więc wychodzi na to ze dobry Niekoniecznie. Schemat masz? Odepnij moduł i sprawdź wartość napięcia zasilania (prąd zmienny). Przydałoby się też podejrzeć, co się dzieje na sygnale z czujnika. Do modułu dochodzi przewód czarny z białym paskiem? Jeśli tak, to odepnij go na czas próby odpalenia. Procedury sprawdzanie elementów składowych układu zapłonowego...
Może moduł zapłonowy lub impulsator? Nie wiadomo co to za skuter i jaki ma układ zapłonowy?
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
Podmień świecę, to że na powietrzu daje iskrę to nie znaczy że da ją w cylindrze. Jeśli podlany na tłok nie pali to tylko układ zapłonowy.
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Powinieneś też sprawdzić elektrykę, w szczególności układ zapłonowy.
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Apr... Serwisówka do tego modelu, wraz ze schematem na stronie 84 i rozrysowanym układem zapłonowym na stronie 87. To jest moduł do typowego bezstykowego układu zapłonowego z "zewnętrznym" impulsatorem.
Pewnie gdzieś jest zwarcie, pasowałoby przejrzeć całą instalację, najlepiej wszystko odłączyć i zostawić tylko sam zapłon na nowym module, by upewnić się czy to na pewno jej wina. Warto też przejrzeć cały układ zapłonowy: cewki, impulsator, kable, koło magnesowe.
No, tak właśnie sprawdzałem na wykręconej świecy opartej o korpus silnika. Nie wiem czy ta cewka jest identyczna jak w skuterach. Może z wyglądu, ale według mnie ona ma rozdzielone uzwojenia dlatego są trzy styki plus fajka. Przynajmniej tak mi wynika z pomiarów miernikiem i tak pokazuje schemat. Cewka od skutera ma uzwojenia zwarte wewnątrz więc raczej...
Chłopie nie świruj, tylko wpisz w wyszukiwarce: układ zapłonowy fiat 126p Na talerzu to kolacja a nie wiedza
Układ z linka to jest moduł zapłonowy do silników nie posiadających impulsatora, nie nadaje się do skutera 4T.
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
Czy na podnóżkach wchodzi na obroty? Czy wykonałeś podstawowe czynności sprawdzające czy może liczysz na pomoc wróżki. Na tym forum wróżki nie występują. A szkoda bo czasem by się przydały. Trudno radzić nie mając podstawowych informacji. PS. Jaki przebieg ma skuter? Jak ponad 10 tyś to czyszczenie tłumika obowiązkowe. Ja podejrzewam problemy z układem...
Witam. Mam problem z układem zapłonowym, ponieważ jest to skuter 2T. Wymieniłem stator, magneto, cewkomoduł, stacyjkę. Problem wygląda w ten sposób, że iskra ma przebicie do gumy, nawet nie trzeba przykładać samego przewodu wysokiego napięcia do czegokolwiek, i tak to nazwę, że iskra bije w powietrze. Czy ktoś miał taki przypadek? Proszę o pomoc.
Ma odizolować lub inaczej mówiąz zmienić sygnał impulsowy z + na sygnał połacenia z masą. Bedzie miało to zastosowanie w układzie zapłonowym mojego skutera. W którym pozycję wału okresla cewka wzbudzająca prąd. Załaczam schemat. Acha impuls ma być podłączany do punktu P.
Nie napisałeś co to za skuter! Na rynku są ich tysiące. Trudno doradzać jak nie wiadomo z czym ma się do czynienia. O układach zapłonowych poczytaj tu: [url=http://zaplon.pl.tl]Link Jak będzie to czarna magia, to daj sobie spokój. Bez podstawowej wiedzy nie poradzisz.
Kupiony jako używany? Już tak miał, czy się pojawiło? Do przeglądu układ zapłonowy, do pomiarów silnik.
