Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
Układ chłodzenia w tym silniku nie może ci się "zapowietrzyć". Napisz co robiłeś (czy wymieniałeś płyn, sprawdzałeś drożność nagrzewnicy, czy szukałeś już na forum w innych tematach...) Ogólnie poczytaj najpierw forum bo temat poruszanych dzisiaj tylko był juz kilka razy...
witam, tak to będzie uszczelka pod głowicą dziś sprawdzałem z kolegą. Dziękuję za pomoc
[tak tylko ze wymieniajac uszczelke to glowica byla w planowaniu 0,14 zciagnieto. miala tez sprawdzana szczelnosc olejowa oraz wodna. wymienione zawory,prowadnice oraz docierane.wierz mi wydalem troche kasy a obiaw pozostal ten sam
Miałem przypadek, że dziurawy parownik puszczał gaz do układu chłodzenia i zapowietrzał układ.
Może zapowietrza się układ chłodzenia a nagrzewnica jest najwyższym punktem w obiegu?
Stary temat, ale może komuś pomoże. Pisałem kilka postów wyżej o wymianie pompki od webasto. Otóż cała historia zakończyła się wymianą uszczelki pod głowicą. Przelot był minimalny i lekko zapowietrzał się układ chłodzenia, wystarczało to jednak na zapowietrzenie nagrzewnicy. Po naprawie jeżdżę już dwa lata i wszystko gra.
Przy odkręconym korku wlewu nigdy się nie odpowietrzy... fabryczne odpowietrzniki są 2 - na wężu nagrzewnicy i w rogu chłodnicy. Na wężu nagrzewnicy pewnie włączony jest reduktor i dlatego został usunięty zaworek odpowietrzający.
Mechanik mógł położyć dobrze uszczelkę ale źle oczyścił powierzchnię bloku silnika i problem gotowy czasami pośpiech i niedbałość o szczegóły jest przyczyną.Po wymianie uszczelki może lecz nie powinno być trochę płynu w oleju mógł wlecieć do kanałów olejowych podczas podnoszenia głowicy.Spaliny w zbiorniczku to już niepokojące powinno zapowietrzać arterię...
witam na 100% uszczelka pod głowicą na postoju będzie wszystko ok , właczy ci się wentylator temp bedzie w normie , natomiast w czasie jazdy temperatura zbyt wysoka , ciśnienie z któregoś cylindra dostaje się do układu chłodzenia , układ się zapowietrza i silnik się przegrzewa pozdrawiam
Ja bym raczej szedł w stronę że padła uszczelka pod głowicą i dmucha spalinami do układu chłodzenia. Zapowietrza go i wyrzuca płyn do zbiornika. Są testery obecności spalin w zbiorniku płynu chłodzącego.
Rozumiem że pokrętło w kabinie ustawione na ciepło, ale czy steruje ono zaworem? Mogł się wysunąć pancerz linki, z opaski na jednym z końców sterowania. A jeżeli zawór pracuje, to masz większy problem. Zapowietrzona nagrzewnica. Generalnie po uzupełnieniu płynu powinna odpowietrzyć się sama. Jeżeli tak się nie dzieje to wydmuchana uszczelka pod głowicą...
Albo urwana linka od zaworu nagrzewnicy albo zapowietrzany układ chłodzenia. Ale stawiam na zapowietrzenie.
Ewentualnie sprawdź, czy jest szczelny, uszczelkę czujnika temperatury i opaski. Układ chłodzenia to zamknięty obwód. Jeżeli płyn/woda ucieka to gdzieś jest dziura. .
No właśnie nie reduktor,ma niecałe dwa lata i w ogóle nie ruszany,korki 3 szt. stary oryginał 2bary nowy zamiennik ale nie najtańszy 2bary używka oryginał 1.5bara korki nie robiły różnicy po całkowitym wypruciu wnętrza termostatu brak dużego ciśnienia kupiłem nowy termostat wahler chyba=rozerwany nowy zamiennik/zbiornik ten termostat samoróbka=90stopni=+/-2stopnie/sprawdzan...
