Dodatkowy przewód to nie wzbudzenie a tzw "sense" używany przy zasilaniu oświetlenia napięciem zmiennym, jak w układzie z regulatorem stratnym może być wzbudzenie? Sam mam regulator stratny i w cale nie jest tak jak napisałeś wszystko zależy od konkretnego rozwiązania.
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
W układzie z postu nr 3 wirnik nie jest MAGNESOWANY przez żarówkę a tylko podmagnesowany - czyli jest wzmacniany szczątkowy magnetyzm już istniejący w materiale wirnika. W poście nr 6 kolega zwraca zresztą uwagę że prąd płynący przez żaróweczkę jest zbyt mały do prawidłowej pracy alternatora ale pozwala na łatwiejsze i szybsze wzbudzenie alternatora....
Ja widzę tylko możliwość wzbudzenia się stabilizatora. Na schemacie kondensator 200n jest daleko od stabilizatora - wiem, to schemat, ale... jak jest w rzeczywistości? Kondensatory 100-470nF bezindukcyjne powinny być zamontowane na nóżkach stabilizatora lub tuż przy nich . Np. podłączenie stabilizatora do reszty układu długimi przewodami sprzyja wzbudzeniom.
witam.Nie wiem,czy pomogę?Ale więc, ostatnio po wiatrach mialem do naprawy agregat 10 kW.Wzbudzał sie po wcisnięciu przycisku wzbudzenia a po puszczeniu przycisku wzbudzenia nie było i napięcie spadało. Dawał tez sie wzbudzic pod obciazeniem i pracował. Usterką byl upalony przewód jednej fazy na transformatorze zasilający mostek prostowniczy układu...
W układ wzbudzenia regulatora wpiąłem obciążenie. Przypomnę, że instalacja 6V. Żaróweczka kontrolna 6,3 lub 6,8V. 0,3A. Podłączone testowe do zasilacza z potencjometrem napięcia na wyjściu. Woltaż i amperaż. 4V 5 mA;, 5V 5 mA; 6V 180 mA;, 6,5V 200 mA; 7V 200 mA; 7,5V 150 mA;, 8V 60 mA; 8,5V 50 mA; 9V 10 mA Nie mam pojęcia jakie prądy płyną przez wzbudzenie...
Mam wrażenie że tam powinien być jakiś regulator. Nie mam wzbudzenia na prądnicy prądu stałego I słusznie. Układ regulatora takiej pradnicy zawiera trójfazowy przekładnik napięciowo prądowy oraz regulator DC na motorolowskich darlingtonach MJ 11032. Gdzieś się to walało w warsztacie, jutro sprawdzę i sprobuję odrysować schemat. Natomiast nie oczekuj...
Mam do sprzedania następujący zestaw: -4 regulatory prądnic Anciac 80 -4 Ograniczniki prądu wzbudzenia do Anciaca 80 -Układ wstępnego wbudzenia do prądnic typu BRF firmy AAC -Układ forsowania wbudzenia do prądnic typu BRF firmy AAC Wszystkie części używane, sprawne, pracowały na statkach PŻM. Jako że części jest dość sporo i wrzucanie zdjęć tutaj jest...
Nie pomyślałem o tym ale odpowiedni układ może załączać wzbudzenie dopiero wtedy gdy śmigła kręcą się z odpowiednią prędkością. O to właśnie mi chodziło. Przy braku wiatru, regulator jednak pobiera ten prąd. Znajomy zrobił w ten sposób, że sprzęgnął z wałem alternatora mały generator samowzbudny zasilający układ wzbudzenia( a wiadomo, że jak alternator...
A w czym masz problem? Nie umiesz wyjąć diod wzbudzenia? Albo przerobić układ na 9 diodowy? Wyrzucasz przekaźnik, lampkę na wzbudzenie i inny regulator. Prosty układ jak nie wiem co. Znalazłeś materiały na forum jawy?
Zastosowana w tym agregacie prądnica synchroniczna ma uzwojenie na wirniku. Prądnica jest samowzbudna dzięki kondensatorowi, który gromadzi energię z namagnesowania szczątkowego, lub z dodatkowego układu wzbudzenia w postaci regulatora magnetycznego lub elektronicznego.
Można zbudować z stabilizatora napięcia i transformatora sieciowego układ wzbudzenia. Jaką wartość w Henrach ma dławik podany na schemacie pierwszym? Dziękuję.
