Zalecałbym sprawdzić i wyczyścić przepustnice razem z układem utrzymania biegu jałowego. Ewentualnie tak jak koledzy wyżej pisali możliwe nieszczelności w układzie dolotowym.
Moze zawor lub czujnik doladowania. Podepnij pod kompa to sie dowiesz co go boli. Nikt na odległość Tobie tutaj nie pomoze. Komunikat dotyczy usterki układu wtryskowego,dolotowego (mi swiecilo jak wychwytywal zbyt male cisnienie doladowania).
Jak tam :?: Temat rozwiązany :?: Nie jest to czasem zapchany wydech (kataliztor) :?: Niedrożny układ wydechowy = brak wymiany mieszanki= brak mocy= brak podciśnienia w układzie dolotowym=brak wspomagania hamulców :cry:
sprawdź turbinę i szczelność układu dolotowego od turbiny do kolektora ssącego
Najpierw wypadałoby prześwietlić układ dolotowy pod kątem nieszczelności, a potem dopiero zawracać sobie głowę układem regulacji biegu jałowego.
Olej w układzie dolotowym jest w każdej konstrukcji silnikowej która układ odpowietrzania skrzyni korbowej ma podpięty czyli według ciebie każdy nowy silnik ma już padnięty :)
Emeryt 2 - jak nie masz pojęcia o tym problemie to nie ubliżaj innym :) Bo sprawa wyglada tak : kolega ma silnik K9K wyznacznik 728 i teraz dokumentacja renault wyraznie podaje PR059 Temperatura Powietrza w układzie dolotowym Zalecenia : Cechy szczególne Ten Parametr jest nie istotny i jest ustawiony na - 50 C dla silników K9K 728 Wiec jak wcześniej...
witam. panowie ja bym radził na początek przeczyścić zawór EGR. Mi też ten zawór juz troche zdrowia zjadł a po oczyszczeniu układu dolotowego wraz z EGRem dużo sie zmieniło:) pozdrawiam
Piszesz że z bagnetu wydobywają się jakieś opary,sprawdzałeś czy jest olej w układzie dolotowym i czy zawór egr nie jest zawalony tą smołą z niespalonego oleju,spróbuj go wyczyścić i czy będzie poprawa.
Jeśli mówimy o PR059 " Temperatura powietrza w układzie dolotowym " i silniku K9K 728 to ... nie trzeba , nie , nie klękaj . Nie błagaj o przebaczenie . Wystarczy zwykłe PRZEPRASZAM :D https://obrazki.elektroda.pl/4377848300_...
Proponuje sprawdzenie przepływomierza powietrza i zasuwy powietrza dodatkowego. To 90% przyczyn takich kłopotów. Oczywiście, myślę, że już sprawdiłeś szczelność układu dolotowego, czy nie ma pękniętych gum, otwartych klapek i gardzieli zabezpiczających dla LPG itp.
Jeżeli wykluczysz stykologię ( standardowa choroba renault) czyli sprawdź złączki od: Czujnika położenia wału, położenia przepustnicy, przepływomierza i stu innych miejsc w tym silniku to sprawdź jeszcze szczelność układu dolotowego. Mam nadzieję, ze jakby komputer sterujący silnika podawał jakieś informacje to byś napisał. Jednak najlepszym rozwiązaniem...
Sprawdź szczelność kolektora ssącego i układu dolotowego, może są jakieś pęknięcia które powiększają się po nagrzaniu, ja sprawdzałem tak - odłączyłem rurę dolotową od filtra powietrza i na wolnych obrotach powoli zatykam rurę ręką po całkowitym zatkaniu silnik powinien się dusić a nawet zgasnąć jesli układ jest szczelny jeśli nie na pewno masz nieszczelny...
wymyj do czysta uklad dolotowy z oleju tak jak pisałem wyżej przewody są suche, nie ma tam oleju Dodano po 6 a i po pierwsze szczelny musi byc bo tez bedzie dymil isprawdz czujnik cisnienia doladowania Widzę w Twoim profilu że specjalizujesz się w mechanice, ja nie jestem zawodowcem ale, wydaje mi się że czujnik ciśnienia doładowania lub nieszczelność...
Rury dolotowe sprawdź Od turbinki, poprzez chłodnicę intercoolera do kolektora ssącego. Dźwięk który słyszałeś (puknięcie) mógł wywołać rozrywający lub spadający wąż. Faktycznie hałas po dodaniu gazu może być spowodowany nieszczelnym układem doładowania. Oby na tym się skończyło.
To jest autko z pompom rotacyjną (nie cr). Podobne objawy dają: uszkodzony nastawnik pompy źle ustawiony kąt wtrysku olej w układzie dolotowym umierająca pompa wtryskowa zawieszające się wtryskiwacze Ciekawostka: W silniku starszym (f8q) identyczny objaw prowadził do wymiany świec żarowych (jak wiadomo te starsze nawet ciepłe bez grzania świec cieżko...
Sprawdź układ dolotowy, źle zmontowany też potrafi "buczeć".
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Wiem, że odkopuje już daaaaawno pogrzebany temat ale nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski pinów na sterowniku silnika gdzie ten kabel sygnałowy "wchodzi" do sterownika. Otóż mój czujnik (nowy ori bosch) pokazuje ~860-870mBar czy jak kto woli 0,86-0,87 bar/atm na wolnych obrotach. Nawet po wyciągnięciu czujnika z rury też tyle wskazuje a powinien wskazywać...
Żebyś był pewniejszy wcześniejszej diagnozy popieram opinię przedmówcy. Na 100% masz do wymiany/regeneracji turbosprężarkę. Dymi na niebiesko bo ów turbo puszcza olej, a nie wkręca się na obroty najprawdopodobniej z jednego lub obu powodów. Czyli, sterownik silnika wczytuje Ci mapę awaryjną i nie pozwala przekroczyć bodaj 3 tys. obr. na minutę, lub...
Ah zapomniałem dodać, silnik fiata 1.2 16v 82KM filtr paliwa ma zintegrowany w pompie paliwa i aby go wymienić trzeba wymieniać cała pompę bo jest jej nieodłączną częścią. Brawo dla konstruktorów takiego patentu... No i zamiast filtra, masz kratkę stalową, czasem niezdatną do oczyszenia i nie spełniającą roli filtra, bo i tak "syf" idzie w instalację...
układ dolotowy układ dolotowy spalin spaliny układ dolotowy
wymiana łożyska oporowego wariuje klawiatura hasło wygasa
Programator czasowy nie załącza się - diagnostyka i rozwiązania Migomat piszczy podczas spawania - przyczyny i rozwiązania