Silnik szeregowy, ma w ten sposób połączone uzwojenie stojana z wirnikiem (szeregowo). U ciebie są wyprowadzone dodatkowo przewody do "hamulca".
Układ z rys. B to zwykły hamulec bez odzysku energii, wszystko wytraca się w PMOS i opornościach doprowadzeń. Im mniejsza oporność zwierająca silnik tym silniejsze hamowanie. Tranzystor PMOS może być włączony na stałe aż do zatrzymania lub impulsami (PWM) w przypadku łagodnego hamowania. Cała energia wydzieli się w PMOS, konieczne jest więc dobre chłodzenie!...
Bzdury, brednie, kolejne forumowe techniczne herezje !! Jaka jest rezystancja ( !) uzwojeń silnika ? Czyli jaki przez jego uzwojenia popłynie prad stały po dołączeniu do niego 400 VDC ??????? Robi się takie hamowanie i jest dość ono proste, ale - używa się transformator o tak dobranym napięciu wtórnym, by przy prądzie stałym płynącym przez tylko dwa...
Nie ma innej możliwości odnaleźć przyczynę, jak pomiary, podgląd oscyloskopem napięć. Elektromagnes jest zasilany stałym napięciem? więc może należy zabezpieczyć złącze E-K szybką diodą. Nawet taka prosta kontrola temp. ręką wiele powie, w czasie zmian wysterowania elektromagnesu- brak danych, kto wie jaki prąd jest znamionowy, czy nie ma zwarcia mndz....
Pomiń sterowanie i układ hamowania na próbę, bo pewnie tam jest awaria.
Prawie nic. I właśnie chodzi o to "prawie". Regulator od fotowoltaiki nie ma układu hamowania wirnika i przy b dużym wietrze go rozerwie. Podaj jaka moc jest potrzeba tylko (typ wiatraka, średnica wirnika) nie taka jak z wyliczeń bo większość to głupoty.
muszę na pomiary zaprojektować układ hamowania dynamicznego silnika bocznikowego. A wiesz przynajmniej na czym ono polega? Bo na schemacie raczej tego nie widzę.
https://obrazki.elektroda.pl/4973139800_... O ten układ mi chodziło.
Ten rezystor prawdopodobnie siedzi w układzie hamowania silnika. sprawdź mosfeta koło niego.
Zawór hamowania przyczepy i zawór priorytetowy układu kierowniczego są razem skręcone i to są te przez które odpowietrzasz układ hamowania .
Podczas hamowania układu napędzanego pośrednio poprzez przemiennik częstotliwości wytwarzana jest energia. Istnieje kilka sposobów aby ta energię wytracić np. poprzez zamianę w energię cieplną lub jej zwrot do sieci zasilającej. Czoper odbiera tę energię z przemiennika i najczęściej zamienia ją na ciepło na rezystorach hamujących. Zastosowanie tego...
Sprawdź piny na wtyczce K1 /pedał główny h-ca/ i wiązkę pod grillem. Przełącznik układu hamowania K1; przerwa. Z wymianą klocków to nie miało raczej nic wspólnego, przypadek.
Moc silnika nie ma nic wspólnego z układem hamowania. Jedynie pompa ABS może mieć wpływ (kontrola trakcji, ESP) i pompa hamulcowa.
poszukuje schematu ukladu hamowania silnikow 3 faz prądem stałym
A co z indukcyjnością wirnika? Przepięcie spowodowane działaniem PWM'a rozwali Ci Tranzystora lub Mostek (chyba że mi się tylko tak wydaje). A pozatym nie podałeś takich danych silnika (prądnicy) jak: moc, napięcie, prąd....