W tym przypadku potrzebujesz nie tylko szafę kontrolno-pomiarową oprócz tego jeszcze układ wzbudzenia wraz z regulatorem napięcia generatora i układ wyprowadzenia mocy
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Tak. Są dwie wersję ale L jest takie samo. Starsza L/W czyli obroty nowsza L/F czyli sygnał obciążenia z Ecu. Te nowsze o ile regulator oryginał powinien mieć niebieską kropkę w gnieździe.
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Tak nie sprawdzisz regulatora. Na pewno są jakieś wartości przejścia na zakresie diody, ale to nic nie powie.regulator sprawdza się w pełnym układzie elektrycznym- alternator, wzbudzenie i pomiary.
Po to np we wzmacniaczach stosuje się ujemne sprzężenie zwrotne Nie wiem co dokładnie masz na myśli, to właśnie ujemne sprzężenie zwrotne może być "odpowiedzialne' za wzbudzanie się układów. Charakterystyka amplitudowo - fazowa praktycznych układów bywa dość skomplikowana, zamknięcie ujemnej pętli sprzężenia zwrotnego może spowodować, że dla pewnej...
Jakie mogą być przyczyny nie wzbudzenia sie ww prądnicy? CZy zasilając wzbudzenie 12V z akumulatora otrzymamy napięcie zmienne bez podłączenia regulatora? Prądnica z podłączonym regulatorem nie chce sie wzbudzić. Jaką role odgrywa magnetyzm szczątkowy? Napięcie przy obrotach 1500 wynosi ok. 9 V, czy układ regulacyjny podniesie napięcie do 400 V? Jak...
Witam. Mam problem z ładowaniem w sprężarce spalinowej, alternator nie ładuje, przewód prądowy B+ jest podłączony prawidłowo. przewód sterujący regulatora D+ nie miał zasilania po włączeniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Alternator jest na 24v i powinien według tabliczki podawać 28v. Przeglądajac układ sterowania znalazłem rezystor 100 ohm zastępujący...
Wykonam układ wyprowadzenia mocy , oraz regulator napięcia generatora ,[tel. 507538976 w sprawie kosztów]
Kolego bazart twój alternator ten na zdjęciu jest nowego typu i jest 9 diodowy.Przewód który dokręcony jest do masy jest przewodem mostka wzbudzenia i ma być dokręcony do jednego z tych dwóch.Możliwe że diody uległy uszkodzeniu.Alternator 6 diodowy z tyłu ma 5 wyjść a 3 przewody są na zewnątrz alternatora.Alternator 6 diodowy ma osobne puszki pod deską...
Witam! AVR , który zamontowany jest w Twoim agregacie kontroluje napięcie na głównych zaciskach prądnicy, wg Twego opisu- dwie fazy. Musisz zastosować regulator właśnie z taką kontrolą ,może być również kontrola trzech faz . http://a...............o.pl/regulator-na... Im większa pojemność kondensatora tym...
Jakbym zamontował diody z mz etz to regulator jaki zastosować 3 pinowy(masa D-,61,Df wzbudzenie czy 4 pinowy DF,61,D+,51D+ ?
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Ten regulator steruje przepływem prądu przez uzwojenie wzbudzenia, a w tamtym temacie opisujesz układ bez uzwojenia wzbudzenia. Potrzebny jest inny regulator , inna zasada działania. Przeszukaj forum pod kątem motocyklowych regulatorów napięcia, temat był juz poruszany.
Gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu ustalonego przez rezystory i diodę zenera tranzystory zaczynają przewodzić i dostarczają prądu do uzwojenia wzbudzenia co z kolei zwiększa napięcie dostarczane przez stojan - itd. To typowy regulator napięcia alternatora. Google -> 39,000 odpowiedzi dla zapytania Regulator napięcia alternatora schemat...
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Oznaczenia są takie same jak w VW, Skoda bo wszędzie wkładają Bosh.Do B+ podłączamy + z akumulatora, masa alternatora z masą ogólną i - akumulatora, D+ zasilanie układu regulatora napięcia (lub wiązka), W - wzbudzenie do regulatora napięcia oraz masa do regulatora napięcia lub przeważnie są one przykręcone do obudowy alternatora. Wiele jest informacji...
Brak kontrolki na tablicy wskaźników może świadczyć o uszkodzonym układzie wzbudzenia, prawdopodobnie padnięty jest regulator napięcia. Sprawdź rebulator.
