Schemat w jakim sensie? Chodzi ci o rysunek katalogowy z wyszczególnieniem części? http://obrazki.elektroda.pl/1056555300_1... http://obrazki.elektroda.pl/6678482100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2631877400_1... http://obrazki.elektroda.pl/7664685600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4411531100_1...
Jeśli dobrze ustawisz, to też musi ładnie odpalać. Zostawiając jak jest ryzykujesz zdrowiem układu korbowo-tłokowego.
Hej Jeżeli masz bazy typu autodata zobacz silniki N13B16 i N15B16 od BMW. Układ korbowy w tym Paugeocie jest taki sam.
Mam duże wątpliwości bo wszystkie znane konstrukcje maja przesunięcie fazowe ruchu tłoka wyporowego i roboczego o 90° a tu są sztywno połączone. Są wersje liniowe ale maja sprężyście zawieszone tłoki i tak dobrane aby pracowały w rezonansie, dodatkowo mają liniowy generator i dzięki temu bez korbowodu można je zamykać w szczelnej rurze. Przykładowy...
Turbina to nie wszystko, a gdzie smarowanie, chłodnica oleju, poza tym układ korbowo-tłokowy musi to wytrzymać
D420 Sterownik L090 moduł Function C20 Pin modułu: 4 Signal, crankcase ventilation speed C76 Pin modułu: 3 Signal, crankcase ventilation activation C77 Pin modułu: 4 Signal, crankcase ventilation low speed 4 do 5 V Na zapłonie C85 Pin modułu: 3 Signal, crankcase ventilation diagnostic 3.8 do 5.5v Jak silnik pracuje Pin modułu: 2 Earth https://obrazki.elektroda.pl/7854484400_...
Rozrusznik nie kreci, słychać tylko odgłos przypominający syczenie, z kopa nie idzie. To silnik kręci w końcu, czy nie? Bo mi to wygląda na zablokowany układ korbowy.
miał ktoś przypadek zeby zimering tak robił często zimeringi piszczą w oplach z silnikiem A14net piszczenie zanika po wyjęciu bagnetu z silnika (odprężamy układ korbowy) > w tych autach (z silnikiem A14NET) piszczą zimery od strony koła pasowego - wymiana rozwiązuje problem ....
Popatrzcie na zdjęcie, tłok ma wydarty płaszcz odpowiadający szerokością okna i tak sobie to okno frezowalo tłok aż w końcu tak zahaczylo że uszkodziło tłok urywajac go. Nie ma śladów powyżej tej rysy. Bo tam okno nie drapalo tloka I to wydaje się najbardziej sensownym wytłumaczeniem. Części zamówione, jak przyjdą to wstawię zdjęcia do porównania....
Wał musi być prosty. W przypadku FS44 będą siadać łożyska, dla układu korbowo-tłokowego raczej nie ma zagrożenia, przy delikatnym skrzywieniu osi wału. Dlatego że wał jest jednostronny. Wał się pewnie skrzywił, przy zdejmowaniu koła magnesowego? :D
o tak, ale do tej pory nie słychać zadnych objawów na silniku tzn. stukania, a przejechałem juz 300 km. To pocieszająca informacja czy jeszcze nie? Tak - to pocieszająca informacja. Ale radzę powstrzymanie się od dalszej jazdy przed weryfikacją stanu układu korbowego przez mechanika.
Pamiętaj że układ korbowy powinien być odpowiednio wyważony i nie piszę tu tylko o wyważeniu układu tłok i korba - przeciwwaga na wale. Silniki muszą też być wyważane z całym osprzętem czyli magnetem itd. Każde wibracje ponad założenia konstrukcyjne wybijają łożyska, ale ja raczej uważam inaczej niż Twój kolega. Bardziej stawiałbym na wybite okna na...
Dzień dobry Mam do Was pytanie dotyczące mechaniki. Chodzi o wskazany na poniższym obrazku przeciwciężar... w jaki sposób sprawdzić czy jest on w ogóle potrzebny, a jeśli jest potrzebny to jak określić jego masę. Chodzi o to, aby to wszystko działało w miarę płynnie oraz aby ten układ był zrównoważony. Domyślam się że trzeba coś pokombinować z momentem...