Witam. Miałem to samo co ty w 125p z silnikiem poloneza. Podejrzewałem: -mała ilość płynu, -uszkodzony termostat, -zapchany parownik, -nieprawidłowe podłączenie parownika, a była walnięta głowica i ciśnienie z silnika zapowietrzało układ chłodzenia. Nara.
Trzeba sprawdzić czy wyjscie przewodu z nagrzewnicy jest ciepły czy zimny, jeżeli obieg w nagrzewnicy jest to. Albo zapowietrza się układ chłodzenia, albo problem z klapką ciepło zimno
wina leżała po stronie płynu w chłodnicy. Miałem wyciek z węża i chyba zapowietrzał układ chłodzenia dlatego tak się dławił. wymieniłem wąż i jest OK zamykam temat
Uszczelka głowicy po zagrzaniu tworzy się poduszka powietrzna w układzie chłodzenia i automatycznie zapowietrza układ wtedy puchną przewody i nie włącza się elektrowentylator chłodnicy .
Wczoraj zaczal dymić na biało (benzyna 1.2) i na zegarze nie osiaga temperatury 90°C. Tyle wiadomo, ze nic nie wiadomo. Uszkodzenie uszczelki niesie ze sobą więcej znamion usterki i raczej nie jest to niedogrzewanie się silnika, prędzej zapowietrzanie się układu chłodzenia, znikanie/wywalanie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego i kilka innych objawów
Kolego karool61 , masz LPG, więc zanim zrzucisz głowicę sprawdź czy masz szczelny reduktor, bo to on może być przyczyną zapowietrzania układu chłodzenia, a to jest tańsza opcja do sprawdzenia niż uszczelka pod głowicą.
nagrzewnica może być zapchana w 90% i nie będzie ogrzewania, a przewody będą oba ciepłe bo to nie jest wężownica, a co do wydmuchanej uszczelki, hmm trzeba sprawdzić czy nie puchną przewody podczas pracy silnika sam wyciek oleju nie oznacza wydmuchanej uszczelki i zapowietrzania układu chłodzenia. Płynu chłodniczego ubywa?
Adaptacji nie było,chwilowo auto jest niedostępne-uszczelka pod głowicą. Zapowietrzał się układ chłodzenia,w jednym z cylindrów świeca miała kolor jakby spalał się płyn chłodniczy... Same problemy :-((( We wtorek samochód powinien być już "na chodzie" -zobaczę ,czy coś się zmieni, chociaż boję się,że raczej nie... Swoja drogą czy 450 PLN to nie trochę...
Otwieram korek, nie ma żadnego ciśnienia po otwarciu, więc raczej uszczelka nie ma winy. Korek układu chłodzenia jest nieszczelny i nagrzewnica zapewne się zapowietrza. Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie chłodzenia powinno lekko wzrosnąć i przy odkręcaniu wylecieć trochę „powietrza”. Chodzi o Ducato?
Sprawdź czy nie zapowietrza się układ chłodzenia i czy nie jest zacięty termostat ( wyjmij i wsadź do wrzątku).
mac0071 napisał: problem dotyczy ciągle zapowietrzającego się układu chłodzenia na rozgrzanym silniku (na zimnym jest ok)... Sprawdziłbym wszystkie węże i magistralę (metalową) pod względem szczelności po rozgrzaniu się silnika (wcześniej na kanale czy nie widać pocenia się rury). http://obrazki.elektroda.pl/2937558500_1... Problem...
Od pewnego czasu w moim fiacie zapowietrza się układ chłodzenia co powoduje to że nie chodzi wentylator i szybko podnosi się temperatura każdorazowo po odpowietrzeniu są braki płynu a nie widzę miejsca wycieku dodam jeszcze że problem ten pojawia się zazwyczaj w korkach
Zaszlamiony układ. Zatkane lamelki w chłodnicy. Korek w zbiorniczku wyrównawczym ? nie cieknie ? Raz doszło do przegrzania i wystrzelila nagrzewnica. W korku zbiornika wyrównawczego jest zawór nadciśnieniowy, więc nic nie ma prawa strzelać, chyba że on sam, ale to dopiero jak się silnik fest zagotuje, więc już tutaj jest coś nie tak. Nieszczelny zawór...
