Padały te moduły,one sterują też egr. Sugeruje zmiane na typowy przekaźnik ale w wersji ford opel bez funkcji T np. https://motoneo.pl/czesci-opel/opel-astr...
Kolego robi4 napisz jak poradziłeś sobie z tym problemem dogrzewania świec? bo mam taki sam model autka i ten sam problem tyle że mi świece odłanczają się po 7 min. Już miałem wymieniać sterownik ale usłyszałem na forum że tak ma być. Dodano po 34 Kolego robi4 napisz jak poradziłeś sobie z tym problemem dogrzewania świec? bo mam taki sam model autka...
Pal go dalej na samostart, lada chwila bedziesz miał żelazny deszcz.
Kontrolka świec żarowych dostaje zasilanie z przekaźnika nr 120 . Zakładając że czujnik temperatury jest sprawny tak jak opisujesz, to uszkodzona jest elektronika przekaźnika odpowiadająca za czas świecenia się kontrolki więc przekaźnik jest do wymiany. Poniżej parę zdjęć układy grzania świec - taki miałem w moim Vento 1,9 TD silnik AAZ 75KM z 1995r...
pusci sie kabel z bezpiecznikiem z kostki do solenoida i po sprawie. Pamiętaj o jakimś wyłączniku - żeby akumulatora nie poniszczyć (rozładować) przez noc. Pytałem o sterownik silnika przy okazji, bo kiedyś jak auto było w polsce to próbowałem się połączyć vagiem i wtedy stwierdziłem że to tylko atrapa bo auto gołe a z sterownikiem się nie połączyłem....
może ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej takiego vw lub może jakiś link do strony , a może ktoś mi powie jak jest zrobiony uklad grzania świec żarowych bo nie załacza mi się czasówka ale jest dobra
W temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic38... jest wsad i zdjęcie splittera jaki prawdopodobnie posiadasz
Poszukuje schematu układu sterowania grzaniem świecy płomieniowej, w szczególności sterownika wdo którego dochodzi 7 przewodów i jednego mi gdzieś wcieło. Dziekuje i pozdrawiam Ceglan :cry:
Układ grzania świec jest oddzielnym układem i trzeba szukać w jego obrębie.
Szukaj oryginalnego układu sterującego grzaniem świec. Nowy kosztuje około 120 zł. Z tego co pamiętam, to ma on 7 wyprowadzeń i stworzenie instalacji do niego nie jest rzeczą trudną. Napewno ktoś podrzuci Ci to opis wyprowadzeń z tej kostki (co, gdzie). Do kostki podpięte są: 1. zasilanie (grube przewody) 2. wyjście na świece (grube przewody) 3. masa...
Pilnie potrzebny schemat elektryczny układu grzania ,świec żarowych i modułu sterującego silnikiem.Nigdzie nie ma na forum. Z góry dzięki. Pozdrawiam
W moim VENTO 1,9 TD 1995r miałem silnik AAZ ,który miał taki układ grzania świec o jakim tutaj jets mowa: - w chwili pierwszego otwierania drzwi uruchamiało się podgrzewanie na kilkanaście sekund, - po uruchomieniu silnika świece grzały około 4 minut lub do temp 70°C w zależności co następowało szybciej. Taki układ grzania świec żarowych miał według...
Jak kolega wyżej mówi, problem może być w układzie grzania świec.
Uszkodzony układ grzania świec. Może tylko same świece, może bezpiecznik, może "sterownik".
Dzień dobry! (Chyba, że niedobry, to przepraszam.) Witam! Chcę przerobić układ grzania świec żarowych w moim Audi. Wynalazłem w odmętach Google'a taki układ opóźniający. Jak go prawidłowo podłączyć? Chciałbym, żeby po włączeniu zapłonu opóźniał sygnał z czujnika o ok. 2 do 3 sekundy. W Google'u szukałem, są opisy, jak zrobić z tego prom kosmiczny, ale...
Taniej będzie wymienić cały alternator na używany lub regenerowany. Tylko trzeba będzie "zmodyfikować" układ grzania świec.
Ma ktoś z forumowiczów pomysł co to może być lub schemat układu grzania świec z tym przekaźnikiem. Pozdro Leszek Mik.