Wymontowałem płytkę A001 i przeanalizowałem, nawet rozrysowałem schemat. Niestety nie znalazłem układy hamowania silnika. Podejrzewam, że wmontowane diody są układem hamującym. Poprawiłem docisk drutu ale jeszcze nie testowałem. Jeżeli okaże się, że się nic nie poprawiło dobuduję układ hamowania na przekaźnikach. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Witam. A ja odświeżę temat i mam takie pytanie czy można wyposażyć przyczepę jednocześnie w jednoobwodowy i dwuobwodowy układ hamowania?
Witam. Ten efekt to działanie hill holder lub Hill Hold Control (HHC) to nic innego, jak "podtrzymanie" przez centralkę ABS ciśnienia w układzie hamowania jeszcze przez kilka sekund po puszczeniu pedału hamulca ale niezwłocznie po naciśnięciu pedału gazu. Pozdrawiam.
Mozna jeździć,usterka w układzie ABS i został wyłączony,samochód hamuje tak jak z konwencjonalnym układem hamulcowym.
słabo układ hamuję przód mam nowy (rok) , tył to 3 letni, ogólnie hamuję ale z większych prędkości to szlaku niema(...) Określ, co oznacza "przód mam nowy". Skoro słabo hamuje(ę?), to zgaduję, że wymienione są tylko klocki i tarcze. W takim roczniku, to do wymiany też zaciski (albo do regeneracji). O wymianie płynu chyba nie muszę wspominać?
Jeśli dane auto ma w systemie czujnik ciśnienia w układzie hamowania i czujnik położenia pedału hamulca to jest też dostępny ich stan w podglądzie danych rzeczywistych podczas diagnostyki
To korektor siły hamowania. Musi być w układzie. Brak grozi poślizgiem i blokadą kół tylnych przy hamowaniu i utratą stateczności.
Z mojego przypadku: Kontrolka świeci się gdy usterka dotyczy układu hamowania pojazdu. Nie chodzi o "przód - tył".
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
podczas hamowania na komputerze wyświetlany jest komunikat "Sprawdź układ hamulców na następnym postoju" To podaj kody z tablicy dla układu hamulcowego.
Witam w samochodzie jest wspomaganie układu hamowania , czyli serowo które to wykorzystuje podciśnienie z kolektora ssącego lub pompy wałku .W moim samochodzie którym przerabiam też będę potrzebował wspomagania układu hamowania a będzie to honda hr-v .Rozważam kwestie zainstalowania pompy hamulcowej z samochodu nissan leaf po 2014 jak to uruchomić.
Zawór hamowania jest od dwuobwodowego układu , nr.4 jest zaspawany (zaślepiony). Możesz zastąpić go dowolnym zaworem hamowania przyczepy ,schematy są na stronie firmy MIZAR. Osobiście założyłbym zawór do dwuobwodowych układów hamowania i wyjście na żółty przewód zaślepiłbym oryginalnym korkiem 22x1.5 , późniejsza przeróbka na dwuobwodowy układ wiązała...
Jestem w posiadaniu stycznika ID7 z cewką na 230V~, ma on skok zwory 22mm i tyle siły że by mi tę klapkę urwał. Jednak się da... Smile To że się da nie ulega wątpliwości, a z tym urywaniem to masz trochę racji siła odwrotnie proporcjonalna do odległości daje bardzo duże przyśpieszenia, w końcowym zakresie ruchu potrzebny będzie jakiś układ hamowania,...
Witam! Może Kolega spróbować, jeżeli dysponuje takim rezystorem. Ryzyko tej operacji polega na tym, że jeżeli ustawiony jest krótki czas hamowania, układ nie będzie w stanie wytracić energii wrzeciona i procesor przerwie hamowanie ze względu na nadmierny wzrost napięcia na szynie DC. Poza tym inne negatywne skutki nie powinny wystąpić. 70 Ω 300...
Komputerem marki delphi było diagnozowane wszystko. Świecił się check silnika i w silniku zdiagnozowanych było kilka usterek elektrycznych. W sekcji układu hamowania wyrzucał błędy odczytu czujników abs. Po usunięciu usterek i skasowaniu błędów po użytku auta zapalił się check silnika ponownie, ale błędy były już tylko w układzie abs. Po wykasowaniu...