Witam potrzebuje informacji (schematow) układu zapłonowego do tego skutera lub informacji na temat ewentualnych przerobek modułu zapłonowego Jak mozna sprawdzic moduł bez specjalistycznego sprzetu?? Pozdrawiam
Bzdura. Moduł zapłonowy nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem. Owszem zgodzę się z tobą,że z rozrusznikiem nie ma nic wspólnego :) Ale z No, może masę elektryczną pojazdu. ..Tą całą masą to owszem. W dzisiejszych moduły zapłonowe nie są wytrzymałe. U mnie drobne przepięcie w instalacji doprowadziło do uwalenia modułu zapłonowego. Niby nie ma nic wspólnego...
Chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo to jest duża różnica pomiędzy modelami. Jaki gaźnik? To normalne że włączenie świateł obciąża alternator i silnik, ale przy prawidłowo wyregulowanej mieszance biegu jałowego nie powinno to być tak bardzo odczuwalne. Suzuki chłodzone powietrzem miało gaźnik Mikuni i to była jednym słowem tragedia. Wersje chłodzone...
Jak nie reaguje na plaka, to wiadomo że nie jest to wina gaźnika, tylko trzeba zajrzeć do silnika. Do sprawdzenia układ zapłonowy, czy daje energię o wystarczającej energii (długość iskry z samego przewodu WN) oraz we właściwym momencie (choć w skuterach nie jest łatwo ściąć wpust). Jeśli świeca pozostawała sucha przy próbach odpalenia na benzynie,...
Chce zbudować zamiennik sygnału żeby odbiornik nie odbierał + prądowego tylko łączenie z masą. Nie wiem może prościejszym rozwiązaniem byłby przekaźnik, ale czy będzie na tyle wytrzymały???? A cały układ to moduł zapłonowy do skutera.
Odnośnie blokady - na czym polega. Zacytuje jeden z portali, gdyż i tak moja wiedza na ten temat oparta jest jedynie o internet. "Czujnik obrotów - rejestruje on prędkość obrotową koła oraz informuje o tym CDI (elektroniczny moduł sterujący silnikiem), co w konsekwencji wpływa na ograniczenie obrotów przez układ zapłonowy skutera. Sposobem na to zdławienie...
Pasek do natychmiastowej wymiany. Co do sprzęgła i wariatora, to wiadome jest ze należy je wyregulować po wymianie paska. Dopiero później można szukać niesprawności (zmniejszonej mocy) w układzie zapłonowym i gaźniku.
Do modułu dochodzi czerwono-czarny kabel z silnika(ze statora), odepnij go z modułu i przyłóż gdzieś do masy(silnik) nie stykając, włącz zapłon i kręć rozrusznikiem, w tym momencie powinno się iskrzyć. Jeśli nie będzie się iskrzyć prawdopodobnie "poszła" cewka zasilająca cały układ zapłonowy.
wymień moduł zapłonowy i wyczyść układ paliwowy
witam zdjęcia jeszcze nie mam ale jak może być źle podpięte ? jak tylko ten żółty przewód robi usterkę bo podpięty nie chce odpalać a odpięty odrazu ? może opisze na razie jak to u mnie jest więc tak od iskrownika wychodzą 4przewody żółty który idzie do ssań automatycznych regulatora napięć i włącznika świateł następnie jest kabel biały (ładowania)który...
Paradoksalnie to zabrzmi, ale właśnie podpięty podczas spawania akumulator powinien wytłumić wszelkie "szpilki" w instalacji. Inna sprawa gdy przewód masy spawarki akurat ułoży się równolegle z wiązką kabli, co się tam wyindukuje, tego nie wiemy. Co do "siania" układu zapłonowego, to absolutny rekord bije cdi, miałem na warsztacie kilkanaście motocykli/...
Witam wszystkich Mam problem z podłączeniem zdalnego rozruchu silnika.Prawdopodobnie ten skuter ma zasilany układ zapłonowy z cewki a nie z akumulatora.Moze ktoś podłączał alarm SNOOB M686S do skutera TGB F409 lub innego skutera i podpowie jak mam to zrobić. dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam Krzysztof
Silnik spalinowy z zapłonem iskrowym to wciąż proste urządzenie. Do pracy potrzebuje prawidłowej mieszanki paliwowo powietrznej i iskry, która ją zapali. Mieszanka musi się spalić w prawidłowych warunkach (ciśnienie). Jak zaczniesz od tej ogólnej zasady, to do szczegółów dotrzesz sam. Różnica w uruchomieniu silnika za pomocą rozrusznika elektrycznego...