Sprawdź na zewnętrznym monitorze czy jest obraz. Jeżeli nie ma to obstawiałbym chipset/układ graficzny - z tego co pamiętam w Twoim modelu to 1 układ.
W samochodzie jw. po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zapala się kontrolka grzania świec, immobilisera oraz check. Wtedy samochód nie odpala. Sprawdziłem immobiliser, skrzynkę z bezpiecznikami w kabinie, układ grzania świec wszystko gra. Zastanawiam się, czy czasem nie brakuje jakiegoś napięcia na sterowniku silnika.
Masz zużyty silnik i układ paliwowy a ten silnik na ciepło nie grzeje świec wystarczy podgrzać mu świece i zapali. Kiedyś nawet gotowe moduły na Allegro były sprzedawane.
Świecami steruje komputer wtrysku za pomocą jednego kabelka a drugim odczytuje stan świec. Żadnych bezpieczników w układzie nie ma. Schemat zależny od tego co tam siedzi, jaki sterownik - Bosch czy Siemens.
Witam, Szukam rady na temat działania układu grzania świec żarowych. Na zimnym silniku świecę się grzeją i nie ma problemów z zapaleniem. Problem pojawia się gdy silnik jest letni lub ciepły. grzanie świec się wogóle nie włącza i mam problem z zapaleniem silnika. Muszę chwilę potrzymać na rozrusznku aby zapalił. Czy ktoś ma pomysł jaka może być tego...
Czy możliwa jest naprawa w/w sterownika świec żarowych? Oczywiście, układ nie jest skomplikowany. Na początek pomierzyć półprzewodniki ( diody , tranzystory ).
Układ grzania świec działa prawidłowo. Kontrolka gaśnie wcześniej niż przekaźnik odłącza napięcie do świec żarowych. Czas podawania napięcia na świece jest różny w zależności od modelu auta. Tak jak napisał kolega "romix195" podyktowane to jest ustabilizowaniem pracy zimnego silnika a co za tym idzie wydłużenie jego żywotności.
Ten drugi czujnik to pewnie jest od przekaźnika(z układem czasowym) by świece żarowe się nie grzały jak silnik ciepły. Co do wycieraczek to zatrzymują się jak masz na czasówce?
Witam, Jeżdżę tym samochodem od 7 lat i zawsze świece odłączały mi sie w momencie uruchomienia silnika. Ponadto układ grzeje świece zawsze tak samo - nawet gdy silnik jest rozgrzany do 90st. na schemacie tego ustrojstwa w książce obsługi c-15 jest tylko 4 przewody sterujące i 2 wyłącznika głównego. W rzeczywistości kabli jest 5. Nie wiem gdzie szukać...
Silnik od ciągnika C-330 więc szukaj książki. Elektroniki nie znajdziesz tam żadnej chyba że ktoś sobie zamontował jakiś układ czasowego grzania świec. Co do skrzyni to miałem gdzieś kiedyś jakiś katalog do tego ale najwcześniej będę mógł zobaczyć w poniedziałek jeśli uda mi się znaleźć i ze skanować to postaram się wrzucić tutaj to .
Nie no, jak już mierzysz wszystko na kieliszki to ja cię proszę... Układ ma taki: -sterownik pompy i świec -przekaźnik wykonawczy dużych mocy grzania, w prawym dolnym winklu skrzynki
Ja jeszcze nie słyszałem zeby świece "dogrzewały" silnik podczas pracy. Tym bardziej,że dzieje się to też na ciepłym silniku. Moim zdaniem jest jakaś nieprawidłowość w działaniu układu grzania świec. Pisałeś ze wymnieniłeś świece na nowe, a z tego co wiem świece mają różną rezestancję i niekiedy niewłaściwa rezystancja może być"widziana" jako zwarcie...
A czy możesz napisać coś bliżej. Gdzie on się znajduje, jak go sprawdzić? Poproszę o jakieś konkrety.