Ciekawe jak zachowa się triak przy zwarciu końcówki uchwytu do materiału spawalniczego - czy nie upali go? Do sterowania silnikiem można w prosty sposób dodać układ hamowania na przekaźniku/tyrystorze, a idąc dalej kompensację obrotów od obciążenia (np bazując na spadku napięcia na rezystorze szeregowym).
A czy układ hamowania działa poprawnie ? nie blokuje się ? Przy zwolnieniu blokady umożliwiającej pchanie wózka nie powinno być oporów nawet przy spalonym silniku.
W starszych rocznikach z mechanicznym układem hamowania był to wyłącznik sprzęgniety sprężyną z pedałem hamulca, natomiast jak jest w nowych konstrukcjach niestety nie wiem. W ciagnikach z hydraulicznym układem był montowany bezpośrednio na pompie hamulcowej.
A w ogóle jesteś w stanie zaprojektować taki układ?
który to jest ten układ hamowania http://obrazki.elektroda.pl/1474205700_1... [url=http://obrazki.elektroda.pl/1474205...
Zrobić coś w rodzaju diody zenera tylko, że w momencie przekroczenia progu ustawionego napięcia został by zwierany tylko jeden panel. Coś takiego to stabilizator równoległy albo lepiej układ hamowania (choper) z falownika. po przekroczeniu 450V tranzystor dołącza dodatkowy opornik do linii dc dodatkowo ją obciążając. Zamiast opornika może być grzałka...
Spróbuj dać diodę równolegle do potencjometru 100k anodą do kondensatora, jeśli nadal będzie za wolno, to trzeba będzie dodać układ przyspieszający rozładowanie C2 z tranzystorem, albo hamowanie silnika poprzez zwieranie (sprawdź jak zwalnia kiedy odłączysz silnik od układu)
(at)Rebel89 Pierwsze od czego powinieneś zacząć to od sprawdzenia jaki jest maksymalny prąd układu hamowania. W dokumentacji powinna taka informacja być zawarta.
Może ktoś z was miał taki przypadek? Linde R16 Boczny 113 Działa prawidłowo 10-15 minut i łapie błąd 46- za wysokie napięcie przekaźnika w module jazdy. Co myślicie o diodzie w układzie hamowania silnikiem?
Zależy od tego, czy ilość energii odebrana od układu mechanicznego będzie wymagać rozproszenia. Innymi słowy, jeżeli przemiennik podczas hamowania będzie zgłaszać komunikat o zbyt wysokim napięciu w obwodzie DC, to należy zastosować wspomniany rezystor. Jeżeli odłączysz rezystor w działającym układzie, to w większości przypadków utracisz kontrolę nad...
Ta dźwignia służy do rozprzęgania silnika w przypadku np. pchania ręcznego żeby nie stwarzał dodatkowych oporów, lub do ręcznego odblokowania hamulca. Nie widzę dokładnie na załączonych fotkach, a silników i modeli z różnymi rozwiązaniami jest wiele. Oczywiście w Twoim przypadku nie ma znaczenia ten układ hamowania, układ sterownika też nie powinien...
Witam.Trzeci obwod jest to zasilanie ham. ręcznego i naczepy.Sprawdż cisnienie w butli, wyjscie z zaworu czterodrożnego nr23 i czy na zaworze ograniczającym cisnienie nie ma ubytku powietrza.Cisnienie w butli to 8-8,5 bar.
Bo znalazłem też informacje że chopper to ..układ do hamowania dynamicznego silnika. Czyli rozumiem że pojawia się osobny prąd który hamuje silnik. Nie jest to osobny prąd. A twoja inf. mówi mi że jest to układ zabezpieczający czyli nadmiar prądu jest usuwany z silnika. Bo tak jest. Jest to układ zabezpieczający bo zabezpiecza falownik. Ale nie jest...
