się specjalnym odczynnikiem dodawanym do płynu chłodzącego. Ktoś próbował porządnie ten układ odpowietrzyć (przy LPG na samych odpowietrznikach może nie dać rady, trzeba odpowietrzać na wężach...
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
i tak nie ma ogrzewania Ogrzewania nie ma, bo mechanizm zjawiska jest taki 1.Jak odpowietrzysz układ, to czynnik chłodzący przepływa i jest lala. 2.Niewydajny układ chłodzenia nie odprowadza temp. cieczy i ona zaczyna wrzeć! Jak wrze, to para zapowietrza ukł. chłodz. Jak zapowietrzy to nie ma obiegu i nie grzeje.
We wtorek caly dzień przy tym siedziałem i finalnie nic z tego nie wyszło. Wszystko posprawdzane. Pozostaje jedynie chyba sprężarka która wali powietrze w układ chłodzenia i zapowietrza nagrzewnicę bo ja już innego konceptu nie mam.A u Ciebie w czasie jazdy jest ciepło w kabinie?
Od pewnego czasu w moim fiacie zapowietrza się układ chłodzenia co powoduje to że nie chodzi wentylator i szybko podnosi się temperatura każdorazowo po odpowietrzeniu są braki płynu a nie widzę miejsca wycieku dodam jeszcze że problem ten pojawia się zazwyczaj w korkach
Witam Z uwagi na to, że pierwszy raz mi się to przytrafiło zwracam się do was o poradę. Zapowietrza mi się układ chłodzący silnik (i najprawdopodobniej jeździłem na zapowietrzonym układzie chłodzenia). Objaw jest taki że po odpowietrzeniu poziom płynu się podnosi w naczyniu uzupełniającym. Po odkręceniu korka powietrze wywala mi płyn na zewnątrz. Po...
Sprawdź czy nie zapowietrza się układ chłodzenia i czy nie jest zacięty termostat ( wyjmij i wsadź do wrzątku).
Masz pękniętą uszczelkę pod głowicą, dmucha z cylindrów do układu, dlatego w oleju nie ma wody, a układ cały czas się zapowietrza i bulgocze.
Nie wiem jaką masz instalację gazową, ale ja bym sprawdził czy przypadkiem ona nie smrodzi do układu chłodzenia - zapowietrza układ i przez to jest gorsza jest jego praca.
Witam,mam problem z moja vectra,zapowietrza mi sie układ chłodzenia,samochód sie niegrzeje,wiatrak działa,tylko auto niedziała na gazie,podobno dlatego ze parownik jest zimny.Niedostaje ciepła,bo ciągle sie zapowietrza cały układ.Moze ktos mi pomóc w tym,mam gaz holenderski,mało który mechanik chce sie wogóle dotykać,wymieniłem pompe wody i jest to...
Na starych silnikach PD chmurka chwile po odpleniu oraz lekkie zająkanie (szczególnie po nocy) to norma. Niestety stary układ paliwowy się zapowietrza mniej lub bardziej co powoduje spadki ciśnienia na pompie tandem (stąd dym i lekkie zająknięcie czy falowanie). Usunięcie tej niedogodności jest trudne i kosztowne (jak to w starym dieslu). Gdzieś widziałem...
No właśnie nie reduktor,ma niecałe dwa lata i w ogóle nie ruszany,korki 3 szt. stary oryginał 2bary nowy zamiennik ale nie najtańszy 2bary używka oryginał 1.5bara korki nie robiły różnicy po całkowitym wypruciu wnętrza termostatu brak dużego ciśnienia kupiłem nowy termostat wahler chyba=rozerwany nowy zamiennik/zbiornik ten termostat samoróbka=90stopni=+/-2stopnie/sprawdzan...