Świece żarowe w silniku AAZ 1,9 TD grzeją przez: 3-4 minuty lub do osiągnięcia 70°C temperatury cieczy chłodzącej - w zależności co szybciej nastąpi. Taki jest układ grzania świec w silniku AAZ i przypuszczam że taki model silnika masz zamontowany w twoim AUDI. Dodano po 3 Jeżeli kupiłeś świece zwykłe a nie do tego modelu silnika to właśnie dlatego...
W tych silnikach, tak samo jak w pierwszych 3.0D i 2.0D(136KM) nie ma informacji, która świeca jest uszkodzona. Ten komunikat oznacza ogólnie usterkę układu grzania świec. Może on dotyczyć uszkodzonych świec(to najczęściej) ew. sterownika. Nie jest powiedziane, że to na pewno sterownik. Ten przekaźnik nie jest strasznie awaryjny. Znowu w nowszych dieslach...
po wdmuchnieciu do kolektora ssącego goracego powietrza,auto zapala odrazu , nawet gdy jest -15 ° C. Co prawda pisałeś, że był sprawdzony układ grzania świec, ale to co opisujesz wskazuje na to, że świece nie grzeją. Spróbuj jeszcze wypiąć czujnik temperatury cieczy chłodzącej, zdjąć listwę zasilające ze świec i przy włączonym zapłonie będziesz miał...
Witam. Mam problem z grzaniem świec, mianowicie: Po podłączeniu pod tester brak błędów odnośnie sterowania układem grzania świec. Po przekręceniu stacyjki sterownik włącza grzanie i wyłącza w ułamku sekundy. Wszystkie sygnały są prawidłowe na wtyczce sterownika. Nie podejrzewam samego sterownika gdyż robiąc mu stymulacje przez tester chodzi prawidłowo...
A świece w tych silnikach o wtrysku bezpośrednim są konieczne lecz podczas mrozów, których jak na razie nie ma. W temp. ok. +10 nawet świec nie załączy. są silniki które potrzebują grzania od temp miejszej niż 15 stopni.... np silnik 2.5 z omegi do którego montowano nawet emulatory czujnika temp do układu grzania świec... co do kolegi z problemem opis...
Nie musisz się tam rejestrować (ja się nie rejestrowałem). Jak wejdziesz dokładnie w ten link to możesz wpisywać co chcesz w ramkę za "Search Results for:" i klikasz na przycisk "Search". Jeśli wszystkie układy Ci się grzeją to prawdopodobnie masz za wysokie napięcie zasilania ! Sprawdź stabilizatory napięcia.
model: rocznik 1991 2.0 Diesel z pompą vaku na alternatorze Ostatni jak sie spalił poszło całe uzwojenie na stojanie. Na zacisku z alternatora (+) (Elektrit to jest to S?) jest tyle samo chyba co na akumulatorze zawsze ale jutro sprawdze. Facet w bendiksie powiedział mi ze w japońskich dislach to czesto siada powiedział mi że układ grzania świec może...
szczepciu23, skoro masz silnik TDI to musisz wziąć pod uwagę, iż silniki TDI grzeją świece żarowe dopiero jak temperatura silnika spada poniżej 5*C - jeśli zatem temperatura będzie wyższa niż 5*C to świece nie będą grzały gdyż ECU (sterownik silnika) nie poda za pośrednictwem danych z czujnika temeperatury silnika sygnału do przekaźnika nr 103 (umieszczonego...
Witam Auto z ciągłym problemem;] W jakim stanie są świece? Czy próbowałeś grzać kilka razy? W jakim stanie akumulator? A dlaczego tak twierdzisz ? Sugerujesz się ilością postów na ten temat czy autopsja ? Miałem „ beczkę” i to nie jedną i nie zauważyłem żeby świece szybciej padały niż w innych samochodach z podobnym typem świec . Ale do...
Witam.Podczas jazdy podniósł obroty do 3000 i zgasł. Padł jeden akumulator. Wymieniony. Bąbelki powietrza w przewodzie paliwa do pompy. Dolaliśmy paliwa i nadal nic.Podaliśmy mu paliwo z bańki do filtra przez pompkę gruszkę. Bąbelków brak ale nadal nie pali.Pyrka jakby miał palić ale nie zaskakuje. Ciśnienie w listwie jest bo po poluzowaniu przewodu...
