Diody te będą hamować silnik w czasie wykonywania skoków pierwszy raz o tym słyszę , może kolega darek_lisu wyjaśni to i odpowie dlaczego , tak na marginesie to większość producentów też popełnia błąd stosując wewnątrz struktury tranzystora czy układu scalonego diody zabezpieczające ! pawelob zastosuj szybkie diody i nie martw się o jakieś hamowanie...
Można wykonać to na falowniku z pełnym sprzężeniem zwrotnym (pełny wektor) plus dwa czujniki - pierwszy wyłącza szybki powrót drugi zatrzymuje w pozycji - prawdopodobnie nie będzie potrzebny rezystor hamujący, można wykożystać prędkości low medium i high załączane z listwy zaciskowej programowane z panelu na falowniku ustawiając szybki powrót -prędkość...
wystarczy 8 lub 16 Wystarczy. czy nie można użyć zwykłych silniczków o wysokich obrotach lub użyć jakiegoś innego silnika (tani) Byleby działał. Musisz wypróbować. Z wysokoobrotowym (znaczy - bez przekładni?) bym uważał. bez użycia sterownika (mostek H). Sam mostek H nie jest sterownikiem. Jeśli zakładasz, że silnik kręcić się będzie tylko w 1 stronę,...
Układ ten może znaleźć zastosowanie w poruszaniu ramienia mechanicznego, np. w robocie lub w tokarce sterowanej komputerem. Zły pomysł bo taki napęd (luźno latajacy rdzeń w cewce trzymany tylko siłami pola) nie będzie miał odpowiedniej sztywności żeby utrzymać zadaną pozycje gdy bedą działały siły na nóż w tokarce. W robocie też sie nie sprawdzi bo...
OK, tyle spokojnie wystraczy, by wysterować NPN. Schematu nie ma co rysować. Potrzebny jest jakiś dowolny mały NPN - najlepiej z dużą β, literka C, np. BC547C ( B też może być ). Oporek ok. 100Ω i jakiś kondziorek 1 do 10µF ( 100 też może być ). Gdzie trzeba wpiąć kolektor już wiesz. Emiter trzeba wpiąć w (-) accu - poprowadzić bezpośrednio...
Jak podasz 230 zamiast 12 to jest szansa hamować mocniej :) układ ciekawy, na moje podstawowy prąd płynie przez jedną diodę, być może druga przydaje się do tłumienia przepięć, 2 pozostałe wyglądają na nie użyte. Może łatwiej jest o scalony mostek i jego podłączenie niż pojedynczą diodę... Jeśli ograniczysz czas działania takiego układu, to silnik o...
Zbudowałem dwa układy regulatorów silnika prądu stałego zasilanego napięciem 12V, których schematy zamieszczam w załączniku. Chciałbym aby mój pojazd elektryczny wyposażony w popularny ostatnio silnik Proszę nie wstawiać linków do źródeł wygasających. Czy można hamować owym silnikiem i jednocześnie ładując akumulatory? Jaki układ ładowania będzie odpowiedni?...
Bzdury, brednie, kolejne forumowe techniczne herezje !! Jaka jest rezystancja ( !) uzwojeń silnika ? Czyli jaki przez jego uzwojenia popłynie prad stały po dołączeniu do niego 400 VDC ??????? Robi się takie hamowanie i jest dość ono proste, ale - używa się transformator o tak dobranym napięciu wtórnym, by przy prądzie stałym płynącym przez tylko dwa...
Dokładnie DF066. Jak nie miałem podkładki założonej to na zimnym silniku miałem zawsze DF066/3. Po zapaleniu na dwa razy było ok ale przy ok 185k przebiegu zaczął nierówno pracować. Podłożyłem podkładkę i było ok ale tylko jak jest ciepło, powyżej 10 stopni. Poniżej zaczynają się problemy takie,że jedziesz i jak się zacznie hamować silnikiem to pojawia...
No im dalej w las tym bardziej ciemny jestem... Ale naprawdę producent zaleca nie hamować silnikiem! Także jeżeli kierowca zadziała prawidłowo, wówczas podczas hamowania silnikiem nie dojdzie do awarii, a jedynie sprzęgło będzie nieco szybciej się zużywało (oczywiście przy pracy w częściowym poślizgu). Dodatkowo podczas hamowania silnikiem układ zasilania...
Te MOSFETY IRF mi się podobają zamiast tyrystorów ;) Chodziło mi o schemat w postaci jpg lub PDF, bo używam od pewnego czasu open sourcowego gEDA pod Linux do projektowania płytek i nie wiem czy te pliki *.sch się załadują do niego. No jakoś z tym silnikami rowerowymi BLDC działają dedykowane do nich sterowniki BAC i mają funkcję odzysku energii hamowania,...