Zazwyczaj silnik benzynowy powinien pracować w zakresie 2000-3000rpm. Dociskanie na obrotach 1000-1500 jest niezdrowe dla układu korbowego. Od czasu do czasu na pewno nie zaszkodzi pogonić na wyższych obrotach, pod warunkiem że silnik jest rozgrzany. Na zimnym silniku jeździ się delikatnie (zimny olej słabiej smaruje).
tomek130 co twój post wnosi do tematu ... zbyt wysokie cisnienie oleju prowadzi do tzw kawitacji, a dalej do wytrąceń w warswie ślizgowej panewki. Oderwane kawałki zaczną wycierać jeszcze większe rowki wsdłóż osi panewki co prowadzi do zatarcia. Prawdopodobnie ktoś ratował się w ten sposób, że luzy w układzie korbowo-tłokowym, które spowodowały spadek...
Chyba jeszcze nikt nie wrzucał pomiaru prądu z Wana AW Po co taki długi czas zmiany na trójkąt ? I tak na moje ucho to układ korbowy coś klekocze :D
to chociaz podac kilka potencjalnych powodow Jakiś element w układzie tłokowo-korbowym.
Witam. Tuning 4T nie jest taki prosty jak 2T. Trzeba by zmienić fazy rozrządu, aby silnik miał czym "oddychać" przy takiej prędkości obrotowej, być może trzeba będzie "odchudzić" elementy rozrządu, zastosować inne sprężyny itd. Istnieje coś takiego, jak średnia prędkość tłoka i jest to zależne od jego skoku. Może to stanowić ograniczenie wtedy, gdy...
Cały zmontowany układ tłokowo-korbowy wkładasz od dołu bloku, jak np. w wartburgu. Cylindry na pewno mają stożkowe poszerzenia otworów dla wprowadzenia pierścieni.
1. Jeśli chodzi o sam mechanizm korba-tłok, oprócz tego wzoru S=2R, potrzebuje zachować jeszcze jakąś zależność? W zasadzie to wystarczy by promień korby był mniejszy niż połowa, powiedzmy, użytecznego skoku solenoidu. Choć jak popatrzysz na charakterystyki siłowe solenoidu to nasuwa się pytanie, jak ten zakres wybrać. Przy wysuniętym na max rdzeniu...
Kolego a jak z trwałością skrzyni 5 biegowej? Są troszkę trwalsze niż te 6 biegowe? 5 biegowa znaczy starsza znaczy trealsza i znaczy nie naprawia się bo się wymienia na taką ze złomu kupioną za grosze bo naprawa nie opłacalna. Ogólnie to skrzynie chodzą bardzo długo jeśli "wał ma obroty". Jazda wysoki bieg małe obroty wykańcza przedwcześnie cały układ...
Tylko układ korbowo-tłokowy dawałby znać na każdym zakresie obrotowym. Dodam, że po osiągnięciu temperatury roboczej ten dźwięk ucicha.
Teraz ważne: taką temperaturę parowania trzeba zachować, Ciekawe jak chcesz "zachować" temp parowania gdy sprężarka ma zmienne RPM oraz prawdopodobnie EEV, a ty nie masz żadnego wpływu na żaden z tych elementów układu??? Sprężarka jest tak projektowana, żeby miała odpowiednie ciśnienie na wlocie. Bzdura. Sprężarki mogą działać i działają przy bardzo...
Odgłos uszkodzonego wtryskiwacza albo mechanicznego uszkodzenia układu korbowo- tłokowego ( panewki , sworzeń tłoka ...) . Jeśli uważasz że od alternatora to zrzuć pasek akcesoriów - wyeliminujesz alternator .
Witam,posiada ktoś może schemat układu tłoko-korbowego oraz układu chłodzenia citroena c3
Akurat zawór nie ma nic wspólnego z ilością zaolejenia odmy. Zawór ma za zadanie utrzymywać podciśnienie w układzie korbowym.
Jazda bez "tego" nie jest korzystna choćby dlatego że to do niej są odprowadzane resztki oleju. Rezonator jest na obudowie filtra powietrza.Przedmuchy z układu korbowo-tłokowego odprowadzne są /w uproszczeniu/między filtrem powietrza a kolektorem ssącym.
Po primo, nie cytuj całych postów, ciężko się to czyta i źle wygląda. Czy mógł byś coś więcej napisać? 4016 ma w sobie 4 sterowalne klucze/włączniki jak zwał tak zwał. wykorzystujesz dwa (albo dwie równoległe pary) z nich, na wejście jednego podajesz sygnał z oryginalnego czujnika, na wejście drugiego klucza sygnał z dodatkowego czujnika a wyjścia łączysz...
