LPG to też paliwo ;) tylko, że ze względu na swoje właściwości ma większe wymagania jeśli chodzi o sprawność układu zapłonowego.
Nie wiem co Ty tam mierzysz ale moim zdaniem te 7V wynika z tego że zamyka Ci się obwód poprzez miernik.
Wymień jeszcze raz świece, przewody WN oraz skontroluj i przeczyść układ zapłonowy.
Prawdopodobnie musisz też wymienić w aucie świece i przewody zapłonowe, ponieważ instalacja gazowa jest bardzo wrażliwa na wszelakiego rodzaju zakłócenia w układzie zapłonowym i rano jak jest troche wilgoci to może szarpać.
Przyczyn może być wiele ale pewniejszymi są układ paliwowy i zapłonowy.
Przy "falowaniu" wolnych obrotów rzeczy do sprawdzenia: - szczelność układu dolotowego, - układ zapłonowy, - czujnik podciśnienia, - układ regulacji wolnych obrotów.
Pomiar rezystancji uzwojeń cewki jest bardzo niemiarodajnym testem jej sprawności... poza tym w tych samochodach wręcz nagminnie padają sterowniki układu wtryskowo-zapłonowego, co objawia się właśnie wypadaniem zapłonów (w początkowej fazie usterki). Masz zapamiętane jakieś błędy, zaświeca się kontrolka awarii układu wtryskowo-zapłonowego?
Za akumulatorem gdzie tam są bezpieczniki Sprawdziłem obok kierownicy po lewej stronie i przy sterowniku tu gdzie są 2 przekaźniki znalazłem 3 kable od masy wiec przeciściłem A może faktycznie to ten czujnik położenia wału no bo nie ma zasilania na pompę ani iskry A ta kontrolka wtrysku marchewka co oznacza załączenie układu wtryskowo zapłonowego..?
Jak to samo masz na gazie i benzynie to być może układ zapłonowy. Może któraś cewka bo tego chyba nie podmieniałeś. Może sygnał z TPS itd. Ale to zgadywanki i potrzeba więcej pomiarów.
Układ zapłonowy do diagnozy jako pierwszy.
Z tym zblokowaniem to najprawdopodobniej bandix ci się przywiesił i nie odbił, ale w przyszłości lepiej to zrobić. Co do szarpania to sprawdź układ zapłonowy( świece, przewody, cewki).
Układ zapłonowy, można też sprawdzić ciśnienie sprężania. Będziesz miał pewność że układ tłokowy korbowy wraz z głowica jest sprawny.
Coś tu mi nie gra. A mi gra-niektóre testery nie czytają w tych modelach blędów sporadycznych.Ale i tak zaczął bym od dokładnego sprawdzenia cewek zapłonowych; zresztą całego układu WN.
A czy uszkodzony akumulator pozwoliłby mi bez przeszkód wrócić do domu? Wydaje mi się, że na wolnych obrotach alternator dostarcza mniej prądu niż pobiera układ zapłonowy, pompa paliwa, światła itp.
Kontrolka (popularnie zwana "marchewą", ale tak na prawdę symbol przedstawia wtryskiwacz) sygnalizuje awarię w układzie wtryskowo-zapłonowym. Najlepiej będzie odczytać błędy na komputerze i zobaczyć co go boli (niestety diagnostyka w tym aucie jest bardzo prymitywna i nie koniecznie wyjdzie wprost w czym jest problem). Najprawdopodobniej jednak problem...
Wypadanie zapłonów może powodować wiele rzeczy. Winny może być układ zapłonowy , układ paliwowy , układ dolotowy , mechaniczna kondycja silnika itd. itd... Więc nie mając żadnego doświadczenia w tym temacie? Być może trafisz dosyć szybko albo będziesz wymieniał części bez rezultatu. Jeśli się auto psuje to się je oddaje do warsztatu. Po to one są ....
Jedynym czujnikiem z którego korzysta układ zapłonowy jest czujnik wału. Nie wiem jaka jest minimalna amplituda sygnału, musi przechodzić przez 0 i musi brakować jednego "zęba" na wieńcu (to jest GMP). Informacje z czujnika fazy potrzebne są tylko dla układu wtryskowego. Bez czujnika fazy (wałka) - tego na pokrywie rozrządu, auto normalnie pali i jeździ.