Tp ja może dodam że jeśli masz ten układ na dwuch przekaźnikach to po zaatakowaniu krańcówki silnik ma zwierane wyprowadzenia co go powinno hamować i tak też się dzieje. Jeśli masz jakieś inne sterowanie to albo wymień albo zastosuj giętkie elastyczne elementy atakujące... Sprężynki czy coś w ten deseń :) A 24V to optimum takie w sam raz ;) Pozdrawiam.
Możliwość hamowania - czyli co konkretnie? Pytam, bo z tego co mi wiadomo to silniki indukcyjne też można hamować i to na wiele sposobów. Wszystkie silniki elektryczne można hamować metodami elektrycznymi. Pomijam hamowanie mechaniczne, które też bywa stosowane. Tu pierwszy z brzegu artykuł na temat hamowania silników indukcyjnych: https://www.utrzymanieruchu.pl/hamowanie...
Nie wiem po co Ci pomiar napięcia indukowanego po odjęciu zasilania. Do hamowania przy użyciu mostkowego przekształtnika DC/DC (tzw. mostka H) potrzebny Ci jest pomiar prądu płynącego przez silnik. Przy hamowaniu zadajesz prąd o przeciwnym zwrocie i żądanej wartości, a układ sterowania ma tak wysterować tranzystorami mostka by odtworzyć prąd zadany....
Witam, Potrzebuję wykonać hamowanie prądem stałym silnika asynchronicznego klatkowego. Hamowanie ma się odbywać długotrwale (czasy rzędu 1-10 min), nie ma ono na celu wyhamowania silnika, lecz zadawania stałej siły hamującej. W jaki sposób mam dobrać rząd wartości parametrów prądu stałego ? Czy wystarczy zmierzyć opór na fazie stojana, przemnożyć go...
Ja dostałem takie wskazówki: hamować nie wciskając sprzęgła, a to wcisnąć tuż przed całkowitym zatrzymaniem, żeby nie zgasić silnika. Hamowanie silnikiem tylko poprzez puszczenie gazu, żadnych dziwnych manewrów z rzuceniem 2 lub 1 biegu przy 50 km/ha jak to jeden znajomy robił w służbowym samochodzie. Uzasadnienie hamowania silnikiem - w czasie takiego...
http://obrazki.elektroda.pl/9544003900_1... Obrazek z naniesionymi przebiegami dla PWM25%. Jak widzisz na drugim wejściu masz za inwerterem już 75% a na wyjściu prawie stały o odpowiednich napięciach 1/4Vcc i 3/4Vcc tzw. prąd trzymania stosuje się w układach z silnikiem krokowym a nie z DC , można zrobić na L298 hamulec dynamiczne wystarczy...
Podobny problem. Rozkręcony rowerek. I magnesy, które maja hamować kolo są przy kole. Przekręcanie zasilaniem 3V silnika, który odsuwa i dosuwa ten łukowaty płaskownik z magnesami daje efekt. Ale po załączeniu układ sam się pozycjonuje. Przyczyną jest potencjometr rezystancyjny (przepraszam za nazwę, może nie fachowa). Na chłopski rozum, trzeba go rozsprzęglić....
Witam Mam taki problem: Klient ma silnik spalinowy który wymyślił sobie podpiąć do silnika elektrycznego z falownikiem. Cały układ ma pracować jako hamownia do tego silnika spalinowego. Moc silnika spalinowego to około 47KW. Silniki są spięte pasem na wale. Wg mnie taki układ nie ma sensu , bo falownik nie może pracować bez napięcia i jednocześnie hamować...
Witam Szukam rozwiązania zapewniającego sterowanie ON/OFF ze zmianą kierónku obrotów, bez regulacji prędkości silnikiem DC - dokładnie 24V , prąd ciągły ok. 6A, chwilowy nawet do 20A. Jest to silnik podobny do typowych silników od wycieraczek , chyba szeregowy. Wyprowadzone tylko dwa zaciski. Wykluczam sterowanie za pomocą przekaźników ze względu na...
Istnieje taka możliwość, ale hamulec elektromagnetyczny musi pozostać na swoim miejscu, inaczej nie będzie można zapewnić pewnego zatrzymania i zablokowania mechanizmu po wyłączeniu. Cewka hamulca musi być wtedy zasilana napięciem sieci poprzez stycznik, sterowany przekaźnikiem wewnętrznym przemiennika- klasyczny układ dźwignicowy. Przemiennik służyłby...
Ja sam myślałem żeby koło postawić na jakimś wale, który byłby połączony z silnikiem elektrycznym. Hamować możnaby wtedy przeciwprądem generowanym przez dynamo lub prądnice połączoną również z tym wałem. Pytania: 1. Silnik na prąd zmienny czy stały? 2. Jaka moc powinien mieć ten silnik? Nie pamiętam ile mocy generuje kolarz ale chodzi mi po głowie liczba...