Opóźniony kąt wtrysku jest tutaj przyczyną nieodpalania wychłodzonego silnika, błędy jakie wcześniej zostały odczytane dotyczą turbodoładowania a konkretnie z pewnością przeładowania, sztanga jeśli pracuje w minimalnym zakresie to z pewnością ją przycięło w pozycji max doładowania, nie wiem jak długo tak jeździłeś ale uszczelnienie wałka turbosprężarki...
Z tego co widać na zdjęciach jest to odma - układ opowietrzenia skrzyni korbowej. Jeśli tam zauważyłeś jakiś wyciek to raczej nie jest to płyn chłodzący tylko olej.
Ale takie przepełnienie uszkadza układ korbowo-tłokowy do takiego stopnia, że korba bokiem wychodzi i wypycha lub uszkadza uszczelnienie wału (simeringi) w silniku i nie tylko wału. Czy kolega mógłby dalej kontynuować wywody?
Czynników zatarcia popychaczy może być wiele. Słaby olej, za rzadko wynieniany, opiłki, w rozrzedzeniu bym się nie doszukiwał. Miałem jeden przypadek w T5 gdzie przebieg 115tys i się posypały popychacze. Reszta przy okazji jakiś remontów czy poważnych uszkodzeń mechanicznych układu korbowego głowicy czy smarowania. Samo z siebie nie psuje się zbyt często....
czyli jak cylinder nie pracuje No niestety wydaje mi się że coś jest z układem korbowo-tłokowym także ja proponuję zrzucenie głowicy wyjęcie tego czwartego cylindra i weryfikacja co się stało trudno mi powiedzieć bez rozbierania się nie da tym bardziej że wynika jak zamieniłaś wtryski to nic nie daje więc to raczej nie wtrysk
Kolego co ty tutaj wychodzisz tak daleko. Mowa jest o próbie naprawy. A ty gdzie byś chciał dojść? Przecież pisałem 100 części i 100 za robotę dla paproka. To już 200zł . Nowy silnik po rabatach z zeszłego roku za 500- 550 kupisz. A to połowa ceny dziechciarstwa. Jak jeszcze na firm kupisz odliczysz VAT i wrzucisz w koszta do tego amortyzacja to już...
A jeśli wystawanie tłoka ponad kadłub jest zbyt durze oznacza to że coś jest nie tak z układem korbowym i nie eliminuje się tego grubością uszczelki.
Witam. Jak w temacie. Samochód Peugeot 207 CC 1.6 16V THP, silnik EP6DT 2007 rok 150KM. Interesują mnie momenty dokręcania podpór wału i korbowodów, koła zamachowego, koła pasowego wału, schemat rozrządu, schemat układu korbowo-tłokowego, instrukcja dokręcania głowicy. Ogólnie wszystkie dane potrzebne do złożenia silnika od podstaw. Z góry dziękuję.
Zdjąć miskę i sprawdzić układ korbowo-tłokowy w poszukiwaniu luzów.
Bez skutków ubocznych nie możesz go zaślepić gdyż jego działanie jest związane między innymi za redukcję poziomu spalin. Wzrost mocy silnika po zaślepieniu EGR-a może podnieść jego temperaturę bardziej jak przewiduje to układ chłodzenia. Dlatego i z tej strony należy zachować pewną ostrożność. Masz dobre ciśnienia na cylindrach to tym bardziej nie ma...
Oto zdjęcia układu korbowego
jeżeli różnica pomiedzy cylindrami jest wieksza niż 1bar to znaczy że jest układ tłokowo -korbowy, nierówno zużyty i obciążenia na korbach jest niejednakowe i zuzycie bedzie następować bardzo szybko albo coś było kombinowane np. z głowicą lub ktoś wymienił tłok, zróbcie równiez próbe olejową, te 19 to graniczna wielkość ,jak jest 19 to czeka remont...
Taki silnik się odpala bez obciążenia układu korbowo-tłokowego, czyli świeceout żeby go odprężyć, paliwo "zakręcone", w takim stanie ma nabić ciśnienie oleju.
Trzeba zdemontować układ korbowy.
