to chociaz podac kilka potencjalnych powodow Jakiś element w układzie tłokowo-korbowym.
Cały zmontowany układ tłokowo-korbowy wkładasz od dołu bloku, jak np. w wartburgu. Cylindry na pewno mają stożkowe poszerzenia otworów dla wprowadzenia pierścieni.
Schemat w jakim sensie? Chodzi ci o rysunek katalogowy z wyszczególnieniem części? http://obrazki.elektroda.pl/1056555300_1... http://obrazki.elektroda.pl/6678482100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2631877400_1... http://obrazki.elektroda.pl/7664685600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4411531100_1...
Obroty sprężarki nie mają nic wspólnego ze zużywaniem się głównych części np układu tłokowo korbowego .
Witam,posiada ktoś może schemat układu tłoko-korbowego oraz układu chłodzenia citroena c3
jeżeli różnica pomiedzy cylindrami jest wieksza niż 1bar to znaczy że jest układ tłokowo -korbowy, nierówno zużyty i obciążenia na korbach jest niejednakowe i zuzycie bedzie następować bardzo szybko albo coś było kombinowane np. z głowicą lub ktoś wymienił tłok, zróbcie równiez próbe olejową, te 19 to graniczna wielkość ,jak jest 19 to czeka remont...
Popuść po kolei rurki przy wtryskiwaczach i obserwuj zmiany. Czy silnik ma większe drgania ?? Lepiej miskę ściągnąć i zobaczyć co się w układzie tłokowo korbowym dzieje.
Po czym kolega poznał że zawory są sprawne i zawór zwrotny? Sam układ tłokowo/korbowy wytrzymuje parę kompletów płytek zaworowych (sprężynek)
Jeśli dobrze ustawisz, to też musi ładnie odpalać. Zostawiając jak jest ryzykujesz zdrowiem układu korbowo-tłokowego.
Turbina to nie wszystko, a gdzie smarowanie, chłodnica oleju, poza tym układ korbowo-tłokowy musi to wytrzymać
Zapomnij. Doprężając benzynę przeciążysz układ tłokowo-korbowy, tj panewki korbowodowe, główne i sworznie tłokowe. Trwałość takie silnika będzie bardzo mała.
Nóż uruchamia się od razu czy jest dołączany ? Jak silnik to może luzy w układzie tłokowo-korbowym.
Wał musi być prosty. W przypadku FS44 będą siadać łożyska, dla układu korbowo-tłokowego raczej nie ma zagrożenia, przy delikatnym skrzywieniu osi wału. Dlatego że wał jest jednostronny. Wał się pewnie skrzywił, przy zdejmowaniu koła magnesowego? :D
Układ zapłonowy, można też sprawdzić ciśnienie sprężania. Będziesz miał pewność że układ tłokowy korbowy wraz z głowica jest sprawny.
Albo o bardzo dobrym stanie układu tłokowo korbowego.
Wszystko zależy od tego do jak poważnych uszkodzeń poszło i kto by to robił. 300 euro czyli jakieś 1500zł. Jeśli padł wyłącznie układ tłokowo-korbowy (czyli wał+cylinder+tłok+pierścienie+głowica), to taniej by było remontować. Jak padł układ tłokowo-korbowy i jeszcze do tego kartery, sprzęgło i skrzynia biegów, to już nie ma sensu się pierniczyć i nawet...
zacznę od końca: Czy ktoś mi podpowie dlaczego na ciepłym silniku ciśnienie wynosi na wszystkich cylindrach 16,5...? Ponieważ to normalne w silniku ze sprawnym układem tłokowo-korbowym (dolny limit dla tej konstrukcji to 1.1MPa) a najważniejsze że jest równo. Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć czy powodem tej usterki jest źle ustawiony rozrząd?...
Olej który smaruje układ tłokowo korbowy smaruje też skrzynię biegów.
Sprawdź wyłącznik rozruchowy na sprężarce (ten z cewką - po potrząśnięciu powinna wewnątrz poruszać się zwora) ale jak lodówka ma swoje lata i sprężarka jest gorąca mimo braku pracy to stawiam na mechaniczne blokowanie się wyrobionego układu tłokowo-korbowego sprężarki.