Patrząc na twój rysunek C i uwzględniając indukcyjność silnika, widzę że podczas hamowania, zarówno przy załączonym jak i wyłączonym PMOSFET'cie indukcyjności pracują szeregowo, od stosunku indukcyjności będzie zależało która przeniesie więcej mocy i jak się rozłożą straty. Dlatego uważam że warto zmierzyć indukcyjność silnika (najlepiej zrobić kilka...
Witam. Mam problem ze swoją Renatką - mianowicie od jakichś 2 miesięcy nastąpił stopniowy spadek mocy. W ramach naprawy było już zrobione : regulacja zaworów, dekrystalizacja katalizatora, programowanie kasety, wymienione zaworki zwrotne niskiego ciśnienia (2szt), intelcooler sprawdzono i cały układ doładowania, turbo tez... Niestety nic nie pomaga...
widzę ładnie katujesz samochód ... Ja mam golfa V 1,9tdi średnie spalanie spalanie (miasto 50% trasa 50%) 5,2 litra i peugeota 405 1,6 gaz 7,5 litra, a wolno nie jeżdżę, cały czas minimum 90km/h wioska nie wioska. to znalazłem na motofaktach 10 zasad Eko-jazdy 1. Zmieniaj bieg na wyższy tak szybko jak to możliwe. W silnikach benzynowych zmień bieg zanim...
można hamować tzw "przeciwprądem" - czyli na moment przełączyć polaryzację zasilania - tak żeby silnik był zasilany odwrornie ...tylko pytanie jaki układ preferujesz - pełne zasilanie stałopradowe - wtedy np jakiś szeregowy regulator napięcia na mocno grzejącym się tranzystorze - czy tez układ zasilany zmiennym (pulsującym) napięciem z regulacją szerokości...
:arrow: MaciekWroclaw Piszesz niejasno, ale mam wrażenie, że robisz błąd w stwierdzeniu, że agregaty nie będą hamować silnika; w rzeczywistości będą tym bardziej, im więcej z nich pobierzesz mocy na wytwarzanie wodoru - zawsze wytworzenie wodoru przez elektrolizę będzie hamować silnik bardziej, niż napędzi go spalenie w nim tego wodoru, więc taki układ...
Może to się przyda. Układ ma 2 wejścia. Przez podanie różnych stanów logicznych na wejścia silnik obraca się w lewo lub prawo, jeśli stany na obu wejściach są identyczne silnik bedzie stał. Układ moze być zasilany napięciem do 45V i prądzie max. 2A. Regulacja prędkości obrotowej przez podanie na jedno wejście jedynki logicznej i podawanie na drugie...
Chciałbym zauważyć że układ HIP4081 ma 4 wejścia sterujące ... tak więc każdy tranzystor można załączyć osobno pod warunkiem że nie spowoduje to stanu zagrożonego ( patrz dokumentacja rysunek str.3 ) . Atutem tego drivera jest jak już wcześniej wspominałem pompa ładunkowa dzięki której układ może pracować statycznie. Należy przy tym pamiętać że silnik...
Zwarcie mostków nie spowoduje skoku prądu silnika, co tutaj ma miejsce, tylko zwarcie jest bezpośrednio na szynie w takim przypadku zabezpieczenia polecą to pewne ale prąd zwarcia przez silnik nie płynie. Bardziej pasuje to na przrzut falownikowy, bo zachodzi tylko przy zwalnianiu i hamowaniu, układ zaczyna hamować po zadaniu mniejszych obrotów, przechodzi...
Jest tak jak napisał kolega Pfemek. Przy zdjęciu nogi z gazu układ regulacji (gaźnik/wtrysk) odcina paliwo do momentu osiągnięcia przez silnik minimalnych obrotów, wtedy paliwo jest przywracane, żeby silnik nie zgasł. Oczywiście zależy to od konstrukcji układu zasilania paliwem. Inna sprawa, że przy zjeżdżaniu z górki należy hamować silnikiem, bo jeśli...
Witam. Po zakupie zauważyłem, że samochód po postoju nie ma hamulców. Tzn. normalne hamowanie jest możliwe, natomiast nie można zblokować kół gwałtownym naciśnięciem na pedał hamulca. Nikt nie umie tego zrobić. Nie wiadomo w czym tkwi problem. Dokładnie wygląda to tak: Rano samochód zimny w pierwszej fazie jazdy czyli tak do około 5 hamowań i ok 3km...
Już nawet nie musi być wyskalowany, wystarczy żebym miał odniesienie kiedy pali więcej, a kiedy mniej. Silnik jest na gaźniku Webera, nie jestem pewny, ale elektroniki tam nie ma. Stosunek benzy do powietrza = const, a silnikiem się nie hamuje, najekonomiczniejsza jest jazda na luzie. Słuchaj, długo dzisiaj pracowałem, nie podnoś mi ciśnienia pisząc...