Czyli stator i cewka są w porządku? Nie wiadomo. Faktycznie na schemacie jest kabel czarno-czerwony a nie brązowo czerwony. Moja pomyłka. Cały czas robisz błedy w pomiarach. Czy nie warto było by się skupic na tym co ktoś napisał i próbować zrozumieć? Jak coś jest nie jasne to lepiej zapytać a nie pisać po raz kolejny bzdur o pomiarach na złączonym...
Chociaż kabel dano bliski właściwemu. Średnica zewnętrzna OK, ale co w środku? Znamy te numery Brunner... Dla mnie dziwny temat. Czyżby skuter nie miał "kopki" ? A może ma Układ zapłonowy DC_CDI lub TCI ? Było by dziwne, ale możliwe.
Ewentualnie zestaw od jakiegoś skutera. Od razu z układem zapłonowym CDI. Pozostaje właśnie kwestia dopasowania mechanicznego.
Witam Z tego co napisałeś wynika, że nie przeprowadziłeś procedury sprawdzania układu zapłonowego. Sądziłem, że jest to tak proste, iż nie opisałem jej dokładnie. Moja wina! Więc piszę jeszcze raz: 1. Na zimnym silniku. Znajdź na module zapłonowym kabel idący do cewki ładującej. Będzie to cewka w "magnecie" nawinięta bardzo cienkim drutem i mocno zaizolowana....
Miałem wszystkie objawy dokładnie takie same jak Ty opisałeś, w moim skuterze 50ccm 2T. Przejrzałem cały układ paliwowy i zapłonowy, wszystko było ok a skuter dalej nie chciał jeździć. W końcu okazało się, że zapchany był tłumik. Więc możesz go odkręcić i zobaczyć, czy bez niego będzie pracował.
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
trafiają się także blokady w układzie zapłonowym (odcięcie zapłonu przy danych obrotach)
Nie mam doświadczenia z motorowerami. Ten, który dostałem do zabawy, miał elektryczny rozrusznik i wydaje mi się, że obecnie akumulator to standard. Akumulator to standard,ale znakomita większość małych motocykli i skuterów wykorzystuje go jedynie do rozruchu i klaksonu. Układy zapłonowe są uniezależnione od baterii bo w g.wnokrajach wolą nie musieć...
Chcę zbudować moduł zapłonowy do swojego skutera, oczywiście instalacja 12V. Posiadam na stanie układ IRF630, natomiast ten który ja chcę zbudować jest oparty na IRF840. Czy da się zbudować jakieś ograniczenia i czy są one wogóle potrzebne???? Załączam że ten układ zpostał już zbudowany i sprawdzony przez użytkowników elektroda.pl Znalazłem jeszcze...
po przekereceniu stacyjki wszystko działa super , lecz po odpaleniu pojawiją sie na ekranie 3 kreski i nic nie pokazuje , po zgaszeniu od razu wskakuje temperatura To raczej nie wina za wysokiego napięcia, a zakłóceń z układu zapłonowego lub ładowania. No i skąd się tam bierze aż 17V? Zacznij od doprowadzenia instalacji do porządku.
Oczywiście. Wszystko zależy od układy ładowania i układu zapłonu. Jednak z wielu względów nie jest to zalecane. Przy Układach zapłonowych CDI (Simson, większość skuterów) akumulator do poprawnej pracy silnika jest w ogóle niepotrzebny! Nie wiem jaki układ zapłonowy jest w Hondzie kolegi prolicht. Może się wypowie, to można będzie spekulować nad wpływem...
Błażeju ja bum się nie czepiał szczegółów czy iskrownik czy nie ,potocznie tak to się nazywa ale jak wytłumaczyłeś koledze to już wie,więc tak 90% usterek układu zapłonowego w skuterach 2t i 4t jest uszkodzona cewka prądowa zasilająca moduł pod warunkiem że mamy zapłon C.D.I a nie D.C.I ,drugą sprawą i faktem jest to iż cewka zapłonowa jest elementem...