Silnik jest na tyle ciepły że nie ma potrzeby grzania taki układ. W tym momencie świece grzeją tylko jak kręci rozrusznik i do dobrego silnika to wystarczy.P
Proszę o radę co może być przyczyną zbyt krótkiego podawania napięcia 12V na grzanie świec. Mimo tego, że na dworzu -1 to świece grzeją z maksymalną mocą tylko przez około sekundę, po czym napięcie spada do 5,3V i tak do końca grzania. Miga oczywiście kontrolka świec i auto ciężko pali, żadne błędy związane ze świecami nie wyskakują. Druga sprawa to...
1 jeżeli zapala sie przy jeżdzie ok 130km/h do wymiany przepływomierz. 2 w układzie obiegu wewnętrznego pęka ośka od klapy(słychać cykliczne cykanie klapy obiegu)czasami potrafi się przyblokować i jest OK.Idiotyczny patent .Silnik z dużą przekładnią przestawia klapę która jak dojdzie do końca sie blokuje silnik pracuje na zwarciu aż elektronika to wykryje...
Mi się wydaje że lepiej by chyba było jakby rurka wróciła na swoje miejsce a świece dołożyć bezpośrednio do ścianki rurki heat - pipe tak żeby bezpośrednio ją dogrzewała , możliwe że tym sposobem wzrośnie jeszcze sprawność układu.
Kontrolka miga bo sterownik chce grzać świece, a nie ma informacji zwrotnej że grzeją. Dlatego trzeba dokonać pomiarów w tym "skomplikowanym " układzie przez człowieka który się zna a nie wymieniacza.
Musisz uszczelnić układ paliwowy, wymienić wszystkie oringi, ew. zaworek zwrotny. Świece oczywiście sprawne i grzeją?
Turbo w tym modelu działa na nadciśnienie a nie na podciśnienie i nie ma tam żadnych elektrozaworów Jeśli problem wystapił sam - bez niczyjej ingerencji, EGR nie przepuszcza spalin , turbo jest z stałą geometrią ( silnik 80 km), nie ma przepływomierza , czujnik ciśnienia w kolektorze nie pokazuje pogody , układ doładowania jest szczelny , wtryskiwacze...
Każda ze świec pracuje na napięciu ok. 1,7 V, (reszta odkłada sie na opornikach pomiędzy świecami. Jeżeli przestanie grzać którakolwiek świeca, przestaje grzać cały układ. Większa filozofia typu "schemat" potrzebna nie jest - wystarczy zmierzyć spadek napięcia na każdej ze świec, żeby wykluczyć usterkę. Przerwa na którejkolwiek świecy unieruchomi cały...
Witam wszystkich :) , jestem świeżym kierowcą i zakupiłem swoje pierwsze auto:) jest to golf 2 z 90 roku z silnikiem 1.6 PN (benzyna na gaźniku sterowanym elektronicznie) ale ze wole diesle to zakupiłem silnik 1.6 TD JR :D i chciałbym zrobić swapa na ten dieslowski tylko ze nie wiem jak przerobić instalacje w golfie żeby był układ grzania świec żarowych...
Jaka tam grafika jest ? Podaj oznaczenie z układu.
Witam. Znajomy ma VW golf 3 Kombi dieselek bez turba. Pojawia się u niego problem z odpalaniem samochodu. Jeżeli czujnik grzania świec schłodzi to samochód odpala jeżeli zaś nieco cieplej nie grzeją się świece. Myślę nad założeniem manualnego grzania świec. Dużo osób na forach pisze o założeniu włącznika. Wiadomo, że świece można grzać tylko przez krótki...
Radze przełożyć cały wózek wraz z silnikiem, skrzynią biegów oraz ich mocowaniami, półośki również ponieważ z zewnątrz może wyglądają tak samo ale wewnątrz to już co innego ( długość i grubość ) ponieważ muszą przenosić większy moment obrotowy. Do tego dochodzi : układ wydechowy, drążek zmiany biegów ( kompletny z dźwignią bo jest inna - ma ruch w przeciwną...