Witam serdecznie, mam pytanie bardziej natury naukowej niż technicznej. Mam pewien układ z mostkiem H do sterowania silnikiem z prądem Imax 3A na napięcie 24V. Mostek jest zbudowany na mosfetach P/N i drivery ich bramek są złożone z elementów dyskretnych (stan zabroniony wykluczony przy użyciu bramek logicznych). Ogólnie całość działa poprawnie jednak...
Możesz spróbować hamować przeciwprądem przy obniżonym napięciu i przy zmniejszeniu prędkości zwiększać napięcie . Takie rozwiązanie pozwala zatrzymać płynnie obrót żurawia wieżowego (kilka - kilkanaście ton balastu przeciwwagi rozpędzonych na promieniu 10-15m , wysięgnik ze względu na długość też ma pewną bezwładność) w ciągu kilku sekund Widziałem...
Witam wszystkich. Pytanie do osób zajmujących się tym na codzień. Moim zdaniem (może to być subiektywnie) pedał hamulca w tym samochodzie nie chodzi tak jak kiedyś. Twardy jak skała, choć na ostatnim przeglądzie hamulce wyszly idealnie. Po odpaleniu praktycznie pedał nie wpada. W związku z tym czy spotkaliście się z takim uszkozeniem serwa by trzymało...
Do 24V trzeba każdemu MOS-owi mocy zabezpieczyć bramki zenerkami 18V ( dać między GS ). 4905 trzeba dodać między bramkę a dren BS170 po oporku 390Ω ( diody z bramek 3205 muszą iść do drenów 170 ). Bez tych R padną albo te zenerki albo BS. Układ działa tak: - gdy na A, B i PWM jest L wtedy przewodzą oba 3205 ( hamują ) Jeżeli nie chcesz hamulca...
Dla tych którzy nie chcą czytać pełnego opisu problemu, skrócony na końcu posta oraz lista wymienionych lub naprawionych elementów. Proszę o wszelkie sugestie i rady może ktoś z was miał podobny problem. Nie wiem od czego zacząć, więc od początku, opiszę moje przygody, licząc na to, że nikogo nie zanudzę i doczekam się rozwiązania problemu. Jadąc moim...
Co do projektu to tak: Silnik będzie sterował wózkiem który przemieszcza się z punktu A do punktu B i z B do A. Wózek porusza się w lewo i w prawo (nie góra dół) więc obciążenie jest zawsze takie samo nie zależnie od kierunku i prędkości. Problem polega na tym że nie wiadomo jaka jest odległość A-B i Układ sterowania musi się nauczyć tej odległości...
Witam Mam problem z analizą usterki. Silnik to V6/2014 3.7L (Ford Cyclone/Duratec) 103kkm. Problem się zaczął po tym jak kiepski fachowiec zainstalował LPG (LPGTECH 326-OBD). Po raz pierwszy błąd wyskoczył 2 dni po odebraniu samochodu od gazownika. Wymieniłem cewkę według zaleceń fachmana. Problem ustąpił od razu. Niestety powrócił kilka dni później...
Sposób jaki przedstawił kolega beezer92 jest najprostszym sposobem pozycjonowania tarczy gobo/kolorów. Trzeba tylko pamiętać o jednej ważniej sprawie. Silnik (kiedy czujnik trafi na pozycję) nie może zostać po prostu odłączony od zasilania, tylko musi byś hamowany! Mam nadzieję, że wszyscy wiedzą jak ;) Jeśli nie ma hamowania, rozpędzona przekładnia...
Panewki sprawdzone , delikatnie przesmarowałem olejem maszynowym - silnik przy wyłączonym zasilaniu nie ma oporów .Jeśli chodzi o efekt stop klatki - zgadza się . Cewki silnika sprawdzone - bez uwag. Moim zdaniem nagrzewanie się silnika spowodowane jest uszkodzeniem elektroniki sterującej silnikiem ( czy ten silnik może hamować elektrycznie ? ) Próbowałem...
Licznik trójfazowy energii to silnik elektryczny Piąta harmoniczna prądu (250Hz) wywołuje przeciwny moment napędowy czyli stara się hamować licznik - teoretycznie może go nawet zatrzymać Można teraz wyobrazić sobie urządzenie które pobiera z sieci tylko piątą harmoniczną i użyć go np. do zasilenia oświetlenia żarowego - żarówce i świetlówce kompaktowej...
Witam! Kiedyś osoby z tego forum bardzo mi pomogły dlatego mam nadzieje, że i teraz ktoś mnie na kieruję na właściwą drogę. Poniżej opis problemu W tym roku wymieniłem klocki z przodu i okładziny w bębnach. Zmieniłem również płyn hamulcowy ale podczas odpowietrzania urwałem odpowietrznik. Wymieniłem cylinderki oba z tyłu (wyciekło mi wtedy sporo płynu)...