Witam . Wykładowca ma rację , pierwszy rysunek zawiera wszystko prócz toru statyki [ maszynę , układ wyprowadzenia mocy i charakter obciążenia oraz pomiary do systemu] , o drugim zapomnij , kompletna abstrakcja . Jedna rzecz ,rezerwą dla regulatora napięcia jest drugi regulator nap. pamiętaj o tym projektując układ przełączania . I jeszcze jedno pomiary...
Kolego do śruby 6mm,zasilanie z rozrusznika.Do wsuwki zasilanie po stacyjce przez regulator.Regulator zacisk 15 bezpiecznik po zapłonie,67 z regulatora do alternatora.Te alternatory występowały też regulatorem,brak w nim układu wzbudzenia,ale można dorobić.
W tym rzecz, ze nie jest to alternator 24V. Został on przewinięty na większe napięcie. Układ wzbudzenia jest zasilany z przez regulator napięcia, który jest zasilany z akumulatora. Problem w tym, jak ten akumulator ładować.
Popieram opinię ostatnią czyli uszkodzenie (przebicie) diody wzbudzenia. Mozliwe także, że dzięki niekoniecznie kompetentnej ingerencji nastąpiło zwarcie w układzie regulatora a właściwie jego uszkodzenie. Podsumowując wywód napięcie wzbudzenia wewnętrzne przechodzi prez regulator na instalację samochodu czego nie może być.
Dodatkowo założyłem rozwiązanie tranzystorowe, bez op-ampów czy specjalizowanych układów w rodzaju INA138. Niestety, prawie nikt takich układów już nie buduje, więc nie miałem zbyt wielu źródeł informacji. Generalnie jeśli chcesz uzyskać parametry nieodstające od sprzętu fabrycznego, albo stabilizatorów scalonych to schemat blokowy będziesz miał taki...
Dioda zabezpiecza układ, za prąd wzbudzenia odpowieda T4.
Do angielo. Jeśli przy podaniu 24v na wirnik na wyjściu masz 90V, to na 90% obstawiam wirnik (nawinięty drutem aluminiowym). Przewiń wirnik (drut 0,5mm2, po 700 zwojów na cewkę - tu masz 2 cewki). Po tym odpal agregat, podłącz 24v na szczotki wirnika i zmierz napięcie, jeśli będzie ok 220-230v, to jest ok. Podłącz regulator AVR (to czarne pudełeczko)...
U mnie nie ma sygnałowego. Do alternatora dochodzą 2 przewody - pierwszy i wzbudzenie a drugi to chyba kontrolka ładowania. Za kilka minut zrobię zdjęcie nowego regulatora.
Jaka jest rezystancja końców uzwojenia wzbudzenia względem masy? W jakim układzie trójfazowym pracuje generator. Trójkąt, gwiazda z/bez wyprowadzonego punktu środkowego? Czy mógłbyś narysować schemat zasilania regulatora? Jakim napięciem jest on zasilany, bo kondensator ze zdjęcia jest tylko na 200VDC!
Czy na tym silniku jest jakakolwiek tabliczka? Jakiś typ? Moim zdaniem trzeba narysować schemat tego układu, co nie powinno być trudne. To jest jakiś tyrystorowy regulator i być może prostownik układu wzbudzenia. No i przydał by się typ tej maszyny... Może ktoś ma schematy.
Ach te AVO aż łza się w oku kręci:D Rady kolegów są super i stosując je na pewno rozwiążesz problem. Dodam tylko, że prawdopodobnie masz prądnicę od MZ-TS. Oryginalne miały chyba 40W. Te od TS chyba 80W. Jeżeli masz duży pobór prądu to, jak sugerowali koledzy masz ciągle zwarty wyłącznik prądu zwrotnego, który jest częścią ogranicznika prądu. Jest to...
Między 16 i 18? Przy poprawnie działającym układzie ma być tam spadek napięcia na oporniku regulatora więc nie bardzo jest co mierzyć ale można. Ja napisałem o pomiarze na zaciskach w rozumieniu do masy i oczywiście podczas pracy silnika. Czy podczas jej napędzania podać przez moment 12V na uzwojenie wzbudzenia Podaj, nic złego się nie stanie. Przypominam...