Tak więc jeszcze raz sprawdziłem co2 tym razem na zimnym silniku, jest przedmuch na uszczelce odczynnik zabarwił się ale dopiero po ok 30 minutach. Pierwszy test trwał max 5 minut dlatego wynik wyszedł negatywny. Z tego co pamiętam tak działo się ostatnio uszczelka nie uległa nagłemu zniszczeniu lecz zaczęła się starzeć i powoli coraz bardziej przepuszczać...
Nie wiem jaką masz instalację gazową, ale ja bym sprawdził czy przypadkiem ona nie smrodzi do układu chłodzenia - zapowietrza układ i przez to jest gorsza jest jego praca.
Zamień wtryskiwacz na inny z listwy.Jeżeli nadal wskaże błąd wtryskiwacza cylindra 2 to usterka może być w sterowniku lub jego okablowaniu.Jeśli wskaże na cylinder do którego przełożono wtryskiwacz nr 2 to trzeba ten wtryskiwacz wymienić. Pojeździj trochę, wypal niespalone paliwo z układu wydechowego. Uszczelka pod głowicą i jej uszkodzenie daje wiele...
witam ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą na 99% ostatnio wymieniałem w fordzie mondeo - objawy: na wolnych obrotach było ok, brak ogrzewania zimny parownik ciągle zapowietrzający się układ chłodzenia po dodaniu gazu płyn w zbiorniczku wyrównawczym podnosił się na max a na wyższych obrotach przelewał się przez korek, jak masz takie same objawy to...
Po 20 min lewy wąż od chłodnicy gorący po stopniowym wzroście temperatury, chłodnica zimna cała, wąż po prawej od chłodnicy ciągle zimny Termostat? https://obrazki.elektroda.pl/1872901700_... Podobnie będzie przy niesprawnej pompie wodnej: czy z cienkiego przewodu tryska płyn do wnętrza zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia podczas...
Stawiam na uszczelkę głowicy lub problem z sama głowicą, a polega na tym że dostaje się kompresja z cylindrów do układu chłodzenia i tym sposobem zapowietrzamy układ chłodzenia który później nie pracuje tak jak ma . Ja proponuję zrobić tak: 1. Rozgrzać silnik do momentu włączenia się elektro wentylatora chłodnicy . 2. sprawdzić jakie twarde są przewody...
Witam, Nie napisałeś czy to benzyna czy diesel. Jak benzyna i kopci na biało to poszła uszczelka pod głowicą. W gorszym przypadku głowica. Jeżeli ubywa Ci płynu chłodzącego to na pewno to. Może też Ci się przegrzewa lub zapowietrza układ chłodzenia. To wszystko wina uszczelki pod głowicą lub głowica. Żaden układ paliwowy - co Ci ludzie piszą?? brak...
sprawdz czy uszczelka pod głowicą ci nie siadła bo to ona moze ci zapowietrzać układ
witam.Jeśli to się dzieje co jakiś czas to może termostat jest nie orginalny i sie zawiesza ,a morze zapowietrza się układ chłodzenia .Jeśli to by była uszczelka to objawy by się nasilały
bezpiecznik jest cały zauważyłem że jak szybko przekrece kluczykiem to się zapalają i jak też szybko przekręce kluczyk to też bez problemu odpala i mam jeszcze takie pytanie co może być przyczyną zapowietrzania układu chłodzenia dodam że w płynie chłodniczym niema oleju i nie idą bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym temperature utzrymuke w w normie nie...
gimak napisał: Też dokładnie nie wiem jak to nazwać. Ja to nazywam zawór ciśnieniowy, albo bezpieczeństwa. Ma zadziałać jak ciśnienie przekroczy określoną - ustawioną wartość. To jest szkodliwa porada, kocioł na paliwo stałe, instalacja otwarta, a ty chcesz instalację zamknąć - w skrócie radzisz autorowi wątku by sobie bombę w domu zainstalował. Kolego...
