Można wykonać to na falowniku z pełnym sprzężeniem zwrotnym (pełny wektor) plus dwa czujniki - pierwszy wyłącza szybki powrót drugi zatrzymuje w pozycji - prawdopodobnie nie będzie potrzebny rezystor hamujący, można wykożystać prędkości low medium i high załączane z listwy zaciskowej programowane z panelu na falowniku ustawiając szybki powrót -prędkość...
Akurat parametr w polu Release Date nie zmienia się po wymianie układu na nowy nawet np. przy wymianie G86-770-A2 DC08-> G86-771-A2 DC11. Prawdopodobnie program bierze informacje o ostatniej modyfikacji BIOSu karty graficznej - ja mam takie spostrzeżenia co do tego programu może ktoś zaobserwował te zmiany bo ja nie. Muszę Cię zmartwić, prawdopodobnie...
Diody te będą hamować silnik w czasie wykonywania skoków pierwszy raz o tym słyszę , może kolega darek_lisu wyjaśni to i odpowie dlaczego , tak na marginesie to większość producentów też popełnia błąd stosując wewnątrz struktury tranzystora czy układu scalonego diody zabezpieczające ! pawelob zastosuj szybkie diody i nie martw się o jakieś hamowanie...
ale jak by była pompa walnieta to by pedał szedł do podłogi tak??? a on jest z 10 cm od podlogi i dalej niechce iść ale na poczatku jak wcisne na hamulec jest twardy ale powoli idzie w dół okolo 5-8 cm i dalej nie idzie jest to układ dwu obwodowy i w pompie są dwa tłoczki jeden za drugim czyli dwie sekcje . Jedna sekcja puszcza i pedał opada kilka...
Można zatem powiedzieć, że układ ze sprzęgłem: - jest nieco droższy w eksploatacji, bo kocioł częściej taktuje. Nie zupełnie. Jeżeli sprzęgło i przepływy są prawidłowo dobrane to temperatura powrotu podnoszona jest w niewielkim stopniu. Kocioł nie traktuje więcej niż w przypadku układu bez sprzęgła. - czy dodatkowo sprzęgło zwiększa temp. powrotu co...
Jeśli musisz hamować scenę a masz możliwość doboru falownika to zazwyczaj wystarczy dobrać falownik z modułem hamowania i odpowiednim rezystorem oraz odpowiednio napisać program, tak aby odpowiednio wcześnie rozpoczynał hamowanie, a scena na bardzo niskiej prędkości w ostatniej fazie może być pozycjonowana do ułamków stopnia przy użyciu enkodera zabudowanego...
W nocie jest napisane, że układ może pracować z 50 V :D Polecam podpiąć pod wyjście zasilacza amperomierz, i na bardzo krótką chwilę zewrzeć wyjścia, aby upewnić się, czy zasilacz w praktyce trzyma swoją wydajność prądową. Podkładka mikowa może hamować odprowadzanie ciepła. Należy to zbadać, czy radiator robi się ciepławy. W ostateczności przepiąć na...
wystarczy 8 lub 16 Wystarczy. czy nie można użyć zwykłych silniczków o wysokich obrotach lub użyć jakiegoś innego silnika (tani) Byleby działał. Musisz wypróbować. Z wysokoobrotowym (znaczy - bez przekładni?) bym uważał. bez użycia sterownika (mostek H). Sam mostek H nie jest sterownikiem. Jeśli zakładasz, że silnik kręcić się będzie tylko w 1 stronę,...
Układ ten może znaleźć zastosowanie w poruszaniu ramienia mechanicznego, np. w robocie lub w tokarce sterowanej komputerem. Zły pomysł bo taki napęd (luźno latajacy rdzeń w cewce trzymany tylko siłami pola) nie będzie miał odpowiedniej sztywności żeby utrzymać zadaną pozycje gdy bedą działały siły na nóż w tokarce. W robocie też sie nie sprawdzi bo...
OK, tyle spokojnie wystraczy, by wysterować NPN. Schematu nie ma co rysować. Potrzebny jest jakiś dowolny mały NPN - najlepiej z dużą β, literka C, np. BC547C ( B też może być ). Oporek ok. 100Ω i jakiś kondziorek 1 do 10µF ( 100 też może być ). Gdzie trzeba wpiąć kolektor już wiesz. Emiter trzeba wpiąć w (-) accu - poprowadzić bezpośrednio...
Silnik szeregowy, ma w ten sposób połączone uzwojenie stojana z wirnikiem (szeregowo). U ciebie są wyprowadzone dodatkowo przewody do "hamulca".
Jak podasz 230 zamiast 12 to jest szansa hamować mocniej :) układ ciekawy, na moje podstawowy prąd płynie przez jedną diodę, być może druga przydaje się do tłumienia przepięć, 2 pozostałe wyglądają na nie użyte. Może łatwiej jest o scalony mostek i jego podłączenie niż pojedynczą diodę... Jeśli ograniczysz czas działania takiego układu, to silnik o...
Tak Czyli jak? Tylko tarcze+klocki? Taki wiek nie ma większego znaczenia. Powinno hamować dobrze.