Teraz to najważniejsze jest osiowanie bloku a później dopiero prawidłowy montaż układu tłokowo-korbowego .
tomek130 co twój post wnosi do tematu ... zbyt wysokie cisnienie oleju prowadzi do tzw kawitacji, a dalej do wytrąceń w warswie ślizgowej panewki. Oderwane kawałki zaczną wycierać jeszcze większe rowki wsdłóż osi panewki co prowadzi do zatarcia. Prawdopodobnie ktoś ratował się w ten sposób, że luzy w układzie korbowo-tłokowym, które spowodowały spadek...
Napisz może jeszcze co chcesz uzyskać . Układ tłokowo korbowy w silniku spalinowym stosowany jest z konieczności,a nie z powodu jego zalet..... D.
Sprężarka do wymiany, Zaciera się okresowo - po nagrzaniu układ. Zapewne luzy w układzie tłokowo-korbowym powodujące okresowy wzrost poboru prądu przy rozruchu.
Witam zastosowałem mobila xhp 222 sprzęt chodzi nie grzeje się, ale udar jest trochę słaby więc chyba zastosuje taki jak fabryka zaleca lubriten EPS 0 bo mobil NLGI 0 jest dostępny tylko w dużych opakowaniach, tylko czy ktoś wie ile tego smaru wchodzi do celmy (do układu tłokowo-korbowego)? pozdrawiam
Sprawdź luzy w układzie tłokowo korbowym, zaworki. "dzwigienka od włączania nie trzyma po prostu odbija" chodzi o to że rozłącza sprężarkę? sprawdzić stan sprzęgiełka.
HE he rozrusznik to ja w pierwszej kolejności oglądałem to nie on diagnoza już jest układ tłokowo korbowy już nie mam wątpliwości ale dzięki.
Twój silnik ciężko odpala i odbija. Przyczyną tego może być: złe wyprzedzenie wtrysku, dawka paliwa nie odpowiednia, kompresja za niska lub opory mechaniczne w układzie tłokowo-korbowym.
jest ok, ten silnik ma taką konstrukcję układu tłokowo-korbowego że obydwa tłoki chodzą razem i stąd te pulsacje ciśnienia
Witam. Tuning 4T nie jest taki prosty jak 2T. Trzeba by zmienić fazy rozrządu, aby silnik miał czym "oddychać" przy takiej prędkości obrotowej, być może trzeba będzie "odchudzić" elementy rozrządu, zastosować inne sprężyny itd. Istnieje coś takiego, jak średnia prędkość tłoka i jest to zależne od jego skoku. Może to stanowić ograniczenie wtedy, gdy...
Odgłos uszkodzonego wtryskiwacza albo mechanicznego uszkodzenia układu korbowo- tłokowego ( panewki , sworzeń tłoka ...) . Jeśli uważasz że od alternatora to zrzuć pasek akcesoriów - wyeliminujesz alternator .
Hej mam gwarancję ale na układ tłokowo korbowy i skrzynie biegów, gwarancja nie obejmuje podzespołów dlatego retardera nie zrobią w ramach gwarancji. Uszkodzony jest sterownik retardera ,dlatego mam pytanie czy można kupić używany i go przekodowac tak żeby działał w moim lub czy można mojego gdzieś naprawić, zna ktoś może takich elektormechanikow do...
Tak tak kolego oszukuj dalej..... Jak tak będziesz robić to części układu tłokowo korbowego na ziemi będziesz szukać..... Do Moda lepiej usunąć ten post i zamknąć temat co by ludzie nie stosowali takich praktyk
Jeśli silnik nie "gada" na samostarcie to znaczy że jest problem w układzie : rozrząd - układ korbowo-tłokowy.
przy odpalaniu zimnego silnika ma znaczenie kąt wyprzedzenia tłoczenia ale tylko i wyłącznie jak jest za bardzo opóźniony, wtedy jest problem z rozruchem, zbyt wczesny ma za to niekorzystny wpływ na układ tłokowo-korbowy, więc warto go skorygować do wartości optymalnej.