witam, tak to będzie uszczelka pod głowicą dziś sprawdzałem z kolegą. Dziękuję za pomoc
[tak tylko ze wymieniajac uszczelke to glowica byla w planowaniu 0,14 zciagnieto. miala tez sprawdzana szczelnosc olejowa oraz wodna. wymienione zawory,prowadnice oraz docierane.wierz mi wydalem troche kasy a obiaw pozostal ten sam
Witam kolegów jestem tu nowy mam problem ze swoim sharikiem.Na wysokich obrotach silnika grzeje sie i wywala płyn, wentylator włancza sie,pompa wody wymieniona bo sie rozleciała, założona skf nagrzewnica prawdopodobnie przecieka bo paruja szyby .Czujnik na chłodnicy ok czujnik temperatury też ok.Objaw jest taki,do 2 tyś obrotów ok, powyrzej 2 tyś tempera...
witam.Jeśli to się dzieje co jakiś czas to może termostat jest nie orginalny i sie zawiesza ,a morze zapowietrza się układ chłodzenia .Jeśli to by była uszczelka to objawy by się nasilały
Auto ma instalacje lpg. Czy silnik był przełączany na gaz, bo jeżeli tak, to przyczyną tej bolączki może być nieszczelny reduktor i gaz zapowietrza układ.
Przypuszczalnie znalazłem przyczynę. O ile dobrze rozumiem, układ pracuje na ciśnieniu ok 2 barów (wyższe jest upuszczane przez korek wlewu płynu), a przy wystygnięciu robi się lekkie podciśnienie (przy jakimś tam podciśnieniu korek wpuszcza powietrze do układu). Ja mam wyciek na króćcu znajdującym się pod kolektorem dolotowym, zaraz za zbiornikiem...
Miałem przypadek, że dziurawy parownik puszczał gaz do układu chłodzenia i zapowietrzał układ.
Brak nawiewu to problem z termostatem, bądź układ chłodzenia się Tobie zapowietrza (nieszczelność, zasysanie powietrza). Pompa wody kiedy była wymieniana?
-zaślepie EGR i kolektor -wyczyszczę przepustnice A co to ma wspólnego z Dzisiaj zauważyłam że na zimnym silniku ubyło płyny i temeratura po chwili doszła trochę przed środek a płyn się gotuje Albo uszkodzony czujnik temperatury i nieszczelności, albo uszczelka, albo pęknięta głowica albo inne nieszczelności układu chłodzenia i płynu ubuwa, a układ...
Co sądzicie o różnych rodzajach proszków lub płynów dosypywanych do układu w celu uszczelnienia ewentualnych przecieków. Co jest lepsze i czy się wo gule opłaca.
No wiadomo że po tylu latach przy tak niskich obrotach muszą być wibracje. I tak szacun że przy 4 cyl 4 suw nie rzuca całą budą już "fabrycznie". Mówisz modyfikacja softu??? Kurcze kolejna ciekawa opcja. Jestem laikiem w tym temacie więc pozwolę sobie zapytać :) Czy można wprowadzić taką modyfikacje która delikatnie podniesie wolne obroty nie wpływając...
Porównaj to dymienie z sąsiada samochodem czy jest takie samo czy u ciebie jest większe.Z biegiem lat niewielka część płynu odparowuje , choć układ z założenia jest szczelny. Gorzej jeśli płyn znika w szybszym tempie – np. w ilościach zauważalnych każdego dnia. Jeśli znajdziemy miejsce wycieku – wystarczy usunąć nieszczelność, uzupełnić...
Układ chłodzenia w tym silniku nie może ci się "zapowietrzyć". Napisz co robiłeś (czy wymieniałeś płyn, sprawdzałeś drożność nagrzewnicy, czy szukałeś już na forum w innych tematach...) Ogólnie poczytaj najpierw forum bo temat poruszanych dzisiaj tylko był juz kilka razy...
W jakim celu przez obudowę przepustnicy przepływa płyn chłodniczy? https://obrazki.elektroda.pl/2355019600_...