Układ z rys. B to zwykły hamulec bez odzysku energii, wszystko wytraca się w PMOS i opornościach doprowadzeń. Im mniejsza oporność zwierająca silnik tym silniejsze hamowanie. Tranzystor PMOS może być włączony na stałe aż do zatrzymania lub impulsami (PWM) w przypadku łagodnego hamowania. Cała energia wydzieli się w PMOS, konieczne jest więc dobre chłodzenie!...
Bzdury, brednie, kolejne forumowe techniczne herezje !! Jaka jest rezystancja ( !) uzwojeń silnika ? Czyli jaki przez jego uzwojenia popłynie prad stały po dołączeniu do niego 400 VDC ??????? Robi się takie hamowanie i jest dość ono proste, ale - używa się transformator o tak dobranym napięciu wtórnym, by przy prądzie stałym płynącym przez tylko dwa...
Dokładnie DF066. Jak nie miałem podkładki założonej to na zimnym silniku miałem zawsze DF066/3. Po zapaleniu na dwa razy było ok ale przy ok 185k przebiegu zaczął nierówno pracować. Podłożyłem podkładkę i było ok ale tylko jak jest ciepło, powyżej 10 stopni. Poniżej zaczynają się problemy takie,że jedziesz i jak się zacznie hamować silnikiem to pojawia...
No im dalej w las tym bardziej ciemny jestem... Ale naprawdę producent zaleca nie hamować silnikiem! Także jeżeli kierowca zadziała prawidłowo, wówczas podczas hamowania silnikiem nie dojdzie do awarii, a jedynie sprzęgło będzie nieco szybciej się zużywało (oczywiście przy pracy w częściowym poślizgu). Dodatkowo podczas hamowania silnikiem układ zasilania...
Nie ma innej możliwości odnaleźć przyczynę, jak pomiary, podgląd oscyloskopem napięć. Elektromagnes jest zasilany stałym napięciem? więc może należy zabezpieczyć złącze E-K szybką diodą. Nawet taka prosta kontrola temp. ręką wiele powie, w czasie zmian wysterowania elektromagnesu- brak danych, kto wie jaki prąd jest znamionowy, czy nie ma zwarcia mndz....
Zbudowałem dwa układy regulatorów silnika prądu stałego zasilanego napięciem 12V, których schematy zamieszczam w załączniku. Chciałbym aby mój pojazd elektryczny wyposażony w popularny ostatnio silnik Proszę nie wstawiać linków do źródeł wygasających. Czy można hamować owym silnikiem i jednocześnie ładując akumulatory? Jaki układ ładowania będzie odpowiedni?...
Tak jak napisał (at)madamsz1 : to NIE są biegi tylko stany skrzyni biegów. Ja bym nazwał to raczej trybem pracy skrzyni biegów. Tryby PRND występują zawsze i są wystarczające do normalnej jazdy. Tryby PRN w zasadzie ustalają stan skrzyni. Tryb D to jest ten który automatycznie zmienia biegi czyli w uproszczeniu stan skrzyni. Wszystko co poza tym to...
Arctic National Wildlife Refuge, rezerwat na Alasce, jest największym obszarem nienaruszonej przyrody na terenie USA. Obejmuje teren zbliżony do jednej czwartej powierzchni Polski. Rozciąga się od lasów tajgi, przez Góry Brooksa (najwyższe pasmo koła podbiegunowego), polarne prerie, po wybrzeże Oceanu Arktycznego. Jest domem polarnych niedźwiedzi i...
Kolega Michał najwyraźniej nie docenia naszych możliwości próbując wykładać nam problematykę którą my prawie już na wylot znamy Chciałem przedstawić jak to jest z tym MPP przedstawiając chyba za obszerny opis i te wykonane przeze mnie charakterystyki. Ta charakterystyka U/I (dokładnie mocy wiatraka zależnej od napięcia na wyjściu) o której napisał...
.. W "moim" systemie podlogówka nie jest właczana co pare minut tak jak myslisz tylko na 1-2 godz. ze względu na jej bezwładność. ... Cały czas pracuje kocioł( dmuchawa, pompa CO, elektrozawór bloku gazowego - średnio 80-120VA BEZ PRZERWY to wg Ciebie jest ekonomiczne? Zaoszczędzisz 50 zł na gazie , a wydasz 100zł więcej na prąd... Nie będzie wszędzie...
Pomiń sterowanie i układ hamowania na próbę, bo pewnie tam jest awaria.
BartekKlimek, można zrobić łożysko magnetyczne, tak by wahadło do niczego nie dotykało, umieścić je w próżni. Ale i tak nie będzie się wahać wiecznie - będzie wysyłać promieniowanie cieplne (żeby tego uniknąć, trzeba by obniżyć temperaturę do absolutnego zera), i pęd unoszony przez to promieniowanie, jak również pęd przynoszony przez promieniowanie,...
Pomysł za przeproszeniem idiotyczny i zagrażający bezpieczeństwu. Dopóki instruktor nie za zaufania do umiejętności kursanta nie powinien go dopuszczać do wyjazdu na miasto i żadne rozwiązania techniczne tutaj nie pomogą... Poza tym są szkoły jazdy, gdzie instruktor kilka pierwszych wyjazdów jeździ na siedzeniu pasażera, co moim zdaniem jest dobrym...