Cewka nie musi być na napięcie w instalacji. Cewka zapłonowa to trafo. Co do przyczyny - proponuję regulacje gaźnika (zbyt bogata mieszanka), sprawdzenie zużycia oleju, regulację wyprzedzenia zapłonu, jeśli jest taka możliwość, a na koniec wymiana elementów układu zapłonowego. Nie mam pojęcia co to za skuter, ale jeśli ma cewkę zapłonową zintegrowaną...
No dobrze przepraszam za niepełne informacje i zarazem dziękuję za sprostowanie, co do tej blokady to po prostu strzelałem. A tak w ogóle jeżeli kolega wie coś więcej na temat tego drugiego modułu to chętnie dowiem się czegoś nowego. I zgadzam się z kolegą "jack63" że lepiej się przygotować dołączając do układu tymczasowy wyłącznik. Pozdrawiam
Mam uszkodzony moduł zapłonowy do skutera. Budowa płytki jest banalna ale nigdzie nie mogę znaleźć tego układu ICC03-400. Czy to jakiś nietypowy układ czy co? http://obrazki.elektroda.pl/3784784700_1...
Ten odłączony kabel łączy licznik obrotów sprzęgła z modułem zapłonowym. Układ stanowi blokadę prędkości skutera. Więc jeśli chcesz jechać więcej jak 50 to go odłącz. Ten niby element odpowiedzialny za rozruch z pilota to jest ssanie automatyczne;) Co do upływu prądu to stawiam na alarm. Sprawdź amperomierzem czy przy wyłączonej stacyjce płynie jakiś...
Witam! Mam problem z układem zapłonowym w skuterze Kymco Dink 125 2001 rok. 4T (brak iskry). 1. Sprawdziłem prądnicę w ten sposób że kopiąc przy odłączonym akumulatorze lekką żarzą się światła więc prąd wytwarza. 2. Sprawdziłem impulsator - wskazania omomierza pokazują około 130 om oporności, a dotykając śrubokrętem do rdzenia okło kilkadziesiąt mV....
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
Najpierw mam zamiar uruchomić silnik z aprili jest sprawny tylko nie mam elektroniki do niego. Jakie części muszę kupić ? Z silnika wychodzi kilka kabli ( w tym momencie nie mam jak sprawdzić ) czy mozna podłączyć układ zapłonowy z quada ?
Układ zapłonowy dwucylindrowego silnika Syreny zastosowanego w motopompach pożarniczych PO-3 a następnie PO-5 odznaczał się dużą awaryjnością. Dlatego w wielu wypadkach jedynym rozwiązaniem było zastosowanie układu zapłonowego z zastosowaniem cewek 12V, samochodu SYRENA lub Czeskiej produkcji stosowanych w skuterach. Niestety nie był to idealny układ...
Tak z ciekawości to jaką oporność ma cewka zasilająca cdi i impulsator? Są kable z czerwonym paskiem i niebieskim mierzone względem masy. Powinno być około 460Ω dla cewki i 150Ω dla impulsatora. Posprawdzaj również kable w układzie zapłonowym, czasami nie łączyły.
Sprawdzenie świecy, to podstawa. Poszukaj, problemy z iskrą, w różnej maści chińskich skuterach, były opisywane wielokrotnie. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Co masz na myśli pisząc "Iskra zapalana jest w nieodpowiednim momencie."? Układ zapłonowy ma automatyczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu, do 2000 RPM minimalny kąt wyprzedzenia, powyżej 4000 RPM maksymalny. Minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia jest określony przez znacznik na kole magnesowym. Jeśli iskra na świecy wyraźnie bije kilka razy na...
Może układ zapłonowy zakłóca pracę Twojego układu. U mnie, jak przejeżdża koło domu Komar to TV ostro śnieży w tym czasie.
Wszystko jest podłączone, kostki sprawdzałem. Z tą sama podmianą gaźników to nie wiem czy tak będzie działać, ale spróbuję. Tam jest sonda lambda. Podejrzewam że ona może być uszkodzona skoro zalewa świecę i mieszanka jest bogata. Nigdy nie naprawiałem skuterów, z motorowerów to jedynie simsona s51. Co tamw normalnym skuterze wchodzi w skład układu...