Witam Jestem dociekliwy tak więc dziś robiłem eksperyment na Golf-ie II 1.6D . Nie psułem tego co dobre tak więc nie mam obiektywnych wyników / auto sprawne z działającym układem grzania świec , rocznik ?/, ale … no właśnie nie instalowałem spalonej świecy /pełna symulacja / tylko rozłączałem jedną , dwie i nie pojawiło się cykliczne mruganie...
Ale macie problemy,sprawdz bep.F7 ten gruby 110A on zasila przekaznik świec. Zewrzyj w gniezdzie przekaznika te dwa grube piny(jeden to wyjście na świece a drugi to zasilanie właśnie przez F7) wtedy świece mają grzać jeśli nie przerwa w połączeniu lub bezp,tak jak u góry.No dobra jak grzeją to problem w sterowaniu,ster na przekaznik(cewkę)wyłazi bezpośrednio...
Świece grzeją, układ zasilania świec był sprawdzony i działa na 100%. Jak odpali i tak przerywa to kopci i to bardzo, raczej na biało ale tak jest tylko na początku jak jest zimny po rozgrzaniu jest ok. Tylko ostatnio kilka razy jak jechałem na 5 biegu tak 40-50km/h to przerywał i musiałem zredukować i zwiększyć obroty bo się dławił ale wczesniej nie...
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Wiele wyjaśnia odpowiedz kolegi wal-ker. Jak już wspomniałem jestem laikiem, dlatego chciałem jeszcze zapytać jak nazywa się układ załączający świece płomieniową na zadany czas? W tej chwili mam wiszące przewody w komorze silnika i zastanawiam mnie co powinno być tam wpięte. Mam przewód nazwijmy go 1, który znajduje się...
Generalnie świece powinny grzać (w Omedze TD) tylko poniżej 40 stopni na silniku. Może masz niewłaściwy czujnik albo co gorsza poprzedni właściciel coś już kombinował z instalacją aby poprawić odpalanie. Sygnał z czujnika temperatury idzie do ECU. ECU na podstawie tego pomiaru daje napięcie do układu sterującego grzaniem świec (przekaźnik z czasówką)....
Z własnych obserwacji jako użytkownik focusa 1.8 TDDi. Świece grzeją naprzemiennie. Przy sprawnym układzie chłodzenia ten silnik osiąga max. 85 °C podczas jazdy. W dogrzewaniu pomaga sprawny EGR, chodzi o chłodnicę spalin. Szybciej osiąga temperaturę jeśli chociaż przez 1 km mocniej się go przegoni, chodzi o wyższą temperaturę spalin. Ponoć w okresie...
W każdym z posiadanych diesli montowałem układ sygnalizujący grzanie świec żarowych tj. kontrolkę z żaróweczką lub z diodą. Mając taki patent (podłączony bezpośrednio do szyny łączącej świece (np. w Oplu) lub kabli (Passat, Golf IV) orientowałem się kiedy grzeją świece. W okresie zimowym nie musiałem też obserwować lampki sufitowej lub słuchać kiedy...
Skoro masz oddzielne kable do świec, to włącz w szereg z nimi parę zwojów grubego drutu nawojowego nawiniętego na kontaktronach połączonych szeregowo, kontaktrony podłącz do diody led: świece grzeją, dioda się zapala, jak którakolwiek się przepali to dany kontaktron się nie zewrze= led nie zapala się
swiece pewnie nie grzeja. Moze rozrzad sie rozjechał, lub juz silnik swoje nakulał. Zrób układ co bedzie grzać świece nawet gdy ciepły powinno hulać.
Na wstępie witam wszystkich - jestem nowym członkiem tego forum. Problem mam ze swoją Astrą 2.0 DTI z 2003 roku. Nigdy mi nie pachała żadnych numerów a posiadam ją od 5 lat i nawet przy -20 st. C bez problemu odpalała, aż tu po jednej z nocek przy odpalaniu zapaliła się kontrolka serwisowa (samochód z kluczykiem) i po jakiejś minucie zgasła. Zapala...
Witam. Galaxy 350 tys km po sprawdzeniu szczelności układu paliwowego, rozrządu, układu grzania świec żarowych, wymianie filtrów oraz uszczelniaczy pompek ciężko palił w temp. poniżej 0. Po sprawdzeniu ciśnienia sprężania okazało się że ma tylko po 21 na każdym garze. Po remoncie kapitalnym dołu silnika i głowicy z regenerowanymi gniazdami pompowtrysków,...