Do wiatraka potrzebny jest układ przeciwdziałający rozbieganiu turbiny. Przy braku obciążenia wiatrak ma coraz większe obroty do momentu rozerwaniu turbiny. Na inwerterze fotowoltaicznym niczego takiego nie ma. Prościej nie można tego wytłumaczyć. Piszę przecież (nawet w tytule) że równolegle ma być string paneli. Panel normalnie wytwarza prąd ale...
Te MOSFETY IRF mi się podobają zamiast tyrystorów ;) Chodziło mi o schemat w postaci jpg lub PDF, bo używam od pewnego czasu open sourcowego gEDA pod Linux do projektowania płytek i nie wiem czy te pliki *.sch się załadują do niego. No jakoś z tym silnikami rowerowymi BLDC działają dedykowane do nich sterowniki BAC i mają funkcję odzysku energii hamowania,...
Potrzebuję hamować wirnik tylko i wyłącznie gdy jest w ruchu, dlatego decyduję się na hamowanie dynamiczne i problem zaniku momentu hamującego podczas postoju odpada. Moje pytanie odnosiło się głównie do tego, czy podając na wirnik napięcie prądu stałego (czyli mierzę rezystancję fazy, i z zależności U=R*I, wstawiając prąd znamionowy silnika wyliczam...
Nie wiem co autor miał na myśli, ale wg mnie wszystko jest do kitu. Niepotrzebnie przekombinowane, a do tego źle zaprojektowane. Podstawowe pytania: 1. Czy kocioł gazowy ma grzać CWU przepływowo w trybie kotła 2-funkcyjnego czy też ma ładować zasobnik CWU w trybie kotła 1-funkcyjnego? Ponieważ to co narysowałeś to kompletny bezsens. Kocioł poprzez wężownicę...
Sterownie turbiną wiatrową jest bardziej skomplikowane niż PV, więc sądzę, że w amatorskich warunkach będziesz musiał pójść na jakieś kompromisy. Za małe obciążenie - turbina się zbytnio rozpędzi i spadnie jej wydajność, za duże obciążenie i turbina się zatrzyma, ale za małe/za duże zależy od chwilowej siły wiatru. Dokładnie dlatego mam układ i program...
]Ty naprawdę masz prawo jazdy i jeździsz autem?? Nie znasz młodego pokolenia. Synek dzisiaj wyraził chęć pojeżdżenia sobie UAZem. Zrobiłem wykład jak się zmienia biegi niezsynchronizowane (tylko 3 i 4 są z synchronizacją), pokazałem na przykładzie. Niestety, trochę synkowi nie wychodziło i z tego wszystkiego UAZ mocno zgrzytał zębami. Po tym wszystkim...
Ja wiem, że hamowanie jest naturalne w tym układzie, jednak wszędzie pojawia się pojęcie względne, tzn (powinno hamować lekko, niezbyt mocno itd) natomiast brak jest konkretnego przykładu jak hamuje nowy freelander albo z nowym sprzęgłem, przykład: "koła skręcone o 1 obrót kierownicy, auto nie rusza z miejsca przy pochyleniu 5 stopni". Oczywiście nikomu,...
Tp ja może dodam że jeśli masz ten układ na dwuch przekaźnikach to po zaatakowaniu krańcówki silnik ma zwierane wyprowadzenia co go powinno hamować i tak też się dzieje. Jeśli masz jakieś inne sterowanie to albo wymień albo zastosuj giętkie elastyczne elementy atakujące... Sprężynki czy coś w ten deseń :) A 24V to optimum takie w sam raz ;) Pozdrawiam.
Podobny problem lata temu spotykałem w Volvo oraz Renault Dxi w przypadku uszkodzenia/zużycia czujników (potencjometrów) w zaworze hamulca zasadniczego. Co ciekawe, nie był rejestrowany żaden błąd. Po prostu siła hamowania była praktycznie zerowa. Awaria ABS w innych pojazdach powoduje blokowanie kół przy hamowaniu widać Volvo ma odwrotnie. Zależy od...
Odpowietrz jeszcze raz układ.Nie zawsze za pierwszym razem uda się to zrobić do końca.Objawy typowe dla zapowietrzonego układu Odpowietrzę go ponownie. Dodano po 2 Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym...
Nie wiem po co Ci pomiar napięcia indukowanego po odjęciu zasilania. Do hamowania przy użyciu mostkowego przekształtnika DC/DC (tzw. mostka H) potrzebny Ci jest pomiar prądu płynącego przez silnik. Przy hamowaniu zadajesz prąd o przeciwnym zwrocie i żądanej wartości, a układ sterowania ma tak wysterować tranzystorami mostka by odtworzyć prąd zadany....
Dzisiaj powróciłem do tematu. Wszystko wygląda jak na zdjęciu. Na bębnie nie widać żadnych śladów wytarcia z wyjątkiem miejsca w którym mają hamować szczęki. Układ hamulcowy jest złożony jak widzicie. Moje wątpliwości wzbudziła lewa miseczka że jest krzywa, więc ją poprawiłem. W końcu zwątpiłem i zdemontowałem bęben z drugiej myśląc że jest może to...
