Odpowietrz jeszcze raz układ.Nie zawsze za pierwszym razem uda się to zrobić do końca.Objawy typowe dla zapowietrzonego układu
Krótkotrwała sygnalizacja będzie jednak prawdopodobnie związana z nie domaganiem świecy żarowej, co do ciśnienia atmosferycznego i doładowania to czy wyeliminowałeś w 100 % brak szczelności układu?
Nikt nie twierdzi że idziesz na łatwiznę , każdy kiedyś się uczył . Zobacz sobie jak powinien wyglądać poprawnie odczytany wsad np. z tego wątku. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
W scyzoryku nie będzie rurka. Transponder jest chyba w układzie. Ewentualnie może być PCF7936.
Np. układ zapłonowy. Świece, cewki.
Albo gdzieś Ci płyn spier.... i jest zapowietrzony układ albo kompresja ucieka w układ chłodzenia, jaki poziom płynu? Jaki poziom oleju?
Jak dla mnie była zepsuta uszczelka, ktoś zrobił, wymyl układ, ale przy takim typie uszkodzenia po czasie olej potrafi zebrać się jeszcze w zbiorniku. Wymyj i obserwuj. A w tym silniku poza głowica nie ma miejsca gdzie olej może pójść w układ chlodzenia
witam,piszesz-głośny rozrząd,może być poluzowany napinacz,będzie głosniej i spadek cisnienia w układzie smarowania
Nie, podczas pracy tylko układ wysokiego napięcia, przy kreceniu dochodzi rozrusznik.
Nie ma pompki w baku, ciepły garaż cię ratuje.
Jak zrobiles kalibracje?
To jest zawór EGR w tej bryce, pokazuję, bo zaraz jakiś wpadnie i każe pewnie jakies membramki sprawdzać. Ni ma tam nic takiego. Zazwyczaj jest zawalony czarnym żużlem, ale jest netoda na czyszczenie bez wykręcania jego. Wykręcanie to trochę dupiana robota, bo trzeba spuszczać płyn, obudowa zaworu jest częścią układu chłodzenia.
Dzisiaj sprawdziłem w kanale.. dźwięk dochodzi z maglownicy, gdy wsiadłem do samochodu i poruszałem drążkiem kierowniczym to słychać było stukanie przy energicznych ruchach w prawo i lewo ale sam drążek wydawał się być sztywny i nie mieć luzów. Więc raczej jest to maglownica. Czy da rade to jakoś samemu w domu zrobić czy pomoże tylko wymiana maglownicy...
Proponuję sprawdzić poziom płynu wspomagania. Nie żartuj sobie.
Pisior, z tego co widzę masz mega macsa i nie chce si sie zdiagnozowac tego układu?
Proszę sprawdź uszczelnienie na układzie kierowniczym.
Te kilka stopni dla samego silnika to nic,jest na to przygotowany. Ludzie na tym jeżdżą bez ingerencji w konstrukcję i robią po 200-250 tysi.To nie o głowicę powinieneś się martwić. Zanim coś nie padnie w układzie chłodzenia to silnikowi nic nie będzie.
Szukanie problemu gdzie go nie ma. Tak działa układ regulacji mieszanki przy sądzie wąsko pasmowej.
czyli jedyne co ma sens to naprawa sterownika pompy, wymiana zaworu spv i czyszczenie całego układu?
Może występuje w mocniejszych wersjach silnikowych.Od dołu zaglądałeś? Kiedyś, przy okazji rozmowy z rasowymi mechanikami [ spece od tuningu] padło stwierdzenie > złe przykręcenie poduszek może przenosić drgania. Niestety syn wyjechał do Angli, aja z nimi nie mam kontaktu. Warto też zerknąć na układ zawieszenia wydechu.
termostatu nie widać. otwiera się przy odpowiedniej temperaturze (około 85) Uwalnia on duży obieg i część płynu chłodniczego została w silniku (dlatego nie wszystko wlałeś). Zrób tak: nagrzej auto do czasu aż się włączy wentylator(zgaś auto), potem zdejmij węża, który wchodzi do zbiorniczka i włóż go do większego pojemnika, potem odpal na chwilę i pompa...
O ile mi wiadomo to elektryczna pompka załącza się po włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika) zawsze na taki sam okres czasu i nie ma to związku z ciśnieniem w układzie.