Czy ta kosa ma sprzęgło załączające napęd części tnącej po podniesieniu obrotów? Jeśli przed załączeniem napędu też wyczuwasz wibracje problem może leżeć w sprzęgle albo co gorsze w układzie korbowym silnika.
Czy to mają być ruchy okresowe? Jeśli tak daj silnik z układem korbowym.
Mechanizm wycieraczek działa w ten sposób, że silnik zawsze obraca się w jedną stronę a ruch nawrotny wycieraczek jest realizowany za pomocą układu korbowego. Układ korbowy (nie silnik) zawsze ma wyłącznik krańcowy ustalający wycieraczki w żądanej pozycji po wyłączeniu zasilania. Jeżeli Kolega chce sterować jedną wycieraczką, to najlepiej zakupić silniczek...
w sterowniku silnika zapisuje sie tylko błąd od sondy lambda (wymieniłem ja ostotnio) Nie wiem czy to dobry trop, zaworek na odpowietrzeniu układu korbowego tak jakby sie zacinał...
Witam Mnie zainteresuje raczej sam silnik spalinowy. Czy jest to coś z serii Tecsumen no i ile ma pojemności? Bo jeżeli zastosowałeś w/w silnik to przy dodatkowym obciążeniu myślę że jego żywot nie będzie zbyt długi. Sam pzrez 3 sezonu używałem takiego, jednak trawa powyżej 15 cm wykończyła układ korbowo-tłokowy i łożyska po zdawczej stronie wału.
Po części może wynika to z ekologii ale wówczas wał korbowy także musi być lżejszy - wynika to ze specyfiki układu korbowego silnika spalinowego. Ale np. w motocyklach te nowe mniejsze/krótsze tłoki mówię o zamiennikach wcale lżejsze nie są gdyż mają grubsze denko tłoka. Ogromną wadą "nowomodnych" tłoków jest to, że mają słabe podparcie w cylindrze...
Trudno określić poprawność pracy silnika, bez organoleptycznego zbadania tego zespołu. Głośna praca może wynikać nie tylko z niewłaściwych luzów zaworowych, ale również ze zużytego w dużym stopniu układu korbowego, dużych luzów tłok-cylinder. Przenoszenie drgań na nadwozie może być przyczyną zestarzenia się gumy w poduszkach, a może być spowodowane...
Kolego kobert44 chyba wiem jak pomóc. W moim niemodyfikowanym silniku była podobna sytuacja, silnik reagował tylko do około 3/4 manetki a później nic, gdy odkręcałem jeszcze bardziej to było słychać ten dzwięk jakby ciągnięcia (dokładnie ten sam jak przy niskich prędkościach się ostro odkręciło manetkę). Odpowiem od razu koledze bidguma bo pytał się...
Ale nabija do 6 i się wyłącza czy dalej pompuje a ciśnienie nie rośnie? Jak to 2 to zużyta sprężarka - układ korbowo tłokowy lub zaworki
Do wymiany gum cylindra trzeba odkręcić głowicę, ale ich plastyfikacja ze starości i luz w żeberkach cylindra praktycznie nie mają wpływu na hałas silnika. Dzwonienie jest spowodowane głównie zbyt grubymi pierścieniami w tłokach standardowych i luzami w układzie korbowo-tłokowym. Głośność pracy zależy też od kilku innych powodów, m.in. kąt wyprzedzenia...
Po czym kolega poznał że zawory są sprawne i zawór zwrotny? Sam układ tłokowo/korbowy wytrzymuje parę kompletów płytek zaworowych (sprężynek)
Alo magneto albo coś w układzie korbowym.
po zalaniu oleju wycieram miejsce korka spustowego Czy faktycznie po zalaniu? Czy należy rozumieć, że śrubę wyjęto przez otwór spustu oleju? Zdjęcie średnio obrazuje ową śrubę, więc może coś o wymiarach. Jakoś trudno wyobrazić sobie śrubę w układzie korbowym z kulistym zakończeniem.
Jeśli silnik nie "gada" na samostarcie to znaczy że jest problem w układzie : rozrząd - układ korbowo-tłokowy.
nic się nie przegrzeje po prostu inne paliwo jak benzyna nie posiada oktanu !!! Im paliwo ma większy oktan tym bardziej odporne na spalanie stukowe (czyli przedwczesny zapłon paliwa w cylindrze) Jeśli silnik pracowłby na takim paliwie to szybko wysiądzie układ korbowy ponieważ podczas spalaniu stukowemu towarzyrzy silne i nagłe uderzenie w tłok. Nie...