Witam. Drgania na kierownicy podczas hamowania występują tylko jeśli układ hamulcowy jest gorący! Im dłużej hamuję tym drgania są większe (mocniejsze). Wystarczy że przejadę kilka kilometrów, tak że tarcze / klocki schłodzą się a problem znika. Na zimnym układzie hamulcowym mogę awaryjnie hamować ze 140km/h i drgań nie ma. Zawieszenie bez żadnych luzów,...
Zwarcie mostków nie spowoduje skoku prądu silnika, co tutaj ma miejsce, tylko zwarcie jest bezpośrednio na szynie w takim przypadku zabezpieczenia polecą to pewne ale prąd zwarcia przez silnik nie płynie. Bardziej pasuje to na przrzut falownikowy, bo zachodzi tylko przy zwalnianiu i hamowaniu, układ zaczyna hamować po zadaniu mniejszych obrotów, przechodzi...
Witam wszystkich. Pytanie do osób zajmujących się tym na codzień. Moim zdaniem (może to być subiektywnie) pedał hamulca w tym samochodzie nie chodzi tak jak kiedyś. Twardy jak skała, choć na ostatnim przeglądzie hamulce wyszly idealnie. Po odpaleniu praktycznie pedał nie wpada. W związku z tym czy spotkaliście się z takim uszkozeniem serwa by trzymało...
Możliwość hamowania - czyli co konkretnie? Pytam, bo z tego co mi wiadomo to silniki indukcyjne też można hamować i to na wiele sposobów. Wszystkie silniki elektryczne można hamować metodami elektrycznymi. Pomijam hamowanie mechaniczne, które też bywa stosowane. Tu pierwszy z brzegu artykuł na temat hamowania silników indukcyjnych: https://www.utrzymanieruchu.pl/hamowanie...
Dobrze, podumujmy ten wątek. Stawiam tezę, że pierwotne założenia systemu ABS - 1. każde koło ma być hamowane indywidulanie przez układ elektroniczny tak, aby było na granicy poślizgu 2. ponieważ żadne koło nie jest zablokowane (poślizg), a jednocześnie układ elektroniczny steruje ciśnieniem płynu hamulcowego w cylinderku tego koła tak, aby siła hamowania...
Ja dostałem takie wskazówki: hamować nie wciskając sprzęgła, a to wcisnąć tuż przed całkowitym zatrzymaniem, żeby nie zgasić silnika. Hamowanie silnikiem tylko poprzez puszczenie gazu, żadnych dziwnych manewrów z rzuceniem 2 lub 1 biegu przy 50 km/ha jak to jeden znajomy robił w służbowym samochodzie. Uzasadnienie hamowania silnikiem - w czasie takiego...
Jak tłumaczyć to do końca http://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamu... Podstawowy układ hamulcowy w samochodzie osobowym najczęściej działa na zasadzie prasy hydraulicznej. Kierowca naciskając pedał hamulca tłoczy płyn nieściśliwy w układzie hydraulicznym do tłoków znajdujących się w cylindrach hamulców kół. Tłoki w hamulcach kół przednich...
Podobny problem. Rozkręcony rowerek. I magnesy, które maja hamować kolo są przy kole. Przekręcanie zasilaniem 3V silnika, który odsuwa i dosuwa ten łukowaty płaskownik z magnesami daje efekt. Ale po załączeniu układ sam się pozycjonuje. Przyczyną jest potencjometr rezystancyjny (przepraszam za nazwę, może nie fachowa). Na chłopski rozum, trzeba go rozsprzęglić....
Zrób jeszcze układ odzyskiwania energii podczas hamowania i żeby hamować silnikiem . Dodano po 3 A tak swoją drogą to fajowy motorek mój synek też chce coś podobnego zmajstrować ,ale na razie zbiera klamoty i zastanawia się czy zrobić elektryczny czy spalinowy z silnika od piły motorowej .
muszę na pomiary zaprojektować układ hamowania dynamicznego silnika bocznikowego. A wiesz przynajmniej na czym ono polega? Bo na schemacie raczej tego nie widzę.
Istnieje taka możliwość, ale hamulec elektromagnetyczny musi pozostać na swoim miejscu, inaczej nie będzie można zapewnić pewnego zatrzymania i zablokowania mechanizmu po wyłączeniu. Cewka hamulca musi być wtedy zasilana napięciem sieci poprzez stycznik, sterowany przekaźnikiem wewnętrznym przemiennika- klasyczny układ dźwignicowy. Przemiennik służyłby...
http://obrazki.elektroda.pl/9544003900_1... Obrazek z naniesionymi przebiegami dla PWM25%. Jak widzisz na drugim wejściu masz za inwerterem już 75% a na wyjściu prawie stały o odpowiednich napięciach 1/4Vcc i 3/4Vcc tzw. prąd trzymania stosuje się w układach z silnikiem krokowym a nie z DC , można zrobić na L298 hamulec dynamiczne wystarczy...
witam Panowie fendt 311 LSA 1992 r po około 30 minutach pracy na wolnych biegach podczas pracy w polu zaczyna hamować podczas jazdy droga na pełnym gazie jest ok .wystarczy puścić gaz i ciągnik zwalnia do pewnego momentu i czuć jak zaczyna hamować wciskam gaz prędkość się zwiększa i problem znika i tak za każdym razem . hamuje zacisk przedniego hamulca...