Witam. Płyn wykipiał BO TAK MA BYĆ nie bez powodu przy korkach chłodnic i zbiorników wyrównawczych jest ostrzeżenie o możliwosci poparzenia. Przy prawidłowo działajacym układzie chłodzenia płyn znajduje się pod ciśnieniem w momencie otwarcia korka ciśnienie z układu musi się wyrównać z ciśnieniem atmosferycznym ,następuje gwałtowne podniesienie poziomu...
Bo się układ chłodzenia "zapowietrza" (w zasadzie trzeba powiedzieć zagazowuje) i nie ma obiegu tzn płyn przestaje krążyć. Uszczelka pod głowicą do roboty.
Najprawdopodobniej przyczyną "falowania" temperatury było zapowietrzanie się układu chłodzenia poprzez delikatnie walnietą uszczelkę, lub głowicę. Spróbuj jeszcze dolać płynu, odpowietrzyć i poobserwuj czy ze zbiorniczna wyrównawczego, po ustabilizowaniu temperatury, nie wydostaja się pęcherze powietrza. Jeśli tak to zrzucaj głowicę.
A może nie umiesz dobrze odpowietrzyć układu ? W tych avenach był z tym problem . Najlepiej się go odpowietrza jak stoi pod górę - pyskiem w górę . Ogrzewanie działa normalnie ? Chłodnica się zagrzewa ? Tak w ogóle jaki masz silnik ?
Witam kolegów jestem tu nowy mam problem ze swoim sharikiem.Na wysokich obrotach silnika grzeje sie i wywala płyn, wentylator włancza sie,pompa wody wymieniona bo sie rozleciała, założona skf nagrzewnica prawdopodobnie przecieka bo paruja szyby .Czujnik na chłodnicy ok czujnik temperatury też ok.Objaw jest taki,do 2 tyś obrotów ok, powyrzej 2 tyś tempera...
Witam Pęknięta tuleja cylindrowa lub wysadzona uszczelka pod głowicą.Przedmuchy kompresji do układu chłodzenia.Silnik będzie się przegrzewał gdyż układ chłodzenia jest zapowietrzany non stop.Brak dostatecznego odprowadzania ciepła. Pozdrawiam
Mogą być różne objawy. 1. Zwieksza się ilość oleju lub płynu w układach (więcej płynu ->mniej oleju lub mniej płynu ->wiecej oleju) przy czym oba będą przybierały szary kolor o papkowatej konsystencji wynikajacy z przenikania jednego do drugiego) 2. Zwiększanie się ilości tylko płynu chłodniczego i zapowietrzanie układu chłodzenia (wynika z przedostawania...
A możesz mi doradzić jak odpowietrzyć układ po regeneracji. Trudno mi tak jednoznacznie odpowiedzieć, bo nie wiem jak wpięty masz reduktor do układu chłodzenia i nie znam przestrzennego układu chłodzenia w Twoim samochodzie i jakie tam są niuanse. Mogę powiedzieć jak to załatwiam w swoich samochodach (mam dwa zagazowane). Przed wypięciem reduktora...
Czy rozrząd i uszczelka pod głowicą mają coś wspólnego z ogrzewaniem? Uszkodzona uszczelka, może wpływać na zapowietrzaniu się układu chłodzenia. Ponieważ nagrzewnica jest najwyższym punktem układu, tam najczęściej wędruje powietrze, a z tym się wiąże brak ogrzewania.
Skoro odpowietrzony dobrze (podniesiony lewy przód auta podczas odpowietrzania?) to prawie na pewno uszczelka lub sama głowica. Płyn ucieknie przez te 2 czy 3 dni i układ się zapowietrza.
to Skoro wymieniłeś już rozrząd to nie na celowości wymieniać go ponownie. Najpiepw wymień termostat jeżeli to nie pomoże to niestety ale wymiana uszczelki.
Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
We wtorek caly dzień przy tym siedziałem i finalnie nic z tego nie wyszło. Wszystko posprawdzane. Pozostaje jedynie chyba sprężarka która wali powietrze w układ chłodzenia i zapowietrza nagrzewnicę bo ja już innego konceptu nie mam.A u Ciebie w czasie jazdy jest ciepło w kabinie?