Prawdopodobnie poleciał Ci tranzystor BUS 48A w układzie hamowania - częsta usterka.
Odpowietrz jeszcze raz układ.Nie zawsze za pierwszym razem uda się to zrobić do końca.Objawy typowe dla zapowietrzonego układu
(at)Vroobel1 Teraz już wszystko jasne :D Jest to faktyczne tensometr półprzewodnikowy reagujacy na deformacje obudowy z wbudowanym wzmacniaczem. Zasilanie albo + 5 VDC albo 12, Wartość sygnału wychodzacego zawiera się pomiedzy 5 a 80 % napięcia zasilania. Skąd to wiem? Ano, prawie identyczne czujniki spotkałem w układzie pomiaru siły hamowania testera...
Teoretycznie gdybyś prądnicę w przednim kole załączał na wejście przetwornicy step-up ładującej akumulator napięciem 14,7V za pomocą dźwigni hamulca, to miałbyś namiastkę układu KERS. Ale hamowanie byłoby dostosowane do stanu akumulatora, a nie do sytuacji na drodze. Przy jeździe po górach by się to lepiej sprawdziło. Podczas zjazdów byłby odzysk części...
To bardzo uproszczony schemat i jest on nadal aktualny. Przestawia on ogólną iddeę pracy przemiennika. Oczywiście należy się spodziewać, że tak samo jak i wtedy tak i teraz im wymyślniejsze i bardziej wymagające aplikacje tym bardziej to będzie rozbudowane. Będą interfejsy komunikacyjne, wyświetlacze, klawiatury. Moduły APFC, wejście z centralnego prostownika....
Witam. Z analizy schematu wynika, że po pierwsze - tranzystor Q2 pracuje na granicy mocy. Moc łączona to ok. 10 A x 24V =240W, a w nocie katalogowej ma 200W i druga sprawa czy dobór MCP14E5 był właściwy? (może E4)- bo kreska pionowa nad wyjściem outA oznacza negacje, czyli odwrotne działanie. Wygląda na to, że układy pracy i hamowania pracuja razem.
Skupcie się na układzie hamowania. Podpowiem, takie samo zachowanie uzyskasz dotykając tylko pedału hamulca. Wystarczy, że czujnik zadziała.
No właśnie raz stycznik zdąży a raz nie, jest to czysto losowe zdarzenie. Tutaj masz układ hamowania od SHULER-a może wyjaśni zasadę.
Wymieniony na nowy. W starym oprócz uszkodzonego układu hamowania był brak komunikacji po USB i postępujące problemy z odczytem enkodera położenia silnika. Na szczęście udało się załadować w nowy wsad z innej maszyny. Działa. Michał
W przedlifcie: układy elektroniczne modułu sterującego, układ ABS, światła hamowania w polifcie (bez rec`a): sygnał dźwiękowy (klakson), układ ABS, światła hamowania, klimatyzacja.
Steruję własnie ABS dopiero jak dochodzi do blokady czy spowolnienia jednego z kół odpala zawory i pompę. Tak samo ESP. Gdyby tak było awaria ABS ESP blokowałaby możliwość jazdy. Jeżeli wciskasz pedał hamulca szybko, to tak samo proporcjonalnie działa jak w przypadku normalnego użycia hamulca - podhamowywania? Twoja sugestia dla układu hamowania jest...
Cześć. Jakie były objawy przed tym wpadającym pedałem. Coś było wymieniane, jakieś korekty w układzie hamowania?? Pozdrawiam.
