Przy odpalaniu i obserwowaniu sztangi zaworu turbo można dużo dowiedzieć się na temat układu podciśnienia.A jeszcze więcej przykładając łape to tego cięgna.
Sonda lambda nie pokazuje temperatury, to tak na dzień dobry... Poza tym, w Oplu nie było tdci, a ostatnio jak spotkałem się z podobnym problemem winne było coś w układzie podciśnień - wymieniono wszystkie wężyki i zawór sterujący zmienną geometrią turbosprężarki i "się naprawiło".
... czy silnik gaśnie po odpięciu krokowca jeżeli tak to można mniemać że czyszczenie pomogło jeżeli nie ma reakcji to znaczy że jest uszkodzony. Dodano po 1 Co do środka do mycia tarcz to nie jest taki głupi pomysł bardzo szybko można zlokalizować nieszczelność w układzie podciśnienia, tylko wszystko z głową!!!
Jak jadę spokojnie to zapali się kontrolka z samochodzika z kluczykiem i nie ma mocy, turbo nie działa. ale jak no biegu 3,4,5 pocisnę chwile to już moc wraca i kontrolka gaśnie, na komputerze wyszło tylko ze błąd EGR. Przewody podciśnieniowe sprawdzone EGR wyczyszczony ale nie rozbierałem go. Pierwszy elektro zawór sprawdzony od podciśnienia. Dziś...
Raczej masz uszkodzone servo wspomagania h-ca / dziura w gumowej membranie. Dlatego pompa vacum nie jest w stanie wytworzyć podciśnienia w układzie. Wyciągnij z serwa rurkę podciśnienia i zaślep , wtedy zbadaj podciśnienie w układzie. P 0400 nie odnosi się do przepływomierza.
Układ podciśnienia tu o ile kojarzę jest dwuobwodowy więc nie sugeruj się tym że w serwie jest o.k.
Siłowniki wszystkie chodzą tylko właśnie wydaje mi się, że podciśnienie w tym układzie jest za niskie żeby je ruszyć... i chciałbym się zapytać jak je sprawdzić i jakie ma być. Jeśli ktoś ma Astrę, Zafirę lub Vectrę z takim silnikiem to czy mógłby zdjąć ten rozdzielacz z króćca na pompie i sprawdzić jakie ona wytwarza podciśnienie (jeśli to w ogóle...
Jak masz starą wersję sterowaną podciśnieniem to po odpięciu wężyka musisz zaślepić jego koniec, w przeciwnym razie jak elektrozawór Ci go wysteruje to siądzie podciśnienie na wszystkich siłownikach. Jak już grzebiesz przy tym EGR to sobie rozbierz i wyczyść kolektor dolotowy, to bardziej pomoże niż blokowanie EGRu... jeśli nie jest elektryczny to nie...
Witam, jako , ze już kilkukrotnie miałem styczność z tego rodzaju samochodami, chciałbym przedstawić wam kilka istnotnych informacji dotyczących najczęstszych usterek silników DTL oraz DTX w oplu. 1.Slynne, wręcz klasyczne już zapalanie się "checka" podczas jazdy, co skutkuje spadkiem mocy lub obrotów, po przygazowaniu lub odpuszczeniu pedału gazu check...
Ile masz podciśnienia w układzie podczas szarpania?
Sprawdź szczelność wszystkich wężyków w układzie podciśnienia i zaworek sterujący od EGR. A błąd P0400 nie ma nic wspólnego z przepływomierzem.
Witam. Jeśli było już taki temat to proszę o przeniesienia. Mam dziwny problem z Oplem Zafirą 2,0DTI 2005r ( wg Op-com 2004). Silnik Y20DTH. Świeci się kochana kontrolka, odczyt błędów wykazał P0105 - za niskie ciśnienie. Problem występuje już od włączenia zapłonu i nie można go skasować ( nie trzeba odpalać bo problem występuje ciągle). Sprawdzone:...