No to pan z warsztatu powiedział, że wszystkie sugestie powyżej sprawdzone. Rachunek 2050zł. Auto dalej nienaprawione. Na zimnym okey, na ciepło faluje i po zgaszeniu trzeba dogazować, żeby odpalił. Na rachunku prócz sprawdzonych rzeczy powyżej znalazło się: koło wałka rozrządu (ssącego) koło wałka rozrządu (wydechowego) pierścienie uszczelniające wałki...
Powiem Ci że u mnie w firmie są uczniowie, poziom tych z zawodówki którzy przychodzą co 2 tygodnie na praktyki jest o niebo lepszy niż tych z technikum, którzy mają tylko miesięczne praktyki, nie wiedzą kompletnie nic. Na proste pytanie z czego składa się układ tłokowo korbowy, nie uzyskuję odpowiedzi.
Daj zdjęcia tych rur. Nie wiadomo o co Ci chodzi. Sprawdź tłumik. Pewnie zapchany jak reszta. Jak korozja dotknęła łożyskowań w układzie tłokowo-korbowym, to choćbyś go naprawił, to długo sie nim nie pocieszysz. Co ciśnieniem sprężania? Czy bak i kranik wypucowane?
zdjęcie jest na tej stronie pt układ tłokowo korbowy. http://wwwnt.if.pwr.wroc.pl/kwazar/jakto... panewka z pierścieniem ma po 2 zgrzewy 1mm na środku nic więcej.Pytanie jest dlaczego jest w ten sposób produkowane i czy można zaszkodzić dając luzem pierścień oporowy nie zgrzewany?
Jazda bez "tego" nie jest korzystna choćby dlatego że to do niej są odprowadzane resztki oleju. Rezonator jest na obudowie filtra powietrza.Przedmuchy z układu korbowo-tłokowego odprowadzne są /w uproszczeniu/między filtrem powietrza a kolektorem ssącym.
Dziękuję za odpowiedź, wszystko wyjaśnione ładnie i przejrzyście. Ten pomysł z trzema solenoidami bardzo mi się spodobał i chyba go zastosuje. Co do własnych solenoidów to zbuduje jeden i przetestuje jak będzie działał. Zauważyłem ostatnio na małym solenoidzie, wyjętym, ze stycznika, że te obudowane stalą działają lepiej niż gdyby tą stal ściągnąć....
Zdjąć miskę i sprawdzić układ korbowo-tłokowy w poszukiwaniu luzów.
Witam. Poszukuję zwymiarowanego układu tłokowo-korbowego. Może być z dowolnego modelu, byle był kompletny. Pozdrawiam.
Lżejsze koło zamachowe daje mniejszy moment bezwładności układu tłokowo-korbowego, czyli szybsze wkręcanie się na obroty. Na moc nie ma żadnego wpływu. Przejrzyj dobrze forum, temat modyfikacji silnika wolnossącego był wielokrotnie poruszany, ale Tobie widocznie nie chce się użyć szukajki i zadajesz pytania, których poziom jest żenujący... Na początek...
Ale takie przepełnienie uszkadza układ korbowo-tłokowy do takiego stopnia, że korba bokiem wychodzi i wypycha lub uszkadza uszczelnienie wału (simeringi) w silniku i nie tylko wału. Czy kolega mógłby dalej kontynuować wywody?
To nie jest manipulacja ale tzw. model. Modele tworzy się dla analizy - aby wydzielić ze skomplikowanego zespołu zjawisk, który trudno analizować w całości, poszczególne zjawiska które analizować łatwiej. W tym przypadku chodziło o zjawisko przekazywania siły przez układ tłokowo korbowy z denka tłoka na wał. Aby je omówić Giepetto uznał widać, że nie...
Wklęsłe tłoki odpadają dlaczego? będie pompować np o ile pamietam Silnik VW 1.4 ma wklęsłe denka tłoka moze troche mniejsze będzie sprężanie ale sie nadaje... Czy diesel czy benzyna istotne i to bardzo diesel jest "szczelniejszy" Silniki chłodzone powietrzem są najlepsze i z tym sie w 100% zgadzam bo nie ma problemu z układem wodnym czy ich ewentualnym...