Witam Posiadam Golfa III 2.0 GTI, 93 r 115KM, silnik 2E; układ zapłonowy Digifant! Auto pracuje na instalacji gazowej II generacji firmy ElpiGaz.. Samochód przejechał na gazie ok. 40tyś km .Instalacja jest serwisowana i ma robione wszystkie przeglądy zgodnie z książką serwisową Od ok. tygodnia czasu zaczęły się dziać dziwne „rzeczy” z obrotami...
podpiąłem AVcc, AGnd już był uziemiony tylko źle narysowałem to na tym moim schemacie. Dałem też kondziorki ale dalej to samo. Jedzie przez kilka chwil i nagle dostaje sygnał od czujników a to jest niemożliwe bo jedzie po prostej. Silniki przy duuużym obciążeniu biorą tak ~500mA a l293d powinien wytrzymać dla jednego kanału 600mA stałego. A ja na każdy...
https://obrazki.elektroda.pl/4973139800_... O ten układ mi chodziło.
muszę na pomiary zaprojektować układ hamowania dynamicznego silnika bocznikowego. A wiesz przynajmniej na czym ono polega? Bo na schemacie raczej tego nie widzę.
Do interfejsu instalacji II gen (Bingo, Autronic itp) na 100% działa kabel COM od Siemensa. Wystarczy tylko do płytki w puste miejsce z oznaczeniem V podać 5V (tak jakby producent przewidział :)). Nie żadne 12, jak niektórzy robili paląc MAXA:) +12V występuje w gnieździe diagnostycznym i można to zostawić niepodłączone. Ja +5V uzyskałem podłączając...
Ten rezystor prawdopodobnie siedzi w układzie hamowania silnika. sprawdź mosfeta koło niego.
poszukuje schematu ukladu hamowania silnikow 3 faz prądem stałym
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
A co z indukcyjnością wirnika? Przepięcie spowodowane działaniem PWM'a rozwali Ci Tranzystora lub Mostek (chyba że mi się tylko tak wydaje). A pozatym nie podałeś takich danych silnika (prądnicy) jak: moc, napięcie, prąd....
Spróbuj dać diodę równolegle do potencjometru 100k anodą do kondensatora, jeśli nadal będzie za wolno, to trzeba będzie dodać układ przyspieszający rozładowanie C2 z tranzystorem, albo hamowanie silnika poprzez zwieranie (sprawdź jak zwalnia kiedy odłączysz silnik od układu)
Mam problem ze spawarką Kemppi Minarcmig 170. Podczas spawania grubszych blach np. 4 mm po zakończeniu spawania tzn. po puszczeniu spustu drut wysuwa się znacznie ok 3 cm. Aby rozpocząć ponownie spawanie trzeba by było obciąć nadmiar. Nie używałem jeszcze takiej spawarki i nie wiem czy ten objaw jest charakterystyczny dla tych spawarek, czy na przykład...
1. Nie. Przelicz sobie traconą moc w ten sam sposób co wcześniej to zrobił Marek_Skalski to będziesz wiedział dlaczego. 2. W Twoim przypadku potrzeba tylko diodę. Diodę Zenera się daje do szybkiego wytracenia mocy w celu przyspieszenia wyłączenia silnika. Czyli do całkowitego zatrzymywania, a nie do pracy z PWMem. W PWMie pomiędzy impulsami silnik ma...
Hamowanie przez falownik to wstrzykiwanie prądu DC do silnika i ewentualne odbieranie SEM z silnika przez układ chooper'a - wtedy na szynie DC pojawia się "śmietnik" (DC + impulsy szpilkowe), który jest rozładowywany na rezystor hamowania.
Przy wykonaniu układu hamującego silniki 3-fazowe napięciem DC trzeba zastosować przekażnik czasowy ograniczający czas hamowania .Bez kontroli czasu hamowania można " załatwić " silnik.
Może ktoś z was miał taki przypadek? Linde R16 Boczny 113 Działa prawidłowo 10-15 minut i łapie błąd 46- za wysokie napięcie przekaźnika w module jazdy. Co myślicie o diodzie w układzie hamowania silnikiem?
Bo znalazłem też informacje że chopper to ..układ do hamowania dynamicznego silnika. Czyli rozumiem że pojawia się osobny prąd który hamuje silnik. Nie jest to osobny prąd. A twoja inf. mówi mi że jest to układ zabezpieczający czyli nadmiar prądu jest usuwany z silnika. Bo tak jest. Jest to układ zabezpieczający bo zabezpiecza falownik. Ale nie jest...