Nie kupuj sentechów,czy magnetti bo to nie będzie chodzić Możesz wrzucić świece przy okazji najlepiej ngk Też mam taki wóz i na iskrach bardzo strzelał w dolot pomimo że były nowe Kable magnetti nie dożyły do wiosny zamontowane jesienią Obecnie posiadam świece ngk i kable OE Fiat Też mam LPG i teraz wiem ze na układzie zapłonowym nie warto oszczędzać
Pierwsza część wypowiedzi wskazywała by na rozrusznik, może bendix. Z drugiej części wnioskuję że powinien kolega sprawdzić czy jest właściwe ładowanie i stan akumulatora. Gaśnie bo przy obniżonym napięciu układ zapłonowy nie jest w stanie pracować poprawnie.
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Wymieniłem jedną z dwóch cewek zapłonowych i problem zniknął. Poza tym mam nowe kable WN i świece NGK. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
najbardziej to intersuje mnie układ zapłonowo-wtryskowy (przydałybysie też kolory przewodów) a email jest jest poniżej :D Dzięki za zainteresowanie
A co ci radzić? Ten błąd będzie powstawał i na wskutek anomalii w układzie zapłonowym jak i wtryskowym, lub tez będzie powodowany ogólną kondycją silnika ( np słabe sprężanie).
Gdybyś chciał użyć ten moduł stag-a, to mógłbyś zaadaptować koło foniczne (60-2 zęby) z fiata cinquecento/seicento/punto/panda 1,1 lub 1,2, kwestia wytoczenia otworu środkowego i wywiercenia otworów na śruby mocujące do koła rozrządu wału korbowego, do tego trzeba by zbudować jakiś wspornik na czujnik położenia Aparat zapłonowy z silnika VW 2,0 na wtrysku...
Na ten styk przychodzą impulsy z układu zapłonowego, jak ich nie ma, przekaźnik odłącza pompkę
LPG uwydatnia wszelki niedomagania układu zapłonowego. Diagnozuje się najpierw na benzynie i na niej ma pracować idealnie. Tylko wtedy można zacząć diagnozować LPG.
Dokładnie - zwłaszcza jak jeździsz na gazie pilnuj by mieć minimum 1/3 zbiornika paliwa (by pompa nie była w powietrzu). Całkiem możliwe, że wykończyłeś już pompę benzyny jeżdżąc na prawe pustym zbiorniku. Jakbyś miał problem z układem zapłonowym to byłby on o wiele bardziej odczuwalny na LPG niż na benzynie.
już kumam kontrolka check :D Dodano po 6 kontrolka "check" zapala sie zazwyczaj przy problemach z niedopalaniem bezyny, może to być cos z układem zapłonowym (swiece, cewki W/N, kable W/N) lub też sonda do wymiany.
Moi drodzy, po małej walce udało się wszystko ogarnąć. Mam zmieniony praktycznie cały układ zapłonowy. Zmieniłem świece, przewody, uszczelniłem jeszcze filtr powietrza - nadal były strzały. Wypadanie zapłonów spowodowane było wadliwą cewką zapłonową. W seicento są dwie cewki po dwa wyjścia na świece w silniku 1.1. Po wymianie cewek (wymieniłem obie)...
4 lata .... i może już 50-100kkm przejechane :) Reduktor wymaga okresowego czyszczenia i wymiany membran. Instalacja LPG wymaga okresowej regulacji. Filtr gazu wymaga okresowej wymiany. Przy gazie trzeba dbać o układ zapłonowy (wymieniać świece, kable). Sprawdź w instrukcji co ile kkm producent zaleca czynności serwisowe i jedź do gazownika
Sterownik nie "widzi" przekaźnika pompy paliwa i zapala lampkę. Rozumiem, że dokładnie sprawdziłeś instalację elektryczną i nasuwa się jeden wniosek - uszkodzony sterownik. Rozbierz go. O ile dobrze pamiętam to od pinu 23 sygnał idzie przez diodę do układu z wyprowadzeniami na cztery strony /ok. 1.5 x 1.5cm/. Diodę i ścieżki można sprawdzić omomierzem....