Popatrzcie na zdjęcie, tłok ma wydarty płaszcz odpowiadający szerokością okna i tak sobie to okno frezowalo tłok aż w końcu tak zahaczylo że uszkodziło tłok urywajac go. Nie ma śladów powyżej tej rysy. Bo tam okno nie drapalo tloka I to wydaje się najbardziej sensownym wytłumaczeniem. Części zamówione, jak przyjdą to wstawię zdjęcia do porównania....
Teraz ważne: taką temperaturę parowania trzeba zachować, Ciekawe jak chcesz "zachować" temp parowania gdy sprężarka ma zmienne RPM oraz prawdopodobnie EEV, a ty nie masz żadnego wpływu na żaden z tych elementów układu??? Sprężarka jest tak projektowana, żeby miała odpowiednie ciśnienie na wlocie. Bzdura. Sprężarki mogą działać i działają przy bardzo...
Jak wygląda wynik pomiaru sprężania - pełen cykl pomiaru to pomiary na zimnym silniku suchy, później próba olejowa i pomiar na ciepłym, po otwarciu termostatu. Jeśli suchy pomiar wypada źle, to wykonujemy dalsze cykle pomiaru - to najszybsza, najtańsza i chyba najstarsza metoda sprawdzenia stopnia zużycia silnika w zakresie układu tłokowo-korbowego....
Pierścienie mogą być powodem stuków jeśli np. są "zapieczone". Wtedy tłok nie ma właściwego "prowadzenia" i zaczyna stukać o ścianki cylindra. Ale wtedy silnikowi znacznie spada moc. Wszystko to i tak prowadzi w najmniejszym stopniu do demontażu cylindra i przynajmniej sprawdzeniu na "macanego" luzów całego układu tłokowo-korbowego i możliwa taka robota...
Opóźniony kąt wtrysku jest tutaj przyczyną nieodpalania wychłodzonego silnika, błędy jakie wcześniej zostały odczytane dotyczą turbodoładowania a konkretnie z pewnością przeładowania, sztanga jeśli pracuje w minimalnym zakresie to z pewnością ją przycięło w pozycji max doładowania, nie wiem jak długo tak jeździłeś ale uszczelnienie wałka turbosprężarki...
czyli jak cylinder nie pracuje No niestety wydaje mi się że coś jest z układem korbowo-tłokowym także ja proponuję zrzucenie głowicy wyjęcie tego czwartego cylindra i weryfikacja co się stało trudno mi powiedzieć bez rozbierania się nie da tym bardziej że wynika jak zamieniłaś wtryski to nic nie daje więc to raczej nie wtrysk
Tak od razu 1:1 na pewno nie. Po wielu modyfikacjach, zaczynając od zmiany sterownika klimy. Tylko nie rozumiem po co, chyba że akurat dostałeś taki sprawny kompresor za darmo bo szwagrowi w dupę wjechał tir i zostało pół samochodu na części. Należy także wskazać wady sprężarek sterowanych elektrozaworem, które stwierdzono w trakcie eksploatacji i napraw...
W kwestii pozwów zbiorowych mam podobne zdanie do Was Panowie. Mało tego, uważam, że równość wobec prawa, w sytuacjach spornych między klientem indywidualnym a korporacją, powinna wyglądać inaczej niż obecnie. Wg mnie korporacja posiadająca olbrzymie zasoby czyli kasa i rzesza prawników, powinna być zmuszona przez prawo do udowodnienia swojej niewinności,...
Taki silnik się odpala bez obciążenia układu korbowo-tłokowego, czyli świeceout żeby go odprężyć, paliwo "zakręcone", w takim stanie ma nabić ciśnienie oleju.
W danych tehnicznych dobrze podają,a od jakiej temperatury grzeją świece w oplu ? Dodano po 6 Do kolegi Arulek te 600000 tyś kilometrów to bez remontu układu tłokowo korbowego zjadła tylko 2 pompy wtryskowe a tak na marginesie to ile mają przejechane ople z lat 1999 2000 pewnie tak jak do mnie trafiają z przebiegami 150000 a 200000 tys kilometrów śmiechu...
Carrot - dlaczego? Możesz jaśniej, bo argument, że jak tak było to tak musi być do mnie jakoś nie trafia. Co w tych silnikach jest takiego, że tylko dwumasa daje radę? Przepraszam, właśnie problem w tym że nie daje rady... Moment jakiś potężny, mocy za dużo, drgania układu tłokowo-korbowego? Tzw. kity wypuszczają na rynek te same firmy, które i te koła...