Sprawdź koniecznie ciśnienie sprężania w momencie kiedy auto przestanie jechać, to wiele wyjaśni. Ogólnie trzeba by sprawdzić czy auto się nie przegrzewa, nie zapowietrza się układ chłodzenia. Dobrze było by podejrzeć wartości rzeczywiste podczas jazdy, co się dzieje z parametrami widzianymi przez sterownik podczas przerywania i spadku mocy. Dodano...
Remont z uwagi ciśnienia w układzie chłodzenia, zapowietrzaniu/bulgotaniu. 4 zawory bo reszta została doszlifowana i była ok wg. sprawdzającego. Szklanka w ten rytm by stukała?
W moim BMW powodem zapowietrzania się układu chłodzenia, była maleńka dziurka w przewodzie za termostatem, taka jakby zrobiona szpilką. Wymienialiśmy termostaty, chłodnice i nic. Dopiero na rozgrzanym, zgaszonym silniku zaczęło z tej dziurki pryskać. Dlatego pooglądaj wszystko dokładnie,czy nie ma wycieków i spróbuj wymienić zbiorniczek wyrównawczy,...
Wszystko co opisałeś wskazuje że układ z jakiegoś powodu jest cały czas zapowietrzony lub się samoistnie zapowietrza (uszkodzony korek od zbiorniczka wyrównawczego?) Masz tam LPG?
Powietrze które dostaje się z kompresora powoduje zapowietrzanie obiegu chłodzenia.
Chłodnica jest drożna. Wentylator też sie włącza. Stwierdzłem że woda jest zimna że to para tworzy takie cisnienie. Łąpię lewe powietrze i się zapowietrza
Bardzo prawdopodobne że zapowietrza ci się układ chłodzenia. Sprawdź stan korka chlodnicy, dolej płynu, także do zbiorniczka. W starszych poldkach był jakiś problem z przelotem przez orginalny od samochodu wąż gumowy, miał za małą średnicę wewnątrz aby wystarczało na nagrzeanie parownika
Masz pękniętą uszczelkę pod głowicą, dmucha z cylindrów do układu, dlatego w oleju nie ma wody, a układ cały czas się zapowietrza i bulgocze.
jak pójdzie w silnik to kolor oleju zmieni się w kakao,jak pójdzie w wydech kolor spalin będzie biały, ewentualna nieszczelność w układzie chłodzenia ubytek płynu może powodować zapowietrzanie się układu
Witam. Mam problem z wyżej wymienionym ciągnikiem. Ciągnik jest jakieś pół roku po kapitalnym remoncie, niby dobrze, ale ostatnio pojawiły się problemy. Otóż ostatnio zacząłem mieć problemy z przegrzewaniem się silnika - układ chłodzenia zapowietrzał się. Po sprawdzeniu okazało się, że do układu chłodzenia dostają się spaliny (widać bąbelki powietrza,...
A ja zanim stwierdziłbym uszczelkę pod głowicą, zrobiłbym test ciśnieniowy w układzie chłodzenia (specjalny przyrząd)! Autko jest z gazem i mogą różne wycieki płynu występować a co za tym idzie zapowietrzanie się układu chłodzenia i w efekcie identyczne objawy (to odnośnie "znikającego płynu chłodzącego), natomiast w kwestii "dymienia", to napisz kolego...
Panowie, nie za bardzo jest gdzie przenieść ten parownik ponieważ przewody sztywne idą pod samochodem i są zalane od dołu żywicą, nie chcę od nowa prowadzić wszystko, wolałbym jeśli jest wogóle sens podzwyższyć poziom cieczy będzie szybciej. Już prawie 4 rok jeżdżę z instalacją LPG i wcześniej nie miałem takich problemów. Ale auto ma 20 lat i stażeje...
Z mojego doświadczenia stawiam na uszczelkę pod głowicą. Jeżeli auto jest zasilane LPG to może by uszkodzona membrana w parowniku, niewielki ilości gazu przedostają się do układu chłodzenia i go zapowietrzają.