Możliwe że po prostu ci ścięło klin na wale i koło magnesowe się nieco przekręciło. Przestawiony zapłon powoduje duuuużo problemów, w tym z odpalaniem. Aby ustalić czy problem leży w układzie paliwowym czy zapłonowym, należy odkręcić świecę, podać około 0,5ml paliwa przez otwór (koniecznie z olejem! Wystarczy kropla oleju), i spróbować odpalić. Jeśli...
Ta podkładka ma bardzo dużo do gadania, bo izoluje termicznie gaźnik od cylindra. Jesteś pewien, że tu chodzi o paliwo? Sprawdzałeś układ zapłonowy? W ogóle, czy to wina silnika? Ewidentnie silnik przerywa pracę, czy skuter szarpie podczas jazdy?
Dzięki, jest to jakaś koncepcja, natomiast bardziej chodziło mi o rozwiązanie tematu na zasadzie adaptacji modułu zapłonowego od innego urządzenia (skuter ?). Płytka jest już zmęczona, nie wiem czy jest sens ją reanimować.
Jeśli masz nową świecę, paliwo podlałeś pod świecę a mimo to nie pali, to masz problem w układzie zapłonowym. Być może jest przestawiony zapłon. Warto poprawić masy na skuterze. Może któraś jest słaba. No i fakt że moduł zapłonowy jest nowy, nie oznacza że jest sprawny. Niestety, ale wśród części do chińskich maszyn, duża część jest po prostu fabrycznie...
Może - o ile masz silnik 4T (czterosuwowy) - czyli taki, który te zawory ma. Z tego co się orientuję te Peugeoty mają silniki 2T, ale ciężko się doczytać czy wszystkie... Przyczyn może być masa... Paproch w cylindrze, świeca, kompresja, dysza, regulacja gaźnika, awaria układu zapłonowego... Zacząłbym od sprawdzania tego co sprawdzić najłatwiej. Paproch...
chciałem zapytać czy do tego układu można zastosować akumulator żelowy? czy będzie to ładowało odpowiednim prądem? W zasadzie akumulator powinien dać sobie radę - akumulatory kwasowe mają bardzo dużą wydajność prądową - więc powinny sobie spokojnie poradzić z zasilaniem układu zapłonowego.
Mam skuter kibse 50 4t black edition z 2018 roku gdzie w nim znajduje się moduł cdi? Dodano po 36 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W większości skuterów 4T tej klasy moduł CDI (Capacitor Discharge Ignition) umieszczany jest w pobliżu akumulatora, pod siedzeniem lub za przednią osłoną. W przypadku modelu Kibse (lub Kisbee) 50 4T Black Edition z 2018...
Czy jest to nowy skuter, czy używany. Jeśli jest to pojazd używany (w szczególności przez młodzież), to sprawdź stan wariatora (talerzyki i ciężarki) oraz sprzęgła (może być zużyte, przegrzane, pęknięta sprężyna) i paska napędowego ( stopień zużycia i wymiar). Wpływ na osiągi skutera może mieć też kondycja silnika, układ zapłonowy, paliwowy, filtr powietrza...
DC-CDI odblokowany od skutera, mam taką sztukę i przy 8000 rpm ma 28°. Ale nie podam Ci typu, ani modelu, nic nie jest na nim napisane...
po pierwsze odblokowany skuter potrafi 100 spokojnie pogonić, po drugie: Po odkręceniu wydechu powinna być zwężka w miejscu połączenia z cylindrem, po drugie dysza główna w gażniku, po kolejne tulejka na wariatorze,po ostatnie cpi ma zazwyczaj klon silnika motori minarelli ze zmienionym układem zapłonowym-inny kąt wyprzedzenia zapłonu...
Wygląda na jakiś element z układów zapłonowych. Szkoda, że dopisane już po moim poście... Do jakiego silnika? Co z tym zrobi? Do skutera się nie nadaje. Do samochodu wstawi, jak tam dużo nowocześniejsze układy teraz? O czym ty piszesz?