Witam. Jak w temacie. Samochód Peugeot 207 CC 1.6 16V THP, silnik EP6DT 2007 rok 150KM. Interesują mnie momenty dokręcania podpór wału i korbowodów, koła zamachowego, koła pasowego wału, schemat rozrządu, schemat układu korbowo-tłokowego, instrukcja dokręcania głowicy. Ogólnie wszystkie dane potrzebne do złożenia silnika od podstaw. Z góry dziękuję.
Ale nabija do 6 i się wyłącza czy dalej pompuje a ciśnienie nie rośnie? Jak to 2 to zużyta sprężarka - układ korbowo tłokowy lub zaworki
Pytałem o wałek rozrządu. Rozumiem, że na opory podczas rozruchu wpływ mają jedynie opory w układzie korbowo-tłokowym?
witam planowanie głowicy powoduje wiekszy stopień sprzężania mieszanki paliwowej co za tym idzie wzrost mocy silnika , ale sa też minusy 1 szybsze zuzywanie sie układu tłokowo - korbowego, głównie łożysk wału oraz tulei swożni 2 trudniej jest rozrusznikowi zakręcić wałem ponieważ wzrasta stopień sprężenia a tym samym jest potrzebna większa energia na...
nikt rozsądny Nie poda Ci siły (momentów) z jaką to należy podokręcać "korby" czy też "stopy" główne... i to z bardzo prostego powodu; Producent Nie przewiduje (a wręcz zabrania) demontażu wału korbowego w tym nawet luzowania śrub w układzie tłokowo korbowym... pisał już o tym kolega "sk700" dlatego też ja napisałem Ci, abyś znalazł w swojej okolicy...
Kolego co ty tutaj wychodzisz tak daleko. Mowa jest o próbie naprawy. A ty gdzie byś chciał dojść? Przecież pisałem 100 części i 100 za robotę dla paproka. To już 200zł . Nowy silnik po rabatach z zeszłego roku za 500- 550 kupisz. A to połowa ceny dziechciarstwa. Jak jeszcze na firm kupisz odliczysz VAT i wrzucisz w koszta do tego amortyzacja to już...
Nie żartujcie, bo te (fiatowskie) silniki nie są złe. Przede wszystkim mają sporą rezerwę wytrzymałości układu korbowo-tłokowego.
Domyślam się że płytki o których mówisz to zawór membranowy. Najprostsza metoda na sprawdzenie to rzut okiem na nią na żródło światła. Płytki muszą ściśle przylegac i nie może byc widoczna szczelina pomiędzy nimi a "plastikiem". Jeśli wykluczysz gaźnik, elektrykę, membranę i powietrze(filtr) to pozostaje szukac nieszczelności w układzie tłokowo-korbowym....
Generalnie sam możesz zrobić obróbke głowicy oraz korekte mas układu korbowo - tłokowego, jeżeli naturalnie wiesz jak sie za to zabrać, możesz też odciążyć koło zamachowe. Wyważanie układu korbowo - tłokowego wraz z kołem zamachowym polecam powierzyć wyspacjalizowanym zakładom, jednak nie twierdze że nie da sie tego zrobić samemu - tutaj jednak wchodzi...
Witam Mnie zainteresuje raczej sam silnik spalinowy. Czy jest to coś z serii Tecsumen no i ile ma pojemności? Bo jeżeli zastosowałeś w/w silnik to przy dodatkowym obciążeniu myślę że jego żywot nie będzie zbyt długi. Sam pzrez 3 sezonu używałem takiego, jednak trawa powyżej 15 cm wykończyła układ korbowo-tłokowy i łożyska po zdawczej stronie wału.
Ten artykuł nie przeczy niczemu, co napisałem wyżej. Sam w sobie jest bardzo ogólny i powierzchowny i za krótki jak na temat którego dotyczy. Moc uzyskana z silnika wynika nie tylko z wartości opałowej benzyny, ale też z jego sprawności. Sprawność silników wysilonych, np. doprężonych jest wyższa niż silników niskoprężnych, mimo że używają paliwa o wyższej...