Jaśniej - to był żart. Podłączenie pilota do mastera, by zrobić sterowanie centralką. Rozbierz centralkę, sprawdź, co w niej siedzi, i jak jest podłączone. Tam będą siedzieć dość popularne układy.
Wygląda na zapowietrzony lub zużyty układ pompa - wysprzęglik. Do szybkiej naprawy bo zaraz będzie skrzynia do wymiany.
Kiedy była sprawdzana poprzednio czystość płynu? Może to jeszcze stary olej ze słabo przepłukanego układu.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Ogrzewanie w środku jest? Wymieniaj dalej, a co :) Może ktoś w końcu wpadnie na pomysł sprawdzenia pompy wody lub poprawnego odpowietrzenia układu ;)
Opel Vectra z silnikiem Isuzu,Opel Corsa,Combo także z silnikiem Isuzu. Alternator Hitachi 100A.
Na plaku odpalił? Nie sprawdzałem.. Dziś to sprawdzę... Mam jeszcze wątpliwości co do działania pompy paliwowej... Mianowicie po przekręceniu zapłonu kompletnie nie słychać jej pracy.. a jedynie cyka przekaźnik umieszczony obok prawego słupka za plastikiem. Niby paliwo na przewodach podaje ale może to resztki pozostałe w układzie.
panowie mam problem z układem kierowniczym opel corsa d 2012 r elektryk stwierdził że brak wspomagania coś takiego i że moduł cim nie sprostuje wam tego jedynie co mogę powiedzieć po swojemu to wspomagania nie ma a za jakiś czas po wraca jest możliwe że cim się psuje czy co??
Zmierz ciśnienie paliwa. Wepnij manometr w układ i obserwuj.
trzecia możliwość zapowietrzony układ,czwarta brak ciśnienia w układzie bo np.otwiera korek na gorącym lub brak w nim oringu uszczelniającego.
Silnik jak kręcisz to ma normalny odgłos czy lata szybko jak wiertarka? Jak normalnie kręci zrób test na plaka jak zaskoczy to świece dobre i coś z układem paliwa wtryski, pompa, brak benzyny w baku, zapchany filtr paliwa.
Pin to kod immo a programator to urządzenie do odczytu i programowania układów
Jak ściąga zaraz po włączeniu to wspomaganie jest źle ustawione. Nikt nic nie grzebał przy układzie kierowniczym?
To mechanizm biegów , szukaj czy nie cieknie gdzieś na układ wydechowy, tłumik, kolektor , rurę .
sterownik wystawia dodatkową masę na jeden z przekaźników układu klimatyzacji.Zamykam
A masz w aucie ABS bo może ta lampka to nieświeci się przypadkiem od tego układu.
Udało mi się odczytać kod błędu, błąd p0562, niskie napięcie w układzie ładowania
A w jaki sposób ten elektryk sprawdził czujniki, miernikiem czy kontrolką fazy? Koledzy dobrze radzą. A co bo bębnów i tyłu to czy dobrze zmontowałeś cały układ?
Sprawdź powyższe, oraz, jeśli na listwie występuje regulator ciśnienia paliwa, czy membrana cala i nie puszcza paliwa w układ dolotowy.
Jak blacha od podłogi "się poluzowała" to diagnozy były słuszne (puściły zgrzewy), chyba że chodzi Ci o ekrany termiczne układu wydechowego.
czesto dolewajac wode do układu chłodzenia sniedzieja termostaty i ulegaja uszkodzeniu
Odpowietrzanie na zakręconym, czy odkręconym korku?
Chcesz się przekonać że wszystko jest OK, to starą breję wylej, układ przepłółkaj wodą destylowaną i zalej nowym płynem dedykowanym do Opla "Dex-cool".
szybko odpowiem na silniku wbudowany w układ chłodzenia
Przepraszam za odkop ale mam ten sam problem. Zawór recyrkulacji jest raczej dobry, poza tym sam zawór ma osobny błąd. Czy jest jakaś czujka w układzie recyrkulacji?
Mało czynnika/gazu w układzie. Trzeba podjechać do jakiegoś warsztatu zajmującego się klimatyzacjami i sprawdzenie oraz naprawa i napełnienie.
Witam. Mam trudny do zlokalizowania wyciek płynu chłodniczego w Opel Corsa C1.3 CDTI. Chciałem więc zastosować Barwnik UV płyn chłodniczy [url=]https://allegro.pl/oferta/barwnik-... ale w opisie jest podane żeby nie wlewać go zbiornika wyrównawczego. W jaki więc sposób mogę go wlać do układu chłodniczego
do kontroli układ WN.