Witam. Chciałbym przestrzec wszystkich zamierzających kupić regulator napięcia przez internet, tudzież w sklepie. Szukałem określonego typu regulatora napięcia dla siebie, a natknąłem się na nieciekawy trend w tym temacie. 1. Regulatory "2T" typu LONGJIA – zmieniony pinout https://obrazki.elektroda.pl/9780220200_... Dystrybucja...
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
No pewnie, że bateryjne CDI Bredzisz Kolego ! Schematu instalacji el. motocykla się w Sieci nie chce poszukać?? Dodano po 18 (at)renowka33 Nowy model silnika Twojego motocykla-skutera pracuje już w oparciu o ECU, wtrysk paliwa, schemat dostępny. Ze starszą wersją gorzej. Podejrzewam układ zapłonowy CDI, który pracuje bez zasilania z akumulatora, bo...
Hejka Na podstawie opisu usterki wydaje się, że problem może leżeć w sterowaniu zapłonem. Wyłączenie kluczyka na 30 sekund pozwala na krótkotrwałe usunięcie problemu, ale nie rozwiązuje go na stałe. Możliwe przyczyny takiego zachowania skutera to: Uszkodzony regulator napięcia - jeśli regulator napięcia nie działa poprawnie, może to powodować nieprawidłowe...
(at)Marbitfh Proponował bym użyć gotowego modułu zapalarki od kuchenki gazowej, załączanego przekaźnikiem i wyłączaniu go po ustabilizowaniu się łuku. Nie możesz użyć miniaturowej cewki zapłonowej od skutera, ze względu na zasilanie tego układu prosto z sieci.
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Dobrze Kolega wnioskuje - te dwa kabelki to gaszenie - coś jak w kosiarce. Skuter może mieć moduł zapłonowy niezależny (układ nie potrzebuje +12 do pracy, działa na zasadzie indukcji napięcia w cewkach). Taki układ to często czarna kostka zalana żywicą z której wychodzi przewód do cewki i drugi którego zwarcie z masą blokuje cewkę. W tym przypadku należy...
Witam. Posiadam Peugeota Ludix 2T zasilanego gaźnikiem, ma on również elektryczny dozownik oleju sterowany modułem zapłonowym ACPH1 , w instalacji elektrycznej padł moduł - iskra na świecy występowała co któryś raz. Z racji tego, że nowe moduły do tego modelu są dość drogie a posiadam kompletny i sprawny układ zapłonowy(stator, magneto, moduł i cewkę...
Podstawa do układ paliwa i dopływ powietrza. Trzeba sprawdzić w jakim stanie jest filtr powietrza i paliwa to podstawa ,powinien być na układzie paliwowym jakiś odstojniczek który po odkręceniu pokaże jak zanieczyszczony jest układ paliwowy.Układ zapłonowy czyli podstawowo moduł i świeca - to też trzeba sprawdzić . Przy odpalaniu kopci?Układ wydechowy...
Tak się przyjęło. Widocznie większość układów zapłonowych jest bardzo do siebie podobna. Twój skuter może nie należeć do tej grupy, więc spokojnie. Dla mnie pomiar rezystancji cewki jest tylko orientacyjny i tylko dla porównania z tym co podaje serwisówka (jak jest). Ostatecznie decydują pomiary napięć szczytowych. Proste moduły są wręcz prostackie....
To też CDI. Wszystko zależy od tego, co zastosujesz jako generator. Ale szukaj cewki do klasycznego lub elektronicznego bateryjnego układu zapłonowego, czyli typowo samochodowej. Ewentualnie motocyklowej, ale też od zapłonu bateryjnego, np z jawy 350, mz... Nie z motoroweru.
W chińskich quadach/skuterach/motocyklach 125 układ zapłonowy nie ma związku z układem ładowania. U Ciebie stacyjka służy wyłącznie do gaszenia silnika, tj. do zwierania pinu gaszenia z masą. Możesz jej wcale nie podłączać. Istotne jest natomiast połączenie odpowiednich cewek koła masowego do modułu CDI i modułu CDI do cewki zapłonowej. Z cewek magneta...