Cześć, przychodze z kolejnym problemem, tym razem dotyczy ojca samochodu Opla zafiry 2.0dti z rocznika 2002. Problem jak zwykle z odpalaniem porannym. Ewidentnie zapowietrza się. Uszczelniacze trawersów wymienione gdyż stare puszczały i w układzie był olej, wymiana nie przyniosła dużego efektu. Wiec podłączyłem bańkę z paliwem bezpośrednio do pompy,...
Witam wszystkich.Mam poważny problem z Zafira 2.0dti 101 koni autko z rocznika 2001. Najpierw błąd przepływomierza i P0400 czyli niewłaściwy przepływ spalin przez układ egr. Wymieniłem przepływomierz wyczyscilem egr kolektor dolotowy też wyczyszczenie bo syfu było co niemiara. Klapki wyprostowane i sprawne - ładnie lekko chodzą. I niestety nic ale okazało...
Ważne info na start: W związku z rozwojem rodzinnym (dołączyły bliźniaki) planuję kupić większe auto ale przed sprzedażą chcę naprawić Zafirę żeby nie zostawiać nowego właściciela z problemem. Co się dzieje? 1. Pożera olej w tempie 1l na 700-800 km (dolewam po 0,5l). 2. Przekroczona emisja spalin CO 3. kontrolka check engine 4. mokre ślady pod wydechem...
Jak najbardziej. Ale musiałby być faktycznie nieszczelny. Jak dobrze zaklejony to nie powinno brakować podciśnienia. Ale oczywiście lepiej go wymienić.
Jak jest dziurawa membrana to to w chwili wysterowania zaworu spada podciśnienie w układzie sterowania....i wtedy.....
Kolego rob4028 w trafiłeś w 10. :D, bo jednak dało mi to do myślenia z powodowaniem błędu. A więc tak: Mając schemat instalacji zaobserwowałem na podstawie kolegi rob4028 jak w cytacie: Kod usterki może być również wtedy wprowadzony, gdy nieprawidłowe jest zasilanie napięciem na zacisku ECM: 49, 51, 53, 55 (X93). Te numery sterowane według schematu...
Tu masz filmik jak to powinno pracować i gdzie tego szukać ponadto sprawdziłbym / wyczyścił EGR Możliwa jest też nieszczelność w układzie dolotowym - uszkodzona chłodnica interculera, nieszczelność na połączeniach rur, przetarte przewody podciśnienia, problem z tzw gruszką (sterowanie turbiną) Powiedział bym żebyś podjechał ale taniej Cię wyjdzie wizyta...
Posiadam Vauxhall zafirę tourer 2.0cdti A20DTH 165KM. Od jakiegoś czasu mam problem z układem podcisnienia. Gdy uruchomie silnik to zawór podciśnienia turbo jest otwarty a po jakimś czasie jak silnik się rozgrzeje zawór się zamyka i odcina mi turbo, jaka jest tego przyczyna? Oto błędy jakie wyskakiwały mi na komputerze P2263-5B i P2263-61 Czy ktoś miał...
Czy mógłby ktoś rzucić okiem na ten wsad ? Jest to Zafira 2.0 DTL z podciśnieniowym EGR. Chciałem go wyłączyć jednak po tym zabiegu wywala błąd P0400. Mechaniczne odcięcie sterowania zaworem daje ten sam efekt. Nadmieniam, że układ podciśnienia sprawny.
Po ominięciu elektrozwaorka od turbo przy ok.3000rpm.wywala błąd "P1125 -usterka układu krytycznego 2" . Niestety po ominięciu zaworka sterującego turbo brak poprawy więc problemem nie jest ani podciśnienie ani brak doładowania a uszkodzona przepływka? Jaka powinna mieć parametry?moja ma 320mg/suw na postoju i ok.600-700mg/suw w czasie jazdy. EDIT:...