Gdy termostat (nowy orginalny sprawny na 100%) jest w silniku na swoim miejscu nie ma obiegu w układzie chłodzenia i zapowietrza mi nagrzewnice(mam nówkę oryginalną). A plyn chłodniczy nie wraca do zbiorniczka wyrównawczego. Dodano po 3 Dzis po wielu dniach walki z brakiem ogrzewania ( zapowietrzajaca się nagrzewnica i brakiem obiegu) wyjąłem termostat...
Brak nawiewu to problem z termostatem, bądź układ chłodzenia się Tobie zapowietrza (nieszczelność, zasysanie powietrza). Pompa wody kiedy była wymieniana?
Czyli tak jak wcześniej pisałem - wersja pesymistyczna. Definitywnie uszczelka pod głowicą. Po wymianie układ chłodzenia przestanie się zapowietrzać. Pozdrawiam
Sprawdź najpierw to co napisałem, najczęściej po takiej awarii reduktor się zapowietrza i zamarza
Jak skacze temp. to może być padnięta uszczelka pod głowicą i spaliny idą w układ chłodzenia - temu się ciągle zapowietrza.
barubar nie musisz mnie publicznie przepraszać - nie zależy mi na tym to co napisałem jest tylko jedną z możliwych przyczyn usterki a i to nie w każdym przypadku (chodzi o model parownika) - po prostu się już z tym spotkałem jak najbardziej jest to do sprawdzenia metodą jaką zaproponowałeś szczepto zapach gazu w aucie może być również spowodowany tym...
Witam. Wydaje mi się że należy zacząć od podstawowych obserwacji. I dopiero później można wyciągnąć wnioski. Należy sprawdzić poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym. Uruchomić silnik (o ile będzie to możliwe) i obserwować. Jak szybko wzrasta temp. silnika. Czy włacza się wentyl chłodnicy. Czy otwiera się termostat (w takim przypadu dłonią sprawdzamy...
Jak pracuje wentylator? Pompa też może się już kończyć. Skoro jednak wytwarza się ciśnienie, to może układ się zapowietrza. Polecam założyć sprawny termostat. Nie powinien być drogi - jakieś 30zł.
Auto ma instalacje lpg. Czy silnik był przełączany na gaz, bo jeżeli tak, to przyczyną tej bolączki może być nieszczelny reduktor i gaz zapowietrza układ.
Witam chciałem odświeżyć temat mam taki sam objaw , żeby go odpalić muszę trzymać gaz wciśnięty i zaskoczy na ok 400 obr i tyle jak puszcze to zgaśnie , przedtem dymił na czarno i obroty ucinały się na ok 3 tys. nie chciał iść. Tester pokazał błąd czujnika sondy został wymieniony i czujnik faz rozrządu , podjechałem po wymianie sondy pod dom zostawiłem...
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.Przez uszczelkę spaliny dostające się do płynu spokojnie go zagotują Nawet nie wiesz jak się mylisz, jeżdżę takim właśnie sejakiem od 14 lat, uszczelkę wymieniałem jakieś 3 lata temu bo własnie też "puszczała" do układu chłodzenia, zaczeło się od tego że minimalnie ubywało płynu, potem "stracił" równomierną pracę...
A co ma uszczelka do wentylatorów ? A to że układ chłodzenia się zapowietrza. A jak się zapowietrzy to termowłącznik nie zadziała. A że problem może być tam to wnioskuję stąd: łapie szybko temperaturę Normalnie szmatę trzeba dobrze trzmac na obrotach aby sie zagrzała.
Witam .Są dwie możliwości,albo niewłaściwie wpięty reduktor gazu w układ chłodzenia ,tzn. szeregowo z nagrzewnicą zamiast równolegle,albo zapowietrzający się układ chłodzenia ,tak na początek.