Ja sam myślałem żeby koło postawić na jakimś wale, który byłby połączony z silnikiem elektrycznym. Hamować możnaby wtedy przeciwprądem generowanym przez dynamo lub prądnice połączoną również z tym wałem. Pytania: 1. Silnik na prąd zmienny czy stały? 2. Jaka moc powinien mieć ten silnik? Nie pamiętam ile mocy generuje kolarz ale chodzi mi po głowie liczba...
Witam. Dalej jak na razie nic :/ za każdym razem gdy zadziała pompa ABS to pedał wpada w podłogę i tylko odpowietrzenie tradycyjne pedałem daje efekt że można hamować :/
Prawie nic. I właśnie chodzi o to "prawie". Regulator od fotowoltaiki nie ma układu hamowania wirnika i przy b dużym wietrze go rozerwie. Podaj jaka moc jest potrzeba tylko (typ wiatraka, średnica wirnika) nie taka jak z wyliczeń bo większość to głupoty.
Witam! Mam problem z Ibizą. Mianowicie wszystko zaczęło się od wymiany tarcz i klocków z przodu, może to tylko zbieg okoliczności a może jedna z przyczyn. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zauważono że w samochodzie delikatnie trzymają hamulce. Zaciski przednie zostały rozebrane przesmarowane cylinderki wyciśnięte i złożone z powrotem. Układ...
Witam. Po zakupie zauważyłem, że samochód po postoju nie ma hamulców. Tzn. normalne hamowanie jest możliwe, natomiast nie można zblokować kół gwałtownym naciśnięciem na pedał hamulca. Nikt nie umie tego zrobić. Nie wiadomo w czym tkwi problem. Dokładnie wygląda to tak: Rano samochód zimny w pierwszej fazie jazdy czyli tak do około 5 hamowań i ok 3km...
To, jakie auto powinno mieć średnice i rodzaje tarcz hamulcowych oraz klocków, ma wpływ do jakiej jazdy samochód jest przeznaczony i od tego jak kierowca ma się zamiar samochodem poruszać; co z tego, że np. kierowca Golfa TDI o mocy 130 KM z seryjnym zestawem hamulców czyli przeznaczonego do normalnej tzw. "miejskiej" jazdy zacznie nim szaleć i ruszać...
Witam. Mam problem ze swoją Renatką - mianowicie od jakichś 2 miesięcy nastąpił stopniowy spadek mocy. W ramach naprawy było już zrobione : regulacja zaworów, dekrystalizacja katalizatora, programowanie kasety, wymienione zaworki zwrotne niskiego ciśnienia (2szt), intelcooler sprawdzono i cały układ doładowania, turbo tez... Niestety nic nie pomaga...
Żeby miało to sens, a nie tylko pokazać, że się da, to trochę tej energii trzeba magazynować. Musi więc te koło trochę ważyć. Jazda rowerem z rozkręconym ciężkim kołem zamachowym nie będzie fajna. Ciężko będzie skręcać. Przekładnią cvt steruje się tak, że siłownik albo inny mechanizm porusza jednym z talerzy jednego koła pasowego. W drugim kole pasowym...
Tu masz coś odnośnie sterowania elektrozaworem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... Ale wątpię czy coś da radę zrobić Nie pamiętam już czy w tych ciągnikach tak jest, ale w niektórych masz dodatkową tarczkę założoną z drugiej strony kosza. Ma za zadanie hamować wałek przy ruszaniu jak i przy zatrzymaniu.
Ok z chęcią wykonał bym układ odzyskiwani energii ale w moim obecnym stanie zaawansowania przetwornice są dla mnie za trudnym wyzwaniem. Myślę że potraktuje ten układ jako test czy w taki sposób można wyhamować w miarę mój rower a jak to się sprawdzi pomyślimy o przetwornicy. Zacząłem już prace nad układem mojego projektu w którym zastosowałem 10x BD901...
Moim zdaniem układ z dwoma tranzystorami jest zrobiony źle - np. po co BC337 do prądów poniżej 1mA? W całości nie widać sensu. Ten z kontaktronem i MOSFET-em - dobry pomysł, ale wymaga wyższego napięcia zasilania, trudno o MOSFET-a, który się włączy przy 1V na bramce. No i w żadnym nie ma wahadła złożonego z dwóch elementów - a z jednym jest dużo mniej...
Czyli po prostu z podłączonym komputerem rozpędzić się i hamować tak, żeby zablokowało koła.... Ok, sprawdzę. Jeszcze jedno, nie wiem, czy ma to jakiś związek. Gdy ABS działał bez problemów, przy gwałtownym hamowaniu załączały się światła awaryjne i pedał hamulca robił się (nie wiem jak to opisać fachowo) taki bardziej miękki, czuć było, że ten system...
Nie wiem co będzie napędzać Twój układ ale w takiej konfiguracji, gdzie bramki tranzystorów po przekątnej są połączone, nie da się elektrycznie zahamować silnika. Przy hamowaniu wyłączone są górne tranzystory a załączone oba dolne (można hamować płynnie dzięki PWM).
Peugeoty, bodajże od 407 mają fabrycznie załączanie awaryjnych z gwałtownym hamowaniem, ale mogę się mylić więc niech ktoś mnie ewentualnie poprawi A co do włączania awaryjnych w momencie gdy ruch jest wstrzymany z jakiegoś powodu, to stosuję i zauważam, że coraz więcej ludzi postępuje podobnie i jest to znakomite rozwiązanie. Przekonałem się o tym...