Pytałem o wałek rozrządu. Rozumiem, że na opory podczas rozruchu wpływ mają jedynie opory w układzie korbowo-tłokowym?
Nie żartujcie, bo te (fiatowskie) silniki nie są złe. Przede wszystkim mają sporą rezerwę wytrzymałości układu korbowo-tłokowego.
spasowanie elementów w silniku nie jest poprawne Prócz spasowania elementów jest jeszcze paręinnych możliwych przyczyn: uszczelniacze zaworów i prowadnice, odma, pęknięcie kanału olejowego w głowicy, wypadnięcie jakiejs zaślepki itd. gładzie i pierścienie? Oglądanie gładzi i pierścieni to jedna z ostatnich czynności jakie bym na tym silniku planował....
Układ korbowy zamienia ruch obrotowy na posuwisto - zwrotny, bo gdybym pomyślał o wykorzystaniu jakiegoś mechanizmu od wycieraczek samochodowych zamiast mojego siłownika? Sex Machine budujesz? :D :D
specjalnie dla Tzoka Tak, ale to specyficzny przypadek, bo to 1-cylindrowy 2-suw. Układ korbowo-tłokowy, ma znaczną masę i spory skok, więc w stosunkowo lekkim motocyklu energia odbierana na ciągłą zmianę kierunku tłoka daje zauważalny efekt hamowania silnikiem, do tego silnik ten dysponuje znikomym momentem obrotowym, więc przełożenia na skrzyni są...
Hej dzięki za szybką odpowiedź obroty widzi, jutro plaka ogarne i dam znać ( układ korbowo tłokowy wydaje się być dobry w papierach znalazłem f-vat że w 2016 rozrząd był wymieniany) czasami tak jak by załapywał na dwa tłoki ale nie jest w stanie utrzymać wolnych obrotów...
Nie dziwię się, że jak ustawiasz na 0 to nie chce zapalić. Wg numeru nadwozia siedzi tam silnik D0826LFL03 czyli 220km Euro2. W takim układzie ustaw wał korbowy na 5° przed GMP a pompę wtryskową na 1mm i musi zagadać. Pierwszego wtrysku raczej nie masz co wyciągać. 0° to na pewno jest GMP dla pierwszego cylindra. Pokrywę oczywiście warto zdjąć by być...
Jak czapa nie ucierpiała, to wymień blok z układem korbowym, przynajmniej przy zakupie, widać co w środku siedzi .
Moc to nie wszystko, jest jeszcze moment obrotowy. Oplowskie 1.6 jak by rozkręcić do 13 tysięcy to by wypluł z 200KM tylko problem leży w masie układu korbowo-tłokowego i jej wyważeniu by korba nie wyszła bokiem.
Skład mieszanki w gazniku. Regulacja powinna pomóc. Lub rozszczelnienie układu korbowego i lewe powietrze
Co znaczy do przodu i do tyłu? Jak kręcisz kołem iskrownika to ma luz względem układu korbowego czy jak napierasz poprzecznie do osi ?
Nagraj ten dźwięk. Może być układ korbowy, może być rozrząd, w tym koło zmiennych faz rozrządu. Też mam problem ze zbieraniem się, ale u mnie nie klekocze - wg mechanika wszystko ok, przebieg 180 000 (rzeczywisty). Co do "torpedy" - dla mnie moc wystarczająca, niektórzy uważają że na krzyżówce zbierają się kepiej skutery i ciężarówki. Jak puszczam sprzęgło...
Za filtrem paliwa idź dalej po przewodzie paliwowym do tyłu pojazdu Jest podobna jak w Iveco dailly można zamieniać A 3.0 dxi jak nie chce odpalać i układ korbowo-tlokowy jest w porządku to winna jest szyna paliwowa cała. Nie da się w niej wymienić zaworu.
Polonez: Wymiana zwrotnicy, montaż i demontaż układu korbowego i ustawienie rozrządu(wał korbowy , korby razem z tłokami, panewki, wałek rozrządu, pasek rozrządu). Fiat 126p.: Pomiar ciśnienia spręzania i ciśnienia oleju.
Zużyty silnik pobiera olej, a ciśnienie w układzie korbowym wyrzuca olej w w.w miejscu lub turbo straciło szczelność i zjada olej. Na teraz można spróbować wyczyścić odmę i obserwować.