...ponieważ jak już jest tu wspomniane część wykonuje ruch obrotowy a część posuwisty. To tylko takie uproszczenie że część ruch obrotowy, a część posuwisty. W rzeczywistości ruch jest złożony. Każdy wał jesy wywazany oddzielnie, więc wyrównoważenie układu tłokowo - korbowego może następować w układach tłok - korba. Wał jako element jest wyważony,...
Do wymiany gum cylindra trzeba odkręcić głowicę, ale ich plastyfikacja ze starości i luz w żeberkach cylindra praktycznie nie mają wpływu na hałas silnika. Dzwonienie jest spowodowane głównie zbyt grubymi pierścieniami w tłokach standardowych i luzami w układzie korbowo-tłokowym. Głośność pracy zależy też od kilku innych powodów, m.in. kąt wyprzedzenia...
Drogi kolego Endriu. Nigdzie, ale to nigdzie nie przekonywałem nikogo, że olej 15W jest lepszy od 10W. Obawiam się, że nikt na tym forum nie może takiej lub wręcz odwrotnej tezy wysnuwać. Bo nikt nie dysponuje takim zapleczem, że to sprawdzić, potwierdzić lub zaprzeczyć. Wypowiadamy się o konkretnym przypadku, nie o tym co kto słyszy lub co chce słyszeć...
Moc to nie wszystko, jest jeszcze moment obrotowy. Oplowskie 1.6 jak by rozkręcić do 13 tysięcy to by wypluł z 200KM tylko problem leży w masie układu korbowo-tłokowego i jej wyważeniu by korba nie wyszła bokiem.
Nikt nie pisał że nie można. Pytanie czy warto ? Jedni tuningują dla osiągów, inni dla frajdy. Jedni tuningują malucha, wkładają pieniądze i ...dalej mają malucha który jest nieco szybszy a kosztował ich tyle co lepsze, dynamiczniejsze auto. Ale mają tuningowany, a jeszcze jak zrobili to sami to dopiero frajda. Jedni kupują drogą płytę główną, pamięci...
Nie na wszystkie moje poprzednie pytania udzieliłeś odpowiedzi. Za mało danych żeby coś więcej wywnioskować. Czasami stukanie pochodzi ze strony układu tłokowo-korbowego lub rozrządu. Czasami pośrednio od układu wtryskowego. W silnikach z łańcuchem rozrządu może stukać uszkodzony napinacz. Przy wyższych obrotach dźwięk może stawać się cichszy bo czas...
zmierz czestotliwość stuku, porównaj z obrotami silnika, bedzie wiadomo czy to od rozrządu czy układu korbowo tłokowego.
Hej dzięki za szybką odpowiedź obroty widzi, jutro plaka ogarne i dam znać ( układ korbowo tłokowy wydaje się być dobry w papierach znalazłem f-vat że w 2016 rozrząd był wymieniany) czasami tak jak by załapywał na dwa tłoki ale nie jest w stanie utrzymać wolnych obrotów...
I zapomniałem do sprężarek stosuje się specjalny olej "sprężarkowy" w sklepie z pneumatyką coś znajdziesz pewnie w symbolu jest chyba LDAA. I jeszcze jedno spężarka która jest projektowana do pomowania ciśnień rzędu 20 bar przy pracy na max 10bar ma do wykonania mniej pracy, a w związku z tym występują zdecydowanie mniejsze obciążenia zarówno zaworów...
Wałów się nie wyważa. Należy je tylko solidnie tj na 1-2 setki wyśrodkować. Układu tłokowo-korbowego nie można wyważyć. Można tylko zmniejszyć niepożądane skutki jego pracy. Porządni producenci podawali (kiedyś) ilość masy zawieszanej w miejsce tłoka która miała równoważyć statycznie przeciwwagi. Ta ilość była dobierana eksperymentalnie a potem decydowała...
specjalnie dla Tzoka Tak, ale to specyficzny przypadek, bo to 1-cylindrowy 2-suw. Układ korbowo-tłokowy, ma znaczną masę i spory skok, więc w stosunkowo lekkim motocyklu energia odbierana na ciągłą zmianę kierunku tłoka daje zauważalny efekt hamowania silnikiem, do tego silnik ten dysponuje znikomym momentem obrotowym, więc przełożenia na skrzyni są...