Sprawdź układ zasilający świece.
Według mnie odpowiedź Przemo9826 - moderatora działu samochody to istna kpina.. Masz zero wiedzy a krytykujesz, tak to bywa jak ktoś nie wie, nawet tego, ile nie wie. Słyszałeś kiedyś o płukaniu układu chłodniczego?
Układ masz odpowietrzony?
Jasne to jest pewnie podstawa aby zaczac diagnozę zatem gotowy zestaw rórka i niebieski płyn z allegro za 20 zł powinien dac nam odpowiedz na obecnośc spalin w układzie tak ?
To akurat jest proste. Układ zaprojektowany jest do pracy ze sprawnym układem wydechowym. Duże przeciwcisnienie spalin, powoduje, że więcej spalin dostaje się do kolektora ssacego przy tym samym uchyleniu niż przy sprawnym układzie.
EPS inaczej stuka ,jeżeli pracuje ,a do przekładni kierowniczej jest dostępny zestaw naprawczy (nie taki drogi) w ASO.
Schemat odnaleziony . Wynika z niego , że prąd podawany jest na przekaźnik a ten podaje je dalej dwoma parami przewodów na świece. U mnie właśnie pierwsza para ma usterkę . I co dalej ? Czyżby świeca nr2 robiła zwarcie ?
wysysa opary oleju, napowietrza układ wydechowy.
Witam czy ktoś z tym już robił?? bo mam ten sam problem i zastanawiam się jak sie do tego zabrac i czy jest sens wymiany tego ślimaka czy po prostu wymiana całego wspomagania. Pozdrawiam
Nieprawidłowy sygnał sterowania układu nadwozia - jaka jest przyczyna?
Może to z okolic nagrzewnicy bądź układu chłodzenia silnika ?
Zresztą ile musi być na minusie aby parafina się wytrąca? Przez kilka dni -15? No .... dużo zależy od jakości paliwa, ale w zwykłym ON już przy -7 zaczyna wytracać się parafina, a bodajże przy -20 to już masło w układzie paliwowym :)
Kupiłem Corsę C 2004 r z zablokowanym wyswietlaczem index 012. Jesli istnieje możliwość zdjęcia blokady w jakiś przyziemny sposób. Uprzejmie proszę o pomoc. Dodam iż jestem laikiem w elekronicznych układach.
Układ raczej nie jest zapowietrzony. Niedawno wymieniałem płyn hamulcowy i układ był odpowietrzany.
Corsa B jeżeli faktycznie był układ nieszczelny przez wiele lat to by odpuścił temat klimatyzacji w Corsie B tym bardziej że to auto ma już swoje lata. Możliwe że układ jest w środku utleniony i zapchany
poprzedni właściciel dla sprawdzenia jego działania napełnił go powietrzem. Dobre... idiotów nie sieją. Sami się rodzą. Chcesz włączyć sprężarkę na powietrzu w środku układu chłodniczego???
a podczas kręcenia rozrusznikiem trzyma równo ciśnienie gdzieś koło 300bar czy skacze np do 600bar i więcej jeżeli skacze to układ jest zapowietrzony
Wydaje mi się, że gdyby chodziło tutaj o czujnik skrętu słyszał bym jakieś odgłosy dobiegające z układu kierowniczego ...
Układ hydrauliki sprzęgła gdzieś puścił...
Temat wiekowy ale pozwolicie że nie będę zakładał nowego postu tylko się podepnę. Mam ten sam problem. Jak można sprawdzić czujnik momentu skrętu. Czy jeśli to wina czujnika to jest on wymienny czy trzeba wymieniać cały układ wspomagania.
układ scalony KEFB-842 lub schemat obrotomierza Opekl Corsa
A może kawałki katalizatora poleciały dalej i zabiły układ wydechowy????
5.5 litra to chyba tylko sadzolotem. Jesli wszystko z dawką się zgadza to tylko rozrzad i kompresja do sprawdzania. Zużyty pasek przestawia faze rozrzadu w strone dobrych osiągów na "górze" lecz wzrost spalania jest zauważalny w silnikach bez "układów ekokogii" np egr a w szczególności vvt.