Dobrze rozumiesz, połącz je ze sobą bo w przeciwnym wypadku układ [chłodzenia] może się zapowietrzać. Jednym z objawów uszkodzenia uszczelki głowicy i przedmuchów do układu chłodzenia jest zapach spalin wyczuwalny po odkręceniu korka w zbiorniku wyrównawczym- sprawdzaj na zimnym silniku: odkręć korek i powąchaj-zapach jest wyraźny. Inny objaw to: po...
[quote="rafal6113"]... "masło" pod korkiem wlewu oleju lub wzrost poziomu oleju albo płynu chłodniczego.... BARDZO mało prawdopodobe. Nawet "masło" pod korkiem to nie koniecznie objaw uszkodzonej uszczelki głowicy. Zrób test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia i się wyjaśni, choć jak wcześniej powiedziano objawy wskazują na uszczelkę.
po odpowietrzeniu sprawdzałem ruru rozprowadzające i mieszalnik byl bardzo zimny co powodowało przerywanie silnika na gazie(tak sadze) przewody w całym układzie są gorące.. Uszkodzona membrana w parowniku.Tłoczy LPG do układu chłodzenia i go zapowietrza. Pozatym ciągle zapowietrzony układ-nieszczelności/przecieki,początki uszkodzenia uszczelki pod...
Gosciu mowi ze jeździć normalnie można tylko jak się stoi to już się grzeje , w niedziele jade obejrzeć wiec będę sprAwdzal , a propo jak dobrze sprawdzić przy kupnie czy silnik to nie papeć Sprawdzić, czy jest przelew na wolnych obrotach, sprawdzić czy nie ładuje CO2 do układu chłodzenia. W tych autach układ chłodzenia jest bardzo upierdliwy. Jak...
Może się również samoczynnie zapowietrzać np. przez nieszczelną nagrzewnicę. Ehe, bo akurat w układzie chłodzenia panuje podciśnienie i zaciąga powietrze...
-zaślepie EGR i kolektor -wyczyszczę przepustnice A co to ma wspólnego z Dzisiaj zauważyłam że na zimnym silniku ubyło płyny i temeratura po chwili doszła trochę przed środek a płyn się gotuje Albo uszkodzony czujnik temperatury i nieszczelności, albo uszczelka, albo pęknięta głowica albo inne nieszczelności układu chłodzenia i płynu ubuwa, a układ...
Może i prowda, ale ogrzewanie "działa aż parzy" , a to ten sam obieg co reduktor. Skoro pomaga odpowietrzanie to gdzieś się jednak zapowietrza , albo reduktor daje gazem do układu chłodzenia : to wyjaśnia też smród pod maską, a nawet trudności z uruchamianiem.
Sprawdź dokładnie okolice zbiorniczka na płyn. Bo jak spaliny dostają się do układu do go zapowietrzają więc nie działa ogrzewanie ,a dwa ciśnienie musi gdzieś ujść bo by coś rozerwało. W korku jest zawór bezpieczeństwa i to on upuszcza ciśnienie. Typowo powinien upuszczasz gazy ,ale jak w układ pójdzie sporo spalin to poziom w zbiorniczku się podnosi...
Kolego chodzi Ci o nagrzewnicę czy o dmuchawę. W peugeocie 309 często padały tranzystory od dmuchawy - należało wymienić na odpowiednik. Jeśli nagrzewnica nie działa to najpierw spróbuje odpowietrzyć układ, sprawdź działanie zaworu otwierającego przepływ płynu. Jeśli to nic nie da to zostaje wymiana nagrzewnicy która może być już zabita kamieniem. Co...
Sprawdź ciśnienie paliwa ale na listwie, nie na pompie. Pompa może mieć dobre, a pęknie wężyk który idzie z pompy do przewodu paliwowego i już będziesz miał lipe. Rozrząd dobrze ustaw, przeskoczy ci o 1-2 zęby i już lipa. Cewka może być winna. Nawet jak nie masz czujnika położenia wału który jest za kołem zębatym z przodu silnika to i tak auto odpali...