Steruje zaworem podciśnieniowym . Przy hamowaniu silnikiem do układu wydechowego jest podawane świeże powietrze . Obniżenie emisji spalin . Ekologia Zrób zdjęcie drugiej strony , bo jak może być jakiś wąż podłaczony do wału kardana , może myślisz o przekładni ? to w takim razie jest jej odpowietrzenie i na pewno nie powinien być tu podłączony .
Witam, najprawdopodobniej TS2/15. Inne płytki można zastosować. Wszystkie sterują silnikiem posuwu drutu i zaworem CO2. Te "mądrzejsze" płytki mają jeszcze dodatkowo układ hamowania silnika podajnika, regulowany czas post gaz i inne. O ile padł transformator to wylutuj go i dla sprawdzenia podłącz na jego wyjściu zasilanie około 12V. Dalej i tak jest...
Pompa vacum służy do hamowania.
Układ hamujący zwiera silnik po zwolnieniu przycisku na "pistolecie".
Witam - ten wyłącznik ma płytkę z elektroniką . Należało by sprawdzić te elementy. Jest to wyłącznik z układem hamowania silnikiem. Pozdrawiam.
W Besterach serii 1600/1800 jest fabrycznie taki układ hamowania silnika - zestyk N.Z. ( normalnie zamknięty) stycznika dołączony równolegle do silnika. Dodając w szereg z zestykiem niewielki rezystor ( 0,1-2 Ohm dobierany eksperymentalnie) można regulować intensywność hamowania.
witam ponownie, Nie chcę regulować obrotów. Potrzebuję tylko łagodnego startu. STOP może zostać taki jaki jest (bezwładność maszyny - wystarczy). Co to za układ z rezystorami?? Pozdrawiam Witam Jeżeli silniki asynchroniczne , moment hamujący stały to każde ograniczenie prądu spowoduje spadek momentu w kwadracie. Softstarty są dobre, nawet bardzo dobre,...
Podciśnienie które jest potrzebne do wspomagania siły hamowania wytwarzane jest przez pompę napędzaną przez wałek rozrządu czyli silnik.
Silnik szeregowy, ma w ten sposób połączone uzwojenie stojana z wirnikiem (szeregowo). U ciebie są wyprowadzone dodatkowo przewody do "hamulca".
Proszę, podajcie strony w tym dziale z podanymi układami do załączenia. W tym dziale to są raczej konstrukcje silnik-prądnica (najlepiej zbudowana z alternatora i magnesów neodymowych) i nikt się przełącznikiem nie przejmuje bo rozruch na filmikach to jest ze sznurka jak w kosiarce. Poszukaj zagadnień przełącznika sieć-agregat tam znajdziesz rozwiązania...
Wygląda jak wolne koło, ale czy Wartburg czy skarpeta to nie wiem. Wolne koło to takie coś, co zezwala, aby silnik napędzał układ napędowy, ale nie było sytuacji odwrotnej-w czasie jazdy z góry przy puszczonym pedale gazu -hamowanie silnikiem-dwusuw nie miał smarowania ( brak mieszanki)
Cześć, szukam osób które naprawiają maszyny CNC firmy Morbidelli, na serwach firmy Vickers, sterowanie Tria6000, grzeje mi się rezystor w układzie hamowania silnika osi Z jakby maszyna trzymała silnik cały czas na hamulcu
Dalej nie rozumiesz. Zastosowanie krańcówki z układem hamowania silnikiem, zatrzyma ci zawsze obiekt w danym punkcie. Ale jak chcesz, to pchaj się w silniki krokowe. Tylko, jak już zaznaczyłem, schematy masz gotowe w sieci i nic nie trzeba ci podsyłać.
W tokarkach są ( były) układy hamowania silnika ( wrzeciona) przeciwprądem - przeciwnymi obrotami, to fabryczne rozwiązania sprzed paru-dziesięciu lat. Co do tematu: Easy 512 byłby wygodny, nie zaprzeczam, ale za ok 500zł to jednak za drogo.
Przy silnikach zasilanych gaźnikiem silnik spalał paliwo podczas hamowania silnikiem. Ale i to nie we wszystkich, bo był też w gaźnikach układ hamowania silnikiem. Przy zamkniętej przepustnicy i wysokich obrotach powstaje duże podciśnienie, które poruszało membranę, która zamykała dopływ paliwa. Przy wzroście ciśnienia (silnik zbliżał się do jałowych...
Są fabryczne układy hamowania silnika prądem stałym.Elektronika zawiera diodę i tyrystor dużej mocy (prąd 32÷100 A).Do załączania hamulca (obwodu prądowego)służy stycznik , który blokuje sterowanie styczników głównych , zasilających silnik. Sprawdź , czy styki sterownicze styczników w szafie z hamulcem działają prawidłowo.
Na wspomaganiu powinien byc czujnik cisnienia ktory wykrywa krecenie kierownica . Objaw normalny gdyz zeby nie zadławic silnika kreceniem kierownicy i hamowaniem to ECU podnosi moc.