Sprawdź pompa widu i czy nie ma tam wycieku prawdopodobnie pompa wody do wymiany
Na wolnych obrotach ma być 0,35 bara, jak dasz buta to przez chwilę 0,98 bara i wskoczy na 0,35-0,40. Jeżlei jest inne, ( okolo 0,50) to problem z układem rozrządu
Najpierw dobrze go parę razy przegoń a później szukaj mechaników bo najprawdopodobniej jest zamulony układ wydechowy.P
Kris i tak prowadzisz auto do elektryka na naprawę rozrusznika więc niech sprawdzi również co się stało z układem zapłonowym lub/i układem paliwowym.
P1616 - Układ immobilizera- Zły sygnał
wygląda po schemacie że tam jest jakiś mądry moduł przy silniku (czy tylko przeciązenie ).Jężęli układ jest tylko z przełacznikami to załozenie tej diody spowoduje niemożność otwarcia z klawisz
Niekture moduły mogą mieć inną charakterystykę pracy zależną np. od podciśnienia w układzie dolotowym.
musisz przejrzeć cały obwód układu rozruchowego ze stacyjką włącznie
Myślisz o nieszczelności w układzie ? ( lewe powietrze )
corsa c nie działa spryskiwacz szyb rok produkcji 2004 - który bezpiecznik sprawdzić ? może jakaś inna przyczyna (układ nie jest zamarznięty).
Poszukaj nieszczelności w układzie dolotowym: EGR, EVAP, serwo hamulców etc.
Objaw z filmu to najprawdopodobniej mała ilość czynnika w układzie klimy.
Masz tam klimatyzację? Działa? Sprawdziłeś przekaźniki od wentylatora? *** Wycofuję w/w - błąd to niezgodność odczytu temperatury z czujnika temperatury w chłodnicy, z czujnikiem temperatury w silniku.
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Walnięta sonda Lambda może prowadzić do wzrostu spalania. Podobnie słaby akumulator. Małe "przymulenie" przy porannym chłodnym rozruchu i już mapy zapłonowe łapią "byka". Pomóc może zdjęcie klemy minusowej na noc ale na pewno pomoże pełna diagnostyka komputerowa pracy wszystkich układów.
A mi kilka razy, najczęściej pękają membrany i paliwo przedostaje się poza układ zalewając silnik.
Musisz poczekać aż otworzy się termostat czyli musi się włączyć wentylator lub szukaj wczesniej odkręcanych odpowietrzników na wężach.
Taki dymek to moje Punto też potrafi puścić, ale zależy jak stało (czy przód wyżej czy niżej niż tył), więc domyślam się że coś się zapowietrza w układzie paliwowym.
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
Jak to zrobić ? Wgrać do układu wsad wylogowany? A skąd go wziąść?
Nic nie wybłyska jak tak zrobi.
Hamulce musisz po rozłączeniu układu odpowietrzyć starannie.
Mam problem z układem abs w samochodzie Opel Corsa B 1997. Podejrzewam że mogą być uszkodzony któryś z czujników. Prosiłbym o podpowiedź w jaki sposób moge sprawdzić te czujniki
Problem rozwiązany. Przyczyną występowania błędów w pracy sterowników, było zakłócenie pracy sterownika silnika. Przyczyną zakłóceń było pole elektromagnetyczne pochodzące z układu zapłonowego.
Jak nie widzisz wycieków a nie pokoi Cię wydech, kolor spalin itp to odpowiedź znasz. Poczytaj co się dzieje jak płyn idzie do komory spalania. Powodzenia.
Najlepiej będzie wymienić olej na nowy Przy wyżej wymienionym przebiegu o ile licznik nie był cofnięty zastosował bym olej pół syntetyczny najlepiej dedykowany do Corsa C 1.2 16V (2000 - 2004) Liqui Moly MoS2 Leichtlauf Super 10W-40 nr katalogowy 2184 Pojemnosc układu smarowania 3L Pozdrawiam
A jakiego koloru masz płyn hamulcowy powinien być bardzo jasny. Może płyn się przegrzał i gdzieś przestarzały płyn poszedł w układ . Koszt wymiany płynu nie jest duży także daję możliwie tanie rozwiązanie które może pomoc w usunięciu usterki.
corsa układ chłodzić corsa układ chłodzenia układ chłodzenia corsa
najlepszy centrala domowy vectra katalog zasilacz przegrzanie
Zmywarka Samsung zepsuta po 3 latach - koszt naprawy 300 zł Radmor 5102 gra na dwóch głośnikach, nie na jednym