Układ jest w 100% odpowietrzony Nie bądź taki pewny - widać w którymś punkcie układu jest powietrze skoro musisz hamować na dwa razy. Fabrycznie układ jest tak zrobiony, żeby banieczki powietrza przemieszczały się w czasie odpowietrzania w stronę zacisku. Czasami jednak wystarczy wymienić któryś przewód, będzie umieszczony trochę inaczej niż w oryginale...
A jakie napięcie daje ten silniczek? I weź pod uwagę, że jeśli przy małych obrotach daje małe napięcie, około 4V (od takiego można z niego zasilać LED-a), to przy dużych da dużo większe, i straty mocy będą równe iloczynowi tego napięcia, i pobieranego prądu - może wyraźnie hamować przy szybkiej jeździe. Żeby to hamowanie zmniejszyć, wypadałoby użyć...
Dużą sprawność takiego rozwiązania sugeruje fakt, że magnes przechodzi przez oczko cewki, nie ma wiec elementów biernych cewki i pracuje 100% miedzi. Polecam poczytać trochę o podstawach elektromagnetyzmu :D. Samo przechodzenie magnesu przez oczko cewki jeszcze nie gwarantuje dużej sprawności. Powyższy układ ma kilka zasadniczych wad: - dużo (a właściwie...
można hamować tzw "przeciwprądem" - czyli na moment przełączyć polaryzację zasilania - tak żeby silnik był zasilany odwrornie ...tylko pytanie jaki układ preferujesz - pełne zasilanie stałopradowe - wtedy np jakiś szeregowy regulator napięcia na mocno grzejącym się tranzystorze - czy tez układ zasilany zmiennym (pulsującym) napięciem z regulacją szerokości...
Witam Szukam rozwiązania zapewniającego sterowanie ON/OFF ze zmianą kierónku obrotów, bez regulacji prędkości silnikiem DC - dokładnie 24V , prąd ciągły ok. 6A, chwilowy nawet do 20A. Jest to silnik podobny do typowych silników od wycieraczek , chyba szeregowy. Wyprowadzone tylko dwa zaciski. Wykluczam sterowanie za pomocą przekaźników ze względu na...
:arrow: MaciekWroclaw Piszesz niejasno, ale mam wrażenie, że robisz błąd w stwierdzeniu, że agregaty nie będą hamować silnika; w rzeczywistości będą tym bardziej, im więcej z nich pobierzesz mocy na wytwarzanie wodoru - zawsze wytworzenie wodoru przez elektrolizę będzie hamować silnik bardziej, niż napędzi go spalenie w nim tego wodoru, więc taki układ...
Taki kolos jak zgaśnie przy 90 km/h jeśli kierowca nie zacznie hamować potoczy się drogą na tyle na ile pozwoli mu siła rozpędu jaką posiada pozostawiając ludzi stojących na przystanku w spokoju. Do chwili kiedy nie zostanie wyciśnięte sprzęgło układ wspomagania kierownicy będzie nadal działał a kolos będzie hamował silnikiem. Jeśli zablokujemy rozrusznik...
Już nawet nie musi być wyskalowany, wystarczy żebym miał odniesienie kiedy pali więcej, a kiedy mniej. Silnik jest na gaźniku Webera, nie jestem pewny, ale elektroniki tam nie ma. Stosunek benzy do powietrza = const, a silnikiem się nie hamuje, najekonomiczniejsza jest jazda na luzie. Słuchaj, długo dzisiaj pracowałem, nie podnoś mi ciśnienia pisząc...
Eksperymentowałem dość dawno z bardzo podobną konstrukcją, używając lusterek przytwierdzonych do mechanizmów pozycjonowania głowicy z HDD. (Później galwa ze starego odtwarzacza płyt optyczych - laser gazowy He-Ne). Efekty były fajne ale bez rewelacji. Żeby była możliwość wyświetlania ostrych kantów, czy nawet prostych bitmap, to niestety układ musi...
Pytałem, czy jest bardziej skuteczne od zwarcia - bo mam wrażenie, że przy równych czasach '+' i '-' dokładnie tak samo. Gdyby było jakieś proste rozwiązanie z dobieraniem tych czasów nierówno i tak, by jak najskuteczniej hamować (ale pewnie najprościej podać napięcie w przeciwną stronę i w odpowiednim momencie wyłączyć; główna trudność, to wykrywanie,...
nie ryzykował bym kominka w układzie zamkniętym, mimo najwspanialszych zabezpieczeń, Układ otwarty jest najbezpieczniejszym układem. najwyżej stopisz kominek, ale nie wybuchnie. taki mój przykład do twojej wypowiedzi. Po co zakładać klocki hamulcowe w samochodzie, jak można hamować skrzynią. Dodano po 6 ps. Inwestując tyle kasy w instalacje żal dołożyć...
https://obrazki.elektroda.pl/7492548300_... Ozon znany jest ludzkości już od 1840 roku, kiedy to Christian Friedrich Schönbein odkrył go w swoim laboratorium. Dziś ozon uznawany jest jako jeden z najskuteczniejszych środków dezynfekcyjnych. Działanie bakteriobójcze ozonu jest około 50 razy skuteczniejsze i 3000 razy szybsze niż chloru. Nie...
