Albo gdzieś Ci płyn spier.... i jest zapowietrzony układ albo kompresja ucieka w układ chłodzenia, jaki poziom płynu? Jaki poziom oleju?
Problem rozwiązałem poprzez podanie sprężonego powietrza na rurkę powrotną. Spowodowało to wepchnięcie cieczy pod ciśnieniem do bloku silnika. Nagrzewnica kabiny oraz chłodnica odpowietrzyły się już normalnie. Nie mam pojęcia czym spowodowany był problem, nie znalazłem żadnego niedrożnego węża. Przedmuchiwałem węże i powietrze normalnie leciało. Po...
Instalacji gazowej nie ma, a chłodnica jest raczej cała gorąca, przynajmniej tam gdzie mogą dotknąć.
szybko odpowiem na silniku wbudowany w układ chłodzenia
Mam tak samo w corsie ale mam silnik A14XER . A jaki masz przebieg? Płacimy w ten sposób za czystość spalin w normie Euro5. Przed poprzednim autem miałem jeszcze Corsę C - też 1,2. Przejeździł kilka razy w góry itd - tam tego problemu niby nie było (wskazówka tam była na około 90) tyle że nalotu miał trochę więcej a i sam silnik chodził o wiele głośniej....
Kurcze nawet texa wymięka przy tym aucie ale udało mi się odczytać po OBDII kod : P00B6 . Po parametrach temp silnika jest w normie . Może ktoś podpowiedzieć co ten kod oznacza bo w necie skromnie o tym błędzie informacji podają. Ja mam starą AD i takiego kodu nie ma ,może w jakimś programie będzie pełen opis tego błędu. Proszę o pomoc.i o jakiś schemat...
Witam Wymieniłem płyn w układzie chłodzenia, niestety po nagrzaniu silnika nie otwiera się duży obieg. Przypuszczam, że jest zapowietrzony układ bo przed wymianą było wszystko ok. Czy ktoś wie jak go odpowietrzyć ?
Zaciekawiło mnie,że po odpięciu np.węża wlotu do nagrzewnicy na odp.silniku nie leci płyn. Płyn zaczyna lecieć jak obr.silnika dojdą do ok.2500-3000rpm. Mnie też by to zaciekawiło i sprawdziłbym dlaczego tak się dzieje, bo wg mnie przy odpalonym silniku płyn powinien wypływać. Nie znam układu chłodzenia w tym samochodzie, ale wygląda na to, że albo...
Witam, mam nietypowy problem, a jeszcze minie kilka dni zanim podjadę do mechanika, nie ma mnie w Polsce. Auto przejąłem w idealnym stanie z przebiegiem 110 tys. km. w 2020 roku. Służyło super. Niedawno zauważyłem okropny, rdzawy osad w zbiorniku od płynu chłodniczego. Mechanik wyczyścił cały układ i cieszyłem się kilka dni. Póżniej ogrzewanie działało...
witam, ostatnio po kłopotach z odpalaniem i zwiększonym zużyciem paliwa oraz kopceniu auta na benzynie wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego i problem ustał. natomiast po kontroli ilości płynu chłodzącego zauważyłem jego niedobór. po odkreceniu korka z układu zaczęły wydobywać się pokłady powietrza *takie bulgotanie*. Pomyślalem że po prostu...
Witam wymieniłem samodzielnie nagrzewnice w corsie B. Kupiłem nową w sklepie. Po założeniu nowej z nawiewów leci chłodne powietrze nawet przy gorącym silniku po otwarciu termostatu. Rurki od strony silnika są gorące . Przed założeniem plastików , sprawdzałem i nagrzewnica była gorąca. Jak to naprawić. Płyn został dolany.
...czy układ chłodzenia ma jakiś związek z zapachem spalin? A może mieć, a szczególnie wtedy, jak uszczelka pod głowicą przepuszcza ;-)
Te usterki się wykluczają, szlam pod korkiem oleju - płyn idzie do oleju (lub rzadka jazda w mieście) Ciśnienie w układzie chłodzenia - ciśnienie sprężania idzie w układ chłodzenia. Sprawdź stan oleju na bagnecie i twardość węży układu chłodzenia przy lekkim dodawaniu gazu - jeśli puchną - na bank kompresja idzie do układu chłodzenia. Aby się upewnić...