W jednym czarnym pudełku był regulator a w drugim identycznym ogranicznik który odcinał wzbudzenie powyżej 30V . Wydaje mi się że ogranicznik był raczej zabezpieczeniem przy awarii regulatora bo odcinał wzbudzenie do momentu wyłączenia silnika .Dopiero ponowne uruchomienie włączało wzbudzenie.Ten układ był też z tym mniejszym alternatorem A220 chyba.
Obrotomierz wgolfie dieslu jest podłączony do jednej z faz alternatora przed mostkiem diodowym.Świecenie lampki i wzbudzenie alternatora zależne jest od regulatora.
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Jeżeli masz sprawne diody ( najlepiej sprawdzisz akumulatorem samochodowym lub zasilaczem i żarówką 12V/21W ) i po zasileniu z obcego źródła generator pracuje poprawnie to masz uszkodzony regulator, lub układ porównawczy. Podłącz regulator napięcia bezpośrednio do wirnika z pominięciem układu porównawczego napięcia i zobacz, co się będzie działo. W...
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Najwyraźniej masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze, zwarcie tranzystora kluczującego lub uszkodzony układ sterujący. Wzbudzenie jest zasilane z akumulatora, a nie z trzech diod dlatego rozładowało akumulator prądem ok. 5 A. W tej sytuacji pozostaje jedynie wziąć samochód na lawetę. Praca silnika na odłączonym od akumulatora alternatorem...
Nie chodzi o wzbudzenie prądnicy...chodzi o to że po wzbudzeniu prądnicy trzeba ją dołączyć do instalacji elektrycznej (włączyć ładowanie na akumulatory)...
Zacisk 2 (ign) co idzie do zacisku S regulatora to sender-napięcie odniesiena regulacji.Na nim ma pojawiać się prąd jak jest wlączony zapłon. Ten opornik bocznikuje lampkę.Pomaga we wzbudzenia alternatora,pomocny w przypadku awarii samej lampki. Prosty układ ulubiony przez producentów Japońskich jak i USA. Alternator (jeżeli hyundai) produkcji Mando.
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
W takim układzie okablowanie nie jest OK, niebieski kabel w okolicy rozrusznika.
"zm_m" Wrzuć schemat regulatora z twoimi modyfikacjami. Przymierzam się pomału do dołożenia do agregatu układu "power limit" który będzie działał jako ogranicznik prądu ( obniżając wzbudzenie - napięcie na wyjściu) po przekroczeniu zadanej mocy. Zapobiegnie to zaduszaniu agregatu po przeciążeniu.
Jeżeli to standartowy układ ładowania (nie mam schematu przed sobą), objawy wskazują na uszkodzenie diody wzbudzenia. Pozdrawiam
To prawdopodobnie jest regulator na triaku, sterowany fazowo, w uzwojeniu pierwotnym transformatora. Sam robiłem w przeszłości wiele takich prostowników z takim regulatorem, na tyrystorze, na triakach. Z doświadczenia powiem, że to nie jest dobre rozwiązanie - różne transformatory bardzo różnie się z nim zachowują, zazwyczaj pojawia się rodzaj "wzbudzenia"...
Kolego "manta", bo namieszamy "tykesowi" w głowie. W mojej odpowiedzi wspomniałem o diodach wzbudzenia, czyli wszystko co podałem dotyczy wyłącznie alternatora 9-diodowego . Jeżeli już poruszyłeś temat alternatora 6-diodowego, to zacisk 67 do szczotki, zacisk 15 do plusa po stacyjce (włączenie prądu wzbudzenia), ale trzeba dodać, że w układzie występuje...
Niektóre regulatory prądu wzbudzenia są czułe na pracę przy obrotach różnych od znamionowych. Masz uszkodzony układ wzbudzenia.
Żeby sie zaindukowało napięcie, stojan musi posiadać magnesy stałe. Ale silnikach i prądnicach tego nie ma - są elektromagnesy. Musi być twz. wzbudzenie - potrzebne w silniku jak i w prądnicy. Alternator = prądnica w samochodzie. W wyniku obrotów napięcia nie wytworzy. Potrzebne jest wzbudzenie „początkowe”. To w starych samochodach realizowała...
Chciałbym zrobić układ sterowania napięcia podawanego na wzbudzenie w celu płynnej regulacji napięcia Napisz konkretnie co chcesz zrobić bo bo regulatorów napięcia prądnicy jest cała masa i tylko wybierać.Po co potrzebna jest zmiana biegunowości?Do czego ma służyć PWM?