Witam wszystkich na tym forum. W ostatnim czasie zostałem posiadaczem wózka widłowego Balkancar DV 1786 (silnik Perkins 4 cyl.). Kilka razy nim jeździłem i na początku wydawało się, że wszystko jest ok, wózek jeździł do przodu i do tyłu po równym terenie. Problemy się zaczęły, jak musiałem przejechać przez próg czy wyjechać z niewielkiego dołka (silnik...
co do układu hamowania też jest nowy, opony również, koła wyważone. Zamontuje te skf. dzięki za porady
Narazie go nie mam i nie widze tabliczki ale wiem ze był to silnik z pralki takiej większej bodajże ma wysokie obroty i ok 1.2kW Być może jest to układ hamowania elektrycznego
Witam - ten wyłącznik ma płytkę z elektroniką . Należało by sprawdzić te elementy. Jest to wyłącznik z układem hamowania silnikiem. Pozdrawiam.
wcisnę kilka razy hamulec i nagle staje się twardy pedał Jak pedał masz sprężynujący a po paru wduszeniach pedału twardnieje to odpowietrz układ. Dodatkowo korektor sił hamowania podmień, tak jak wyżej ktoś pisze.
Kolego osłuchaj turbinę, może czas ją zregenerować lub wymienić na nową. Sprawdź też dokładnie szczelność rur chłodnicy powietrza, okolic turbiny oraz serwa układu hamowania.
Witam Problem nie tylko z montażem wyłączników krańcowych.Ale także z układem hamowania .Po każdym przejeździe klatka będzie zatrzymywać się w innym miejscu (nie na tym samym poziomie).Pozdrawiam
Dziękuje za odpowiedz. Problem wygląda tak ze Migomat startuje za każdym razem z tym że posuw raz działa a raz nie. Wczoraj coś wyczytałem na elektrodzie że może to być układ hamowania. Gdzie go szukać i co może być z nim nie tak?
Efekt będzie się pogłębiał i wtedy będzie czuć pedał nawet podczas gwałtownego hamowania. W tej chwili podczas hamowania z dużej prędkości drżenie pedału niweluje układ wspomagania hamowania.
Witam, posiadacie może jakieś wytyczne lub instrukcję metod obsługiwania pneumatycznego układu hamowania (co trzeba robić, co jaki czas etc.) w Iveco EuroCargo, w szczególnośći ML160e25. Za wszelką pomoc i rady będę bardzo wdzięczny:)
W przypadku tego robota mostek dla jednego silnika załączam poniżej a żeby nie było nudno dokładam układ hamowania - bo jak wiadomo układ - wirnik silnika + przekładnie mają swoją bezwładność . Trochę czasu mnie to kosztowało ale efekt bardzo ciekawy ( mowa o hamowaniu sinika DC ) jak przesadzimy z układem RC ( czas rozładowywania C ) to silnik zachowuje...
W Besterach serii 1600/1800 jest fabrycznie taki układ hamowania silnika - zestyk N.Z. ( normalnie zamknięty) stycznika dołączony równolegle do silnika. Dodając w szereg z zestykiem niewielki rezystor ( 0,1-2 Ohm dobierany eksperymentalnie) można regulować intensywność hamowania.
Jak podasz 230 zamiast 12 to jest szansa hamować mocniej :) układ ciekawy, na moje podstawowy prąd płynie przez jedną diodę, być może druga przydaje się do tłumienia przepięć, 2 pozostałe wyglądają na nie użyte. Może łatwiej jest o scalony mostek i jego podłączenie niż pojedynczą diodę... Jeśli ograniczysz czas działania takiego układu, to silnik o...
Witam ,posiadam Fiesta mk6,2011r podczas hamowania układ hamulcowy blokuje koła ,pedał pulsuje,a samochód wpada w poślizg,mówię tu o warunkach zimowych,i tak za każdym razem ,układ przez chwilę nie reaguje a za moment z całą siłą,czy ktoś miał podobne problemy z Fiestą,gdzieś czytałem że ten typ ma taki nieprecyzyjny układ
Proszę, podajcie strony w tym dziale z podanymi układami do załączenia. W tym dziale to są raczej konstrukcje silnik-prądnica (najlepiej zbudowana z alternatora i magnesów neodymowych) i nikt się przełącznikiem nie przejmuje bo rozruch na filmikach to jest ze sznurka jak w kosiarce. Poszukaj zagadnień przełącznika sieć-agregat tam znajdziesz rozwiązania...