Podobny efekt daje uszkodzona uszczelka głowicy lub jej pęknięcie. Sprawdź układ chłodzenia na zawartość CO2.
Witam wszystkich. Mam problem z moją Corsą C 1.0 Jakiś czas temu padła mi uszczelka pod głowicą, którą sam wymieniłem, autko jeździ normalnie, tylko że jak się zagrzeje do 90 stopni to znika mi płyn ze zbiorniczka, ale jak odkręcę korek to idzie powietrze i płyn wraca. I teraz nie wiem czy coś źle poskręcałem, czy też może być głowica gdzieś pęknięta...
W zasadzie to nie bardzo rozumiem czego szukasz, elektryczne pompy cieczy jako dodatkowe były stosowane już w latach 80-tych (VW T2 MB 124) co prawda realizują funkcje pomocnicze. Termostaty sterowane elektronicznie corsa b 1.0. Co do całkowitego zastąpienia mechanicznej pompy, BMW pracuje nad takim systemem. W ofertach firm tuningowych masz sporą ilość...
Mam taki problem – wydaje mi się, że mój pojazd (Opel Corsa 1.2 i z 91r) bardzo słabo grzeje. Przy temperaturach na zewnątrz –3st ciężko nagrzać go w środku powyżej 16 – 18st. Termostat jest wymieniony na nowy, układ chłodzenia jest odpowietrzony, nagrzewnica nie jest zatkana. Ogrzewanie jest co prawda lepsze niż w „maluchu”...
sprawdzić przewody od wewnątrz czy nie ma odwarstwienia gumy dzisiaj obejrze jeszcze raz wszystko dokładnie jeśli to nie pomoże zostaje mi złożenie wszystkiego do kupy zalanie płynem i wykorzystanie patentu kolegi na wyeliminowanie przedmuchów w układ chłodzenia :/
Cześć,z pewnościa nawalił termostat,wymień go bo układ chłodzenia pracuje na otwartym obiego(czyli chłodnica ciągle schładza płyn, nara pozdrawiam:)
witam Powiem szczerze że nie mam pojęcia co było wlewane w układ chłodzenia u poprzedniego mechanika. Pewnie przydałoby się wymienić ten płyn na coś co znam.
Wypłucz cały układ chłodzenia z tego syfu to może i wentylator będzie się wcześniej włączał, ale może się też okazać że masz wycieki.
To już to sterowania wentylatorem chłodnicy trzeba angażować mikroprocesor?Prościej się nie da? Kolega niech sprawdzi układ chłodzenia ,chłodnicę czy jest czysta i niech nie robi druciarni. Jakość płynu jest bardzo ważna-im niższa temp.krzepnięcia tym wyższa temp.wrzenia.
Tylko że 5ta generacja daje pewne korzyści:) Nie ma ingerencji w układ chłodzenia samochodu, no i sama głowica ma dodatkowe chłodzenie wynikające z rozprężającego się gazu w kolektorze. A mam pytanko takie jeszcze... Czy w tym modelu corsy jest pokazywana na bieżąco informacja o aktualnym spalaniu benzyny lub gazu ?
Moje uwagi do poruszanych spraw w tym temacie. 1. Nie wiem czy w każdym ASO mają tester do wykrywania spalin, bo ja byłem w dwóch (przy okazji przeglądów okresowych) i na moją uwagę, że przewody gumowe są bardzo twarde i jest sączenie płynu spod opasek zaciskowych oraz powolny ubytek płynu, twierdzili że to normalny objaw i przedmuchów nie ma. Test...
To są elementy mocujące chłodnicę, wkłada się je w takie gumowe poduszki tłumiące drgania. Do chłodnicy niczego nie dolewaj by zapchasz cały układ chłodzenia i dopiero będą jaja. Co do klejenia to mam na ten temat negatywne zdanie, wyobraź sobie że rozszczelni ci się chłodnica i zanim Ty sprawdzisz poziom cieczy chłodzącej to ugotujesz silnik. A nowa...
Po wymianie uszczelki pod głowica mam problem z wentylatorem na chłodnicy. Pracuje cały czas po odpaleniu silnika nie zależnie od temperatury silnika. Po przekreceniu kluczyka w pozycje zapłon uruchamia się na 1 sekundę. Świeci mi się kontrolka samochodu z kluczem ale niemam żadnych kodów błędów w pamięci ECU. Czujnik temperatury cieczy jest założony...