W regulatorach alternatorów są układy zabezpieczenia (zmniejszają prąd wzbudzenia) przed nadmiernym prądem. . Fachowiec, nie ma co! :lol:
Sprawdź napięcie na alternatorze, może problem leży w przewodzie do akumulatora, złe styki na tym przewodzie. Należy sprawdzić pierścienie na wirniku, diody w alternatorze, czy się wzbudza ( Świeci się żarówka na desce(czerwona z takim akumulatorkiem) może być spalona nie chce się wzbudzić. Tak więc jak wyżej post Sprawdź cały układ ładowania!!!
Wobec powyższego, gdzie tu owa "regulacja napięcia", pytam retorycznie? W tym samym miejscu, gdzie jest w układzie oryginalnym z alternatorem. Albo wzbudzenie max, albo jego brak, przy dwustanowej pracy regulatora, liczy się wartość średnia, nie przekraczająca 14,5V mierzonego na zaciskach akumulatora.
Ruszy ruszy. Chyba mnie nie zrozumiałeś. Cóż, pewnie niedostatecznie jasno się wyraziłem. Pisałem o sieci a nie o prądnicy. Ale właśnie przy małych agregatach uwidoczniają się efekty wynikające z tego, iż era prosty chodbiorników elekryczych minęła, a nowe zawierające zasilacze impulsowe potrafią małe agegaty nieźle "skopać" prądowo. Agregat jest stary,...
regulator napięcia to podstawowy element takiego układu, bez niego możesz wszystko zniszczyć. Regulator ustawia prąd wzbudzenia alternatora a przez to napięcie pod danym obciążeniem. Większość współczesnych alternatorów( np BOSCHA) ma wbudowane regulatory, zintergowane z prostownikiem lub nie. Weż dowolny schemat elektryki samochodowej opla czy VW i...
Obecnie założony alternator połączony całkowicie na skróty (kable bezpośrednio do akumulatora, żarówka do wzbudzenia na krótko) niestety nie ładuje. Bo może regulator jest z komunikacją, sprawdź czy na włączonym zapłonie jak kabel od wzbudzenia podłączysz przez żarówkę 5W do masy zaświeci kontrolka ładowania na desce (jak zaświeci to układ jest klasyczny...
gdzie podłączyć zasilanie układu (230V), oraz gdzie i jaki podłączyć potencjometr. Zasilanie 230V do N - L Silnik komutatorowy do F - L (uzwojenie wzbudzenia połączone w szereg z wirnikiem) Prądnica do 1 - 2 Zamiast R36 przyłącz potencjometr 1Mom Pozostałe styki wolne Regulując potencjometrem powinieneś mieć regulację obrotów. praktycznie trzeba to...
Może wyjaśnij do czego zmierzasz. Bo chyba jasne, że na wstępie trzeba zrezygnować z regulatora lub sporo zmodyfikować. Uzwojenia oczywiście można połączyć szeregowo tylko zależy od układu uzwojeń co uzyskasz. Nie spodziewam się potrojenia napięcia a nawet poważny jego spadek i grzanie uzwojeń. Przyznaję, że nigdy nie próbowałem takiej zabawy. Jeśli...
Ta prądnica nie posiada uzwojenia wzbudzenia. Wirujące magnesy stałe generują zmienne pole magnetyczne. Pozostaje Ci zastosować układ z Twojego pierwszego linku. Regulatory które są na zdjęciu oraz schematy są do regulatora napięcia z uzwojeniem wzbudzenia. W tym układzie trzeba coś modyfikować ,czy ma pozostać taki jak jest? Dodano po 1 Nie wpływa...
A może jakiś gotowy regulator do oświetlenia i mostek na wyjściu ???
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Prądnice do ładowania akumulatorów na lokomotywach są zazwyczaj obcowzbudne. Dwa przewody odprowadzją napięcie , trzeci to wzbudzenie.Jeśli niema oznaczeń na kablach to można zmierzyć uzwojenia rezystancyjnie omomierzem - uzw. twornika mała , uzw. wzbudzenia większa rezystancja.Drugi koniec uzw. wzbudzenia jest połączony na stałe z przewodem ,, - ''...
Alternator jest generatorem obcowzbudnym. W klasycznym układzie połaczeń napięcie wzbudzenia dostaje przez żarówkę-kontrolkę ładowania.