Osobiście nie popieram montażu CDI od skutera do CZ. Spore koszty. Duży zakres przeróbek. Wymagana wiedza i doświadczenia z układami zapłonowymi. Prościej, taniej i szybciej naprawić prądnicę. Na tym forum toczy się temat o naprawie prądnicy w CZ. Czy nie lepiej się dołączyć?
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
Zapytam jeszcze czy wszystko od strony mechanicznej jest OK? Pewnie odpowiesz, że TAK! Większość tak odpowiada i to szczerze. Chciałbym jednak zasiać pewien niepokój w takie podejście. To co zaprezentowałeś na zdjęciach jest poważną katastrofą! Napisz co i jak robiłeś. Wygląda, że w ogóle nie zastanawiałeś się na przyczynami tej katastrofy. Może one...
Czy na postoju da się go swobodnie wprowadzić na obroty? Wg. mnie układ zapłonowy do sprawdzenia. Podejrzana cewka ładująca CDI. Wcześniej do sprawdzenia połączenia kablowe. Szczególnie masy.
Witam Nie wiem na ile adekwatny do Twojego motoru jest "schemat" (dla mnie to tylko kolorowe obrazki) z pierwszego linku. Nie wiem czy Twój silnik to 2T czy 4T? Jeżeli jednak rezystancje przewodów wychodzących z prądnicy opisane na obrazku są prawdziwe tj niebieski 35ohm i czarny 45ohm, to moduł zapłonowy do skuterów 2T nie będzie działał. Zmierz te...
Układ zasilania trzeba sprawdzić pod kątem lewego powietrza. Uszczelniacze wału korbowego kiedy ostatnio były wymieniane? W jakim są stanie? Wszelkie podzespoły gaźnika trzeba zdemontować, umyć w myjce ultradźwiękowej, osuszyć i ponownie złożyć. Zawór membranowy sprawny? Jaki kolor elektrod świecy zapłonowej? Czy po zmianie pojemności skokowej gaźnik...
Kolego, dwie sprawy: 1. Obowiązkowo, z użyciem funkcji To nie tak prosto, jak w skuterze z tą instalacją. nie można tego zrobić na kilku przewodach. To zapłon bateryjny, więc musi zostać alternator, akumulator, regulator napięcia. Potem musi zostać cały układ zapłonowy, czyli sterownik, czujniki, strona wn, oprzyrządowanie. Z reszty teoretycznie można...
Kolego cewka to bardzo rzadko pada,można ją sprawdzić miernikiem na przewodzenie diody. Impulsator jest obok koła magnesowego,ponieważ te dwa elementy współpracują ze sobą. moduł jest na ramie zamontowany,w jednym miejscu jest wszystko. do tych skuterów to z tego co wiem to układ zapłonowy jest taki sam. ewentualni możesz z innego piaggio wzionść i...
Pisz kolego w języku technicznie zrozumiałym- nie używaj slangów , bo zostaniesz upomniany przez moderatora! Co oznaczają te 2 cm? Odstęp na elektrodach świecy jest z reguły około 1.5mm, kolor iskry - jasno błękitny. Jeśli jest z domieszką czerwieni, to świeca do d.. , albo układ zapłonowy szwankuje. Nie zapominaj o jednym- wlałeś w cylinder bardzo...
Niezauważyłem w żadnym miejscu impulsatora o jakim czytałem na necie - czy po prostu w tym skuterze nie jest on wymagany? A nie chodzi o ten skuter, ale o wybrane przez projektantów rozwiązanie układu zapłonowego. W tym silniku zastosowano bezimpulsatorowy układ zapłonowy. tzw. MAGNET. Cewka zasilająca jest równocześnie impulsatorem. Tak w przybliżeniu....
bo jezeli nie jest to DCI ze wzgledu na ten tranzystor Darlington, to dla czego wszedzie jest opisywany jako DCI nawet w sklepach gdyby nie byl to tez by tak pisali ? Jak to zweryfikowac ? Cewka jest na 99% do tego moto. Jade do skuterowcow z tymi gratami .. Ujmijmy to tak, fabrycznie w Twoim moto masz zapłon elektroniczny (nawet na schemacie jest...