Kolega widzę błyszczy.... "ura bura, szef podwóra się znalazł" Więc tak, wyjmowałeś kiedyś silnik i rozbierałeś w mak? Ile płynu jeszcze wyleci gdy goły blok mimo odkręconej pompy obrócisz do góry nogami? Wyjmowałeś kiedyś nagrzewnicę z samochodu? Ile jeszcze płynu wyleci gdy nią będziesz potrząsać? A z reguły nagrzewnica jest niżej niż wejście do niej....
.. a ja uważam.. że to prawidłowe działanie masz silnik isuzu czyli japończyk u mnie w primerze tez tak jest... po zapalaniu świece jeszcze grzeją przez chwile 4-5 minut.... widać jak gasną bo lampka np. zapali się mocniej lub przyśpieszy nagle wentylator... trzeba zwrócic uwagę. Jest to tzw .. dogrzewanie silnika aby jak jest zimny nie telepał jak...
termostatu nie widać. otwiera się przy odpowiedniej temperaturze (około 85) Uwalnia on duży obieg i część płynu chłodniczego została w silniku (dlatego nie wszystko wlałeś). Zrób tak: nagrzej auto do czasu aż się włączy wentylator(zgaś auto), potem zdejmij węża, który wchodzi do zbiorniczka i włóż go do większego pojemnika, potem odpal na chwilę i pompa...
To jest zawór EGR w tej bryce, pokazuję, bo zaraz jakiś wpadnie i każe pewnie jakies membramki sprawdzać. Ni ma tam nic takiego. Zazwyczaj jest zawalony czarnym żużlem, ale jest netoda na czyszczenie bez wykręcania jego. Wykręcanie to trochę dupiana robota, bo trzeba spuszczać płyn, obudowa zaworu jest częścią układu chłodzenia.
czesto dolewajac wode do układu chłodzenia sniedzieja termostaty i ulegaja uszkodzeniu
Po 20 min lewy wąż od chłodnicy gorący po stopniowym wzroście temperatury, chłodnica zimna cała, wąż po prawej od chłodnicy ciągle zimny Termostat? https://obrazki.elektroda.pl/1872901700_... Podobnie będzie przy niesprawnej pompie wodnej: czy z cienkiego przewodu tryska płyn do wnętrza zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia podczas...
Sprawdź pompa widu i czy nie ma tam wycieku prawdopodobnie pompa wody do wymiany
Może to z okolic nagrzewnicy bądź układu chłodzenia silnika ?
Przy niskich temperaturach i krótkich przebiegach to normalne. A płynu mogło ubyć na skutek dokładnego odpowietrzenia się układu chłodzenia. Jeździć, obserwować.
Miałem kiedyś też taki problem. Ciekło mi z uszczelki przedniej szyby . Sprawdź tę ewentualność . Może też z układu chłodzenia być . Płynu nie ubywa ?
do kolegi tymbark Zawór ERG nie jest podłączony do układu chłodzenia To zwór recylkulacji spalin.
Witam. Corsa jest po wymianie pompy układu chłodzenia. Mechanik najwidoczniej wlał to co było, oczywiście płynu jest teraz za mało i chciałbym go wymienić. Aktualnie płyn jest koloru czerwono-pomarańczowego, niestety nie wiem co i kiedy wlał tam poprzedni właściciel. Jaki płyn będzie dobry do tego samochodu proszę o konkretne oznaczenia?
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
Generalnie to one nie wymagają wymiany płynów bo używają glikolu czy czegoś takiego. Ale jednak coś tam paruje i zaczyna brakować chłodziwa po iluś latach. 2,5cm=25mm 25=pi*d 8mm=d Czyli zapewne wnętrze ma te 6mm i trzeba będzie kupić wąż 8/6mm. Z tego co widzę to jak poszukać w sklepach z częściami przemysłowymi (np. do hydrauliki) to są nawet i węże...