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
ADC robi 3 pomiary na jeden cykl obliczeniowy. Z tych 3 pomiarów wykorzystujesz tylko 1. Jeżeli nie są synchroniczne, to może się pojawić dodatkowa częstotliwość w obwodzie sterowania. To zależy od częstotliwości charakterystycznej obwodu wyjściowego, m.in. pojemności kondensatora filtrującego. Ciebie trochę ratuje regulator PI, który realizuje prosty...
Może to być ten bardzo rzadki przypadek, kiedy brak kondensatorów blokujących wejście i wyście regulatora (zalecanych przez producentów) w połączeniu z dziwacznym obciążeniem, wywołuje jakieś wzbudzenia układu.
Jeśli już to spiąć silnik skutera z alternatorem z diesla (regulator, układ wzbudzenia). Jakiś akumulator w drugim obwodzie do startu nawet można zrobić automat że powiedzmy przy 11V silnik odpala i ładuje do spadku prądu ładowania do 1A. Według speców od motoryzacji całkowicie rozładowany akumulator ładuje się po 15 minutach jazdy. Przetwarzanie na...
Rozważ układ prądnicy w samochodzie (pewnie z alternatorem jest podobnie): jeśli nie bierzemy pod uwagę faktu, że dostaje ona energię mechaniczną z silnika, to ona działa tak, że generuje większą moc, niż dostaje jej uzwojenie wzbudzenia - więc generowana moc jest dzielona, część jest używana, część służy do wzbudzania prądnicy. I po to, by prądnica...
Witam Schemat jest mało przejrzysty. Mogę jedynie przedstawić algorytmy sterowania dla silników obcowbudnych co do prądów, napięć, wzbudzenia itp. pozdr
Obudowa jest odlewem ze stopu aluminium, jest zamocowna na korpusie alternatora w kanale wylotowym od chłodzenia. Nie ma za wiele miejsce, a wyprowadzenie regulatora na zewnątrz prądnicy też nie wchodzi w rachubę. O ile sam schemat układu regulacji napięcia udało mi się zdjąć, to niestety nie powiodło się sciągnięcie układu wzbudzenia ,za dużo zniszczonych...
Witam stihler zrób jak pisze Błażej i nie szukaj "kwaratowych ...". Warunek jest jeden. Układ z samym prostownikiem będzie pracował w miarę poprawnie tylko ze zwykłym akumulatorem z korkami. Trzeba sprawdzać poziom elektrolitu i ew. dolewać wodę destylowaną. Po zamontowaniu jakiegoś regulatora od "chińczyka" można pokusić się o użycie lepszego (szczelnego)...
A tam jest prosty układ. Główna gałąź idzie z alternatora na amperomierz, z amperomierza na akumulator Wzbudzenie idzie ze stacyjki na bezpiecznik, z niego na 15 regulatora i 67 regulatora na szczotki.
Witam Panowie głobie się właśnie z podłączeniem regulatora prądnicy od silnika właśnie takiej maszyny jak opisuje kolega ssaku1 i potrzebuje takich informacji jak symbol regulatora napięcia jaki jest oryginalnie zamontowany przy tym zespole i czy na obudowę silnika jest podłączony plus z akumulatora czy minus? pozdrawiam Ten układ zasilania ma potężną...
Witam, mam problem z ładowaniem alternatora. Problem wystąpił po wypięciu kostki 3pinowej. Czy brak wzbudzenia mógł spowodować uszkodzenie regulatora i (lub)układu prostowniczego? Proszę o info.
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Po pierwsze nie wiemy czy układ kiedykolwiek funkcjonował poprawnie. Nie wiemy z jakim typem urządzenia mamy do czynienia. Zakładając jednak że działał i jest typowy dla tego pojazdu to dawno należało wymontować regulator i ocenić stan szczotek. Tutaj mamy do czynienia z silnym zapyleniem więc mogą dziać się różne rzeczy.
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Punkty masowe sprawdzałem - poprawiłem je w całym motocyklu, przy lampach z przodu i tyłu dołożyłem nawet dodatkowe. Podejrzewałem układ zapłonowy, ale sam już nie wiem. Jak odepnę przewód IG czyli alternator się nie wzbudzi to nie występuje żadne miganie (gdyby jakiś układ cyklicznie pobierał duży prąd powinno być to widoczne również na samym akumulatorze...
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Nie jest prawdą co pisze kolega kanalia.1986,ponieważ występuje dużo alternatorów bez układu wzbudzenia( w postaci dodatkowych diod),kontrolka jest sterowana z regulatora napięcia(przykład alternatorów stosowanych w fiatach Punto ,.i.t.p).