Za zwyczaj nie kontroluję, jeśli nic takiego nie było wcześniej dostępne. Sygnał startu mam szeregowo z grzybkiem (nie napisałem wyżej), więc grzybek najpierw powoduje normalne hamowanie, póki energii starczy. Można połączyć sygnał ze stycznika na falownik uruchamiając inny rodzaj hamowania, dopóki mu starczy energii, jeśli chcesz mieć bardziej gwałtowne...
Aha, tylko uwaga na pewien szczegół: jak sterujesz silnik przez PWM, to samoindukcja powoduje, że on dostaje prąd, kiedy tranzystor kluczujący jest wyłączony. Kluczowanie powoduje, że napięcie na silniku jest na zmianę Uzasilania i -Uprzewodzenia_diody; jak spróbujesz odzyskiwać energię swoim układem, to będziesz hamować silnik. To chyba ma sens, kiedy...
Witam. Piszę o awaryjnym hamowaniu napędów sterowanych częstotliwościowo. O ile hamowanie w układach z silnikami indukcyjnymi opisałem, to niestety nie mogę znaleźć, a jak już to jakieś szczątkowe informacje o hamowaniu w układach z silnikami synchronicznymi. Będę wdzięczny za każdą pomoc z tym hamowaniem silnika synchronicznego. Z góry dziękuję.
Witam, Chciałem sprawdzić praktycznie odwrócenie pracy silnika indukcyjnego klatkowego jako prądnicy w celach edukacyjnych. Mam silnik indukcyjny 3f 400 V o mocy 10 kW. Podłączony w gwiazdę oraz podłączone mam kondensatory 3x133 mikro faradów na fazę połączonych równolegle na wejście silnika/generatora. Napędzam innym silnikiem z przełożeniem aby generator...
Silnikowi niewiele szkodzi, gorzej z reszta...Paskami i klinami kół pasowych. Ale że bezwładność tych elementów jest niewielka, też niewiele szkodzi. Zrobiłem kiedyś układ hamowania silnika trójfazowego do jakiejś maszyny na zasadzie odłaczenie faz przez stycznik, i w tym samym momencie kilkusekundowy impuls pradu stalego, tak dobranej wartości, by...
Witam, zakupiłem piłe, rozkopany układ hamowania silnika prądem stałym, przerysowałem połączenia (szkic 🤣 sorry za jakość wykonania), wydaje mi się iż przewody z mostka powinny zostać połączone z wyjściem na silnik. Proszę o podpowiedzi. https://obrazki.elektroda.pl/9768570400_... https://obrazki.elektroda.pl/4639654700_...
Piszecie że hamowanie silnikiem w skrzyni manualnej to bzdura ? Nie, ale nie wspomaga ono w żaden sposób hamowania (awaryjnego), a wręcz przeciwnie - w przypadku hamowania awaryjnego zalecane jest wciśnięcie jednocześnie sprzęgła i hamulca. Hamować silnikiem można i warto w celu łagodnego wytracenie prędkości np. dojeżdżając do skrzyżowania - oszczędza...
Witam. Zbudowałem układ hamowania silnika trójfazowego o mocy 4kW prądem stałym podawanym na jedno uzwojenie podczas hamowania. Napięcie stałe 24V i prąd 7.5A przy rezystancji uzwojenia 3.2R. Problem w tym, że piła ma ciężką tarczę i mój układ prawie nie hamuje tarczy. W innym temacie na elektrodzie przeczytałem, że trzeba sterować dwoma uzwojeniami...
To problemu nie rozwiąże ale coś podpowiada. Zastanów się jak ten hamulec działa, czyli co się musi stać by zaczął hamować?
Spasuj już może? Znowu "tak, ale". To instrukcja motocykla Junak m10. Jednocylindrowego, 4 -suwowego i ważącego wg. instrukcji 170kg. Chciałeś wiedzieć W tym samym akapicie pisałeś o WS175, ale jaka to różnica w tym przypadku? 2 czy 4-ro suw, zadziała tak samo, z otwartym odprężnikiem hamuje tylko kinetyką układu korbowo-tłokowego. W lekkim pojeździe...
Masz sterowanie w Arduino 5V, a zasilanie tranzystora 12V. Taki układ jak masz na rysunku nie ma prawa działać, bo Ty potrzebujesz klucza tranzystorowego, a nie wtórnika emiterowego. Jak sama nazwa wtórnika emiterowego mówi, napięcie na emiterze tranzystora wtóruje czyli odzwierciedla napięcie bazy, oczywiście pomniejszone o napięcie walencyjne złącza...
Poszukuję programu do tworzenia schematów elektrycznych zgodnego z normami UE. Musze w programie przerysować układ do hamowania dynamicznego silnika szeregowego, a układ jest wykonany na stycznikach, przekaźnikach itp. więc interesują mnie programy z elementami czysto elektrycznymi. Z góry dzięki za odpowiedzi!!!