Ostatnio jak samochód nie chciał mi odpalić to właśnie sprawdzałem gruszkę i było wszystko ok. Jak ostatnio dzisiaj ho kreciłem to rozładowałem akumulator, podłączyłem go pod rozruch i zapalił. Dodano po 3 Na pewno to ma coś wspólnego z tym tematem. :D https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Ale po regeneracji...
Skorzystaj z informacji dotychczas przekazanych. Miałem ten sam pojazd i dla swego wygodnictwa założyłem kontrolkę (diodę), która podłączona była bezpośrednio z szyny zasilającej świece żarowe, dzięki której miałem pewność, że świece powinny grzać. Sprawdź bezpiecznik (aluminiowy) 50 A, znajdujący się na grodzi kabiny. W przypadku niesprawnego układu...
Jutro sprawdzę miernikiem - mam nadzieję że mi się uda jakoś bez demontażu czujnika - żeby nie wylać płynu z układu.
1 zapowietrzanie układu wtryskowego? 2 brak grzania świecami? 3 słaba kompresja? To trzy podstawowe pytania. Sprawdź a znajdziesz usterkę.
Cześć, jeśli układ, świece i sterownik świec jest sprawny, to odepnij przepływomierz i sprawdź rozruch.
Albo zapowietrza się układ paliwowy albo świece żarowe się skończyły a może czujnik temperatury daje informację że silnik jest ciepły i świeczki nie grzeją .
Oczywiście, że szkodzi bo pewnie masz zapowietrzony układ paliwowy (co jest typową i nagminną usterką w tym silniku) i w ten sposób dobijasz pompę wtryskową. Miałem podobnie w Vectrze z tym silnikiem, na mrozie zesztywniały wężyki od przelewów i jeden zaczął łapać bańki powietrza. Ja obstawiam układ paliwowy, jak miałem pompę po regeneracji to paliła...
Wątpię by była potrzeba grzania świec w układzie cr przy pięciu stopniach.Jak sobie odłączysz wtyczkę od czujnika temp to sie dowiesz czy układ działa.Tylko uważaj bo wentylator się pewnie włączy.
Coś mi się wierzyć nie chce. Ten układ ma ograniczenie prądu do ok. 6,5A (szczyt) a następnie ogranicza go do ok. 5A. W efekcie ta świeca nigdy nie zobaczy prądu 10A (napięcia 24V), nie nagrzeje się tak aby zwiększyć swoją rezystancję do tych 60Ω, ani nawet do takiej oporności, która potrzebuje prądu akceptowanego przez układ (2A). Zamiast świecy...
Z tego samego klawisza zadziała jeżeli klawisz wyzwoli podobny impuls z układu jak na filmiku do grzania świec który to impuls z kolei do czasu "wyłączenia" się będzie blokował generator albo licznik. Robiłem takie coś właśnie do grzania świec parę razy: bistabilny blokuje przerywacz przez jakiś czas po czym ten włącza się żeby nie spalić świecy.
Sytuacja wygląda następująco. Żarówki od obrotów świecą, Układy grzeją się równomiernie ale nie do takich temperatur jak wcześniej. Talerzem lekko buja ale nie ma siły wystartować. Napięcia wyglądają następująco: http://obrazki.elektroda.pl/6206004200_1...
To nie świece. Przy +5 audi wcale nie grzeje świec a problem jest ten sam. Szukam przyczyny w cofaniu się paliwa, bo czym dłużej stoi tym gorzej odpala. Dodano po 9 Pościągałem fajki ze świec i dotykałem plusowym przewodem. Delikatnie iskrzyło, czyli był pobór prądu, także świece działają. Na przewodach od świec też jest napięcie. To jest w porządku,...
Trochę za mało,miń. 13,8 powinno być.Diody albo regulator napięcia do wymiany.Alternator nie robi się gorący? Alternator jest po regeneracji. Nie robił się gorący ani nawet ciepły. Alternator do naprawy ,przekaznik kontrolki do wymiany i eliminacja szkodliwego dogrzewania świec. Mozna zacząć od końca listy. I te altki nie maja sprzęgła jednokierunkowego....