....To dzisiaj szybowce mają silniki?:D.... Oczywiście że mają. Co więcej miały już dawno, dawno temu. A są to motoszybwce. Wyposażone w specjalnej konstrukcji składne śmigło. A układ elektroniczny sterujący silnikiem posiada wbudowaną funkcję hamowania silnika. Chodzi o to że gdy szybowiec znajdzie się na odpowiedniej wysokości ludek sterujący owym...
W napędzie wycieraczki jest zainstalowany układ hamowania wirnika i układ podtrzymania. Jest on wykonany na bazie mikrowyłączników lub płytki ze stykami. Trzeba zdemontować i rozkręcić napęd, obejrzeć i sprawdzić co jest nie tak. Przed demontażem warto poruszać i poprawić kontakt złączek silnika, bo problem może tkwić w kostkach.
tak się składa że ja sobie mogę nie radzić ale wszystko robię u mechanika i nic za darmo dlatego pytam ociz a może ty poradzisz mi co zrobić z tak prostym układem hamowania ??
Czyli zmienia się silnik a falownik pozostaje stary? Układ który ma napędzać ten silnik jest bez zmian? A jakie są parametry silnika (starego i nowego - z tabliczki znamionowej)? Kolega orientuje się jak działa układ hamowania i jaką rolę pełni w nim rezystor?
Nic bliżej nie podam jedyne to, że producent to PILZ, ale wycofane z produkcji, myślę, że powinieneś sprawdzić po przewodach miejsce podpięcia modułu do silnika- wtedy z dużą dozą prawdopodobieństwa określisz czy to zasilanie hamulca elektomagnetycznego, czy układ hamowaniem prądem DC podawanym na zaciski silnika.
W tokarkach są ( były) układy hamowania silnika ( wrzeciona) przeciwprądem - przeciwnymi obrotami, to fabryczne rozwiązania sprzed paru-dziesięciu lat. Co do tematu: Easy 512 byłby wygodny, nie zaprzeczam, ale za ok 500zł to jednak za drogo.
A czy ta inna, przeciwnie skierowana, to nie jest przypadkiem para sił działająca na wirnik silnika? Jedna para sił działa na stojan, druga na wirnik - to są dwa równe i przeciwnie skierowane momenty siły. Można próbować tłumaczyć, że moment pędu samego wirnika odpowiada momentowi pędu całego układu w przeciwną stronę, ale to nie wyjaśnia dlaczego...
Fabrycznie montowane układy gwałtownego hamowania uruchamiają światła awaryjne.
Już miałem machnąć krytyką ale rzuciłem okiem na źródło, to tylko elektroniczne wspomaganie hamulca, mniejsza ilość płynu w układzie, wyrzucili "serwo". Idea dalej pozostaje ta sama - hydraulika. Problem obecnych układów hamowania : Jeżeli wyłączysz silnik to życzę Ci powodzenia w hamowaniu. Przy elektronicznym wspomaganiu nie będzie tego problemu.
Witam! Chciałbym prosić o poradę, z czego może wynikać wycie dobiegające z przedniej osi. Przy niemal wyprostowanych kołach słychać dosyć irytujące wycie, jakby problem wynikał z układu hamowania (tarcze, klocki). Dodano po 4 Dodam, że wycie słychać intensywniej po przejechaniu powyżej 50 kilometrów...
Do kolegi "Szymon" - jeśli w aucie jest ABS, to nie ma korektorów siły hamowania. Z uwagi na wymianę podzespołów w układzie hamowania, układ niewątpliwie został zapowietrzony i należy poprawnie go odpowietrzyć. Różne są "szkoły" dot. odpowietrzania hamulców z ABS-em, więc należy wybrać właściwą. Dużo informacji na ten temat na forach.