Śruby głowicy: nowe; Stopień 1 - 20nm St2 - 40nm St3 - 60 stopni kątowych St4 - 13 stopni St5 - 60 stopni St6 - 13 stopni Świeca żarowa 18nm bez past. Najważniejsze w tym silniku jest sprawdzenie lub wymiana tulei wtryskiwaczy bo potrafią być dziurawe i puszczają ciśnienie do układu chłodzenia!
może to być uszczelka od egr albo uszczelka bocznej pokrywy rozrządu Te uszczelki też ktoś pewnie wymieniał podczas wymiany uszczelki głowicy ( bo musiały być demontowane) . Jak jest CO2 w układzie chłodzenia to uszczelka EGRa , uszczelka pod głowicą lub głowica (pęknięcie , nierówność ) ..
Jak wywaliło płyn i nie włączyło wentylatorów to z układem chłodzenia jest coś nie tak. Termostat? Czujnik? Poza tym jeżeli Ci pojawia się olej tzn że musi ubywać go w silniku.
A może " zabite" rurki w chłodnicy. Sprawdź ile płynu weszło do układu chłodzenia ,a jaką ma pojemność podaną fabrycznie ,wykluczysz zapowietrzenie układu oraz drożność chłodnicy, Jak ustawiony zapłon. Zobacz jeszcze czy wąż dolny jest tak samo gorący jak górny,
Mierzę miernikiem, więc niby czemu źle? Od strony mechanicznej bez problemu dam sobie radę. Narzędzia i doświadczenie jest. Zdemontuje cała sprężarkę, rozszczelniając układ chłodzenia, ponieważ poprzedni właściciel dla sprawdzenia jego działania napełnił go powietrzem.
Spalił się wentylator od ogrzewania więc nie polecam prób włączania. Wymiana konieczna i niezwloczna. Co do ciśnienia w ukladzie to raczej uszczelka. Sprawdź ciśnienie cylindrów i zawartość co2 w układzie chłodzenia ale chybanie ma po co bo to raczej pewne
Jeśli potrafisz samodzielnie to sprawdź układ sterowania wiatrakiem, termistor jest na PCB i 2 lub 3 tranzystory sterują wiatrakiem, może jakiś zimne luty, masz niewiele do sprawdzenia związanego z auto chłodzenia.
Nie interesuje mnie stara płyta. Miałeś podpiąć speaker, CPU zasilacz a tworzysz. Tym dziwniejsze że nie masz bladego pojęcia o składaniu PC. Płyta ma gniazdo PS/2 i to jest najlepsze co możesz mieć na start! Jak jakaś klawiatura ma działać to właśnie ta jako technologicznie starsza i prostsza. Postaraj się teraz i podaj nam potrzebne rzeczy. Kupiłeś...
Taki stan po pracy silnika? 1. Jeśli odkręcałaś korek wlewu na gorącym silniku, to masz więcej szczęścia niż rozumu! Poczytaj sobie, czym grozi odkręcenie korka w gorącym układzie chłodzenia (podpowiem - punkt wrzenia i jego zależność od temperatury). 2. To nic nadzwyczajnego, ale jednak nieciekawie wróży. To objaw zwiększonego ciśnienia gazów w układzie...
Mam problem z układem chłodzenia - chłodnica jest zimna, temperatura faluje, woda się gotuje. Był wymieniony termostat, przez dwa dni było ok. Chłodnica jest zimna, wentylator nie działa, płyn ucieka z zaworu sterującego płyn chłodniczy.
Sprawdź obecność dwutlenku węgla w układzie chłodzenia. Jeżeli będzie ,to niestety uszczelka. Dodano po 1 Popraw pisownię.
Zrób test ciśnieniowy układu chłodzenia i będziesz wiedział gdzie szukać. Po drugie popraw pisownię (wielkie litery), jak i zawartych informacji w poście, bo zaraz będziesz szukał go w "koszalinie" :D
Dodano po 6 Jeszcze mam pytanie czy mogę zmienić sama uszczelkę pod głowica bez jakiegoś planowania i wogole jak głowica będzie cała ? Płynu chłodzącego nie ubywa? Robiłeś test na obecność spalin w układzie chłodzenia? Może od tego zacznij. Zrobisz test szczelności głowicy, ale już nie chcesz jej planować? Nawet o tym nie myśl...
układ chłodzenia corsa corsa układ chłodzenia temperatura corsa chłodzenia
silnik elektryczny toyota prius lexia sterowniki interfejsu antena zewnętrzna radia
Niskie ciśnienie w kolektorze dolotowym podczas autokalibracji Kod BIOS 5D - Problemy z inicjalizacją sprzętu