Może to się przyda. Układ ma 2 wejścia. Przez podanie różnych stanów logicznych na wejścia silnik obraca się w lewo lub prawo, jeśli stany na obu wejściach są identyczne silnik bedzie stał. Układ moze być zasilany napięciem do 45V i prądzie max. 2A. Regulacja prędkości obrotowej przez podanie na jedno wejście jedynki logicznej i podawanie na drugie...
Witam Mam taki problem: Klient ma silnik spalinowy który wymyślił sobie podpiąć do silnika elektrycznego z falownikiem. Cały układ ma pracować jako hamownia do tego silnika spalinowego. Moc silnika spalinowego to około 47KW. Silniki są spięte pasem na wale. Wg mnie taki układ nie ma sensu , bo falownik nie może pracować bez napięcia i jednocześnie hamować...
Pisałem ale chyba na forum et. Dodano po 7 Na automacie on musi działać z hamulcami do tego jest ten potencjometr im mocniej przyciskasz tym mocniej retarder hamuje.Lub aktywujesz hamulcem utrzymanie prędkości z ggory .Jeśli uszkodzi sie potencjometr może auto samo hamować po opuszczeniu pedału gazu w czasie jazdy. Dodano po 8 Retarder jak ma ustereke...
Witam. Jestem w trakcie budowy roweru elektrycznego i niestety rower, na którym oparłem konstrukcje ma bardzo słabe hamulce. Więc wpadłem na pomysł, aby hamować silnikiem, który napędza rower (24V 250W) rower jest w stanie osiągnąć (zakładając optymistycznie) ok 30km/h sterowany jest sterownikiem pwm z allegro. I teraz pytanie czy mogę wykorzystać ten...
Jest tak jak napisał kolega Pfemek. Przy zdjęciu nogi z gazu układ regulacji (gaźnik/wtrysk) odcina paliwo do momentu osiągnięcia przez silnik minimalnych obrotów, wtedy paliwo jest przywracane, żeby silnik nie zgasł. Oczywiście zależy to od konstrukcji układu zasilania paliwem. Inna sprawa, że przy zjeżdżaniu z górki należy hamować silnikiem, bo jeśli...
jak wpadam na nierówną drogę gdzie są koleiny to nie jestem wstanie zapanować nad autem... musze gwałtownie hamować bo nie jestem w stanie utrzymać samochodu prowadza go od lewej do prawej... a temat sztywnego samochodu to druga sprawa... zachowuj,ę się tak jakby wcale nie miał amortyzacji
mam juz tylko ostatnie 2 pytania i będe wiedział juz chyba wszystko z tego tematu, a mianowicie: :arrow: co daje "wejście schmitta" :?: :arrow: czy istnieje gotowa strona gdzie mogę znaleść elementy zastępcze np. ten tranzystory BC546-550 są u mnie w mieście niedostępne :? ,czy też muszę pokoleji sprwdzać parametry poszczególnych tranzystorów :?: impuls...
Oczywiście ze istnieją normy dotyczące głośności samochodu. I można łatwo stracić dowód. Poza tym sama wymiana tłumika końcowego niewiele przyniesie pożytku. Jak chcesz zwiększyć moc, to do wymiany cały układ wraz z kolektorem wylotowym (najdrozsza częśc zestawu). Sam tłumik musi mieć określoną przepustowość, aby nie hamować przepływu spalin. Możesz...
Dla tych którzy nie chcą czytać pełnego opisu problemu, skrócony na końcu posta oraz lista wymienionych lub naprawionych elementów. Proszę o wszelkie sugestie i rady może ktoś z was miał podobny problem. Nie wiem od czego zacząć, więc od początku, opiszę moje przygody, licząc na to, że nikogo nie zanudzę i doczekam się rozwiązania problemu. Jadąc moim...
Można to oszacować - akumulator w tesli 53 kWh - jedna kWh to u nas chyba coś około 50 kilku gr. - wychodzi jakieś 25 - 30 zł na jedno ładowanie - przy osiągnięciu 350 km zasięg, jak podaje katalog, wychodzi 30/3,5 = 8,5 zł na 100 km. Ale ich jazda z normalną jazdą miała zero wspólnego. Tak samo w zawodach "na litrze benzyny" PackCar przejechał 3836...
Myślę o zastosowaniu układu hydraulicznego napędzanego silnikiem spalinowym. Rozwiązanie to pozwala na pozbycie się problemu baterii bo cała energia morze być pozyskiwana z alternatora. Rozwiązanie to ma jednak wiele minusów. Jednym z nich jest wielki hałas towarzyszący pracy maszyny, drugi to problem z wyborem silnika, jego umiejscowienia i zasilania...
Ten tytuł jest kompletnie niezgodny i mylący. W pełni elektryczny to by może był, gdyby tarcze przy kołach hamować prądami wirowymi ( podobnie jak w domowych licznikach energii elektrycznych z tarczą ) i zamiast płynu i rurek byłaby plątanina kabelków. A schemat źródła pokazuje że jest to zmodyfikowany klasyczny układ hydrauliczny (serwo zastąpiono...