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Witam. To,że nie masz jak to mówią "masła" w oleju to nie jedyny objaw uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Płyn chłodzący może podsysać w cylindry i wtedy spala się razem z ropą w cyklu zapłonu oraz suwu pracy silnika i wydalany jest przzez wydech razem z spalinami w postaci pary wodnej. Ale jak masz napuchnięte przewody chłodzenia to są dwie przyczyny,mianowicie:...
termostat otwiera obieg chłodnicy i nijak się ma do obiegu reduktora, chyba że odwrotnie : jak by był cały czas otwarty to by się silnik nie nagrzewał - nabrał Cię machanik. Gdyby gaz dostawał się do układu chłodzenia to też byś natychmiast miał gwałtowne objawy : wyrzucanie płynu do zbiorniczka i w końcu zagotowanie silnika z powodu zapowietrzanie...
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Powim tak. Słabe te objawy. Dopóki nie zacznie wywalać płynu to wiele na uszczelkę nie wskazuje. No chyba,że przewody chłodzenia twarde jak kamień. Można by się pokusić o test na obecność CO2. Tylko, że w dieslu to też różnie z tym bywa. Nagrzewnica po rozgrzaniu silnika nie zapowietrza się? Leci ciepłe powietrze jak 90°C na blacie?
Uszczelka pod głowicą nie powodowała by niedrożności układu chłodzenie! Ewentualnie zapowietrzanie lub ubytek płynu chłodzącego.
Tak jak koledzy sugerują, nawet najlepsza pompka z najwyższej półki się popsuje jak będzie kręcić na sucho. Woda w takiej pompce pełni dokładnie taką samą rolę jak olej w silniku samochodowym. Po pierwsze smaruje łożyska, po drugie chłodzi pompkę. Pompkę najlepiej jest przenieść na powrót kotła, dzięki czemu do pompki nie będzie się dostawało powietrze...
Witam serdecznie wszystkich, proszę o porady w sprawie poniższego problemu. Fiat punto II 1.2 16V benzyna-gaz, szarpie podczas przyspieszania powyżej 2000 obr/min. Świece zapłonowe (NGK) oraz przewody zapłonowe (Magneti Marelli) wymienione 17 tyś temu. Cewka zapłonowa nowa MM ma miesiąc, przepustnica wyczyszczona, przepływomierz czysty. Nie ma błędów...,...
Jak masz zamontowane chłodzenie? Chłodnica jest z przodu czy na górze? Pompka powinna być w najniższym miejscu, bo może się zapowietrzać. Jak chcesz popsuć chłodzenie to możesz wlać nawet płyn do spryskiwaczy, są dedykowane płyny do układów chłodzenia i wydaje mi się że takie najlepiej stosować. Ale jeżeli jest plomba to dopytałbym czy jej naruszenie...
Moim zdaniem wskazówka powinna być na 1/3. U mnie i u kolegi w civicu zawsze była na 1/3 a jak podnosiła sie do 1/2 to oznaczało, że sie przegrzewa silnik. Wielokrotnie grzebałem w układzie chłodzenia, spuszczałem i ponownie nalewałem płyn i nigdy nie miałem problemów z zapowietrzaniem sie układu. Tak, że nie szukaj sztucznych problemów tylko na zimnym...
Jeżeli powodem grzania, jest zbieranie się kompresji w układzie chłodzenia ( słychać wtedy bulgotanie w nagrzewnicy kabiny) to przyczyna leży w opadniętych tulejach, przez co się zapowietrza ukł. chłodzenia.
to typowa usterka głowicy lub uszczelki pod nią ubywa płynu,kopci,masło pod korkiem,brak ogrzewania i obiegu na parowniku te dwie ostatnie rzeczy są spowodowane pchaniem kompresji w układ chłodzenia i przez co sie zapowietrzają tak ja bym na to postawił choć moge sie mylić ale w poldkach to bardzo czesta usterka :)
zapowietrza układ chłodzenia czujnik zapowietrza układ zapowietrza układ kocioł
unifon analogowy cyfrowy przekaźnik grzałki candy klapa zmywarki
żelazko moulinex suszarka privileg
Citroën C5 - Samoczynne podnoszenie zawieszenia i sztywność Lokalizacja bezpieczników w Volvo BL71