Nic się nie stanie jak w lutujesz tego 100V bo w samochodzie takich wysokich napięc nie uzyskujesz wazne żeby pojemność się zgadzała Też jestem takiego zdania że nic się nie stanie.Oczywiście to obrotomierz z fiata 125p więc musi mieć tak jak ma te 250v ale podstawiając dodatkowy kondensator powinno starczyć 100v max. Nie widziałem jeszcze seicento...
Witam, mam ogromne zakłócenia w CB radiu spowodowane układem zapłonowym. Ktoś mi poradził na jakimś forum żeby zamontować kondensator przeciwzakłóceniowy na cewkę zapłonową. I teraz właśnie mam problem bo nie wiem pod co mam go podpiąć, układ zapłonowy jest tu elektroniczny, z cewki wychodzą tylko przewody wysokiego napięcia i jakieś 2 małe kostki są...
Najprościej: podłącz obrotomierz od malucha (lub inny od dwucylindrowca czterosuwa) . Cały układ połączeń jak w przerywaczowym zapłonie, zasilanie, podświetlanie, a przewód nr1 (impulsy) podłącz do (obojętne której) cewki zapłonowej od strony modułu zapłonowego. Mam tak podłączone w seicento 1100 i działa znakomicie.
Witam Mam fiata uno 899cm z 2000r. (silnik taki jak w seicento). Chcę zamontować w nim obrotomierz. Mam tylko taki problem że nie wiem jaki kupić i pod co go podpiąć aby wskazywał prawdziwą liczbę obrotów silnika. Układ zapłonowy jest tu elektroniczny. Z góry dziękuję za odpowiedź pozdrawiam
Panowie, co to za błąd odczytany Launchem "[3,1,7,0]" ? Launch nie podaje opisu tego błędu, tylko kieruje do podręcznika serwisowego Fiata. Silnik przerywa, jakby chodził na dwa cylindry i śmierdzi niespalonym paliwem, cewki sprawdzone, połaczenie cewek z ECU sprawdzone, przekaźnik EC sprawdzony, świece i przewody świeżo po wymianie. W ogóle co może...
Witam Sc 900 nie chodzi na wszystkie cylindry. W komputerze brak błędów. Cały układ zapłonowy nowy. Kompresja od 10 do 12 na każdym cylindrze. Podczas mierzenia kompresji były odkrecone wszystkie świece. Tylko podczas mierzenia kompresji na 4 cylindrze uciekala mi kompresja na 3 cylindrze. Moje pytanie czy może to być uszczelka pod głowica? Pozdrawiam
Przy sterowniku silnika masz dwa przekaźniki . Zamień czerwony przekaźnik (w czerwonej podstawce) na przekaźnik (czerwony) ze skrzynki bezpieczników. Jak podają przedpiścy - napięcie ładowania do kontroli chociaż skoro samochód odpala to pewnie ten parametr będzie w normie.Masę dla układu wtryskowo-zapłonowego masz na termostacie silnika- gruby szaro-czarny...
Numeracją przewodów w samochodzie nigdy się nie zajmowałem, ale o ile dobrze się doczytałem (dzięki JCK), to interesują mnie: "31" czyli minus zasilania (inaczej karoseria), "15" czyli +12V, które pojawia się po załączeniu stacyjki, - styk na cewce zapłonowej od strony przerywacza (lub układu elektronicznego zapłonu). Hmmm, zobaczę ... A teraz kolejne...
Jeżeli to starszy model nie "elegant" to możesz pobawić się nad układem zapłonowym bezstykowym, mam aplikację takich układów, kiedyś nawet jeden zbudowałem, ale nie miałem okazji przetestować. Znajomy zbudował, zamontował i bardzo sobie chwalił mówił, że nareście miał spokój z wypalonymi stykami przerywacza. Aha, jeszcze zapomniałem w maluchu przewód...
Witam Mam fiata uno 899cm z 2000r. (silnik taki jak w seicento). Mam ogromne zakłócenia w CB radyjku pochodzące od układu zapłonowego, dosłownie słychać pracę poszczególnych świec. Zakłócenia te są ściągane po antenie. Proszę nie pisać rad typu: sprawdź masę anteny, podłącz CB do innego akumulatora czy ściągnij na chwilę pasek klinowy z alternatora,...