Kurde no w taką pogode polowa chlodnicy ciepla dół zas zimny odetkałem z kumplem przewody i juz jest ok ale obawiam sie ze to moze wrócic spowrotem cos mi sie tam osadziło kamien albo Bóg wie co , o ile mi wiadomo byl cały czas na wodzie a moje pytanie to tak jak w temacie za odpowiedzi z góry dziekuje ps. Golf II 1.8
Witam, skonstruowałem układ chłodzenia małej pompy zanurzeniowej napędzanej indukcyjnym silnikiem elektrycznym zanurzonym w oleju transformatorowym. Dla wyjaśnienia: pompa pracuje w 15l wiadrze i studzi się oddając ciepło poprzez jej obudowę na zewnątrz tzn. grzeje ciecz w której jest zanurzona. Ciecz ta potrafiła zagrzać się do temperatury 70 stopni...
Gosciu mowi ze jeździć normalnie można tylko jak się stoi to już się grzeje , w niedziele jade obejrzeć wiec będę sprAwdzal , a propo jak dobrze sprawdzić przy kupnie czy silnik to nie papeć Sprawdzić, czy jest przelew na wolnych obrotach, sprawdzić czy nie ładuje CO2 do układu chłodzenia. W tych autach układ chłodzenia jest bardzo upierdliwy. Jak...
Wierzyć mu i targać głowicę? Auto nie ma żadnych symptomów uszkodzonej UPG poza znikaniem płynu. Nie zapowietrza się, nie ma nadmiernego ciśnienia w układzie ani przegrzewania się. Ja bym w takim przypadku jeszcze zmierzył ciśnienie sprężania. Czy na wszystkich cylindrach jest porównywalne...
Cześć chciałbym opisać po krótce moją historię z Toyotą yaris 2007r 1.4d4d może ktoś akurat ma podobne objawy/problemy ze swoim autkiem i mu pomoże Także zaczynając temat auto nie miało ogrzewania wewnątrz samochodu, wywalało płyn chłodniczy przez zbiorniczek, tworzyło sie ciśnienie w układzie chłodzenia silnika które po odkręceniu korka od zbiorniczka...
Witam chciałem odświeżyć temat mam taki sam objaw , żeby go odpalić muszę trzymać gaz wciśnięty i zaskoczy na ok 400 obr i tyle jak puszcze to zgaśnie , przedtem dymił na czarno i obroty ucinały się na ok 3 tys. nie chciał iść. Tester pokazał błąd czujnika sondy został wymieniony i czujnik faz rozrządu , podjechałem po wymianie sondy pod dom zostawiłem...
Witam. To,że nie masz jak to mówią "masła" w oleju to nie jedyny objaw uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Płyn chłodzący może podsysać w cylindry i wtedy spala się razem z ropą w cyklu zapłonu oraz suwu pracy silnika i wydalany jest przzez wydech razem z spalinami w postaci pary wodnej. Ale jak masz napuchnięte przewody chłodzenia to są dwie przyczyny,mianowicie:...
Witam. Mam problem z moja Aprilia sr 50. Mianowicie kupiłem zestaw do zwiększenia pojemności na 70. W komp lecie mam do tego większy gaźnik. Jest to aprilia chłodzona wodą. Po przejechaniu 100km zaczęły s problemy z temperaturą. A w sumie to już wcześniej pojawiały się problemy ze się zapowietrza układ chodzenia w dolnej części silnika. Wycieków nie...
1. Jeśli przy takim ubytku płynu pod samochodem nie ma kałuży płynu to przepalona uszczelka pod głowicą bądź pęknięty płaszcz wodny w głowicy/bloku silnika, 2. Np. mierząc kompresję ale w/g mnie w tym przypadku nie ma to większego sensu, 3. Nie, to nie jest normalne (ciśnienie musi być, ale płyn nie powinien się burzyć), 4. Tak, w korku zbiornika wyrównawczego,...