Tłoki dwupierścieniowe w silnikach benzynowych stosuje się wyłącznie w motocyklach wyczynowych, ze względu na zmniejszenie tarcia. Na zużycie oleju się nie patrzy. A nie że w dwusuwach?? bo tam pierścień olejowy nie ma racji bytu? bo silnik pracuje na mieszance olejowo/paliwowej jest jednocześnie smarowaniem układu korbowo/tłokowego i mieszanką do...
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Mam kupiony licznik. Jakie ustawienie z instrukcji licznika wybrać dla silnika dwucylindrowego a dokładniej Stiga ST 550 Twin: Ci - dla układów zapłonowych wytwarzających iskrę dwa razy na każdy obrót wału korbowego 2 - dla układów zapłonowych wytwarzających iskrę jeden raz na każdy obrót wału korbowego 3 - dla układów...
Wtryski albo pompa sie kończy. Moze też układ korbowy ale to samo ''wyjdzie bokiem'' .
Traktorek to zapewne czterosuw i lanie oleju do paliwa nic nie da bo paliwo w tym silniku trafia tylko do komory spalania, a nie jak w dwusuwie że smaruje cały układ korbowy.
witam, a przebieg tego silnika?, moze byc od nadmiernych luzów w układzie korbowym do zaciecia zaworu przelewowego poprzez zuzycie pompy, powodzenia
zmierz czestotliwość stuku, porównaj z obrotami silnika, bedzie wiadomo czy to od rozrządu czy układu korbowo tłokowego.
I co ci to da? Jedyne co otrzymasz, to spalanie stukowe i szybkie zużycie układu korbowego. To nie jest tak, że możesz kompresję podnosić dowolnie. Głowicy nie planuje się z ręki. Do tego jest potrzebny dokładny stół frezerski.
Generalnie sam możesz zrobić obróbke głowicy oraz korekte mas układu korbowo - tłokowego, jeżeli naturalnie wiesz jak sie za to zabrać, możesz też odciążyć koło zamachowe. Wyważanie układu korbowo - tłokowego wraz z kołem zamachowym polecam powierzyć wyspacjalizowanym zakładom, jednak nie twierdze że nie da sie tego zrobić samemu - tutaj jednak wchodzi...
Kolego grzeniuw temat ogarnięty. Sporo nerwów mnie to kosztowało. Ciśnienie sprężania mierzyłem własnym sposobem, przy zachowaniu idealnej wielkości komory spalania. Stopnia sprężania liczonego przez konstruktorów tego silnika. A wystawanie rozpylacza prętem fi 7 z odpowiednią stopką na dole, gdzie opierała się o głowicę. I przenosiłem to na wtryskiwacz....
Zły olej - niewłaściwe smarowanie i wydzielanie się ciepła od układu korbowego poprzez tłoki/cylindry, tak czy inaczej trzeba rozkręcić i sprawdzić co się dzieje w srodku
A Ty tą Yamahe kupiłeś uszkodzoną czy normalnie jeździłeś i z czasem wystąpiło to uszkodzenie? bo bez filtra jak się jeździ to jednak to nie jest zdrowe dla układu korbowego. Ale ja bym sprawdził jeszcze czy na pewno paliwo dostaję się do gaźnika( sprawdź czy kranik się nie zatkał)
Zrób tak jak pisze Polon27 Jak nie pomoże to wypadałoby sprawdzić układ korbowo-tlokowy pod kątem ciśnienia sprężania I sam rozrząd czy jest prawidłowo ustawiony Na razie EGR na szybko dla celów diagnostycznych można zaslepić blachą dolot spalin do zaworu.
:arrow: tOczek Mam 2 pytania: 1. Jaki masz stopień sprężania? 2. W jaki sposób wyważasz układ korbowy?
Nóż uruchamia się od razu czy jest dołączany ? Jak silnik to może luzy w układzie tłokowo-korbowym.
Proponuję sprawdzić ciśnienie oleju zegarem ( manometrem) mechanicznym, oczywiście po rozgrzaniu do temperatury nominalnej. Oby to nie był objaw wypracowanego układu korbowego, a ile ma to autko przejechane kilometrów i czy jesteś pierwszym właścicielem ?