Większość instalacji gazowych ma możliwość uruchomienia bezpośrednio na gazie. Prawdopodobnie twoja też, poczytaj (chodzi o typ kompa sterującego instalką), wtedy jeśli zapali można wyeliminować gaz i układ zapłonowy i szukać przyczyny w układzie zasilania benzyną. Może to faktycznie pompa - dziś u siebie rozbierałem swoją (sej 900) bo nie zawsze pompowała...
Zdejmując fajkę ze świecy w układzie zapłonowym z traconą iskrą (cewka dwubiegunowa) ryzykujesz uszkodzenie cewki zapłonowej, a nawet sterownika silnika - nigdy tego nie rób. Jeśli chcesz wykonać taką próbę musisz albo odłączyć sterowanie cewki (ale to odepnie 2 cylindry), albo uruchomić silnik ze zdjętą fajką ze świecy w cylindrze, ale do fajki musi...
Witam Napisałeś "Zrobiłem taki test żeby sprawdzić alternator to po uruchomieniu silnika ściągnąłem klemy z aku" - miałeś fart - mogło być po elektronice w samochodzie z układem zapłonowym w szczególności. A jak by regulator dał 20V KATASTROFA. Lepiej drugi raz tego nie próbuj !!!. W czasie normalnej pracy silnika na akumulatorze powinno być 14,1 -...
świece raczej ok bo przecież niemozliwe żeby Eyquem i NGK były walnięte tym bardziej że te NGK wstawiłem do seicento 0,9 i śmigają aż miło :-) ps. masz też może problem z przednim zawieszeniem że stuka trochę :P (to do gości co mają clio II)
A więc tak- szarpie tylko na benzynie -tzn,że nie układ zapłonowy po rozgrzaniu,-błąd zasilania paliwem regulowany od sondy tylko przy niskich obrotach-więc prawdopodobnie zbyt bogata mieszanka Sugestia-odepnij wtyczke od sondy lambda i spróbuj przejechać się kawałek Jezeli nie pomoże-zrób to samo z wtyczką od TPSu. Komputer ma złe odczyty któregoś...
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
Lanie paliwa o liczbie oktanowej większej niż 95 do tego silnika zupełnie mija się z celem, bo nie ma z tego absolutnie żadnej korzyści, silnik nie ma czujników pozwalających na stwierdzenie że zasilany jest paliwem o wyższej LO i stosowne skorygowanie KWZ ani tym bardziej nie można zwiększyć stopnia sprężania... dodatki w tym paliwie mogły zaszkodzić...
Mógł to być zbieg okoliczności i np. zawilgły przewody zapłonowe lub jakaś wiązka elektryczna. Mogło się coś przytkać w układzie paliwowym. Jest szansa i to spora, że usterka się powtórzy, auta zazwyczaj same się nie naprawiają, tylko objawy usterki mogą się pojawiać tylko w określonych warunkach.
A jak ma się to do jak go odpalam coś piszczy, nie równo pracuje Dlaczego silnik od razu od strzału gaśnie? Dlaczego silnik nierówno pracuje Piszczało ponieważ zerwany silnik z poduszki jest przesunięty do przodu tak że koło pompy haczy o uchwyt silnika chłodnicy, w tym miejscu też strasznie się iskrzyło co skutkowało nierówną pracą silnika prawdopodobnie...
Ale widać, że probówka coś tam miga przy kręceniu rozrusznikiem... piszesz też że test cewek z diagnostyki działa i wtedy iskra jest - można więc przyjąć, że driver w ECU jak i same cewki i reszta układu zapłonowego jest w porządku. Skoro wtryskiwacz też jest sterowany (właśnie - wtryskiwacz czy wtryskiwacze i na jakim to jest ECU) to impulsy z czujnika...
Alternator bez obciążenia wyjścia, nie wyłączy się od razu po odłączeniu przez regulator wzbudzenia. Elektronika, jeśli chodzi o napięcie, jest stosunkowo bezpieczna, bo w większości nie jest zasilana napięciem 12 V, tylko ma swoje regulatory napięcia. Alternator wytwarza jednak prąd przemienny, który jest prostowany do... ale przy braku głównego elementu...
Taki temat: Fiat 900T - OHV 903cc 37PS - z roku 1979. Mikrobusik na bazie Fiata 6oo Multipla z lat 50 i 60. Z różnym powodów chcę się z nim pobawić i nieco go usprawnić mechanicznie. Mam prawie nowy silnik 899cc wydłubany z Seicento a.d. 2000 o przebiegu nieco ponad 15tys w stanie doskonałym. Silnik oryginalny w moim busiku ma swoje lata i przebieg....