1-Sprawdź w specyfikacji kotła. 2-Osobiście wstrzymałbym się z nadmierną ilością zaworów, by zbędnie nie hamować przepływu wody. Na dobrą sprawę wystarczy jeden zawór zwrotny - wszystko zależne od rozmieszczenia instalacji i wychodzi dopiero podczas użytkowania. 3- Jeśli zastosujesz 3drogowy elektryczny, to 2drogowy będzie zbędny. PS- Na schemacie tego...
Twoja prądnica nie jest za mała? Jesteś w stanie obciążeniem (zwarciem) hamować obroty wiatraka? Są gotowe urządzenia, które mogłyby zadziałać dla Ciebie, np sterowniki do grzałek. Przełączają wyjścia (różnej mocy obciążenia) w zależności od napięcia albo prędkości obrotowej. Jeśli nie chcesz elektroniki, to spróbuj podłączyć przekaźnik . To właśnie...
Witam Posiadam Lagunę I 2.0 96r z ABS, tarcze przód i tył. W jaki sposób odpowietrzyć układ hamulcowy ? W lagunie jest wymieniony tylny lewy zacisk. ABS marki Teves Mark 4 (modulator z 2-obwodową pompą z napędem elektr., 4 zawory elektromagnetyczne i 4 czujniki) Czy jest różnica w odpowietrzaniu z ABS a bez ABS ? Druga sprawa nie wiem czy dobrze działa...
Witam , chyba zostałem kolejnym zakręconym wiatrem i też powoli coś będę stawiał na działce za domem .Mój wybór padł na wirnik H-rotor ze zmiennym kątem nastawienia ( w funkcji kąta obrotu ) i prądnicę typu pralkowiec , jestem na etapie tworzenia prądnicy , natomiast chciałem się wypowiedzieć w kwestii moc śmigła /moc prądnicy , wydaje mi się że jednak...
http://obrazki.elektroda.pl/1461266000_1... W artykule opublikowanym na łamach czasopisma „Materials Today”, europejscy naukowcy zamieścili wyniki badań, w których opisali jednostkę logiczną zbudowaną z żywych form śluzowców (slime mould). W swoim tekście wyrazili również przypuszczenie, że badania mogą stać się podstawą...
Dojeżdżasz na poziomej drodze do skrzyżowania i musisz wytracić prędkość, możesz wtedy: 1. wrzucić na luz i naciskając hamulec wytracać prędkość - bardziej zużywają się hamulce, silnik zużywa paliwo. 2. hamować silnikiem i w końcowej fazie zatrzymania użyć hamulców - silnik nie zużywa paliwa hamulce się mniej zużywają (krócej są używane). Co twoim...
Tak jak zaznaczyłem, układ służy raczej nauce i zabawie, więc wszelkie sugestie mile widziane. Podstawowa rzecz do nauczenia, zanim sie zacznie cokolwiek robić, trzeba dokładnie poznać obiekt którym chcesz sterować. Na wstępie zaznaczę, iż dotychczas miałem do czynienia wyłącznie z układami sterowanymi poprzez uC. Chcąc nadrobić zaległości z dziedziny...
Możesz spróbować hamować przeciwprądem przy obniżonym napięciu i przy zmniejszeniu prędkości zwiększać napięcie . Takie rozwiązanie pozwala zatrzymać płynnie obrót żurawia wieżowego (kilka - kilkanaście ton balastu przeciwwagi rozpędzonych na promieniu 10-15m , wysięgnik ze względu na długość też ma pewną bezwładność) w ciągu kilku sekund Widziałem...
Do 24V trzeba każdemu MOS-owi mocy zabezpieczyć bramki zenerkami 18V ( dać między GS ). 4905 trzeba dodać między bramkę a dren BS170 po oporku 390Ω ( diody z bramek 3205 muszą iść do drenów 170 ). Bez tych R padną albo te zenerki albo BS. Układ działa tak: - gdy na A, B i PWM jest L wtedy przewodzą oba 3205 ( hamują ) Jeżeli nie chcesz hamulca...
Witam Mam problem z analizą usterki. Silnik to V6/2014 3.7L (Ford Cyclone/Duratec) 103kkm. Problem się zaczął po tym jak kiepski fachowiec zainstalował LPG (LPGTECH 326-OBD). Po raz pierwszy błąd wyskoczył 2 dni po odebraniu samochodu od gazownika. Wymieniłem cewkę według zaleceń fachmana. Problem ustąpił od razu. Niestety powrócił kilka dni później...
w układzie klocek tarcza nie ma odpowiedniego luzu i układ cały czas się przegrzewa Łatwo to sprawdzić, po zdjęciu koła, odpaleniu silnika i naciśnięciu kilka razy hamulca piasta z tarczą powinna swobodnie się obracać bez oporów (nie biorąc pod uwagę oporów łożyska i półośki - bardzo znikomych), lub lepiej zdjąć zacisk i "dobrze" obserwować cylinderek,...
układ hamować silnik czujnik ciśnienie układ hamować mercedes hamować
schemat silnika termostat kodowanie linków aster czujnik temperatura
iphone zablokowany przez właściciela iphone zablokowany przez właściciela
Podświetlenie uchwytów na drzwiach lodówki nie działa - przyczyny Błąd F i kłódka na pralce Ariston Aqualtis