Przydałby się schemat lub choćby jego fragment obejmujący prądnicę i układ ładowania. Bez niego trudno oceniać sytuację i coś doradzać. Tak na szybko. Sprawdź czy nie masz zwarcia/przerwy w instalacji. Stan złączek. Przetarte/przygniecione kable itp. Co z aku. Może on odchodzi w kierunku szrotu... Dodatkowo napisz czym (rodzaj miernika, zakresy pomiarowe),...
Najpierw zmień temat na adekwatny do sytuacji. Potem popraw pisownię - Regulamin. Kropki i przecinki bardzo ułatwiają czytanie. Jakie czynności diagnostyczne wykonałeś z wyjątkiem "mocnego" czyszczenia gaźnika. Cokolwiek miało by to znaczyć. Czy ssanie działa? Czy układ zapłonowy daje odpowiednią iskrę? Poczytaj o tym co i jak należy sprawdzić. Sprawdź...
To co pokazujesz na zdjęciu nie wygląda mi na moduł zapłonowy ponieważ nie widzę z niego wyjścia na przewód wysokiego napięcia. Przy spawaniu bez odłączenia układu zapłonowego mógł ulec uszkodzeniu impulsator bądź moduł zapłonowy na Twoim miejscu zlokalizował bym moduł po kablu od świecy i spróbował bym kupić moduł od jakiegoś chińskiego skutera 4t...
kamilos532 Nie odpowiedziałeś na moje pierwsze pytanie. Jednak odpowiedzią było: " mam nóżkę" ??? Ja mam dwie i dalej nie wiadomo czy układ zapłonowy działa w miarę OK, a o to mi chodziło zadając to pytanie. Jak porównywałeś poziomy paliwa?
To dioda informacyjna o stanie pracy układu zapłonowego. Przecież w pdf'ie podesłanym przez BANANvanDYK masz tabelę z kodami błyskowymi i wyjaśnienie, co znaczą.
Jak to jest koło magnesowe i cewki, to powinien się sprawdzić jakiś prostownik ze skutera, czy motocykla ze stałym kołem magnesowym. A jeśli do układu zapłonowego są dwie cewki, czyli pewnie zasilająca i wyzwalająca, to jest to układ CDI i też można starać się coś dobrać. Ewentualnie wymienić całość na coś cywilizowanego. PS. Graty do tego mieli w sklepie...
Rozszerzę trochę myśl kolegi barton21 Możesz sprawdzić również czy nie ma zwarcia miedzy czarno białym a zielonym przewodem gdy stacyjke ustawioną masz na włączony zapłon Przewód czarno-biały podłączony do modułu zapłonowego (dla układów zapłonowych AC) odpowiada za wyłączenie iskry - zgaszenie silnika po wyłączeniu kluczyka lub zadziałaniu zabezpieczeń...
Zgadza się, to zachowanie normalne w silnikach dwusuwowych. Większość motocykli Honda z takim silnikiem mają układy zapłonowe z opóźnieniem kąta wyprzedzenia na wysokich obrotach. Także inne osiemdziesiątki mają podobnie, ale to po części zasługa przepisów.
Prawdopodobnie uwaliłeś kluczowe elementy układu zapłonowego. Moduł, być może cewkę w iskrowniku. Mogło paść dosłownie wszystko. Najgorzej że własnie bezpiecznik 10A zastąpiłeś bezpiecznikiem 25A. TYM uwaliłeś instalację. Wyciągnij wszystkie żarówki jakie są zamontowane w skuterze aby nie zaburzyły pomiaru oraz stacyjka przełączona "na kontrolki". Odepnij...
Skoro strzelał, to problem może tkwić w układzie zapłonowym. Na początek świeca i fajka do sprawdzenia. Więcej do powiedzenia miałoby sprawdzenie działania zapłonu pod stroboskopem.
układ skutera moduł zapłonowy skutera moduł zapłonowy chińskiego skutera
schemat rozrząd toyota turbo diesla benzyny schematy laptopów poszukiwane
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Moment dokręcania szpilek głowicy Mercedes A Klasa 1.5 benzyna Programowy reset Arduino Mega: void (*resetFunc)(void) = 0;