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Witam! Jestem posiadaczem Fiata Uno. Silnik 900 z wtryskiem jednopunktowym (z Seicento). Wbudowałem obrotomierz w zegary i podpiąłem "+" z +12 i masę zgodnie z oznaczeniami na obrotomierzu. Okazało się, ze jest to obrotomierz z Forda Oriona z diesla. Kabel sygnałowy pociągnąłem do komory silnika lecz nie wpiąłem go jeszcze. Wiem, ze nie mam co się z...
Zimnego silnika benzynowego przystosowanego do spalania LPG nie powinno się odpalać na gazie, szczególnie podczas chłodnych dni. Zimny gaz zapala się o wiele trudniej niż benzyna. Dlatego wszystkie instalacje są tak skonstruowane aby uruchomić i zagrzać silnik na benzynie do takiej temperatury aby płyn chłodzący mógł ogrzewać rozprężający się w parowniku...
Za mało danych... A nie można wykorzystać zbiornika od malucha z jego czujnikiem i wskaźnikiem, a nawet całą deską? - to o paliwie. Napięcie to "pikuś", mierzy Kolega do masy i do punktu ZA stacyjką, na wyjściu na zaplon; za stacyjką by nie mierzyć całe dnie a tylko gdy jedziemy - to o voltach. Co do obrotomierza - ważne jaki jest system zapłonu: rozdzielaczowy,...
Witam, dziękuję za podpowiedź, u mnie dodatkowo zamontowali w Warszawie w salonie w którym babka kupowała SC 900, immobilizer Cheeteah 335, który wg instrukcjii blokuje właśnie kabelek do cewki rozrusznika i cewki zapłonowe (drugi obwód), kłopot jest spory, bo zamontowali centralkę pod główną deską, widoczna jest ona nieco po wymontowaniu lewego głośnika....
Witam serdecznie, Od pewnego czasu jestem właścicielem samochodu jak w tytule. Zakupiłem go jako niesprawny. Posiadał zamontowaną instalację gazową która wpływała na wtryski paliwa ( działał tylko trzeci) po zdemontowaniu jej wszystkie wtryski zaczęły działać. Niestety problem nie ustał, bardzo ciężko odpala na benzynie kiedy to już się uda, trzeba...
Stosunkowo łatwo można sprawdzić czy to ECU, objaw jest taki: - świeci MIL i zapamiętany błąd jednej z cewek - iskra jest na wszystkich świecach - nie działają wtryskiwacze na cylindrach, obsługiwanych przez cewkę której błąd jest zgłoszony. Standardowa usterka ECU (IAW 59F) w tym modelu, uszkodzeniu ulega obwód diagnostyki cewki zapłonowej, ECU "nie...
Witam Mam fiata Uno 899 cm z 2000r. (silnik taki jak w seicento). Radyjko mam w nim zamontowane Intek M 550-Power. Mam ogromne zakłócenia ściągane po antenie zaraz po uruchomieniu silnika. Sądzę iż są ściągane po antenie gdyż po jej wykręceniu skala spada do zera. Szmery te narastają wraz z prędkością obrotową silnika. Do tych czas byłem pewny iż są...
Witam ,mam fiata seicento 98 rok ,auto z instalacją lpg od roku 2004 , auto cały czas w rodzinie , przebieg 98 tys. Auto szarpie przy przyśpieszaniu , najczęściej pokazuje się to przy zmianie z 3 biegu na 4 ,auto generalnie przy odpaleniu na zimnym silniku po nocy ma nie równą pracę silnika ,po chwili ustaje i jest ok , później pod czas jazdy i przy...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to w tym miejscu {na kolektorze } ta masa z tymi kablami aż...
cewka zapłonowy seicento seicento kabel zapłonowy układ tyrystorowy układ zapłonowy
podtrzymać sekunda podłączyć niemiecki telefon piasta łożyska
instalacja oświetleniowa obliczenia wymiana grzałki bojler
Niegasnąca lampka immobilizera - przyczyny i diagnostyka Philips 55PFL6008S/12 TV Dead - Need Schematics