Dalej nie rozumiesz. Zastosowanie krańcówki z układem hamowania silnikiem, zatrzyma ci zawsze obiekt w danym punkcie. Ale jak chcesz, to pchaj się w silniki krokowe. Tylko, jak już zaznaczyłem, schematy masz gotowe w sieci i nic nie trzeba ci podsyłać.
Nie chcę Cię straszyć kolego matir_85, ale takie zachowanie wskazuje na trwałe zmiany w układzie hamowania tarczy, a najczęściej dzieje się właśnie tak, gdy licznik zostanie potraktowany magnesem. Aby to potwierdzić, bądź wykluczyć należy na początek odłączyć wszystkie odbiory w tablicy licznikowej.
chodzi Ci o pełne wyłącz?,takie coś moim zdaniem powinno być,bowiem gwałtowna zmiana kierunku obrotów wzmaga prąd hamowania,stąd między sygnałami ser. opto powinna być doza zwłoka,lub układ hamowania wału silnika przy jego pełnym wył.W przeciwnym razie coś się zdymi
Witam. Zbudowałem układ hamowania silnika trójfazowego o mocy 4kW prądem stałym podawanym na jedno uzwojenie podczas hamowania. Napięcie stałe 24V i prąd 7.5A przy rezystancji uzwojenia 3.2R. Problem w tym, że piła ma ciężką tarczę i mój układ prawie nie hamuje tarczy. W innym temacie na elektrodzie przeczytałem, że trzeba sterować dwoma uzwojeniami...
Steruje zaworem podciśnieniowym . Przy hamowaniu silnikiem do układu wydechowego jest podawane świeże powietrze . Obniżenie emisji spalin . Ekologia Zrób zdjęcie drugiej strony , bo jak może być jakiś wąż podłaczony do wału kardana , może myślisz o przekładni ? to w takim razie jest jej odpowietrzenie i na pewno nie powinien być tu podłączony .
Witam po naprawie przeciętego kabla błąd wyświetlało nadal tzn. w momencie uruchomienia silnika błąd ABS wyskakiwał . Próbowałem rozłączenia akumulatora , bez zmian ale gdzieś uzyskałem info : że trzeba dodatkowo nacisnąć kilka razy hamulec . Bąd się zresetował po przejechaniu kilku km ze sprawnym układem . Na kasowanie komputerowe nie dojechałem ....
Można wykonać to na falowniku z pełnym sprzężeniem zwrotnym (pełny wektor) plus dwa czujniki - pierwszy wyłącza szybki powrót drugi zatrzymuje w pozycji - prawdopodobnie nie będzie potrzebny rezystor hamujący, można wykożystać prędkości low medium i high załączane z listwy zaciskowej programowane z panelu na falowniku ustawiając szybki powrót -prędkość...
Wejdż na str. www.relpol.com.pl , nasze produkty, urządzenia do sterowania. Znajdziesz tam moduł do hamowania prądem stałym z regulacją prądu (siły) ,oraz czasu hamowania. Taki układ hamowania pracuje u mnie z silnikiem 18 kW (walcarka) -maszyna zatrzymuje się w ciągu 5 sek. (bez hamulca ok 3 min.) Pozdrawiam i polecam.
Hamowanie przez falownik to wstrzykiwanie prądu DC do silnika i ewentualne odbieranie SEM z silnika przez układ chooper'a - wtedy na szynie DC pojawia się "śmietnik" (DC + impulsy szpilkowe), który jest rozładowywany na rezystor hamowania.
Witam, I tutaj pytanie, czy wchodzi w grę układ taki Przekaźnik bezpieczeństwa ->PLC-> Falownik? Przekaźnik poda sygnał na sterownik a ten dalej na falownik który wyhamuje jak najszybciej gdy zastosujemy np rezystor hamowania. Mamy 2 kategorię zatrzymania więc NIE odłączamy zasilania od układu. pozdrawiam PLC musi być "żółte" czyli do obwodów bezpieczeństwa....