Zatem nie bardzo nadają się do układu otwartego, jak przy DIY z tego wątku. Zgadza się. Najlepiej po prostu zrobić kilkukrotnie "płukankę" (po wylaniu ori oleju) z użyciem dobrego oleju mineralnego. Osobiście docelowo stosowałem olej ATF dedykowany do przekładni automatycznych i/lub kierowniczych (w ciężarówkach stosowany także jako hydrauliczny w...
witam, kolego posłuchałem i tak zawory ładnie cykają wyraznie słychać na wolnych, te dzwieki to albo wypadanie zapłonów (jak wyglada stabilność na obrotach 3000rpm, nie falują?) lub spalanie stukowe, spowodowane chyba jednak niesprawną sondą, te )0,35V to na jakich obrotach miałeś? istnieje jeszcze mozliwość złego wysterowania przez przemienniki na...
Może podaj jakieś parametry? Z czego ma być wykonany tłok i część robocza- trzeba wytoczyć. Zasada działania- układ korbowy czy tłok dwustronnego działania ?
Wyłączysz po jednym cylindrze. Jeśli to wtryskiwacz to będzie wiadomo który, tak samo jeśli to układ korbowy. Moim zdaniem to pęknięta podkładka na zaworze. Nie wiem jaką metodą sprawdzaliście luz.
Nic się nie popali tylko że może być za mały impuls do cewki, a co za tym idzie za słaba iskra, poza tym nie wiem jak jest w jawie z układem korbowym ale nawet jeśli będzie to działało to silnik będzie pracował jak jednogarowiec
Zapomnij. Doprężając benzynę przeciążysz układ tłokowo-korbowy, tj panewki korbowodowe, główne i sworznie tłokowe. Trwałość takie silnika będzie bardzo mała.
Zrozumiałem, że wyczuwalny luz to pochodzący z układu korbowego i pierścieni. Nawet jeśli chodziło o luz koła magnesowego na wpuście (względem wału korbowego) to w takim silniku jest praktycznie nie do odczucia. Odsłuchałem filmik na słuchawkach, ewidentnie występuje odcinka na zapłonie, choć nie idealna (równa, przy sztywnych obrotach). Na Amazonie...
Wracając do tematu - poszukajmy jak można byłoby zamienić ciśnienie na ruch obrotowy, tak by zwiększyć wydajność :) Nijak. Układ korbowo-tłokowy dawno temu został poznany od podszewki...
Gwoli ścisłości- należy unikać obracania wału w kierunku przeciwnym do kierunku obrotów (eliminujemy wtedy wpływ ewentualnych luzów układu korbowo- tłokowego na wynik pomiaru).
Tłoki i cały układ korbowy to impulsowo w silniku pracuje i do 70 barów. Tu chodzi o objętość szkodliwą (poczytaj sobie co to jest) która dyskfalifikuje ten wynalazek. Możesz tą blachę z dospawanymi rurkami od razu wyrzucić na złom i próbować montować jakies pojedyncze głowice od typowych sprężarek o zbliżonej objętości skokowej cylindrów.
Skoro olej wymieniony, zalany jest prawidłowy i trzyma poziom, proponuję szukać: - sprawdzić czy olej nie pojawia się w układzie chłodzenia, - nadmierne luzy w układzie korbowym, - zawór przelewowy (może jedynie zaciął się?) - zużycie pompy (jaki jest przebieg?), - sprawdzić czujnik (czasem to jedyna przyczyna), Czy usterka pojawiła się nagle? Czy przed...
Wysłuchałem nagrania. Zrzuć miskę i sprawdź układ korbowy i regulator ciśnienia oleju czy nie jest zapchany oraz sam rozrząd czy nic tam się nie dzieje. Miałem też przypadek że świeca była słabo dokręcona i pukała. Jednym słowem zdejmij pokrywę zaworów sprawdź, miska sprawdzić, rozrząd i świece. To jest dźwięk metaliczny więc musi być z okolic silnika...
Jeśli nie odpala na plaku, to na 99% uszkodzone jest coś w rozrządzie lub układzie korbowo-tłokowym. Oczywiście pod pojęciem odpalania rozumiem stukowe spalanie i kupę dymu z rury :)
panewka korbowy agregat korbowy korbowy panewka
satel ekspander honda magna radio regent
potencjometr klapy pompa basenu
Podłączenie halogenu w Audi A6 C6 - przewody i schematy Podłączenie lewego halogenu Audi A6 C6 2010