Gwoli ścisłości- należy unikać obracania wału w kierunku przeciwnym do kierunku obrotów (eliminujemy wtedy wpływ ewentualnych luzów układu korbowo- tłokowego na wynik pomiaru).
Tłoki dwupierścieniowe w silnikach benzynowych stosuje się wyłącznie w motocyklach wyczynowych, ze względu na zmniejszenie tarcia. Na zużycie oleju się nie patrzy. A nie że w dwusuwach?? bo tam pierścień olejowy nie ma racji bytu? bo silnik pracuje na mieszance olejowo/paliwowej jest jednocześnie smarowaniem układu korbowo/tłokowego i mieszanką do...
To proszę abyś wytłumaczył fakt brania przez te silniki oleju. Wiem że standardowo silnik ma 3 pierścienie. Dwa uszczelniające i jeden zgarniający. Tak doszedłem do wniosku że patrząc na wzór na moc silnika, uwzględniając wsp. suwowości, średnie ciśnienie użyteczne, liczbe cyl., pr. obrotową to tak naprawdę jedynym czynnikiem jakim można regulować moc...
Jeśli nie odpala na plaku, to na 99% uszkodzone jest coś w rozrządzie lub układzie korbowo-tłokowym. Oczywiście pod pojęciem odpalania rozumiem stukowe spalanie i kupę dymu z rury :)
Auto odżyło mocno. Jeśli nie masz koła takiego https://obrazki.elektroda.pl/7904717200_... , tylko 60-2 zęby, to zaschęcam do zabawy z zapłonem. Wiele osób poznałem które montowały wariatory na lpg, i różnica jest kolosalna. Na forach LPG jest to hejtoiwane, bo gazownikom nie chce się tego stroić. I po co podwyższać koszt instalacji....
Do autora tematu: W moim przypadku zacieranie silnika w jednym przypadku było spowodowane gażnikiem o mniejszej średnicy gardzieli, zbyt mało mieszanki smarowało układ korbowo tłokowy.
1) Jak napisałeś, niższe obroty->wolniej kręci pompka->niższe ciśnienie oleju->gorsze smarowanie 2) Moment obrotowy (na układzie korbowo-tłokowym) jest odwrotnie proporcjonalny do prędkości kątowej wału przy stałej samej mocy i prędkości pojazdu, co oznacza, że aby silnik dał z siebie X koni mechanicznych przy prędkości obrotowej 1500rpm na układ korbowo-tłokowy...
spasowanie elementów w silniku nie jest poprawne Prócz spasowania elementów jest jeszcze paręinnych możliwych przyczyn: uszczelniacze zaworów i prowadnice, odma, pęknięcie kanału olejowego w głowicy, wypadnięcie jakiejs zaślepki itd. gładzie i pierścienie? Oglądanie gładzi i pierścieni to jedna z ostatnich czynności jakie bym na tym silniku planował....
Co za pytanie. Od Zaporożca przez wiele modeli japońskich motocykli. DDR-owskie diesle V4 chłodzone powietrzem do napędu Multicara, spawarek. Nie wspominając o V2, czy nawet V3 lub V5. Przykładowy układ tłokowo-korbowy najwyższej klasy silnika 750cm³ o mocy >120KM (oczywiście pochodzi z Japonii): http://obrazki.elektroda.pl/3236311700_1...
W pamięci sterownika defekt spójności sygnału wał-wałek. Diagnoza: kolizja w układzie korbowo-tłokowym pociągnęła za sobą zerwanie klina na wałku rozrządu. Czapka w górę :)
Witam Mam jawę 350 w której oba cylindry pracują jednakowo (równo) i nie wiem jak podłączyć zapłon. Mogę zrobić tak że podłączę jeden przerywacz, kondensator na dwie cewki zapłonowe, nie popali się coś i czy będzie ładowało akumulator. Proszę o pomoc. Panie moderatorze Błażej Czy nie jest tak, że Pana opinia w przedmiotowej kwestii powinna być kubłem...