Rozumiem że transporter ma się zatrzymać gdy ilość soli na szalce będzie miała założoną wagę? Napęd to zwykły silnik typu- "jakl od zabawek" z przekladnią i układem hamowania, hamowanie to przekaźnik zwierający zaciski silnika gdy sterownik "powie dość". Dodam że im wolniej pracuje transporter tym dokładniej odmierzysz masę produktu.
Przy silnikach zasilanych gaźnikiem silnik spalał paliwo podczas hamowania silnikiem. Ale i to nie we wszystkich, bo był też w gaźnikach układ hamowania silnikiem. Przy zamkniętej przepustnicy i wysokich obrotach powstaje duże podciśnienie, które poruszało membranę, która zamykała dopływ paliwa. Przy wzroście ciśnienia (silnik zbliżał się do jałowych...
Witam, zakupiłem piłe, rozkopany układ hamowania silnika prądem stałym, przerysowałem połączenia (szkic 🤣 sorry za jakość wykonania), wydaje mi się iż przewody z mostka powinny zostać połączone z wyjściem na silnik. Proszę o podpowiedzi. https://obrazki.elektroda.pl/9768570400_... https://obrazki.elektroda.pl/4639654700_...
Avalanche tak masz rację ale wystarczy zabezpieczyć złącza E-C tranzystorów szybkimi diodami , a tranzystory muszą mieć odpowiedni prąd kolektora , o silnik nie ma się co martwić na pewno wytrzyma , przecież to małe silniki o nie dużej masie bezwładności inna sprawa przy dużych to bardzo proste rozwiązanie układowe , dołożeniu układu hamowania i kontroli...
Moim zdaniem granica powinna wynikać z bezpieczeństwa. Jeśli "nieuprawnione" działanie może spowodować zagrożenie, to DRM ma sens. Więc akurat w przypadku zabezpieczania akumulatorów przed regeneracją, albo numery na niektórych komponentach np. układu hamowania, kontroli trakcji itd. w samochodzie - jestem jak najbardziej za. Natomiast DRM na usługi...
Nie, ten model wcale tak nie ma, problem w liczeniu impulsu, a mechanik powinien znać takie zachowanie ABS nawet bez komputera. To zwykły matoł. Teraz auto "widzi" mniej impulsów z tego koła, uznaje więc, że ulega ono zablokowaniu i włącza ABS. Bardzo niebezpieczna sytuacja, gdyż odłącza układ hamulcowy, znacznie wydłużając drogę hamowania.
Są fabryczne układy hamowania silnika prądem stałym.Elektronika zawiera diodę i tyrystor dużej mocy (prąd 32÷100 A).Do załączania hamulca (obwodu prądowego)służy stycznik , który blokuje sterowanie styczników głównych , zasilających silnik. Sprawdź , czy styki sterownicze styczników w szafie z hamulcem działają prawidłowo.
Głowy nie dam, ale w układach świateł awaryjnego hamowania wykorzystywany jest akcelerometr. Być może nawet mechanizm bezwładonościowy, który załącza światła awaryjne. Wyłączanie przez wzrost prędkości ( i tutaj być może pomiar czasu) lub przyciskiem świateł. Ja stwierdzam, że układy montowane firmowo z pewnością działają. Miewałem już niemało załączeń...
Przy tej konfiguracji osi zawsze oś pomocnicza musi być na dole jak robisz test drogowy.
czujnik ciśnienie układ hamować mercedes hamować bezpiecznik hamować
zasilać grzałka bojler wymiana tulei sterownik odszraniania
przestrojenie tunera t3015 ekspres melitta
Różnice między zasilaczami 715G8672-P01 a 715G8672-P02 Jak podłączyć magnetowid Panasonic NW-HD635 do telewizora Samsung DV3 HD SRS?