Sprawdź żarówkę w desce. Poza tym świece grzeją jeszcze w czasie pracy silnika dopiero po czasie układ je wyłączą A alarm wytnij
Nie wiem dokładnie jaki układ jest w Mondeo - ale najczęściej aby właczyc świece na grzanie "automat" potrzebuje informacji od czujnika temp płynu chłodniczego. Im niższa temp tym dłuższy czas grzania. Moze być zabezpieczenie czasowe aby nie dobijąc auta przy ciężkim rozruchu np w zimie. poszukaj temat był juz poruszany i sa schematy układu do grznia...
Ze swej strony chciałbym zasugerować: - wprowadzić pomiar temperatury silnika - długie grzanie ciepłego silnika jest niezbyt fortunne z racji niepotrzebnego obciążenia akumulatora/świec i mosfetów(gorąco pod maską - a więc chłodzenie mają słabsze); - wprowadzić tzw. dogrzewanie. Często praktykowany przez producentów samochodów trik polegający na grzaniu...
Lampa posiada panel solarny oraz dwa ogniwa 18650. Gdy w miejsce podłączenia panelu solarnego wepnę się zasilaczem, napięcie ustawiam na około 4V to bardzo grzeje się ten układ 8 nóżkowy, nie da się go dotknąć a panele led świecą cały czas, dlatego podejrzewam ten układ ze względu na grzanie się.
Wystarczy wjjąć kabelek z czujnika grzania świec i będą grzały za karzdym razem po przekręceniu stacyjki :)
Musisz przerobić układ elektryczny tak aby przy każdym zapłonie grzał świece.
Niestety ten układ nie pasuje, po podłączeniu od razu jest zapłon i grzanie świec, nie działają kierunkowskazy, wycieraczki i nawiew, może ma ktoś kaczkę po 89 roku, bo kombinacji podłączeń jest sporo.
No to możesz mieć problem podobny do mojego bo podczas prawidłowej pracy czyli grzania świec tam powinno być 12V przestudiowałem w drugim samochodzie .Gdy w swoim samochodzie podałem tam masę po odłączeniu kabla z komp wtrysku układ zaczął pracować czyli grzać świece nawet bez karty steruje tym sterownik wtrysku pomierz a potem zobaczymy.
Sprawdż czujnik stop , czy masz światła stop ? Bardzo często mocno cofnięty włącznik stop na pedale/mogłeś coś przestawić przy odkurzaniu/ układ elektrycznie powiązany min migająca kontrolka grzania świec to problem z tym czujnikiem. Może być też ze czujnik trzeba wymienić na nowy.
Miałem Bmw tds i winowajcą była elektryczna pompa paliwowa, ma tylko wspomagać układ paliwowy, dlatego jak masz poniżej 20L nie możesz odpalić. Pompka pracuje jak grzeją się świece i podczas pracy silnika. Przysłuchaj się od strony bagażnika czy pracuje i napisz co zaobserwowałeś.
Witam. I masz rację, śmiało możesz grzać ile chcesz nawet kilka minut, ale akumulator pózniej siada. Świece sa połączone szeregowo, a między nimi masz jescze takie spirale oporowe i jak długo grzejesz to część mocy, prądu, "odkłada" się na tych sparalach. Świec jest cztery, a piąta, czyli kontrolka powinna być zamontowana w desce, i powinieneś jej żarnik...
Problem jest taki ze wcześniej przed wystąpieniem usterki świece rozłączały się z chwilą zgaśnięcia lampki grzania po około 10 sekundach. A od jakiegoś czasu lampka grzania gaśnie a świece dalej grzeją i to nawet ponad 1 minutę. I tu jest problem co się stało ze się zwiększył czas grzania. Sterownik i przekaźnik świec wymieniłem na nowy i dalej to samo....