Pogoda ;) jest duża wilgotność i woda skrapla się na ściankach układu wydechowego, po uruchomieniu silnika zaczyna parować i stąd biały dym. Jeśli dodatkowo po uruchomieniu nierówno pracuje to możesz mieć spaloną jedną lub kilka świec żarowych lub lekko Ci się zapowietrza układ paliwowy. Czy poza dymieniem są jakieś inne problemy? Nie ma problemu z...
Nadal jeździ, moc nie spadła, ogólnie jestem zadowolony choć chciałoby się żeby było bezawaryjnie. Zrobione jakieś 60 tys km - nie wiem, nie liczę. Spalanie 8 - 15 l/100km LPG (jazda spokojna na trasie, jak się da za tirem - maksymalny fun czyli wysokie obroty, mocne przyspieszenia itp). Technicznie: Co mnie martwi: 1. Przerwane ścieżki ogrzewania tylnej...
tylko właściciel leje z premedytacja wode kranówke Jednorazowe nalanie nawet bardzo twardej kranówki, nie spowoduje zamulenia lub zakamienienia, takie coś może wystąpić przy dziurawym układzie chłodzenia i długotrwałym jego uzupełnianiu tą kranówą. Wracając do kłopotu kolegi. Na początek pytanie - czy kompletnie nie ma obiegu przez parownik (parownik...
Ewentualnie sprawdź, czy jest szczelny, uszczelkę czujnika temperatury i opaski. Układ chłodzenia to zamknięty obwód. Jeżeli płyn/woda ucieka to gdzieś jest dziura. .
Stary temat, ale może komuś pomoże. Pisałem kilka postów wyżej o wymianie pompki od webasto. Otóż cała historia zakończyła się wymianą uszczelki pod głowicą. Przelot był minimalny i lekko zapowietrzał się układ chłodzenia, wystarczało to jednak na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po naprawie jeżdżę już dwa lata i wszystko gra.
Mechanik mógł położyć dobrze uszczelkę ale źle oczyścił powierzchnię bloku silnika i problem gotowy czasami pośpiech i niedbałość o szczegóły jest przyczyną.Po wymianie uszczelki może lecz nie powinno być trochę płynu w oleju mógł wlecieć do kanałów olejowych podczas podnoszenia głowicy.Spaliny w zbiorniczku to już niepokojące powinno zapowietrzać arterię...
Ja bym raczej szedł w stronę że padła uszczelka pod głowicą i dmucha spalinami do układu chłodzenia. Zapowietrza go i wyrzuca płyn do zbiornika. Są testery obecności spalin w zbiorniku płynu chłodzącego.
gimak napisał: Też dokładnie nie wiem jak to nazwać. Ja to nazywam zawór ciśnieniowy, albo bezpieczeństwa. Ma zadziałać jak ciśnienie przekroczy określoną - ustawioną wartość. To jest szkodliwa porada, kocioł na paliwo stałe, instalacja otwarta, a ty chcesz instalację zamknąć - w skrócie radzisz autorowi wątku by sobie bombę w domu zainstalował. Kolego...
Rozumiem że pokrętło w kabinie ustawione na ciepło, ale czy steruje ono zaworem? Mogł się wysunąć pancerz linki, z opaski na jednym z końców sterowania. A jeżeli zawór pracuje, to masz większy problem. Zapowietrzona nagrzewnica. Generalnie po uzupełnieniu płynu powinna odpowietrzyć się sama. Jeżeli tak się nie dzieje to wydmuchana uszczelka pod głowicą...
zapowietrza układ chłodzenia czujnik zapowietrza układ zapowietrza układ kocioł
mission glosniki robot skrętne sharan włącznik
unitra fonika gramofon schemat radio maria
BMW CCC resetuje się w pętli – logo, restart, diagnoza sekcji zasilania, NAND, BGA Schemat serwa Philips AZ 2030/14 – napęd kasetowy i CD, układy BA6849FP, LA9216S, AN8693