Witam! Sprawdzić należy: 1. Ogranicznik momentu (poduszka z łącznikiem odp spodu auta mniej więcej na środku) 2. Poduszki zawieszenia silnika (ta podobno sprawdzona) i zawieszenia skrzyni pewnie pod półką akumulatora. 3. układ wydechowy pod katem mocowań i odległości do sasiadujących elementów. z opisu wynika że przy "cofaniu" się silnika coś gdzieś...
Mam wysokie aspiracje i powoli chciałbym się rozwinąć w stronę elektroniki samochodowej i przemysłowej. Po kolei: -musisz ukończyć jakąs szkołe o profilu "elektryka" -to że ukończysz to dopiero około 30 % sukcesu, musisz jeszcze czuć "blusa" -musisz się samodokształcać, aby w miarę być na bierząco. Dam Ci prosty przykładzik z silnikiem wycieraczek...
W przypadku tego robota mostek dla jednego silnika załączam poniżej a żeby nie było nudno dokładam układ hamowania - bo jak wiadomo układ - wirnik silnika + przekładnie mają swoją bezwładność . Trochę czasu mnie to kosztowało ale efekt bardzo ciekawy ( mowa o hamowaniu sinika DC ) jak przesadzimy z układem RC ( czas rozładowywania C ) to silnik zachowuje...
Witam. Z analizy schematu wynika, że po pierwsze - tranzystor Q2 pracuje na granicy mocy. Moc łączona to ok. 10 A x 24V =240W, a w nocie katalogowej ma 200W i druga sprawa czy dobór MCP14E5 był właściwy? (może E4)- bo kreska pionowa nad wyjściem outA oznacza negacje, czyli odwrotne działanie. Wygląda na to, że układy pracy i hamowania pracuja razem.
Witam! Bardzo prawdopodobne jest to, że mogą ci się nie domykać zawory (mogą być też wypalone), ale jest też prawdopodobne, że objawy te wskazywały by na niesprawność układu zapłonowego (cewki). Musisz troszeczkę posprawdzać - ciśnienie na zaworach, układ zapłonowy... Elektroda wszak wróżką nie jest! Pozdrawiam
(at)jakotako21 Zatrzymanie wybiegiem bez żadnego hamowania :) W skrócie odłączenie zasilania od silnika i niech układ robi co chce :)
Tak sobie przeczytałem i wnioskuję, że prawdopodobnie chodzi Ci o odzysk energii podczas hamowania. Czy tak? No bo w drugą stronę (przyspieszanie) to tak nie bardzo. Czy jest to w jakiś sposób możliwe? W zasadzie tak jest to możliwe. Ale nie za bardzo opłacalne na takich elementach jak zderzaki wagonów. Bo w większości taki odzysk realizowany jest poprzez...
Niestety dla mnie nie wszystko jest jasne. Zwykle do hamowania dynamicznego wykorzystuje się dwie fazy silnika 3-fazowego a nie trzy. Dlatego jeżeli nie jesteś mocny w układach tyrystorowych lepiej poczekać do poniedziałku. I tak na marginesie jeżeli napięcie sinus. skuteczne będzie 220V i zastosujemy diodę to otrzymamy napięcie skuteczne 156V, napięcie...
Pasek - oryginalny był za luźny (rozciągnięty)? Jak się ma nowy (stare zapasy? zamiennik?) do starego? Czy talerz po zdjęciu paska obraca się bez oporów - rozkręcony wiruje długo? Czy silnik hamowany delikatnie palcami przestaje się kręcić? Możliwa awaria fotorezystora w układzie stabilizacji obrotów (ze starości traci właściwości).
Jeśli te wyłączniki są przystosowane do pracy bezpośrednio z silnikami i działają krzyżowo, to powinny pasować. Sam schemat w tej postaci błędny. Dlaczego silniki są na stałe podłączone do stałego plusa? To ma być podłączone "na krzyż", czyli w układ mostka H. Wyłączniki szyb dodatkowo jeszcze po puszczeniu zwierają oba wyjścia do masy, co daje dodatkowe...
Spróbuj w obwód hamujący wstawić większy przekaźnik i rezystor, najlepiej wspomnianą żarówkę (możesz podstawiać żarówki różnej mocy i obserwować zachowanie układu). Powinno działać.
układ hamować hamować silnik prądnicowy silnik gasnąć hamować
rejestrator zapisu generator funkcyjny aplikacja falowanie wolnych obrotow
maverick schemat zrobić rower elektryczny
Lokalizacja czujnika położenia wału 1.9 TDI Opel Meriva A 1.6 benzyna 2004 – schemat połączeń panelu wskaźników, CAN, pinout