Silnik nie daje się uruchomić Dodano po 4 Hyundai H1 2,5 crdi 125 kW przebieg 82000 km przywieziony ze Szwajcarii na lawecie, rozrusznik kręci, silnik nie zapala, po podłączeniu ST9000 brak istotnych błędów silnika. Ciśnienie sprężania na 3 cylindrach w normie, na 2 cylindrze poniżej dolnej granicy. Dodano po 1 Objaw niepokojący spaliny w odmie na pokrywie...
Wiec jak to bywa w Japończykach: przy 4000 "zaczyna żyć". Każda 16nacha zaczyna mieć moc powyżej 4000obr.min niżej to jazda emerycka. Więc jazda z obrotami niżej 4000 jest co najmniej dziwna. I wszystko w temacie. Aczkolwiek i tak twierdze ze Japonce szczególnie kochają wyższe obroty. U niektórych kierowców niestety zwycięża styl jazdy "taksówkarza",bo...
Kolego grzeniuw temat ogarnięty. Sporo nerwów mnie to kosztowało. Ciśnienie sprężania mierzyłem własnym sposobem, przy zachowaniu idealnej wielkości komory spalania. Stopnia sprężania liczonego przez konstruktorów tego silnika. A wystawanie rozpylacza prętem fi 7 z odpowiednią stopką na dole, gdzie opierała się o głowicę. I przenosiłem to na wtryskiwacz....
Po wkręceniu świecy daje się obrócić wałem czy staje na dębowo? Może po prostu świeca jest źle dobrana i za bardzo wchodzi w cylinder blokując tłok w okolicy GMP? Sama benzyna z ON nie powinna nic namieszać w układzie korbowo- tłokowym.
Witam jak w Temacie Poszukuje schematu momentu do kręceń śrub głowicy oraz układu korbowy tłokowego do MAZDA CX7 2007 2.3 TURBO benzyna zaczynam remont silnika a straciłem autodate 😐 ... za pomoc z gòry dziekuje.
No tak - stosunek mocy do objętości w przypadku TZS jest super ;) No i dwa, że generalnie są to silniki o dość prostej konstrukcji - parę stopni sprężania, jeden-dwa wałki, kilka stopni turbinowych - żadnych tam układów korbowo-tłokowych, rozrządów, zaworów ;)
Witam serdecznie. Poszukuję informacji na temat silnika chevroleta 6,5 V8 TD dotyczących montażu po naprawie głównej interesują mnie momenty dokręcania śrub układu korbowo tłokowego oraz informacje na temat prawidłowego montażu tłoków z korbowodem.
Inne poważne problemy to zidentyfikowanie urządzenia które wytwarza "niewłaściwe" dźwięki w gęsto upakowanej szafie, mechanicy samochodowi (starej daty) czasami używają stetoskopów, przykładając w różne miejsca mogą stwierdzić np które łożysko hałasuje, ale wspomniany system musiał by się obyć bez wykwalifikowanego człowieka. To nie jest wcale takie...
No ja też trochę próbuję polemizować.Jeśli chodzi o hałas,to taki tępawy dźwięk w takim cyklu jakby co 6,miarowo zwłaszcza przy zwiększonej dawce.Nie wiem może to problem w układzie korbowo-tłokowym,może rozrząd.Miałem na myśli pracę wtryskiwaczy na zaniżonym ciśnieniu,może wtedy głośniej pracują.Ja wiem że to tylko dywagacje.
Jeszcze jedna sprawa - przy takim, jednofazowym obciążeniu prądnicy trójfazowej moment obrotowy na jej wale (wirniku), ma charakter zmienny - wzrasta i maleje co 120° , co ,,wspaniale'' wpływa na niedotarty chiński silnik (układ korbowo tłokowy i rozrząd. To zjawisko moim zdaniem jest marginalne w porównaniu z różnicami sił działających na korbowód...
układ korbowy pompa tłokowo sprężarka tłokowo
tps51125 samsung odblokowanie galaxy multimetr zaniża pomiary
jakie kupić żelazko jakie żelazko
Błąd 4E1 w Peugeot 308 CC - przyczyny i diagnoza Nieszczelne palniki w płycie gazowej Electrolux