Kąt wtrysku. Wtryski nie trzymaja ciśnień. Pompa niewydolna.np Teoretycznie to świece 180sekund po odpaleniu potrafia grzać w autach. Pal go na świecach. Na chwilkę obecną mam zrobione ręczne grzanie świec żarowych zrealizowane za pomocą bezpiecznika 80A, przekaźnika 100A który jest sterowany za pomocą guzika tupu monostabilnego (chwilowego). W przyszłości...
model samochodu citroen c15 1.8L 2001r Witam mam mały problem z tym sterownikiem (niestety nie posiadam schematu) sterownik nie włącza grzania świec uszkodzony jest przekaźnik ale układ załącza (próbuje) przekaźnik tylko na 1s zaraz po przełączeniu kluczyka i rozłącza świece. pytanie : czy jest to zwykły układ czasowy czy posiada połączenie z jakimś...
Przy tych silnikach jest taki układ,który podtrzymuje grzanie świec po rozruchu silnika.U mnie świeczki grzeją jeszcze jakieś 5 minut po odpaleniu.A jeszcze jedna ciekawostka-nie wiem jak w Passacie,ale w Golfie świece zaczynają grzać w momencie,kiedy wsiądziesz i zamkniesz drzwi(bez przekręcania stacyjki).Trzeba uważać,bo można sobie łatwo aku rozładować...
Filtry są nowe, paliwo super diesel shell. Jeśli jest zimny to świece grzeją i kontrolka podgrzewania się świeci. Natomiast gdy postoi około godziny kontrolka się nie zapala, słychać jest wprawdzie ciche stuknięcie w układzie nagrzewania lecz świece nie grzeją.
widzę kolejne cięcia w postach ... nieładnie panowie układ ok ale do benzyniaka. w dieslu grzeją świece żarowe więc wtedy światła są niemile widziane. układ fajny bo prosty.
Kol Sebastoss wszystkie VW diesle maja 3 świece i wszystkie tak samo sie nagrzewaja, a że maś coś zepsute w układzie chłodzenia/ grzania to inna bajka.
Witam. Panowie mam pewien problem ze swoim peugeotem 407 silnik 2.0 HDi 136 KM Sytuacja wygląda tak. Zakupiłem nowy akumulator Varty 77 Ah ( stary stracił pojemność) Sprawdziłem układ grzania świec ( wg domowego sposobu świeca - żarówka - akumulator ) na wszystkich zapaliła się żarówka wiec można stwierdzić ze świece OK. Sprawdziłem przekaźnik na każdą...
Czasem tylko pojawia się błąd sterowika P0603 Czyli spadek napięcia na sterowniku silnika. Jeśli akumulator sprawny, to należy sprawdzić rozrusznik i kable (plus do rozrusznika i minus>masa z akumulatora do silnika). Kontrolką świec bym się nie przejmował, tam i tak świece (jeśli się nie mylę) grzeją nawet po uruchomieniu silnika (o ile układ sprawny).
Nie rozumiem o jakim wynalazku mówisz. To są przecież oryginalne przekażniki do grzania świec z układem czasowym, kontrolką i wyjściem na rozrusznik. Pozdr.
A w jakich samochodach występują tego typu świece kolego Pawel wawa Świece typu spiralka występowały w starszych autach, np Mercedes W115, W123, czy starsze modele 207D. Taka przepalona świeca nie wykazuje żadnego poboru prądu, nie grzeje, a w starszych układach, gdzie świece były łączone szeregowo, spalenie jednej, powodowało brak grzania wszystkich.
Moje pytanie czy mój przekaźnik jest popsuty , skoro grzeje świece ponad 30 sekund. Ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej kadetta ( układ świece -żarowe przekaźnik - stacyjka - bezpiecznik ) lub chociaż tego przekaźnika
podczas uruchamiania ciepłego silnika Zapala się na chwilę kontrolka ? Zapalenie kontrolki na chwile nie oznacza grzania świec, to tak jak by sygnał że układ jest gotowy do pracy, ale nie grzeje chyba że masz uszkodzony jakiś czujnik.
temperatura grzania świec bezpiecznik grzania świec schemat grzania świec
schemat podłączyć licznik energia climatronic passat wzmacniacz lampowy stare radio
najgorszy mikrofon najgorszy mikrofon
Schemat elektryczny zmywarki Ariston LSI 68A – moduł EVO II, triaki, podłączenia Trwałość głowicy U24 w magnetofonie ZRK M-2403 – ile godzin pracy?