Nie jestem pewny czy dobrze rozpoznałem schemat "fabryczny", ale wydaje mi się: - ten <regulator> nie steruje wzbudzeniem/pracą alternatora (starsze alternatory chyba miały zewnętrzny układ sterujący) - ten typ alternatora ma wbudowany/wewnętrzny układ sterujący(?) - <regulator> tylko "doregulowuje"/ obniża (przez straty) napięcie na instalacji...
Witam. Chociaż sam układ regulatora nie podoba mnie się, to gdzieś popełniłeś błąd w montażu elementów. Nie jest możliwe uzyskanie 300°C. Wynika to z zasady pracy LM35 i źródła referencyjnego LM358/1.2. Na pin 2 masz napięcie 1,2V, co w konsekwencji daje maksymalnie 120°C. Takie napięcie będzie na wyjściu LM35 przy tej temperaturze. Zastrzeżenia do...
Wirnik jest właśnie w takim układzie jak na zdjęciu pierwszym, tabliczka jest ale słabo czytelna. https://obrazki.elektroda.pl/8998630000_...
Po dokładniejszym badaniu, uszkodzony jest regulator napięcia. Dokładniej układ wzbudzenia który tam się znajduje. RC-100om/0,5 mikro/1600V oraz prostownik 3 fazowy. Uszkodzona jedna dioda 10A/1200V. Założyłem na 400V,i ją przebiło. Szukam na 1200V. Proszę o ewentualne uwagi. Scaliłem posty. Po wymianie diody na nowszy typ,10 A/1600 V prądnica dała...
Nie działają kierunkowskazy. Mam do nich 4 przetwornicę. Spodziewałem się problemów- kupiłem przerywacz 12V dc na LED-y. Aby układ się "zerował" zostawiłem z przodu żarówki, z tyłu LED-y. Nic z tego. Pytania: Dobrze, że nie 10 :D . Co Ty tworzysz ? Nowo_twory ? Zastosuj sobie jedną przetwornice step up z 6 na 12 woltów, ze wspólną masą wejścia /wyjścia...
Prądnica jest samowzbudną prądnicą prądu zmiennego, bez układu AVR, To się w końcu zdecyduj, jaka to prądnica. Prądnica: obcowzbudna, synchroniczna Bo producent nabrał wody w usta, i żadnej dokumentacji technicznej nie ma. To sobie kup diesla z elektrycznym rozruchem i regulatorem napięcia wbudowanym, a nie jakiś truchło o zgrozo 2 suwowe. Przecież...
Witam. Nie komplikował bym układu stosując odśrodkowe regulatory lub prądnice samowzbudne, jest proste rozwiązanie. Montujemy na obwodzie rotora, mały magnesik (lub symetrycznie, dwa). Na statorze montujemy kontaktron, (coś, jak prędkościomierz w rowerze). Podajemy napięcie poprzez kontaktron na układ, rezystor - kondensator, po osiągnięciu odpowiedniego...
1. Sprawdż mostek gretza U1 2. podaj napiecie 12V (stałe, np z akumulatora) na układ wzbudzenia, zgodnie z biegunowością, mierząc przy tym napięcie wyjściowe. 3. sprawdż regulator napięcia AVR E1 - prawdopodobnie uszkodzony jeśli gragat został uruchomiony pod obciążeniem.
Myślę, że producenci aut przez dziesiątki lat robili prosty układ, bo coś lepszego to już bardzo skomplikowana konstrukcja, a im bardziej skomplikowana, tym łatwiej może się popsuć, i w przypadku auta niezawodność jest szczególnie ważna, więc producenci aut niechętnie odchodzą od rozwiązań sprawdzonych przez dziesiątki lat. Typowy układ to był regulator...
Jak wszystko dobrze zamontuję i będzie starannie to może coś się popsuć? Prawo Murphyego mówi że wszystko może się popsuć. Z widocznych braków to nie widzę tam kondensatorów przeciwdziałających wzbudzeniu się LMa - wypadałoby dorzucić...
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
regulator układ wzbudzić generator regulator wzbudzić wzbudzić regulator
spawarka castolin antena ogrzewanie tylnej szyby renault laguna przycisk
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Czy wakuometrem sprawdzę ciśnienie sprężania? Jak wymienić fartuch w pralce Candy CS3 1052D2-S?